Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kalapi

Strony: [1] 2
1
Tabor kolejowy / Odp: Rozruch na zimno
« dnia: 12 Lutego 2012, 02:26:41 »
Na starych "siódemkach" jest wyłącznik dźwigienkowy na pulpicie, na "wysokich" jak pisał kolega powinno wystarczy wyzwolenie bezpiecznika, choć kiedyś na Budyniu trzeba było w obu kabinach. Co do sterowania na zimno, często przy otwieraniu szafy krańcowy nie styka, i można zgłupieć =]

2
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 dla PKP IC
« dnia: 24 Stycznia 2012, 17:22:20 »
Może takie złudzenie jest, a z bliska wygląda OK ;]

3
Bieżące kolejowe / Odp: Epoka w Szczecinie
« dnia: 21 Stycznia 2012, 22:46:07 »
Ep09 przed chwila minela stacje Szczecin-Zdroje w kierunku Szczecin Glowny.

EP09-003 przyprowadziła 38107

4
Bocznica / Wydzielone z: Nowe malowanie EP07-361
« dnia: 16 Stycznia 2012, 16:06:36 »
@hunter  Jak to mówią "ch***wo, ale jednakowo" =D

Kolejny raz naruszyłeś Regulamin, ignorując przy tym uwagi Moderatora.

REWIZOR

5
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 16 Stycznia 2012, 15:45:25 »
Te rozłączanie liniowych to chyba nie za ciekawa opcja, bo nie jest tak, że łatwo porwać się przy np ciągnięciu pod górkę. Pamiętam, że Skody miały tak, że jak wpadała w poślizg to opadały patyki ;D

6
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EP07-361
« dnia: 16 Stycznia 2012, 14:20:21 »
Dla mnie to mogą nawet pomalować je na różowo bądź sinokoperkowo, ważne żeby w środku nie [było zimno] i było w miarę cicho. Choć nie ukrywam, że jak już IC standaryzuje wygląd lokomotyw to powinni robić wszystkie na jedno kopyto.

Proszę nie stosować słów wulgarnych na forum. Regulamin, Zakazy, p. 21
ABu

7
Bieżące kolejowe / Odp: Co się dzieje z EP08?
« dnia: 24 Października 2011, 21:53:16 »
W związku z nadmiarem lokomotyw na "160" EP08 mają ograniczoną prędkość do 125 (rzadsze PK = mniejsze koszta) i można powiedzieć że jeżdżą jak siódemki.

8
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafory
« dnia: 30 Sierpnia 2011, 00:54:56 »
Tylko jak @mechatronik by nie zwolnił i by wjechał V-max za bok to go zamknęli (patrz wypadek w Babach) a ludzie z PLK na wolności by byli. I to jest sprawiedliwość ?

Moim zdaniem najlepsza opcja to kamera na lokomotywie (bodajże Husarze takie coś mają) oraz pełna rejestracja rozmów na radiu. Wtedy siadamy oglądamy i wszystko jasne.

A ten semafor co wrzuciłem to "Wolna droga ze zmniejszoną prędkością" oO

9
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafory
« dnia: 29 Sierpnia 2011, 22:50:29 »
... z jednej strony tłumaczy się, że kalibruje światło semafora na prawą szynę i nie może dopuszczać lokomotyw z kabiną po lewej stronie, bo maszynista może zauważyć sygnał o ćwierć sekundy później niż siedzący po prawej,

Właśnie nieraz siedząc po lewej stornie szybciej zauważysz semafor niż po prawej. Ponieważ są takie porośnięte krzaczory a PLK-ce ciężko to wyciąć, lepiej trawę kosić.

A teraz ciekawostka jaki sygnał wskazuje semafor ?

 

10
Działka 4
"... zezwolenie to musi być przekazane rozkazem pisemnym "S" z określeniem numeru toru szlakowego, kilometra na szlaku, do którego może dojechać tabor, godziny powrotu i rodzaju sygnału będącego zezwoleniem na wjazd na stację. Rozkaz ten może być wykorzystywany do wielokrotnych jazd, w czasie ustalonym przez dyżurnego ruchu. " (cyt z IR-1)

