5
« dnia: 01 Września 2012, 13:48:40 »
Słupsk:
Słupskie ZNTK zamknięto koło 2000 roku, budynki wyburzono, teraz stoi tam Kaufland. Ale wciąż działają jakieś warsztaty naprawy wagonów, ostatnio widziałem wagon Regio Express i środkowy człon jakiegoś EN57. Stoi też tam ciągle SM42 rozbita pod Korzybiem.
Z działających bocznic to ostała się chyba tylko jedna, prowadząca do skupu złomu na ul. Grunwaldzkiej, raz na jakiś czas SM42 przyprowadzi kilka EAOSów. Kiedyś była jeszcze jedna tuż obok prowadząca do młynów (dawniej cegielni). Jest jeszcze bocznica do elektociepłowni, ale nie wiem czy działa. No i jest linia kolejowa któa kiedyś prowadziła do Budowa, teraz dochodzi tylko do granic miasta i z tego co wiem też jest nieużywana.
I mam pytanie, szkoda do niego zakładać osobny wątek, a nigdzie nie mogę znaleźć na nie odpowiedzi. Po co są takie jakby bramy nad torami na stacjach? Zwykłe metalowe rurki zespawane w bramę, czasem z ruchomymi częściami węwnatrz. Urządzenia do sprawdzania czy wagony nie przekraczają skrajni?