Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Profeta

Strony: [1] 2 3 ... 17
1
Na warsztacie / Odp: Dodatki by @szogun
« dnia: 22 Września 2010, 17:36:59 »
Witam

Wbrew pozorom więcej między nimi różnic niż podobieństw. Jedynie pudła są do siebie zbliżone kształtem, reszta to zupełnie inna bajka. Nie nazwałbym tych różnic szczegółami :). Reasumując - nie róbmy dziadostwa.

Pozdrawiam!

2
Bieżące kolejowe / Odp: ELF już na torach.
« dnia: 16 Września 2010, 22:28:39 »
Ciekaw jestem czy po targach malowanie zostanie ujednolicone z FLIRTami, czy pozostanie takie jak na zdjęciu. Wpisuje się ono w kampanię promocyjną województwa śląskiego "Śląskie. Pozytywna energia", no i wygląda całkiem ładnie. Dobrze, że zachowano tradycyjne oznaczenia, podobnie jak na śląskich FLIRTach (bez radosnej twórczości typu ER). Teraz wypada poczekać aż rozpoczną kursowanie. Pierwszy egzemplarz załapie się chyba jeszcze na PR-y, a potem wraz z kolejnymi już pod banderą nowej spółeczki (o ile ta zdąży się zorganizować do grudnia).
Pozdrawiam!

3
Na warsztacie / Odp: Dodatki by @szogun
« dnia: 08 Września 2010, 17:35:28 »
Witam!
PS. Ale ten czajnik tez modeluj! Jest fantastyczny :)
Wystarczy, że go nie usunie z oryginalnego modelu. Miło, że ktoś wziął się za lifting tej kabiny, wszak minęły już chyba cztery lata od jej powstania. Ząb czasu odbija się niewątpliwie na jej jakości...

Pozdrawiam!

4
Na warsztacie / Odp: @szogun'owe prace: EU07 w malowaniu IC
« dnia: 12 Maja 2010, 21:12:34 »
Mogę najwyżej przekleić niektóre elementy na istniejącą teksturę (czytaj: EU07-150) ponieważ nie mam jeszcze tyle doświadczenia żeby odpowiednio "wyprostować" zdjęcia.

Gdzie Ci się tak spieszy? Masz doskonałą okazję żeby się nauczyć robić tekstury. Posiedź nad tym choćby miesiąc i zrób solidną teksturę. Robienie byle czego nie doda Ci doświadczenia, ni sławy ;).
Pozdrawiam!

5
To jeszcze Pan Marszałek musi się postarać o maszynę do klonowania taboru, aby w cywilizowany sposób obsłużyć te relacje. Z dwunastoma jednostkami będzie ciężko.
Pozdrawiam!

6
Na warsztacie / Odp: ET22-2K Final.
« dnia: 23 Kwietnia 2010, 21:56:11 »
Witam,

Moje trzy grosze dotyczą pantografów. Mają być Stemmanny DSA, a są polskie 55ZW. Wystarczy zaczerpnąć z modelu EP09 :).

Pozdrawiam!

7
Poszukuję, chcę zrobić / Materiały na Siemensa ES64F4
« dnia: 25 Marca 2010, 21:52:55 »
Witam,
Podejmuję kolejną desperacką próbę otrzymania od Was pomocy w gromadzeniu materiałów na nowy model. Tym razem chodzi o lokomotywę marki Siemens, a konkretnie Eurosprintera ES64F4. Materiały mogą dotyczyć dowolnej wersji tego loka. Przede wszystkim zdjęcia na tekstury, ale poglądowe też mogą być (odnośnie różnych detali). Kontakt poprzez PW. Mam nadzieję, że tym razem staniecie na wysokości zadania :P.
Pozdrawiam!

8
Poszukuję, chcę zrobić / Materiały dotyczące Traxxa
« dnia: 29 Grudnia 2009, 18:57:35 »
Witam!
Nowy model Traxxa F140MS jest już prawie gotowy. Z tego względu proszę o materiał fotograficzny na tekstury. Ponadto proszę o materiały potrzebne do wykonania kabiny (plany, zdjęcia poglądowe i na tekstury). Nie przysyłajcie mi linków do stron itp., bo materiały dostępne w internecie przejrzałem już dokładnie. Myślę, że jest na forum wiele osób, które fociły tę lokomotywę w czasie jakichś DTK, Dni Kolejarza itd. Kto chce pomóc niech wysyła PW ze zdjęciami ;).
Pozdrawiam!
 

