Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - szogun

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Bocznica / Awaria chatu
« dnia: 21 Września 2019, 23:15:19 »
AFERA! CHAT PADŁ!

2
Bocznica / Odp: EP07-356'19
« dnia: 20 Kwietnia 2019, 18:15:07 »
Proponuję "siudemky MMA", ten kto pokaże większe jaja publikuje teksturę.


//Post nie w temacie. Bocznica. RoboBatman.

3
Bocznica / Odp: Paczka węglarek cz.1
« dnia: 18 Marca 2019, 16:27:33 »
pomyłka

4
Poradniki / [FOTO] - Fotografowanie taboru - poradnik
« dnia: 18 Lutego 2011, 21:24:13 »
Przyklejam 28/09/2016 | @macius5991

Pewnie wielu z was ma aparat, ale niewielu robi zdjęcia na tekstury. Powód? Część osób z którymi rozmawiałem po prostu nie wie jak ma się za to zabrać. O zdjęciach taboru poradnik już jest, więc tutaj postanowiłem skupić się przede wszystkim na fotografowaniu kabin.
A więc co trzeba wiedzieć, aby robić dobre zdjęcia?

1. Fotografujemy przy zwiększonej ogniskowej;
2. Używamy lampy błyskowej tylko gdy jest ona konieczna;
3. Dla zdjęć z małej odległości (zazwyczaj >80cm) używamy trybu makro;
4. Staramy się robić zdjęcia pod kątem prostym;
5. Zdjęcia robimy w dzień pochmurny, ale jasny;
6. Robimy "konkretne" zdjęcia;;
7. Dzielimy boki na części.

Zaczynamy...

1. Fotografowanie przy zwiększonej ogniskowej.
   
Pewnie niektórzy zastanawiają się co to jest ta ogniskowa. Jest to po prostu kąt widzenia obiektywu. Ogniskową zwiększa się przez zwiększenie zoom'a w aparacie.
Cytuj
A po co mi to?
Ponieważ jeżeli będziemy robić zdjęcia "bez zoom'a", otrzymamy efekt "beczki", tak jak na obrazku niżej. Aby go uniknąć należy zwiększyć zoom optyczny, do np. 2x.


Uwaga!
Jeśli na zdjęciach występuje efekt beczki, nie oznacza to że zdjęcia są nieprzydatne. Można je naprawić za pomocą programu graficznego, a unikanie beczki jeśli jest to możliwe, ma być tylko ułatwieniem dla osób wykorzystujących te zdjęcia ;)

2. Użycie lampy błyskowej tylko gdy jest ona konieczna.

Wiele osób robi błąd, polegający na fotografowaniu z małej odległości z użyciem lampy błyskowej. Efektem tego jest zdjęcie z paskudnym odbiciem światła (przykład na obrazku niżej), które bardzo ciężko skorygować. Dlatego jeżeli już robimy zdjęcia z lampą, to staramy się aby robić je z większej odległości.



3. Używanie trybu makro.

Jest to po prostu tryb do robienia zdjęć z małej odległości. Nie będę się rozpisywał; obrazki mówią wszystko ;)



4. Kąt prosty.

Zawsze należy starać się trzymać aparat pod kątem jak najbardziej zbliżonym do prostego, względem obiektu. Takie zdjęcie łatwiej jest obrobić, a chyba chcemy ułatwić pracę teksturowcom/modelarzom, a nie utrudnić ;)



5. Robienie zdjęć w pochmurny dzień.

Zasada znana nie od dziś. Aby zapobiec niepożądanym cieniom, prześwietleniom na zdjęciach, wybieramy taki dzień, żeby nie świeciło słońce, ale też żeby było jasno.



6. Tylko konkretne zdjęcia.

Tu jest problem... Zrobienie kilku dobrych zdjęć wszystkim pulpitom, ścianom w kabinie, czy też  boków lokomotywy wystarczy. Niektórzy robią pojedyncze zdjęcia dowolnym przełącznikom, wskaźnikom, kiedy nie zdadzą się one na wiele. Poniżej jak mniej więcej powinno się sfotografować EP09 (według mnie, inni twórcy mogą chcieć zupełnie czego innego, poza tym na zdjęciu brakuje ścian itp.), oraz kilka dobrze wykonanych zdjęć na tekstury (oczywiście są zmniejszone. Autorem zdjęć jest @Sigman).




