Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - rysiekchaszcz

Strony: [1] 2
1
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.01 - problemy
« dnia: 15 Lutego 2020, 20:25:36 »
Sciągnełem MaSzyna2001.zip ma 4,129 Gb i niestety nie mozna otworzyć folderu żeby zainstalować. Komunikat : "Błąd w pliku archiwum *******\Maszyna2001.zip"  Może jak coś udostępniacie to niech to będzie dostępne. Ja akurat płacę za każdy bajt przesyłanych danych i jestem w dupie.

2
To wszystkim co się męczyli z moimi mostami a i pozostałym też - Wszystkiego najlepszego w nowym Roku

3
W sumie pomyslalem, ze moge wystawic pliki bez degeneratow, co niniejszym czynie.
Wrzuciłem do siebie - jest OK. Podmienię na twoje pliki i opublikuję jutro jak się zgaszasz.

4
Ja po prostu na podstawie zdjęć tworzyłem most. 3dmax-a mimo że mam od wielu lat (7) to dopiero się na nim uczę. Tworzę coś co mi się podoba a po uwagach optymalizuję. :-) Na warsztacie mam Sieradz i pewne mosty z moich rejonów. (Kostrzyn)

5
Szykowałem na szybko :-( Dzięki za info - przejrzę i poprawię. Zmiana na "most-beton-filarprzod"
Nowa paczka poprawiona.

http://eu07.pl/userfiles/10233/test-most_popraw.zip


6
@firleju   Nie ma ale ciekawy temat mi zadałeś. Może dorobić warto

8
Wiem - spakowałem nie ten album. Dzisiaj podmienię i zapodam. Poprawione już są.

9
Mosty poprawione w 3dmax. Pliki inc poprawione.  Liczba obiektów drastycznie zmniejszona np z 1870 do 13, mapowanie zoptymalizowane.
Wiele elementów konstrukcji ustawionych dokładniej. Poprawiono błędne nazwy tekstur. Plik zip podmieniony.

http://eu07.pl/userfiles/10233/test-most.zip

10
Most dwutorowy ilość submodeli z 1687 zmniejszyłem do 13 i tylko 3 mapowania. Wczytywanie dużo szybciej a efekt wizualny ten sam :-) dzięki jeszcze raz gdyż dopiero się uczę w 3dmax

11
@Stelle  OK popracuję nad tym. W tej chwili zmieniłem mapowanie  zmniejszył mi wagę pliku a efekt ten sam
@stelle i @tmj - popracuję nad waszymi uwagami.

P.S. Po uwagach zmniejszyłem z 1680 obiektów do 12 :-)


12
Nie rozumiem. Ja używam 3dmax 7.0 z 2004 roku :-) Wczytuje od razu tak jak symek czyta go momentalnie :-) No i jak mam go zredukować do kilku obiektów. Każda belka , każdy podkład (mostownica) czy deska jest osobnym obiektem :-)

13
W Nowej Rudzie z tego co kojarze jest najwyzszy w Polsce, wlasnie tego typu. Bedzie dedykowana replika czy raczej do zlozenia z modulow?

Raczej cała replika :-) W przygotowaniu dwutorowy na łuku o promieniu 500 metrów wzorowany na most w Ludwikowicach Kłodzkich :-)

14
Katalogowo proszę mosty i inne obiekty inżynieryjne wrzucać do /eng.
500m na node model takiego mostu to mało.
Model do gruntownej optymalizacji. Tyle obiektów, że max nie wiem czy go wczyta. W t3d naliczyło mi submodeli 1687 na dwutorowym czynnym! To zabije symka jak mosty Żabka.
1. Dlatego wrzuciłem do osobnych katalogów żeby w testach nie zaśmiecać /eng. 500 m poprawię na 1000 m
2. Mi 3damx bez problemu go czyta - robiony w 7
3. Nie zabija symka - mam go w scenerii testowej i w normalnej scenerii Czeskie Drahy  gdzie jest bardzo dużo elementów i przy moim słabym komputerze nie spowalnia. :-) :-)

15
Przedstawiam nowe mosty kratownicowe.
Załacznik zawiera konstrukcje stalowych mostów kratownicowych wzorowanych
na mostach z linii Kłodzko - Wałbrzych. Nie są dokładną kopią ale odwzorowują ich budowę.
Mosty  są wykonane  w czterech konfiguracjach:
1. Most dwutowowy, dwa tory czynne
2. Most dwutowrowy z jednym torem rozebranym
3. Most jednotorowy ale przęsła pod dwa tory
4. Most jednotorowy.

