Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - popatrz

Strony: [1]
1
Bocznica / Wydzielone z: Koleje Dolnośląskie na topie!
« dnia: 23 Kwietnia 2013, 03:56:34 »
Na topie: Urząd Transportu Kolejowego zawiesił licencję przewoźnika wydaną spółce Koleje Śląskie. Przewoźnik może przez pół roku prowadzić przewozy na podstawie licencji tymczasowej.

Bocznica.
Rozi

2
Bocznica / Wydzielone z: Budowa drugiej linii metra
« dnia: 19 Kwietnia 2013, 13:41:28 »
(scalone wyżej)

3
Pomoc w tworzeniu / Przechyłki jednośladów
« dnia: 26 Marca 2013, 23:59:37 »
Zastanowienie może budzić brak jednośladów (rowery, skutery, motocykle) na MaSzynowych drogach. Nie ma ani jednego dynamicznego modelu. Być może jednym z podstawowych powodów braku jednośladów jest brak procedur przechylających model na zakrętach.
Korzystając z teorii kinematyki i dynamiki ruchu po okręgu wyprowadziłem wzór na tgα kąta odchylenia od pionu. Oczywiście przy pomocy funkcji można z tego wyliczyć αrad albo αdeg - w zależności od potrzeby.

Główne założenia
1) brak poślizgu - ze względów oczywistych
2) brak przechyłek na łukach drogi - przynajmniej na tym etapie, gdy jeszcze nie ma konkretnych potrzeb
3) promień łuku R<>0 - procedura może być wywoływana warunkowo - tylko gdy pojazd jest na łuku, żeby nie było dzielenia przez 0
4) h1+h2>0 - w uproszczeniu, czubek głowy kierowcy musi być nad ziemią. Jest to oczywiste, ale konieczne do sprawdzenia przez program, żeby nie było dzielenia przez 0
5) h1=0,4*hc - wysokość od pasa w górę to 0,4 wysokości człowieka
6) hw2=h2/2 - środek ciężkości pojazdu jest w połowie jego wysokości
7) hw1=h2 - środek ciężkości kierowcy jest równy wysokości pojazdu
Stałe
g=9,81 m/s2 (przyspieszenie grawitacyjne)
Zmienne
hc - wysokość kierowcy
h2 - wysokość pojazdu
m1 - masa kierowcy
m2 - masa pojazdu
v - prędkość liniowa
R - promień łuku
Obliczenia
Szukamy α, w tym celu ustalamy siły reakcji aby wykorzystać je do:
tgα = R2/R1

Na początek wyliczamy wspólny środek ciężkości człowieka i pojazdu:
hw=((hw2*m2)+(hw1*m1))/(m1+m2)=((h2/2)*m2+(h2*m1))/(m1+m2)=
=(h2*((m2/2)+m1))/(m1+m2)=(h2*(m2*2*m1)/2)/(m1+m2)=
=(h2*(2*m1+m2))/(2*(m1+m2))

Wzór na siłę grawitacji:
G=m*g

Mamy już więc składową pionową siły reakcji, bo równa jest sile grawitacji:
R1=G=(m1+m2)*g

Siła dośrodkowa równoważona jest przez uzależnioną od położenia wspólnego środka ciężkości część poziomej składowej siły reakcji, więc:
R2=(Fd*hw)/(0,4*hc+h2)

Do tego równania podstawiamy wzór na siłę dośrodkową:
Fd=(m*v^2)/R

...oraz wyprowadzony wyżej wzór na hw. Mamy więc:
R2=(v^2*(m1+m2)*h2*(2*m1+m2))/(R*2*(m1+m2)*(0,4*hc+h2))

Już jesteśmy prawie "w domu". Mamy R1 i R2. Teraz podstawiamy i wyprowadzamy wzór:
tgα=R2/R1=(v^2*(m1+m2)*h2*(2*m1+m2))/(R*2*(m1+m2)*(0,4*hc+h2)*g*(m1+m2))
...po skróceniu przez (m1+m2) i uporządkowaniu zapisu otrzymujemy rozwiązanie końcowe:
tgα=(v^2*h2*(2*m1+m2))/(2*R*g*(m1+m2)*(0,4*hc+h2))

