Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - MichałŁ

Strony: [1]
1
Na koniec mała prezentacja filmowa M62 w rosyjskiej wersji, który znajdzie się w Teście jak zrobię/dostanę dźwięki i spasuję kabinę z modelem zewnętrznym.
Kabina super, wózki rodem z TE109 lub M62U (ale to szczegół), no i Hasler SŁ-2M stosowany na początku w ST44...

Jak dla mnie MEGA!

PS. no i z tyłu widzę skład Ex Odra;)
Jednoczłonowy gagar na takich wózkach ma oznaczenie DM62. I nie są to takie same wózki jak na TE109.
Co do samego obiektu testów to już widzę po filmiku że trzeba uruchomić manometr zbiornika wyrównawczego i dobrze zeskalować manometr podwójny PG, ZG. Wreszcie jakiś porządny spalinowy sprzęt do maszyny. Przydała by się tylko "fikcyjna" normalnotorowa wersja żeby można było coś podpiąć i śmigać po obecnych sceneriach.

Reg. obowiązki 11a.
Bocznica.
Benek

2
Witam.
Jak wiadomo silnik szeregowy ma moment obrotowy zależny od prądu więc w przybliżeniu też siła pociągowa lokomotywy zależna jest od wartości prądu podawanego na silniki trakcyjne. Robiłem próby z elektrowozami i spalinówkami przy prędkościach do 30km/h  odczytując siłę pociągową przy tałej określonej wartości prądu.
 I dla elektrowozów fizyka silnika trakcyjnego zachowuje się prawidłowo czyli dla określonego prądu siła pociągowa też jest mniej więcej stała np.
303E
300A 9300kG
400A 13000kG

ET21
200A 10000kG

ET42
300A 7500kG

Spalinówki zachowują się całkiem inaczej
Su46
2000A 11000-14000kG

SM42
1000A 5300 7000kG

SU45
2000A 1900-10000kG

Więc takie wyniki raczej nie są zgodne z rzeczywistością najgorzej jest w SU45 gdzie zdarzają się gwałtowne skoki siły pociągowej z np 9000kG na 4000kG przy praktycznie stałej wartości prądu. 
Patrząc w pliki fizyki widzę że silniki trakcyjne z elektrowozów i spalinówek maja całkiem inny sposób opisania. Czy jest jakaś możliwość przerobienia tego aby praca silników trakcyjnych byłą zgodna z rzeczywistością ?

3
Bocznica / Odp: Lifting SM40 i SM41
« dnia: 09 Grudnia 2014, 19:53:02 »
Chodzi głownie o sposób sterowania obrotami silnika spalinowego.
Na SM40 było sterowanie bezstopniowe za pomocą specjalnego układu kopiującego, który był jednak zawodny w eksploatacji.
SM41 miała już siedmiostopniowy nastawiacz bardziej niezawodny, dlatego też wyparł  on kopiały w SM40.

Reg. obowiązki 16.
Proszę poprawić.
Benek


Pisz zatem jedną myśl ciągiem (zdanie po zdaniu), bez rozpoczynania każdego zdania od nowej linii.
Brak poprawy. Bocznica.
Benek

4
Bocznica / Wydzielone z: Projekt ST43 (060Da)
« dnia: 02 Grudnia 2013, 16:56:06 »
Właśnie miałem o tym pisać bo szkoda ze mimo takiego rozwoju Maszyny i dopracowania graficznego wypuszcza się lokomotywę z takimi bublami fizycznymi że odechciewa się jeździć nią po 5min.

1. To manometr zbiornika czasowego na który można sobie odczytać wartość "przebicia" PG podczas odhamowania. Oczywiście nie działa, od wielu lat nie zrobiono fizyki Knorra D2, wiec maszyna jeździ na fizyce Fv4a podłożoną pod model D2.

2. Sterowanie wentylacją i ogrzewaniem kabiny.

3. Wskaźnik pozycji nastawnika. też zastanawiam się dlaczego nie działa.

Do tego zauważyłem (dziwne ze betatesterzy nie), że ktoś wprowadził zależność wydajności sprężarki od obrotów silnika spalinowego co całkowicie mija się z rzeczywistością gdyż sprężarka w st43 jest napędzana oddzielnym silnikiem elektrycznym.

