Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Krzysiek

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / post. odg Grabiszyn (Wrocław)
« dnia: 04 Stycznia 2021, 16:05:17 »
Witajcie,
Chciałbym się dowiedzieć czy ten posterunek ulega likwidacji? Pytam, ponieważ od pewnego czasu maszyniści się przestali do niego zgłaszać.
Dzięki
Pozdrawiam
Krzysztof

2
Bieżące kolejowe / Postój długoterminowy pociągu towarowego.
« dnia: 25 Grudnia 2018, 13:35:11 »
Witajcie,
Na wstępie życzę Wszystkim zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia!
Chciałbym się zapytać o następującą sytuację: w Wigilię na stacji Jelcz Laskowice przyjechał w okolicy godziny 8-9 rano towarowy prowadzony przez ET22. Do około godziny 17 mechanik cały czas przebywał w kabinie, oświetlenie czoła lokomotywy było szlakowe. Następnie zgasił światło, opuścił patyki, zamknął lokomotywę i poszedł. I moje pytanie jest następujące: w jakim celu maszynista siedział bez sensu ponad 5h? Jak by za ten czas kilka razy dojechał do Brochowa ewentualnie mógłby wcześniej wrócić do domu?

3
Bieżące kolejowe / ETCS na E30
« dnia: 12 Maja 2018, 14:24:39 »
Witajcie!
Chciałbym Was zapytać jaki jest status wdrożenia ETCS na E30? Czy ED250 na odcinku Wrocław - Opole używa systemu sygnalizacji kabinowej? Czy pomiędzy Węglińcem a Wrocławiem system pracuje? I jeszcze jedno pytanie: z jakiego powodu składy wagonowe pomiędzy Wrocławiem a Opolem jadą 150km/h, a nie 160 jeśli są prowadzone EP09? Vmax EP09 została obniżona?
Pozdrawiam

4
Witajcie!
Chciałbym się podzielić moją wizją konieczności rozbudowy dworca Wrocław Główny. Jak wiadomo od kilku lat w województwie Dolnośląskim panuje tendencja rozwoju kolei aglomeracyjnej. Uruchamiane są coraz to nowsze połączenia oraz wskrzeszane są pozamykane linie kolejowe (Trzebnica, Wrocław Wojnów). Tendencja ta doprowadziła do zakorkowania Dworca Głównego we Wrocławiu. Dochodzi jeszcze jeden poważny konflikt: ruch podmiejski vs. ruch dalekobieżny.
Nie tak dawno dostrzeżono problem korkowania się dworca i powstały plany. Trzeba uruchomić ponownie peron szósty. Peron ten został wybudowany w czasie przebudowania dworca na Euro 2012. Pełnił on rolę tymczasową. Jakiś czas po zakończeniu robót został zamknięty. Nie jest on połączony w żaden sposób z holem dworca. Wejście i zejście z peronu odbywało się schodami na ulicę Suchą powodując niemałe frustracje jak ktoś potrzebował się szybko dostać na peron pierwszy. Stwierdzono potrzebę przekucia się do holu głównego budowy windy i całej infrastruktury informacyjnej, wiaty itp. Ale czy to wystarczy? Spojrzał bym na drugą część dworca gdzie znajdują się pozostałości po peronach pocztowych. Przebudowałbym je tak aby tory dochodziły do holu głównego na wysokości istniejących peronów. Tworząc w ten sposób "peron czołowy"*. Dzięki temu utrzymujemy zwartą jednolitą strukturę dworca. Dostajemy trzy lub cztery tory na których mogłyby zaczynać bieg pociągi podmiejskie (Kędzierzyn Koźle, Opole, Jelcz-Laskowice, Zawadzkie, Międzylesie, Sobótka(?) ) jak i dalekobieżne mieszczące się na długość. Minusem są zapewne potężne koszty związane z robotami budowlanymi jak i koniecznością ingerencji w zabytek jakim jest dworzec. Oczywiście powinno powstać pod dworcem centrum przesiadkowe ponieważ w chwili obecnej mamy 10 (sic!) przystanków MPK dookoła.