Długość mostów: 82.7 metra, zawiera dwa przyczółki -16.6 m od główki szyny,
oraz dwie podpory -30 metrów od główki szyny. Punkt zaczepienia na jednym z przyczółków.
w/g wzoru z załącznika.

http://eu07.pl/userfiles/10233/test-most.zip

Po rozpakowaniu odpowiednie katalogi wrzucić do maszyny.
Proszę o uwagi i możliwe poprawki.

P.S. Odległość między osiami torów w przypadku mostu dwutorowego 4.115 metra



16
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sygnalizacja CD (Czeskie Drahy)
« dnia: 11 Grudnia 2017, 18:49:46 »
Musiałbym pogadać z Czechami . To nie problem gdyż znam dobrze maszynistów CD i dyżurnych. Wyjaśnią mi o co chodzi i jak to działa. Parę razy jechałem z Ostravy
vlakiem do Cieszyna w starej 460 i widziałem jak to działa. Zainteresuję się i jeszcze dzisiaj napisze do Borisa (maszynisty z CD)

17
No. Jestem na tak. Teraz tylko pozostaje czekac, a mysle, iz szybko sie z tym uporasz, na dostosowanie wszystkich dotychczasowych scenerii pod te koncepcje (przynajmniej te, ktore wystepuja w paczce calosciowej i moze dodatkowo Kaliska), wraz ze sprawdzeniem kazdego wystepujacego w scenerii rozjazdu krzyzowego na okolicznosc przejezdnosci kazdej mozliwej kombinacji bez rozprucia i dostosowaniu eventow sterujacych w scenerii pod dany scenariusz.
Aha, zapomnialbym, uzgodnijcie z Ra wspolna koncepcje, bo on ma chyba inna, aby nie bylo jaj np przy L061, ktora modyfikuje a z ktorej tutaj sie korzysta.

Znaczy się tak - mam ukończoną scenerię Czechowice Dziedziece - Ochodza - Zabrzeg - Zabrzeg Czarnolesie - Bronów - Bieniowiec - Chybie - Pruchna i Zebrzydowice. W scenerii mam 710 rozjazdów z tego ponad 40 anglików. Niestety muszę ją trochę dostosować do wersji 17 gdyż wykazuje mi błedy w teksturach. Na tym się skupiam.

18
@Paul i o to mi chodziło w 1 moim poście.W mojej scenerii angliki po załadowaniu wyglądają jak w oryginale a więc parami a/b wprost/bok
 c/d wprost/bok. Nie mam problemów z ich sterowaniem iglice elegancko przylegają. Co do rozprucia to niestety nie wiem czy ono działa w
moim ustawieniu. Mam też jeden anglik ustawiony  a/b wprost/bok c/d nok/wprost to jest ustawienie zasadnicze dla jazdy na zboczenie po angliku.
Scenerie Czechowice itd są ustawiane zgodnie z planami SRK stacji. Dla mnie to jest normalne bo 15 lat pracy jako dyżurny ruchu na
 urządzeniach mechanicznych i elektromechanicznych - suwakowych. Pozdrawiam.

19
Żadnych zmian tak jak napisałem zwykłym notatnikiem modyfikuję rozjazd w ten sposób że najpierw budowany jest łuk a potem prosta i wtedy w evencie (+) ustawia mi rozjazd na bok a (-) ustawia na wprost. Tak mam zbudowane angliki i działa to elegancko zwłaszcza że po uruchomieniu symulatora anglik wygląda jak anglik a nie zlepek czterech rozjazdów ustawionych na wprost. Dwa na bok i dwa na wprost. W budowanej scenerii Czechowice - Zabrzeg - Chybie - Zebrzydowice mam tych anglików ponad 30 sztuk i działa to jak na prawdziwej koleji.
Ok, rozumiem, ze na scenerii ktora robisz jest tak jak powinno. Jak sie ma sprawa po wstawieniu zmodyfikowanego anglika do scenerii z paczki? Jesli trzeba modyfikowac zdarzenia, to to jest sredni pomysl. Jakis czas temu scenerie byly przerabiane ze wzgledu na zmiane eventu + i - na odwrotne dzialanie niz bylo.

W moich sceneriach angliki są zgodne z oryginałami. Postaram się wziąść jakąś scenerię z anglikiem i zmienić i czy to działa.

