Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tommik

Strony: [1] 2 3 4
1
Bieżące kolejowe / Społeczne i ekonomiczne aspekty rozwoju PKP
« dnia: 23 Października 2005, 14:04:35 »
Cytat: "youBy"
a to wcześniej ktoś miał w podpisie link do tego.

@PEKAP jeśli się nie mylę.

2
Na warsztacie / Zbieram ludzi do tworzenia trasy
« dnia: 26 Września 2005, 19:23:54 »
Z własnego doświadczenia wiem, że max. długość trasy to 100 km, a w linii prostej to około 60 km. Jeżeli jest dłuższa, to strasznie trzęsie lokiem.
Ja na tej mojej niecałej setce wyczuwam drobne wstrząsy na torach o odległych współrzędnych.

3
Pomoc doraźna / Eu07 a Radek x200
« dnia: 17 Sierpnia 2005, 08:48:11 »
Cytat: "wasyl"
Ramy przyznałem 64 ale na 128 i 32 jest tak samo.


Zmień w BIOS-ie AGP na 8x.

4
Poszukuję, chcę zrobić / Instalator
« dnia: 13 Sierpnia 2005, 00:55:12 »
Cytat: "Tomcio"

Nie wiem dlaczego inni uż[/b]ytkownicy nie wypowiadaja sie w sprawie Nebuli ale jest to przykre.

No to wypowiem się za siebie.
Uważam, że mój jeden post (a tym bardziej więcej) nic nie zmieni, a jedynie zrobi bałagan na forum.
A przykre dla mnie było to, że po powrocie musiałem czytać ten temat, a w nim wiele postów było niepotrzebnych.

5
Trasy / Mam pomoc z downloads
« dnia: 13 Sierpnia 2005, 00:19:01 »
Cytat: "rodrigo79"
PROSZĘ WAS - POMÓŻCIE MI !!! NIE MOGĘ ODPALIĆ ŻADNEJ TRASY ŚCIĄGNIĘTEJ STĄD. CIĄGLE JAKIEŚ BŁĘDY WYSKAKUJĄ I DZIWNY SYGNAŁ DALEJ NIE CHCE SIĘ WGRYWAĆ. CO ROBIĆ ??

                                 hilfe !!!!!!!!!!!!!1

Zalecam ściągnięcie wszystkiego z downloadu (a w szczególności tabor), bo możesz nie mieć czegoś potrzebnego.
A jak chcesz np. Tarniowo albo coś innego, to zapodaj mi maila.

6
Pomoc w tworzeniu / [pomoc] 3ds - jak posiac trawe?
« dnia: 01 Sierpnia 2005, 09:38:30 »
Nie ma to jak szukajka, która wyrzuca czasem coś takiego.

7
Pomoc w tworzeniu / [pomoc] problemy z semaforami
« dnia: 01 Sierpnia 2005, 09:32:57 »
Cytat: "PEKAP"
Czy przypadkiem to nie jest nazwa tarczy ostrzegawczej poprzedzającej ten semafor.

Z pewnością nie jesteś w błędzie.

8
Bocznica / Poszukiwana trasa Jelitkowo
« dnia: 22 Lipca 2005, 15:06:36 »
Cytat: "lagerkvist"
Mniejsza o stałych użytkowników. Dobrze byłoby, żeby wszystkie trasy mogli ściągnąć nowi użytkownicy.


Jeżeli ktoś będzie chciał coś z downloadu sprzed awarii serwera, to niech do mnie napisze - prześlę e-mail'em.