* na pewno jest określenie dworzec czołowy (np DW Świebodzki), a czy peron czołowy jest to nie wiem...

Pozdrawiam
Krzysiek

5
Bieżące kolejowe / Skład Jan Kepler Wr.Gł-Żary
« dnia: 09 Grudnia 2017, 10:02:25 »
Witajcie,
W dniu wczorajszym (8 grudnia 2017) wracałem Impulsem KD z Jelcza do Wr. Gł. Ku mojemu zdziwieniu we Wrocławiu skład został przemianowany na pociąg do Żar, Jan Kepler, odj 17.16. Wszystko ok tylko, że od Miłkowic do Żar nie ma drutu... W latach '90 tak się jeździło do Międzylesia: w Kłodzku zmieniali elektrowóz na spalinowóz. Tylko tu mamy EZT ze sprzęgiem, tam był skład wagonowy. Ktoś mi może wyjaśnić tę sytuację? Pozdrawiam! 

6
Bocznica / End Of KDP Dream
« dnia: 20 Marca 2017, 17:34:59 »
Jak w temacie:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pendolino-zwolnily-na-odcinku-cmk-nie-pojada-tam-200-kmh-przez-piec-lat-80871.html
Jak dla mnie to koniec polskiej KDP (jeśli 200 uznać za KDP). Dobrze, że powstają drogi ekspresowe i autostrady ponieważ kolej to dno i dwa metry mułu w tym kraju. Doświadczam tego codziennie.

Na przyszłość polecam czytać cały artykuł lub co najmniej kilka linijek więcej niż clickbaitowy nagłówek. Bocznica.

@macius5991

7
Poszukuję, chcę zrobić / Rysunek techniczny EP09 - poszukiwany
« dnia: 25 Grudnia 2016, 21:57:27 »
Witam,
Przymierzam się do budowy modelu lokomotywy EP09. Poszukuję rysunków technicznych z wymiarami. Znalazłem kilka ale w fatalnej jakości i słabej rozdzielczości. Czy dysponujecie skanem Modlearza nr 3,4/2003 w dobrej rozdzielczości? Tam był opis z wymiarami?
Z góry wielkie dzięki!
Pozdr. i Wesołych:)
KG

8
Kiedyś widziałem fajny filmik na YT jak pociąg jechał przez jakiś targ w Tajlandii. Stragany się zamykały na czas przejazdu, a po chwili handel znów kwitł:) Wrocław ma ogólnoświatowe aspiracje:)

Znalazłem wideo:


Dwa posty wyżej ktoś wkleił ten sam film. Bocznica.
Benek

9
Bieżące kolejowe / Prędkość rozkładowa a opóźnienie
« dnia: 16 Grudnia 2014, 17:42:21 »
Chciałbym się Was zapytać, czy w sytuacji gdy jedzie opóźniony EN57AL z Vmax =120km/h, rozkład ma rozpisany pod 100km/h (jak zwykły kibel), szlak jest na 160km/h (konkretnie Oława-Wrocław). Czy maszynista w celu likwidacji opóźnienia może dobić do tych 120km/h jak mu tabor i szlak pozwala?

10
Bocznica / Odp: 31WE Impuls
« dnia: 25 Października 2014, 13:35:34 »
Witajcie,
Pozwolę sobie podbić temat, ponieważ chciałbym się zapytać czy ktoś z Was posiada rozkład jazdy z systemu SKRJ dla EZT Impuls relacji Wrocław Główny - Węgliniec?

