Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - kurak303E

Strony: [1] 2
1
Pomoc w tworzeniu / Rzecz o SM42 - dźwięki i nie tylko :)
« dnia: 31 Stycznia 2014, 09:58:03 »
Trochę materiału dźwiękowego.

Uruchomienie silnika z kabiny oraz sterowanie obrotami na biegu jałowym. Gwoli ścisłości uruchamianie pompki paliwa nie jest konieczne do rozruchu. Na SM42 w układzie paliwowym znajdują się dwa zbiorniki - górny i dolny. Górny mieści około.. 420 litrów i to z niego bezpośrednio zasilana jest jednostka napędowa. Pompka paliwa służy "dolewaniu" wachy z dołu, do góry, przy czym może pracować cały czas, gdyż góra ma otwór przelewowy, przez który nadmiar ścieka z powrotem na dół. Jeśli chodzi sterowanie obrotami, zasadniczo taki zestaw czynności wykonuje się głównie w przypadku, gdy zajdzie potrzeba szybszego popełnienia składu, gdy po połączeniu konia z wagonami umyka całe powietrze. Sprężarka jest napędzania bezpośrednio od wału silnika, zatem jej wydajność zależy od prędkości obrotowej diesla.
Przy okazji załapało się "na taśmie" małe czknięcie, silnik nie załapał za pierwszym podejściem ;)




Styczniki liniowe:



Nastawnik:



"Sterowanie ręczne wentylatora". Bardzo istotna sprawa, szczególnie latem, kiedy np. trzeba poczynić przygotowania do podjazdu pod długie wzniesienie. Bez wcześniejszego schładzania maszyny ręcznie można po prostu zagotować wodę w chłodnicach i pożegnać się z dalszą jazdą. Również pomocne przy schładzaniu silnika przed jego zatrzymaniem. Ale za tym drobnym hebelkiem na pulpicie kryje się zabójcza pułapka. Ów hebelek ma jednocześnie działanie odwrotne. Gdy wentylator zostanie załączony przez termostat, tym hebelkiem go zatrzymamy. Co w przypadku zagapienia się skutkuje postojem jak w banku. A to rozwiązanie jest skuteczne zimą, gdy silnik pod obciążeniem jednak nagrzewa się na tyle, aby wentylator włączył się automatycznie. Przy dużym mrozie takie chłodzenie jest zbędne, a wręcz nie-wskazane, zatem można zablokować działanie termostatu. Ponadto bardzo ważny element każdej SM42, SP42 i SU42. Kontrolne blaszki nad wentylatorem. Jak widać, akurat ta SM42-462 ma podpiętą lampkę pod sterowanie wentylatorem, ale większość takiego udogodnienia nie posiada. Za to bez wyjątku, każdy koń serii 42 ma właśnie blaszki, które stają dęba gdy wentylator wydmuchuje gorące powietrze w górę. Jest to doskonałe rozwiązanie, ponieważ nie ma żadnych wątpliwości, czy wentylator się obraca i chłodzi.



Co prawda, co się dzieje z danym cylindrem, głowicą itd, potrafi wychwycić najlepiej wprawne ucho warsztatowego specjalisty, ale maszynista może np w ten sposób upewnić się, że pompa wtryskiwacza po pierwsze pracuje, po drugie nie przecieka. Jeśli gdzieś byłoby rozszczelnienie, przy tej czynności pryśnie paliwem mocniej. A wtedy taką pompę trzeba mechanicznie wyłączyć z pracy. Oczywiście jest to podyktowane zagrożeniem pożarowym. Rozlewanie paliwa wokół rozgrzanego silnika i co więcej prądnicy, która potrafi zaiskrzyć nie jest rozsądne :p Dlatego przy pociągach, gdzie obciążenie silnika jest dalece większe, niż na manewrach do 10, czy 20km/h, powinno się tam zaglądać przynajmniej z raz podczas trasy.



A na koniec rzecz o manewrach :) Przetok na Gdyni Postojowej odbywa się 24 godziny na dobę na dwóch lokomotywach, stąd charakterystyczne tabliczki z numerami na pomostach. Z ostatniego dałoby się jakoś wycisnąć pyrczenie ;)




2
Bocznica / Wydzielone z: Idziemy w inne lata...
« dnia: 18 Września 2012, 14:46:58 »
Cytuj
EP07-330. Po wypadku w latach 90' dostała taki nastawnik. Dzisiaj tak wygląda.

