Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - ABu

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Resory wagonów dwuosiowych
« dnia: 18 Września 2021, 14:42:28 »
Jak już kiedyś wspomniałem, od jakiegoś czasu zajmuję się projektowaniem zabawek, w tym lokomotywek i wagoników (-> screen). Wszystkie zaprojektowane wagoniki ze względów konstrukcyjnych muszą być dwuosiowe. Chciałbym je jednak nieco urozmaicić, w związku z tym mam dwa pytania.

1. Czy wszystkie wagony dwuosiowe posiadają resorowanie na resorach piórowych? - Nie udało mi się znaleźć żadnego zdjęcia wagonu dwuosiowego np. ze sprężynami.
2. Jeśli tak to dlaczego? Jeśli nie - to jakie wagony mają inny sposób resorowania?

Udało mi się znaleźć jedynie czeski Motorak, gdzie są sprężyny, ale nie jest to klasyczny wagon.

2
Inne niekolejowe / Zabawkowa lokomotywka do druku 3D
« dnia: 03 Sierpnia 2021, 22:50:01 »
Ostatnimi czasy z programowania przerzuciłem się na projektowanie zabawek :)

Jakby ktoś był zainteresowany (i miał drukarkę 3D) -  moim najnowszym projektem jest mała lokomotywka manewrowa. Od razu piszę, że to konstrukcja całkowicie wymyślona - celem było zrobienie lokomotywki uniwersalnej wizualnie i podobnej do konstrukcji na całym świecie. Oceńcie, czy się udało.

Ciekawostką jest to, że lokomotywka ma działające hamulce uruchamiane dźwignią z kabiny (widać na filmiku w linku). Oryginalnie chciałem dołączyć model sprzęgu śrubowego, ale sprawiał dzieciom trudności, dlatego ostatecznie wyrzuciłem go z projektu i zamiast tego jest tylko imitacja sprzęgu automatycznego.

Link:
https://cults3d.com/en/3d-model/home/toy-locomotive-with-working-brakes
Pliki są darmowe, można ściągać bez przeszkód.

Przy okazji:
Jeśli ktoś z Was udziela się w stowarzyszeniach promujących kolej i widzi w tym potencjał na promocję kolei wśród najmłodszych to proszę o PW. Coś podziałamy.

3
Bieżące Symulatorowe / Realność dźwięków - czy nie za duża?
« dnia: 22 Grudnia 2010, 12:13:00 »
Ostatnio po bardzo długim czasie "odwyku" postanowiłem sobie pojeździć w symku. Pech chciał, że wziąłem sobie na kolana mojego synka, dwulatka. Odpaliłem jakąś scenerię i przy włączonych głośnikach walnęła mnie po uszach soczysta "kur**" z rozmów w radio. Odechciało mi się momentalnie...

Wobec powyższego zgłaszam wniosek, aby wszelkie przekleństwa w plikach dźwiękowych zaszumić, w sposób dający posmak realizmu, ale pozwalający bawić się symkiem np. z dziećmi.

4
Bocznica / Wydzielone z: Rotfl!
« dnia: 30 Maja 2010, 22:45:11 »
Mały OT związany ze screenem @huntera, jeśli będzie potrzeba to proszę wydzielić:
czy pokazywanie paczek papierosów w symulatorze przy założeniu że korzystają z niego również nieletni jest w świetle polskiego i europejskiego prawa legalne? Czy pokazanie opakowania czasem nie podpada pod zabronioną 'promocję'?
(art. 8 i art. 12 Ustawy z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz art. 1 p. 5 Ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych)

5
Bocznica / Odp: Test
« dnia: 06 Kwietnia 2010, 13:43:27 »
首页

6
Dzień dobry

Potrzebuję do pewnego komercyjnego projektu dźwięku klaksonu. Nie chcę ściągać dźwięków z netu, ze względu na prawa autorskie, dlatego wolałem zadać pytanie tutaj. Fachowców - dźwiękowców mamy świetnych, więc nieśmiało liczę na to, że któryś z was ma może nagrany taki klakson. Chodzi o dźwięk, który zastosuję jako ostrzeżenie użytkownika przed nieprawidłową czynnością. Nie musi być długi (takie krótkie naciśnięcie klaksonu wystarczy) - ważne żeby był samochodowy i stosunkowo ładnie brzmiał. Zależy mi na formacie wav, nie musi być ekstremalnie wysokiej jakości, ale fajnie byłoby jakby był w miarę czysty.

To by były życzenia, gdyby ktokolwiek znalazł coś takiego w swoich zbiorach i zechciał mi podarować (odsprzedać) byłbym bardzo wdzięczny.

7
Forum / [forum] pasek postępu...
« dnia: 11 Lutego 2005, 13:54:33 »
Yyyy... jakoś nie mogę się przełamać, żeby napisać na 'pomoc'.

Czy ktoś z was miał może problem z paskiem postępu? Bo ja do dzisiaj nie - dopiero jak postanowiłem sobie zmienić liczbę procent to mi się posypało i już paska nie wyświetla... - nawet tego przeklejonego z instrukcji (oczywiście spacje usunąłem). Nie pytałbym się, gdyby inne paski nie działały, sęk w tym, że działają, więc to ja chyba coś źle robię.

