Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - pol102

Strony: [1] 2 3
1
Bieżące kolejowe / LCS Poznań
« dnia: 26 Listopada 2019, 10:14:18 »
Niech mi ktoś wytłumaczy bo jestem inżynierem elektrotechniki, jak można totalnie uwalić sterowanie ruchem na Poznaniu Głównym? Przy takich produktach nie ma redundancji zasilania oraz sterowania? Czy może ruskie zhakowały LCS?


Szacunek pełen :D
Dzień dobry, oj, dobry. W nocy padło na amen sterowanie ruchem w Poznaniu Głównym i od okolic 2 w nocy do 7:30 na stacji nie są wyprawiane ani przyjmowane jakiekolwiek pociągi. A wiecie, co to oznacza?

Na 34. miejscu, z 30 minutami:
» IC 83192 #Przemyślanin Świnoujście – Przemyśl Gł.,
» IC 75100 #Drwęca Poznań Gł. – Olsztyn Gł.,
» KW 77584 PKM2 Zbąszynek – Gniezno.
Na 32. miejscu KW 77109 #Calisia Kalisz – Poznań Gł. i KW 77496 PKM3 Wągrowiec – Wolsztyn: 33 minuty.
Na 31. miejscu ŁKA 11364 Kutno – Łódź Widzew: 34 minuty.
Na 30. miejscu R 78471 Poznań Gł. – Piła Gł.: 37 minut.
Na 29. miejscu KW 77751 PKM2 Konin – Zbąszynek: 42 minuty.
Na 27. miejscu KW 77114 PKM3 Wągrowiec – Poznań Gł. i R 77277 Leszno – Poznań Gł.: 43 minuty.
Na 26. miejscu KW 77248 Gniezno – Poznań Gł.: 47 minut.
Na 23. miejscu, z 55 minutami:
» IC 406/41010 #Chopin Wien Hbf – Warszawa Wsch.,
» KW 77403 PKM4 Krotoszyn – Poznań Gł.,
» KW 77480 PKM3 Wolsztyn – Wągrowiec.
Na 21. miejscu R 70322 Rzepin – Zbąszynek i R 71500 Poznań Gł. – Łódź Kaliska: 58 minut.
Na 18. miejscu, z 60 minutami:
» EIC 7100 #Lech Poznań Gł. – Warszawa Wsch.,
» KW 77133 PKM2 Konin – Poznań Gł.,
» KW 77598 PKM2 Poznań Gł. – Koło.
Na 17. miejscu IC 7300 #Siemiradzki Poznań Gł. – Przemyśl Gł.: 65 minut.
Na 15. miejscu R 75301 Poznań Gł. – Toruń Gł. i KW 77247 PKM3 Grodzisk Wlkp. – Gołańcz: 67 minut.
Na 14. miejscu R 87378 Krzyż – Poznań Gł.: 70 minut.
Na 12. miejscu R 87470 Piła Gł. – Poznań Gł. i R 78371 Poznań Gł. – Krzyż: 73 minuty.
Na 11. miejscu R 77313 Ostrów Wlkp. – Poznań Gł.: 74 minuty.
Na 10. miejscu IC 7500 #Bałtyk Poznań Gł. – Gdynia Gł.: 78 minut.
Na 9. miejscu R 77708 Poznań Gł. – Czempiń: 88 minut.
Na 8.miejscu TLK 73102 #Wybiki Poznań Gł. – Kraków Płaszów: 94 minuty.
Na 7. miejscu R 78441 Poznań Gł. – Kołobrzeg: 95 minut.
Na 6. miejscu IC 38193 #Przemyślanin Przemyśl Gł. – Świnoujście: 102 minuty.
Na 5. miejscu R 77700 Poznań Gł. – Leszno: 117 minut.
Na 4. miejscu TLK 54170 #Rozewie Gdynia Gł. – Bielsko-Biała Gł.: 245 minut.
Na 3. miejscu TLK 60115 #Rozewie Wrocław Gł.– Jelenia Góra: 252 minuty.
Na 2. miejscu TLK 18171 #Uznam Warszawa Wsch. – Świnoujście: 279 minut.
Na 1. miejscu TLK 45170 #Rozewie Bielsko-Biała Gł. – Gdynia Gł.: 286 minut.

Odwołano pociągi:
» KM 51862 Sierpc – Nowy Dwór Maz.,
» R 30862 Sanok – Jasło,
» R 88475 Piła Gł. – Krzyż.

