Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - skorakora

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Używanie formatu FBX zamiast E3D
« dnia: 01 Grudnia 2022, 21:27:17 »
Witam.
Jako że ilość zmian jaką chcę zrobić w kodzie maszyny w praktyce będzie oznaczać napisanie symulatora od zera, chcę zadać pierwsze pytanie do forumowiczów, a w szczególności osób tworzących modele.
Obecnie w maszynie jest binarny format E3D oraz tekstowy T3D. Problem z tymi formatami jest taki że są one trochę przestażałe, i każda zmiana oznacza praktycznie stworzenie nowego formatu pliku. (np dodanie informacji które mogłby by być używane przez shadery). Wiele z tych nowinek format e3D posiada, ale nie jest ze wszystkim na bieżąco.

I moja propozycja to przeniesienie się na jakiś z góry ustalony format np. fbx który posiada swój własny standard i dokumentację. Jest też uniwersalny więc nie wymagałoby to używania specjalnych eksporterów, które idealne nigdy nie są, i posiadaja jeszcze mniej funkcji niż customowy format.

Jednak żyjąc trochę w środowisku modelarzy spotkałem się z tym że niektórzy modelerzy preferują takie customowe formaty, by nikt nie mógł ich modeli sobie "przywłaszczyć" lub modyfikować bez permisji. Przy uniwersalnym formacie jak fbx, taka edycja byłaby możliwa bez większego problemu.
Oczywiście jest to bariera kiepska, bo jak ktoś chce wyciągnac z pliku model to i tak jakoś to w końcu zrobi.

Od strony kodu, jak i od strony edytora "the mikols" nie byłoby specjalnie dużej różnicy, wystarczy lekko poprzerabiać deserializer.

Jest też opcja pomiędzy, czyli wspieranie obydwu formatów, jak to jest zrobione w najnowszym trainz, jednak jest to według mnie niepotrzebna komplikacja kodu, jako że można napisać osobny konwerter i pokonwertować wszystkie modele do nowego formatu i już tego nowego formatu używać w kolejnych paczkach całościowych.


2
Na warsztacie / Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 03 Marca 2020, 21:29:03 »
Wątek powiązany z https://td2.info.pl/inna-tworczosc/nowy-zewnetrzny-edytor-do-td2/msg62058/?topicseen#msg62058

Witam.
Na wstępie powiem że obecną wersję programu raczej należy traktować jako ciekawostkę niżeli coś przydatnego.
Nie jest to raczej edytor (przynajmniej w obecnej wersji) lecz program przeznaczony do generowania terenu na podstawie heightmap.
Program pozwala wyeksportować gotowy plik SCN.
Przykładowy teren wygenerowany za pomocą programu:
https://eu07.pl/userfiles/23716/image76dc224ff8799a61.png

i wygenerowany plik SCN otwarty w Maszynie
https://eu07.pl/userfiles/23716/image.png

Instrukcja obsługi programu:
Poruszanie kamerą za pomocą klawiatury (WSADQE i strzałki)
Wybieramy rozmiary siatki - muszą być takie same jak rozdzielczość heightmapy.
Ustawiamy mnożnik (zalecane 30)
Podajemy pełną ścieżkę dostępu do naszej heightmapy
Generujemy podgląd...
Jak nam się spodoba to możemy wygenerować plik SCN, podajemy w polu poniżej tekstu "wyjściowy plik scn" dokładną ścieżkę naszego pliku np:
C:\Users\skors\Documents\test.scnProgram sam utworzy plik jeśli go nie ma w tej lokacji (program nie tworzy folderów).
Dla wygody użytkownika program generuje kawałek toru oraz ustawia tam drezynę - dzięki czemu wygenerowany plik można łatwo uruchomić z poziomu programu Rainsted (w przyszłości będzie możliwość wyłączenia tej funkcji)

Link do programu (V0.1): https://drive.google.com/file/d/1J98AkrZhdRWg__fHFKOQkDVnb_uPSr-D/view?usp=sharing

W paczce są przykładowe heightmapy.


