Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Maxiu

Strony: [1] 2
1
Bieżące kolejowe / EP09 ze składem towarowym
« dnia: 22 Listopada 2013, 16:09:39 »
Doczekaliśmy się i takiego składu ;)

Wydzielam do osobnego wątku.
Benek

2
Bieżące kolejowe / Semafor z tarczą D1
« dnia: 09 Listopada 2013, 09:12:47 »
A tak się prezentuje rzadko spotykana kombinacja semafora z tarczą D1, ciekawe co UTK na to :)

Wydzieliłem dyskusję do nowego tematu.
Benek

3
Poszukuję, chcę zrobić / Plany Lini kolejowej nr 256
« dnia: 25 Października 2013, 16:03:55 »
Hej poszukuję planów linii kolejowej nr 256 Szymankowo - Nowy Dwór Gdański, głównie chodzi mi o odcinek Szymankowo - Nowy Staw.

4
Bocznica / Newag 222M-001
« dnia: 15 Października 2013, 13:44:02 »
Hej, zauważyłem w internecie informację, o nowym 2 członowym spalinowym zespole trakcyjnym 222M, więc takie pytanie mam zna ktoś dane techniczne tego pojazdu, być może jest za wcześnie by o tym mówić?

Informację znalazłem na blogu: http://torowy.blogspot.com/

5
Bocznica / Nietrzeźwa dyspozytorka kierowała ruchem pociągów
« dnia: 22 Sierpnia 2013, 13:03:52 »
Nietrzeźwa kierowała ruchem pociągów.

Dyspozytorkę ruchu kolejowego "po spożyciu" alkoholu zatrzymali dzisiaj (22.08) tczewscy policjanci. Kobieta, która miała prawie promil alkoholu, kierowała ruchem pociągów osobowych i towarowych, jadących z Trójmiasta w kierunku Bydgoszczy i Torunia.

Dyspozytorka, pracująca w podtczewskiej miejscowości Subkowy, po przybyciu policjantów na miejsce, tuż po godzinie 8.30, miała we krwi blisko jeden promil alkoholu.

- Otrzymaliśmy zgłoszenie, że pani, która od rana kierowała ruchem pociągów - m. in. kilku składów pasażerskich i towarowych, może być nietrzeźwa. Potwierdzenia sprawdziły się - 48-letnia mieszkanka gminy Tczewa miała blisko promil - mówi asp. sztab. Dariusz Górski, rzecznik tczewskiej policji. - Kobiecie grożą zarzuty z art. 174 KK, związane ze sprowadzeniem niebezpieczeństwa w ruchu lądowym, za które grozi od 6 miesięcy do 8 lat więzienia.

http://www.tcz.pl/index.php?p=1%2C47%2C0%2Cwiadomosci&item=8778ce7908c99069&title=Nietrzezwa-dyspozytorka-kierowala-ruchem-pociagow#.UhXvsn_-6sF

Coraz lepiej..

Jeszcze jeden taki zbędny temat w Bieżące kolejowe, a dostaniesz moderację.
Benek

6
Bocznica / 33 rocznica katastrofy kolejowej pod Otłoczynem
« dnia: 19 Sierpnia 2013, 09:07:17 »
Mija 30 lat od największej po II wojnie światowej katastrofie kolejowej w Polsce,m do której doszło 18 sierpnia 1980 r. w podtoruńskiej Brzozie. Między Brzozą właśnie a Otłoczynem czołowo zderzyły się dwa pociągi.

Przyczyny największej po II wojnie światowej katastrofy kolejowej w Polsce nie są do końca jasne. O godzinie 4:18 ze stacji Toruń Główny odjechał pociąg pospieszny z Kołobrzegu do Łodzi Kaliskiej. Był on opóźniony ponad pół godziny. Dwie minuty później w kierunku Torunia ruszył pociąg towarowy z Otłoczyna.

Maszynista tego pociągu Mieczysław Roschek minął sygnał nakazujący postój, umieszczony na semaforze wyjazdowym ze stacji w kierunku Torunia Głównego i wskutek rozprucia rozjazdu krzyżowego wyjechał na lewy niewłaściwy tor. Warto dodać, że w normalnych warunkach na wjechanie na lewy tor ("pod prąd”) potrzebny jest specjalny rozkaz na piśmie (wydawany za pokwitowaniem).
Oba pociągi zbliżały się do siebie jadąc z naprzeciwka po tym samym torze. Dyżurni ruchu i dróżnicy nie mieli żadnej możliwości interweniowania, mimo, że zdawali sobie sprawę z faktu, iż może dojść do katastrofy. Maszyniści nie byli bowiem w tamtych czasach wyposażeni w radiotelefony.

Pociągi zderzyły się ze sobą o godzinie 4:30. Maszynista pociągu towarowego (który zginął) zdążył mocno zahamować, co zapewne zmniejszyło nieco ilość ofiar. Skutki katastrofy były jednak przerażające. Zginęło 65 pasażerów (dwóch kolejnych zmarło w szpitalu), ranne zostały 64 osoby.