11
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 22 Lipca 2011, 23:54:50 »
Właśnie na tym składzie "Hotel" padały EP09, standardowo jest na nim min. 14 wagonów od Szczecina do Świnoujścia. Plus profil linii szczególnie od Warnowa do Międzyzdrojów. Wesoło.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 10 Lipca 2011, 16:23:31 »
W Szczecinie bardzo długo (jak nie najdłużej) utrzymywały się planowe lokomotywy, proces odchodzenia od planowych nie "objął" od razu całej polski. Ba "Babcia" do dziś ma dobre syreny.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 03 Lipca 2011, 10:28:55 »
EU40 masz prawo kierowania-? jeżeli nie masz, to daruj sobie uwagi o technice jazdy-!^ Jazda z odluźniaczem to stara szkoła z SP,_a potem z planowych, żeby było mniej czyszczenia podwozia.^ Dużo maszynistów ze spalinowym prawem kierowania nie hamuje lokomotywą (nie mówię o EP09 bo w tedy nie działa ED). Takie hamowanie daje ci tęą rezerwę, jaką jest lokomotywa. A tekst o obręczach w wagonie, wybacz......

BTW,btw. wrzucanie do sieci takiego filmiku z jazdy, z którego można "rozszyfrować" maszynistę, który na to pozwolił, w konsekwencji może skutkować jego zdjęciem z jazdy, patrz przykład w Bydgoszczy jakiś czas temu.

Wysłałem najpierw PW, ale mimo dalszej aktywności autor nie poprawił posta, więc muszę to zrobić ja. Przy okazji przypominam wszystkim, którzy być może zapomnieli:
1. Nie stawiamy spacji przed znakiem interpunkcyjnym takim jak kropka, przecinek, znak zapytania, itd. Oznaczyłem niepotrzebne spacje znakiem '-'.
2. Stawiamy za to spacje po tych znakach. Brakujące spacje wstawiłem jako '_'.
2. Wielokropek to znak interpunkcyjny składający się z trzech kropek. Nie mniej, nie więcej.
3. Zdanie zaczynamy wielką literą.
4. Zasadniczo nie stawia się kropki po skrótowcach (BTW, FSO).
5. Nie wciskamy entera po każdym zdaniu. Niepotrzebne końce linii usunąłem i oznaczyłem gdzie były z pomocą '^'.

Więcej ciekawej lektury o interpunkcji można znaleźć tutaj: http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629734
Kamils

14
Bieżące kolejowe / Odp: Pytanie laika do mechaników EU07
« dnia: 20 Czerwca 2011, 00:17:06 »
PSR po prostu był niepraktyczny, przykład -  lokomotywa wpadła w poślizg a on dalej dawał.

15
Bieżące Symulatorowe / Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« dnia: 25 Kwietnia 2011, 14:54:39 »
O prowadzeniu towarów to nie mam zielonego pojęcia, czyli pewnie jest tak jak mówisz. Na osobowych przeważnie działa =]
Ja jeszcze robię tak, jak spodziewam się, że na starcie mi bana zatańczy to sobie daje ok. 1 amt. w cylinder trochę piachu i ogień.

16
Bieżące Symulatorowe / Odp: Komisja ds. Badania Taśm ze Służb.
« dnia: 25 Kwietnia 2011, 08:41:42 »
Nie trzeba od razu dawać nastawnika na 0, można powoli schodzić z oporów i słuchać kiedy zestaw wychodzi z poślizgu.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Koszt utrzymania lokomotywy
« dnia: 24 Marca 2011, 21:59:52 »
Pociąg EIC CHROBRY 1803 na odcinku Poznań - Szczecin "pobrał" 10150 kWh. Przyjmując, że 1 kWh - 40 gr, wychodzi ponad 4000 PLN.
Ale jaką stawkę ma Energetyka to nie wiem.

18
Z tego co wiem, IC normalnie przeprowadza egzaminy.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Działanie SBL
« dnia: 02 Marca 2011, 18:25:51 »
Ogólnie na SBL,ce nie powinno się cofać.

20
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 01 Marca 2011, 18:20:37 »
Pomocnik maszynisty spalinowych i elektrycznych pojazdów trakcyjnych.

21
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 19 Lutego 2011, 15:54:43 »
@EU07-457 Z tym, co napisałeś to się zgadzam, ale nie możesz powiedzieć, że przedostatni to tarcza ostrzegawcza do wjazdowego!. Ponieważ tarcza ostrzegawcza z zielonym migającym: to sygnał Os3: "Semafor, do którego tarcza się odnosi, wskazuje sygnał zezwalający na jazdę z szybkością nieprzekraczającą 100 km/h". A semafor, do którego odnosi się Twoja tarcza jest na stój! facepalm

@Niebugoclaw Przyjęto, że tarczą ostrzegawczą do semafora wjazdowego na SBL'ce jest ostatni semafor blokady samoczynnej - "snajper".