330 była bita i to nie raz, ale taka zabudowa nastawnika nie miała nic wspólnego z wypadkiem. To była celowa modernizacja w Gdyni Grabówku. Napęd nastawnika jazdy został rozwiązany podobnie jak w SU46. Wał krzywkowy został przeniesiony bezpośrednio spod koła na środek kabiny i połączony łańcuchem z samym kołem (oczywiście wraz z dźwignią bocznikowania i nawrotnikiem). Celem tej zmiany oczywiście była wygoda pracy - więcej miejsca na nogi i lepsze ogrzewanie. Ale najważniejszą sprawą było pogrubienie ścian, które w przeciwieństwie do zwykłych siódemek, mają w 330 z dobre 10cm grubości. Dzięki temu maszyna jest bardzo cicha. Ale to wszystko już się powoli rozłazi. Generalnie na dzień dzisiejszy nic się w niej nie zmieniło. ..poza tym, że jest syf kiła i mogiła. Pulpit jest pomazany na szaro tak niedbale, że aż szkoda patrzeć. Poza tym przecieka dach nad czołową szybą, pękają framugi bocznych okien, a na szarej farbie zebrało się tyle brudu, że strach jest czegokolwiek dotykać. Dane najnowsze, bo jechałem na niej tydzień temu.

3
Bieżące Symulatorowe / Turów - Macierzewo TLK i kilka innych uwag
« dnia: 14 Września 2012, 12:22:37 »
Nie jestem na bieżąco ze wszystkimi wątkami na forum więc pewnie dostanie mi się za powielanie niektórych uwag. Ale mimo to chciałbym wtrącić 3 grosze.

Po pierwsze Macierzewo - Turów, najnowszy scenariusz do linii 061. Dlaczego nie ma ani jednego scenariusza, gdzie zastosowana byłaby prawdziwa procedura przygotowania pociągu do odjazdu. Miałem nadzieję usłyszeć pewne komendy z radia w czymś nowym, ale niestety się zawiodłem.
Po pierwsze. Błędna komenda odjazdu. Sygnał RP12 "gotów do odjazdu" podawany przez kierownika jest tylko w EZT, gdzie drzwiami i brzęczykiem steruje maszynista. W przypadku składu z lokomotywą, gdzie kierownik jest odpowiedzialny za zamknięcie drzwi, podaje się zawsze sygnał RP14, przez radio "numer pociąg xxx ODJAZD" i pamiętajmy o tym, że komenda radiowa nie jest sygnałem wiążącym, a jedynie pomocniczym, gdzie tym pierwszym jest podniesiona ręka kierownika NA PERONIE.

Każde naruszenie przewodu głównego składu, czyli jego rozszczelnienie spowodowane np użyciem klapki Ackermanna, czyli hamulca awaryjnego, lub odłączeniem któregokolwiek z pojazdów/wagonów wiąże się z obowiązkiem wykonania uproszczonej próby hamulca (o ile masa składu nie zmieni się o więcej niż 50%. Wtedy obowiązuje próba szczegółowa). Wystarczyłoby nagrać 3 pliczki dźwiękowe "numer pociągu, np 85100 zahamuj", "85100 odhamuj", "85100 hamulce w porządku". Zazwyczaj na stacjach postojowych, jak GP sygnały te podaje się tylko ręcznie, ale w przypadku zmiany lokomotywy w stacji, czy potrzeby zrobienia próby jak najszybciej, rewident używa radia podając dokładnie takie komendy. Dopiero po próbie hamulca kierownik pociągu zgłasza dyżurnemu gotowość do odjazdu, podając jednocześnie analizę pociągu, w której zawiera się masa pociągu, jego długość, ilość wagonów, numer lokomotywy oraz nazwisko maszynisty. Zaczynając scenariusz MAcierzewo - Turów, gdzie po wymianie lokomotywy stoimy kilka minut, można by było to wszystko spokojnie wykonać. Zatem twórcy, dodajcie jeszcze więcej realizmu scenariuszom. W międzyczasie jest jeszcze podpisanie próby hamulca, ewentualnie papierek podłączenia ogrzewania o raz wydanie wykazu pracy kierownikowi, ale tu już chyba można sobie podarować. Reasumując:

1.Podjeżdżamy do składu
2.Po napełnieniu przewodu i zbiornika do wartości nominalnych (5 i 8/8,5atm) próba hamulca. Komenda "85100 zahamuj". Nie mam teraz instrukcji po ręką, ale zdaje się, że należy spuścić 0,5MPa z przewodu. A nie pamiętam, bo w praktyce hamuje się na "oko". Aby zahamowało ;). Po chwili komenda "85100 odhamuj", więc luzujemy. "85100 hamulce w porządku".
3.Kierownik podaje analizę i gotowość (to chyba to samo z resztą). Na przykład: "Pociąg numer 85100, masa 300t, długość 126 metrów, 6 wagoników, lokomotywa EU07-303, maszynista Kowal". Dyżurny odpowiada "dziękuję, za moment będzie wyjazd". I ot cała filozofia.

Przy okazji, kilka pierdół dotyczących taboru.:

4.Na chyba wszystkich lokomotywach pomylone są hebelki pantografów. Tylny podpięty pod przedni i na odwrót. Nie widziałem żadnej łatki do tego.

5.Lampka "ogrzewanie składu" zapala się dopiero po uruchomieniu przetwornic. Grzanie pociągu na elektrowozie to tylko i wyłącznie stycznik, który nie ma żadnego związku z przetwornicą. Lampka powinna się zapalać zawsze, nawet przy opuszczonych patykach, bo sygnalizuje ona tylko i wyłącznie zamknięcie stycznika.

6.Patyki unoszą zaaa szybko! (wiem, było wielokroć)

7.Po odłączeniu pary silników trakcyjnych mamy drugi układ. A nie powinniśmy rzecz jasna. Myślę, że nie muszę tłumaczyć, dlaczego.

8. Błędne wskazania NN (na ET22 i siódemkach). Czy jest szansa zmiany tych odczytów? Nie znam się na skryptowaniu, ale wydaje mi się, że przypisanie konkretnych wartości do pracy jednego urządzenia to nie jest jakaś niesłychana przeszkoda. O ile pamiętam na ET22, prąd ładowania wskazuje -50A, "?", a na siódemce wskazania odpowiadają zatrzymalniu lub uszkodzeniu przetwornicy.

9. Brakuje ubytków powietrza. Przy normalnym składzie osobowym, 7-8 wagonów, ubytek zazwyczaj jest dostrzegalny na manometrze gołym okiem, więc na składzie towarowym jest pewnie jeszcze gorzej. Uzupełnienie jednej atmosfery z przewodu w takim składzie chyba zawsze skutkuje załączeniem się sprężarek, szkoda, że nie w MaSzynie. Nie wspominając o tym, że np przy zmianie lokomotywy, gdzie poprzednia hamując skład zostawiła... góra 0,2 w przewodzie, sprężarki biją z dobrą minutę, zanim uzupełnią do 0,5 i to w wspomnianym składzie 7-8 wagonów.

10. Nie można wyluzować lokomotywy po użyciu napełniania uderzeniowego.

4
Bocznica / Uruchamianie EU07
« dnia: 03 Kwietnia 2012, 18:42:45 »
Zapraszam do oglądania. Mam nadzieję, że do czegoś się przyda twórcom.



Proszę poprawić link, w takiej postaci jest bez sensu. Jeżeli większość filmów znika na drugi dzień, to trzeba zastanowić się nad sensem takich tematów, albo link publiczny albo prywatny, musi być jednak dostępny dla odbiorców na forum.