Źródło: http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100729/TORUN01/808377316

Regulamin, zakazy, pkt 10 (pod toruńskiej, godzina 430?), obowiązki, pkt 16, proszę poprawić i podać źródło tego tekstu.
adsim

7
Trwa wyjaśnianie okoliczności tragedii, do której doszło w piątek. Około godziny 16.00 w miejscowości Głębokie na torach na niestrzeżonym przejeździe kolejowym znaleziono ciało 7-letniego chłopca.
Swoje czynności prowadzą już policjanci pod nadzorem prokuratora. Wstępnie ustalono, że dziecko zostało śmiertelnie potrącone przez pociąg towarowy. Dokładne okoliczności tego zdarzenia wyjaśni jednak śledztwo - tłumaczy asp. Izabella Drobniecka z Komendy Powiatowej Policji w Inowrocławiu.
Jedną z prawdopodobnych wersji jest ta, że maszynista nie zauważył, że potrącił 7-latka i pojechał dalej.

Ale jak on mógł nie zauważyć że potrącił człowieka?

Info: http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=%2F20130803%2FINOWROCLAW01%2F130809752

8
Bieżące kolejowe / Dwulatek zginął pod kołami pociągu
« dnia: 28 Czerwca 2013, 14:44:03 »
Dwuletni chłopiec wpadł pod pociąg towarowy w Woli Rębkowskiej (pow. garwoliński, woj. mazowieckie). Dziecko zginęło na miejscu. Na razie nie wiadomo, jak chłopiec znalazł się na torowisku. Zdjęcia z miejsca wypadku zamieścił w naszym serwisie portal eGarwolin.pl

Jak informuje policja, do wypadku doszło po godz. 13.
"Według wstępnych ustaleń, dwuletni chłopiec wszedł na torowisko pod jadący pociąg towarowy, który jechał od strony Lublina w kierunku Warszawy" - poinformował redakcję Kontaktu 24 asp.szt. Leszek Wielgosz, rzecznik prasowy KPP w Garwolinie.
Jak dodał, na razie nie wiadomo jak dziecko znalazło się na torach, ani gdzie w tym czasie byli jego opiekunowie.
Na miejscu jest policja i prokurator, który wyjaśnia okoliczności tego zdarzenia. Ruch pociągów na tej trasie został wstrzymany.
Info: http://kontakt24.tvn24.pl/temat,dwulatek-zginal-pod-kolami-pociagu,91991.html?categoryId=2

Istny horror o głupocie ludzkiej słyszałem, nie raz ale dwuletnie letnie dziecko?

9
Publikacje / Syrena do EP09
« dnia: 16 Grudnia 2012, 14:04:41 »
Przedstawiam mój pierwszy dodatek, jest nim syrena lokomotywy EP09. Po pobraniu proszę, zapoznać się z plikiem info.txt

http://eu07.pl/index.php?id=pobierz&post=syrena-do-ep09

10
Bocznica / PKP CARGO przewiezie Pendolino
« dnia: 14 Czerwca 2013, 12:27:40 »
 Prowadzony przez lokomotywę PKP CARGO skład PKP Intercity pojedzie w sierpniu przez Austrię i Czechy do Polski. Pociąg będzie poruszać się na własnych kołach jako przesyłka nadzwyczajna. PKP CARGO przewozi także szynobusy z Polski dla obiorcy w Estonii.
Przewóz pociągu kat. EIC Premium jest kwalifikowany jako przesyłka nadzwyczajna. Pomimo, że przesyłka mieści się w skrajni ładunkowej, wymaga uzgodnień z zarządcami infrastruktury  kolejowej w poszczególnych krajach na trasie przewozu. Składy będą poruszać się na własnych kołach, prowadzone przez lokomotywę PKP CARGO.
Aby taki przewóz był możliwy, wymagane jest zastosowanie dwóch wagonów sprzęgowych na początku i końcu składu, gdyż elektryczne składy pasażerskie takie jak teprodukowane dla PKP Intercity przez Alstom czy inne szynobusy, nie posiadają tradycyjnych sprzęgów śrubowych do połączenia z lokomotywą.
-Dzięki takiemu rozwiązaniu pociąg pasażerski, który nie jest jeszcze dopuszczony do samodzielnego poruszania się po liniach kolejowych, może przebyć trasę od producenta do odbiorcy na własnych kołach. Grupa PKP CARGO Logistics specjalizuje się w obsłudze rozwiązań nieszablonowych zgodnie z życzeniami klientów- mówi Łukasz Boroń, Prezes PKP CARGO.  Zlecenie na organizację przewozów składów  kategorii EIC Premium otrzymało Przedsiębiorstwo Spedycyjne Trade Trans należące do Grupy PKP CARGO Logistics.
Pierwszy pociąg wyprodukowany we włoskim Savigliano  przyjedzie w  sierpniu do Polski, gdzie zostanie poddany testom.
Oferta na przewozy przygotowana przez PS Trade Trans przy współpracy z PKP CARGO zawiera rozwiązanie oparte na wykorzystaniu  wielosystemowej lokomotywy należącej do PKP CARGO  na całym międzynarodowym odcinku z Tarvisio na granicy włosko-austriackiej do Polski.
Warto pamiętać, że PKP CARGO ma uprawniania do prowadzenia samodzielnych przewozów nie tylko na terenie Polski, ale także w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech, w Austrii, Niemczech oraz Belgii.
Nie jest to pierwsze tego typu rozwiązanie zastosowane przez Grupę PKP CARGO Logistics.
- Pozyskanie prestiżowego zlecenia, jakim jest transport składów kategorii EIC Premium, to efekt wieloletnich doświadczeń PS Trade Trans  w organizacji złożonych przewozów specjalnych przy wykorzystaniu własnych rozwiązań inżynieryjnych i know-how. Możemy je realizować także dlatego, że PKP CARGO ma licencje uprawniające do realizacji samodzielnych przewozów poza Polską– mówi Sylwester Pruchniewski, Prezes PS Trade Trans.
W podobny sposób realizowane były przez PS Trade Trans i PKP Cargo przewozy z Polski do Włoch składów pasażerskich polskiego producenta PESA. Obecnie PS Trade Trans realizuje także przewozy szynobusów z Polski do Estonii. W należącym do PKP CARGO Centrum Logistycznym Małaszewicze (na granicy europejskich torów o szerokości 1435 mm i torów o szerokości 1520 mm) moduły szynobusów są stawiane na wózki szerokotorowe i dalej prowadzone oddzielną lokomotywą jako ładunek na własnych kołach,tranzytem przez Białoruś i Łotwę do Estonii.
- Grupa PKP CARGO Logistics rozwija swoją działalność w Polsce i poza granicami kraju. Fakt, że producent pociągów PKP Intercity zlecił nam przewóz z Włoch do Polski potwierdza jakość oferowanych przez nas usług oraz pokazuje, że możemy konkurować z największymi zachodnioeuropejskimi kolejami i operatorami logistycznymi – mówi Łukasz Boroń, Prezes PKP CARGO.

