Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - kamils

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Ruch lewostronny
« dnia: 08 Kwietnia 2012, 22:46:19 »
W toku wątku o zmianach w stosowaniu Pc2 pojawiła się kwestia ruchu lewostronnego, która zaciekawiła mnie dosyć mocno. W Ir-1 czytam:

1. Z paragrafu 22:
Cytuj
1. Na szlaku dwutorowym pociągi powinny kursować po torze prawym, patrząc w kierunku jazdy pociągu (kierunek zasadniczy). Odstępstwa od tej zasady dopuszczalne są:
   1) [...]
   2) na szlakach dwutorowych, jeżeli urządzenia srk przystosowane są do ruchu zmiennokierunkowego,
   3) [...]
2. Z paragrafu 55:
Cytuj
1. Po torach szlaku dwutorowego, wyposażonych w blokadę liniową przystosowaną do prowadzenia ruchu dwukierunkowego po każdym torze przy czynnych obu torach, jak również po torach szlaku dwutorowego, na których blokada liniowa nie jest dostosowana do ruchu dwukierunkowego − ruch pociągów może być prowadzony:
   1) [...]
   2) dwukierunkowo po każdym torze.
2. W przypadkach wymienionych w ust. 1 obowiązują postanowienia:
   1) gdy blokada samoczynna i półsamoczynna jest przystosowana do ruchu dwukierunkowego po każdym torze przy czynnych obu torach szlakowych, kierunek ruchu po danym torze może być zmieniony tylko wtedy, gdy ten tor szlakowy jest wolny i otrzymano pozwolenie na włączenie żądanego kierunku. Żądanie dania tego pozwolenia odbywa się telefonicznie lub za pomocą specjalnego urządzenia. Czas otrzymania pozwolenia na wyprawienie pociągu przeciwnego kierunku należy wpisać w rubryce 4 dziennika ruchu posterunku zapowiadawczego bez konieczności zapisu telefonogramu wprowadzającego i odwołującego taki ruch,
   2) [...]

Pytanie 1:
Wydaje mi się, że zgodnie z zacytowanymi fragmentami Ir-1 na niektórych liniach dyżurni ruchu, jeśliby tylko chcieli, to mogliby prowadzić ruch lewostronny. Nie znalazłem w Ir-1 niczego, co by ich ograniczało w przypadku sprawnych urządzeń. Czy znawcy mogą wskazać coś takiego?

Pytanie 2:
W kwestii urządzeń blokady liniowej niesprawnych, to wydaje mi się, że interpretacja może być dwojaka. W przypadku użycia SZ przy sprawnej blokadzie, wydaje mi się, że ruch lewostronny jest dopuszczalny jednoznacznie. Czy w Ir-1 jest jasno napisane, że na takiej linii w przypadku uszkodzenia blokady liniowej lub obejścia zabezpieczeń z innego powodu (SZ) obowiązuje ruch prawostronny?

2
Forum / Ikonka działu podrzędnego Tabor
« dnia: 20 Czerwca 2011, 15:52:50 »
W załączniku wygląd ikonki działu Tabor na moim koncie obecnie. Sprawdzone na czystej przeglądarce (wyczyszczony cache, ciasteczka itd., brak proxy).
Wydaje mi się, że powinien być semafor. Czy to błąd znany? Jeśli tak to czy po mojej stronie, czy po stronie forum?

Strony: [1]