Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - nortonex

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / PKP SA - czyli jak odwrócić kota ogonem
« dnia: 03 Kwietnia 2010, 22:09:31 »

2
Tabor kolejowy / Kible vs. szynobusy
« dnia: 27 Grudnia 2009, 22:29:16 »
Moje pytanie do kompetentnych ludzi brzmi następująco:
Co jest bardziej opłacalne i bardziej ekonomiczne w dzisiejszych czasach (weźmy za hipotetyczny przykład 100km odcinek z vmax 60kph)
- EN57/ED72?
- SA133/SA134 z Pesy?
- SA105/SA108 z ZNTK ?

3
Bocznica / Odp: Najlepsze screeny
« dnia: 29 Kwietnia 2009, 22:09:49 »
@mateu klimacik jak jasna cholera :) Pachnie aż nowością :)

4
Tabor kolejowy / Lubuska Kolej Regionalna [filmy]
« dnia: 10 Listopada 2008, 00:25:34 »
Patrzcie, co niechcący udało mi się znaleźć na Youtube. O Lubuskiej Kolei Regionalnej pewnie każdy czytał, ale czy każdy widział te sławne 'cygara' w akcji?





Szkoda, że LKR skończyło tak, jak skończyło... Wg mnie rozpoczęto działalność w złym czasie. Wydaje mi się, że dziś taka spółka mogłaby z powodzeniem funkcjonować. Co wy o tym myślicie?

5
Bieżące kolejowe / Sytuacja w PKP Cargo
« dnia: 20 Września 2008, 10:31:00 »
Warto poczytać, co nam beton w Cargo zafundował... Znalezione na infokolej.pl:
http://infokolej.pl/docs/pkp_cargo.ppt

6
Bieżące kolejowe / Problemy z pociągami z Zielonej Góry
« dnia: 30 Lipca 2008, 13:45:58 »
Wczoraj przebywałem sobie na dworcu w Zielonej Górze, oczekując na kumpla. Ok 9.20-9.30 zaczęła zbierać się grupka zdezorientowanych podróżnych. Sam się również zdziwiłem, gdyż na peron podstawiono nierozkładowego kibla do Czerwieńska. Okazało się, że odwołano "Bachusa" do Gdyni. Podróżni utknęli u nas na dworcu, nie mając żadnych dobrych połączeń. Słychać było wyzwiska, przekleństwa, oraz atmosferę bezsilności... Potem ze szczekacza odezwał się głos informujący o wprowadzeniu komunikacji zastępczej - ale jedynie z ZG do Zbąszynka i Babimostu.

Czy to w porządku nie informować podróżnych o takich radykalnych zmianach? W końcu większość ludzi miała już wtedy zniszczony cały plan podróży...

I na deser skan z dzisiejszej Gazety Lubuskiej w tej sprawie:

7
Tabor kolejowy / "Podręcznik maszynisty parowozowego"
« dnia: 26 Lipca 2008, 13:35:18 »
Mgr inż. Teobald Neumann - "Podręcznik maszynisty parowozowego", wydanie drugie rozszerzone, Wydawnictwa Komunikacyjne, Warszawa 1957

Jestem w posiadaniu powyższej książki, więc jeśli ktoś potrzebowałby jakiś informacji, czy schematów, to służę skanerem :)

8
Publikacje / Wydane pudło Bart 303E (Modyfikacja z 303E-N)
« dnia: 22 Czerwca 2008, 11:46:54 »
Chciałem się dowiedzieć, czy pudło 303E-N autorstwa Barta różni się czymś od jego pudła 303E, oprócz świateł? Czy jak dokonam modyfikacji, będę mógł je legalnie wypuścić?
Pytam, gdyż właśnie zacząłem trochę dłubać w t3d i co nieco zaczynam rozumieć.

----------
Edit:
Było mniej roboty, niż się spodziewałem, a efekt nie jest zły :) Dodatkowo podpiąłem pod model kabinę kolegi @ST44-003 i rozdzieliłem czerwone reflektory, aby każdy zapalany był osobno.

