Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - OERLIKON

Strony: [1] 2
1
Tabor kolejowy / Bocznikowanie
« dnia: 18 Grudnia 2004, 23:50:27 »
Maszynista zmuszony do jazdy na poz.bezoporowej? Raczej cieplo ktore wydziela sie na rezystancji podczas przeplywu pradu-ta zaleznosc odpowiada za to.Dlaczego bocznikowanie na oporach by nie mialo sensu? Zawsze jest efekt wzrostu predkosci obrotowej wirniki-chodzi o nadmierny wzrost pradu na rezystorach.

2
Tabor kolejowy / Hamowanie kontrolne,próby hamulca
« dnia: 15 Września 2004, 20:30:26 »
W większości wasze informacje są błędnd.

3
Tabor kolejowy / Dociskanie loka i szarpanie
« dnia: 30 Marca 2004, 03:47:08 »
Pewnie ze tak..500A to juz naprawde "ciekawy prad",a co do 5m......no tylko chcialem powiedziec ze tak mowi przepis.......a praktyka to co innego.I tak trzymac czasem
pzdr.

4
Tabor kolejowy / Dociskanie loka i szarpanie
« dnia: 30 Marca 2004, 02:38:18 »
Dociska przy 500A!!! Stanowczo za duzo....a czy wogule ktos stosuje zatrzymanie 5m przed skladem,drugi patyk(przedni) 1 3km/h???????????????????? no i wystarcz 2 pozycje........napewno nie 500A...

5
Tabor / ET22 -- > 200km/h
« dnia: 04 Marca 2004, 21:11:05 »
Najlepiej,troche obniżyć masę,oraz zmienic ilosc stopni zebow w przekladni..np.na zebatce wału silnika dac.np.26,a na zestawie dac np.67
i ET22 poleci 200..napewno.
<w katalogu: Dynamic/Et22/201E.chk


pzdr.

6
Bieżące Symulatorowe / [FWD] Błąd w scenerii
« dnia: 29 Stycznia 2004, 13:04:43 »
Pozdr.dla kol.OLO EU,oraz pytanko:na jakiej siodemce siedzisz? moze to nasza katowicka?

7
Tabor kolejowy / EN94
« dnia: 22 Stycznia 2004, 07:47:50 »
DO KOL.LOUI


O ,współczucia,co w Warszawie redukcje?   Trzeba uwazac......w Katowicach tez cos sie zabierają......



W Grochowie napewno bedziesz robił.........

pzdr.

8
Infrastruktura kolejowa / przetwornica i prędkośc :\
« dnia: 02 Grudnia 2003, 03:00:38 »
Cytat: "Tomek"
Witam,

Wiec tak:

Odp numer 1.

Przetwornica to jest nic innego jak "alternator" w samochodzie.  Sluzy ona do zasilania akumulatorow oraz reszty ktora jest zwiazane z kontrola i sterowaniem lokomotywa.  Zawsze ma byc wlaczona bo inaczej jak sie akumulatory rozladuja to padnie wszysto, wlacznie z pantografami.  Jak ktos pisal wczesniej, sprezarka do pantografow jest zasilana przetwornica/akumulatorami.  To sam sie dzieje jak alternator wysiadzie w samochodzie, pojedzisz kawalek i tyle.

Odp numer 2:

Predkosci maksymalne sa zalezne od: ograniczenia, i szybkosci szlakowej ktora jest podana w rozkladzie jazdy sluzbowej oraz na znaku W cos tam na wyjezdzie.  Czarna tabliczka kwadratowa z szybkoscia na niej w dziesiatka km/h.

Co do manewrow to sam sie zastanawiam, ja zawsze jezdze nie wiecej niz 40 km/h.  Jest to szybkosc maksymalna ktora mozna wjechac na standartowy rozjazd w bok.  Niech ktos to lepiej moze skomentuje, moze Ty Orelikon?

Predkosc max na wjezdzie na stacje jest zalezna od sygnalu podanego na semaforze wjazdowym, lub tak zeby sie zatrzymac na koncu peronu przy znaku W cos tam :-) bialy krzyz.