Informuje: http://www.pkp-cargo.eu/aktualnosci,szczegoly,2205,Grupa-PKP-CARGO-Logistics-przewiezie-pierwszy-z-20-skladow-kategorii-EIC-Premium.html

Reg. obowiązki 1.
Jedna z zasad netykiety brzmi: nie nadużywaj.
Przestań spamować na tym forum. Przejrzałem Twoje posty, większość z nich wysyłasz w dziale Bieżące kolejowe. W dodatku nie dodasz nic od siebie, tylko stosujesz zasadę kopiuj-wklej. Kolejne takie zachowanie zostanie nagrodzone punktami.
Benek


Uzupełnię: Obowiązki Punkt 7, przeglądam posty, userzy i Moderator mają rację. Pamiętaj, jakość nie ilość.

REWIZOR



11
Bieżące kolejowe / EP07 z żółtym czołem!
« dnia: 13 Czerwca 2013, 12:37:58 »
Znany już finał akcji “Żółte czoło dla Eu07-369“, które organizowane było na FB i prośbę poparło 287 użytkowników facebooka. Lokomotywa EU07-369 nie zostanie pomalowana w stary schemat z 1996 roku tak jak postulowali użytkownicy.
Jednak IC zgodziło się na przywrócenie malowania dla EP07-174, która po rewizji wróci do schematu “żółtego czoła”. Cieszy fakt pojawienia się kolejnej lokomotywy w historycznym malowaniu.

Lokomotywa EP07-174, która ma za kilka tygodni wyjechać w historycznym malowaniu “żółte czoło”. Lokomotywa, której rewizja ma zostać wykonana w lokomotywowni Kraków Prokocim aktualnie czeka przygotowana na swoją kolej w lokomotywowni Prokocim.
Foto: http://1435.pl/wp-content/uploads/2013/06/DSC_3715.jpg
Info: http://1435.pl/naprawa-rewizyjna-ep07-174/

12
Czeski przewoźnik Leo Express potwierdził na dzisiejszej konferencji prasowej zamiar wejścia na polskie tory już w grudniu tego roku. Pociągi mają być szybkie i komfortowe, a ceny biletów będą zależeć m. in. od momentu kupienia i popytu na dane połączenie.
 – Zaoferujemy polskim pasażerom fabrycznie nowe pociągi, spełniające najnowsze normy. Będą szybkie, bezpieczne i czyste – rozpoczął Leoś Novotny, właściciel i prezes czeskiego przewoźnika. Potwierdził wcześniejsze informacje „Rynku Kolejowego” – Leo Express będzie jeździł z Warszawy do Szczecina przez Poznań, do Gliwic przez Katowice, oraz do Krakowa.
Novotny od razu podkreślił, że nie zamierza odbierać pasażerów PKP Intercity i Przewozom Regionalnym, które jeżdżą na tych trasach – Przyciągniemy na polską kolej nowych pasażerów – według naszych wyliczeń, nawet 5 mln osób do 2015 roku. Będą to kierowcy samochodów – stwierdził. Podał przykład czeskiej linii Praga – Ostrawa, gdzie przewozy po wprowadzeniu konkurencji zwiększyły się, a prywatni przewoźnicy Leo Express i RegioJet chwalą się zapełnieniem pociągów na poziomie 80%, podczas gdy Pendolino Ceskych Drah ma zapełnienie na poziomie ok. 30%.

 Certyfikat już mają

Obecna na konferencji prasowej Wanda Zielińska z Dolnośląskich Linii Autobusowych, które użyczą Leo Expressowi licencji przewoźnika występując z nim w konsorcjum, zaprezentowała wydany dziś przez Urząd Transportu Kolejowego Certyfikat Bezpieczeństwa – Część A na rozszerzonym poziomie. To jeden z dwóch dokumentów, z braku których PKP PLK wstrzymała procesowanie wniosków Leo Expressu do rozkładu jazdy. Jak udało nam się dowiedzieć, certyfikat umożliwia wykonanie przewozów na poziomie do 200 mln osobokilometrów rocznie.