REWIZOR

5
Poszukuję, chcę zrobić / Budowa pulpitu-kontrolera SU45
« dnia: 11 Grudnia 2011, 17:37:58 »
Chciałbym się pochwalić przed wami moim łupem z kasowanych SU45-057, 185 i 197. Długo by wymieniać, co udało mi się zgromadzić, a jeszcze dłużej będę główkował, jak to pomieścić w domu.. ;) Ale przynajmniej jestem pewien, że nie będę żałował, że coś zostawiłem do złomowania, na czym mogłoby mi zależeć. Naturalnie pierwsza myśl mając okazję nazbierać różnych elementów z SU45, to zbudowanie kompatybilnego z symulatorem pulpitu. Schematy są dostępne w internecie, mam znajomego, który zajmie się kontrolerami, praktycznie wszystko już jest omówione. Zdaje się to będzie pierwszy w 100% realistyczny pulpit SU45, bo mam zamiar stworzyć dokładną kopię rzeczywistego odpowiednika, budując odpowiedni stelaż, a brakujące "blachy" zastępując co do centymetra sklejkami. Oryginalnymi elementami będą - główna konsola z przełącznikami, kontrolkami i obrotomierzami, konsola z manometrami, amperomierzami i woltomierzami oraz mechanizm nastawnika jazdy, którego przytaszczenie, jak i zdobycie stanowiło nie lada problem (z pomocą palnika się udało). Nie udało się jedynie zdobyć mechanizmu zaworów hamulcowych. Na razie zabawy "na sucho". Ale muszę przyznać, że możliwość kręcenia oryginalnym nastawnikiem w domu jest jak dla mnie spełnieniem marzeń.. Dwa filmiki na początek:



6
Na warsztacie / Luźna dyskusja wydzielona z: "Całkowo - CTL"
« dnia: 21 Maja 2011, 11:58:41 »
A nie można po prostu zrobić realnej stacji, albo w ogóle całej trasy, a nie "coś w deseń"? Najsłabszą stroną symulatora są scenerie... Tak na dobrą sprawę jest tylko jedna rzeczywista trasa, jedna rzeczywista stacja i tylko kilka naśladujących w miarę prawdziwy klimat tras, gdzie moim zdaniem przoduje l053, gdzie jest namiastka prawdziwej służby – wyjazd z lokomotywowni i w miarę długa trasa z sensowną prędkością, bez nadmiaru bajerów w stylu kwadratowych ośmiotysięczników, wielkich jezior i dziwnych magistrali. Zaraz dostanę buty, bo krytykuję, a nic nie robię, ale naprawdę moim zdaniem przy tak dobrze odwzorowanym taborze, na tak wysokim poziomie szczegółów myślę, że można zacząć robić trasy na poziomie tego, czym się po nich jeździ. REALNE trasy. A jeśli nie, to przewalić dobrze przepisy, poznać szlaki, aby fikcyjne trasy trzymały jakiś poziom.

7
Bocznica / Wydzielone z: Rotfl!
« dnia: 13 Maja 2011, 11:39:39 »
Co tam niby w kabinie przerabiać dla SP45?

Oddalamy się od tematu. Bocznica.
Krzysiek626

8
Bocznica / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 06 Października 2010, 18:04:35 »
To zielone światło na SBLce wygląta tragicznie

Post błędami, w dziale gdzie należy powstrzymać się od komentowania. Bocznica.
Krzysiek626

 Trolowanie.
Krzysiek626

9
Bocznica / Odp: Rotfl!
« dnia: 05 Września 2010, 22:53:05 »
MKaczy, to czemu ty nie kolei jeszcze, skoro przy maszynie potrafisz tak spędzić dzień? W PKP miałbyś jakość w 3d HD i jeszcze by Ci płacili za jazdę ;p

10
Tabor / Szukam poprawionej SU45
« dnia: 01 Września 2010, 15:07:40 »
Szukam poprawionej SU45. W dziale screeny widzę masowy szpan ów lokomotywą, a na Youtube są filmiki z jazdy, gdzie kabina SU45 ma np. działającą poprawnie sygnalizację boczników. W modelu chodzi o poprawkę modelu zgarniacza pod czołownicą. Ani w dziale download ani w dziale "publikacje" nie widziałem SU45, a ta z PC2009 jest cały czas nie poprawiona.