W przyszłości planuję dodać możliwość ustawiania torów i obiektów.
Obecnie pracuję nad dodaniem algorytmu który by usuwał zbędne terrainpointy (tak w skrócie).
Ze względu na prostotę plików zapisów planuję też dodać możliwość konwersji map z Maszyny do TD2 (i Vice-versa)

Za cel postawiłem sobie stworzenie edytora który w obsłudze i działaniu będzie przypominał ten z trainza.
Możliwe jest przy takiej metodzie zapisu używanie pędzli (do edycji terenu) znanych właśnie z trainzowego edytora.


TODO:
-Możliwość ustawiania skali generowanych terrainpointów
-Wprowadzenie generowania krzywych beziera (w przyszłości pozwoli to na generowanie torów)

3
Witam.
Ostatnio uparłem się, że użyje w manipulatora w  pulpicie ET22 zachowując jego oryginalną elektronikę
Większość czasu zajęło mi przywracanie urządzenia do stanu fabrycznego, lecz dalej widoczne są jakieś inne zmiany które bez zdjęcia płytek nie da się przywrócić
Udało mi się przywrócić możliwość wywoływania trzech tonów lecz dalej manipulator nie reaguje na zewnętrzny sygnał radiostop oraz nie emituje radiostopu na kanale 10 po naciśnięciu wywołanie 3, 1
Wiem, że były osoby które posiadały sprawne całe zestawy wraz z manipulatorem, a zwykłe odkręcenie obudowy i zrobienie zdjęcia nie jest raczej problemem

4
Symulator / Pulpit ET22 1:1 - wątek zbiorczy
« dnia: 02 Grudnia 2018, 23:05:00 »
Witam
Wraz z kolegą robię pulpit lokomotywy ET22 na wojewódzki konkurs modelowo-konstrukcyjny
link:http://www.wckp.lodz.pl/content/konkurs-o-zasi%C4%99gu-wojew%C3%B3dzkim-%E2%80%9Enajlepsza-praca-modelowo-konstrukcyjna-w-szko%C5%82ach
Jeśli chodzi o części to do końca grudnia powinniśmy już je mieć
Piszę ten wątek wiedząc że będzie wiele problemów z interfejsem ponieważ większy ze mnie elektronik jak informatyk
Zacznę od części najważniejszej czyli interfejsu
Najprościej było by to zrobić na układzie POKEYS55 lecz to jest zbyt drogie rozwiązanie i trochę zbytnio ogranicza możliwości rozbudowania
Urządzeniem użytym do komunikacji będzie jakiś mikro-kontroler, najprawdopodobniej to będzie arduino
W pierwszej koncepcji arduino będzie się komunikować z symulatorem a następnie wysyłać polecenia do sterownika (na 8 bitowej szynie danych)
w postaci liczb (do przemyślenia)
poglądowo ma to wyglądać tak jak na rysunku:

Wiem, że wielu rzeczy nie dam rady sam zaprprogramować więc liczę na waszą pomoc :p
Powiązane linki:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3524472.html

5
Poszukuję, chcę zrobić / Pulpit ET22 - wymiary
« dnia: 28 Listopada 2018, 23:01:03 »
Witam.
Jako iż do zdobycia części do pulpitu już niedaleka droga a czas ucieka to chciałbym już zacząć projektować "pudło"
Poszukuję wymiarów pulpitu ET22 - najlepiej rysunek
PS: jeśli gdzieś padła odpowiedź to prosił bym o link - bo sam nic nie znalazłem ;)

6
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 23 Sierpnia 2017, 02:21:43 »
to tera dynamiczne oświetlenie lamp i fizyka jak u @mastermati   i mam symulator marzeń :D

Bocznica. Matek123

7
Bocznica / Odp: Program do rysowania schematów i diagramów
« dnia: 16 Lipca 2017, 23:36:45 »
Świetny program (i nadal aktywny)
Jako że jestem elektronikiem (powiedzmy...) to mi się bardzo przyda

Mam nadzieję, że program będzie Ci służył.
Bocznica. @macius5991

Strony: [1]