Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Sm 42 driver

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Projekt Podlasie '05
« dnia: 27 Czerwca 2022, 20:17:29 »
Witam wszystkich,
Jako że niedawno stuknęła mi 15 rocznica rejestracji na forum (niektórzy pewnie pamiętają moje dawne poczynania w zakresie scenerii) i wypadałoby wrócić do świata żywych, postanowiłem zaprezentować nad czym aktualnie pracuję. Będzie to również dla mnie motywacja do regularnego prezentowania postępów prac. Tematem opracowania są realne linie kolejowe:
  • D29-55 (część dawnej 34): Sokołów Podlaski – Siedlce (km 90,000 – 119,862)
  • D29-31: odcinek Siedlce – Hajnówka (km 0,000 – 122,000)
  • D29-520: łącznica Doły – Ujrzanów (km 0,000 – 1,227)
Z natury rzeczy, odwzorowaniem został objęty również mały fragment linii nr 2 (km 90,000 – 97,700).

W aktualnym etapie uwzględnione zostały również układy torowe bocznic:
  • składu złomu w Sokołowie Podlaskim
  • cukrowni „Elżbietów” w Sokołowie Podlaskim
  • fabryki Solbet w Podnieśnie
  • Północnej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Karo, Cargill itd.)
  • JW2523 w Siedlcach
  • Południowej Dzielnicy Przemysłowej w Siedlcach (Stalchemak, Mostostal itd.)
  • bazy tłucznia w Siedlcach
Okres odwzorowania obejmuje lata 2004 – 2006.

Całość projektu powstaje zgodnie z nowymi standardami, tj. w Rainsted oraz teren z NMT-1. Obecnie prace skupiają się na linii 55, stacji Siedlce, wyprowadzeniu linii w kierunku Mińska Maz. (kawałek za stację Siedlce), Łukowa (kawałek za podg. Doły) oraz Czeremchy (linia 31 km 0,000 – 4,700 – kawałek za pskp Ujrzanów). Ten zakres jest obecnie priorytetem i jest przewidziany do zakończenia w pierwszej kolejności. Równolegle oczywiście są (i będą) prowadzone prace nad torami linii 31 w kierunku Hajnówki oraz ich wypoziomowaniem. Z siecią trakcyjną na razie się wstrzymuję. Z tego co widziałem na mm to idzie nowe w tym zakresie a wolałbym dwa razy nie robić tej samej roboty.

Co jest zrobione:
  • linia 55 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 31 (km 0,000 – 4,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • linia 2 (km 90,000 – 97,700) – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • łącznica 520 – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
  • bocznice – ułożone tory, profil pionowy przypisany do niwelety
W kolejnych krokach profil pionowy zostanie przypisany do torów, zostaną zrobione łuki pionowe, zostaną poprawione napędy rozjazdów oraz będzie wstawiona sygnalizacja. Teren został już wstępnie przygotowany, ale jeszcze nie znalazł się na scenerii. Jestem aktualnie w trakcie przesiadki na nowy komputer i nową paczkę więc przynajmniej część z tych prac nieco się przesunie.

Chciałem jeszcze napisać trochę o historii linii i innych aspektach z nią związanych, ale myślę, że lepiej zrobił to kolega Paweł na swojej stronie poświęconej linii 34 (z której została wydzielona linia 55). Zainteresowanym ciekawą lekturą polecam więc stronę linia34.pl.
Generalnie linię 55 znam prawie jak własną kieszeń, posiadam również masę zdjęć (w tym na tekstury) oraz innych materiałów, ale gdyby ktoś posiadał jakieś zdjęcia lub materiały z tych rejonów (niekoniecznie z odwzorowywanego okresu) to chętnie przygarnę.
Jeżeli pojawiłyby się jakieś uwagi to z chęcią je przyjmę i rozważę.
Sm 42 driver

2
Screeny / Konkurs screenów - Wrzesień -> ankieta.
« dnia: 27 Września 2009, 13:47:18 »
Witam. Proszę o oddawanie głosów w ankiecie.

3
Screeny / Konkurs screenów - lipiec -> ankieta.
« dnia: 25 Lipca 2009, 20:39:57 »
Witam :) Proszę o oddawanie głosów w ankiecie.