Archeologia i odejście od tematu. O takie sprawy to pytaj na forach kolejowych, prędzej uzyskasz odpowiedź.
Benek

11
Bieżące kolejowe / Przemyślenia na temat dojazdów.
« dnia: 17 Października 2014, 19:29:27 »
Witajcie,
   "Proszę Państwa ja się z tym burd#### nie identyfikuje" te słowa kierownika pociągu, na pytanie z jakiego powodu pociąg jest opóźniony, nakłoniły mnie do napisania swoich przemyśleń na temat mojej kariery dojazdów. Od ponad 7 lat dojeżdżam pociągiem i chciałbym się podzielić niektórymi spostrzeżeniami, które mi przyszły do głowy. W perspektywie mijających lat, zauważyłem zdecydowaną poprawę stanu technicznego taboru. Kible są w lepszym stanie technicznym, dzięki temu rzadko się zdarza, że zdechnie w trasie. Mi osobiście zdarzyło się to ostatnio w zeszłym miesiącu, a wcześniej w zimie 2013/2014, więc mamy spory sukces.  Sam rozkład jazdy zapewnia sporo połączeń (Wrocław <-> Oława) - oferta jest całkiem miła. I tu się rozkład zderza z PKP PLK. Od ponad pół roku trwa rewitalizacja odcinka Wrocław Główny (od WGB)- Wrocław Brochów. Prace bardzo przypominały początki kolejnictwa. Użyto krótkich odcinków szyn (25m) zamiast dać szynę długą 750m i po kłopocie. Szyny były zgrzewane przy pomocy tygli. Do tego użyto jakieś przechodzone podkłady które mają ślad czasu na sobie. Wszystko robione było praktycznie ręcznie. Najpierw jeden tor potem drugi. No dobra będzie kiedyś lepiej można przeżyć. Ale tu nagle zdziwienie, ponieważ po 2 miesiącach od otwarcia odcinka WGB do WGA tor znów zostaje zamknięty! Na torze znów pracuje oczyszczarka do tłucznia i przerabiany jest tor stykowy na bezstykowy. Odcinane zostają miejsca śrubunków i szyny zostają zgrzane (znów tygle i termit idą w ruch). Jako, że szyny tam użyte, są również krótkimi odcinkami, to wszystko trwa dość sporo czasu. W dniu wczorajszym zamknięto odcinek WGA -> WGB który był w zeszłym roku remontowany. Osobiście nie bardzo jestem w stanie zrozumieć takiego postępowania. Nie widzę logiki w tak prowadzonych remontach. Na wcześniej remontowanych torach (tor 1 i 2) od WGB do rozjazdów na Jelcz Laskowice nie zmieniono profilu toru. Mamy prędkość rozkładową od lat '90 taką samą. Co gorsza rozjazdy pozostały na 40km/h. Spada płynność ruchu. Mamy tutaj mix ruchu lokalnym z dalekobieżnym w którym ma uczestniczyć EIC Pendolino.
   Niestety taka 'zabawa w rewitalizacje' trwa na większej ilości odcinków w Polsce. Wszystko jadące od strony Katowic do Wrocławia ma opóźnienia rzędu 30+ minut. W tym miesiącu ani razu nie dojechałem na czas do pracy ani z pracy. Znaczna liczba ludzi w pociągu zaczyna się zastanawiać na zmianę środka transportu na samochód. Niestety potem będą wielkie dyskusje na temat, dlaczego ludzie nie chcą jeździć pociągami, dlaczego wolą samochody itp. Gwóźdź do trumny to rozkład z  października na listopada. Zmienia się 5 razy. Pociągi się pojawiają, znikają, zmieniają godziny odjazdów i przyjazdów.
   Smutny pozostaje dla mnie fakt, że spora liczba lokomotyw w arsenale przewoźnika dalekobieżnego jakim jest PKP IC to EU07. Fatalna konstrukcja pod względem mocy oraz prędkości do ruchu pasażerskiego. Mam nadzieję, że szybko zostanie poddana modernizacji do EU07A. Niestety prędkości szlakowe 160km/h w dzisiejszych czasach to o wiele za mało. Czasy gdy mały Fiat jechał 90km/h z górki dawno minęły - bezpowrotnie. Niestety pomimo zapowiedzi rewelacji, nie widzę większej poprawy. Jeszcze kilka wiosen minie, zanim osiągniemy stan infrastruktury z lat '90 ubiegłego wieku. Zachęcam wszystkich którzy dojeżdżają, o podzielenie się swoimi przemyśleniami na temat Naszej polskiej kolei.
Pozdrawiam
Krzysiek