Mamy więc odchyłkę od pionu! Pozostaje "już tylko" zdefiniowanie w pliku konfiguracyjnym parametru rozróżniającego samochód od jednośladu, włączenie wyprowadzonego wzoru do obliczania modelu na zakręcie i stworzenie modeli jednośladów :)

4
Bieżące kolejowe / Budowa drugiej linii metra
« dnia: 08 Marca 2013, 02:25:51 »
Budowa największej stacji drugiej nitki i pewne jej aspekty związane z PKP PLK - kilka ciekawych zdjęć pokazujących etapy budowania elementów stacji podziemnej.

  Dodano: 14 Marca 2013, 13:39:30
Po drugiej stronie II linii - zaawansowany etap budowy konstrukcji stacji Rondo Daszyńskiego a tutaj
udana przebitka łącznika z I linią, służącego do zjazdów z II linii do bazy na Kabatach, aktualne położenie tarcz drążących tunele.
źródło: gazeta.pl

  Dodano: 19 Kwietnia 2013, 13:41:28
Annę już przewieźli znowu na II linię i składają w miejscu, gdzie odchodzi łącznik z I linią przez nią wydrążony. Oto ona w całej okazałości: http://www.rynek-kolejowy.pl/44532/Metro_Anna_wieczorowa_pora.htm

  Dodano: 6 maja 2013, 19:04:26
A tu z drugiej strony atakuje Krystyna. Na szczęście nie naruszyła starych czynszówek w bardzo złym stanie, jeszcze kawałek i dotrze do stacji Stadion.

5
Bieżące kolejowe / Jajowate koła PESA EN-97
« dnia: 11 Marca 2013, 12:50:56 »
Cytuj
urzędnicy zapewniali podróżnych, że będzie to dla nich całkiem nowa jakość
Cytuj
Co po roku dzieje się z wagonami EN-97? - Mamy problemy ze zbyt szybko zużywającymi się zestawami kołowymi
Cytuj
Przewoźnik nie wyklucza, że źle zaprogramowano sposób hamowania. Być może jednak przyczyna leży w wykonaniu samych kół. - Wykluczamy błędy złej eksploatacji z naszej strony
Czy opóźni to proces zmiany napięcia trakcyjnego z 600V na 3kV?

6
Bocznica / Wydzielone z: Kupno telefonu.
« dnia: 10 Marca 2013, 20:20:56 »
Po co od razu kupować? Polecam zajrzeć za kanapę. Np. mi czasami tam telefon spada.

Nie prowokuj. Reg. Zakazy: 12
Bocznica.
Rozi

7
Bieżące kolejowe / Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« dnia: 06 Marca 2013, 18:19:01 »
Cytuj
Maszynista prowadzi pociąg tylko ponad dwie godziny. Reszta to nocne stróżowanie.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,13510448,Maszynista_nocuje_w_pociagu__Pilnuje_przed_wandalami.html

8
Bieżące kolejowe / Przystanek Warszawa Zacisze-Wilno
« dnia: 06 Marca 2013, 01:18:38 »
W dobie zawieszania i zamykania przebijają się nieliczne pozytywne informacje. Oto developer, który buduje osiedle nieopodal linii 29 zdecydował się zbudować przystanek osobowy i wyremontować drogę do niego prowadzącą.
Artykuł: http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,13509195,Stacja_Wilno_prawie_gotowa__Kiedy_pierwsze_pociagi_.html
Lokalizacja:

9
Bocznica / Wydzielone z: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 02 Marca 2013, 20:22:47 »
Komentarz/pytanie nr.1 pod tym filmem osobnika zwącego się coś jak kobietapracującaiczłonek wymiata!