20
Nie cytujemy ostatniego posta. @Stele

Widziałem to z Elfika2 jak jechałem do Katowic. Niestety ja zostaję przy swojej scenerii ze względu na ogrom pracy którą w nią włożyłem. Na screenie lok stoi na torze 106 grupy "P" to jest pierwsza grupa od Ochodzy

21
Piszesz Zabrzeg jak byś coś potrzebował, bo kończę tam robotę, a trochę się tam pozmieniało.

Jak znasz Zabrzeg to skąd ten screen jest :-) Taka miła zagadka

22
Piszesz Zabrzeg jak byś coś potrzebował, bo kończę tam robotę, a trochę się tam pozmieniało.

Ostatnio jechałem i widziałem - ja mam Zabrzeg według planu stacji , google maps i moich zdjęć. Układ torowy zgodny w 100 ze stanem faktycznym. Mówię o Zabrzeg Czarnolesie a więc o stacji rozrządowej. :-)

Poniżej zrzuty z Rainsted Zabrzega :-)

23
Ja bardzo się cieszę, że udało Ci się ogarnąć angliki. Rozumiem, że w rzeczywistości położeniem zasadniczym może być kierunek w bok, ale na potrzeby exe + to na wprost, a - w bok. Definiowanie tego, że + jest w bok w którymś rozjeździe wymagałoby poważnych zmian w exe.
Żadnych zmian tak jak napisałem zwykłym notatnikiem modyfikuję rozjazd w ten sposób że najpierw budowany jest łuk a potem prosta i wtedy w evencie (+) ustawia mi rozjazd na bok a (-) ustawia na wprost. Tak mam zbudowane angliki i działa to elegancko zwłaszcza że po uruchomieniu symulatora anglik wygląda jak anglik a nie zlepek czterech rozjazdów ustawionych na wprost. Dwa na bok i dwa na wprost. W budowanej scenerii Czechowice - Zabrzeg - Chybie - Zebrzydowice mam tych anglików ponad 30 sztuk i działa to jak na prawdziwej koleji.

24
@Matek123 oczywiście + i - są dla exe tak samo jak dla urządzeń SRK. Po prostu przy układaniu scenerii wystarczy położyć prawidłowo tory. Nie "najłatwiejsze" ale winno być zgodne z zasadami układaniu torów.
@Krzysiek626 nie rozumiem skąd u ciebie się wzięły 3 ustawienia rozjadu i stan zasadniczy 1 z dwóch. STAN ZASADNICZY JEST ZAWSZE JEDEN ZWANY (+) ALE MOŻE BYĆ NA WPROST LUB NA BOK.  Czemu (+) musi oznaczać jazdę na wprost ??????? Jakoś mi to nie przeszkadza żeby (+) uruchamiało jazdę na bok tak jak w prawdziwych urządzeniach SRK. I ostatnie - przez 15 lat ten problem nie był istotny - po prostu większość myslała że tak musi być . Dla mnie nie musi i problem był rażący w oczy tak samo jak drzewa na środku toru  :-) Problem prawidłowego ustawienia anglików rozwiązałem i jeszcze za to jestem "ganiony"

25
Infrastruktura kolejowa / Rozjazdy krzyżowe (angliki) w symulatorze.
« dnia: 18 Listopada 2017, 14:04:41 »
Witam. Chciałbym odnieść się do rozjazdów krzyżowych podwójnych zwanych dalej anglikami. Niestety w 100% scenerii rozjazdy takowe są źle ułożone. W rozjeździe krzyżowym występują cztery zwrotnice "a", "b","c" i "d" Występują one parami "ab" i "cd" . W przypadku anglików np. zwrotnica "a" jest na wprost to "b" jest na bok "c" na wprost to "d" na bok. Kłania się tutaj pierwsze przyzwyczajenie - ułożenie zwrotnicy w (+) nie stanowi że ona jest na prosto, może być na bok. Znak (+) mówi o położeniu zasadniczym . Poniżej dwa screeny z źle ustawionymi anglikami.

http://eu07.pl/userfiles/10233/foto-anglik_zly_1.jpg
http://eu07.pl/userfiles/10233/foto-anglik_zly_2.jpg