2
Bieżące Symulatorowe / Edycja scenerii
« dnia: 02 Kwietnia 2015, 01:43:42 »
Jedyne co bym dopisał jako punkt IV, to stworzenie na podstawie tegoż silnika, interaktywnego edytora scenerii(vide komercyjne projekty). O możliwych rozwiązaniach tego zagadnienia warto byłoby poczytać w backupie developerskiego forum, którego właścicielem był @ShaxBee. Szczególnie interesujące powinny być wypowiedzi kolego @Robal. Przypominam, że silnik graficzny wraz z jego wszystkimi wadami, to tylko jeden z głównych hamulców.

3
Bocznica / Odp: Zmiany w drutach
« dnia: 06 Kwietnia 2013, 14:31:30 »
SN61 ma pantografy? Nie sądzę ;)

Bocznica.
adsim

4
Bocznica / Odp: Projekt Rochowice
« dnia: 05 Marca 2013, 23:46:40 »
Na siłę można drzewa wstawiać QEditorem...

Temat QEditora jest ciekawy, jednak dyskusja poszła trochę w złym kierunku. Poza tym QEditor nie jest na tę chwilę dostępny na forum.
adsim

5
Mam całe lampki, cena do ustalenia bo przeszły mi już marzenia o konstrukcji pulpitu.

Reg. Zakazy: 18
Bocznica.
Rozi

6
Bocznica / Wydzielone z: ''Podskakujące'' Lokomotywy
« dnia: 08 Stycznia 2013, 19:40:48 »
Czasami mam ochotę zrobić coś głupiego i wysłać Ci własny komputer. Toć 2FPS to ja mam w MS PowerPoint jak dobrze klikam :)

Nie ten wątek na ten temat.
Bocznica.
Rozi

7
Wydział zamówień / Śmigielska Kolej Wąskotorowa
« dnia: 01 Grudnia 2012, 02:34:37 »
Witam!

Jak pewnej wąskiej części użytkowników wiadomo, (jestem forum pieniaczem [słowa królika - dop. aut.]) mieszkam w tej części wielkopolski gdzie styczność z koleją jest normą. W MaSzynie tabor wąskotorowy jest defensywą projektów. Chciałbym to zmienić w bardzo prosty sposób. W pierwszej kolejności administracja musi zadziałać na szczeblu decyzyjnym to jest poprzez wydział 'fejsbukłrajterów' albo wg starej, nieadekwatnej nomenklatury, wydział promocji. Chodzi o nawiązanie współpracy z operatorem kolejki. Byłaby to doskonała okazja do zdobycia najlepszego możliwego materiału do modelowania. Pomijam przy tym dźwięki, wymiary, zapach i samą zabawę.

Wybaczcie, że proszę publicznie ale to uniemożliwi sprawie śmierć za plecami.
P.S. Chciałbym aby możliwe było zrobienie tego publicznie i oficjalnie.
P.S.2 Królik powinien pamiętać miejsce o którym piszę bo miał okazję przejeżdżać koło niego.

8
Bocznica / Odp: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« dnia: 23 Października 2012, 18:48:20 »
Ooo, w końcu coś z mojej okolicy :) Poprawiłbym tylko dach, coś zbyt jednolicie i czysto ta tekstura wygląda.

Głupie pytanie, czyżby ktoś szykował linię 359 do MaSZyny?
Odpowiem twierdząco. Myk jest tego typu, że już niedługo będzie można uznać L359 na mocno skróconą. Nie będzie połączeń od Wolsztyna do Zbąszynka. Chodzi ponoć o to, kto ma ten fragment utrzymywać. Takie informacje pozyskałem od kadry KW. Do weryfikacji ale to trochę jak z legendami - coś musi być na rzeczy.

9
Bocznica / Wydzielone z: Fabryka modeli
« dnia: 02 Października 2012, 18:14:16 »
Mam takie ciche pytanie i to zwłaszcza do kolegi @Husarz. Dużo napisałeś, ba, kilka postów wcześniej zobowiązałeś się, że dostarczysz zdjęcia na tekstury, a tymczasem aktualnie pół forum może przeczytać:
Cytuj
Uwagi do projektów:
Uai - poszukuję zdjęcia!
462R - odmowa publikacji zdjęć przez użytkownika Husarz powód >"jak zrobisz M62M".

Pytam więc: o co tu chodzi? Czyżbyś nie doceniał tego, że jeszcze Cię ludzie szanują?