Reg. zakazy 10, obowiązki 16.
Taki staż na forum, aż dziwne, że pisze to były BT. Zapłać odpowiednio dużo, a będziesz miał wszystko czego sobie zażyczysz. Przenoszę na bocznicę, bo ileż można słuchać tych narzekań, jeszcze na model lokomotywy, który nijak się ma do fizyki.
Benek

5
Bocznica / Wydzielone z: Dyskusja na temat przebicia w szynie
« dnia: 14 Lipca 2013, 10:57:03 »
Odizolowane linkami ? od kiedy przewodnik stanowi izolację.
 To jest zabezpieczenie przed wystąpieniem napięcia niebezpiecznego na elementach i nie dotyczy to tylko słupów trakcyjnych ale i innych elementów takich jak semafory kładki wiadukty mosty itd.
Wtedy jest pewne że kiedy sieć trakcyjna zetknie się takim elementem albo zostaną uszkodzone elementy izolacyjne powstanie zwarcie o wystarczająco małym oporze aby wyłączyć zasilanie w podstacji

Reg. zakazy 10.
Proszę poprawić ten post, bo póki co jest to słowotok.
Benek


Niestety, post nadal nie jest zgodny z Regulaminem.
Brakuje kropek, przecinków, są zbędne spacje oraz zdanie rozpoczęte małą literą.
Benek

6
Bocznica / Odp: Czy ktoś myje te pociągi?
« dnia: 15 Marca 2013, 15:15:09 »
Ja kiedyś byłem świadkiem pewniej sytuacji w KŚ.
W Gliwicach na peron podjeżdża pociąg do Częstochowy. WC pokazuje że ma awarię, maszynista próbuje zrobić reset , jednak to nic nie daje bo w kibelku zabrakło wody. Maszynista prosi panią kierownik żeby zadzwoniła do dyspozytora aby zjechać na grupę postojową nalać  wody bo czasu do odjazdu jest sporo. Jednak po kilku telefonach do dyspozytora okazało się że nie można nabrać wody bo jest sobota i firma sprzątająca ma już wolne więc nikogo kompetentnego na grupie nie ma. I takim sposobem pociąg pojechał do Częstochowy z niedziałającym WC.

Więc pytam się jak na kolei ma być dobrze skoro nie ma nawet komu wody do kibla nalać?

Reg. Zakazy: 10
Straszny słowotok. Proszę powstawiać znaki interpunkcyjne, duże litery na początku zdania oraz usunąć spację przed znakiem zapytania.
Rozi


Wiadomość wciąż nie jest poprawiona tak, jak powinna. Bocznica i ostrzeżenie.
adsim

7
Bocznica / Wydzielone z: Hamulec - nastawienie w pociągach towarowych
« dnia: 02 Stycznia 2013, 16:15:17 »
Alle papierologi. Współczuje jeżeli taki skład z długą lokomotywą musi gdzieś zmieniać kierunek jazdy.

Unikaj pisania wiadomości, które nie wnoszą nic wartościowego do tematu.
- bocznica
/ Żuk

8
Bocznica / Wydzielone z: EM10
« dnia: 06 Września 2012, 07:09:33 »
Co to jest tyrystorowy silnik?

Wydzielam.
Rozi

9
To ja już dziękuje, bo jak mówią: " Nie ma ludzi zdrowych, są tylko źle zbadani"

Kolejny raz zapominasz o interpunkcji. Post nie wnosi nic do tematu. Bocznica.
Krzysiek626

10
Poszukuję, chcę zrobić / Poszukuję .CHK
« dnia: 06 Grudnia 2010, 18:58:56 »
Poszukuję następujących .chk
5ba.chk  5bb.chk  6b.chk  111a.chk   201e.chk  303e-n.chk  401W.chk  412W.chk   436V.chk  440V.chk  st44.chk

Jak ktoś by mógł mi je podesłać to był bym wdzięczny.