W związku z tym postanowiłem coś z tym zrobić. Okazało się to bardzo proste. Mając cztery zwrotnice w scenerii ułożyłem inaczej. Poniżej cztery zwrotnice ANGLIKA  najpierw źle które są ustawione w sceneriach. W przykładzie nie ma odcinków łączących (u mnie po 0.2m). Zwrotnica ST1_51

node -1 0 ST1_51a track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
  4.783 0.0 1476.263 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  4.783 0.0 1486.686 0.0 // Point 2
  0.0
  4.783 0.0 1476.263 0.1 // Point 3
  0.0 0.0 3.476 // Control vector 3
  0.191 0.0 -3.469 // Control vector 4
  4.497 0.0 1486.681 -0.1 // Point 4
  190.0
endtrack

node -1 0 ST1_51b track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
  5.937 0.0 1476.348 0.0 // Point 3
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 3
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 4
  4.793 0.0 1486.708 0.0 // Point 4
  0.0
  5.937 0.0 1476.348 0.1 // Point 1
  -0.382 0.0 3.455 // Control vector 1
  0.191 0.0 -3.469 // Control vector 2
  5.078 0.0 1486.734 -0.1 // Point 2
  190.0
endtrack


node -1 0 ST1_51c track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
  4.783 0.0 1497.309 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  4.783 0.0 1486.886 0.0 // Point 2
  0.0
  4.783 0.0 1497.309 0.1 // Point 3
  0.0 0.0 -3.476 // Control vector 3
  -0.191 0.0 3.469 // Control vector 4
  5.069 0.0 1486.891 -0.1 // Point 4
  190.0
endtrac

node -1 0 ST1_51d track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
  3.627 0.0 1497.267 0.0 // Point 3
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 3
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 4
  4.771 0.0 1486.907 0.0 // Point 4
  0.0
  3.627 0.0 1497.267 0.1 // Point 1
  0.382 0.0 -3.455 // Control vector 1
  -0.191 0.0 3.469 // Control vector 2
  4.486 0.0 1486.88 -0.1 // Point 2
  190.0
endtrack

Teraz mała zmiana. Zwrotnice "b" i "d" najpierw ustawiam łuk a potem prostą.
Zmiany podkreślone kolorem czerwonym.


node -1 0 ST1_51a track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
  4.783 0.0 1476.263 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  4.783 0.0 1486.686 0.0 // Point 2
  0.0
  4.783 0.0 1476.263 0.1 // Point 3
  0.0 0.0 3.476 // Control vector 3
  0.191 0.0 -3.469 // Control vector 4
  4.497 0.0 1486.681 -0.1 // Point 4
  190.0
endtrack

node -1 0 ST1_51b track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
5.937 0.0 1476.348 0.1 // Point 1
  -0.382 0.0 3.455 // Control vector 1
  0.191 0.0 -3.469 // Control vector 2
  5.078 0.0 1486.734 -0.1 // Point 2
  190.0
  5.937 0.0 1476.348 0.0 // Point 3
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 3
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 4
  4.793 0.0 1486.708 0.0 // Point 4
  0.0
[/b]
endtrack


node -1 0 ST1_51c track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
  4.783 0.0 1497.309 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  4.783 0.0 1486.886 0.0 // Point 2
  0.0
  4.783 0.0 1497.309 0.1 // Point 3
  0.0 0.0 -3.476 // Control vector 3
  -0.191 0.0 3.469 // Control vector 4
  5.069 0.0 1486.891 -0.1 // Point 4
  190.0
endtrac

node -1 0 ST1_51d track switch 10.423 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
3.627 0.0 1497.267 0.0 // Point 3
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 3
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 4
  4.771 0.0 1486.907 0.0 // Point 4
  0.0
  3.627 0.0 1497.267 0.1 // Point 1
  0.382 0.0 -3.455 // Control vector 1
  -0.191 0.0 3.469 // Control vector 2
  4.486 0.0 1486.88 -0.1 // Point 2
  190.0
[/b]
endtrack

Poniżej widok na angliki które są ustanawiane prawidłowo w scenerii.

http://eu07.pl/userfiles/10233/foto-anglik_dobre_1.jpg
http://eu07.pl/userfiles/10233/foto-anglik_dobre_2.jpg


Pozostała tylko kwestia eventów i z tym sobie poradziłem.

W związku z tym że angliki są ustawiane parami a więc "ab" i "cd" do swoich scenerii dołożyłem nowy plik: "angliki.inc"
w którym są zapisane ustawienia jak poniżej w przykładzie. Plik załączamy przed eventami.

// sterowanie rozjazdu krzyzowego ST1_51abcd
event ST1_51ab- multiple 0 none ST1_51a- ST1_51b-        endevent
event ST1_51ab+ multiple 0 none ST1_51a+ ST1_51b+        endevent
event ST1_51cd- multiple 0 none ST1_51c- ST1_51d-        endevent
event ST1_51cd+ multiple 0 none ST1_51c+ ST1_51d+        endevent


No i dochodzimy do końca gdzie w eventach przekładamy angliki
w następujący sposób:

Przykład:

time 12:00 06:30 20:30 endtime

include cd/angliki.inc end

event keyCtrl01 multiple 0 none ST1_51ab-  endevent
event keyCtrl02 multiple 0 none ST1_51ab+  endevent

I w końcu wszystko gra a nie razi w oczy. Dotyczy to się też rozjazdów pojedyńczych. Jeszcze raz powtarzam (+) wcale nie oznacza że ułożenie zwrotnicy jest na "wprost" W zależności od układu torowego, przebiegów i rozjazdów ochronnych (+) może oznaczać jazdę na zboczenie. A więc jak powyżej zamieniamy w rozjeździe łuk z dołu z prostą u góry. Wtedy tez mamy (+) na bok i (-) na wprost.