10
Bieżące Symulatorowe / Konkurs na nowe, zastępcze mini taboru
« dnia: 01 Marca 2013, 00:57:06 »
Drodzy MaSzyniści,
Trochę na zasadzie rozrywki, trochę rozwijając swoją empatię i oczywiście trochę w celu pomocy projektowi ogłaszam konkurs na najlepszą grafikę "zastępczego mini" taboru, dla którego Rainsted nie jest w stanie znaleźć dedykowanego mini. Oto obecny \textures\mini\other.bmp:

Powodem wyświetlania tego obrazka jest używanie nieoficjalnych/niepublikowanych dodatków, eksperymentowanie ze starymi wersjami taboru, własne lub obce działania twórcze/testowe/psujące. Chodzi o to, żeby na kawałku 95x35 pikseli zawrzeć informację, która nie będzie powodowała w Was stanu niepewności, niezrozumienia, zestresowania, rezygnacji, zadania sobie pytania "dlaczego ten świat jest taki skomplikowany" albo zaniku zainteresowania tak szlachetnym dziełem, jakim jest MaSzyna. Jednocześnie powinniśmy znaleźć w nim drogę i siłę do poszukiwania rozwiązania z nadzieją na lepsze jutro :)
Nagród żadnych nie przewidziano, ale szacunek, chwała i poczucie dobrze wykonanej pracy pozostanie.
Nie wahajcie się, myślcie kreatywnie, twórzcie. Siła w Was!

11
Inne niekolejowe / Gołota, czy Saleta?
« dnia: 23 Lutego 2013, 17:18:30 »
Ankietka: kto dziś wygra? Dlaczego stawiam Gołotę, a może wolę Saletę, dlaczego nie lubię żadnego, który Polak pójdzie w ich ślady i zawalczy o tytuł mistrza świata?

12
Symulator / O dźwiękach przestrzennych w symulatorze
« dnia: 09 Lutego 2013, 22:05:40 »
Już częstotliwości nie trzeba się tak sztywno trzymać.
Zmniejszanie częstotliwości na przykład z 44kHz na 22kHz ma znikomy wpływ na pogorszenie większości nagrań. Dużo więcej straty jest na konwersji z 16-bit na 8-bit (można sobie jednak i z tym w dużym stopniu poradzić). O sensie stosowania stereo nie wspominam bo jakby tego sensu nie widzę.
Pytanie uzupełniające do @Ra: Czy trzymanie się dźwięków 8-bitowych wynika tylko z wytycznych dla twórców i staraniu się o rozsądne rozmiary plików dźwiękowych, czy po prostu ma to jakieś uzasadnienie w ew. ograniczeniach exe?

Wydzielone z http://eu07.pl/forum/index.php/topic,23167.0.html
AtapiCl

13
Inne niekolejowe / Rekord na Bocznicy
« dnia: 08 Lutego 2013, 20:36:00 »
Ile postów użytkownika @TheSuchy trafi w tym miesiącu na bocznicę?

14
Publikacje / Łagodna wersja MaSzyny
« dnia: 03 Lutego 2013, 04:58:03 »
Cytat: info.txt
Wychodząc naprzeciw argumentom zwolenników ograniczania promowania treści wulgarnych oraz erotycznych w symulatorze, udostępniania tych treści dzieciom albo środowiskom, w których powodowałoby to narażanie projektu na krytykę, opracowany został dodatek umożliwiający ukrycie takich treści lub zastąpienie ich mniej kontrowersyjnymi substytutami.
Archiwum należy wypakować do foldera, w którym znajduje się symulator MaSzyna.
Uruchomienie pliku "decent_content.bat" znajdującego się w podfolderze "propriety_patch" zamienia wulgarne i nieobyczajne treści łagodniejszymi ich odpowiednikami.
Uruchamiając plik "standard_content.bat" znajdujący się w podfolderze "propriety_patch" przywracany jest stan pierwotny.
http://eu07.pl/userfiles/21691/propriety_patch.7z
Nakładka może być stosowana na MaSzyna 01.13 i wcześniejsze paczki całościowe. Obecnie zmodyfikowanych jest kilka plików dźwiękowych.