Link do paczuszki:
http://www.eu07.pl/userfiles/bart-303e.rar

Screen:


Od razu piszcie, jakby coś było nie tak :) być może coś popsułem gdzieś po drodze, a tego nie widzę :)


9
Tabor / Zawartość katalogu dynamic/PKP
« dnia: 15 Czerwca 2008, 11:50:48 »
Ostatnio chciałem sobie zrobić trochę czystek w symulatorze, bo jakby nie patrzeć, 4GB to tak trochę sporo. I tutaj rodzi się kilka moich pytań:
1. Czym różni się katalog z ED72 od ED72-014 i ED72-021?
2. Czemu jest tyle folderów z kiblami (EN57-927, EN57-1080, en57-1267, EN57-1792)?
3. Jakie są różnice między katalogiem ze starym ET22 i ET22-001 i ET22R
4. Po co oprócz katalogu SU45, jest SP45 i SP45spec (skoro w SP45 nie ma usuniętych gniazd sterowania wielokrotnego)
5. W wypadku wagonów 1xxa jakie są różnice w modelu 111a, 112a i 1xxa? (jak nakładam tekstury 1 klasy na model 112a to zazwyczaj są problemy z teksturą na wózkach, lub schodach)
6. Jaka jest różnica między konkretną EP08-009 (102E) a zwykłym folderem z EP08 (4E1) i czy można to zunifikować w jedno? (pomijając różnicę w teksturach)
---
pytania poza konkursem dynamiców:
7. Czy ET42 działa poprawnie na EXE z dizelpacka? (ztcp wymagała ona EXE kursa)
8. Potrzebuję modelu barta 303e-m, bo go niechcący sobie uszkodziłem, a bart.eu07.pl nadal nie działa. Może ktoś go gdzieś zuploadować?

10
Bocznica / Wydzielone z "Kompozycja ekranu startowego"
« dnia: 10 Maja 2008, 09:45:12 »
O ile dobrze pamiętam, w czasie ładowania symka ekran startowy potrafi dość często zniknąć na rzecz białego ekranu (u mnie bynajmniej dzieje się to bardzo często), więc nie wiem, czy jest sens aż tak się zagłębiać w zabawę z ekranami startowymi. Aczkolwiek koncepcja wydaje się być ciekawa :)

11
Screeny / Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 10 Kwietnia 2008, 23:09:19 »
Widziałem na YouTube już troszkę filmików z MaSzyną w roli głównej. Co wy na to, żeby w tym wątku umieszczać na świeżo wasze filmowe, maszynowe twory? :)

Ja, jako inicjator mogę podrzucić 2 filmiki :)
W roli głównej EW58-005 i sceneria Bałtyk: http://pl.youtube.com/watch?v=BFbLdumFI68
I trochę starszy już filmik - EP09-030 na SDR18: http://pl.youtube.com/watch?v=U_TIvzMdZ8M

12
Tabor kolejowy / Z1 papuga
« dnia: 30 Marca 2008, 18:30:32 »
Tak ostatnio przeglądając tekstury symka natrafiłem na Z-jedynkową papugę. Ciekawi mnie czy można je gdzieś jeszcze spotkać na szlakach czy przeminęły z wiatrem jak brązowo żółte epoczki? :> Jeśli można je gdzieś jeszcze dorwać, to fajnie byłoby obfocić i lepszą teksturkę zrobić (ale to już taka mała dygresja ;))

13
Bocznica / Kabina ET40 w EP40 + fizyka
« dnia: 17 Marca 2008, 21:01:50 »
Przeszukując forum, nie natrafiłem na żadne konkretne wskazówki dotyczące lokomotywy EP40-41. Dotarłem do wątków gdzie chciano do niej wsadzić kabinę z EP05, jednak nic konkretnego tam nie wyczytałem.
Pytanie jest proste: jak (bo chyba to jest możliwe) można wstawić kabinę ET40 do EP40, oraz czy da się coś zrobić z fizyką w tej materii, aby móc tym potworem rozpędzić się do 160km/h?