Predkosc max na szlaku zalez od tego co pisalem u gory, sprawdz SRJ.

Nie ma za co dziekowac, ja sie nie znam na programowaniu, wiec pomagam jak moge, a ze lubie tlumaczyc i gadac wiec pisze odpowiedzi :-)

Pozdrawiam,


Pozdr.dla kol.Tomka




Więc tak:
1)Przetwornica oczywiście ładuje baterie(lokomotywa jest sterowana nap.110 v-),ale najważniejsze jest chłodzenie silników trakcyjnych!,które ona chłodzi,na EU07 i przetw przypada na 2 silniki a na ET22 1 na trzy.chyba nie trzeba opisywąć budowy itp.(jest to silnik,ktory na wale wirnika ma umieszczoną prądnicę szeregową bocznikową  podającą napięcie do 115V,wraz z prostownikami.Natomiast co do sprężarki to na EU07 pracuje ona na 110V-,a na "byku" na 3000V.
2)Na manewrach szybkość obowiązuje do 25km/h!!!!!!!! chyba że regulamin stacji/grupy mowi inaczej(przeważnie 20km/h),jezeli maszynista pojazdu trakcyjnego zostanie powiadomiony(podczas manewrów)-jadąc lok.luzem) iz droga na jego przebiegu jest "wolna"to na torze wolnym-między rozjazdami szybkość moze wyniesc do 40km/h.
przy manewrach z ludźmi do 15km/h,przy cofaniu z wagonami bez pilota do 5km/h itd.itd...(R1-mowi o tym).
Natomiast co do szybkości na szlaku to jest tak:
1)Ostrzezenia czasowe (rozkaz pisemny ''O"-dawniej (szczególny)
2)WOS-ostzrezenia stałe.
3)Służbowy rozkład jazdy.
z tym ze-jezeli cos jest czasem namieszane-a sie zdarza to zawsze nalezy jechac najmniejszą szybkoscią.....
A semafory-są najwazniejsze-tylko ze jezeli np.semafor pokazuje wjazd na 40 lub wyjazd np.na 100,a na szlaku między semaforem np.wyjazd na sto a następnym np.S2,jest ograniczenie np.do 70km/h---to nalezy jechac 70!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Przy wjezdzie na blokade samoczynną z blokoady polsamoczynnej na sygnal Sz szybkosc wynosi 20km/h do semafora nastepnego
Przy wjezdzie na blokade polsamoczynną z blokady SBL szybkosc wynosi 40km/h do nast.semafora.
co do 40km/h na standardowy rozjazd w bok-tak prawda,ale niestandardowy np.na CMK to wtedy 60km/h--ale musi byc pomaranczowy pasek pod sygnałami głównymi semafora.

9
Tabor kolejowy / Manometry
« dnia: 01 Grudnia 2003, 00:56:02 »
Cytat: "Tomek"
Pit, mowie ze jesli nie ma zalaczonej sprezarki i przetwornicy, manometr cis w cylindrach hamulcowych loka zawsze wskazuje zero po mimo tego ze lok hamuje!

Pozdrawiam


Pompuj powietrze!!!! Ma być w zbiorniku 0.8 Mpa,a w przewodzie 0.5Mpa.!!

10
Tabor kolejowy / Jak hamować?
« dnia: 24 Listopada 2003, 00:14:02 »
:shock:  :shock:  :shock:  :shock:
OCZYWIŚCIE S2,S2,S2,S2 DLA WSZYSTKICH A NIE CHOLERA NA STÓJ.......NIE WIEM DLACZEGO WYSWIETLIŁO S1....CHOLERA WIE I JUŻ..

11
Tabor kolejowy / Jak hamować?
« dnia: 23 Listopada 2003, 23:53:26 »
Cytat: "mixer"
Sporo jest bezpańskich, co widać doskonale w kabinie. Różnica jak między hotelem **** i schroniskiem dla bezdomnych



To niestety żałosna prawda.......