7. Dzielimy boki na części.

Boki taboru należy dzielić na części, ponieważ pozwoli nam to "wyciągnąć" jak najwięcej detali na zdjęciach. Jak to robić zostało opisane tutaj http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5365.0.html.


Przed rozpoczęciem fotografowania, warto jest przejrzeć opcje, jakie posiada nasz aparat. Bardzo przydatną opcją, jest posiadana przez niektóre aparaty (np. mojego Samsunga ES65) "Pomoc w fotografowaniu". Można dzięki temu dokładnie poznać funkcje naszego aparatu, oraz poćwiczyć robienie zdjęć.

Tak więc jak widzicie, aby robić dobre zdjęcia nie trzeba mieć lustrzanki. Wystarczy zwykły kompakt i stosowanie się do powyższych zasad.

Przenoszę do poradników.
adsim

5
Inne niekolejowe / [SOLVED] Problem z siecią
« dnia: 18 Sierpnia 2018, 16:54:45 »
Hej, mam internet z kablówki, od samego początku chodził ich modem spięty z routerem i nie było problemu. Później coś tam zaczęło świrować, gościu telefonicznie zresetował mi połączenie, ale teraz cuda wianki dzieją się z routerem. Próbowałem resetów, wgrania firmware a efektu brak, czyli wifi działa bez zastrzeżeń na telefonach, a komputer łączy się z siecią ale nie ma dostępu do internetu (nie można znaleźć DNS). Co śmieszniejsze, wszystko działa jak podepnę komputer kablem pod modem albo udostępnię sobie wifi z telefonu dla komputera. Inna sprawa że żeby zalogować się do routera muszę w ustawieniach połączenia na sztywno wpisać IP routera. Jakieś pomysły? Bo mi ręce opadają... Jak podepnę komputer pod router to przez chwilę działa po czym wywala konflikt adresów IP w sieci.

EDIT: Zainstalowałem na nowo sterowniki karty sieciowej, zresetowałem router, na automatycznie przydzielanym IP działa dopóki nie podłączę innego urządzenia do sieci.

6
Symulator / Licencja na użycie modeli autorstwa @szogun'a.
« dnia: 12 Lutego 2018, 12:33:45 »

7
Bieżące Symulatorowe / Zmiana struktury katalogów dynamic
« dnia: 15 Stycznia 2018, 22:20:30 »
Po paru kombinacjach na temat przejrzystego rozmieszczenia plików w podfolderach dynamic wpadłem na dość ciekawą opcję zrobienia porządku w dynamic przy okazji dorabiania reflection map. Wygląda to następująco:
  • pliki reflection map możemy dać w podkatalogu np. 303e_v1/mat
  • tekstury wymienne możemy dać w tym samym bądź innym podkatalogu np. 303e_v1/skins
  • w pliku *mat wpisujemy odniesienie do tesktur, przykład poniżej
  • w textures.txt podajemy *.mat zamiast rozszerzenia tekstury
Cytuj
texture1: skins/303e-310
texture2: mat/303e-310_normal
Oczywiście ścieżki te to dynamic/pkp/303e_v1/skins i analogicznie dla mat.
Plusy:
  • zwiększenie przejrzystości folderu dynamic'a, pliki mat można odfiltrować i nie przesłaniają innych plików
  • wspólne textures.txt dla paczek tga i dds

Minusy:
  • dłuższa ścieżka do wyszukania pliku

Wnioskuję aby po stwierdzeniu braku przeciwskazań wprowadzić to do wytycznych, dla wygody ludzi tworzących paczkę. Oprócz tego dla nowo tworzonego taboru (jak również dla starego, jeżeli ktoś miałby chęci na takie zmiany) wprowadzić katalogowanie plików, tak aby w głównym folderze pozostały jedynie pliki konfiguracyjne oraz *mat.


Rozwijając temat, tworząc nowy tabor należałoby rozplanować już na etapie tworzenia położenie plików. W katalogu głównym znajdują się MMD, FIZ, MAT oraz textures. Tekstury używane jako replacableskin lądują w /skins, reflection mapy w /mat. Kabina i lowpoly zostają umieszczone w podkatalogu który nazywa się tak samo jak MMD. Jedyna niewygoda w tym rozwiązaniu polega na tym że w t3d należy podać pełną ścieżkę dla tekstur, jednakże można to w parę chwil zrobić dowolnym edytorem tekstu. Jeżeli tworzony tabor posiada kilka wersji, a mają one wspólne elementy, należałoby umieścić je w podfolderze components. Można tam umieścić wspólne tekstury, jak również t3d traktowane jako include (wózki itp.). W jakimś stopniu zmniejszy to rozmiar repozytorium. Najmniejszy problem sprawiają odniesienia w mmd, bo wystarczy ścieżkę do plików podać w postaci \201e/201e.t3d zamiast dotychczasowego 201e.t3d.