9
Bieżące kolejowe / Odp: Kabiny lokomotyw Maszyny w MSTS???
« dnia: 29 Grudnia 2009, 10:40:26 »
Przecież uznali tam, że siedzenie przed zdjęciem z ruchomymi wskazówkami jest "ładniejsze" :D.
Pozdrawiam!

10
Witam!
Ostatnio miałem więcej wolnego czasu, który został spożytkowany na cele maszynowe. Znudzony dotychczasowymi pracami nad prawie zabytkowym taborem postanowiłem spróbować czegoś nowego. Pojazd ten, co prawda, w symku już funkcjonuje, ale jego model mnie w pełni nie satysfakcjonował. No i powstało to, co na poniższym screen'ie, który celowo nie jest załącznikiem, wygląda na obecnym etapie tak:
http://eu07.pl/userfiles/1512/priv-traxx.jpg
Trochę rzeczy jeszcze trzeba dorobić, ale jak widzicie już niewiele.
Ze szczególna dedykacją dla Sedesa, który nie może się dowartościować tym modelem na youtubie.
PS. Proszę na PW nie zasypywać pytaniami kiedy wyjdzie, bo nie wiem.
Pozdrawiam! 

11
Na warsztacie / Odp: Nowości taborowe by Sakorius - Profeta - Sigman - Hunter
« dnia: 10 Października 2009, 00:49:12 »
Luzak jedzie... Prace nad EP09 powoli dobiegają końca.

Pozdrawiam!

------------------------------------------------------
Ze względu na pojawiające się pytania informuję, że model EP09 jest ukończony i zostanie wydany wraz z paczką całościową.

12
Tabor / Odp: Nie działają nowe 4e
« dnia: 12 Października 2009, 21:02:29 »
To są jedynie kabiny (dodatkowe) do EU07, najpierw ściągnij nowe siódemki. Z resztą wyraźnie to napisałem.
Pozdrawiam!

13
Publikacje / Kabiny 4E (Profeta)
« dnia: 11 Października 2009, 23:10:39 »
Witam!

Po długim procesie tworzenia, oddaję w Wasze ręce modele kabin lokomotywy 4E.
Paczka zawiera dwa typy kabin (dla wersji standardowej oraz wyposażonej w reflektory halogenowe [zez/tv]). Stanowią one uzupełnienie dla projektu realizowanego przez @Sakoriusa i @huntera. Z tego względu dodatek ten wymaga posiadania nowych lokomotyw EU07 @Sakoriusa!

Aby korzystać z moich kabin we wpisie do scenerii należy dodać do nazwy mmd "_B"
(np. 4E -> 4E_B).

Przykładowe wpisy:

node -1 0 EU07-150 dynamic PKP\4E 4E-150.tga 4E_B 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 EP07-183 dynamic PKP\4E 4E-ep-zez-183.tga 4E-ep-zez_B 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

Więcej informacji oraz wpisy do dynamic.dat znajdziecie w pliku info_4Eprofeta.txt, dołączonym do paczki.
Dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do powstania tego dodatku. Szczególne podziękowania dla @MKaczy.

Link do paczki:

http://eu07.pl/userfiles/1512/kabiny4E_Profeta.rar

Pozdrawiam i życzę miłej jazdy! :)

14
Bieżące kolejowe / Odp: Boże Ciało na kolejowo
« dnia: 19 Czerwca 2009, 20:39:25 »
Warunkiem otrzymania zezwolenia jest spełnianie wymogów formalnych. Panimajesz? :)
Pozdrawiam!

15
Bieżące kolejowe / Odp: Boże Ciało na kolejowo
« dnia: 19 Czerwca 2009, 19:50:31 »

Drogi Profeto, ja dużo rzeczy nie wiem i w przeciweństwie do Ciebie, nie przyjmuję czegoś ad hoc. Ty nastomiast nie wiesz, że jest to dozwolone (ale wydaje Ci się, że jest, choć nie wiesz dlaczego).
W tej sytuacji, możemy tylko opierać się na logicznych przesłankach. Moja jest taka "konstrukcja platformy nie jest stworzona do bezpiecznego przewozu ludzi".
Wiem także, że jeśli wydarzy się wypadek, to nie ma zmiłuj. Pisałem o tym wcześniej.