14
Publikacje / Mój pierwszy raz :) - repaint SU45
« dnia: 12 Marca 2008, 20:42:09 »
Korzystając z chwili wolnego czasu, spróbowałem zrobić coś dla symka :) Bardzo spodobało mi się stare malowanie SU45-154 z 1996 roku KLIK KLIK więc postanowiłem zrobić taką wersję malowania dla symka.
Do repainta użyłem tekstury SU45-010 więc potrzebuję zgody jej autora, aby udostępnić moje 'dzieło'. Z profesjonalizmem raczej mało ma ono wspólnego, ale może komuś się spodoba. Dodam, że to pierwsze moje podejście do robienia czegokolwiek z grafiką związanego :P
Sporo jest niedoróbek, których nie wiem jak poprawić (np jak uzyskać bordowe gniazda sterowania ukrotnionego) więc prosiłbym o jakieś wskazówki ;)

Wygląda to wszystko w ten sposób:


Dzięki Sigman za zgodę ;)
Teksturka znajduje się tutaj:
http://members.lycos.co.uk/nortonex/maszyna/

15
Tabor kolejowy / Sypiący się pesozłom
« dnia: 17 Lutego 2008, 21:26:18 »
Ostatnio mój kuzynek czaił się na naszej miejscówce na przejazd szynobusu (Bogaczów, trasa Zielona Góra-Żary). Doczekał się dolnośląskiego SA106-011 zmierzającego z Jeleniej Góry w kierunku Zielonej Góry. Co się okazało? Gdy szynobus przejeżdżał, kuzynek usłyszał, że coś wyleciało na tory. Po przejeździe składu podszedł i zwinął do domu takie coś:


Co to może być, jak bardzo jest to potrzebne szynobusowi i czemu do cholery odpadło ;) (pomijając że 'tfurcą' szynobusu jest pesa ;P)


16
Uruchamianie Symulatora / SM42, Całkowo i Player train init failed!
« dnia: 02 Lutego 2008, 14:38:56 »
Poddaję się! Na wszelkie możliwe sposoby próbuję wstawić stonkę do całkowa i za każdym razem symek na samym końcu się wysypuje z błędem  "Player train init failed!" :/
EXE oczywiście DIZELPACK, sama paczka reinstalowana wiele razy... z wpisami też kombinowałem na różne możliwe sposoby ...
wpis mam następujący:
node -1 0 SM42-172 dynamic PKP\SM42 sm42-172 sm42 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic PKP\1xxa Bdu_140 111A 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic PKP\1xxa Bdnu_160_2 111A 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic PKP\1xxa Bdnu_160_1 111A 0.0 nobody 3 15 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic PKP\1xxa adu_160_2 111A 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic PKP\1xxa 104a 104a 0.0 nobody 0 10 Passengers enddynamic

Co może być nie tak? :| Przykładowo SM31 czy ST44 działają jak najbardziej poprawnie...
A np na trasie Bochnia, stonka ładuje się normalnie .... O co tu chodzi? :P

17
Tabor / Problem z uruchomieniem SDR19
« dnia: 25 Stycznia 2008, 13:13:44 »
Witam serdecznie.
Ostatnio napotkałem problem przy uruchamianiu trasy SDR19. Nie wiem, dlaczego, ale przestała ona działać i wywala mnie z błędem (program wykonał niedozwoloną operację ble ble ble) do Windowsa.
Grzebałem w plikach scenerii, ale nie mam bladego pojęcia, co może powodować błąd.
Moje exe to 717 by Kurs.

a oto fragment loga:
Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Compilation 010907 - UNOFFICIAL <wersja niepubliczna>
Online documentation and additional files on http://www.eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy, KURS90 and others
Renderer:
GeForce4 MX 440/AGP/SSE/3DNOW!
Vendor:
NVIDIA Corporation
OpenGL Version:
1.4.1
Supported Extensions:
(...)