Drugim dokumentem jest decyzja o przyznaniu otwartego dostępu. Według PKP PLK jest ona konieczna, gdyż Dolnośląskie Linie Autobusowe zaprzestały regularnych przewozów w 2009 roku. DLA argumentują, że wynikało to wyłącznie z przyczyn rynkowych, a przez caly ten okres były przygotowane do prowadzenia przewozów. Sprawa prawdopodobnie oprze się o UTK.

Przedstawiciele obu przewoźników podkreślali, że nie wydaje się, że PLK utrudnia im wejście na tory – Starają się upewnić, że nie będzie takiej wpadki Jak w zeszłym roku z Kolejami Śląskimi. Zachowują się profesjonalnie i szanujemy to. Wierzę, że ten ostatni problem zostanie rozwiązany – powiedział Novotny. - Mamy know-how dotyczący przewozów z Czech, oraz rozeznanie na lokalnym rynku i niezbędne dokumenty z Dolnośląskich Linii Autobusowych. Nasz potencjał jest zatem wystarczający dla założonej działalności - zaznaczył.

Usługi z Emirates, bilety z Ryanaira

Leos Novotny nie chciał dziś zdradzić, ile będą kosztować bilety na pociągi Leo Expressu – zależy to od wielu czynników, których jeszcze nie znamy – na przykład ilości tras, jakie przyzna nam PKP PLK. Mogę zapewnić, że będą atrakcyjne – stwierdził tylko. Cennik Leo Expressu ma być elastyczny i zbliżony do tego, znanego z tanich linii lotniczych – cena biletu będzie zależeć od kilku czynników, Jak popyt na bilety, pora podróży i data zakupu.

Leo Express skupiał się na komforcie, jaki nowe pociągi mają zapewnić pasażerom. Do dyspozycji zostaną oddane trzy klasy: Ekonomiczna, Biznes i Premium. W dwóch wyższych będzie można otrzymać darmowy poczęstunek. Wszyscy pasażerowie będą zaś mieli do dyspozycji bezprzewodowy Internet, oraz udostępniane przez Wi–Fi filmy w jakości High Definition, stacje radiowe i gry – w część z nich będzie można zagrać ze współpasażerami. Darmowa na pokładzie będzie również prasa i możliwość wypożyczenia gier planszowych. Usługi pokładowe Leo Expressu Novotny porównał z czterogwiazdkowymi liniami lotniczymi Emirates, a system sprzedaży biletów - z tanim przewoźnikiem Rynaiar.

Będzie wspólna sprzedaż biletów?

W poniedziałek Leo Express oficjalnie potwierdził rozpoczęcie działalności w Polsce. Jednocześnie podał adres e-mailowy, na ktore chętni do pracy w Leo Expressie mogą wysyłać swoje CV. - Dostaliśmy już, w ciągu dwóch dni, ponad sto zgłoszeń - mówi Novotny. Ogólnie Leo Express zainwestuje w Polsce ok. 600 milionów złotych - dwa razy więcej, niż w Czechach.

Dużo mówi się również o potencjalnej współpracy z polskimi przewoźnikami - PKP Intercity i Przewozami Regionalnymi. Na czym ona miałaby polegać? - Przede wszystkim chodzi o wzajemną sprzedaż biletów - wyjaśnia Novotny. Przyznaje on, że w samych Czechac wspólnej sprzedaży z CD i RegioJetem nie udało się osiągnąć - Spowodowały to jednak przyczyny techniczne, nie brak chęci. W Polsce już mamy deklaracje zainteresowania wspólnej sprzedaży biletów. To o tyle ważne, że wielu naszych pasażerów będzie się przedsiadać z pociągów dotychczasowych przewoźników - zaznaczył właściciel Leo Expressu.

Info: http://www.rynek-kolejowy.pl/45834/Leo_Express_Mamy_certyfikat_wchodzimy_za_pol_roku.htm

13
Pociąg relacji Kołobrzeg – Słupsk śmiertelnie potrącił mężczyznę.
Do tragedii doszło ok. godz. 10.20 pomiędzy ul. Wąwozową w Koszalinie a Skwierzynką.
– Ze wstępnych informacji, które posiadamy wynika, że niezidentyfikowany mężczyzna dostał się pod nadjeżdżający pociąg – informuje Monika Kosiec, rzeczniczka koszalińskiej policji.
Ruch na trasie Koszalin-Słupsk został wstrzymany do odwołania.

Info: http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=%2F20130606%2FKOSZALIN%2F130609750

14
Do zdarzenia doszło w Rosedale (stan Maryland). Pociąg towarowy, przewożący między innymi chemikalia, zderzył się z ciężarówką.
Skład prawdopodobnie uderzył w ciężarówkę, gdy ta pokonywała przejazd kolejowy. Kierowca samochodu ciężarowego został ranny. Przewieziono go do szpitala. Według lekarzy, jego życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.
Wskutek zderzenia pojazdów doszło do eksplozji i pożaru. Firma transportowa CSX, której pociąg się wykoleił, poinformowała, że z 45 wagonów wykoleiło się co najmniej 12. Jeden z nich zawierał materiały niebezpieczne, ale się nie zapalił. Na pozostały ładunek składały się drewno i papier.
Ewakuowano osoby znajdujące się w promieniu pół mili od katastrofy. Wydostanie się z niebezpiecznej strefy zasugerowano zamieszkującym okoliczne domy.
Do wypadku doszło na terenach przemysłowych. Rzecznik straży pożarnej w Baltimore zapewnia, że do powietrza nie dostały się żadne substancje toksyczne.

www.polskieradio.pl

15
Bocznica / Wydzielone z: Rotfl!
« dnia: 27 Maja 2013, 13:20:01 »
Wagony bez toru?

16
30 kwietnia w godzinach porannych do Warszawy powinien dojechać z Nowego Sącza  pierwszy skład zespołu trakcyjnego dla II linii metra.  Przewoźnikiem wagonów Inspiro jest PKP CARGO.
 
