Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - mareczek

Strony: [1]
1
Bieżące Symulatorowe / Siła hamowania EN57
« dnia: 26 Lipca 2023, 18:57:54 »
Witajcie.

Dzisiaj wpadło na YT ciekawe nagranie, gdzie widać zachowanie jednostki EN57 podczas hamowania. Patrząc na ciśnienie w cylindrach i to jak spada prędkość jednostki podpowiada mi, że w Maszynie mamy ze 2x a i może i 3x słabsze hamowanie. Chyba coś mamy nie tak z fizyką :D

Dysponuje ktoś może lekturą w tej sprawie? Mogą być i starsze wydawnictwa z wiadomych czasów.

Podrzucam filmy

Mójdzienwkade


Są też dwa filmy z kanału Pitkowa Kolej (kolega Piotr się z resztą tutaj udziela), gdzie manometry nie są aż tak dobrze widoczne, ale można dojść, że jednostka jakoś tak "lepiej" hamuje (co by potwierdzało pierwszy film).




2
Bieżące Symulatorowe / Opuszczenie lokomotywy bez AI
« dnia: 10 Listopada 2020, 14:28:13 »
Witam. Czy jest możliwość przejścia z jednej lokomotywy do innej tak, aby pierwszy pojazd nie był przejmowany przez AI, a pozostał w takim stanie w jakim go opuściliśmy?

Chodzi głównie o misje pociągowo-manewrowe, gdzie skład prowadzimy dwiema lokomotywami (ciężką + manewrową), a następnie na danej stacji manewry wykonujemy tą drugą, a pierwsza czeka aż do niej nie wrócimy.

3
Bocznica / Odp: Nowe semafory i sygnalizatory 5,4,3-komorowe
« dnia: 01 Października 2020, 22:51:10 »
del

4
Bocznica / Odp: Dźwięki nagrywane z zewnątrz
« dnia: 26 Marca 2020, 14:23:25 »
del

5
Na warsztacie / Chłodzenie SM42
« dnia: 16 Kwietnia 2019, 20:35:49 »
Elo. Wziąłem na temat warsztatowy temperatury w SM42. Co nieco poczytałem w DSU, dodałem kilka dodatkowych parametrów jak np. przy jakiej temperaturze wody mają załączyć się wentylatory chłodnic, nie ma już tak dużej różnicy między temperaturą oleju a wody itd. Porozmawiałem ze znajomym maszynistą i ogólnie - w dzisiejszych czasach nie problem zagotować stonkę. Albo kanały wentylacyjne zapaćkane brudem i nie ma odpowiedniego przepływu powietrza, albo kamień w chłodnicach itp. Jak myślicie, ustawić parametry tak aby stonkę się dało zagotować, czy jednak dążyć do tego co było niegdyś fabrycznie, czyli stonki zagotować się nie dało?

6
Tabor / Syrena w ED72
« dnia: 23 Stycznia 2018, 23:23:32 »
Z bugów, nie działają trąbki w ED72. Z obu kabin, oba typy syren.

7
Bocznica / Odp: et22-555 i 626
« dnia: 21 Stycznia 2018, 13:51:31 »
Na stronie maszyny, link byków prowadzi do pakietu ludzików.

8
Publikacje / ST43 sound pack
« dnia: 24 Lipca 2017, 19:42:50 »
Zestaw dźwięków dla lokomotywy spalinowej ST43.
W pakiecie:
- zestaw syren
- rozruch i praca silnika
- praca sprężarki



W zestawie dźwięki autorstwa Bumer'a.

Dodane do repozytorium @Stele

9
Publikacje / Poprawiona fizyka 6Dg i SU45
« dnia: 24 Lipca 2017, 19:45:03 »
Poprawiona fizyka dla lokomotywy 6Dg i SU45.

Zmiany:
 - dla 6Dg wprowadzono 20 pozycji nastawnika oraz wprowadzono automatyczne bocznikowanie
 - dla SU45 poprawiono załączanie boczników.