8
Bocznica / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 12 Listopada 2017, 12:01:38 »
W głowach się przewraca, tyle :D

9
Publikacje / SN61 z kabiną do pobrania
« dnia: 19 Października 2017, 09:01:57 »
Dziś mam w końcu przyjemność przekazać w Wasze ręce nowy model wagonu motorowego serii SN61 ;)

Cytat: info.txt
Właśnie wszedłeś w posiadanie nowej wersji modelu wagonu motorowego serii SN61. Jest to moment o tyle przełomowy że model ten zastępuje starego, wysłużonego "ganza" który istnieje w symulatorze od jego początków. Z racji czasu w jakim ten model powstawał (około 4 lat) nie jestem w stanie wymienić wszystkich osób które dostarczyły materiały. Zdjęcia do wykonania modelu zewnętrznego dostarczył @Wokulski, @up5358 wspomógł zdjęciami poglądowymi które pozwoliły na wykonanie prowizorycznego lowpoly. Swoją cegiełkę dołożyli @Sakorius i @PR ZDW a @ST44-003 przysłużył się bardzo zdjęciami podwozia wagonu. Jeżeli o kimś zapomniałem najgoręcej przepraszam, nie sposób spamiętać. Gorące podziękowania w kierunku wymienionych osób, którzy byli w stanie dostarczyć materiały na tak rzadki pojazd :) Dźwięk silnika i sprzęgła wagonu otrzymałem od @pawel1202, dzięki czemu wagon nie brzmi jak przeładowana pralka ;) @mk1991 dostarczył dedykowane dźwięki kół za co również serdecznie dziękuję.

Z racji braku materiałów zdjęciowych tekstura SN61-183 to przemalowana tekstura SN61-168, przez co może nie być zgodna ze stanem rzeczywistym w 100%.

Z racji braku materiałów na dedykowane dźwięki kabina używa plików wchodzących w skład pakietu dźwiękowego autorstwa @mk1991, do prawidłowego działania należy ten pakiet posiadać: http://eu07.pl/pobierz/post/pakiet-udwikowienia-dla-lokomotyw-et41-i-eu07
Skrypt powinien samoczynnie przeanazlizować i w przypadku braku zainstalować ten dodatek.

Model zewnętrzny i wnętrze wykonałem samodzielnie, natomiast kabina jest efektem współpracy z @adamst - twórcą dodatków z Polish Train Team który już w 2013 roku przekazał nam kabinę funkcjonującą w Trainz, jednakże od tamtego czasu przeszła kilkanaście zmian, włącznie z wymianą niektórych elementów na nowsze autorstwa @Krasnowski'ego i @TZs'a.

Aby we wnętrzu wagonu wyświetlali się pasażerowie należy przy wstawianiu w starterze nadać mu ładunek "passengers". Drzwi dla pasażerów otwiera się tymi samymi przyciskami co w EZT.





Wersja tga/t3d: http://eu07.pl/userfiles/9629/sn61_v2_tga.7z

Życzę miłej jazdy! ;)