W poniedziałek w godzinach popołudniowych ze stacji Nowy Sącz wyjedzie pociąg przewożący  nietypową przesyłkę nadzwyczajną: pierwszy ze składów zespołu trakcyjnego Inspiro dla II linii warszawskiego metra.  W składzie znajdują się obok zespołu trakcyjnego dla metra również wagony ochronne zapewniające uzyskanie przez ten pociąg wymaganej masy hamującej.  Skład prowadzi  lokomotywa EU06-10 należąca do Południowego Zakładu PKP CARGO.

Info: http://www.pkp-cargo.eu/aktualnosci,szczegoly,2115,PKP-CARGO-PRZEWOZI-PIERWSZE-WAGONY-DLA-II-LINII-METRA.html

17
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nakazał w trybie natychmiastowym wprowadzić na stacji Baby ograniczenia eksploatacyjne zapewniające bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego do czasu usunięcia wszelkich nieprawidłowości.


Prezes UTK wydał decyzję stwierdzającą naruszenie zasad bezpieczeństwa ruchu kolejowego na stacji Baby poprzez wskazywanie sprzecznych sygnałów świetlnych na sygnalizatorach semaforów wjazdowych i ostatnich semaforów blokady samoczynnej oraz nakazał PKP Polskie Linie Kolejowe SA usunięcie wszelkich nieprawidłowości do dnia 31 maja 2013 roku. Ponadto nakazał w trybie natychmiastowym wprowadzić na stacji Baby ograniczenia eksploatacyjne.

Zgodnie z przepisami zarządca infrastruktury kolejowej zobowiązany jest spełnić wszelkie warunki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego. Prowadzenie ruchu kolejowego przy występujących sprzecznych wskazaniach semaforów wjazdowych i wyjazdowych w stacji Baby bezpośrednio zagraża bezpieczeństwu ruchu kolejowego. W związku z powyższym Prezes Urzędu Transportu Kolejowego uznał za konieczne wydanie decyzji w przedmiotowym zakresie.

W sierpniu 2011 roku w Babach doszło do katastrofy kolejowej, w której zginęły wtedy dwie osoby, a 80 zostało rannych. Natomiast przed miesiącem złe wskazania semafora w tym samym miejscu zauważył maszynista Przewozów Regionalnych.

Info: http://www.rynek-kolejowy.pl/44817/_UTK_stwierdza_naruszenie_bezpieczenstwa_przez_PKP_PLK_wBabach_.htm

18
-Trzeba pamiętać, że pojawienie się LeoExpress to duża szansa dla PKP Intercity. Impuls do doskonalenia własnej oferty oraz szansa na pozyskanie nowych klientów, którzy dotychczas w ogóle nie korzystają z kolei, a prywatny przewoźnik ich do tego zachęci. Skorzystają z LeoExpress w podróży do Krakowa, a przyszłości wybiorą pociąg w podróży do Lublina. LeoExpress w Czechach właśnie koncentruje się bardziej na pozyskiwaniu nowych klientów dla kolei, niż na odbijaniu pasażerów konkurencji – mówi dr Michał Beim z Instytutu Sobieskiego.
 Według eksperta Instytutu Sobieskiego, LeoExpress ma szansę wygrać konkurencję na najbardziej lukratywnych trasach. - Zresztą pomagać mu będzie w tym obecna oferta PKP Intercity, która polega na kupowaniu biletu na określony pociąg, a nie na określoną trasę. Przewaga elastyczności, którą mają np. Deutsche Bahn nad prywatną konkurencją, odpada - wyjaśnia  Beim.
 Leo Express - komfort za rozsądną cenę?

 Reklama BusinessClick

- Gdyby polskie władze, zarówno krajowe, jak i wojewódzkie, większą uwagę przy inwestycjach kolejowych przykładały do infrastruktury torowej i dworców, a nie do zakupu taboru przez zasiedziałych przewoźników lub przez spółki kolejowe powoływane przez podmioty publiczne, rynek kolejowych przewozów pasażerskich otworzyłby się wcześniej, z korzyścią dla pasażera. Przez „projekty taborowe” sytuacja dla rynku jest więc mniej korzystna – mówi ekspert. - Uważam, że priorytetem Leo Express będzie komfort za rozsądną cenę. Dziś cena pociągów eIC, EC czy Ex spółki Intercity znacząco odbiega od cen RegioExpress czy TLK, jednak różnica jakościowa nie jest aż tak znacząca, aby dwukrotnie więcej płacić za bilet – dodaje.