15
Nie wiem, dlaczego nazywane jest to hitem Facebook'a... czyżby społeczeństwo nie było tego do tej pory świadome? Wschodnie, dzikie, łupiące i burzące hordy niestety wywarły znaczący wpływ na część ziem naszego kraju.
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,13323452,Kolej_w_PRL_i_dzisiaj___te_mapy_staly_sie_hitem_sieci_.html
Ciekawą mapkę znalazłem dot. wpływu zaborów na poglądy polityczne w czasach teraźniejszych:
http://www.historycy.org/historia/index.php/t83497.html

16
Pomoc w tworzeniu / Demonstracja pociągu wahadłowego
« dnia: 04 Stycznia 2013, 17:03:47 »
Miałem sen. Śniło mi się że jest sceneria gdzie pociągi jeżdżą "same" i "stale" a mam możliwość wybrania sobie dowolnego z nich do prowadzenia. Fajny sen, czyż nie?
Dla osób, które mają podobne sny i  tworzą scenerie+scenariusze przygotowałem demonstrację - pociąg wahadłowy na linii stacja1-przystanek-stacja2. Wykorzystuje on dostępne nowe i dostępne ale niezbyt często wykorzystywane możliwości exe.
Mając na horyzoncie oddzielanie scenerii od scenariuszy, ograniczone zostało użycie eventów w torach do minimum - tylko sygnalizacja i wjazd na określoną grupę torów (przygotowanie do odcinków izolowanych).
Wykorzystane zostało aktywne W4 (PassengerStopPoint, *_stopinfo w torze), które zatrzymuje pociąg AI w odpowiednim miejscu i pozwala ruszyć zgodnie z rozkładem.
Są tu dwa rozkłady działające "w nieskończoność" roj10202 i roj10203 (dwa Timetable oraz addvalues przesuwający je w czasie o 15 minut)
Wjazd na jeden z dwóch torów pierwszej stacji jest naprzemienny.
Na początek proponuję włączyć debugmode i dać poprowadzić AI pociąg w kilku cyklach wahadłowych.
Można też jechać samemu, zachowując jedynie na uwadze konieczność zatrzymywania się blisko W4, żeby rozkład widziany przez F1 lub F3 się ładnie przewijał.
Dla ułatwienia analizy wpisałem komentarze, mam nadzieję że zrozumiałe.
Mam nadzieję, że zachęcę tym do szerszego stosowania rozkładów (dla AI i dla użytkownika) i tworzenia realniejszych przebiegów pociągów. Może kiedyś w jakiejś nowej scenerii albo scenariuszu mój sen się spełni ;)

17
Bocznica / Wydzielone z: Trochę gratów z EN57 + Maszyna
« dnia: 23 Grudnia 2012, 00:05:18 »
A czyja to własność i jak można wejść w posiadanie takich podzespołów?

Bocznica.
Rozi

18
Pomoc w tworzeniu / Przesłanie nazwy pociągu do komórki
« dnia: 05 Grudnia 2012, 11:17:48 »
Wyobraźmy sobie sytuację, że już na samym początku po wczytaniu scenariusza jest konieczność określenia, który pociąg wybraliśmy do prowadzenia. Potrzebne jest to do innego poprowadzenia symulacji dla każdego wybranego przez nas pociągu. Pociągi stoją w miejscu. Jest co prawda event whois, ale niestety w/g mnie nie rozwiązuje problemu. To jest zdarzenie wywoływane przez dowolny pociąg (też ten prowadzony przez AI), a także pociąg musi jechać, żeby je wywołać. Czy jest jakiś sposób, żeby na samym początku symulacji bez ruszenia pociągiem, przesłać do komórki pamięci informację, w którym pociągu jesteśmy?

  Dodano: 05 Grudnia 2012, 11:25:38
Pytanie podtrzymuję, choć przyszło mi do głowy inne rozwiązanie tej kwestii. Założyć eventy whois przed każdym pociągiem. Pierwszy, który ruszy to go wywoła (czyli ten "nasz") i wpisze nazwę do komórki. Reszta wywołań whois pominięta zostanie przez condition. Potem tylko należy uruchomić pozostałe pociągi.