Bocznica.
Rozi

10
Bocznica / Wydzielone z: Całkowo v2.0
« dnia: 01 Października 2012, 15:18:23 »
A radio jest w tej scenerii?
W tej scenerii nie ma radia. Radio jest co najwyżej w scenariuszach na tej scenerii.
Maszt TV można postawić :D

Post zgłoszony do moderacji.
Bocznica.
Rozi

11
Na warsztacie / Normal Mapping: Low Poly - Hi Res!
« dnia: 19 Września 2012, 01:26:13 »
Witam!
Jako, że Jarek dodał ankietę, to postanowiłem Was czymś zaskoczyć. Każdemu się marzą podkłady, podsypki, nasypy - generalnie wszystko włącznie z infrastrukturą w najwyższej możliwej jakości, a przy tym w takiej opcji aby nie trzeba było zmieniać komputera na nowszy. Po konsultacji z koderem (@Ra), najpierw pokażę Wam efekt, a potem opiszę proces.

Pytanie pierwsze: ile poly/tri jest na renderze 1?
...

Odpowiedź w 2 załączniku :)

Zapytacie jak to możliwe? Otóż tak właśnie działa normal mapping. W skrócie: wypalamy teksturę z obiektów wysokiej jakości, a następnie wykorzystujemy na modelach niskiej jakości. Każdy piksel NM(normal mapy) przenosi informację o wektorze UVW. Jest to o tyle istotne, że oszukujemy na ilości wierzchołków. Oświetlenie jest renderowane względem NM.

Jako źródło informacji dla chętnych: http://www.opengl-tutorial.org/intermediate-tutorials/tutorial-13-normal-mapping/

Załączam film poniżej:

Oto film:

12
Bocznica / Wydzielone z: Publikacje
« dnia: 17 Września 2012, 08:49:00 »
Co do Publikacji z działu Baza Infrastruktury mam taką sugestię ażeby autorzy wraz z dodatkiem który wydają tworzyli także wpis do Katalogu Modeli Statycznych. Uważam, że powinno to wejść do "kanonu" wytycznych dla twórców. Co Wy na to, a w szczególności co o tym pomyśle sądzi administracja forum, devsi oraz BT?
aaaaale o so chodzi?
Przecież każdy z nas dostarcza poglądowy obrazek danego produktu... jeśli uważasz, że focenie, robienie tekstury, modelowanie i dostosowywanie paczki do publikacji to mało... to spróbuj tej zabawy. Jeśli ktoś jest chętny - niech uzupełnia. Ja mam inne priorytety.

Na tym forum obowiązują pewne zasady.
Bocznica.
Rozi

13
Bez owijania w bawełnę: 2 dni temu @Rozi poprosił mnie o zmianę "wielkości" obrazka. Przyjąłem to do wiadomości jednocześnie pisząc PW o treści:
"Powstrzymując się od złośliwości... poprawię wagę obrazka ale dopiero za kilkanaście godzin, natomiast jego rozmiar nie jest limitowany w regulaminie. Wystarczyło PW zamiast robić niebieskie show w ładnym i czystym wątku."

Szorstkie bo szorstkie ale pofatygowałem się by sprawę wyjaśnić. Dzisiaj otrzymałem ostrzeżenie... bo łatwiej jest je przyznać niż zapytać dlaczego tego nie zrobiłem. Nikt nie zadał mi pytania dlaczego, a wyjaśniłbym że służbowy komputer (ten z którego korzystam) poza miejscem zamieszkania jest ogołoconym do cna linuksem, którego nie rozumiem do końca. Wszelakie prace związane z grafiką i modelarstwem wykonuję tylko i wyłącznie na komputerze w domu.

Pojawia się również inne pytanie, dlaczego jedni moderatorzy przyznają ostrzeżenia za "wielkość" obrazka, podczas gdy inni w dziale screeny sami to rozwiązują...

30% za obrazek, którego nie mogłem edytować? Dlaczego nikt z moderatorów z taką gorliwością nie tępi osób, które rażąco łamią zasady ortografii i interpunkcji?

Można mi zarzucić wyciąganie brudów na wierzch, zachowywanie się jak dzieciak... albo że zapomniałem o tym iż jestem byłym banitą z uchylonym wyrokiem w zawieszeniu... ale nawet @Ra ostatnio zauważył, iż pas został popuszczony za bardzo.

  Dodano: 09 Września 2012, 22:58:13
Proszę jedynie o sensowne i logiczne wytłumaczenie.

14
Na warsztacie / Projekt WW
« dnia: 09 Września 2012, 21:27:13 »
Witam całe towarzystwo ponownie. Ponownie bo z racji rozpoczynającego się za chwilę roku akademickiego, części z Was przybędzie czasu.