4
Bocznica / Wydzielone z: Co Was interesuje poza koleją?
« dnia: 29 Czerwca 2009, 15:21:29 »
@Ajusto, Quork, SM42 Driver - możecie utworzyć zespół "The MaSzyna Band" ;]
Mamy również wokal :D Przypomniał mi się "Psalm do exe" :D
Link usunięty.
Pozdrawiam :D

Bez komentarza.
ZiomalCl

5
Screeny / Konkurs screenów - maj - czerwiec -> ankieta.
« dnia: 25 Czerwca 2009, 13:39:45 »
Witam :) Proszę o oddawanie głosów w ankiecie.
Pozdrawiam

6
Bocznica / Wydzielone z "Konkurs screenów."
« dnia: 31 Maja 2009, 16:02:13 »
Witam. Dziś nie będzie wyników konkursu za maj. W tym miesiącu dotarł do mnie tylko 1 screen. Użytkownikowi, który go nadesłał dziękuję. Wobec zaistniałej sytuacji postanowiłem przedłużyć czas nadsyłania screenów do 25.06 bieżącego roku. Mam nadzieję, iż dotrze do mnie trochę screenów, zwłaszcza dlatego, że wydawane będą nowe modele, z którymi można zrobić naprawdę fajne screeny :)
Pozdrawiam

Wydzielam.
Akvin

7
Screeny / Konkurs screenów - kwiecień -> ankieta.
« dnia: 26 Kwietnia 2009, 14:13:19 »
Witam :) Proszę o oddawanie głosów w ankiecie.

8
Screeny / Konkurs screenów - marzec -> ankieta.
« dnia: 25 Marca 2009, 22:32:42 »
Witam. Proszę o oddawanie głosów w ankiecie :)

9
Screeny / Konkurs screenów - luty -> ankieta.
« dnia: 25 Lutego 2009, 10:37:17 »
Proszę o oddawanie głosów w ankiecie.

10
Pomoc w tworzeniu / Problem z wyeksportowaniem po oteksturowaniu.
« dnia: 27 Stycznia 2009, 15:47:26 »
Witam. Chciałbym zaznaczyć na początku iż dopiero zaczynam "przygodę" z modelowaniem. Dzisiaj postanowiłem zrobić sobie mały obiekt do symulatora. Zrobiłem mesh, który składał się z 2 boxów. Następnie obydwa skonwertowałem do editable mesh. Każdą ścianę odłączyłem jako osobny obiekt (funkcja 'detach'). Potem na jedną ze ścian nałożyłem teksturę. Następnie 'Modifiers -> Unwrap UVW'. Gdy w skrypcie klikam na 'T3D Export' a następnie 'Save As...' pojawia się błąd:
Cytuj
-- Unknown property: "wireSize" in Mtl #1:Standard
Jak można temu zaradzić? Za pomoc z góry dzięki.

PS. modeluję w Gmax ;)

11
Bocznica / Konkurs screenów - styczeń -> ankieta.
« dnia: 25 Stycznia 2009, 19:55:53 »
Zapraszam do oddawania głosów w ankiecie.

12
Bocznica / Konkurs screenów - grudzień -> ankieta.
« dnia: 25 Grudnia 2008, 15:55:44 »
Witam :) Proszę o oddawanie głosów w ankiecie.




Kłódka.

R.


13
Bocznica / Wydzielone z Najlepsze screeny
« dnia: 06 Grudnia 2008, 15:20:59 »
A u mnie jak zwykle 46-41 w roli głównej. Powoli wtacza się na stację z pociągiem osobowym.


Wydzielam.

REWIZOR

14
Bocznica / Konkurs screenów - listopad -> ankieta.
« dnia: 21 Listopada 2008, 14:35:27 »
Zapraszam do wybierania najlepszych screenów miesiąca listopada.
Mam nadzieję, że nikogo nie pominąłem ;)
Pzdr

PS. nortonex: twój screen nie wyświetla się u mnie lub zapomniałeś(?) go wstawić.

15
Screeny / Konkurs screenów.
« dnia: 05 Listopada 2008, 20:25:20 »
KONKURS SCREENÓW

Regulamin konkursu.


