Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - szczurek

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Warszawa Zachodnia - dojście na peron II
« dnia: 17 Lutego 2023, 13:07:23 »
Hejka.

Szybkie pytanie do ludzi będących na czasie. Potrzebuję jutro wcześnie rano dostać się z Zachodniej na Wschodnią. W rozkładzie jest sporo pociągów z peronu drugiego, ale tam teraz jest spora zadyma. Stąd pytanie: czy jeśli pociąg w rozkładzie wyświetla się z peronu drugiego to znaczy że faktycznie jest drugi? I druga rzecz - czy na dzień dzisiejszy dojście na peron drugi jest nadal przez tunel?

Dzięki.

2
Tabor / 20.506.64.0 - nie mogę uruchomić EN57
« dnia: 15 Czerwca 2020, 19:34:37 »
Mam problem z uruchomieniem EN57. Wchodzę co kabiny NN, włączam baterie, przestawiam kurek trójdrogowy pantografu, przestawiam przełączniki Zwarcie PWR i Zał. sprężarki pantografów. Wciskam przycisk (impulsowy?) Sprężarka pantografów i nic. Sprężarka nie startuje, ciśnienie w cylindrze pantografu spada. Co robię nie tak? Wybaczcie że zawracam cokolwiek taką błahostką, ale w dokumentacji za wiele nie znalazłem. W załączeniu log.

A, jeszcze jedno. W kabinie NN na woltomierzu brakuje wskazówki. Tak ma być?

3
Pomoc w tworzeniu / Dodanie obsługi radia do scenariuszy
« dnia: 22 Października 2018, 16:22:04 »
Pod filmem na YT omawiającym nowości w 18.07 pojawiło się pytanie o obsługę radia w którymś ze scenariuszy, padła też odpowiedź że "Fajnie jakby wszystkie stare scenariusze tak przerobić, ale nie ma chętnych rąk do pracy." No więc ręce są, ale nie bardzo wiedzą co i jak mają robić. Czy jest ktoś, kto byłby w stanie metodą łopatologiczną wyjaśnić co jest potrzebne do takich przeróbek i jak ich dokonać? Czas jest, chęci też, brakuje tylko tej wiedzy. Ktoś, coś?

Teraz zauważyłem, że to nie ten dział. Gdyby któryś moderator był tak dobry i przestawił gdzie trzeba... ;)


4
Pomoc doraźna / Problem z hamulcem lokomotywy.
« dnia: 23 Kwietnia 2017, 15:48:32 »
Jako że czas trochę ograniczony, przez kilka miesięcy nie miałem możliwości pojeździć. Dzisiaj czas się znalazł, symka pobrałem, zainstalowałem, odpaliłem. Niestety, pojawił się dziwny problem: praktycznie na każdym loku hamulec lokomotywy samoczynnie hamuje. Po odpaleniu lok jest zahamowany hamulcem dodatkowym. Odhamowuję, i od tego momentu mniej więcej co sekundę wajcha przeskakuje o jedną pozycję aż do maksymalnej. Kiedy na siłę przytrzymam num 7 i mam trochę szczęścia, lok odhamuje i ruszę, w takim przypadku wszystko się uspokaja do momentu użycia któregokolwiek hamulca. Kiedy pociąg stanie, wajcha znów zaczyna swoją podróż. Macie jakiś pomysł co jest grane? W załączeniu log z M62.

5
Bieżące kolejowe / Zwrot pieniędzy za bilety przez intercity.
« dnia: 23 Kwietnia 2016, 12:45:26 »
Sytuacja wygląda tak: Jadę z rodziną na wystawę do Warszawy. Jadę z dolnego śląska, więc kawałek i koszt biletów niemały. W Skierniewicach pociąg utknął, na ten moment jest informacja że do Warszawy dojedziemy z opóźnieniem 120 minut. Problem polega na tym, że bilety są na konkretną godzinę, na którą już na 100% nie zdążę. Organizator twierdzi, że nie ma problemu ze zmianą terminu zwiedzania, ale być może trzeba będzie coś dopłacić. Z drugiej strony koszt biletów na pociąg też mały nie jest. I teraz pytanie: Jakie mam szanse by uzyskać zwrot za bilety czy dopłatę? Z jednej strony jadę do Warszawy w konkretnym celu, zapłaciłem między innymi za to by dojechać na czas, i dwugodzinne opóźnienie czyni cały wyjazd praktycznie bezsensownym. Z jakiej racji mam po raz kolejny płacić za bilety? Z drugiej mam pełną świadomość że w gąszczu spółek i spółeczek na naszych torach na logikę nie ma co liczyć, mogę liczyć co najwyżej na spychologię i kierowanie mnie od Annasza do Kajfasza. Więc jakie mam możliwości czy szanse by cokolwiek ugrać? Nie bardzo mnie stać na przejażdżkę pociągiem do Warszawy dla samej przejażdżki :(