9
Tabor / Re: Problem z uruchomieniem Loka
« dnia: 04 Lipca 2005, 15:44:54 »
Cytat: "reyden"
Mam problem z uruchomieniem  loka na trasie moczniki ;  , nie można włączyć ani głownego obwodu ani sprężarki ani przetwornicy ; tak się dzieje zarówno z EN57 jak i EP06/07/08 , ET22 , nie działa zarówno jak do paczki z 16.07.04 wgrywana jest sama mapa moczniki , jak i inne mapy ( Transylwania , Bochnia , kołtomowo itp) .
Mapy domyślne np. Quark działają normalnie , loki idzie uruchomić

W wersji 22.07.03+ patch  działaja tylko  niektóre trasy ( moczniki się wogóle nie ładują ) , tam loki da sie uruchomić


1. Zapewne nie podnosisz pantografów, dlatego nie możesz nic włączyć
2. Ściągnij cały tabor i najlepiej wszystkie tekstury z downloadu, wtedy będziesz mógł uruchomić wszystkie trasy.

10
EU07 Simulator English forum / Krewetkowo
« dnia: 01 Lipca 2005, 17:23:59 »
Cytat: "Balage"
One more thing. I can not download the last two updates from the webside, because the "Page is missing". I mean the MaSzyna and Moczniki Zdrój-Kałowo route update.
Why is the MaSzyna program to be downloaded now, if it is "Wersja: 22.02.04"?

Because it was a small problem with the server.

11
Pomoc w tworzeniu / Rozjaśnianie się textur
« dnia: 29 Czerwca 2005, 21:19:22 »
Cytat: "Paweł-1987"
W 3ds, we właściwościach obiektu (np. terenu), w opcji "UVW map" zwiększenie parametrów U i V też powinno dać dobry efekt.

Wydaje mi się, że to nie pomoże, jedynie zwiększy zagęszczenie tekstury.

12
Inne niekolejowe / maps.google.com
« dnia: 25 Czerwca 2005, 12:55:04 »
A ja polecam ściągnąć program Railmap stąd.

13
Pomoc w tworzeniu / ZWROTNICE
« dnia: 22 Czerwca 2005, 23:54:49 »
Cytat: "pyotrek82"
a połączyłeś zwrotnice flexem lub krótkim torem??

Nie wiem, po co flex.
Najlepiej @ Ural, jeżeli zrobisz trasę w jakimś programie, typu 3dsmax, gmax; inaczej będzie to katorga. Gmax jest bezpłatnym programem (waga ponad 40MB).

14
Na warsztacie / EP09 (104E)
« dnia: 20 Czerwca 2005, 18:01:49 »
Cytat: "EP08_015"
Wasyl albo do swojej trasy moczniki przedłuż tory i daj na 160 v max. Jakieś 100km wystarczy :)


Właśnie robię trasę z vmax 160, całość ma ok. 90 km, a odcinek z vmax ok. 60 km, jednak Wasyl to mistrz wśród trasopisarzy.

15
Na warsztacie / Projekt Zabrzegi
« dnia: 13 Czerwca 2005, 15:58:20 »
Cytat: "Mateu"
Cytat: "tommik"
Cytat: "KURS90"
(...)Czy to prawda, że na nowym exe fps ma nie być zależne od długości trasy ??

W obecnie testowanym exe wielkość trasy także nie ma wpływu na fps.

Quark-t: Proszę uprzejmie o poprawienie tej wiadomości, bo przynajmniej dla mnie jest ona kompletnie niezrozumiała. Co to znaczy, że _także nie ma wpływu na fps_? Wniosek z tego, że w poprzedniej (czyli obecnej) wersji było tak samo, a imho małe trasy codzą lepiej od dużych, nie tylko ze względu na mniejszą liczbę taboru, ale może się mylę... (ech, sesja...)

No wlasnie chcialem na to odpowiedziec... Dlugosc trasy ma kolosalny wplyw na fps....


No to ja może wrócę domojego posta.
Wiadomość zmieniałem i zapomniałem usunąć słowa "także", a nie chciałem poprawiać jej drugi raz - myślałem, że się nikt nie przyczepi.

A co do samej treści to wziąłem ją stąd:
Cytat: "Bart"
(...)Długość trasy w obecnie testowanym exe nie ma wpływu na FPS(...)


Tak czy owak sory za zamieszanie, jakie zrobiło słowo "także".