Przyjąłeś, że złamane zostało prawo przewozowe poprzed niedostateczne dla bezpieczeństwa ludzi wagony. Jednakże te wagony zostały na tę okazję przystosowane do przewozu ludzi oraz zabezpieczone pracownikami odpowiedzialnymi za ich bezpieczeństwo. Nie może się to odbyć bez zezwolenia, którego udziela organ odpowiedzialny za bezpieczeństwo w ruchu kolejowym. W tym wypadku jeśli ten organ wydaje zgodę na przewóz ludzi to uznaje go za bezpieczny. I to jest jak najbardziej logiczna przesłanka, podobnie jak i Twoja. Ja zapytań pod podane linki kierować nie będę, gdyż jak dla mnie wszystko było w porządku. Ty zaś uważając, że nie odbyło się to w sposób prawidłowy możesz dociekać bardziej szczegółowych informacji. Znam Twoje spojrzenie na sprawę, Ty znasz moje, więc uznajmy, że sprawę wyjaśnilismy :).
Pozdrawiam!

16
Bieżące kolejowe / Odp: Boże Ciało na kolejowo
« dnia: 19 Czerwca 2009, 15:52:32 »
Drogi Mariuszu. Nie wiesz, czy wymogi formalne zostały złamane. Z drugiej strony wiesz, że przepisy (pokrywają się z wymogami formalnymi) zostały złamane. Tzn. nie wiesz, ale sądzisz, uważasz, że to możliwe (ja zakładam, że jest odwrotnie, a więc wszystko odbyło się w zgodzie z prawem). Nie wiesz też jak te przepisy wyglądają i gdzie taki zakaz jest zawarty, bo jak słusznie zauważyłes nie jesteś prawnikiem. Podobnież i ja nie jestem prawnikiem, ani się tego typu kwestiami nie interesuję, więc Ci w tym względzie nie pomogę. Proponuję jednak zwrócić się z tym problemem pod poniższe adresy:
- organizator
http://www.kolejarze.kuniow.pl/
- instytucja odpowiedzialna m. in. za bezpieczeństwo ruchu kolejowego
http://www.utk.gov.pl/
Ewentualnie możesz też pokusić się o maila do SOK. Myślę, że oni rozwieją Twoje obawy lub podejmą działania jeśli, jak sugerujesz, doszło do złamania prawa.
Pamiętaj również o tym, iż należy udowodnić winę, a nie niewinność. W tym wypadku należy podać przepis, który w tej konkretnej sytuacji zabraniał korzystania z platform.
W innym przypadku będzie to tylko jałowa dyskusja na poziomie widzimisię wszystkich dyskutantów.
Pozdrawiam serdecznie i raz jeszcze życzę miłego dnia!

17
Bieżące kolejowe / Odp: Boże Ciało na kolejowo
« dnia: 19 Czerwca 2009, 14:29:21 »
Skoro zezwolono na tę imprezę to chyba wymogi formalne zostały spełnione? Jeśli posiadasz informacje o tym, że wymogi formalne nie zostały spełnione i narażono ludzi (samowolka) to zgłoś to do prokuratury.
Wyznawac wiare mozna na wiele innych sposobow, a to jest raczej nie wyznawanie tylko pokaz na szpan.
Tak, a kibicować tylko przed telewizorem, bo na stadionie to szpan.
To tyle z mojej strony na temat procesji. Oby więcej takich wydarzeń kolejowych. Miłego dnia :).