- Standard jak w Czechach: gniazdka przy każdym miejscu, bezpłatny Internet, wygodne fotele – skórzane w wyższej klasie, czyste toalety, atrakcyjny design przestrzeni pasażerskiej są tym, czego pasażerowie kolei nadal oczekują, a co oferują już niektórzy przewoźnicy autobusowi, np. Polski Bus czy LuxExpress – informuje Beim.

Konkurencja rośnie w siłę

Zdaniem eksperta, analogii między czeskimi a polskimi trasami Leoexpress jest wiele. Ze względów na gospodarczą i społeczną rolę aglomeracji śląskiej, Poznania i Krakowa duży potencjał, porównywalny jest z trasą Praga-Ostrawa. Również odległość między tymi miastami jest porównywalna.
- Połączenia Poznań-Warszawa, Kraków-Warszawa i Katowice-Warszawa są właściwie jedynymi, gdzie kolej z powodzeniem może konkurować z indywidualną motoryzacją oraz z samolotami. Czasy przejazdu, jak na polskie warunki, są na tych trasach najlepsze – wyjaśnia Beim. - Konkurencja jednak się zaostrza. PolskiBus.com oferuje ciekawe ceny, a również LOT, do czasu problemów finansowych, oferował bardzo atrakcyjne bilety w ramach „Szalonych Śród”. Pojawienie się prywatnego przewoźnika może być więc szansą dla kolei – rozumianej jako całość – na utrzymanie wiodącej pozycji na tych trasach – dodaje.
Według eksperta stosunek spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, pozostającej nadal w grupie PKP SA, będzie świadectwem reform polskiej kolei oraz czytelnym sygnałem dla krajowych i zagranicznych inwestorów.
- Jeśli PKP PLK nie będą wykorzystywać różnych kruczków prawnych – inwestorzy otrzymają wyraźny sygnał, że Polska, choć nie ma najlepszej infrastruktury, szanuje unijne prawo. W przeciwnym przypadku, Polska straci bardzo wiele, nie tylko na wizerunku, ale również przy realizacji projektów unijnych czy podziale budżetu UE. Możliwości szkodzenia, niestety, jest wiele. Już wcześniej pojawiały się pomysły, aby ze względu na problemy z pojemnością Warszawy Centralnej pociągi, które jeżdżą w służbie publicznej, kierować na Warszawę Gdańską. – mówi Beim. - Głównym konkurentem grupy PKP SA nie są Przewozy Regionalne czy LeoExpress, ale prywatny samochód. Tą konkurencję od wielu lat przegrywa cała kolej, nie tylko grupa PKP SA – dodaje.

Info: http://www.rynek-kolejowy.pl/44776/_Konkurencja_LeoExpress_szansa_dla_PKP_Intercity_.htm

19
Bieżące kolejowe / PKP Intercity pozbywa się 114 wagonów
« dnia: 10 Kwietnia 2013, 18:53:32 »
Wiosenne porządki 2013: PKP Intercity ogłosiło przetarg na sprzedaż wraków wagonów osobowych, których wartość wywoławczą oszacowano na 1,94 mln zł. Postępowanie zostało podzielone na siedem zadań.



W ramach zadań II, VI i VII, sprzedaż 58 wraków wagonów odbędzie się z wyłączeniem zestawów kołowych z maźnicami. W pozostałych zadaniach 56 wraków wagonów zostanie sprzedanych z zestawami kołowymi

Wraki wagonów rozlokowane są w kilku miejscach według zadań:
Zadanie I – 43 sztuk wraków stoi w Gdyni
 Zadania II – 12 sztuk wagonów stoją na terenie stacji Warszawa Grochów
 Zadanie III – 2 wagony stoją w Bydgoszczy
 Zadanie IV – 10 wagonów stoi we Wrocławiu
 Zadanie V – jeden wagon przebywa na terenie firmy Tabor Szynowy Opole
 Zadania VI – 11 wagonów stoją w Lesznie
 Zadanie VII – 35 wraków przebywa w Szczecinie.

Warunkiem wzięcia udziału w przetargu jest dokonanie wpłaty wadium w wysokości 10 proc. ceny wywoławczej netto zadania. Za najkorzystniejszą sprzedający uzna ofertę z najwyższą zaoferowaną ceną nabycia 1 tony wraku wagonu w danym zadaniu.

Na oferty przewoźnik czeka do 19 kwietnia 2013 r.

Info: http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13471/PKP-Intercity-pozbywa-sie-114-wagonow.html

20
 Złodzieje ukradli części torowiska na odcinku Stegna-Sztutowo. Latem na tej trasie kursuje jedna z większych atrakcji Żuław – kolej wąskotorowa. W tym sezonie nie uda się jej już uruchomić. Nie ma pieniędzy na to, by naprawić szkody wyrządzone przez złomiarzy.

- Stratę zauważyliśmy podczas rutynowej kontroli torów przed sezonem – tłumaczy Filip Bebenow z Żułwaskiej Kolei Dojazdowej. – Złodzieje ukradli elementy rozjazdów i złączki, gdybyśmy nie zauważyli tych braków wcześniej mogłoby dojść do tragedii. Nie chce myśleć co by było, jakby pociąg najechał na to miejsce – dodaje.

Żuławska Kolej Dojazdowa działa jako stowarzyszenie, które skupia pasjonatów kolei wąskotorowej. Co roku, w sezonie letnim jedzie przez takie miejscowości jak Mikoszewo, Jantar, Stegna, Sztutowo i Nowy Dwór Gdański.