Dodane do repozytorium. Fiz SU45 tylko dla 301d-1 kompromisem. Obecna charakterystyka jest książkowa, ale elektryka tych lokomotyw była przeróżnie kręcona na warsztatach, więc odstepstwa mogą występować. @Stele

10
Na warsztacie / Warsztat dźwiękowy Mareczka
« dnia: 15 Czerwca 2017, 21:13:34 »
Witajcie.

Od jakiegoś czasu zacząłem bawić się dźwiękami w Maszynie. Z początku chwyciłem sie za temat prostszy, czyli elektryki, odświeżyłem sobie "siódemkę", troszkę dźwięków postało dla jednostek. Po publikacji Całkowa v2, zaczęła sie zabawa ze spalinówkami. Temat znacznie trudniejszy, jako że dla pełnego zakresu dźwięku pracy silnika możemy wykorzystać tylko jeden dźwięk, odpowiednio modulowany. Znalezienie odpowiednich dźwięków również nie było proste, ale powolutku co się zaczęło składać i po blisko 4 miesiącach zabawy postanowiłem wrzucić temat na warsztat - w kontekście zasygnalizowania tematu i może posiadania przez kogoś z Was lepszego materiału, lub też wywołanie tematu do rozwinięcia Maszyny w kontekście tej gałęzi, tj. dźwiękowej. Jak wiadomo, powstał0 nowe exe, więc może warto pójść dalej ;)

Dotychczas udało się złożyć taki zestaw dźwięków:
• SM/P42 - włączenie, praca i wyłączenie silnika
• SM/P42 - pisk hamowania
• SM/P42 - nastawnik

• 6Dg - włączenie, praca i wyłączenie silnika

• SU45 - włączenie, praca i wyłączenie silnika
• SU45 - przełącznik
• SU45 - czuwak
• SU45 - syrena niskotonowa
• SU45 - syrena wysokotonowa

• SU46 - włączenie, praca i wyłączenie silnika
• SU46 - włączenie, praca i wyłączenie sprężarki
• SU46 - przełącznik
• SU46 - czuwak
• SU46 - syrena niskotonowa
• SU46 - syrena wysokotonowa

• ST43 - włączenie i praca silnika
• ST43 - szum podczas jazdy

• ST44 - włączenie i praca silnika
• ST44 - szum podczas jazdy
• ST44 - stukot kół

• ST45 - praca silnika


Do paczki też dorzucam początkową twórczość "elektryczną" (z resztą kilka dźwięków dla kibelka już wrzucałem na forum):
• EU/EP07 - załączenie, praca i wyłączenie przetwornicy
• EU/EP07 - załączenie, praca i wyłączenie sprężarki
• EU/EP07 - wentylatory (praca na układzie oporowym)
• EU/EP07 - nastawnik jazdy
• EU/EP07 - nastawnik kierunkowy
• EU/EP07 - nastawnik, boczniki
• EU/EP07 - praca styczników liniowych
• EU/EP07 - styczniki liniowe, wejście na I układ bezoporowy
• EU/EP07 - styczniki liniowe, wejście z I na II układ

• EN57/ED72 - syrena wysokotonowa
• EN57/ED72 - załączenie, praca i wyłączenie sprężarki
• EN57/ED72 - brzęczyk sygnału drzwi
• EN57/ED72 - nastawnik
• EN57/ED72 - przełączniki pulpitu
• EN57/ED72 - otwarcie i zamknięcie drzwi
• EN57/ED72 - praca dźwigni hamulca
• EN57/ED72 - szarpnięcie
• EN57/ED72 - szum jazdy

Do powyższej kwestii chcę tylko dodać, że w moim odczuciu te dźwięki nie są idealne, i nie piszę tutaj o ograniczeniach Maszyny, a o podstawie. Ale chyba lepiej opublikować coś, co się (chyba) nadaje do jakichkolwiek testów, niż nie wrzucać nic. A może właśnie ktoś będzie miał lepsze źródełko i powstanie coś lepszego?

Z góry chciałbym podziękować Adamowi (adamst) za podrzucenie Trainz'owych dźwięków SU45, które nagrał Gryszaq (też podziękowania). Dźwięki powstawały też z różnych filmików na Youtube, wiem że część wykorzystałem z filmów T-Mechanika, część od "Cargul77" itp.