12
Bieżące kolejowe / Nieprawidłowości w KD
« dnia: 11 Lipca 2014, 08:18:51 »
Witam,
O godzinie 7:45 dnia dzisiejszego miałem okazje w Radiu Wrocław posłuchać o nieprawidłowościach w KD. Jak to usłyszałem to się załamałem. Pomocnik maszynisty z daltonizmem oraz głucha Pani kierownik pociągu. Wypadek pod Trzebnicą, kilka dni temu, był spowodowany atakiem serca u maszynisty i dzięki przytomności pasażera który pociągną za hamulec awaryjny, nic się poważnego nie stało. KD bagatelizuje te zarzuty, zaś UTK ma dokładnie sprawdzić stan zdrowia pracowników i dotrzeć do lekarzy badających i wystawiających lewe zaświadczenia. Powiem szczerze, jako człowiek dojeżdżający około 7 lat pociągami widziałem wiele. Szczególnie zastanawia mnie jedna podróż z KD, kiedy maszynista nie trafił w peron Wrocław Główny. Zatrzymaliśmy się za peronem ponad połową szynobusu... Często jestem świadkiem kreatywnie prowadzonego ruchu pociągów w Oławie. Jak tak sie dzieje na całej siecii PLK, to kolejny poważny wypadek jest tylko kwestią czasu.

13
Bocznica / Wydzielone z: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 10 Lutego 2014, 15:37:06 »
Całe szczęście pociągami jeździ coraz mniej ludzi i nie było ofiar śmiertelnych. Widzę, że polska kolej bardzo mocno dąży do najniebezpieczniejszej kolei w Europie. Z tego co pamiętam bodajże Bułgaria jest na pierwszym miejscu. Kolejna katastrofa rozmiaru Szczekocin jest tylko kwestią czasu.

Reg. zakazy 12.
Twój został raportowany. Nic nie wnosi, opisujesz jakieś sytuacje wyssane z palca i wróżysz z fusów. Bocznica.
Benek

14
Bieżące kolejowe / E30 ERTMS/ETCS II stopnia.
« dnia: 10 Czerwca 2012, 23:18:52 »
Witam,
Chciałbym się zapytać o linię E30. A dokładniej o jej odcinek Legnica – Wrocław. Jak wiemy odcinek ten liczy 65km i wprowadzany jest tam system ERTMS/ETCS II stopnia. Umożliwia on na prowadzenie ruchu pociągów z prędkością 200km/h. Zaś sama linia była modernizowana na 160km/h  (ostatnie moje dane jakie posiadam). Oto lista moich pytań:
  • Jaka ma być tam docelowa prędkość szlakowa odcinka Legnica-Wrocław?
  • Czy docelowo ma tam jeździć tylko WAWEL z pociągów międzynarodowych (zawsze widziałem go z EP09 która raczej nie posiada ERTMS)?
  • Czy to może jest ukłon w stronę Kolei Dolnośląskich jako że zakupiły tabor do 160km/h ale wówczas wystarczy ETCS I stopnia?
  • Czy ma sens wdrożenie systemu II stopnia na tym odcinku jak na CMK jest I stopnia?
  • Jaka ma być i jaka jest prędkość na odcinku Węgliniec – Legnica?
Dziękuję za odpowiedzi i za wszelkie uwagi.
Pozdrawiam
Krzysztof