11
Bocznica / Odp: Rezonatory SHP luzem na odcinku Zakopianki
« dnia: 18 Października 2010, 14:25:55 »
Dodatkowo zmniejsza jeszcze zużycie zewnętrznej szyny bo oś prowadzona jest wtedy przez szynę zewnętrzną i tą przeciwszynę.

Post wprowadzający w błąd. Skoro zostało wyjaśnione wydzielam na bocznicę.
Krzysiek626

12
Bocznica / Odp: Pendolino dla IC
« dnia: 11 Października 2010, 19:13:51 »
NO to skoro tak mówisz to rzeczywiście wesoły zakup.

13
Bocznica / Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« dnia: 15 Sierpnia 2010, 19:16:47 »
To może parafrazując pewien dowcip. Mój stosunek do KDP jest taki ze KDP leżą a ja je pier**le

Bocznica.
ZiomalCl

 A mój stosunek do tego posta jest taki: bluzgasz, to wylatujesz.
ZiomalCl

14
Bocznica / Odp: Akcja Palnik
« dnia: 14 Kwietnia 2010, 06:40:58 »
Szkoda ze takie złomowania są daleko. Bym może trochę fantów na pamiątkę zakombinował.

Pomyśl co napisałeś. Bocznica.
Krzysiek626

15
Bocznica / Odp: ER-75 Stadler Flirt
« dnia: 07 Kwietnia 2010, 06:56:29 »
To jeszcze trzeba rozruch impulsowy czy tam falownikowy do exe załatwić i będzie można rozmawiać.
A z tą DTR to trzeba taką gdzie jest opisany układ sterowania jazdą, a nie tylko taka gdzie pisze jak włączyć ruszyć stanąć i wyłączyć.

Post zbędny. Bocznica.
Krzysiek626

16
Ja takie teksty to tu czytam od 3 lat. Ja proponuje nie chwalić się o takich mega pakach  bo to tylko zie działa na ludzi. Najlepiej Jak takie rzeczy wychodzą z nienacka. Nie ma wtedy komentarzy typu czego jeszcze niema, że czegoś tam brakuje itp.

Autor poprosił o konkretne sugestie, a nie Twoje opinie i przypomnienie co było 3 lata temu.
Bocznica.
ZiomalCl

17
Publikacje / Poprawki CHK.
« dnia: 31 Marca 2009, 19:29:04 »
Paczka z urealnionymi fizykami do: 1xxa, 201E 409Da Eamos eaos en57 ep05 eu07 ep07 ep08 et21 et40 et41 et42 Falns Fals Res Rs Shimmns sikkps Simms sm42 sn61 st44 su46 Zaes Zas.
Autorami są: MichałŁ(Lokomotywy), Kudłacz(EZT i wagony) oraz Hunter(silniki trakcyjne elektrowozów)
Poprawione są parametry przekładni elektrycznej, hamulców oraz silników.

Plik: 157412 bajtów:
http://eu07.pl/userfiles/4416/CHK.rar

Pliki należy wypakować do głównego folderu Maszyny.

18
Bocznica / CHKrar.rar
« dnia: 28 Lutego 2009, 15:35:25 »
Minimalny czas testów do dnia 2009-03-07 15:35.
Jeśli nie zostaną zgłoszone błędy, automatyczna akceptacja w dniu 2009-03-14 15:35.

Plik XXX.
Rozmiar: 74913 bajtów.