Dodane do repozytorium rev.1994 @sawi

10
Poradniki / [INNE] Tworzenie ujednoliconych mini
« dnia: 01 Maja 2013, 14:23:07 »
Udało się jeszcze bardziej uprościć procedurę produkcji miniatur.
1. Wybieramy w starterze mini.scn (plik w załączniku);
2. Ustawiamy w scenerii tabor którym jesteśmy zainteresowani, jednocześnie zapamiętując jego długość (w przypadku wagonów również trzeba ustawić obsadę headdriver, a gdy podczas ładowania wyskoczy Player Train Init Failed po prostu nacisnąć Enter);
3. W zakładce ustawienia należy zmienić ustawienie dotyczące pogody na ”Nigdy nie zmieniaj”, rozdzielczość ustawić na 1024x768, można również wyłączyć tryb pełnoekranowy;
4. Po uruchomieniu symulatora wychodzimy do widoku zewnętrznego (F4), naciskamy na klawiaturze 0 (nie na klawiaturze numerycznej). Naciskamy F2 żeby mieć podgląd pozycji, nie ruszając myszą przemieszczamy kamerę strzałką w prawo tak, aby pierwsza współrzędna wyświetlona na górze miała wartość połowy długości pojazdu (nie musi być idealnie dokładnie). Robimy screena którego następnie wklejamy do GIMPa (lub PSa, jak kto woli);
5. Zaznaczamy obszar taki jak na screenie (dolna krawędź musi obejmować szynę, boczne zderzaki a wysokość zaznaczenia musi wynosić 150px); Będzie to 211px dla 1080p jak pominęliśmy pkt 3.
6. W menu Obraz klikamy Kadruj według zaznaczenia;
7. Następnie również z menu Obraz wybieramy Skaluj obraz. Jako wysokość wpisujemy 30px, pamiętając żeby były zachowane proporcje (łańcuszek zaznaczony na czerwono musi być "cały", jeśli będzie "rozerwany" przed wpisaniem wysokości należy na niego kliknąć. Następnie akceptujemy poprzez kliknięcie Przeskaluj.
8. Gotową miniaturę zapisujemy w formacie bmp, nazwa w formie <numerbocznypojazdu>.bmp.

Niektóre systemu operacyjne generują pliki bmp z dodatkową tablicą kolorów w nagłówku pliku co powoduje ich niewyświetlanie przez rainsted na innych, używających starszych bibliotek. Jeśli w teście zostanie zgłoszony problem z miniaturkami, należy je wgrać do paczki z symulatorem i w starterze użyć narzędzia tabor posiadany>narzędzia>popraw pliki mini. Jeśli przy jednym z twoich dodatków zostanie to zgłoszone, możesz założyć, że będzie tak zawsze i poprawiać je profilaktycznie. Po użyciu narzędzia przycisk staje się nieaktywny i przyjmuje treść "poprawiono n plików" po czym można ocenić, czy użycie go było potrzebne.

W gimpie należy wybrać opcje:
-24 bitowa głębia kolorów
-nie zapisuj informacji o przestrzeni barwnej

Do załączników dodaję dostosowaną do 17.07 scenerię i exe borlandowe wraz z bibliotekami. Wymaga reszty bibliotek w wersji x86. @Stele

11
Bocznica / testskryptuwatkow.7z
« dnia: 18 Września 2017, 19:56:21 »
Minimalny czas testów do dnia 2017-09-25 19:55.
Jeśli nie zostaną zgłoszone błędy, automatyczna akceptacja w dniu 2017-10-02 19:55.

Plik o rozmiarze 1529647 bajtów:
http://eu07.pl/userfiles/9629/testskryptuwatkow.7z

   Date      Time    Attr         Size   Compressed  Name
------------------- ----- ------------ ------------  ------------------------
2017-05-24 00:00:40 ....A         1089      1529334  dynamic/pkp/lokolokoloko/textures.txt
2017-02-20 22:57:49 ....A      5592560               dynamic/pkp/lokolokoloko/505126-08127-0.dds
2016-09-08 20:41:48 ....A         1076               dynamic/pkp/lokolokoloko/bdhpumn.fiz
2017-06-16 14:34:40 ....A         1113               dynamic/pkp/lokolokoloko/bdhpumn.mmd
------------------- ----- ------------ ------------  ------------------------
                               5595838      1529334  4 files, 3 folders


Wiadomość wygenerowana automatycznie

12
Inne niekolejowe / Problem z PC
« dnia: 10 Kwietnia 2017, 21:23:09 »
Mam taki dziwny problem (w zasadzie dwa), konfiguracja Pentium DualCore 3.0GHz, płyta Intel Lakeport I945P, GF 7500LE, Win XP. Ogólnie od jakiegoś czasu raz na jakiś czas jest problem z uruchomieniem, niby startuje jednostka, ale na wyświetlaczu i monitorze nic się nie pojawia, wtedy trzeba rypnąć w PCta i pobawić się przyciskiem uruchamiania to może załapie. Ponadto w różnych sytuacjach, czy to przy przeglądaniu facebooka, czy oglądaniu czegoś na youtube, również przy MaSzynie potrafi złapać zawiechę. Polega to na tym że zamiera ekran, jednocześnie pojawiają się tak jakby cienie tego co wyświetla w różnych kolorach, po chwili dźwięk też się zawiesza, parę chwil później przestaje wychodzić sygnał na monitor, a przy próbie restartu na wyświetlaczu jednostki centralnej pojawia się POWER ON (tak jak zawsze), tylko że za tym pojawia się znak jakby nie rozpoznano kodowania tekstu. Nie zdarza się to zawsze, mogę próbować odpalić Bałtyk metro i wysypie się po 2 minutach, na Całkowie Siecoola za pierwszym razem wysypał od razu po starcie, mimo że na monitorze miałem aktualnie firefoxa. Za drugim podejściem MaSzyna chodziła grubo ponad pół godziny (z tymże wyłączyłem synchronizację pionową upatrując w tym źródło problemu), wysypał się po wyłączeniu symulatora mając do wyświetlenia tylko pulpit. Jakieś pomysły?

