1
Tabor kolejowy / Jak to było z oznaczeniami TEM2
« dnia: 05 Października 2022, 22:52:26 »
Cześć, ostatnio zacząłem się zastanawiać, jakie właściwie oznaczenia fabryczne dostawały TEM2 przeznaczone na eksport do polski - czy były to kolejne czterocyfrowe numery kontynuując serię radziecką, czy może dostały odrębną numerację. Szybkie spojrzenie na znalezioną w googlu tablicę znamionową i okazuje się, że posiadały zwykle ten sam numer, jaki ostatecznie otrzymywała lokomotywa (przykładowo TEM2-016 miała na tablicy 016 itd.). Tu jednak rodzi się problem - przecież w polsce tamary jeździły i pod oznaczeniem TEM2, jak i SM48, więc czy numery na tablicach też się powtarzały? I w jaki sposób oddzielano je od tamar dla ZSRR? Po przejrzeniu paru innych fotogalerii i dokumentów dowiedziałem się, że niektóre tamary dla Polski dostawały fabryczne oznaczenie ТЗМ2ЗЛ (końcówka ЗЛ (EP) prawdopodobnie oznaczała eksport na Polskę). Inne z kolei miały po prostu ТЗМ2 lub TEM2. Niektóre dokumenty mówią nawet o ТЗМ2ЗЛ-II. Stąd pytanie do lepiej obeznanych - jak to w końcu było?