16
Na warsztacie / Projekt Zabrzegi
« dnia: 12 Czerwca 2005, 22:35:01 »
Cytat: "KURS90"
(...)Czy to prawda, że na nowym exe fps ma nie być zależne od długości trasy ??

W obecnie testowanym exe wielkość trasy także nie ma wpływu na fps.

Quark-t: Proszę uprzejmie o poprawienie tej wiadomości, bo przynajmniej dla mnie jest ona kompletnie niezrozumiała. Co to znaczy, że _także nie ma wpływu na fps_? Wniosek z tego, że w poprzedniej (czyli obecnej) wersji było tak samo, a imho małe trasy codzą lepiej od dużych, nie tylko ze względu na mniejszą liczbę taboru, ale może się mylę... (ech, sesja...)

17
Publikacje / tekstury EZT
« dnia: 10 Czerwca 2005, 16:26:20 »
Całkiem, całkiem.

18
Pomoc w tworzeniu / Znów flexy
« dnia: 09 Czerwca 2005, 22:50:24 »
Dzięki Wam wszystkim za porady.
Jeżeli jeszcze będę miał podobny problem, to wykorzystam Twój pomysł @ Quark-t.
Ale myślę, że udało mi się rozwiązać problem raz na zawsze, otóż przy łączeniu flexami należy ustawić odpowiednie oddalenie w oknie TOP (tak, aby nie było dużej przerwy między torami), wtedy odległość torów do połączenia flexem zawsze może być dowolna, a wystarczy manipulować oddalaniem i przybliżaniem.
Pozdrawiam

19
Pomoc w tworzeniu / Znów flexy
« dnia: 09 Czerwca 2005, 22:35:08 »
Dałem nawet pół metra, ale ten flex i tak tworzy sobie pentelkę :(((
Myślę, że to niekoniecznie zależy od dł. toru, ponieważ jak pisałem wyżej na z=0,2 udało mi sie stworzyć flexa nawet 72 m, a na -98 nic nie chce wyjść, choć flex powinien wyjść identyczny, tylko, że przesunięty i obrócony.

20
Pomoc w tworzeniu / Znów flexy
« dnia: 09 Czerwca 2005, 21:53:26 »
Cytat: "slimson"
Generalnie to nie wiem o co ci chodzi. Ale z tego co sie domyslam to chodzi oto ze zaznaczasz jeden koniec flexa na torze na -98 a drugi gdzies w polu.
Cytuj

Otóż mam dwa tory, które chcę połączyć i oba są na -98 (z groszem). Wydaje mi się, że wiem jak się łączy tory flexami, bo na 0,2 udało mi się dokonać tej samej sztuczki.

21
Pomoc w tworzeniu / Znów flexy
« dnia: 09 Czerwca 2005, 21:39:07 »
Wysokość torów jest taka sama, tak samo nie ma slope, a dodanie samego quality również nie pomaga :(
A czy da się jakoś zrobić, aby flex ograniczyć tylko do jednej płaszczyzny?

Mam jeszcze jedno pytanko:
Czy jeżeli problem się do jutra nie wyjaśni, to czy znalazłby się życzliwy człowiek, który spróbowałby zrobić te flexy w 3dsmax i zapodać wpis (ja ze swojej strony dałbym kod torów do połączenia)?
Z góry dzięki.

22
Pomoc w tworzeniu / Znów flexy
« dnia: 09 Czerwca 2005, 19:51:41 »
W swoim czasie poruszyłem problem flexów - podczas łączenia torów wyginają się na różne strony.
Otóż odkryłem przyczynę - gdy flexy robię na współrzędnej z=0,2 (czyli początkowej), to wszystko działa. Jednak, gdy robię je na innej współrzędnej z (np. z=-98), to flex ustawia mi się w całej przestrzeni XYZ (a więc także na wysokość), a nie tylko w płaszczyźnie XY, tak jak ma to miejsce na z=0,2.
Zatem moje pytanie brzmi: jak wykonać flex na np. współrzędnej z=-98, aby ustawił się tylko w płaszczyźnie XY?
Scenerię robię gmaxem.