Projekt WW czyli without wire, to próba stworzenia szeroko idącej współpracy modelarzy i grafików. Założenie jest proste - w jakimś mniej lub bardziej publicznym miejscu ustalamy grafik na dany tydzień, w którym przypuszczalnie wykonamy teksturę bądź model. Wybieramy wszelakie modele z miejsc, które nie widziały na oczy 3kV. W ten oto sposób będzie można przyspieszyć i zwiększyć produkcję nowych dodatków.

Wszelakich modelarzy i grafików proszę o zgłaszanie się w poniższym temacie. Wątpliwości rozwiewam via PW. Proszę o błogosławieństwo ekipę czerwonych nicków ;)
Pozdrawiam Miłosz

15
Bocznica / Wydzielone z: Elementy dekoracji scenerii
« dnia: 04 Września 2012, 20:18:12 »
Zrób lepiej tą tabliczkę z dwóch plane, bo tak jak robisz z boxa to będziesz miał na bocznych ścinach niepotrzebne trójkąty.
Poważnie? That was joke? Takie porady kojarzą mi się z "komuno WRÓĆ!". Zobacz mój krzyż św Andrzeja albo tabliczkę.

Usunięte na prośbę autora wątku. Proszę się trzymać konstruktywnych uwag.
Bocznica.
Rozi

16
Bocznica / Wydzielone z: Wulgaryzmy w radiu i panienki w kabinach
« dnia: 31 Maja 2012, 14:04:15 »
Natomiast w kwestii wulgaryzmów na radiu, mogą być. To normalne, że czasem komuś się wymsknie, ale bez przesadyzmu. Czasami można gdzieś wtrącić troszkę "łaciny". Bez zaszumiań i podobnych zabiegów.

A film zamieszczony w tym wątku oglądałeś? http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21400.0.html Jeśli nie - obejrzyj. Może zmienisz zdanie.

Edit: Postaw się w roli ojca czteroletniego chłopczyka, któremu dałeś się przejechać. Tolerował byś fakt, że twoje dziecko jest demoralizowane przez rozmowy radiowe w symulatorze, który powinien dać mu frajdę?

OJEJKU! Biedne dziecko! Cóż za patologia w rodzinie! Jak można niszczyć wzrok biednego dziecka monitorem! Absolutnie karygodne!
:D

Regulamin zakazy 12.

Kamils

17
Dla potomnych, by łatwiej się modelowało. Może dla części jest to mało odkrywcze, ale żeby nie trzeba było się męczyć:

Należy wejść do customize -> preferences i w zakładce viewports kliknąć w 'configure driver'. Znajdują się tam dwa rzędy przycisków regulujących rozdzielczość wyświetlanych tekstur.

Do regulacji jakości wyświetlania tekstur nałożonych na obiekty w viewportach służy drugi rząd (zakres od 64 do 512). Każda z tych liczb oznacza długość boku wstawianej na obiekt tekstury w pixelach.
Tak więc jeśli przy ustawieniu '512' wstawisz teksturę o większej rozdzielczości, to i tak zostanie ona do wyświetlania w viewportach przeskalowana do rozmiaru 512x512. Aby tego uniknąć, zaznacz opcję 'match bitmap as close as possible'.
Wtedy ograniczeniem wielkości wyświetlanych tekstur pozostanie już tylko pamięć RAM.

Następnie w 'texel lookup' wybierz opcję 'nearest', a w 'mipmap lookup' opcję 'none', co wyeliminuje blur (rozmycie) tekstur.

Kiedyś to wszystko było w 424-pedii...

//Jeszcze tips&tricks żeby nie przeszukiwać miliona postów:


Jak ustawić hierarchię w 3D Studio max (tytuł tamtego tematu nie ułatwiał zadania)
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,1923.msg16947.html#msg16947

Jak robić nasypy, które dobrze wyglądają:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,4100.msg38900.html#msg38900

Jak zrobić tunel:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15380.msg162907.html#msg162907

Jak oteksturować poprawnie obiekt:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9075.msg90693.html#msg90693

Jak ustawić jednostki na metry oraz przelicznik:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11259.msg108177.html#msg108177

Jak ustawiać oświetlenie w obiektach:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20757.0.html

18
Witam!
Uznałem w ostatnich dniach, że potrzeba kilku wskazówek dla młodzieży chcącej tworzyć scenerie realistyczne. Wyciągnąłem takie, a nie inne wnioski po przejrzeniu kilku wątków, gdzie ludzie kreatywni brali się za ważne rzeczy dla rozwoju symulatora od złej strony. Nie jestem alfą i omegą ale ku pamięci przeleję tu kilka swoich wniosków.