1. Zgłaszanie screenów do konkursu odbywa się poprzez wysłanie opisu i linku do screena na PW do mnie.

2. Screeny umieszczamy na imageshack.us.

3. Prezentowane screeny mogą być przerabiane w programach graficznych ale na screenach nie może być podpisu autora.

4. Nadsyłane screeny mogą przedstawiać tylko oficjalnie opublikowane dodatki.

5. Screeny można nadsyłać od 1 do 24-go dnia miesiąca. Od 25-go do ostatniego dnia miesiąca trwa głosowanie, które ostatecznie wyłoni zwycięzce  1, 2 i 3 miejsca.

6. Każdy użytkownik może zgłosić do konkursu tylko jeden screen miesięcznie, opatrzony tytułem.

7. Konkurs ma na celu dobrą zabawę, a nagrodą jest satysfakcja z osiągniętego wyniku.

8. Każdy, autor screena zamieszczonego w tym wątku, jednocześnie akceptuje ten regulamin. Odstępstwo od regulaminu powoduje automatyczną dyskfalifikację.

9. Nie wolno informować, kto jest autorem danego screena do czasu ogłoszenia wyników.



Akceptacja dnia O2.O9.O9r.
REWIZOR

16
Forum / Propozycja konkursu screenów.
« dnia: 02 Listopada 2008, 17:39:33 »
Witam.
Chciałbym zaproponować konkurs screenów. Podsumowanie odbywałoby się po końcu danego miesiąca. Nagrodą byłaby satysfakcja osiągnięcia np. miejsca na podium. Tylko mam mały dylemat, który przedstawiłem w ankiecie. Proszę o oddawanie głosów i wtedy wszystko się wyjaśni :) Proszę również o wyrażanie opinii na temat konkursu w tym temacie :)
Pozdrawiam