6
Bieżące kolejowe / Zakup biletu IC przez internet.
« dnia: 07 Kwietnia 2016, 21:48:35 »
Czy ktoś ma pomysł na zakup biletu w systemie IC w takiej konfiguracji:

2x bilet ulgowy 51% - osoba niewidoma niezdolna do samodzielnej egzystencji
2x bilet ulgowy 93% - przewodnik osoby niewidomej jw.

Problem polega na tym, że można zakupić tylko bilety z tą samą ulgą, więc może pojawić się sytuacja że osoby niewidome będą siedziały w jednym przedziale, a opiekunowie w innym, a ja chcę zakupić wszystkie bilety obok siebie. Jeśli nie istnieje sensowny sposób (losowanie a'la lotto mnie nie interesuje) to czy można takiego triku dokonać w kasie? Jeśli tak, to czy obowiązują tam promocje typu SuperPromo?

7
Bieżące kolejowe / Opłata za jazdę w wagonie dla niepalących?
« dnia: 08 Sierpnia 2012, 21:59:25 »
Znajoma miała ostatnio taką sytuację, że w kasie podczas kupowania kasjerka doliczyła jej 5 zł do każdego biletu za jazdę w wagonie dla niepalących. Jak to jest? Wydawało mi się, że na kolei we wszystkich pociągach obowiązuje zakaz palenia?

8
Rainsted / [ROZW] Jak przenieść skład z magazynu?
« dnia: 07 Grudnia 2011, 20:38:01 »
Rozumiem, że magazyn to taka "szopa" z ulubionymi składami. O ile nie mam problemu z wysłaniem tam składu, o tyle nie bardzo wiem jak go stamtąd wydobyć. Mogę kliknąć "Kopiuj skład do schowka", ale co potem? W zakładce "Składy na scenerii" nie widzę miejsca, gdzie mógłbym taki skład wkleić. Podglądając schowek, widzę, że mam w nim wpis jaki stosuje się w pliku scenerii ("trainset none" itd...). Mam rozumieć, że składy ze schowka mogę wklejać tylko bezpośrednio do pliku? Jeśli tak, to w jaki sposób mogę w Rainsted zastąpić wybrany skład tym z magazynu?

9
Tabor kolejowy / Kontrolka między manometrami w kabinie ET41?
« dnia: 27 Listopada 2011, 23:52:02 »
Bywa, że tłukę się sykmowym jamnikiem, i czasem czekając pod semaforem na wolną drogę zastanawiałem się do czego służy kontrolka znajdująca się pomiędzy manometrami cylindra hamulcowego loka a PG. Naiwnie sądziłem, że to coś na potrzeby symulatora (twórcę kabiny za swoją ignorancję serdecznie przepraszam), do czasu aż zacząłem przeglądać wątek "Z kamerą na PKP". i w tym poście (fotka 41-163.JPG) wypatrzyłem taką samą kontrolkę.

Wybaczcie ignorancję i zarazem oświećcie mnie, do czego ona służy? Lubię się kulać tą lokomotywą, wstyd troszkę, że przed oczami wesoło mruga do mnie coś, o czego przeznaczeniu nie mam pojęcia.

10
Bocznica / Wałbrzych <-> Wrocław, czas przejazdu.
« dnia: 12 Października 2010, 22:30:23 »
Nie do końca byłem pewien, czy nadaje się do kolejowych, więc piszę tutaj.

Trochę "wypadłem z obiegu", a potrzebuję się dowiedzieć, ile na dzień dzisiejszy trwa przejazd z Wałbrzycha Miasto do Wrocławia, zmieniło się coś w tej materii? Dalej 2 godziny trzeba się kulać, czy jest na tyle szybko, że można zaryzykować dojazdy do pracy na tej trasie?

Tu też nie jest odpowiednie miejsce. Sprawdź w rozkładzie jazdy czasy przejazdów. Bocznica.
Krzysiek626

11
Tabor kolejowy / Łuk między siecią i pantografem - wersja hard.
« dnia: 03 Marca 2010, 21:50:05 »
Trafiłem dzisiaj na dość ciekawy filmik na YT, i tak się zastanawiam, raz na jakiś czas "iskierka" przeskoczy, to zrozumiałe, ale na taką skalę? Co jest tego powodem? Oblodzenie sieci? Co na to sam lok? Chyba nie jest to najzdrowsze dla podzespołów? Czy jazda w takich warunkach jest dozwolona (chyba tak, skoro się odbywała) i bezpieczna? Rozumiem, że to, że lok jechał na przednim "patyku" nie jest przypadkowe?