– Ze względu na kradzież z głębokim żalem musimy zrezygnować z jednego z bardziej atrakcyjnych odcinków trasy między Stegną, a Sztutowem. Odcięto nam jedną odnogę, bardzo atrakcyjną, bo w Szutowie rzesze turystów odwiedzało obóz koncentracyjny – tłumaczy Bebenow. – Straty spowodowane przez najprawdopodobniej złomiarzy wynoszą ok. 30 tys. zł. Nie mamy pieniędzy, by odkupić utracone elementy – wyjaśnia.
Jak dodaje, stowarzyszenie utrzymuje się tylko ze sprzedaży biletów.
Od Janatra do Nowego Dworu Gdańskiego
Dla miłośników wąskotorówki jest tez dobra wiadomość, bo mimo odcięcia jednej „nitki” trasy, kolej pojedzie z Janatra do Nowego Dworu Gdańskiego. -  Startujemy jak zwykle 1 maja, normalna cena biletu to 12 zł – tłumaczy Bebenow. -  Liczymy na wyrozumiałość turystów w związku z „awarią” – dodaje.
Historia kolei wąskotorowej na Żuławch sięga końca XIX wieku. Wznowione w 2003 roku letnie przewozy pasażerskie na trasie Nowy Dwór Gdański - Stegna oraz prawy brzeg Wisły - Sztutowo stały się wakacyjnym hitem i regionalną atrakcją turystyczną.
Z okien wagonów można podziwiać wspaniałe krajobrazy Żuław, a Morze Bałtyckie i wiele innych atrakcji są na wyciągnięcie ręki. Wszystko w towarzystwie opalanego węglem parowozu i kłębów dymu białej pary wodnej buchającej z komina.

Informacje: http://www.tvn24.pl/pomorze,42/waskotorowka-latem-nie-pojezdzi-zlomiarze-rozebrali-torowisko,317399.html
Również w Teleexpressie w TVP1 o 17:00.

21
Bieżące kolejowe / Druzgocący raport NIK nt. ratownicta kolejowego
« dnia: 08 Kwietnia 2013, 19:52:38 »
"Rynek Kolejowy" dotarł do raportu Najwyższej Izby Kontroli dotyczącego ratownictwa technicznego i ochrony przeciwpożarowej na kolei. Inspektorzy nie zostawili suchej nitki na PKP PLK, Urzędzie Transportu Kolejowego i Państwowej Straży Pożarnej.
 Zarządcy nie byli zainteresowani utrzymaniem służb ratowniczych
Kontrola objęła okres styczeń 2010 – czerwiec 2012 roku. Raport Najwyższej Izby Kontroli stwierdza, że „zarządcy linii kolejowych, w tym przede wszystkim PKP PLK, a także jednostki wchodzące w skład Krajowego Systemu Ratowniczo–Gaśniczego, nie są odpowiednio przygotowane pod względem organizacyjnym i wyposażenia w sprzęt do wykonywania zadań ratowniczych i gaśniczych”.

Według NIK, cztery kolejowe zespoły ratownicze straciły gotowość operacyjną. „Zarządcy linii kolejowych nie byli zainteresowani utrzymywaniem służb ratowniczych z uwagi na związane z tym koszty”. Według NIK, przyczyną tego stanu jest nierzetelne realizowanie zadań, nieprawidłowości systemowe – brak odpowiedniej rangi regulacji,  niedostateczny nadzór Urzędu Transportu Kolejowego.
Jednostki ratownictwa...bez pracowników.
NIK podaje konkretne zarzuty. – Brak kwalifikacji pracowników zespołów ratowniczych wobec potrzeb Instrukcji Ir–15 o kolejowym ratownictwie technicznym. „Tylko w co trzecim zespole ratowniczym zespoły były kompletne, a w 3 z 24 jednostek ratownictwa technicznego w ogóle nie zatrudniano pracowników. Obowiązkowe szkolenia ukończył zaledwie co trzeci pracownik” – pisze Izba.
W 11 na 13 skontrolowanych Zakładów Linii Kolejowych pracownicy nie zostali wyposażeni w komplet środków ochrony indywidualnej. W 8 ZLK nie zarządzano ćwiczeń w formie próbnych alarmów. W blisko 60% zbadanych wyjazdów były one opóźnione – aż do 285 minut. Ważnych świadectw sprawności nie posiadała jedna piąta pojazdów szynowo–drogowych, a 11 ze 102 wagonów będących w dyspozycji zespołów było niesprawnych. Cztery zespoły nie posiadały zdolności operacyjnej z braku sprawnego sprzętu – pisze NIK. Dokumentacja również była prowadzona nierzetelnie.
Nie utrzymują pasów przeciwpożarowych.
NIK pisze również o tym, że w marcu 2011 roku PKP PLK zaprzestała utrzymywania pasów przeciwpożarowych wzdłuż linii kolejowych. Izba jednoznacznie stwierdza, że interpretacja przepisów przez zarządcę infrastruktury i ówczesne Ministerstwo Infrastruktury, prowadząca do tej decyzji, była błędna.
Najwyższa Izba Kontroli stwierdza w raporcie, że na skutek tych działań zarządcy infrastruktury liczba pożarów lasów w sąsiedztwie linii kolejowych wzrosła czterokrotnie.
Straż pożarna też niegotowa.
Najwyższa Izba Kontroli skrytykowała również Państwową Straż Pożarną. Nierzetelnie były tam sporządzane plany ratownicze, jak również przeprowadzane inspekcje. Tu również były nieprawidłowości w szkoleniu u prawie jednej trzeciej stanu osobowego. Zabezpieczenie sprzętu w przypadku katastrof kolejowych było dalekie od zadowalającego.
UTK nie kontrolował.
Izba uznała też, że prezes Urzędu Transportu Kolejowego nie kontrolował wypełniania przez zarządców obowiązków związanych z bezpieczeństwem ruchu kolejowego, dot. prowadzenia akcji ratowniczych. Według NIK skutkiem tych opieszałości było niezgłoszenie przez PKP PLK w ciągu dwóch i pół roku aż 124 zdarzeń na sieci kolejowej (5,8%). Zgłoszenie kolejnych 835 zdarzeń nastąpiło po wymaganym ustawą terminie.
PKP PLK wzmacnia zespoły ratownictwa
Polskie Linie Kolejowe nie odżegnują się od winy. - Zarządca infrastruktury zastosował się do zaleceń NIK i przystąpił do uzupełnienia niezbędnej obsady zespołów - zapewnił "Rynek Kolejowy" rzecznik PKP PLK Robert Kuczyński. -  Niebawem ogłosimy przetarg na dostawę 10 specjalistycznych pojazdów, trwa także analiza kolejnych niezbędnych zakupów - dodaje.
Jak podaje Kuczyński, w obecnej sytuacji zespoły ratownictwa zostały rozlokowane na największych węzłach kolejowych. - Obecnie system ratownictwa kolejowego tworzy 8 Specjalnych Pociągów Ratownictwa Technicznego, 15 Pociągów Ratownictwa Technicznego oraz blisko 100 zespołów szybkiego reagowania. Sprzęt, pomimo wieku kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu lat jest sprawny i regularnie podlega przeglądom lub naprawom. W połączeniu z systemem zawiadamiania służb m.in. poprzez dyspozytury, pozwala na natychmiastową reakcję na zdarzenia na sieci kolejowej i przystąpienie do usuwania skutków zdarzeń na sieci kolejowej w czasie nawet 60 minut - zapewnia Robert Kuczyński.

