Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Speed

Strony: [1]
1
Na warsztacie / MaSzyna 1 - Reaktywacja
« dnia: 01 Kwietnia 2006, 14:42:51 »
Wprawdzie powyżej, a nie jak normalnie poniżej, ale odpowiadam na dwa pierwsze postawione pytania ( patrz jeden post dalej )

1. TAK, OCZYWIŚCIE TO JEST :

PRIMA APRILIS

Nie mówcie, że to łyknęliście jak młode rekiny...

2. Jesli juz chodzi o reszte, to dziala znosnie choc na 0,2 do 0,5 ( w porywach do 2 ) FPS

Skoro tak tutaj wszyscy się chwalą, że tak ładnie robią SPT, mimo iż akurat post pojawił się dzisiaj i nie wiem czy to przypadkiem nie Prima Aprilis, to ja też mogę się lekko pochwalić. W końcu od tego jest dział "Na Warsztacie", zeby pisać o tym co się robi.
Może zacznę od tego, że zapewnie niektórym się nie podoba zbytnio fakt, iż nadal siedzę "uparcie" ( jak to niektórzy mawiają ) w MaSzynie, a nie bardzo się kwapię do SPT, ale moim zdaniem MaSzyna 1 nie jest dokończona i nie bardzo można tak od razu porzucić ten projekt.
Siedzę cały czas w MaSzynie i kończę różne rzeczy, co wiele osób niejednokrotnie twierdziło że się nie da.
Otóż oczywiście biorąc pod uwagę możliwości grafiki zaimplementowanej w MaSzynie ( w końcu to tylko OpenGL ) wszystkiego co sie tylko żywnie podoba sie nie ma w całości, ale duża partia się da.
Na przykład oświetlenie, które może jest ograniczone ale wystarcza na kabine wewnatrz, zegary i trójkąt na czole loka. Reszta rzeczy taka jak podświetlenie lampek to wystarczająco ładnie wygląda na teksturach.
Kolejna rzecz to przełączniki w kabinie. Jak sie uprzeć ( a ostatnio sie uparłem ;] ) to moża zaimplementować wszystko, i to nawet z przypisaniem wzglednym do fizyki ( względne tylko dlatego ze nie ma co sie rozdrabniac na to czy zadziala ten czy tamtem przekaznik skoro i tak efekt bedzie ten sam - np zapalenie lampy, czy swiatla w kabinie ).
Pewnie w tym momencie Bart mnie zgani ze kombinuje z jego lokami, ale ja tylko zrobiłem ruchome wycieraczki i jak dobrze pojdzie to beda lusterka ( Leszek-K by sie ucieszyl ;) )
Poprawiona jest detekcja tego co jest przed i za kamera, wiec szybciej renderuje bo nie wszystko musi, a tylko to co rzeczywiscie widac.
Dla wygody testowania wprowadziłem pojawiajace sie w scenerii opisy nazw zwrotnic, semaforow i torów ( jak ktos widzial jak to wygląda w MSTS to wie co mam na mysli ).
Zrobiłem do MaSzyny konsolkę, otwiera sie podobnie jak w Quake'u, zjeżdza z góry i można wpisywać komendy. W tej chwili pare komend jest juz zaimplementowane, m.in. switch ( przestawianie zwrotnic ) exec event ( uruchamianie eventow ) signal ( zmiana sygnałow na semkach ) i quit ( tego komentowac nie potrzeba :) ). Jezyk skryptowy jest w trakcie pisania.
Probuje zrobić dymki do spalinek, ale narazie jakos nie wychodzi, moze sie usmiechne do @youby'ego bo podobno cos tam ma z tymi dymami :] ale chmurki sie udalo zrobic :)
Co do przyjemności w MaSzynie to robie nastawnie jako oddzielny modul i mozliwosc polaczenia przez siec, narazie mozna tylko polaczyc i sobie pogadac ale juz zastanawiam sie jak zrobic zeby przesylalo komunikaty o polozeniu loka i przez to zeby byl jako taki multiplayer.

No to narazie wszystko z najważniejszych rzeczy :] jak cos jeszcze sobie przypomne to dam znac.

Pzdr SPEED

2
Na warsztacie / EP09 (104E)
« dnia: 20 Czerwca 2005, 13:42:35 »
No i stało się :)

Po wielu zawirowaniach i składaniu zabrałem się jakiś czas temu za kabinke do mojego ulubionego loka EP09 :)
Obecnie kabina w zasadzie juz jest gotowa, ale trzeba kilka elementów usprawnic zeby nie tylko działało, ale i wyglądało. ;)
Robię obie kabiny (A i B) w wersjach EP09 testowej, bez klimy i z klimą. Pudło EP09 będzie nowe plus pantografy połówkowe.

W dalszej kolejności mam na widelcu przedział maszynowy 104E ale to juz jak bedą kabiny.

Narazie mogę tylko pokazac screeny :)

Jesli ktos chce to zapraszam na http://alkaline.prv.pl/MaSzImg/EP09/ gdzie bede wrzucal wszystkie screeny.

Nie umieszczam obrazkow na forum bo by mnie opierdzielili admini, ze za duze ;)

No to milego patrzenia i niedlugo tez jazd :)

Pozdrawiam
SPEED

3
Na warsztacie / Nastawnia
« dnia: 10 Stycznia 2005, 12:03:19 »
Postanowiłem zrobic scenerię zawierającą stacje z nastawniami dysp. i pulpitem kostkowym.
Prace są w trakcie, obecnie na etapie wstawiania elementów scenerii na jednej ze stacji. Czekam tylko na fotki do tekstur pulpitu, które mam otrzymac w przeciągu kilku dni.
Pulpit będzie zrobiony w elementach, które można później wykorzystac, więc jak już wszystko będzie chodziło dobrze, to każdy będzie mógł zrobic sobie nastawnię do własnej stacji :)
Kontrola wszystkich urządzeń stacyjnych z pulpitu, przebiegi wpisane na stałe, zależności stacyjne ustalone tak, że nie będzie możliwości przebiegów sprzecznych. Oczywiście będzie możliwośc AWARYJNEGO pominięcia wszystkich ograniczeń przebiegowych :D

Prace trwają...

4
Na warsztacie / Magistrala
« dnia: 22 Września 2003, 09:42:40 »
W związku z pojawiającą się nową trakcją ( w tym zapowiedź EU09 :) zabrałem się za scenerię z magistralą ;) 140 km/h.
Narazie jest kilka kilosów i wciąż sie powieksza :)
Nie jest to CMK ;) choć przydałoby się ;) ale zawsze jakaś magistrala.
Jak tylko będzie to jakoś wyglądało, ze bedzie mozna porzadnie pogonić ;) To zarzucę do update'a.

SPEED

[%sig%]

Strony: [1]