12
Tabor / Problem z uruchomieniem ET22 z 201E pack
« dnia: 13 Listopada 2009, 17:14:22 »
Na początek ukłon w kierunku autora traski, na prawdę doskonała robota.

A teraz o problemie: kłopot mam z nocną misją z ET22, jako, że bez podświetlonych przyrządów jeździ się nocą tak sobie, ściągnąłem kabinę. Niestety, symek w pewnym momencie zatrzymuje ładowanie plików, i nie ma najmniejszego zamiaru kontynuować. W logu pusto, z resztą, zerknijcie sami:

Player train init: et22-1147                                                                                         
Loading - text model: dynamic\pkp\201e\kabinaa-s.t3d                                                                 
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\podloga.bmp                                                                       
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\sciana_laminat_bok.bmp                                                           
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\firankaob.tga                                                                     
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\firankaob1.tga                                                                   
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\scianab.bmp                                                                       
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\pulpit_s.bmp                                                                     
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\blacha_pod_s.bmp                                                                 
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\podkran2_s.bmp                                                                   
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\ampery_pulpit_s.bmp                                                               
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\wskamp.tga                                                                       
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\ampery.bmp                                                                       
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\ampery_sw.tga                                                                     
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\manowskz.tga                                                                     
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\mano_s.bmp                                                                       
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\mano1.tga                                                                         
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\krans_s.bmp                                                                       
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\oerlikon.bmp                                                                     
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\n3.bmp                                                                           
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\n1.bmp                                                                           
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\tarcze.bmp                                                                       
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\n2.bmp                                                                           
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\przyc_cz.bmp                                                                     
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\przyc_ziel.bmp                                                                   
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\kontra.bmp                                                                       
OK                                                                                                                   
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\lampka_on.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\lampka_off.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\podpisy.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\podpisiki2.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\przelacznik.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\pod.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\przel_ham.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\rozruch.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\pulpit_pion_s.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\pod2_s.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\podkran_s.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\pionpod_s.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\nastawnik.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\pulp.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\201e\fotel.bmp
OK

I na tym OK związanym z fotelem ładowanie się zatrzymuje. O co chodzi? Do tej pory, jeśli zdarzył się jakiś problem, przynajmniej log coś wyjaśnił, teraz prawdę mówiąc nie mam żadnego punktu zaczepienia.

ET22, nie ET21. Ponadto problem wystąpił u Ciebie dopiero po podmianie taboru, a więc trasa działa. Nie ma to związku z linią 61. Wydzielam do nowego wątku.
ZiomalCl

13
Bieżące kolejowe / Stonka w Hollywood.
« dnia: 03 Sierpnia 2009, 21:50:56 »
Leci na Bolsacie "Klejnot Nilu", w którym występuje ni mniej ni więcej tylko nasza stonka :) Jest kilka na prawdę fajnych ujęć. Przy tej okazji się zastanawiam, może znacie jeszcze jakieś filmy w której występuje jakaś EU, ET czy może EN w mniej lub bardziej głównej roli? :)

14
Infrastruktura kolejowa / Brak semaforów wyjazdowych?
« dnia: 06 Lipca 2009, 19:18:26 »
Nie do końca jestem przekonany, że to dobry dział na to pytanko, więc w razie czego proszę przenieść w odpowiednie miejsce :)

A pytanie moje związane jest z semaforami wyjazdowymi. Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale semafor wyjazdowy to ostatni semafor w obrębie stacji, który zezwala (lub nie) na wyjazd na szlak? Mniejsza o nazewnictwo, ale właśnie o tego typu semafor mi chodzi. Zauważyłem, że we wszystkich sceneriach po których póki co miałem okazję pojeździć owego semafora często brakuje, czyli np. stoję sobie pod semaforem w obrębie stacji, dostaję S11, więc ruszam, i do następnego semafora kulam się 40 km/h. Teoretycznie zanim wyjadę na szlak, minę zwrotnice i co tam jeszcze na stacji mogę minąć, i przed wyjazdem na szlak powinienem jeszcze minąć jeden semafor, grzecznie wyświetlający S2. Tymczasem następny semafor znajduje się na następnej stacji, ew. w dość sporej odległości na szlaku, co skutkuje tym, ze przez 15-20 minut, a czasem i dłużej trzeba się toczyć 40km/h, co bywa nieco uciążliwe :) Pytanie brzmi, czy jest to zamierzony efekt twórców tras? Jeśli tak, to czy takie sytuacje mają miejsce w rzeczywistości? Nie, żebym się skarżył, marudził, czy narzekał na twórców, jestem po prostu ciekaw, czym taka sytuacja jest powodowana :)