Wobec czasów gdzie 3D Studio max przestał wystarczać (nie tylko ze względu na to, że nie jest to dedykowany edytor scenerii), a mamy dostęp do kilku nowych narzędzi przedstawię jedną z dróg działania.

Jeśli planujecie zrobienie nowej linii to nie róbcie sobie nawet nadziei, że osiągniecie to miesiąc, dwa, osiem czy nawet 15. Specyfika scenerii realistycznych wymaga skupiania się na szczegółach. Zabranie się do tworzenia od położenia torowisk ma swoje plusy... ale wracamy tu do poprzedniego zdania - szczegółów. Aby myśleć o stworzeniu nowej scenerii trzeba zacząć od podstaw. Za podstawy, w czasach gdy użytkownicy są konsumentami i nie można za bardzo liczyć na ich pomoc, należy uznać obsługę 3D studio max'a na poziomie produkcji modeli wraz z teksturami. Reasumując pierwszy krok to sprawna obsługa dobrego programu do obróbki grafiki oraz edytora 3D.

Jeśli uznamy, że prolog tego poematu nas nie przestraszył należy pomyśleć nad tym, co składa się na scenerię. Chyba nie muszę tłumaczyć, że nikogo nie będzie podniecać jazda po torach wiszących w powietrzu. Teren to słowo, które w symulatorze definiuje całokształt otoczenia - od podłoża przez obiekty architektury po otaczającą zieleń. To układania torowisk możemy posłużyć się narzędziem naszego forumowego Developera - Ra. Program posiada długą i wyczerpującą dokumentację.

Czas na pierwsze założenie: torowisko położyliśmy - jest ono płaskie bądź posiada względnie przyzwoity profil.

Dla wielu użytkowników jest to krok milowy, ale prawda jest brutalna gdyż jest to pierwszy i chyba najłatwiejszy krok w projekcie. Nasze tory nadal wiszą w powietrzu. Rzeźbę terenu można wygenerować na kilka sposobów przy użyciu Rainsted lub 3D studio max. Obie metody posiadają dość dużą niedokładność ale lepszy rydz niż nic. Jeśli ktokolwiek miał odpowiednio dużo zapału i doczytał bądź doszedł do tego miejsca (w zależności z "pozycji" z jakiej czyta ten post), to mogę podpowiedzieć, że jest to około 30% całego projektu.
Ktoś mógłby powiedzieć: "hola, hola, przecież mój pociąg jeździ już po torach, które nie wiszą w powietrzu". Niby tak, ale teraz czas na najbardziej pracochłonną część zadania. Jak wspomniałem na początku, większość użytkowników nastawiła się na konsumpcję czyli nie pomoże w tworzeniu budynków, robieniu szkiców i dostarczaniu materiałów, choćby poglądowych. Zdobycie materiału fotograficznego, przy sprzyjających warunkach czasowo-pogodowych może zająć nawet 2 lata. Problem polega na tym, że ten materiał trzeba poprawnie przenieść do symulatora. Każdy model należy stworzyć osobno.

Zakładając, że mamy dużo gotowych modeli, gotowy teren i torowisko należy wszystko to logicznie połączyć. Można powiedzieć, że obiekty występujące w bezpośredniej okolicy torowisk są strategiczne i dlatego ich usytuowanie nie może być "pi razy oko".

Nie chcąc nikogo straszyć napisałem ten post "ku pamięci", bo naprawdę szkoda czytać jak podrażniona postami kolegów z forum ambicja spala się wobec realiów.

Administracji zostawiam pole manewru i wg uznania można ów post umieść w stosownym miejscu.

19
Forum / Problem z uploaderem
« dnia: 09 Kwietnia 2012, 14:14:51 »
Przeglądarka Google Chrome, Win XP, próba dodania paczki ze zdjęciami - format archiwum rar. Błąd zarówno przy przedrostkiem priv jak i foto.

20
Bocznica / Wydzielone z: PanMechanik - UniqeM - Zapowiedzi audycji
« dnia: 30 Marca 2012, 02:02:27 »
Z tym plakatem to godzisz w profesję. Albo bez DJ, albo chociaż nie czaruj, że grasz z decków ;)

21
Baza infrastruktury / Obiekty realistyczne by pol102
« dnia: 23 Lutego 2012, 18:06:28 »
Słowo wstępne od autora

Wielu użytkowników zastanawia się, co daje nowy dział w Publikacjach. Zastanawiając się wraz z Wami drodzy czytelnicy... stwierdzam, że odpowiedź jest prawie prosta - w zasadzie nie daje Wam nic. Nic co możecie wykorzystać... jeśli nie chcecie tworzyć. Jest to dział stworzony dla ludzi, których znudziło bierne istnienie w środowisku symulatora.