Tutaj można pobrać paczuszkę: http://eu07.pl/userfiles/697/priv-sound_maszyna-eu07.rar
W środku jest plik readme z wpisami do plików *.mmd

Kilka filmików pokazowych:





(dla SU45 w międzyczasie doszły jeszcze inne nowe dźwięki, których nie słychać w filmie)


11
Bocznica / Odp: Korekta SU46 - wylot
« dnia: 10 Czerwca 2017, 00:39:26 »
Podziękował!

Dziękujemy na PW. Bocznica.
adsim

12
Tabor / Korekta SU46 - wylot
« dnia: 09 Czerwca 2017, 23:45:31 »
Witajcie.

Ostatnio wziąłem sobie na tapetę spalinówki. Głównie dźwiękowo, ale dla SU45 zacząłem sobie poprawiać m.in. boczniki. Spojrzałem sobie też w fizykę SU46, a tam... 15 pozycji nastawnika. Po zredukowaniu do 14 (0-13) poleciał error, plik w załączeniu.

Czy poza wywalaniem dodatkowej pozycji w pliku *.fiz (prądy sobie poprzeliczałem dla 14 pozycji) i skorygowaniem wpisu na "WWList: Size=14" coś jeszcze muszę poprawić?

13
Bieżące Symulatorowe / W czym budować trasę?
« dnia: 06 Marca 2017, 23:29:46 »
Przejrzałem kilka stron, ale nic nie znalazłem. Do tego przeczytałem kilka innych wątków i od jakiegoś czasu mam natchnienie na zrobienie trasy do MaSzyny. I teraz pytanie - w czym tą trasę tworzyć? Słyszałem o 3dmax, Rainsted i chyba w Blenderze też by się dało? Sęk w tym że w te rzeczy (tworzenie modeli szczególnie) nigdy się nie bawiłem, no ale kiedyś trzeba będzie się przełamać. Co polecicie dla takiego, co się jakoś ekstra nie zna, ale ma wizje, pomysł, tylko brakuje mu narzędzia do pracy?

14
Pomoc doraźna / EP09 - druga pozycja szeregowa
« dnia: 27 Grudnia 2016, 23:12:14 »
Nie wiem czy tak ma być, czy jakiś babol, ale druga pozycja szeregowa przy rozruchu daje takie samo napięcie jak pierwsza pozycja (amperomierz pokazuje taki sam prąd), natomiast jadąc 30 km/h (+ powiedzmy z 8 wagonów), druga pozycja daje niższy prąd (~270A) niż pozycja pierwsza (~300A).

Dotyczy najnowszej wersji kabiny EP09, ale nie wiem czy to ma znaczenie.

15
Bocznica / Odp: Potrzebuję zdjęcia na tekstury z Kalisza.
« dnia: 17 Sierpnia 2016, 11:41:30 »
Trzeba było napisać w sobotę, byłem w niedzielę w okolicach, byś miał materiał... A tak, sorry.

"Unikaj pisania wiadomości, które nie wnoszą nic wartościowego do tematu." Bocznica. | @macius5991

16
Bieżące Symulatorowe / Dźwięk uderzenia buforów/szarpnięcia
« dnia: 15 Sierpnia 2016, 23:37:50 »
Gdzie jest zaszyty dźwięk uderzenia buforów/szarpnięcia w EN57? Na sztywno w exe, czy w jakimś ukrytym configu?

17
Bocznica / sm42-sound.zip
« dnia: 17 Czerwca 2016, 18:38:17 »
del

18
Bocznica / sm42-sound 1.zip
« dnia: 17 Czerwca 2016, 18:37:39 »
del

19
Publikacje / Linia 053 - TKS 2261/2 manewry+zdawka
« dnia: 12 Lutego 2016, 21:24:57 »
Dodane do repozytorium.

Przedstawiam misję zdawczo-manewrową na scenerii "Linia 053".

Misja polega na obsłudze grupy towarowej na stacji w Sandomierzu poprzez manewry ze zwartym składem, manewrami z grupami wagonów pociągu zdawczego (zestawianie składu z pociągu grupowego) oraz obsługę bocznic i ramp kolejowych na stacjach w Żernikach i Rudawie, tj. w rejonie ciążenia stacji Sandomierz.

Pliki należy wypakować do głównego folderu symulatora. Sceneria do uruchomienia - l053-cargo-2261. Czas trwania misji wynosi nieco ponad 3 godziny.

Wielkie podziękowania dla Stele za wytłumaczenie podstaw tworzenia misji, dla ekipy użyczającej głosów na radiu, oraz dla wszystkich testerów.