InitNormals
InitNormals OK
InitTracks
InitTracks OK
InitEvents
InitEvents OK
InitLaunchers
InitLaunchers OK
InitGlobalTime
InitGlobalTime OK
Loading - text model: dynamic\pkp\ep05\ep0523.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\ep05\141_1a.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\ep05\141_41.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\ep05\141_2a.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\ep05\141_4.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\ep05\141_6a.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\ep05\141_3.bmp
OK
Degenerated triangle found
(...)
Degenerated triangle found
Loading - texture: dynamic\pkp\ep05\141_7a.bmp
OK
Loading - texture: textures\tabor/pantograf.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\ep05\ep02_elements_002.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\ep05\eu07-424.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\ep05\x03e-podwozie.bmp
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\1xxa\1xxa.t3d
Loading - texture: textures\tabor/dol.tga
OK
Loading - texture: textures\tabor/wozek1xx.tga
OK
Loading - texture: textures\tabor/kolopeln.bmp
OK
Loading - texture: textures\tabor/none.bmp
Failed
Loading - texture: textures\tabor/pradnica.tga
OK
Loading - texture: textures\tabor/klocekham.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\1xxa\#sprzeg.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\1xxa\adu_160_tlk.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\1xxa\wrbd_160_tlk.bmp
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\ic\112a.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\ic\icc2.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\1xxa\bdu_160_tlk.bmp
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\sn61\sn61.t3d
Loading - texture: textures\tabor/#sprzeg.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\sn61\sn61-silnikowy.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\sn61\sn61-toczny.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\sn61\sn61-86.bmp
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\et22\et22.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\et22\pantograf.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\et22\et22-wozek.tga
OK
Loading - texture: textures\tabor/koloalst.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\et22\et22-616.bmp
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\eaos\eaos.t3d
Loading - texture: textures\tabor/wozek1xt.tga
OK
Loading - texture: textures\tabor/common.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\eaos\eaos3.bmp
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\eaos\coal.t3d
Loading - texture: textures\materials/coalfine1.bmp
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\uahs\406ra.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\uahs\uahs_bok.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\uahs\uahs_el.tga
OK
Loading - texture: textures\tabor/zderzaki.bmp
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\uahs_2\406ra.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\uahs_2\uahs_bok.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\uahs_2\uahs_el.tga
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\uahs_2\408r.t3d
Loading - text model: dynamic\pkp\ugpps\ugpps-206se.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\ugpps\metal.tga
OK
Degenerated triangle found
(...)
Degenerated triangle found
Loading - texture: dynamic\pkp\ugpps\main.tga
Failed
Loading - texture: dynamic\pkp\ugpps\podwozie.tga
OK
Degenerated triangle found
(...)
Degenerated triangle found
Loading - texture: dynamic\pkp\ugpps\kolopeln.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\ugpps\common.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\ugpps\metal1.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\ugpps\#sprzeg.tga
OK
Degenerated triangle found
(...)
Degenerated triangle found
Loading - texture: dynamic\pkp\ugpps\zderzak_sm03.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\ugpps\ugpps-1.bmp
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\sgs\413z.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\sgs\slps.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\sgs\gray.bmp
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\sgs\container40foot.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\sgs\maersk.bmp
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\es\es.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\es\#9wpodw.tex
OK
Loading - texture: textures\tabor/bufor1.tex
OK
Loading - texture: textures\tabor/#podwozie-prowadnik.tex
OK
Loading - texture: textures\tabor/#podwozie-resor.tex
OK
Loading - texture: textures\tabor/#hamulec-klocek.tex
OK
Loading - texture: textures\tabor/kolopeln.tex
OK
Loading - texture: textures\tabor/hak.tex
OK
Loading - texture: textures\tabor/sprzeg.tex
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\es\#9w.tex
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\es\gravel.t3d
Loading - text model: dynamic\pkp\sgs\412za.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\sgs\sgs-b1.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\sgs\#lumber1.tga
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\sgs\lumber.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\sgs\#sgs-klonica.tga
OK
Loading - text model: dynamic\pkp\gags\gags.t3d
Degenerated triangle found
Loading - texture: dynamic\pkp\gags\common.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\gags\#sprzeg.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\gags\uahs_el.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\gags\wozek1xt.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\gags\klocekham.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\gags\kolopeln.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\gags\gags1.bmp
OK
i w tym miejscu pojawia się błąd.
Może mi ktoś podrzucić loga z pomyślnie załadowaną trasą, abym mógł sobie porównać, co u mnie jest nie tak?

18
Tabor / [problem] Odhamowanie SN61
« dnia: 04 Grudnia 2007, 18:50:10 »
Witam wszystkich serdecznie. Szukałem odpowiedzi na moje pytanie w wątku nt. EXE Kursa ale, oprócz potwierdzenia mojego problemu przez inną osobę, nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.

Otóż jakiś czas temu zainstalowałem Megapack z ET42 etc (exe 717kb). Wszystko ładnie pięknie chasa (no oczywiście poza brakiem dźwięku zbicia czuwaka :P) ale ostatnio chciałem się przejechać Ganzem. Niestety okazało się, że po uruchomieniu trasy nie mogę go odhamować! Ciśnienie spada do ok 0.10 i nie chce zejść do zera. W takim stanie rzeczy Ganzem ruszyć się nie da.

Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu problemu :)

Strony: [1]