Modele, które udostępniam publicznie powstały dla Deweloperów, których nazywamy Trasopisarzami. Moim osobistym marzeniem jest powstanie w pełni realistycznej trasy, co nie jest możliwe bez odwzorowania obiektów rzeczywiście istniejących. Dla większego ładu, przy danym obiekcie podaję miejsce, w którym dany obiekt faktyczni stoi.

pozdrawiam życząc miłego tworzenia
Miłosz 'pol102'


Obiekty związane z infrastrukturą drogową:

http://eu07.pl/userfiles/4269/krzyz_andrzej_nw_1.rar

http://eu07.pl/userfiles/4269/slupek_niski_40cm_1.rar

http://eu07.pl/userfiles/4269/slupek_niski_60cm_1.rar

Wszystkie 3 powyższe obiekty znajdują się w bezpośredniej okolicy stacji Nowa Wieś Mochy.


http://eu07.pl/userfiles/4269/slupek_tabliczka_znak_1.rar

http://eu07.pl/userfiles/4269/droznik_2012.rar  <-Wersja z działającym podświetlaniem okien.

Dwa powyższe obiekty nie wiem gdzie się znajdują. Autorzy zdjęć nie napisali wzmianki o tym w temacie "Apel o zdjęcia różnych obiektów". Prosiłbym o uświadomienie mnie w tej kwestii.


Obiekt budowlany, nie związany z infrastrukturą drogową:

http://eu07.pl/userfiles/4269/dom_w_budowie_1.rar

Powyższy obiekt można znaleźć w miejscowości Mochy.



Pliki INC, które są w paczkach, zostały dostosowane do powstającej PC. Chodzi o możliwość nie tylko obracania, ale również o pochylania obiektów.

22
Pomoc w tworzeniu / Oświetlenie modeli
« dnia: 03 Marca 2012, 04:22:27 »
Dobry dzień :)

Poszukuję opisu od A-Z, wykonywania podświetlenia obiektów pasywnych. Siedzę 4 godzinę nad tym i wciąż nie mogę dojść 'how to'. Dokumentacji na dobrą sprawę nie mamy.

23
Na warsztacie / Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« dnia: 13 Lutego 2012, 22:24:39 »
W temacie będę prezentował bieżące postępy ;)
Jeśli widzisz swój obiekt, ze zdjęć z działu "apel o zdjęcia blablabla" to wyślij moderatorowi pw lub sam dopisz przy paczce zdjęć w owym wątku, że model został wykonany.

  Dodano: 27 Lutego 2012, 00:22:20
Aktualizacja!

24
Bieżące kolejowe / Koleje Wielkopolskie - marcowy wstyd
« dnia: 16 Lutego 2012, 07:02:30 »
Wszyscy mogli swego czasu przeczytać, że Koleje Wielkopolskie szczyciły się przejęciem kilku lokalnych linii. Ba, przewoźnik obiecywał nie tylko utrzymanie ilości połączeń na poziomie gwarantowanym wcześniej przez PR ale i w przyszłości zwiększenie tej ilości. Dzisiaj po rozmowach z pracownikami KW, pewne jest wycofanie kilku połączeń. Chodzi głównie o połączenia z Leszna i do Leszna. Tłumaczenie jest absurdalne - brak taboru oraz pracowników.
Trudno mi zrozumieć powyższe tłumaczenia, po świadomym oddaniu do Poznania SA108 i wzięciu w to miejsce mniejszej ilości SA132. Jeśli dodamy do tego tabor, który uszkodzili pracownicy KW (tak, mowa tu o idiotach maszynistach, którzy zajechali kilka sztuk szynobusów) wychodzi na to, że tłumaczenia typu "pracownicy muszą być nasi, bo Ci z PRów niszczą pojazy" są bezsensem.
Mankament drugi - pracownicy. To tłumaczenie przekroczyło granicę absurdalności bo przy systemie zatrudniania opartym na krótkich kontraktach oraz podnajmowaniu maszynistów z innych spółek, wcale nie można mówić o "swoich nowych standardach obsługi" - to jest po prostu chore.