Drodzy koledzy:ja sie nie ukrywam przed MK,sam nim bylem i jestem do dzisiaj-zawsze jak znajde czas to moge odebrac wiadomosci od was:na oerlikon01@tlen.pl
Czasem wpadnijcie do Gliwic w tygodniu,czy do Opola bądź na Dąbrowe Hute....w koncu jestem za szkoleniem sympatyków Ept...Jak mawia do dzis moj Instruktor:Fachowców trzeba szanowac i kształcić od mlodych....ja tez tak uważam.Tak więc  składam wyrazy szacunku dla wszystkich MK,i oczywiście dla pana H.Z. z Gliwic.

No więc dla wszystkich S1,S1,S1 i jeszcze raz S1 oraz 6 boków i układ R!!!!!!!

12
Tabor kolejowy / Jak hamować?
« dnia: 22 Listopada 2003, 15:40:39 »
Cytat: "OlO_EU"
a jak predkosc spada to nie widac ze jest kontrolne ? przeciez i tak na tasmie musisz opisac ze robisz kontrolne i zaznaczyc w ktorym miejscu ;) (ja kontrolne robie i tak zawsze na pozycji uzupelniajace wiec najsilniej jak sie da)

OlO_EU

Kazdy robi na swoj sposób-na szkoleniu instruktor  wskazal ze tak jest najlepiej,a jest to Fachowiec wysokiej klasy..no i tez tak stosuje..

Kol.OLO w jakim zakladzie jezdzisz?  Macie juz generatory SHP z elektroniczym czasowym resetowaniem?

13
Tabor kolejowy / Jak hamować?
« dnia: 22 Listopada 2003, 15:12:44 »
Cytat: "OlO_EU"
tak zalezy od dlugosci skladu. wiadomo ze 4 wagony nie beda wymagaly popelnienia bo sie przeladuja zawory.  nigdy nie staram sie uzywac hamowania antyposlizgowego aby sobie pomagac hamowac bo (wg. mojego uznania) hamowanie kontrolne ma mi pokazac jak sklad reaguje na kran ;)  nikt mi glowy nie urwie za to ze zatrzymam sie przy kontrolnym albo ze bede przez 500 metrow wytracal predkosc do przynajmniej 30km/h. nie wolno przekroczyc 60km/h (lub mniejszej jesli szlakowa jest mniejsza do najblizszej stacji) i wytracic trzeba przynajmniej 50%. z tym luzowaniem to uogolnilem bo np pociagu towarowego jesli ma ponizej 20km/h juz w ogole nie wolno luzowac aby go nie porwac.

OlO_EU


Przeciez nie chodzi tu o pomoc w hamowaniu....(poslizgowym np.z 42 weglarkami????---chodzi tu zupelnie o cos innego.....a co do luzowania ponizej 20km/h to prawda<GDYZ mowi o tym przepis z instrukcji Mw56>
A co do wytracania szybkosci-nie chce byc upierdliwy,ale nie odbije kontrolne na tasmie,jezele zastosowane zostanie hamowanie,gdzie w cylindrze nie wzrosnie cisnienie do ok.1.50Mpa.

14
Tabor kolejowy / Jak hamować?
« dnia: 21 Listopada 2003, 13:28:39 »
Cytat: "OlO_EU"
z hamowaniem jest tak mozna nie luzowac skladu przed zatrzymaniem ale wtedy jest zbiorka u kierpocia w 1 wagonie :P ale cala sztuka jest zatrzymac sklad calkowicie wyluzowany zeby nie bylo czuc szarpniecia. przy okolo 15km/h daje sie udezeniowe (zalezy od dlugosci pociagu) np przy robieniu kontrolnego hamujemy na pelne i przy 45km/h popelniamy. tak samo z zatrzymaniem trzeba wyczuc ile pociag wytraca predkosci przy luzowaniu a nawet pociag w ktorym jest popelniany przewod i cisnienie w cylindrach wynosi 0 dalej hamuje bo bezwladnosc mechanizmu hamulcowego jest duza. cisnienia moze nie byc ale zanim sprezyna cofnie caly uklad to troche trwa.
jesli ktos nie zrozumial moge to jeszcze potlumaczyc

OlO_EU

W SUMIE TO KOL.OLO ma racje,tylko że nalezy pamiętac o tym iz rozne pociagi roznie hamuja i luzują.Nie mozna zasadniczo uciekac sie do jakiej regulki hamowania,fakt OLO ujal temat b.slusznie ale czy np.(przy hamowaniu kontrolnym nie uzywasz hamowania poslizgu?<wiadomo po co>????. Jednakze czasem gdy sie wiezie 3000brutto,to hamowanie przebiega nieco inaczej...
pzdr.