15
Inne niekolejowe / Borland Builder 6
« dnia: 15 Maja 2010, 22:29:24 »
Witam,
Pisze program w Borland Builder 6. Wszystko idzie mi bez problemów z wyjątkiem jednej rzeczy: program mogę tylko uruchomić na swoim kompie ponieważ na innych komputerach brakuje komponentów których używam (pierwszy jaki wywala to vcl60.bpl). Chciałbym aby wygenerowany plik *.exe miał w sobie wszystkie potrzebne komponenty, biblioteki (najprawdopodobiej przytyje wtedy z kilku kilo do kilku mega - ale to nie szkodzi). Ewentualni stworzyć instalator który powiąże wszystko z sobą (większość instalatorów znalezionych w necie jedynie dorzuca program do menu start i tworzy deinstalator).

Z góry bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

16
Bocznica / Odp: Traxxy w PR!
« dnia: 24 Lutego 2010, 19:46:53 »
Moment ja czegoś nie ograniam w tym artykule i w Waszych wypowiedziach
(...)prawdopodobnie Simensy z PR mają (...)
Cytuj
Jest supernowoczesna, bezawaryjna, błyskawicznie rozwija dozwoloną na polskich torach prędkość 140 km/h. Dzięki komputerowemu wsparciu prowadzi się, jak zabawkę. Mowa o nowej lokomotywie elektrycznej firmy Siemens typu EUROSPRINTER, którą zaprezentowano na dworcu Szczecin Główny. Lokomotywa wzbogaciła park spółki „Przewozy Regionalne”.
Przecież TRAXX'y są produkcji BOMBARDIERA o ile dobrze pamiętam a same ich pudła są spawane we Wrocławiu. EUROSPRINTER to lokomotywa typu ES64U4 nr. 183 u nas zwana HUSARZEM jest produkcji SIEMENSA ale to dwie różne lokomotywy. Dobrze myśle czy nie? Bo się pogubiłem?

Dobra już wiem o co chodzi pytania nie było:)

Usunięte na prośbę autora.
Quark-t

17
Inne niekolejowe / Problem z autem (ściąga w prawo)
« dnia: 14 Lipca 2009, 16:51:26 »
Witam,
Posiadam Skodę Fabię 1.4 i od remontu zawieszenia ściąga mnie w prawo. Musiałem naprawić zawieszenie ponieważ pękła sprężyna.
Wymieniane zostało:
- łożysko kolumny McParson (jedna strona)
- tuleja wahacza (obie strony)
- przegub (jedna strona)
- sprężyna zawieszenia  (obie strony)
- łącznik stabilizatorów (obie strony)

Gdy jadę prosto i trzymam kierownice to jest w miarę dobrze. Ale gdy zostanie ona puszczona to ustawia się pod kątem ok. 3-5 stopni w prawo i ściąga mnie do rowu. Gdy na wstecznym dam gaz do dechy to wycinam piękny okrąg. Kierownica wykonuje około 0,75 obrotu sama. Zbieżność robiłem już 2 razy i jest dobra. Pojechałem z tym problemem do autoryzowanego serwisu we Wrocławiu. Facet po przejechaniu przyznał mi rację i auto trafiło na warsztat. Mechanik pooglądał zawieszenie, podpiął komputer stwierdził iż błędu żadnego nie ma wszystko jest poprawnie tylko faktycznie ściąga ale nie wie dlaczego. Odesłał mnie do warsztatu w którym robiłem zbieżność aby mi geometrie kół ustawili (ponieważ do tego miał jedynie zastrzeżenia). Dziś pojechałem tam i się pytam czy mogą mi zrobić geometrie bo w autoryzowanym serwisie mi powiedzieli, że to jest lipnie zrobione. Na to facet złapał się za głowę i powiedział „czy oni nie wiedzą, że w Fabii kąta pochylenia kół się nie ustawia? Jest to na stałe zrobione fabrycznie!”. Na to ja zdębiałem i wróciłem do domu.
Każdy z tych „fachowców” mi mówi, że to na pewno nie może być wina: wspomagania, łożyska kolumny McParson’a.