   Date      Time    Attr         Size   Compressed  Name
------------------- ----- ------------ ------------  ------------------------
2009-02-28 15:32:50 ....A          129          120  info.txt
2009-02-28 14:28:57 ....A         4055         2094  dynamic/PKP/201E/201E-n.chk
2009-02-28 14:29:02 ....A         4055         2094  dynamic/PKP/201E/201E-r.chk
2009-02-28 14:29:07 ....A         4055         2094  dynamic/PKP/201E/201E-rn.chk
2009-02-28 14:29:12 ....A         4055         2094  dynamic/PKP/201E/201E-w.chk
2009-02-28 14:29:18 ....A         4055         2094  dynamic/PKP/201E/201E-WN.chk
2009-02-28 14:29:23 ....A         4055         2094  dynamic/PKP/201E/201E-wzez.chk
2009-02-28 14:29:28 ....A         4055         2094  dynamic/PKP/201E/201E-zez.chk
2009-02-28 14:28:52 ....A         4055         2094  dynamic/PKP/201E/201E.chk
2009-02-28 14:30:23 ....A         2327         1367  dynamic/PKP/409Da/409Da.chk
2009-02-28 14:30:10 ....A         2327         1367  dynamic/PKP/409Da/409Da2.chk
2009-02-28 15:22:09 ....A         5025         2183  dynamic/PKP/EP05/EP0504.chk
2009-02-28 15:22:17 ....A         5025         2183  dynamic/PKP/EP05/EP0516.chk
2009-02-28 15:22:25 ....A         5025         2183  dynamic/PKP/EP05/EP0523.chk
2009-02-28 14:33:13 ....A         4065         2039  dynamic/PKP/EP07-1XXX/303EP-n.chk
2009-02-28 15:21:58 ....A         4400         2183  dynamic/PKP/EP08/4E1.chk
2009-02-28 14:35:46 ....A         3746         1974  dynamic/PKP/ET21/3e.chk
2009-02-28 14:34:23 ....A         3745         1974  dynamic/PKP/ET21/3E1.chk
2009-02-28 15:21:34 ....A         3831         2001  dynamic/PKP/ET21/3E2-n.chk
2009-02-28 15:21:40 ....A         3824         1997  dynamic/PKP/ET21/3E2.chk
2009-02-28 15:21:07 ....A         4466         2212  dynamic/PKP/ET42/ET42-A.chk
2009-02-28 15:21:17 ....A         4467         2212  dynamic/PKP/ET42/ET42-B.chk
2009-02-28 14:41:29 ....A         4065         2038  dynamic/PKP/EU07/203e-a.chk
2009-02-28 14:41:43 ....A         4065         2038  dynamic/PKP/EU07/203e-b.chk
2009-02-28 14:42:19 ....A         4065         2037  dynamic/PKP/EU07/303E-M.chk
2009-02-28 14:42:31 ....A         4065         2037  dynamic/PKP/EU07/303E-n.chk
2009-02-28 14:41:54 ....A         4065         2037  dynamic/PKP/EU07/303e.chk
2003-11-06 16:45:38 ....A          430          333  dynamic/PKP/EU07/303Ewrak.chk
2009-02-28 14:41:12 ....A         4062         2038  dynamic/PKP/EU07/4e.chk
2009-02-28 14:42:56 ....A         4065         2038  dynamic/PKP/EU07/EP07-NM.chk
2009-02-28 14:43:08 ....A         4065         2038  dynamic/PKP/EU07/EP07-zez.chk
2009-02-28 14:42:45 ....A         4065         2038  dynamic/PKP/EU07/EP07.chk
2009-02-28 15:01:35 ....A         1713          952  dynamic/PKP/SM42/SM42.chk
2009-02-28 15:02:18 ....A         1708          951  dynamic/PKP/SM42/sp42.chk
2009-02-28 15:02:51 ....A         1708          951  dynamic/PKP/SM42/su42.chk
2009-02-28 14:46:06 ....A         2133         1275  dynamic/PKP/SN61/sn61.chk
2009-02-28 15:12:27 ....A         2044         1010  dynamic/PKP/ST44/st44-n.chk
2009-02-28 15:12:34 ....A         2044         1010  dynamic/PKP/ST44/st44-o.chk
2009-02-28 15:12:41 ....A         2044         1010  dynamic/PKP/ST44/st44-u.chk
2009-02-28 14:47:06 ....A         2044         1010  dynamic/PKP/ST44/st44.chk
2007-12-31 22:52:24 ....A         1302          808  dynamic/PKP/ST44/st44dumb.chk
2009-02-28 14:50:37 ....A         2101         1112  dynamic/PKP/SU46/303D.chk
------------------- ----- ------------ ------------  ------------------------
                                140695        71508  42 files, 14 folders

Cytat: info.txt
Pacza z poprawionymi fizykami niektórych lokomotyw poprawione hamulce i parametry lkomotyw spalinowych
Autor poprawek: MichałŁ.