Na tym wszystkim najbardziej stracą stali podróżni, zwłaszcza Ci stali, bo wg moich ustaleń chodzi o połączenia, które są po godzinie 16. W najlepszym wypadku ludzie będą czekać wiele godzin na następny pociągi do domu... w najlepszym... wychodzi na to co w najgorszym.

Tak oto mamy kolejny przykład niewydolności na poziomie urzędniczym.

P.S. Temat adekwatny bo właśnie w marcu będzie korekta w planach i rozkładach.

25
Bocznica / Wydzielone z: Skrypty do 3ds max
« dnia: 21 Stycznia 2012, 14:32:46 »
Ma ktoś Quark'a w maxie?

Usunięto na prośbę autora.
ABu

26
Na warsztacie / Linia 359
« dnia: 04 Stycznia 2012, 17:00:30 »
Witam!

Stan prac na chwilę obecną:

*uzyskany całkiem poprawny profil pionowy
*uzyskana realistyczna rzeźba terenu
*uzyskane dane na temat prędkosci szlakowych

Do wykonania:
*Eksport do jakiegoś znośnego formatu siatki trójkątów terenu oraz optymalizacja
*Dodanie szlaku z danych UMP
*Dociągnięcie szlaku do wysokości śladu z GPS'u (który nota bene jest uśrednieniem kilkunastu pomiarów)

Etap przyszłości niedalekiej ale i niebliskiej:
Modele i teksturowanie terenu.

//Jeden ze śladów testowych:
http://mapy.google.pl/maps/ms?msid=213704949680513464609.0004b585bc73b28c7c9eb&msa=0

EDIT 07.01.2012
Poniżej dla ciekawskich, fragment terenu generowanego z danych SRTM ;)
http://eu07.pl/userfiles/4269/priv-test.rar
Żeby nie było płaczu, że pusty plik to info: 3DS MAX 10, polecam narzędzia z prawgo dolnego rogu maxa bo płaszczyzna jest usytuowana w rzeczywistym miejscu ;)


EDIT 08.01.2012
Jeśli jesteś trasopisarzem, modelarzem, grafikiem lub uważasz, że jesteś w stanie pomóc w realizacji tego projektu - ODEZWIJ się! Pomagając w tym projekcie pomagacie sobie samym. Bez wspólnego wysiłku nigdy nie powstanie sceneria realistyczna.

27
Bry!

Dla potrzeb powstania pierwszej scenerii realistycznej opracowałem prosty i łatwy sposób generowania terenu.

Etap pierwszy: ślad z GPS'u trasy dla, której będziemy generować teren. Jest to niezbędne do znalezienia odpowiednich danych SRTM.

Potrzebna wiedza:
o formacie danych *.kml      http://pl.wikipedia.org/wiki/Keyhole_Markup_Language
o danych SRTM: http://pl.wikipedia.org/wiki/Shuttle_Radar_Topography_Mission
o układzie UTM: http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_UTM
o GPS (zwłaszcza Parametry Techniczne): http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System

Potrzebne programy:
Global mapper 11 (koniecznie ta wersja, gdyż w następnych nie ma wsparcia dla eksportu danych wysokościowych do formatów CAD'owskich, co oznacza brak możliwości importu do 3DS MAX'a)
3DS max 2010 (inne wersje nie byłby przeze mnie testowane).

Tak naprawdę sam Global Mapper nie wystarczy. Musimy go s'pach'ować go specjalną poprawką od autora.

Algorytm postępowania:
1. Po zainstalowaniu Global Mappera musimy wypakować do głównego folderu tę paczkę:
wersja 32bit    http://www.globalmapper.com/global_mapper11.zip
wersja 64bit    http://www.globalmapper.com/global_mapper11_64bit.zip

2. Uruchamiamy Global Mappera, (!!) W głównym oknie, tuż pod menu rozwijanymi widzimy przyciski. Wybieramy 6 od lewej czyli "Configuration", a następnie przechodzimy do zakładki 'projection'. Z LISTY ROZWIJANEJ 'Projection' obowiązkowo wybieramy odwzorowanie 'UTM' i sprawdzamy i w polu 'Datum' sprawdzamy czy mamy ustawione odwzorowanie WGS84. Klikamy 'OK'.
3. z menu 'File' wybieramy 'Open data files' i wskazujemy miejsce, w którym przechowujemy nasz ślad trasy, zapisany w formacie *.kml .
4. Na ekranie ujrzymy wczytany ślad.
5. Z menu 'File' wybieramy opcję 'Download Online Imaginery/Topo/Terrain Maps'.
6. Z listy przewijanej wybieramy przedostatnią opcję czyli 'SRTM Worldwide Elevation Data (3-arc-second Resolution)'.
7. W polu opcji 'Select Area to download' klikamy w przycisk 'Draw box'
8. Zaznaczamy obszar naszej trasy i klikamy 'OK'.
9. Powinniśmy wrócić do poprzedniego okna i klikamy 'OK'.
10. Czekamy aż odpowiednie dane się pobiorą (w zależności od łącza i obszaru będzie to od chwili do kilku minut).
11. Jeśli wszystko poszło dobrze, to dookoła naszego szlaku ujrzymy kolorowe mapy w podkładzie. To jest dokładnie to czego potrzebujemy!

