Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - 3rs

Strony: [1]
1
Bocznica / Odp: Fizyka sprzęgów/ składów.
« dnia: 28 Lutego 2015, 16:13:02 »
Czyli mam rozumieć, że w SYMULATORZE do którego w dodatku nikomu nie dajecie dostępu chcąc pozostać 100 lat za murzynami, tłumacząc to, że pracujecie nad fizyką wagony nie spełniają podstawowych praw fizyki... Świetne podejście, istny profesjonalizm ;)
Proponuję w takim razie zastąpić pozycje lokomotywy na tył składu, bo będzie się na pewno szybciej rozpędzać...

Reg. zakazy 12.
Ochłoń i pisz wiadomości, które mają sens.
Benek

2
Bieżące Symulatorowe / Fizyka sprzęgów/ składów.
« dnia: 28 Lutego 2015, 14:10:01 »
Witam was, a w szczególności osoby bezpośrednio odpowiedzialne za rozwój symulatora.

Przy zabawie na TD odkryłem, że fizyka sprzęgów lub... (no właśnie- czego?) nadal pozostawia moim zdaniem wiele do życzenia.
1.Problem, który chciałbym poruszyć, to całkowity brak zachowania energii- Wielokrotnie zderzałem się z 35 wagonowym składem ważącym ponad 2000 ton. Przy b. dużej prędkości zderzenia efekt jest taki, że "lok" którym uderzam w skład odbija się jak piłeczka ping-pongowa, a skład pozostaje w bezruchu przy czym cała energia gdzieś sobie uciekła- Co ciekawe nie ma różnicy czy skład był odhamowany czy zahamowany. Przy bardzo małej prędkości lok po zderzeniu staje w miejscu, a uderzony skład wpada w ruch oscylujący co jest po prostu bardzo nienaturalne.
Te obserwacje doprowadzają do punktu, w którym należało sprawdzić co się dzieje przy ciągłej interakcji ze składem.
I. Przy pchnięciu odhamowanego składu (bez spięcia go z lokiem) skład co chwila dosłownie przyspieszał szybciej niż pchnąca go lokomotywa, przez co lokomotywa szybko przyspieszała aż do momentu w którym ze sporą różnicą prędkości uderza w skład, który pchnie przez chwilę i znów go goni- Czyli symulacją tego nazwać nie można, gdyż wagony nie posiadały żadnej cieczy w swoim ładunku.
II. Przy ciągnięciu składu przy dużych prądach rozruchowych rozłączałem wyłącznik szybki, co powodowało zanik siły pociągowej... Jednak prędkość nadal wzrastała po czym malała w sposób oscylacyjny, efekt można spotęgować zsynchronizowaniem siły pociągowej z przyspieszaniem podczas ruchu oscylacyjnego.

Owe testy wykonałem ze względu na to, iż w ostatnim wydaniu MaSzyny zauważyłem dziwne zachowanie lokomotywy przy rozruchu składów towarowych, gdy zachowywała się jakby ciągnęła cysterny z cieczą. Wcześniej CHYBA efekt ten nie był aż tak zauważalny.

3
Bocznica / Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« dnia: 15 Lutego 2015, 21:17:16 »
A ja mam zaś pytanie z innej beczki apropoz nowego sterowania- Co w przypadku, gdy podniesiemy sobie patyki, włączymy WS i spadnie ciśnienie przez co WS się rozłącza?

Reg. zakazy 10.
Proszę poprawić tę wiadomość tak, by była zgodna z podstawowymi zasadami pisowni.
Benek

Brak reakcji. Bocznica.
Benek

4
Poszukuję, chcę zrobić / MaSzynowe ENB
« dnia: 12 Lutego 2015, 22:12:51 »
Witam.

Chciałbym was zapytać, czy zainteresowałby was projekt MaSzynowego programu modyfikującego grafikę w stylu popularnego ENB?
Są już co prawda efekty i można by je dopracować o ile któryś z developerów miałby czas na zabawę z tym, gdyż jest sporo problemów (głównie chodzi o efekty związane ze światłem które o dziwo działają tylko i wyłącznie na niebo w miejscu "słońca") a na potwierdzenie wrzucam dwa screeny z przykładowymi ustawieniami zrobionymi dla testu.

Udało mi się (póki co) wyprowadzić mapę głębi, co pozwala na zastosowanie SSAO oraz efektu DoF oraz udało się zmanipulować kolory filtrami PostFX. I tylko mi nie wyjeżdżać z "fotoszopami", gdyż mapa głębi jest widoczna na 3 obrazku, co prawda- na najprostszej scenerii, ale jest widoczna.
Resztę zdjęć z postępów będę wrzucać na stronę Facebookową, by nie zaśmiecać MaSzynowego serwera

Strony: [1]