18
Bieżące kolejowe / Odp: Boże Ciało na kolejowo
« dnia: 19 Czerwca 2009, 13:58:04 »
Wszyscy doskonale wiemy Mariuszu, że będziesz bronił swej argumentacji do ostatniej kropli krwi, więc chyba nie ma sensu Cię przekonywać do innych argumentów.
Jednakże idąc Twoim tokiem rozumowania należy zakazać w ogóle imprez masowych. Kto jest w stanie zapanować nad tłumami na koncertach? Skoro wśród grupy wiernych mają się pojawić chcący poczuć adrenalinkę to co dopiero na dyskotekach.
Co do przeładowania platform... Cargo to je dopiero przeładowuje. Zobacz co ci wariaci na nich transportują.
A na koniec pytanie. Ile osób ucierpiało w wyniku tej bardzo niebezpiecznej procesji?
Pozdrawiam!

19
Bieżące kolejowe / Odp: Boże Ciało na kolejowo
« dnia: 19 Czerwca 2009, 10:13:58 »
A impreza po kolejach piaskowych też jest śmiertelnie niebezpieczna i marnotrawi olej napędowy? Któż to widział żeby grupa "nawiedzonych" pasjonatów w tak nikczemny sposób marnowała światowe zasoby tegoż cennego i szlachetnego kruszca.
Kwestia bezpieczeństwa to sprawa organizatora i on za nie odpowiada. Podobnie jest z każdą inną imprezą. Niestety u nas tzw. względy bezpieczeństwa zabijają często zdrowy rozsądek. Świetnym przykładem są wszelkie Parowozjady lub Parady Parowozów, gdzie na metr kwadratowy przypada kilku SOKistów. Na podobnych imprezach w Czechach się z niczym takim nie spotkałem. I zrób tu człowieku zdjęcie bez pana w odblaskowej kamizelce.
Pozdrawiam!

20
Czy to jest ta--->
kabina?

Tak, to jest ta kabina.
Pozdrawiam!

21
Jeszcze dziś lub jutro zaprezentuję Wam screeny z kabin 4E, bo jest ich kilka wersji. Jeśli będzie zainteresowanie z Waszej strony tym dodatkiem to oczywiście rozwinę go o 303E. Na pewno powstanie kabina ET41 w wersji przystosowanej do czeskiej/słowackiej sieci (mam do nich z wiadomych względów pewien sentyment ;)). Podobnie od Waszego zainteresowania zależy wykonanie kabin EP07-10XX, z tym, że w wersji naprostszej (nie te przerobione na obraz i podobieństwo EP09).
Jeśli zaś chodzi o inną twórczość moją to niedługo ukażą się screeny kolejnej wersji EP09, a następnie zostanie wydana paczka z tą lokomotywą. Będzie zawierać klasyczną EP09 (niższe numery), EP09 z fabryczną klimą i polskimi połówkowymi patykami (czyli kilka ostatnich egzemplarzy od 038 oidp) i EP09 po naprawie głównej (ale bez pantografów Stemmanna, czyli egzemplarze które je połamały - np. 008 lub 016). Taka EP09 po NG w wersji full wypas będzie dopiero gdy powstaną pantografy DSA200. Póki co nie mam jednak czasu by je porządnie wykonać, a spośród developerów nie ma chętnych na pomoc w tym zakresie. Jeśli chodzi o kabinę to będzie to kabina autorstwa KURSa90, którą wszyscy dobrze znacie, lekko zmodyfikowana przez MKaczego. Co do nowej kabiny to muszę zasięgnąć wieści.
Na koniec życzę wszystkim udanego dnia i cierpliwości, która jest niezbędna w oczekiwaniu na moje dodatki ;).
Pozdrawiam!

EDIT:
Poniżej zamieszczam obiecane screeny. Zróżnicowaniem teksturowym kabin zajmował się MKaczy za co wyrażam mu dużą wdzięczność.
Pozdrawiam raz jeszcze!

22
Bieżące kolejowe / Odp: Dni Techniki Kolejowej 2009
« dnia: 08 Czerwca 2009, 17:50:53 »
Zwyczajny-niezwyczajny ;). Można nawet zaobserwować śladowe ilości oparcia zainstalowanego na ścianie :).
Pozdrawiam!

23
Bieżące kolejowe / Odp: Dni Techniki Kolejowej 2009
« dnia: 08 Czerwca 2009, 09:20:42 »
Warto również odnotować fakt, iż FLIRT posiada taboret :). Bardzo ładnie staropolskim zwyczajem dorobiony ;).
Pozdrawiam!