Edyta: Dodam jeszcze że sposób uruchamiania się jednostki zmienił się po wymianie baterii na płycie głównej, stara miała chyba ok 0.9V, włożyłem co prawda używaną, ale pod miernikiem miała idealnie 3V. Na starej baterii po włączeniu zasilania nic się nie działo, z tymże co 3-4 uruchomienia wysypywał się sterownik karty dźwiękowej. Po wymianie baterii po załączeniu zasilania jednostka startuje na jakieś dwie sekundy i się wyłącza, po tym trzeba ją normalnie przyciskiem włączyć. Zniknął również po tym problem z kartą dźwiękową.

13
Bieżące Symulatorowe / A może by tak wystarczyło siódemek?
« dnia: 21 Stycznia 2017, 17:21:24 »
Może trochę abstrakcyjna propozycja, ale przydałoby się żeby nowi twórcy ograniczyli produkcję tekstur siódemek, symulator jest już nimi przesycony, łącznie z tym co jeszcze w teście leży mamy już ponad 100 siódemek.
Nie mówię zeby w ogóle nowych nie robić, jakieś wyjątkowe malowania bo po co nam kolejne ICowskie? A druga sprawa, model siódemki jest modelem flagowym i jak zaraz dobijemy do 200 tekstur to nie wiem kto będzie robił aktualizacje repli.
Zapraszam do dyskusji :d

14
Bieżące Symulatorowe / Akcja optymalizacja
« dnia: 24 Października 2016, 00:53:49 »
Z racji że gęste sadzenie drzew jest teraz w modzie, postanowiłem sprawdzić czy da się odzyskać choć parę FPSów z tego co tak nieuchronnie znika. W ramach testów pozmniejszałem tekstury drzew o połowę oraz stworzyłem nowy include, który powinien być estetyczniejszy (eksperymentalnie, oświetlenie kierunkowe nie sprzyja naszym drzewom). Na moim sprzęcie dało to niecałe 10FPS więcej na wybranych do testów sceneriach (wybierałem te które szybko się ładują ;) ), drastycznego spadku jakości nie zauważyłem. Załączam paczkę do potestowania, jedna zoptymalizowana, druga jako backup, jakby się komuś nie spodobało która przywróci drzewa do stanu poprzedniego.
http://eu07.pl/userfiles/9629/priv-drzewa_optimal.7z
http://eu07.pl/userfiles/9629/priv-drzewa_backup.7z

EDIT: W tym niepozornym miejscu na l053 mimo 50-60 na szlaku FPS potrafił mi spaść do 14, screen mówi sam za siebie, także sądzę że jest furtka na poprawę działania najbardziej wymagających scenerii (która i tak kiedyś się zamknie ;d).

15
Exe z paczki całościowej chodzi jak ta lala (wersja 469), natomiast próba uruchomienia nowszych kończy się błędem (najstarsze jakie znalazłem to 476).
Błąd o treści: "Aplikacja nie została właściwie zainicjowana (Oxc0150002)...". Windows XP SP3, Pentium 2x3.0 GHz, GF7500LE, chociaż wątpię że to coś zmienia, przed instalacją service packa też nie banglało. Jakieś pomysły?

16
Inne niekolejowe / Prędkość łączą - ile na telefonicznym?
« dnia: 24 Lipca 2016, 02:01:45 »
Chciałbym przekonać się na podstawie Waszych doświadczeń czy faktycznie w dzisiejszych czasach łącze telefoniczne jest tak beznadziejne czy operator ma gdzieś klientów ograniczając prędkość przy cenie jak za internetową rakietę? Trochę to żałosne ze aktualnie internet w telefonie kilka razy przewyższa stacjonarke.