Pomożecie?

PS. W podpisie macie dokładnie to, co mam w pasku. Co dziwne, z innymi rysunkami wychodziło...

8
Pomoc w tworzeniu / Do autorów taboru: ważne!
« dnia: 24 Stycznia 2005, 09:41:37 »
Dzisiaj nad ranem (echhh...) zlokalizowałem i zlikwidowałem buga, który dręczył mnie już od dłuższego czasu, a za sprawę honoru postawiłem sobie jego poprawienie. Był to bug uniemożliwiający ciągnięcie/pchanie wagonów zaczepionych sprzęgami 0<->0 lub 1<->1, czyli takich, których orientacja nie odpowiadała orientacji lokomotywy. W tym momencie można już zaczepiać dowolnie ustawione wagony.

Niestety, pojawił się kolejny problem: do tej pory nikt takiej sytuacji nie przewidywał, w związku z czym śruby i przewody rysowane są tylko dla
sprzęgu nr 1. Jeżeli zaczepimy obiekty w układzie 1<->1 to będą one rysowane podwójnie, jeżeli 0<->0 - nie będzie nic.

A teraz prośba do autorów taboru:
Jeżeli się da, to róbcie proszę modele zaczepionych sprzęgów z obydwu stron wagonów, a ja postaram się zrobić to tak, żeby jakoś wyglądało (i to by była ostatnia rzecz, którą zrobię w starych źródłach).

Pozdrawiam

9
Post powstał na skutek przemyśleń powstałych podczas długotrwałych i piekielnie nudnych wykładów... W sumie to zastanawiałem się, czy to w ogóle umieszczać na forum, ale stwierdziłem, że lepiej się podzielić, może z tego kiedyś coś mądrego wyjdzie :)

No więc tak: wyobraźcie sobie, że jest rok 20010 (a może 2015 :) ). MaSzyna działa w sieci. Istnieje sobie serwer, na który można się zalogować, podając nicka i hasło i objąć prowadzenie jednego z pociągów, które będą rozpoczynały bieg w najbliższym czasie. System pozwala na jednoczesne zalogowanie kilkuset klientów, którzy mogą sterować tyloma pociągami jednocześnie. I teraz pojawia się problem: jak wykluczyć z zabawy gości, którzy swoimi działaniami mogą narażać życie naszych 'wirtualnych pasażerów'?
Wymyślił mi się kurs jazdy, gdzie każdy nowo zalogowany użytkownik musiałby najpierw wyjeździć swoje jako obserwator z innym, doświadczonym użytkownikiem, a później przejść egzamin teoretyczny i praktyczny pozwalający na wyjazd na szlak.
Szczerze mówiąc, wydaje mi się, że taki obowiązkowy kurs mógłby powstać już teraz (Nebula) np. w oparciu o jazdy wykonywane przez AI, z ewentualnym komentarzem na ekranie. Dopiero po przejściu kursu użytkownik otrzymywałby uprawnienia pozwalające na uruchomienie symulatora. To być może pozwoliłoby uniknąć pytań typu 'jak mam ruszyć tom lokomotywom'.

Jak Wam się pomysł podoba? A może komuś z Was udało się wymyślić coś ciekawszego?

Pozdrawiam

10
Na warsztacie / Głowa i jej położenie
« dnia: 19 Kwietnia 2004, 11:22:45 »
Miało być jako zakończenie mojego wątku w dziale 'propozycje'
(http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=917) ale
tam nie mogę napisać, bo dział jest zablokowany.

Po dość ciepłym przyjęciu tematu wczoraj wieczorem wygenerowałem
kawałek kodu, który po kliknięciu prawym klawiszem myszy
ustawia głowę w pozycji głowy siedzącego mechanika.
Niestety, nigdy nie siedziałem w żadnym loku, więc mam prośbę
do osób, które w lokach bywają częściej niż ja :) (ewentualnie
do autorów pojazdów i kabin):
Czy moglibyście określić współrzędne głowy siedzącego mechanika?
Ustalane są wg tej samej bazy co współrzędne początkowe mechanika.

Dopisanie mojego kodu wiąże się ze zmianą plików .mmd (dopisanie
dwóch linii dla każdej z kabin), szczegóły podam jak dostanę odpowiedź
od Wingera.

11
Symulator / Przezroczysta ściana lasu
« dnia: 15 Kwietnia 2004, 14:58:27 »
Jechałem ostatnio traską Pita, i odniosłem wrażenie, że lasek jest
tam nieco jakby "Mechanikowy" :) (Pionowe ściany lasu dość blisko
torów). Ponieważ na tworzeniu obiektów i tras się nie znam, więc tylko
pytam:
może ciekawiej wyglądał by las, gdyby składał się z podwójnej ściany:
tej blisko pociągu z obszarami przezroczystymi, natomiast tej bardziej
oddalonej z pełnym wypełnieniem teksturą?