11
Pomoc w tworzeniu / Szukam autora tekstur EU07-373
« dnia: 15 Kwietnia 2010, 12:50:24 »
Witam

Poruszę dość śliski temat (nie jestem pewien czy to dobry dział, jak nie to mod przeniesie). Poszukuję autora tekstury EU07-373, ale tej w formacie 303e-373.tga w dobrej jakości. Otóż pragnę wykorzystać ją do publikacji repaintu do TRS2004. Zależy mi tylko i wyłącznie na tej jednej ponieważ od dość dawna szukam dobrych zdjęć, ludzi, którzy by mieli takie zdjęcia, aby odtworzyć tą lokomotywę. Jestem z Ełku i 373 była wręcz moją znajomą. Się mocno pozytywnie zdziwiłem kopiąc foldery MaSzyny i znajdując ów pliczek. Absolutnie nigdzie nie znajdę lepszej jakości zdjęć na tekstury tej lokomotywy. Dlatego bardzo mi zależy na znalezieniu autora i pozwolenie na wykorzystanie zdjęć.

12
Jestem 100% pewien, że ten temat gdzieś tu był, bo z pół roku temu go przeglądałem, ale od tej pory wątków trochę narosło więc i tamtego nie mogę odkopać...

Problem tak jak w temacie - znika tekstura gruntu, drzew, perony, bramki trakcyjne. Dojeżdżając do mostu widzimy pod sobą tylko daleko daleko w dół filary... Jadąc przez miejsce, gdzie powinien być las jest pusto, czasem na moment pojawi się jakiś koślawy fragmencik tekstury. Dlatego postanowiłem jeszcze raz poszukać tego wątku, bo po zainstalowaniu nowej paczki całościowej problem urósł do tych rozmiarów, podejrzewam, że z powodu .dds.

Mam badziewiastego laptopa Compaq CQ60 (chyba) z wbudowaną kartą graficzną intela, jeszcze badziewiastrzą i na pół działającym systemem Vista... Czy da się w tym wypadku w jakiś sposób ograniczyć to zanikanie? Chciałbym w końcu w pełni zobaczyć linię 053, czy 61, a tak nawet peronów nie ma. E1 też połowicznie.

Co ciekawe tej karty graficznej nie da się w żaden sposób regulować. W ustawieniach ekranu, panelu sterowania nie ma absolutnie nic poza informacją. Nawet jej wydajności nie mogę zmienić... Mimo zwątpienia po cichu liczę, że da się to jeszcze jakoś podratować ustawieniami MaSzyny...

13
Uruchamianie Symulatora / Katastrofalna przycinka znikąd...
« dnia: 21 Grudnia 2009, 16:27:20 »
Znikąd pojawił mi się irytujący problem. Ni gruchy, ni z pietruchy pewnego dnia zaczął się krztusić. Na jakiejkolwiek mapie cięższej niż Zwierzyniec łapie przycinkę w częstotliwości co około 5 sekund. FPS jest OK. Przycinka trwa sekundę. Masakra jakaś - nie da się jechać.

Teraz tak. Wyjaśniać szczegóły wersji, instalacje, zawartości? A może ktoś od ręki wie, o co chodzi? Czy od razu wyrzucić wszystko i krok po kroku wgrywać od zera, aż się znajdzie punkt zapalny (albo i nie).

ZiomalCl

14
Czy aby na pewno którakolwiek 4E miała dodatkowe szyby jak na tym scr.:?

http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7519.0;attach=7120;image

Wydzielam do nowego wątku.
ZiomalCl

15
Symulator / Fizyka DieselElectric - jak zmienić parametry?
« dnia: 06 Maja 2009, 17:23:02 »
Otóż postanowiłem trochę pogrzebać w.chk oraz .mmd   lokomotywy SU46 celem urealistycznienia jej prowadzenia. Elementy, które chciałem poprawić to przede wszystkim praca silnika spalinowego, dodanie dźwięku silników trakcyjnych, czy choćby wentylatorów silników trakcyjnych.
Jedyne, co udało mi się zrobić, to
-nagiąć skrajne wysokości obrotów silnika metodą prób i błędów
-dać zerową siłę pociągową na pozycję W
-dodać dźwięk sprężarki - co w sumie jest najbanalniejszym banałem i nie mam, czym się chwalić, ale pod dźwięk sprężarki można różne ciekawe rzeczy podpiąć :)