19
Bieżące kolejowe / IceK Pendolino II?
« dnia: 03 Grudnia 2012, 22:04:45 »
IC zamierza uruchomić projekt Pendolino II. Warszawa-Olsztyn, Katowice - Łódź - Trójmiasto. Jakie jeszcze trasy?
http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,35189,12976571,Do_Warszawy_pojedziemy_komfortowym_pociagiem_Pendolino.html
I źródło, czyli Rynek-kolejowy.pl:
http://www.rynek-kolejowy.pl/37639/Malinowski_W_ciagu_48_godzin_przetarg_na_Pendolino_II.htm

20
http://www.bazakolejowa.pl//index.php?dzial=stacje&id=525&okno=start

Cytuj
semafory:   świetlne

Najlepszy dyżurny może się pomylić jak ma usterki SRK:


Reg. Obowiązki: 2
Bocznica.
Rozi

21
Poszukuję, chcę zrobić / Rozwój MaSZyny przez naprawę grzechów młodości
« dnia: 24 Października 2012, 18:50:54 »
Sparafrazuję słynne słowa JFK: Nie pytaj, co twoja MaSZyna może zrobić dla ciebie, zapytaj, co ty możesz zrobić dla swojej MaSZyny.

Dane wejściowe
Scenariusze (pliki scn i skojarzone z nimi pliki scm i inc), które istnieją w Paczce Całościowej 2011
Problemy
Kategoria 1 - "krytyczne": Wszelkie ograniczające wydanie nowych wersji EXE (od 372 włącznie wzwyż)
Kategoria 2 - "ważne": Niewpływające na funkcjonalność scenariusza w nowych wersjach EXE ale niewłaściwie i rażąco źle odwzorowane w symulatorze
Kategoria 3 - "estetyczne": nie kwalifikujące się do kat.1 i kat.2
Narzędzia i wymagania
Wykorzystanie pracy i umiejętności forumowiczów poszukujących i chcących rozwijać projekt MaSZyna zgodnie z ideą tego działu. Działania polegające na zastosowaniu odpowiednich narzędzi (Notepad2/Notepad++, edytora Rainsted, porównywarki txt np. WinMerge i innych), wiedzy zawartej w załączonym Scenery.doc, na forum (przekazywanej też w tym wątku) i znajdywanej w innych źródłach.
Cel
1) Eliminacja problemów krytycznych - umożliwienie wydawania Paczek Całościowych zawierających nowe wersje EXE, które wprowadzają wiele istotnych poprawek i nowych funkcji:
Głównie chodzi tu o analizę scenariuszy pod kątem występowania zdarzeń (eventów) o tych samych nazwach i ich właściwą naprawę, odpowiednie modyfikowanie obsługi pociągów prowadzonych przez AI. Dodatkowo - naprawienie błędów wykazanych w pliku errors.txt
2) Eliminacja problemów ważnych - usunięcie rażących błędów działania sygnalizacji, rogatek, zabezpieczeń kolejowych, naprawa złego umieszczenia wskaźników i/lub ich właściwe umieszczenie w scenerii (m.in. W4, W5 aktywnie wpływające na AI)
3) Korygowanie widocznych problemów estetycznych. Najniższy priorytet. Nie będzie to wchodziło w zakres działań naprawczych tutaj omawianych do czasu usunięcia problemów kategorii 1 i 2.

Mamy więc ogólnie zarysowaną definicję. Proszę o przemyślane, konstruktywne propozycje co do jej zmian albo rozszerzeń. Wszelkie wartościowe pomysły mile widziane. Proszę się nie zrażać skalą – "nie od razu Kraków zbudowano". Zajmę się teraz opracowaniem Metodyki Działania – czegoś w rodzaju podstawowego, krótkiego kursu objaśniającego jak się za to zabrać.