Klocki hamulcowe nie ocierają o tarcze.
Opony były przekładane z tyłu na przód i odwrotnie
Ciśnienie w kołach jest równe
Auto bezwypadkowe.
Podczas hamowania jedzie tak samo jak gdy nie hamuje (w sensie dalej z taką samą intensywnością sciąga w prawo).
Przebieg: 90 tys km
Rok produkcji: 2000

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem i udało mu się to naprawić?

18
Bocznica / Odp: Przynależność do serii EU - EP - ET (różnice).
« dnia: 25 Października 2008, 17:58:48 »
Co do powierzchni - jakby to powiedzieć, już był jeden, co sądził "C0'C0' RULZ!", więc pozwolę sobie odesłać do wyszukiwarki. Seria 22 ma literę T, gdyż była projektowana do obsługi pociągów towarowych (powstała, by ciągać brutta), ma nieco więcej pozycji rozruchowych.

Ja nie twierdze ,że wózek 3-osiowy RULZ chyba mnie źle zrozumiałeś... Ale prawda jest taka, że jest mniej podatny na ślizganie się kół podczas startu z ciężkim składem. ET22 ma też więcej silników, co przy wózku 2-osiowym było by nieosiągalne, więc za bardzo nie rozumiem, o co chodzi z tym RULZ... Jak wszystko ma swoje plusy i minusy. - [dodane po zapoznaniu się linkiem od kolegi @youBy] zmieniam zdanie już wiem że napisałem głupoty.

@mechatronik: dzięki za odpowiedź :)

19
Tabor kolejowy / Pantograf jak zapałka
« dnia: 11 Października 2007, 21:57:07 »
Przeglądałem sobie różne filmy i ten okazał się być godnym uwagi:

&mode=related&search=103

Zastanawiam się co było na trakcji, bo pantograf nie wygląda na słabą konstrukcję a strzela momentalnie... Ciekawy jestem, czy nasze klasyczne "pełne"  by takie uderzenie wytrzymały? I drugie moje pytanie, czy któraś z lokomotyw PKP ma podobny wideorejestrator pracy pantografu?

20
Bieżące kolejowe / Lok 1822-005
« dnia: 24 Września 2005, 16:51:45 »
Witam,
Co sądzicie o tym nowym loku: http://www.ptkigk.com.pl/galeria/1822_005_00.htm
Może już widzieliście go w akcji z jakimś składem?

P.s mam nadzieję, że podobnego tematu nie było :)

21
Bieżące kolejowe / Nacisk na oś
« dnia: 28 Czerwca 2005, 17:35:32 »
Witam,
Chciałbym się dowiedzieć czemu na PKP nacisk na oś sięga 23 t (nie jestem dokładnie pewien ale chyba tak), a w USA 30 t i więcej. Od czego to jest uzależnione? Od jakości użytych przy budowie materiałów?

22
Forum / Ortografia
« dnia: 07 Czerwca 2005, 23:35:35 »
W sytuacji wzrastającej lawinowo liczbie błędów ortograficznych na forum mam prośbę: aby każdy kto cierpi na bykomanie pisał posta w WORD’dzie a potem kopiował i wklejał na forum. Prośbę swą uzasadniam tym, że niektórych wypocin nie da się przeczytać i można dostać szału czytając takowe brednie. (brzmi jak przemówienie jakiegoś socjalisty ale tak jakoś wyszło :) )   Błagam nie piszcie co niektórzy postów „na żywo” lepiej posiedzieć dłużej niż się kompromitować. Zwroty takie jak Ci lub Tobie piszę się z wielkiej litery, ale to już mniejsza o to.

P.S.
Mam nadzieję, że nie dostanę ban’a...

Strony: [1]