No i generalnie d**a zbita, bo po godzinie grzebania przy cyferkach i rozkminiania, co do czego jest nic nie udało mi się osiągnąć. Konkretnie, to pytam:
1. Czy jest możliwość "uruchomienia" dźwięku spod "engine" w .mmd. Mnożniki dotyczą właśnie obrotów, ale czy da się jakoś to zmiksować, żeby jednocześnie nastawnik dawał dźwięk dla silnika, a silniki trakcyjne wyły zależnie od prędkości
2. Czy jest komenda dotycząca opóźnienia narastania obrotów silnika spalinowego. Ciekawa jest linijka :
"Circuit: CircuitRes=0.01 ImaxLo=2100 ImaxHi=2100 IminLo=400 IminHi=400"
w .chk, ale jej edycja nic zmienia. Myślałem, że może circuitres to curcuit resistance i może w ten sposób, ale znów d**a
3. Czy jest możliwość stworzenia "załączenia wentylatorów silników trakcyjnych"
4. Czy jest możliwość stworzenia pompki olejowej przed załączeniem silnika spalinowego.

Generalnie elementarne pytania jeżeli chodzi o fizykę, no ale w tym symku akurat nie siedzę za głęboko. Jak się nie da, to trudno. Mam nadzieję, że dizelpak2 nadrobi zaległości lokomotyw spalinowych z przekładnią elektryczną...

16
Pewnie teraz kilka osób się na mnie obrazi, ale... podobno kabina BYŁA już gotowa. Jeden miesiąc, drugi miesiąc i nic.. No wybaczcie, ale doprawdy MaSzyna potrafi wyszlifować cierpliwość. Fajnie się to prezentuje, tylko mnie to irytuje trochę. Po jakiego robić ludziom smaku ""już prawie gotowe" a potem nic z tego nie wychodzi.

Skoro już jestem w temacie. Linia 61 - "zaraz po świętach"...

W najlepszych screenach też Sigman szpanuje SU45, a dizelpaka jak nie było tak nie ma. Bylibyście dobrymi dyrektorami PKP...

Wydzielam.
Akvin

17
Tabor / kabina do 303E Barta
« dnia: 16 Marca 2009, 20:49:17 »
Która kabina jest w pełni kompatybilna z 303E Barta? Od razu piszę, że nie chodzi mi kabinę jego autorstwa. Chodzi mi o stary model kabiny, ale w pełni działający. Obecnie mam kabinę którąś z tych w której nie działają amperomierze i woltomierze w 303E Barta. Szczerze mówiąc ten cały nowy download nie jest ni w ząb przejrzysty jeśli chodzi o znalezienie takich motywów.

No i chciałbym się dowiedzieć, które exe jest na ten moment najlepsze i raczej nie sprawiające problemów.

18
Tabor / Poszukuję wagonu Uahs
« dnia: 07 Marca 2009, 19:14:45 »
Szukam wagonów, które powinny być spakowane w katalog uahs_4 jaki jest wymagany do odpalenia manewrowa 3, a którego nie znalazłem w pobieralni

19
Bocznica / Odp: Nowości 2008 by Sakorius - Profeta - EU05
« dnia: 25 Lipca 2008, 17:59:57 »
O bez kitu... Nie no kawał świetnej roboty. Tylko szkoda, że nie ma po czym jeździć takimi cackami, bo poziom tras  z wiadomych przyczyn jest taki sobie

jak z kabinami? Będziemy korzystać ze starych, czy siądziemy w kompletnie nowych budowanych od podstaw?


Poczytaj regulamin i wątek zanim zaczniesz pisać i pytać. Tobie ostrzeżenie, a post na bocznicę.

Andrzej.



Post nic nie wnoszący do tematu. Nie czyta wątku przed zadaniem pytania.

20
Inne niekolejowe / Fotografowanie z lampą błyskową.
« dnia: 14 Kwietnia 2008, 15:45:08 »
zdjęcia robić BEZ FLESZA, bo później cholera wie co zrobić z rozbłyskiem, który siępojawia na blachach. Lepiej żeby było trochę ciemniej i rozjaśnić ręcznie, ale JEDNOLITĄ teksturę...

Wydzielam.
Akvin

21
Na dobry początek:
http://rapidshare.com/files/99234830/sounds.rar.html

przydałaby się opinia

22
Bocznica / Odp: Nowa sceneria coming soon!
« dnia: 31 Stycznia 2008, 16:32:32 »
Ruszyło się coś może z tą scenerią?

Gdyby coś się ruszyło na tyle, żeby o tym pisać to Bohun pewnie by poinformował nas o tym.
Wydzielam i przenoszę.