26
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sygnalizacja CD (Czeskie Drahy)
« dnia: 16 Listopada 2017, 21:16:41 »
Dzięki tego mi brakowało. Ostatnio nie mam czasu się zająć ale już kończę testową scenerię CD gdzie jest 5 stacji plus 1 podg oraz przejście graniczne do PL i jedna stacja w PL

27
Na warsztacie / Odp: Linia 414
« dnia: 15 Września 2017, 13:50:44 »
Jeżeli tak, to trzeba byłoby zmieniać kierunek jazdy na stacji Rudnica.
Układ torowy stacji Rudnica:
Układ torowy stacji Rudnica został przebudowany w sposób ze wybudowano tor lącznicowy umożliwiający jazdę z Kostrzyna do Gorzowa i odwrotnie bez wjazdu na stację Rudnica. Na łącznicy powstał peron wraz z malutkim budynkiem dworcowym który stoi do dziś  (posesja prywatna).

Budynek dworcowy jeszcze tam był z czasów powstania Kleinbahn. Wybudowany był tylko łącznik i peron. Zapodałem koledze plany st. Rudnica przed i po przebudowie.

28
Na warsztacie / Odp: Linia 414
« dnia: 03 Września 2017, 08:48:56 »
Lemierzyce - niestety zdjęcia nowe ale nie robione pod tekstury ale może przydadzą się.  Foto-Lemierzyce
Plan st. Krzeszyce w czasie jak była czynna.
Oraz st. Rudnica przed i po zamknięciu.

29
Na warsztacie / Odp: Linia 414
« dnia: 02 Września 2017, 11:11:58 »
Chciałbym wtrącić tutaj swoje trzy grosze :-)
Linia 414 na całym odcinku została wyremontowana przed 1990 rokiem gdzie na odcinku Gorzów Zieleniec - Rudnica na odcinkach prostych był nawet tor bezstykowy. Odcinek Rudnica - Chyrzyno jako tzw Kleinbahn posiadał gorszy profil a więc mniejsze promienie łuków i ostrzejsze zjazdy czy podjazdy. Cała linia po remoncie wyposażona była w podkłady strunobetonowe i szyny S49 na tłuczniu. Jedyną stacją techniczną była st. Krzeszyce która posiadała dwa tory główne plus 2 ładunkowe. Semafory kształtowe tylko wjazdowe, tarcze ostrzegawcze stałe. Były ustawione 3 semafory wyjazdowe (jeden sobie leżał) ale nigdy ich nie uruchomiono.
Pozostałe st. to Rudnica gdzie od toru szlakowego odgałęział się tor do dawnej stacji wraz z żeberkiem ochronnym. Kołczyn jeden tor boczny z rampą zabezpieczony Wk. Lemierzyce Gaj jeden tor boczny do spichlerzy też zabezpieczony Wk Słońsk z trzema torami bocznymi zabezpieczone Wk. Wjazd do st. Gorzów Zieleniec semafor B jednoramienny - wjazd tylko na tor 2. Chyrzyno sem wjazdowy 4 komorowy ustawiony po lewej stronie toru przed samym skrzyżowaniem z drogą DK22. Dwa przejazdy z SSP jeden w Łagodzinie a drugi na drodze DK22 w Debokierzu niedaleko przystanku Krasnołęg. Dla mnie było by ładniejsze odtworzenie w starszej wersji z czynną st. Rudnica i oblotem składu w celu zmiany kierunku. Jak by co to służę planami. Skąd znam tą linię ? Mimo że w profilu mam Cieszyn to jestem rodowitym Gorzowianinem a w Krzeszycach pracowałem parę miesięcy jako dyżurny ruchu do czasu zamknięcia tej stacji. :-)

30
Na warsztacie / Odp: Jedziemy na Czechy czyli modele w wykonaniu CD
« dnia: 28 Sierpnia 2017, 15:28:08 »
Porobiłem fotki krokodylków w Czeskim Tesinie. Będę je robił w 3dmax

Strony: [1] 2