Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Forest Gump

Strony: [1]
1
Pomoc w tworzeniu / Robienie tekstur i modeli.
« dnia: 11 Marca 2007, 21:24:14 »
hmm.... czy mógłbyś to jakoś sprecyzować?? Miałem ustawione na metry, a wyszło takie cuś

EDIT:
Dobra juz wiem co zle mialem :P

Zamykam
Akvin

2
Pomoc w tworzeniu / Robienie tekstur i modeli.
« dnia: 08 Marca 2007, 21:33:03 »
miałem jednostki ustawione na metry, i dla próby wykonałem sobie sześcian o wymiarach 2X2X2 m, a gdy uruchomiłem symulator to ten sześcian w porównaniu do np. taboru był olbrzymi.... dlatego właśnie pytałem.

3
Pomoc w tworzeniu / Robienie tekstur i modeli.
« dnia: 08 Marca 2007, 20:59:50 »
hmm w trakcie przenoszenia mój post zaginął w akcji :P Dlatego napisze jeszcze raz. Czy modele taboru w symku są wykonywane w jakiejś skali, czy wymiary modelu są takie jak w rzeczywistości?? Mógłby mi to ktoś wyjaśnić ??

4
Bieżące kolejowe / Modelarstwo kartonowe.
« dnia: 08 Marca 2007, 18:52:24 »
W kartonie kleić kleiłem, ale z kolejowych to tylko lokomotywe wąskotorową :] Ale nie dożyła dzisiejszych czasów :]

5
w internecie masz pełno tutoriali, tam jest dokładne opisane modelowanie i tym podobne. Tak samo poszukaj tam jak sie ustawia tzw. background.

6
Mariusz1970 dzieki Ci bardzo :P W ten sposob dziala.
Teraz moge sobie jakies male scm zrobic :]

7
A ja mam takie pytanie.... Wiem ze w tych linkach podanych cos na ten temat pisze , ale jakos nie dziala..... Chce zrobic prosty tor, zwrotke i jest problem, bo ta zwrotka nie chce sie zmienic..... Kombinuje z tymi eventami ze scryptów, ale nie dziala....

//-------------------------------------------------
// Plane01
//-------------------------------------------------
node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial PlantsLush1.tga
317.874 0.0 237.88 0.0 1.0 0.0  -333.333 256.039 end
317.874 0.0 -274.197 0.0 1.0 0.0  -333.333 -256.039 end
-348.792 0.0 237.88 0.0 1.0 0.0  333.333 256.039
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 150.0 150.0 150.0 diffuse: 150.0 150.0 150.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial PlantsLush1.tga
-348.792 0.0 -274.197 0.0 1.0 0.0  333.333 -256.039 end
-348.792 0.0 237.88 0.0 1.0 0.0  333.333 256.039 end
317.874 0.0 -274.197 0.0 1.0 0.0  -333.333 -256.039
endtri

node -1 0 tor1 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-2.3244 0.2 -250.072  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-2.3244 0.2 -150.072  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 zwr01 track switch 34.0 1.435 0.24 15.0 20 2 flat vis
 Rail_screw_used1 4 Rail_screw_used1 0.2 2.75 2.5
-2.3244 0.2 -150.072  0.1  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-2.3244 0.2 -116.072  -0.1  //point 2
0
-2.3244 0.2 -150.072  0  //point 1
0.0 0.0 11.3365  //control vector 1
1.28204 0.0 -11.2638  //control vector 2
-4.24899 0.2 -116.144  0  //point 2
-300.0
endtrack
// additional:
include;ZwrP34R300.inc;zwr01;-2.3244;0.0;-150.072;0.0;zwrot34R300pods-new.tex;end

node -1 0 tor2 track normal 50.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-9.90348 0.2 -66.4652  0.0  //point 1
-1.88483 0.0 16.5597  //control vector 1
1.88483 0.0 -16.5597  //control vector 2
-15.558 0.2 -16.7859  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 tor2 track normal 50.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-4.24899 0.2 -116.144  0.0  //point 1
-1.88483 0.0 16.5597  //control vector 1
1.88483 0.0 -16.5598  //control vector 2
-9.90348 0.2 -66.4652  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 tor03 track normal 50.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-21.2124 0.2 32.8933  0.0  //point 1
-1.88483 0.0 16.5597  //control vector 1
1.88483 0.0 -16.5597  //control vector 2
-26.8669 0.2 82.5725  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 tor03 track normal 50.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-15.558 0.2 -16.7859  0.0  //point 1
-1.88483 0.0 16.5597  //control vector 1
1.88483 0.0 -16.5597  //control vector 2
-21.2124 0.2 32.8933  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 tor04 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-2.3244 0.2 -116.072  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-2.3244 0.2 -16.0717  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 tor05 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
-2.3244 0.2 -16.0717  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-2.3244 0.2 83.9283  0.0  //point 2
0
endtrack