Miłej zabawy życzy Mareczek, luty 2016 r.

20
Bocznica / tks-2261-2.rar
« dnia: 12 Lutego 2016, 21:12:24 »

Aha, czyli jak się wrzuca pliki do publikacji to automatycznie powstaje wątek do testów. Ekhhh, a ja ręcznie sklecałem...

Do zamknięcia ;)

21
Pomoc w tworzeniu / Dyżurni ruchu - głosy
« dnia: 17 Stycznia 2016, 13:15:15 »
Witajcie.

Obecnie kończę przygotowywanie nowego scenariusz na linii 053, o charakterze w sumie kiedyś będącym dniem codziennym pracy na kolei, dzisiaj powoli zanikającym. Ale przejdę od razu do meritum sprawy.

Poszukuje 3 osoby, które użyczyłyby głosu jako dyżurni ruchu. Najlepiej by było, gdyby miał ktoś z Was dwa radia, z czego jedno podłączone do komputera i dialogi byłyby wypowiadane między radiotelefonami, wtedy mamy jak najbardziej realny, lekko zniekształcony głos (każdy wie o co chodzi). Oczywiście też nie pogardzę pomocą od osób, które mają tylko mikrofon.

Trochę głupio jest mi robić misję, gdzie w eterze byłby głos maszynisty i jego 3 braci bliźniaków na każdej z nastawni :)

Prosiłbym o informację na priv. Dialogi oczywiście prześlę. Podziękowanie za pomoc też będzie ;)

22
Bieżące Symulatorowe / Jak wygasić semafor?
« dnia: 03 Stycznia 2016, 19:08:22 »
W Sandomierzu bawię się manewrami. Zrobiłem taki event:

event none26_zwolnij multiple 1.0 none26
sand_tm21_ms1
condition memcompare * 9 6 endevent

Czyli jak dobrze zapisałem, po najechaniu na odcinek none26, na tarczy tm21 ma się podać sygnał ms1 po 1 sekundzie. Nie wygasza się...

23
Bieżące Symulatorowe / Przeciągające sie hamowanie
« dnia: 11 Listopada 2015, 21:02:02 »
ET41+3200 t (40 pełnych węglarek). Startuję z Ozimka, dociągam do 50 km/h i robię hamowanie kontrolne. Kran hamulca obracam o ok. 1/4-1/3 (czyli gdzieś tak 0,15MPa) na około 7-10 sekund, po czym luzuję i do tego używam odluźniacza. Skład powoli hamuje, układ się napełnia. Jest powiedzmy ok. 35-40 km/h, układ pełny. Nie wchodzę na rozruch, tylko się toczę. Po około 1,5 minuty skład się zatrzymuje. Co gorsza, nie da się nim nawet ruszyć, dopiero po czasie przy 750A zaczyna się ruszać. Tak też jest w rzeczywistości? Rozumiem że jest co napełniać, ale po tak słabym i krótkim hamowaniu pociąg się zatrzymuje i co gorsza nie da się nim ruszyć? We wcześniejszych wersjach tego nie było i wg mnie hamowanie było ok.

Teraz ledwo co przekręci się kran i towarem nie idzie zrobić hamowania z 60 do 30, bo z reguły kończy się na 10 km/h jak w przypadku powyżej. Co gorsza, hamowanie się przeciąga nawet w jednostce, która jak wiadomo bardzo szybko "luzuje".

Benek

24
Symulator / Prędkość zmiany obrotów silnika
« dnia: 19 Kwietnia 2015, 23:48:40 »
Czy jest gdzieś wpis (fizyka, dźwięki), aby można było zmniejszyć prędkość wzrostu/spadku obrotów w silniku spalinowym? Chodzi o np. wrzucenie z pierwszej na ostatnią pozycję, silnik wchodzi na obroty dużo szybciej niż w realu.

25
Bocznica / Maszyna a prawa autorskie
« dnia: 09 Marca 2010, 19:44:09 »
Witam.

Mam pytanie do osób przygotowujących obecną paczkę całościową. Na jakiej podstawie zostało umieszczone zdjęcie będące w pliku logo13.bmp w planszach podczas ładowania symulatora? Co gorsza, pod zdjęciem tym podpisał sie kolega "SM42drive" choć coś czuje że on nie ma nawet pojęcia kim jest autor zdjęcia.