15
Na warsztacie / Re: kolejny STV
« dnia: 22 Września 2003, 14:14:03 »
Chyba do końca sesji egzaminacyjnej na uczelni????? kol.Dżyszla.......
życzę powodzenia na uczelni no i na egzaminach oczywiście............
5-ma byc za kazdym razem...........


pzdr.

[%sig%]

16
Poszukuję, chcę zrobić / Re: Game speed
« dnia: 22 Września 2003, 14:17:39 »
Do kol.Romano...
czyz my na towarowych nie jestesmy przyzwyczajeni do stania pod S1??????????
no chyba ze prowadzi sie lopka.........


pzdr.

[%sig%]

17
Bieżące Symulatorowe / Re: Glos, Logistyka, Ustawienia
« dnia: 20 Października 2003, 13:49:42 »
Po pierwsze kol.Tomek:semafor a nie symafor,który ma sygnal pomaranczowy dla wyjazdu ET 22, a potem zmienia sie na zielony działa prawidłowo. Z tym drugim jesli tak jest jak mówisz : ze widzisz na SBL (ostatnim) pomaranczowy i jednoczesnie na wjeździe widzisz 2 pomaranczowe -to faktycznie jest błąd...
natomiast jesli najpierw widzisz na SBL pomaranczowy,a po przejechaniu SBL-a widzisz na wjeździe sygnał S13,to wszystko jest w porządku.Często sie zdarza iż wjazd podany na semaforze głownym zostaje po minęciu poprzedzającego semafora.(w przypadku blokady PP),na SS sygnały są sterowane samoczynnie-to moze byc powód tego zmiennego sygnału na semaforze wyjazdowym,(wyjazd na blokadę samoczynną).

[%sig%]

18
Bieżące Symulatorowe / Re: quarkmce reloaded
« dnia: 04 Listopada 2003, 13:06:39 »
Z kartą 128MB symulator chodzi płynnie.

[%sig%]

19
Bieżące Symulatorowe / Re: quarkmce reloaded
« dnia: 23 Października 2003, 17:55:46 »
No nie przesadzajmy z tymi odpowiednimi kompami dla maszyny.......procesor z zegarem 2 GHz tez sobie daje rady ze 128 Mb grafiki i 256DDR.....chyba ze teraz cos się zmieni........
zobaczymy



pzdr

[%sig%]

20
Tabor kolejowy / Re: class 83
« dnia: 06 Listopada 2003, 19:06:07 »
Oczywiście że różnice są:Wszystkie elektrowozy serii EU07 powyżej nr.300 mają zasadniczo dużo różnic.Właśnie zastosowanych przez polskich konstruktorów.

[%sig%]

21
Tabor kolejowy / Re: EN94
« dnia: 19 Października 2003, 23:14:28 »
serdeczne dzięki za odpowiedź kol.Loui..czyli tez 4 liniowe są..........
 a tak na marginesie:
-ostatnio miałem służbe w planie osobowym(zastępstwo),no i zdefektował generator SHP,to postąpiłem tak: połączyłem przewód B11 z S6 ( w nastawniku jazdy) no i En 57,jechało się dalej............................czy na En 94 ,tez jest taka możliwość?





pzdr.

[%sig%]

22
Tabor kolejowy / Re: EN94
« dnia: 19 Października 2003, 13:27:01 »
Pyt.do.kol.Loui:czy na EN 94,tez wyłącznik szybki to 4 styczniki? tak jak na EN 57...



pzdr.z Gliwic z Cargo.