15
Witam.

Od czasów mojej przesiadki na Linuksa nie zaglądałem na forum, bo miałem problemy z odpaleniem symka pod tym systemem, a i z czasem bywało różnie. Po kilku ładnych latach okazało się, ze sytuacja się zmieniła, i maszyna całkiem dobrze radzi sobie z Linuksem (lub na odwrót ;)), więc pojawiam się z powrotem.

Tyle, że mam pewien kłopot. Z tego co widzę, zdarza się, że nazwy plików czy katalogów pisane są wielką literą, a we wpisach owe pliki pisane są małą, lub na odwrót. Ew. może się zdarzyć, że ten sam lok w różnych łatkach jest spakowany do katalogów pisanych różną wielkością znaków. O ile w windowsie to nie problem, bo ten olewa wielkość znaków (jak wiele innych rzeczy), o tyle pod Linuksem już nie jest tak różowo, bo ten wielkość znaków rozróżnia. Skutkuje to ostrą zadymką, bo albo są problemy ze znalezieniem plików, albo np. w dynamic siedzą sobie dwa katalogi dotyczące jednej lokomotywy. Osobiście mam taką sytuację, ze mam dwa katalogi ze stonką: SM42 i sm42. Od kilku godzin morduję się z doprowadzeniem do jako takiego stanu zawartości katalogu dynamic, ale póki co symek wciąż krzyczy, że mu czegoś brakuje, a to coś oczywiście istnieje, tyle, że ma inną nazwę. W sumie nie wiem, czy jest jakikolwiek sposób na rozwiązanie tego problemu, poza konsekwencją twórców w nazewnictwie/wpisach lub trzymaniem wszystkich plików/katalogów w dwóch wersjach. Tak czy inaczej sygnalizuję, że taki problem istnieje.

Pozdrowienia.

16
Uruchamianie Symulatora / 'physicslog yes' wywala syma
« dnia: 13 Stycznia 2004, 13:02:18 »
Jak w temacie. Chciałem odpalić HTV, więc w eu07.ini zmieniłem wpis physicslog na 'yes', i od tego momentu zaczęły się schody... Program się ładuje do samego końca, i dopiero tuż przed wyświetleniem kabiny (wszystkie pliki są już załadowane) wywala się do wingrozy. Co się dzieje? Może trzeba zmienić jakieś atrybuty któregoś pliq (bo np. ma read only)? A może jakieś inne pomysły? Z ustawieniem physicslog na 'no' wszystko (oczywiście oprócz HTV) działa poprawnie...

Pozdrowienia
Szczurek

17
Witam.

Jak w temacie. Jako, że nie używam szklarni, a starego dobrego Linuxa, zastanawiam się, czy Szanowni Twórcy biorą pod uwagę dostosowanie EU07 do potrzeb tych, co są w mniejszośc? Wiem, że na upartego można użyć Wine, ale czemu nie zrobić czegoś w stylu FlightGear, który w sumie może być alternatywą dla Flight Simulatora. Może Symulator EU07 mógłby być taką alternatywą dla userów nie mogących odpalić m$ts? Ja osobiście chętnie bym poprowadził pociąg, czy benka 747 nie wydając na to 600 czy 800 pln na niedopracowany sys, a od kiedy Linux w pełni obsługuje karty typu GeForce itp. możliwe jest odpalenie na nich całkiem nieźle wyglądających gier, np TuxRacer czy FooBillard, i grafika w tych grach w niczym nie ustępuje wingrozie (a w przypadq bilarda nawet ją przewyższa moim skromnym zdaniem).

Przepraszam, że przynudzam, ale może warto by było dostrzec tych biednych umęczonych userów innych oesów, i dać im choć troszkę radości :) A najlepszy moment na myślenie nad tym jest chyba teraz, kiedy wszystko jest jeszcze ,,w drodze'', i jest spora możliwość ,,pokombinowania''. Co Wy na to...?

Pozdrawiam ser-decznie, i wielki szacunek za Waszą pracę.

Szczurek

Strony: [1]