17
Witam dzisiaj postanowiłem sobie wyeksportować swoją scenerię i uruchomić ją w symulatorze (dodałem kawałek lasu i parę domków). Niestety przy wczytywaniu scenerii wyrzuca "Abnormal program termination". Jak temu zaradzić?
Log:
Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Compilation 140904v13 - UNOFFICIAL <wersja niepubliczna>
Online documentation and additional files on http://www.eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy and others
Renderer:
GeForce FX 5200/AGP/SSE2/3DNOW!
Vendor:
NVIDIA Corporation
OpenGL Version:
2.1.1
Supported Extensions:
GL_ARB_depth_texture GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shadow GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_framebuffer_multisample GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_two_side GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_sRGB GL_EXT_timer_query GL_EXT_vertex_array GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_depth_clamp GL_NV_fence GL_NV_float_buffer GL_NV_fog_distance GL_NV_fragment_program GL_NV_fragment_program_option GL_NV_framebuffer_multisample_coverage GL_NV_half_float GL_NV_light_max_exponent GL_NV_multisample_filter_hint GL_NV_occlusion_query GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_primitive_restart GL_NV_register_combiners GL_NV_register_combiners2 GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_compression_vtc GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_expand_normal GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texture_shader GL_NV_texture_shader2 GL_NV_texture_shader3 GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_NV_vertex_program2 GL_NV_vertex_program2_option GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_lod GL_SGIX_depth_texture GL_SGIX_shadow GL_SUN_slice_accum GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control
glClearColor (FogColor[0], FogColor[1], FogColor[2], 0.0);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glClearDepth(1.0f); 
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER,0.04);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
glPolygonMode(GL_FRONT, GL_FILL);
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv( GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight );
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK
Sound Init OK
Textures init
Textures init OK
Models init
Models init OK
Ground init
Scenery sky definition
skj_day4_poburzy.t3d
Scenery atmo definition
Scenery light definition
Loading - texture: textures\rail_screw_used1.bmp
OK
Loading - texture: textures\tpbps-new2.tex
OK
Loading - texture: textures\wzl.bmp
OK
Loading - text model: models\wza.t3d
Loading - texture: textures\metal/metalfrictionpattern1.tga
OK
Loading - texture: textures\zwrot34r300pods-new.tex
OK
Loading - texture: textures\wzp.bmp
OK
Loading - texture: textures\j-2.bmp
OK
Loading - text model: models\pkp/sk12krat.t3d
Loading - texture: textures\pkp/#sk_slup_krata.tga
OK
Loading - texture: textures\pkp/bial-czerw-pas.bmp
OK
Loading - texture: textures\pkp/#ramiedlugie1.tga
OK
Loading - texture: textures\metal/metalplatedirt1.tga
OK
Loading - texture: textures\pkp/#sem_latarnia-przedniaszybka.tga
OK
Loading - texture: textures\pkp/sem_latarnia-tylnaszybka.tga
OK
Loading - texture: textures\pkp/sem_kolowrot.bmp
OK
Loading - texture: textures\pkp/#ramiemale.tga
OK
Loading - texture: textures\pkp/przeslona_pom.tga
OK
Loading - texture: textures\pkp/przeslona_czer_ziel.tga
OK
Loading - texture: textures\toj.bmp
OK
Loading - text model: models\pkp/head2-gy.t3d
Loading - texture: textures\pkp/pkplight_manpost.tga
OK
Loading - texture: textures\pkp/#pkplight_board.tga
OK
Loading - texture: textures\pkp/#pkplight_lenses.tga
OK
Loading - texture: textures\pkp/pkplight_warnpost.tga
OK
Loading - text model: models\pkp/post-straight.t3d
Loading - text model: models\pkp/post-ladder-h12.t3d
Loading - texture: textures\pkp/wskazniki2.bmp
OK
Loading - texture: textures\h-2.bmp
OK
Loading - texture: textures\f.bmp
OK
Loading - text model: models\pkp/sk1krat.t3d
Loading - texture: textures\g-2.bmp
OK
Loading - texture: textures\tm1.bmp
OK
Loading - text model: models\pkp/ms2nbk.t3d
Loading - texture: textures\e-2.bmp
OK
Loading - texture: textures\c-2.bmp
OK
Loading - texture: textures\d-12.bmp
OK
Loading - texture: textures\b-2.bmp
OK
Loading - texture: textures\a-2.bmp
OK
Loading - texture: textures\asphalt1.bmp
OK
Loading - texture: textures\asphaltdark1_side1.tga
OK
Loading - text model: models\detal/lampahg-betdziur1.t3d
Loading - texture: textures\detal/#beton_slup2.tga
OK
Loading - texture: textures\detal/lampa_metal.bmp
OK
Loading - text model: models\pkp/sp2cc.t3d
Loading - texture: textures\pkp/s_przejazd-ksa2-sd-ss2.tex
OK
Loading - text model: models\pkp/szlab_d_45.t3d
Loading - texture: textures\pkp/szlab_tex.bmp
OK
Loading - texture: textures\plants/#drzewo8.tga
OK
Loading - texture: textures\peronmoj.bmp
OK
Loading - texture: textures\pkp/wskazniki1.bmp
OK
Loading - text model: models\wasyl/w4i.t3d
Loading - texture: textures\asphaltdark1_dashedwhite.bmp
OK
Loading - texture: textures\a05.bmp
OK
Loading - texture: textures\b.bmp
OK
Loading - texture: textures\c.bmp
OK
Loading - texture: textures\d.bmp
OK
Loading - texture: textures\e.bmp
OK
Loading - texture: textures\f-12.bmp
OK
Loading - texture: textures\toa.bmp
OK
Loading - text model: models\pkp/tk1.t3d
Loading - texture: textures\pkp/maszt_tarcza.bmp
OK
Loading - texture: textures\pkp/#tok.tga
OK
Loading - texture: textures\pkp/przeslona_pom_ziel.tga
OK
Loading - texture: textures\a2.bmp
OK
Loading - text model: models\pkp/mk1.t3d
Loading - texture: textures\pkp/#mk1.tga
OK
Loading - texture: textures\pkp/przeslona_nieb_bial.tga
OK
Loading - texture: textures\tm2.bmp
OK
Loading - texture: textures\tm3.bmp
OK
Loading - texture: textures\tm4.bmp
OK
Loading - texture: textures\tm5.bmp
OK
Loading - texture: textures\tm6.bmp
OK
Loading - texture: textures\tm7.bmp
OK
Loading - texture: textures\tob.bmp
OK
Loading - texture: textures\grass.bmp
OK
Loading - texture: textures\plants/#drzewo4.tga
OK
Loading - texture: textures\roof/roof-redtiles-aged1.bmp
OK
Loading - text model: models\bud/dombale01.t3d
Loading - texture: textures\bud/dombale01a.tga
OK
Loading - texture: textures\bud/dombale01b.tga
OK
Loading - texture: textures\wood/woodredbrown2_agedplanks.bmp
OK
Loading - text model: models\bud/0domdrewn01.t3d
Loading - texture: textures\bud/r-zaryte.tga
OK
Loading - texture: textures\wall/wallbricksbrown_a.tga
OK
Loading - texture: textures\wood/woodlightbrown2_planks.bmp
OK
Loading - text model: models\bud/domtynk02.t3d
Loading - texture: textures\bud/domtynk02a.tga
OK
Loading - texture: textures\bud/domtynk02b.tga
OK
Loading - texture: textures\wood/woodredbrown1_planks.bmp
OK
Loading - texture: textures\wall/wallbrickdark_dirty1.bmp
OK
Loading - text model: models\bud/dom1tynk01.t3d
Loading - text model: models\bud/domcegla01.t3d
Loading - texture: textures\bud/domcegla02a.tga
OK
Loading - texture: textures\bud/domcegla01a.tga
OK
Loading - text model: models\bud/domtynk01.t3d
Loading - texture: textures\bud/domtynk01b.tga
OK
Loading - texture: textures\bud/domtynk01a.tga
OK
Dodam jeszcze że jak wcześniej eksportowałem i uruchamiałem to było wszystko dobrze :)
Pozdrawiam i liczę na pomoc.