17
Publikacje / Kabina lokomotywy ET21
« dnia: 14 Czerwca 2015, 14:44:57 »
Przedstawiam nową kabinę lokomotywy elektrycznej serii ET21, powstała ona dzięki współpracy z PTT. Paczka jest kompatybilna z MaSzyną 15.04. Przed użyciem koniecznie należy zapoznać się z treścią info.txt:
Cytat: info.txt
Właśnie pobrałeś nową kabinę do lokomotywy towarowej serii ET21.

Autorami modelu są @adamst oraz @cichowski34 z Polish Trainz Team, ja dostosowałem go do MaSzyny. Model zewnętrzny został wyposażony w wnętrze widoczne z zewnątrz (lowpolyinterior). Kabina jest wyposażona w nowe rozwiązania, takie jak ruchomy licznik przebiegu w prędkościomierzu, czy działający hamulec ręczny.

Nowości w obsłudze:
   - po załączeniu baterii NALEŻY ZAŁĄCZYĆ OBWODY POMOCNICZE POPRZEZ SHIFT + < (w kabinie B będzie to Shift + >), inaczej nie będą działały kontrolki;
   - hamulec ręczny działający analogicznie jak hamulec pomocniczy, Ctrl + Num1 i Ctrl + Num7;
   - zgodnie z układem przełączników na pulpicie, z kabiny A można załączyć sygnały końca pociągu na kabinie B (Shift + Ctrl + I, wyłączanie Ctrl + I). W kabinie B działa to identycznie. Jednocześnie oba czerwone światła w modelu są spięte w jedno, nie da się ich załączać pojedynczo;
   - działający licznik kilometrów w haslerze. Jeżeli ktoś lubi symulację "na maxa" może po każdej służbie na lokomotywie aktualizować przebieg na haslerze. Odbywa się to przez edycję wpisu w pliku 3e2.mmd:
   distcounter: licznik dgt 1 202467 1
   wartość 202467 oznacza tu stan licznika po uruchomieniu symulacji.
   - <detal> można "załączać i wyłączać" radio, poprzez Shift + R / Ctrl + Shift + R. Raczej jako bajer, bo powoduje to jedynie zgaszenie lub zapalenie kontrolki.


Paczka nadpisuje pliki z folderu et21_v2, jednak dzięki temu nie trzeba dokonywać zmian w plikach scenerii aby korzystać z nowej kabiny (tylko numery 57, 98, 331, 548).

Życzę miłej jazdy i pozdrawiam :)
szogun
05.2015




Życzę miłej jazdy :)

18
Inne niekolejowe / Orientacyjny koszt wymiany szybki w smartfonie
« dnia: 05 Kwietnia 2015, 15:20:54 »
Jakbym mial malo problemow na glowie, dzisiaj jeszcze przy wysiadaniu z auta telefon teatralnie rypnal na asfalt ekranem do dolu. Dotyk dziala, tylko lekki pajak na szybce. Orientuje sie ktos co do kosztow wymiany? W googlarce jakies nie do konca jasne tematy wyskakuja. Telefon to LG L90.

19
Bocznica / Odp: Programista, pomysł na nowy brand... WAŻNE
« dnia: 01 Czerwca 2014, 14:49:13 »
A ja w miesiąc zrobię 15 scenerii realistycznych xD

Reg. zakazy 12.
Twój post został raportowany.
Benek

20
Bocznica / Nieuzasadnione uciszanie
« dnia: 01 Kwietnia 2014, 15:54:18 »
W związku z uciszeniem Benka żądam przytoczenie punktu regulaminu który został złamany. Samowolki w sankcjach nie zniese :|

21
Screeny / Zagadka
« dnia: 22 Marca 2014, 17:53:30 »
Kto widzi, co jest "nie tak" z tym screenem?

22
Bocznica / Odp: Potrzebne materiały na kabinę EP07-10xx.
« dnia: 09 Marca 2014, 10:55:46 »
Jest tylko jedna taka EP07, nie przeginaj...
Czytanie po łebkach się kłania, myślałem że chodzi w tym temacie o 07-1020.