[%sig%]

23
Bieżące kolejowe / Re: Wzruszyło mnie SN61
« dnia: 30 Października 2003, 09:54:15 »
To SP 47 ,konstrukcyjnie miała 140 km/h?....no nieźle....też jestem za tym że można by ją zrobić...tylko ze nawet dokumentacji nie mam jak załatwić bo u nas w Gliwicach ona nigdy nie była eksploatowana ,ani tez w obrębie sąsiednich zakładów...chyba że w Kędzierzynie.....

[%sig%]

24
Bieżące kolejowe / Re: Wzruszyło mnie SN61
« dnia: 15 Sierpnia 2003, 14:53:55 »
Oj jest !~!!!!!     Dąbrowa Górnicza Wsch.Towarowa.....

[%sig%]

25
Tabor kolejowy / Re: czy pojawi sie eu11?nowe polskie loki
« dnia: 15 Sierpnia 2003, 14:48:00 »
łukasz napisał(a):

> no to 15 lat prawie to samo

Nie chcę was matwić,ale projekt EP 09 powstał juz w roku 1972,w CNT i K.
pzdr.

[%sig%]

26
Tabor kolejowy / Re: Jak hamować?
« dnia: 15 Listopada 2003, 22:02:53 »
Wyrazy pochwały dla kol.Wojtka....przy hamowaniu np.hamulcem dodatkowym (dojezdzanie do skladu) ,puszczają styczniki liniowe-gdy cisnienie w cylindrach hamulcowych osiągnie wartość 1.45-1.47 MPa.Co do sprawy hamowania dodatkowym-tak tylko przy jeździe luzem....chyba ze jest to ET41 lub EU07..na tych lokach lepiej hamować zasadniczym,ich masa hamująca jest niewystarczająca.........(jazda luzem dla 41 i 07 -110km/h).......
 A tak na marginesie-czy w symulatorze są zauważalne różnice hamowności siodemki i byka przy hamowaniu dodatkowym????

pzdr.

[%sig%]

27
Tabor / Re: Odluźniacz hamulca lokomotywy
« dnia: 11 Listopada 2003, 00:15:37 »
Odluźniacz hamulca lokomotywy służy jak najbardziej do szybszego napełniania przewodu głównego.Ciekawe ile by trzeba było napełniać np.poc.towarowy składający się np z 24 węglarek...czas pobytu na grupie by się "nieznacznie" wydłużył. Po drugie to nie chodzi tu głównie o zużycie obręczy -choć jest to prawda,ale w jaki sposób by się odjeżdzało lokiem od pociągu?  

do kol.Romano-ty nie używasz odluźniacza loka do napełniania przewodu w długich poc.towarowych?

[%sig%]

28
Tabor / Re: Odluźniacz hamulca lokomotywy
« dnia: 21 Września 2003, 22:38:55 »
Byla mowa o luzowaniu hamulca na lokomotywie,chodzilo o klawisz nr.6,czyli tak jak na pojazdach trakcyjnych luzowanie samej lokomotywy.Natomiast sklad nie zostaje wtedy luzowany.

Chyba że dla kolegi Dżyszla chodzi o odluźniacze hamulców w wagonach,to juz inna sprawa.Kazdy wagon z hamownymi zestawami posiada odluźniacz hamulca,ale to nie ma związku z luzowaniem hamulców lokomotywy...

[%sig%]

29
Tabor / Re: Odluźniacz hamulca lokomotywy
« dnia: 15 Września 2003, 18:24:40 »
Nie prawda...odluźniacz hamulca lokomotywy,tylko luzuje lokomotywe! np.do odczepiania loka,luzowania loka np.na osobowkach,czy tez do szybszego napelniania przewodu ,przewaznie dlugie poc.towarowe.....

[%sig%]

30
Tabor / Re: Duze brutto
« dnia: 03 Września 2003, 19:33:48 »
TAK ZNACZNIK JEST...A NA EP09?????
CHYBA TO NIE BUDZI ZADNYCH WATPLIWOSCI ZE PRZY V=?

[%sig%]

Strony: [1] 2