Nadawaj wątkom konkretne tematy odpowiadające treści problemu.
Akvin

18
Pomoc w tworzeniu / Tajemniczy krzyżyk w gmax.
« dnia: 25 Września 2008, 15:43:04 »
Witam. Postanowiłem dzisiaj wstawić sobie troszkę drzew w scenerii ale niestety nie było to możliwe z powodu tajemniczego niebieskiego krzyżyka, który nie przemieszcza się w dowolne miejsce, tylko skacze po skrzyżowaniach szarych linii. Oto screen:
http://i37.tinypic.com/4hwbgh.jpg
Ktoś wie jak ten krzyżyk zlikwidować? Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Sm 42 driver

19
Na warsztacie / [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« dnia: 11 Września 2008, 21:02:42 »
Witam. Chciałbym wyjść z pewną propozycją zrobienia realnej scenerii. Jak mówi nazwa wątku 'wspólna twórczość - wspólna sceneria', więc aby ten projekt "wypalił" musi w nim uczestniczyć co najmniej kilka osób. Potrzeba by było osób, które:
a) znają dobrze scenerię, którą proponują (patrz niżej),
b) mogą wykonać, udostępnić materiały na temat tejże linii (zdjęcia, plany),
c) umieją robić tekstury ze zdjęć,
d) umieją modelować.

Jeśli pomysł się spodoba to ja nie narzucam scenerii, każdy zaproponuje swoją a potem zrobimy głosowanie :) Nie chciałbym się narzucać, ale mogłaby być to sceneria, która jest linią spalinową i posiada klimat oraz nie jest dość długa :) Tak więc czekam na wasze opinie, oraz jeśli pomysł się spodoba, propozycje linii.

Pozdrawiam
Sm 42 driver

20
Poszukuję, chcę zrobić / Propozycja konkursu.
« dnia: 04 Sierpnia 2008, 14:02:30 »
Witam :)
Nieśmiało chciałbym zapytać czy bylibyście zainteresowani "konkursem sceneryjnym"? Konkurs taki miałby polegać na stworzeniu małej scenerii (np. jednej stacji). Następnie komisja by te prace (scenerie) oceniła, a dla zwycięzcy przewidziana byłaby nagroda. :D
Taki konkurs mógłby być dobry dla początkujących trasopisarzy, chcących pokazać co potrafią ;)
Czekam na wasze opinie.
Pozdrawiam

Przenoszę do działu Propozycje. Nadawaj swoim wątkom jakiś konkretny tytuł, a nie "propozycja...".

Andrzej.

21
Bocznica / Gmax - przybliżanie.
« dnia: 21 Lipca 2008, 16:43:01 »
Witam!
Robię sobie od kilku dni trasę w gmax :) Mam już gotowe torowisko i całe osygnalizowanie a dzisiaj zacząłem "kłaść" drogi. Wszsystko było ok do dzisiaj. Kiedyś normalnie sobie przybliżałem dowolny obszar trasy w okienku TOP a teraz kiedy chcę przybliżyć to przybliża się, ale tylko w jedno miejsce (cały czas). Czy ktoś wie jak temu zaradzić?
Pozdrawiam i z góry dziekuję.