WAŻNE: Przed eksportem, w oknie głównym, z menu pod menu rozwijanymi wybieramy 5 przycisk od lewej strony, tj. 'Open Control Center' i odznaczamy nasze dane w formacie *.kml !

12. Z menu 'File' wybieramy kolejno 'Export raster and Elevation data', a następnie 'Export DXF 3D Face File'
13. W oknie 'DXF 3D Export Options' przechodzimy na zakładkę 'Export Bounds' klikamy w 'Draw box' i wybieramy obszar do eksportu. Potwierdzamy poprzez 'OK' i wskazujemy miejsce zapisu.

To tyle z pracy w Global Mapperze.

Otwieramy 3DS MAX'a, z menu głównego wybieramy 'Import' i ponownie 'Import'. Wskazujemy miejsce z plikiem, z Global Mappera (rozszerzenie *.DXF), odczekujemy chwilę i gotowe ;)

Do odnalezienia wyeksportowanego terenu polecam narzędzia z prawego dolnego roku 3DS'a :)


Tekst autorski opracowany własnoręcznie, przy wsparciu technicznym twórcy Global Mappera. Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez wiedzy i zgody autora, poza forum eu07.pl.
Miłosz Mindak 08.01.2012


P.S. Jedyna rzecz jaką należy wymyślić to teksturowanie takich powierzchni. Chyba, że od razu będziemy je podczas eksportu dzielić w mniejsze kawałki...
Pozdrowienia dla Rewizora! :)

28
Infrastruktura kolejowa / Androidowcy wspomóżcie tworzenie tras!
« dnia: 06 Stycznia 2012, 18:01:34 »
Witam!
Jak ktoś zauważył, lub też jeszcze nie zauważył zajmuję się takimi szczegółami jak praktyczne wykorzystywanie dostępnych urządzeń na potrzeby tworzenia scenerii. Do rzeczy:
Jeśli posiadacie telefon systemem Android oraz odbiornikiem GPS to bez żadnego wysiłku (pomijam naładowanie baterii) możecie wspomóc tworzenie realnych tras.
Pierwsza czynność jaką trzeba będzie wykonać to pobranie odpowiedniej aplikacji do tworzenia śladów GPS. Drugim krokiem jest założenie konta w serwisie Google. Jest to o tyle istotne, że nasze ślady będą nanoszone na mapy googla. Z Marketu pobieramy aplikację 'Moje trasy' (My tracks team atGoogle). Po instalacji mamy gotowe narzędzie do działania. Wyruszając na "focenie", oglądanie czy też jadąc w podróż pociągiem uruchamiamy aplikację, wybieramy z menu "rejestruj trasę" i kontrolujemy czy odbiornik GPS pracuje prawidłowo. Po skończeniu naszych pomiarów wybieramy z menu "zakończ rejestrowanie" i wysyłamy mapę do google maps, a następnie eksportujemy ją do formatu *.kml

Wyeksportowane pliki wrzucamy na forumowy upload i dodajemy w tym wątku.

Efekty takiej pracy pozwolą na skuteczne ustalenie profili wysokościowych tras/szlaków kolejowych gdyż mimo dużej niedokładności pomiaru wysokości (co wynika z przeznaczenia GPS'u) możemy otrzymane wyniki aproksymować.

29
Bieżące kolejowe / Felieton dla przeciwników modernizacji
« dnia: 05 Stycznia 2012, 14:18:00 »
Zupełnie przypadkowo trafiłem na artykuł, który jest ponadczasowy. Stwierdzenia, które przytacza autor na 99% potwierdzi pokolenie nawet znacznie młodsze. Miłej lektury ;)

http://www.rmf24.pl/tylko-w-rmf24/maciej-palahicki/komentarze/news-pkp-wiecznie-zywe,nId,424121

30
W paczce znajdują się wskaźniki W18.

Link: http://eu07.pl/userfiles/13084/foto-W18.rar

Strony: [1] 2 3