event zwr01_switch_bk switch 3.0 zwr01 1 endevent




Tak wyglada plik SCM mojej scenerii. Ktos mi powie co jest nie tak ??

8
Pomoc w tworzeniu / LDS-B1 (Bramów - Zaświecie)
« dnia: 30 Grudnia 2006, 21:26:25 »
jednak zwrotnice sa odsniezane zima, wiec nawet to podobne jest :P Tylko ze na podsypce powinno byc go więcej :P

9
Publikacje / Podświetlenie przyrządów w EU07
« dnia: 04 Grudnia 2006, 17:15:19 »
jak pisałem ten post to JESZCZE nie wiedzialem:P Dawno mnie na forum nie bylo po prostu:D

10
Publikacje / Podświetlenie przyrządów w EU07
« dnia: 02 Grudnia 2006, 17:36:58 »
a) Troche stary temat odswiezyles
b) Wystarzczy poszukac... Taka lupa u gory:P

11
Publikacje / EU07...
« dnia: 02 Grudnia 2006, 17:35:46 »
Sciągnałem twoja paczke i jest swietna:P Nie testowalem jeszcze jazdy w nocy, ale te szybki są po prostu genialne:D

Pozdro:]

12
Publikacje / EU07...
« dnia: 01 Grudnia 2006, 21:17:17 »
Ja w to nie watpie ze sam zrobil:P Jego lepsze:D Taka mi sie tylko mysl nasunela:D

13
Publikacje / EU07...
« dnia: 01 Grudnia 2006, 20:26:14 »
Te podswietlenia jakies znajome:P http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=4319
Wzorowałeś sie na moich czy po prostu sobie "zapożyczyłeś"?
Oczywiście nie mam nic przeciw, ale chciałbym wiedzieć :D

Pozdro

14
Publikacje / Podświetlenie przyrządów w EU07
« dnia: 20 Lipca 2006, 16:14:43 »
Chętnie bym to poprawił, tylko mój Corel Photopaint 8 nie chce otworzyc tego pliku tacho-b.tga:/ Wyskakuje informacja o błędzie, taka typowa dla windows.... inne tacho równierz z b w nazwie nie chca sie otworzyc...


EDIT: Ok jakos sobie poradziłem
http://rapidshare.de/files/26410937/kabinab.rar.html tu jest paczka z poprawioną kabiną b i z plikiem tacho-b1.tga

Plik z kabiną (*t3d) skopiować do katalogu z eu07 a tacho-b1.tga do katalogu textures/tabor

Pozdrowienia

Forest

15
Publikacje / Podświetlenie przyrządów w EU07
« dnia: 20 Lipca 2006, 10:49:44 »
Sprawdź prywatne wiadomości:]

16
Publikacje / Podświetlenie przyrządów w EU07
« dnia: 20 Lipca 2006, 10:37:59 »
wychodzi na to ze to twoj wymysl:P
Ja nie robilem swiatel zewnetrznych tylko wewnetrzne

A tak pozatym to to swiatla ci sie nie zapalają wogóle czy tylko takie białe cuś ci sie pojawia?? Najlepiej pokaż screen z załączonymi lampami (tym zewnetrznymi)

17
Publikacje / Podświetlenie przyrządów w EU07
« dnia: 20 Lipca 2006, 09:14:46 »
@eu07 musisz skopiować plik tacho1.tga, który znajduje się w paczce do katalogu textures/tabor, który znajduje sie w głównym katalogu maszyny.