22
Publikacje / Bocznica elektrowni w Dobrym.
« dnia: 22 Czerwca 2008, 18:23:53 »
Witam.

Po kilku dniach intensywnej pracy udało mi się stworzyć małą scenerię. Nie chodziło tu jednak o szybkość tworzenia.
Sceneria ma symulować manewry na bocznicy elektrowni w Dobrym*. Nie ma ustalonego z góry (narzuconego) sposobu manewrowania. Sami decydujemy w jaki sposób manewrujemy i na jaki tor przestawimy składy.

screeny:



Podziękowania dla @Żabka za podesłanie zwrotnic ręcznych, których zresztą jest autorem.
Zwrotnice przekładamy klawiszami T/t.
Wymagania:
      nazwa      autor
tabor:      eams 401Zl   Glowawojtas
   Tabor queuedEU_mod-wasyl    Q & wasyl
                 409Da      Glowawojtas
scenerie:    Zielona Łączka-Stare Bale   Sm 42 driver
exe:    exe obsługujące niebo   -----------------

sceneria:    http://www.eu07.pl/userfiles/Elektrownia_Dobre.rar

I zwrotnice ręczne @Żabka, jeśli ktoś nie posiada (mam nazdieję Żabek, że się na mnie nie obrazisz :)):
http://www.eu07.pl/userfiles/reczne_zabek.rar


* - w pełni fikcyjna

Pozdrawiam i życzę miłych manewrów.
Sm 42 driver

23
Bocznica / Odp: 409Da
« dnia: 19 Czerwca 2008, 18:25:19 »
Witam
@Glowawojtas: Słowa uznania, model piękny :) W takim razie muszę się spieszyć z moją manewrową scenerią.
Pzdr

No to się spiesz, a nie piszesz posty nic nie wnoszące do tematu.

Andrzej.

24
Symulator / Reakcja obiektu na kąt obrotu.
« dnia: 18 Czerwca 2008, 21:35:37 »
Witam. Dzisiaj przy tworzeniu sceneri pojawił się porblem.

Mam wpis w scenerii:
include;sceneria/las_p.inc;none;1620.0;0.2;66.0;90.0;end
gdzie jak wiemy '90.0' jest kątem obrotu modelu w stopniach.

Następnie zmieniam kąt obrotu na '0.0'
czyli wpis:
include;sceneria/las_p.inc;none;1620.0;0.2;66.0;0.0;end
i odpalam swoją scenerię, ale obiekt, któremu zmieniłem kąt obrotu zostaje w takiej pozycji jak poprzednio. [Nie obrócił się]
Czy jest na to jakaś rada?
Za pomoc z góry dzięki :)
Pzdr

25
Bocznica / Odp: Problem (Player train init failed)
« dnia: 22 Maja 2008, 21:37:07 »
Cytuj
Ok, jeśli nie potrzebujesz pomocy to wątek przeniosę zaraz na bocznicę. Skoro ludzie próbują Ci coś wytłumaczyć (pomóc) a Ty strzelasz fochy to rzeczywiście to nie ma sensu. To jak - przenosić?
NIE!   
Może łagodniej do moderatora co?

----------------------------------------------------------------------------------------

Wpis headdriver i nobody.

co to gdzie jak?


Jadziem:
node -1 0 ST44-1037 dynamic PKP\ST44_new ST44-1037 st44 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 SU46-022 dynamic PKP\SU46 303d-022.tga 303D 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 SU46-011 dynamic PKP\SU46 303d-011.tga 303D 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 SM42-115 dynamic PKP\SM42 sm42-115 sm42 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 SM42-171 dynamic PKP\SM42 sm42-171 sm42 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 SM42-172 dynamic PKP\SM42 sm42-172 sm42 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 SM42-174 dynamic PKP\SM42 sm42-174 sm42 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 SM42-494 dynamic PKP\SM42 sm42-494 sm42 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 SM42-643 dynamic PKP\SM42 sm42-643 sm42 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 SM42-1114 dynamic PKP\SM42 sm42-1114 sm42 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 SM42-2130 dynamic PKP\SM42 sm42-2130 sm42 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 SP42-210 dynamic PKP\SM42 sp42-210 sp42 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 SU42-504 dynamic PKP\SM42 su42-504 su42 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
Widzisz headdriver czy nie? Jak nie to do okulisty polecam pójść.