22
Bocznica / ankieta testowa
« dnia: 06 Października 2012, 16:48:41 »
Treść

23
Forum / Blad PHP: Request Entity Too Large
« dnia: 03 Października 2012, 14:37:08 »
Co pewien czas pojawiają się u mnie problemy PHP podczas operacji POST. Nie ma tu jakiejś określonej cykliczności. Problem po kilkunastu minutach znika. Uniemożliwia m.in zalogowanie się do forum albo wysłanie posta. Ostatni raz miałem to ok 10 minut temu.
Załączam screenshot'a tego błędu. Czy to tylko u mnie występuje?

24
Symulator / Algorytm hamowania AI
« dnia: 10 Września 2012, 19:00:29 »
Podczas obserwacji zachowania AI w EXE 355, rzuciło mi się w oczy że proces hamowania nie do końca jest idealny.
W momencie, gdy AI skanuje tory i zauważa event ograniczający prędkość (przypisany np. do toru, przy którym stoi W9), mimo tego że ten tor jest jeszcze daleko (np. 300m) zaczyna trochę "przeginać" z nabijaniem cylindrów hamulcowych.
1) Hamowanie jest zbyt mocne
2) Zbyt późno włączane jest napełnianie (dopiero po zejściu do odpowiedniej prędkości).
Efekt jest taki, że gdy AI ma szlakową 40 km/h i dojeżdża do W9 ograniczającego do 20 km/h, cały skład się zatrzymuje daleko przed ograniczeniem.
Widoczne jest to szczególnie w składach towarowych, gdy jest niska szybkość hamulca (G). Przy ustawieniach P i R nie jest to tak odczuwalne.

Nie wiem, jak obecnie wygląda algorytm reagowania na zmiany dozwolonej prędkości, ale wydaje mi się, że powinien on zakładać bezwładność hamowania i odległość do ograniczenia.
W chwili, gdy AI natrafia na event wywołujący SetVelocity, a prędkość aktualna jest wyższa od tej z ograniczenia, AI powinno skalkulować odległość do ograniczenia i wyliczać na bieżąco ze wzoru v=s/t czas pozostały do ograniczenia i mając to, ze wzoru na przyśpieszenie/opóźnienie odpowiednią wartość opóźnienia.
Do czasu aż ta wartość docelowa jest mniejsza od rzeczywistego opóźnienia, AI powinien sprawdzać dynamikę napełniania cylindrów i odpowiednio dostosowywać położenie kranu. Gdy opóźnienie hamowania jest już wystarczające, powinien doprowadzić do ustalenia stałego ciśnienia i...
...tutaj jest ten drugi moment, gdy ważna jest bezwładność opróżniania cylindrów. Proces odhamowania powinien rozpocząć się _przed_ uzyskaniem docelowej prędkości. Czas ten pewnie ciężko będzie wyliczyć. Chyba lepiej zrobić to doświadczalnie.
Trochę poeksperymentowałem i zauważyłem, że ten czas nie zależy od prędkości początkowej ani też masy ogólnej składu.
Zależy w zasadzie "tylko" od procentu masy hamującej i szybkości hamulca.
Im szybszy hamulec, tym lepiej - więc AI nie musi wyprzedzać tak bardzo momentu przejścia w napełnianie. Dla składów towarowych AI musi zacząć napełnianie dużo wcześniej.

No tak. To teoria, nie wiem tylko czy w praktyce jest to do oprogramowania.

25
Bieżące kolejowe / Lokomotywa JT42CWRM
« dnia: 07 Września 2012, 16:40:22 »
Byłem dziś z wizytą turystyczną na Odolanach i wpadła mi w oko ta lokomotywa: http://www.freightliner.pl/fleet/
Niestety nie miałem aparatu, żeby ją "złapać". Robiła rozruch z ładownymi ~ 40 Eamnoss'ami. Bez większego wysiłku to szło. Nie kopciło, ciszej niż tramwaj ruszało. Małe toto, niepozorne, a widać że moc ma.


Spisywałem przy okazji masy hamujące wagonów towarowych: Eaos, Eamos, Eacc, Eamnoss, Fa, Fals, Fal, Zas, Zaes,Res, Rs, Kbs, Gbs, Rgmms i Ugpps.
Jakby ktoś był tym zainteresowany to mogę zapodać.

Strony: [1]