Bocznica.
adsim

23
Inne niekolejowe / Problemy z kompem, tym razem hardware
« dnia: 23 Lutego 2014, 18:23:33 »
Pytanie generalnie do elektroników. Skończył mi się kondensator na płycie głównej. Wymiana top dla mnie nie problem, natomiast boję się czy szlag nie trafił karty graficznej  bo syf z tego kondensatora kapał na kartę graficzną. Co prawda w tym miejscu jest naklejka, ale pod nią biegną ścieżki przewodzące. Czy mogło to jej zaszkodzić? Pytam się bo komp do ostatniej chwili chodził względnie normalnie, po prostu w jednej chwili monitor stracił sygnał. W BIOSie niektóre znaki zamieniły się z innymi, tak jakby zmieniło się kodowanie, system uruchamia się tylko w trybie awaryjnym, przy normalnym uruchamianiu brak sygnału na wyjściu z grafy.

Zdjęć nie dam rady załączyć, bo zostałem tylko z komórka  a tu coś załączniki nie chcą działać działać.

Polecam i pozdrawiam
Wk...... Devs.

Rozi

24
Bocznica / Odp: Chwilowe zacinki podczas symulacji
« dnia: 22 Lutego 2014, 21:41:10 »
Piernik do wiatraka?

Bocznica.
adsim

25
Publikacje / Lokomotywa BR285 z kabiną do pobrania
« dnia: 02 Lutego 2014, 23:03:24 »
Przekazuję w Wasze ręce model spalinowego Traxxa wraz z kabiną. Nie byłoby go, gdyby nie nawiązanie przez hanysa współpracy z twórcami innych symulatorów. Model pochodzi z RailWorks, jego autorem jest Ádám Nagy. Ja dostosowałem go do MaSzyny oraz przerobiłem pod wersję spalinową. Dziękuję autorom nagrań, które posłużyły do wykonania dźwięków, a mianowicie morfeuszowi120 i analmagedonnowi. Dziękuję też betatesterom, którzy sprawnie prześwietlili model.




Wersja TGA, dla twórców.


Pozostaje mi tylko życzyć miłej jazdy i udanych ferii tym, którzy od jutra je zaczynają ;)

EDIT: Ekrany w kabinie załącza się kombinacją Shift+< (dla kabiny A, w kabinie B będzie to Shift+>).

26
Wydział zamówień / Materiały dźwiękowe - BR285
« dnia: 22 Stycznia 2014, 21:40:18 »
Potrzebne są materiały na dźwięki silnika spalinowego. Oczywiście jeśli ktoś będzie miał coś więcej to też dobrze ;)

27
Pomoc w tworzeniu / Problemy z 3DSem, cd.
« dnia: 09 Listopada 2013, 21:39:00 »
Teraz u mnie 3ds dostał okresu... Przy odpalaniu czegokolwiek wywala sekwencję errorów, nic nie zmieniałem... Wszystko działało, a przy kolejnej próbie odpalenia szlag go trafił. Ma ktoś pomysł gdzie popieścić żeby wrócił do siebie?

28
Na warsztacie / Projekt SN61
« dnia: 03 Listopada 2013, 18:50:18 »
Czas trochę odtajnić ten temat a przy okazji narobić smaka czołowym Fejsikowym maruderom. Pomału, nieśpiesznie powstaje taki oto sobie ganz, nieśpiesznie ponieważ jak są chęci to nie ma czasu i vice versa. Kabina wagonu to modyfikacja @adamast funkcjonująca już w Trainz'ie. Z powodów wymienionych wcześniej nie rzucam żadnymi choćby przybliżonymi terminami, pracy jest jeszcze dość sporo.

29
Bocznica / Odp: Maszynista a pasażer
« dnia: 21 Sierpnia 2013, 10:46:34 »
No bo można, tylko "trzeba umić".

Reg. zakazy 12.
Benek

30
Publikacje / Kabina SU45 (v2) do pobrania
« dnia: 08 Maja 2013, 17:06:56 »
Przedstawiam odświeżoną kabinę SU45. Jest to kabina @Bombardiera zmodyfikowana przez @adamast który udostępnił pliki modelu używanego w Trainz, ja przystosowałem go do MaSzynowych potrzeb.
Proces instalacji odbywa się poprzez skrypty (wystarczy pobrać tylko odpowiadającą nam wersję).


Download:
    Wersja zwykła (teksturowe szyby, EXE obsługujące stare hamulce)
    Wnętrze 3D, EXE obsługujące stare hamulce
    Teksturowe szyby, SPKS 390
    Wnętrze 3D, SPKS 390


Proszę pamiętać aby w starterze wybierać lokomotywy z folderu dynamic\pkp\su45_v2.

Miłej jazdy :)

Strony: [1] 2 3 ... 7