23
Pomoc w tworzeniu / pisanie tras
« dnia: 07 Czerwca 2005, 18:03:50 »
Cytat: "wasyl"
Gmax nie polecam - kaszani sie i skrypty zle dzialaja.

A czy moglibyście napisać, co się "kaszani"?
No bo właśnie tworzę traskę gmaxem, ale jeśli skrypty źle działają, to może szkoda mojego czasu.

24
Pomoc w tworzeniu / pisanie tras
« dnia: 06 Czerwca 2005, 17:25:03 »
Albo możesz także ściągnąć gmaxa.

25
Trasy / Problem z Ep 08 na trasie Moczniki
« dnia: 05 Czerwca 2005, 23:11:07 »
U mnie było to samo w ep08, że kilka wagonów stoi  najlepsze, a ja wpakowałem się w nie. Jednak więcej się to nie powtórzyło.

26
Pomoc w tworzeniu / chce zeby lok sterowany AI jechal a on...
« dnia: 01 Czerwca 2005, 21:02:11 »
Cytat: "TruckeR"
A eaosy mogą zostawać na miejscu, bo może nie dałeś sprzęgu ?

To jest problem, z którym ja też miałem kłopot. Czasami jechały, a czasami zostawały.
Poza tym u mnie żaden elektrowóz nie chciał ruszyć z wagonami, tylko sm42.

27
Pomoc w tworzeniu / chce zeby lok sterowany AI jechal a on...
« dnia: 01 Czerwca 2005, 12:49:55 »
Jeżeli przypisałeś SetVelocity do toru (ale tylko wtedy), to ustawiłeś je prawdopodobnie na 20, jeżeli mówisz, że jedzie z taką prędkością; zmień więc na 60.
Myślę jednak, że nie przypisałeś SetVelocity do toru, ale dałeś updatevalues do jakiejś komórki SetVelocity 60 0, ale z komórki nie wysłałeś zawartości do dynamica poprzez komendę getvalues.

Nie wiem jednak czy tak zrobiłeś, bo prosiłem o event jaki dałeś, ale go nie ujawniłeś.

Mogę powiedzieć jak ja to robię, np:

1. event * putvalues 1.0 none 0.1 0.1 0.1 Jump_to_order 0 0 endevent // jest to event dla loka, który właśnie ma ruszyć i stoi na torze na którym wyzwalany jest event * poprzez komendę eventall0 przypisaną do tego toru (po 1 sek.)
Dynamic rusza ze stałą prędkością (powoli)
2. event ** updatevalues 20.0 @ SetVelocity -1 -1 endevent //event, który wpisuje do komórki pamięci @ komendę SetVelocity -1 -1 (po 20 sek.), wyzwalany np. poprzez najechanie dynamica na jakiś tor
3. event *** getvalues 5.0 @ endevent //a to event, który ładuje zawartość komórki pamięci @ do dynamica, który wjechał na tor, na którym był zadeklarowany event eventall1/eventall2 *** (po 5 sek.)
I dopiero właśnie w tej chwili dynamic owinien jechać z max. prędkością jaka została przypisana do toru poprzez komendę SetVelocity.



28
Pomoc w tworzeniu / chce zeby lok sterowany AI jechal a on...
« dnia: 01 Czerwca 2005, 00:04:10 »
A zapodaj, jaki dałeś event.
Może ustawiłeś SetVelocity do toru.

29
Trasy / czy to mozliwe aby sterujac eu07 zniknela kabina?
« dnia: 24 Maja 2005, 18:37:12 »
Slimson ma rację.
Jeśli ustawiło się loka za daleko od początku toru, to po pewnym czasie znikał.
Kiedyś ustawiłem AI zbyt daleko i dziwnie się zachowywał: nie reagował na eventy, a poza tym jechał 1000 m, następnie znikał, znów się pojawiał, a po przejechaniu kolejnych 50 m znikał na dobre.

30
No to w takim razie nie masz pliku moczniki.scm w folderze eu07-xxxxxx\scenery\moczniki.

Strony: [1] 2 3 4