Czy ktoś z Was próbował już czegoś takiego?

12
Poszukuję, chcę zrobić / Glowa i jej polozenie.
« dnia: 27 Lutego 2004, 11:22:59 »
Do tej pory bylo tak, ze po nacisnieciu lewego klawisza myszy
w kabinie glowa odwracala sie w kierunku czola pojazdu.
Co Wy na to, zeby po nacisnieciu tego klawisza glowa
przyjmowala pozycje taka, jaka ma siedzacy na swoim fotelu
mechanik? (tzn. naciskam klawisz i automatycznie siadam)
Mysle, ze niewielkim nakladem sil moznaby zmienic kilka linii
kodu i zdefiniowac w pliku (.mmd?) wspolrzedne takiego punktu.
Klopot tylko w tym, ze trzebaby to zrobic we wszystkich
pojazdach kierowanych.

13
Poszukuję, chcę zrobić / Scenerie i dzialki
« dnia: 09 Stycznia 2004, 16:58:07 »
Witam.

Czytalem na forum o aktualnie powstajacych nowych trasach
i wpadlem na pewien, byc moze nieco niekonwencjonalny,
pomysl. Poniewaz niestety nie jestem trasopisarzem i pewnie
jeszcze przez czas jakis nie bede (problemy z
oprogramowaniem) wiec postanowilem opublikowac pomysl tutaj
i teraz.

Czas na sedno sprawy: pewnie wielu autorow scenerii ma
problemy z zagospodarowaniem teremu, tj. nie ma pomyslow
na zabudowania itp. Moja koncepcja jest taka, zeby
udostepnic prawa do dzialek w tworzonej scenerii. Mysle,
ze calkiem realne byloby dodawanie obszarow o powierzchni
np. kilku arow do pliku za pomoca include. Wtedy autor
udostepnialby chetnemu plik np. "dzialka_1234.inc" (z gola
ziemia) i dawal mu wolna reke. Potem oczywiscie wszelkiego
typu budynki przed dolaczeniem musialyby przejsc przez
surowa ocene autora trasy lub tez specjalnej komisji :)
(Moze w przyszlosci pojawilaby sie jakas okrojona wersja
edytora scenerii pt. "MaSzyna - House Builder" albo
jakos podobnie ;) )

Juz sobie wyobrazam takie ogloszenia na forum: "x oglasza
przetarg nieograniczony na dzialki polozone w nowej,
wlasnie tworzonej scenerii "y.scn", odleglosc od 100 do
500 metrow od torow, na wzniesieniu, teren uzbrojony, do
najblizszej stacji ok. 0,5 km..."

Co Wy na to?

No a teraz 'umowa licencyjna' na wykorzystanie pomyslu :)
1. Dzialki moga byc przekazywane innym osobom WYLACZNIE
   nieodplatnie. Zadanie jakiejkolwiek formy zaplaty jest
   niedopuszczalne.
2. Autorowi pomyslu nalezy sie w tworzonej scenerii:
   - dzialka budowlana o powierzchni co najmiej 6 a,
   - 2,5 ha gruntow ornych,
   - 10m2 na postawienie kiosku na peronie stacji wezlowej
     w tworzonej scenerii.
   :)


PS. Prosze o niewykorzystywanie w/w pomyslu w "najlepszych,
    najbardziej realistycznych i jedynych trasach" (prosze sie
    domyslic o co chodzi)    zdecydowanie wole bardziej
    skromnych autorow...

14
Tabor kolejowy / Ty2 i inne
« dnia: 20 Listopada 2003, 11:16:06 »
Witam po bardzo dlugiej nieobecnosci.
Wyczytalem gdzies na forum o tym, ze w planach jest zrobienie Ty2,
zreszta widzialem tez ten parowoz w najnowszym update.
A teraz sedno sprawy:
kiedys na potrzeby animacji w PovRayu opracowalem wzory na prace
ukladu napedowego oraz krotki program ustalajacy polozenia wszystkich
czesci rozrzadu Heusingera. Z tego co widzialem parowoz na razie
nie ma rozrzadu, wiec jezeli moglo by sie to do czegos przydac to
sprobuje opracowac i przesle.
Program co prawda napisany jest pod PovRaya, ale nie powinno byc
klopotow z przepisaniem go na nowo, co moge zrobic jak tylko
zaaklimatyzuje sie w moim nowym miejscu pracy. Poza tym mysle,
ze w takiej postaci jak teraz raczej nie bedzie sie on nadawal do
wykorzystania w symulatorze, poniewaz dla danego kata obrotu
kol liczy kilkadziesiat mozliwosci, z czego wybiera ta z najmniejszym
bledem. (mam nadzieje ze zbytnio nie zagmatwalem :)


A teraz inne (w zasadzie do McZapkie):
po czasowym zawieszeniu prac nad wyprzedzaniem sie samochodow
zastanawiam sie teraz, czy robic to dalej, bo wyczytalem, ze prace nad
wersja obecna beda wstrzymane i bedzie przesiadka na Nebule.
Robic czy nie robic? Oto jest pytanie...

Strony: [1]