24
Bieżące kolejowe / Odp: Dni Techniki Kolejowej 2009
« dnia: 05 Czerwca 2009, 21:22:07 »
Też byłem, makulatury trochę zebrałem, cenna zwłaszcza mapa zabytków techniki ;). Z rzeczy pożytecznych - dofociłem sobie elementy do kabiny jamnika w wersji czeskiej. Główną atrakcją był dla mnie FLIRT, a konkretnie jego kabina. Reszta podobnie jak co roku. Z zauważalnych zmian to konieczność ubierania kasku na sieciowcu, kiedyś była wolna amerykanka ;).
Któremuś z Was robiłem zdjęcie w jamniku? Bo fajnie do mnie gadał przez "pan" ;D. Poczułem się staro i około 11 pojechałem ;).
Pozdrawiam!    

25
Przez trzy godziny od godziny wydrukowanej na bilecie to trzeba rozpocząć podróż. Przerwy w podróży robić można... Przynajmniej mnie się od czasu tej zmiany nikt nie czepiał jak przerwy robiłem. Wiadomo jednak, że jest - może nawet spora - grupa kierpociów, którzy mają niepełne pojęcie na temat aktualnej oferty pracodawcy.
Pozdrawiam! 

26
Bieżące kolejowe / Odp: Remont linii 202
« dnia: 25 Kwietnia 2009, 11:28:02 »
Nieprzyzwyczajeni jesteście :). U nas to od jakiegoś czasu normalna sprawa, nigdy nie wiesz czy pociąg przyjedzie. Hafas mówi coś innego, zmiany na stronie PR też coś innego, a rzeczywistość różni się od poprzednich, bo pociąg ma standardowo 5-10 minut opóźnienia. Bywało i tak, że na stacji zapowiadali, że pociąg pojedzie drogą okrężną (przez Kostuchnę(ą?), Murcki), a jechał normalnie (przez Piotrowice). Z resztą zapytajcie Tomka jak to u nas wygląda ;).
Pozdrawiam!

27
Jeśli chodzi o zestawienie pociągów IR to PKP PR podaje to na swojej stronie.
http://www.pr.pkp.pl/img_in//IR/wykaz%20pociagow%20IR1.pdf
Jak widać będą zarówno IR kiblowe, jak i zestawione z bohunów.
Pozdrawiam!

28
Tabor kolejowy / Odp: Siódemki PKP IC
« dnia: 21 Kwietnia 2009, 00:06:24 »
To bardzo ciekawe (znowu muszę powielać to co pisałem), bo "Skalnica", "Góral", osobowy do Raciborza (ET22+2xBohun) to tylko przykładowe składy, które nadal jeżdżą w takiej samej postaci właśnie na Górnym Śląsku...Poza tym nierozumiem. Piszesz coś o Wielkopolsce, a nagle wtrącasz Górny Śląsk...
To teraz sobie porównaj ile było składów wagonowych kilka lat temu. Te które wymieniłeś to tylko takie przysłowiowe "jaskółki", które wiosny nie czynią (swoją drogą w większości pociągi dość specyficzne). Niestety standard podróżowania w porównaniu z tym co było 5 lat temu się dramatycznie obniżył. Wróćmy jednak do tematu - siódemek PKP IC.
Pozdrawiam!

29
Publikacje / Odp: ET22 ze zmodernizowanymi patykami na połówkowe.
« dnia: 03 Kwietnia 2009, 00:44:58 »
A dokładniej, jest to pantograf połówkowy 5ZL ;) Stemman ma podwójny ślizgacz.
5ZL jest pantografem nożycowym i najczęściej spotykanym na EP09 (zastępuje np. połamane Stemmanny) ;)
Swoją drogą tego połówkowego sam modelowałem kilka lat temu kiedy pomagałem KURSowi w wydaniu EP09.
Pozdrawiam!

30
Publikacje / Odp: ET22 ze zmodernizowanymi patykami na połówkowe.
« dnia: 02 Kwietnia 2009, 23:02:05 »
Tylko, że ten patyk to nie Stemmann DSA. Jest to polski 55ZW (oidp) monowany seryjnie w EP09 i ostatnich ED72.
Pozdrawiam!

Strony: [1] 2 3 ... 17