Andrzej.

23
Tabor / Znalezienie tekstury do kab EU07
« dnia: 15 Stycznia 2008, 15:56:32 »
Nie moge znaleźć plików w których znajdują się dwie tekstury, zaznaczone na screenie


Ta jasna podstawa nastawnika razem z nawrotnikiem no i biała poręcz, do której łaściewie brakuje tekstury. Więc wie ktoś, gdzie te tekstury znajde? (oczywiście w katalogu lokomotywy, a nie w internecie, czy coś)

24
Symulator / Tła
« dnia: 13 Stycznia 2008, 17:32:05 »
Nie wiem, ilu z was gra w Trainza na polskich dodatkach, ale np na mapie Podlasie PRLv2 można zaobserwować taki ciekawy element scenerii jak nic nieżrące, płaskie tła na krańcach segmentów, które umiejętnie użyte dają fenomenalny efekt (jak na tej mapie właśnie). Podobnie możnaby ich użyć na miasta. 2 bloki 3d na krańcach, żeby były i załóżmy 10 teł (poprawnie gramatycznie: teł?) - efekt imponujący. Możeby spróbować cóś takiego wykorzystać w Maszynie?

Wydzielam.
Akvin

25
Tabor / repaint modelu barta
« dnia: 31 Grudnia 2007, 12:37:48 »


Co mam zrobić, aby wycieraczki wyświetlały się poprawnie, czyli pojedyńczo. Zauważyłem, że nawet po skopiowaniu zawartości pliku graficznego i wklejeniu go np. pod plik EP07-408, wycieraczki dalej są źle. Czyli coś musze knocić w samym pliku graficznym. Co mam zrobić, by wycieraczka była pojedyńcza?

26
Bocznica / Głupoty
« dnia: 28 Grudnia 2007, 10:01:30 »
jest napisane to po pierwsze, po drugie imagesracz zamula i jest kiepski. lepiej darmowo na fotosiku zdjęcie amieścić, będzie szybciej, pewniej i zdrowiej. Poza tym zdawało mi sie, że ktoś kiedyś prosił, żeby sracza nie używać. ...a może to innym forum... , ale w każdym razie lepiej dużo jest na fotosiku

27
Bocznica / Wydzielone z "Kabina EU07"
« dnia: 25 Grudnia 2007, 23:42:06 »
Szkoda, że kabina nie została podpasowana pod modele z www.bart.eu07.pl. Stara kabina dla tych modeli mimo lekkiego przesunięcia działała prawidłowo, ale w nowej nie działa animacja nastawnika jazdy i jednego woltomierza. Coś da się z tym zrobić. A może podpasowalibyście kabinke pod te zdecydowanie lepsze modele 303e?

PS: najbardziej zabójczo sie jedzie na EU06 :)

Napisano: "Kabiny do modelu Barta i lok EP08 wyjdą na dniach."
Wydzielam.
Akvin

28
Trasy / Podmiana wagonów na mocznikach i wysyp
« dnia: 22 Grudnia 2007, 21:59:22 »
Nie wiem ,może jakiś banalny błąd popełniłem....

Podmieniłem wszystkie wagony osobowe w scenerii moczniki na wagony 1xxa (rzecz jasna chodzi o model).

Po tym wyskakuje mi błąd

"parameters mismatch: dynamic object 505120-00351-4 from pkp\1xxa\1xxa"
 i wysyp
To 50512... to nazwa, która wyświetla się w start.exe, która nie ma znaczenia do ładowania obiektów (chyba). Prawie wszystkie wagony są tak ponazywane, co i tak chyba na nic nie wpływa, więc co może być nie tak? Myślałem, że może gdzieś mi zabrakło czegoś w którymś wpisie, ale nic nie znalazłem. Może to kwestia jakiegoś eventu, który na określony wagon tak nazwany znaleźć.