Wiadomość wygenerowana automatycznie

19
Uruchamianie Symulatora / Symylator wyłącza się podczas ładowania.
« dnia: 13 Września 2008, 07:18:55 »
Ja też mam problem po formacie. podczas ładowania scenerii wyskakuje mi błąd programu i zmyka się program. Mam DirectX 9.0c
a tu końcówka logu:

glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK

Potem wywala. Co to może być?

20
Bocznica / Odp: 409Da
« dnia: 19 Czerwca 2008, 20:05:30 »
hamulce są za mocne a poza tym bardo dobre.

Co to ma być ? Ostatnie ostrzeżenie ustne.
REWIZOR

21
Bocznica / Odp: Lokomotywa SP47
« dnia: 19 Czerwca 2008, 07:47:44 »
Idąc twoim torem myslenia dając silnik z br232 to by nie byla sp47 tylko br232.
Nie trzeba by było zmieniać całej aparartury na tą z BR232 jeżeli  był uszkodzony tylko silnik to wystarczy tylko go wymienić jeżeli by nie pasował do prądnicy przełożyć i ją a reszta może być orginalna tylko by trzeba było poustawiać dla nowego silnika na oporniku.Silniki trakcyjne jeżeli były by sprawne mogą zostać przecież moc z prądnicy napewno wytrzymają.Zresztą te same silniki trakcyjne stosuje się w wielu lokomotywach np.ED118: St44 TEM2 BR232 TEP70 2TE10M 2TE116 silnik trakcyjny z SM42 jest też w SU45 i 401Da (taki OT)
http://pl.youtube.com/watch?v=VW2VWZCvR1s jeszcze flimik o SP47

Napisz ten post poprawnie. Póki co przenosze na bocznicę.

Andrzej.


22
Tabor kolejowy / Ciekawe S200 ЧМЭЗ
« dnia: 11 Maja 2008, 09:10:53 »
Zobaczcie co znalazłem http://pl.youtube.com/watch?v=JSsGhvqqcHc ciekawe rozwiązanie a są jeszcze wersje z hamulcem elektrodynamicznym albo sterowaniem wielokrotnym.

23
Bieżące kolejowe / Najdłższe i najkrótsze szlaki
« dnia: 05 Maja 2008, 13:51:57 »
Mam pytanie: gdzie w Polsce jest najkrótszy i najdłuższy szlak kolejowy czyli gdzie jest najmniejsza a gdzie największa odległość między stacjami?

24
Tabor kolejowy / Oświetlenie S200 oraz TEM2
« dnia: 16 Kwietnia 2008, 17:18:28 »
Ja mam pytanie na temat świateł. Do czego służą lampy na szczytach kabin S200 i TEM2?

Wydzielam.
Akvin

25
Pomoc doraźna / SRJP
« dnia: 15 Lutego 2008, 19:03:33 »
Mam pytanie gdzie mogę znaleźć aktualny służbowy rozkład jazdy pociągów na LHS?

26
Tabor kolejowy / TEM2 (SM48)
« dnia: 26 Stycznia 2008, 14:04:46 »
Szukam schematów obwodu głównego i sterowania lokomotywy TEM2 (SM48). chciałbym się dowiedzieć jak jest sterowne wzbudzanie prądnicy. Nigdzie nie mogę takich znaleźć. Czy mógłby ktoś mi pomóc.

27
Tabor kolejowy / Hamulec Matrosowa
« dnia: 09 Stycznia 2008, 14:30:36 »
Znalazłem ciekawą stronę http://oltep.km.ru/hepl_torm/oglavl.htm są tu opisy radzieckich hamulców. mam pytanie do czego mogą służyć styki elektryczne na zaworze maszynisty? Bo na walentynach zawór jest bez tych styków.Pytam się bo nie znam języka

Strony: [1]