Quark-t

22
Bieżące kolejowe / Odp: Działanie SBL
« dnia: 18 Lutego 2011, 21:20:57 »
W przypadku linii Poznań-Szczecin chodzi bardziej o przepustowość niż o prędkość.

23
Tabor kolejowy / Odp: Zmodernizowane EU07 PKP Cargo
« dnia: 18 Lutego 2011, 19:44:20 »
Hehe nie będzie teraz można zamykać drzwi sposobem "kamień na stopniu" =]

25
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 18 Lutego 2011, 18:25:59 »
Nie możesz ostatniego semafora potraktować jako tarczy ostrzegawczej, gdyż rolę tarczy ostrzegawczej na blokadzie 4-stawnej spełnia przedostatni semafor (stoi przy nim wskaźnik W1).

Zasadnicze ustawianie SBL`ki http://transportszynowy.pl/sbl.gif twoja tarcza ostrzegawcza pokazuje, że wolna (miga na zielono) a semafor wjazdowy na Stój. Czyli chyba coś nie bardzo.

Co prawda E1 o W18 (snajper) nie pisze wprost, iż jest on tarczą ostrzegawcza do semafora wjazdowego. Zapisane jest tak "Wskaźnik W18 umieszcza się na słupie ostatniego semafora odstępowego blokady samoczynnej dla powiadomienia drużyny pociągowej, że zbliża się do posterunku ruchu mającego semafor wjazdowy.".

A w kwestii poruszonego przez ciebie W1 Zapis jest następujący "Wskaźnik W1. Oznacza miejsce ustawienia tarczy ostrzegawczej (tarczy ostrzegawczej przejazdowej), a na szlakach z czterostawną blokadą samoczynną - przedostatniego semafora odstępowego blokady samoczynnej na szlaku przed semaforem wjazdowym.
Więc ktoś tu źle interpretuje.

26
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 17 Lutego 2011, 22:46:48 »
BTW sprzęgów, @mechatronik ma sporo racji, maja one już swoje lata i występuje tak zwane zmęczenie materiału. Natomiast uważam, iż duży wpływ na ich zużycie ma technika jazdy, a konkretnie obsługa hamulca, która na pociągach towarowych jest o wiele trudniejsza niż na osobowych. Ponadto sprzęgi w wagonach towarowych są dość mocno eksploatowane.

W środku zdania kropka? Zamieniłem na przecinek i zmniejszyłem literę.
Rozi

27
Zachodniopomorskie Cargo [..] Biorą nawet z przysłowiowej ulicy, nie wiem jak jest z przygotowaniem i egzaminami.

Skąd posiadasz owe informacje ?

28
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 07 Lutego 2011, 23:50:21 »
Ie-1 odnośnie S3
[...]Sygnał S 3 nadawany przez:
a) semafor półsamoczynny lub ostatni semafor samoczynny blokady liniowej informuje, że następny semafor nadaje sygnał zezwalający na jazdę z prędkością nie większą niż 100 km/h"

Ie-1 postanowienia ogólne
10.  W przypadku spostrzeżenia lub usłyszenia dwóch różnych sprzecznych sygnałów należy stosować się do tego sygnału, który zapewnia zachowanie większego stopnia bezpieczeństwa ruchu.

Czyli dla mnie oczywiste mijam snajpera który miga na zielono (nawet jak na wjazdowym będzie S5) to tne do 100 km/h. Oczywiście jak szlakowa większa niż 100 km/h.

Sorry za zamieszanie.

29
Infrastruktura kolejowa / Odp: Dyskoteka na semaforze
« dnia: 06 Lutego 2011, 23:21:46 »
Ostatni samoczynny migał na zielono, czyli wjazd w stację na 100.
Semafor wjazdowy jest semaforem półsamoczynnym, czyli chyba niekoniecznie 100 km/h. Np.: Po minięciu "snajpera" masz S5, (który nie mówi o prędkości) i z jaką prędkością jedziesz? Snajper miga, bo nie masz wyjazdu. Czy taka sytuacja jest możliwa?

Proszę pisać bez odstępów, są zbędne. Poprawiłem.
Krzysiek626



30
Tabor kolejowy / Odp: Pantrograf - wkładki węglowe
« dnia: 06 Lutego 2011, 22:42:45 »
Pantografy montowane na jednostkach i bykach są węższe niż te IC. Może wiec, chodzi o stabilizacje pantografu stąd te połączenie miedzy ślizgami.

Strony: [1] 2