Dla uszczegółowienia:
oryginał - http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=16542
plansza - http://img705.imageshack.us/img705/3519/logo13u.jpg

Panowie, jesteście profesjonalistami czy lamerami?

26
Symulator / Ogólne pomysły usprawnień symulatora (.exe)
« dnia: 03 Lutego 2010, 19:16:07 »
Warto poruszyć dwie kwestie przy poprawkach w .exe:

1) Wyeliminować drżenie kabiny. Sprawa jest szczególnie denerwująca na "linii053". Misja godzinna (lub więcej), a po 30 minutach zamiast cieszyć się zabawą, człowieka zaczyna męczyć, szczególnie odczytywanie prędkości na Haslerze. A skoro już o nim rozmawiamy, może warto...

2) Urzeczywistnić pracę Haslera. Dokładniej chodzi o "odświeżanie" prędkości, która następuje bodajże co sekundę oraz dodanie "bładu" jaki jest pokazywany na prędkościomierzu (wskazówka czasami wchodzi minimalnie wyżej/niżej niż powinna). Bardzo dobrze widac to na filmikach:

(0:10-0:17, napisy przeszkadzają, ale widać o co biega)


PS. Dubluje posta, fakt, napisałem w złym wątku. Szkoda że moderator nie wie gdzie przesuwać posty.

Daruj sobie te uwagi, jesteś zobowiązany wiedzieć w którym dziale umieścić wiadomość. Po mimo małej ilości wiadomości jesteś tu od dawna, to zobowiązuje - nie będzie wysługiwania się moderatorem. Po za tym widzę że skończyły się Twoje znajomości i nie masz najnowszego exe.
 Za zbędne dyskusje i lekceważenie regulaminu.
Krzysiek626

27
Bocznica / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2009
« dnia: 03 Lutego 2010, 13:24:47 »
Skoro wątek się rozkręcił i będą wprowadzane poprawki do .exe, może warto poruszyć jeszcze dwie kwestie.

1) Wyeliminować drżenie kabiny. Chyba ktoś nawet o tym pisał, ale nie mogę znaleźć posta. Sprawa jest szczególnie denerwująca na "linii053". Misja godzinna (lub więcej), a po 30 minutach zamiast cieszyć się zabawą, człowieka zaczyna męczyć szczególnie odczytywanie prędkości na Haslerze. A skoro już o nim rozmawiamy, może warto...

2) urzeczywistnić pracę Haslera. Dokładniej chodzi o "odświeżanie" prędkości, która następuje bodajże co sekundę oraz dodanie "bładu" jaki jest pokazywany na prędkościomierzu (wskazówka czasami wchodzi minimalnie wyżej/niżej niż powinna). Bardzo dobrze widac to na filmikach:

(0:10-0:17, napisy przeszkadzają, ale widać o co biega)


Wymienione przez Ciebie punkty nie należą do błędów paczki. Są to życzenia którym tu będzie dobrze. Bocznica.
Krzysiek626

28
Bocznica / Wydzielone z "ED72 v2 (modyfikacja)".
« dnia: 08 Sierpnia 2008, 13:47:53 »
Ma ktoś pomysł jak ruszyć "EDkiem"? Na starym exe (752) nie schodzi powietrze, a na nowym (784) nie chce w ogóle drgnąć choć wszystko robie (chyba) ok: bateria, obwód, patyki, przetwornica, sprężara, kierunek, luzujemy, I pozycja i kloc, stoi dalej...

29
Uruchamianie Symulatora / Się nie odpala :(
« dnia: 27 Stycznia 2007, 00:13:31 »
Witajcie.

Sprzęt wymieniłem (czas najwyższy), a co za tym idzie powstały nowe problemy, a dokładniej jeden, bo dalej nawet nie wiem co sie będzie działo. Otóż przy odpalaniu się symulatora wyskakuje standardowy błąd by XP. Rozmawiałem z kolegą, mówi że to może być wina dźwiękowej

(końcówka loga:
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK)

no ale stery działają, we wszystkich grach dźwięk jest i to bez żadnych problemów a nawet działają w Transport Tycoon Deluxe! (trochę mnie to zszokowało :P). Ma ktoś jakiś pomyśł, aby symek ruszył?

PS. exe jest z 21-12-2006, a OpenGL jest 2.0.3.

Strony: [1]