A tak wygląda mój wpis dla misji EP08:

//$o Aby rozpocząć wciśnij: Shift+1
node -1 0 EU07-484 dynamic PKP\303E 303E-n-484.tga 303E-N 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset


trainset rozklad tor_trasa_a_wagony_part1 0.0 0.0
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa BDdisu_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bcdu_160_tlk.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bdu_140.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa Bdnu_160_1.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa Abdnu_160.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa wrbd_160.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa b_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bdu_140.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset


trainset rozklad tor_trasa_a_wagony_part2 0.0 0.0
 node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa BDdisu_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
 node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bcdu_160_tlk.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
 node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bdu_140.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
 node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa Bdnu_160_1.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
 node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa Abdnu_160.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
 node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa wrbd_160.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
 node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa b_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
 node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bdu_140.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset




trainset rozklad tor_trasa_b 0.0 0.0
node -1 0 SU45-190 dynamic PKP\SP45 su45-190 301Ddumb 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bdnu_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa Bdnu_160_1.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa adnu_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bdnu_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa Bdnu_160_1.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 10 passangers enddynamic
endtrainset



trainset none tor_trasa_d_lok 0.0 0.0
node -1 0 ET22-1146 dynamic PKP\201E 201Eh-zez-1146.tga 201E-zez 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset


trainset none tor_trasa_d_wag1 -10.0 0.0
//node -1 0 ET22-443 dynamic PKP\et22 ET22-443 201E 0.0 reardriver 3 0 enddynamic    //<----TEST !!!!!!!1
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs MAERSK 413Z 0.0 nobody 3 1 container40foot enddynamic
endtrainset

//---------------AI--------------------


trainset rozklad tor_trasa_v 0.0 0.0
node -1 0 SU45-147 dynamic PKP\SP45 SU45-147 301Ddumb 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bdnu_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa Bdu_140.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\Bdhpumn bdhpumn1 bdhpumn 0.0 nobody 3 21 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\Bdhpumn bdmu_dr1 bdhpumn 0.0 nobody 3 21 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa aBdnu_160.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 5 passangers enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa Bdu_140.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 5 passangers enddynamic
endtrainset



//--------------------------------------------------------DEKORACJA-----------------------


trainset none dekoracja_a 0.0 0.0
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-1 dynamic PKP\Gags gags2.bmp gags-401K 0.0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset

trainset none dekoracja_b 0.0 0.0
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bdnu_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa Bdnu_160_1.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa adnu_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bdnu_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa Bdnu_160_1.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa adnu_140_yes.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa adu_160_1.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bdnu_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa Bdnu_160_1.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bdnu_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa Bdnu_160_1.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset

trainset none dekoracja_c 0.0 0.0
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bcdu_160_tlk.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bdnu_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa Bdnu_160_1.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa adnu_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bdnu_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa Bdnu_160_1.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa adnu_140_yes.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa adu_160_1.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset

trainset none dekoracja_d 0.0 0.0
node -1 0 EP07-408 dynamic PKP\303E 303E-n-408.tga 303E-N 0.0 nobody 0 0 enddynamic
node -1 0 SM42-174 dynamic PKP\SM42 sm42-174 sm42Dwrak  0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 ET22-299 dynamic PKP\201E 201E-299.tga 201E 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 EP07-345 dynamic PKP\303E 303E-n-345.tga 303E-N 0.0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset


trainset none dekoracja_g 0.0 0.0
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5051-304510-1 dynamic PKP\Sgs none 412Za 0.0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset

trainset none dekoracja_h 0.0 0.0
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bcdu_160_tlk.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bcdu_160_tlk.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bcdu_160_tlk.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bdnu_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa Bdnu_160_1.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa Wrbd_160.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bdnu_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa azdnu_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa b_120.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\1xxa bdnu_160_1.bmp 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset

29
Tabor / Amperomierze EU07 (model barta)
« dnia: 22 Grudnia 2007, 20:35:38 »
Kiedyś w jakimś wątku ktoś wspomniał, że da się naprawić wskazania wszystkich woltomierzy i amperomierzy w nowych modelach EU07. Nie pamiętam tylko kto to był i gdzie, szukajka nic nie wykrywa. Wie ktoś może jak to zrobić, albo pamięta ten post?>

30
Bocznica / Wydzielone z "Widoki z losowanymi teksturami"
« dnia: 19 Grudnia 2007, 19:12:50 »
Świetny patent, znajdzie na pewno szerokie zastosowanie. :)

To więcej niż pewne... tak jak to że ten post jest merytorycznie podejrzany.
Akvin

Strony: [1] 2