node -1 0 ST44-1037 dynamic PKP\ST44_new ST44-1037 st44 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 SU46-022 dynamic PKP\SU46 303d-022.tga 303D 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 SU46-011 dynamic PKP\SU46 303d-011.tga 303D 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 SM42-115 dynamic PKP\SM42 sm42-115 sm42 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 SM42-171 dynamic PKP\SM42 sm42-171 sm42 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 SM42-172 dynamic PKP\SM42 sm42-172 sm42 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 SM42-174 dynamic PKP\SM42 sm42-174 sm42 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 SM42-494 dynamic PKP\SM42 sm42-494 sm42 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 SM42-643 dynamic PKP\SM42 sm42-643 sm42 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 SM42-1114 dynamic PKP\SM42 sm42-1114 sm42 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 SM42-2130 dynamic PKP\SM42 sm42-2130 sm42 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 SP42-210 dynamic PKP\SM42 sp42-210 sp42 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 SU42-504 dynamic PKP\SM42 su42-504 su42 0.0 nobody 3 0 enddynamic
Jeśli chcesz poprowadzić same loki.

========================================
-gdzie wpakować pliki chk?
1. Zassałeś DizelPack?
2. Jeśli zassałeś to wrzuć foldery z tymi lokami (ST44, SM42, SU46) do dynamic/pkp.

Scaliłem 2 posty. Jeden z nich (ten) przenoszę na bocznicę.

Andrzej.

26
Trasy / Ręczne zwrotnice ...
« dnia: 11 Maja 2008, 20:15:10 »
Witam.
Kiedyś, kiedyś kolega @Żabek wydał pack zwrotnic ręcznych. Niestety link padł. Wątek: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5890.msg63234.html#msg63234 Czy można by prosić o ponowne wystawienie? A jeżeli nie całej paczki to tylko pliku Azwrotnice.scn.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

27
Bocznica / Poszukuję planu ...
« dnia: 23 Kwietnia 2008, 12:22:06 »
Witam. Poszukuję planu stacji Siedlce, a w szczególności okolic nastawni SL3. Posiada ktoś?
Za pomoc z góry dzięki.
Pozdrawiam

28
Bocznica / Dopasowanie ...
« dnia: 19 Kwietnia 2008, 11:59:01 »
Witam. Jak zauważyłem wszystkie obiekty w symku stoją pod kątem 90 stopni do płaskiego terenu. Czy można to zmienić bez ingerencji w plik *.inc lub *.t3d? Może przedstawię to na schematycznym rysunku.

Jak jest:
legenda:
l - drzewo
/ - teren

Rysunek:
 l/
/

Czy tak może być:
legenda:
\ - drzewo
/ - teren

Rysunek:
    \/
    /

Dla lepszego zrozumienia o co mi chodzi daję screen z Trainza:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5522c1030b5a6cc1.html
Zwróćcie uwagę na trawę "posianą" na pochyłym terenie.
(Głównie chodzi o to czy można zrobić tak, żeby obiekty dopasowywały się do terenu?)

Proszę o rzeczowe odpowiedzi.
Pozdrawiam

29
Pomoc w tworzeniu / Pewien problem z gmax.
« dnia: 14 Kwietnia 2008, 21:12:08 »
Witam. Ostatnio zacząłem tworzyć scenerię w gmaxie. Wszystko było ok, ale do czasu. Dzisiaj pojawił się problem:
Robię tak:
1. Klikam na SCN/INC EXPORT
2. Klikam na SAVE AS ...
3. Otwieram MAXSCRIPT -> MAXSCRIPT LISTENER ...
4. Otwiera się okno z którego zawsze kopiowałem treść do pliku *.scn. Natomiast teraz zaznaczam normalnie całość ale gdy "puszczę" przycisk myszy zostaje zaznaczona tylko około połowa tekstu.

Czy jest na to jakaś rada? A może to ja robię coś źle?

Za wszystkie rady bardzo dziękuję.

PS. [Proszę o powstrzymanie się od postów typu: gmax to zło!!! itp. Dziękuję.]

30
Bocznica / Odp: Epkowo ?
« dnia: 25 Marca 2008, 11:10:40 »
Z tego co wiem nie została opublikowana.
Ps Wiem, że gupio się pytam ale bardzo zależy mi na tej trasie
głupio

Strony: [1] 2