Pozdrowienia

Forest[/url]

18
Publikacje / Podświetlenie przyrządów w EU07
« dnia: 19 Lipca 2006, 21:51:51 »
szczerze mówiąc nie mam pojęcia....:/
U mnie działało wszystko... a wpis który podałeś jest poprawny.
Może sprawdź jescze raz czy nie masz jakiegoś błędnego wpisu w dynamic.
Bo jak sie nie pokazuje w starterze to jest to coś z dynamic.
Sprawdź czy nie masz jakiejś spacji zbędnej lub czegoś

19
Publikacje / Podświetlenie przyrządów w EU07
« dnia: 19 Lipca 2006, 17:58:31 »
W pierwszym poście jest link do poprawionej paczki oraz poprawiony wpis do dynamic. Mam nadzieje, że teraz nie będzie już żadnych problemów.

I jak wam sie to podoba??

Wszystkich którzy już ściągneli moją paczke prosze o ponowny download, gdyż brakowało w niej pliku tacho1.tga oraz zostały zmienione nazwy niektórych plików.......

Przepraszam za kłopot:(

Pozdrowienia

Forest

20
Publikacje / Podświetlenie przyrządów w EU07
« dnia: 19 Lipca 2006, 14:12:09 »
Ja sie jeszcze z tą kolizją nie spodkałem, a to może dlatego, że EP08 mam w innym folderze. A to i tak odnosi sie do kabin a w EP08 jest kabina z EU07.

Jeśli jednak u kogoś wystąpi taka kolizja postaram sie to poprawić.


A tak pozatym to przetestował już ktoś te światełka??
Jak tak to jakie wrażenia?
Co do poprawy?
itd.

21
Publikacje / Podświetlenie przyrządów w EU07
« dnia: 19 Lipca 2006, 13:18:45 »
Tak wpisy do dynamic są potrzebne, ponieważ jest to potrzebne, jeśli chce sie jeździć za dnia bez podświetleń. Zauważ, że przy wpisie do sceneri jest np. 303E-M1. Jak jest taki wpis to przyżądy są podświetlone.
Natomiast wpis bez tej jedynki uruchamia kabine bez podświetlenia.
Dlatego są potrzebne te wpisy do dynamic, z powodu tych dwóch wersji pliku.
Mam nadzieje, że to wyjaśniłem:P

Wystarczy dodać te wpisy do dynamic, wstawic loka na scenerie i śmigac:]

Pozdrowienia

Forest

22
Publikacje / Podświetlenie przyrządów w EU07
« dnia: 19 Lipca 2006, 11:22:56 »
Witam

Temat podświetlanych przyżądów był wiele razy poruszany.
Były podane sposoby jak to zrobić, niektórzy modelarze umieścili takowe w swoich modelach kabin, ktoś inny dorobil do ET22.

Ja postanowiłem zrobić podświetlane przyżądy w EU07, a wygląda to tak:
http://img152.imageshack.us/my.php?image=eulightgg5.jpg][/URL]

jeśli kogoś to zainteresowalo to podaje link do paczki:
http://rapidshare.de/files/26304585/eulight.rar.html

Pliki należy wypakować do folderu z EU07, plik tacho1.tga do textures/tabor a do dynamic.dat dodac takie wpisy:

303E1
EU07
1

303E-M1
EU07
1

4E2
EU06
1

Życze milej jazdy po nocnych szlakach:]


Pozdrowienia :

Forest

PS. Mam jeszce w planach dorobienie podświetlenia do innego taboru, m.in  
do EN57

PS2. http://rapidshare.de/files/26266642/lampy.rar.html tu znajdują sie światła zewnętrzne, które mialem zinstalowane u siebie, a których brak powduje brzydkie ,,światła" po użyciu klawiszy I U Y.
[/url]

Zapomniałem dodać wpisów do sceneri:/ Oto one:

node -1 0 EU07-485 dynamic PKP\EU07 eu07-485 303E-M1 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

node -1 0 EU07-032 dynamic PKP\Eu07 EU07-032 4E1 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

23
A to moja propozycja świateł do EU07 :]



Pozdrowienia:
Forest

24
Bieżące kolejowe / Jeśli kogoś to interesuje-Wypadek w GLiwicach
« dnia: 23 Sierpnia 2005, 18:48:36 »
Jak kogoś to zainteresuje to tu:http://republika.pl/serwis_nc/wypadek/index.html jest kilkanaście zdjęć z miejsca zderzenia dwóch pociągów prowadzonych przez Et-22 i Et-41.

Strony: [1]