Info: http://www.rynek-kolejowy.pl/43555/_Druzgocacy_raport_NIK_nt_ratownicta_kolejowego_.htm

22
Bocznica / Wydzielone z: Nowe malowanie EP08-007
« dnia: 01 Kwietnia 2013, 14:06:41 »
Będzie kolejna świnka? http://rail.phototrans.eu/14,77921,0,PaFaWag_102E_.html

No to Cię zrobili :)
Ms2.
Rozi

23
Inne niekolejowe / Życzenia Wielkanocne
« dnia: 29 Marca 2013, 14:19:50 »
W związku z nadchodzącymi Świętami życzę Wam, Radosnych Świąt Wielkiej Nocy, które będą wypełnione, samą nadzieją do dalszego życia, w których będzie jak najmniej smutku i zmartwień, w których dostrzeżesz sens i siłę do dalszego życia. Pogody w sercu, z faktu Zmartwychwstania_Pańskiego, Smacznego jajka, przy rodzinnym stole życzy Maxiu dla wszystkich forumowiczów.

Nie za dużo tych przecinków i Wielkich liter? Tak napisana wiadomość powinna polecieć na bocznicę, ale z okazji świąt niech już zostanie. Ja bym Ci tylko życzył podręcznika do gramatyki pod choin... znaczy zająca:).
adsim

24
Bieżące kolejowe / Arriva wyjeżdża na linie zelektryfikowane
« dnia: 28 Marca 2013, 10:13:29 »
Prywatny przewoźnik operujący na liniach niezelektryfikowanych w województwie kujawsko – pomorskim, od 15 grudnia przejmie dodatkowo obsługę czterech regionalnych odcinków linii zelektryfikowanych.

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego rozstrzygnął przetarg na dwa, spośród trzech pakietów na świadczenie usług w regionalnym transporcie kolejowym od grudnia 2013 roku do grudnia 2015 roku wyłaniając spółkę Arriva RP jako zwycięzcę.
- W związku z powyższym pragniemy poinformować, że postęp prac nad przygotowaniem usług związanych z zadaniami wynikającymi z pakietów, gdzie nasza oferta była najkorzystniejsza, nabierze tempa. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby nadrobić opóźnienia jakie wystąpiły z uwagi na przedłużającą się procedurę przetargową – informuje spółka w komunikacie.
Arriva RP w szczególności liczy na współpracę z obecnym przewoźnikiem na tych liniach, czyli Przewozami Regionalnymi oraz ościennymi województwami celem ustalenia zasad współpracy w połączeniach regionalnych na stykach międzywojewódzkich.
- Ponadto, jak już poinformowaliśmy bezpośrednio zarząd Przewozów Regionalnych, jesteśmy zainteresowani zatrudnieniem części pracowników obecnie obsługujących te połączenia  oraz umożliwienie tej spółce dalszego wykorzystywania swojego potencjału – zaznacza Arriva RP.
Spółka deklaruje, że wszyscy jej pracownicy dołożą wszelkich starań, aby w terminie do uruchomienia przewozów w grudniu wszystko było gotowe, a zmiana operatora przewozowego była niezauważalna dla pasażerów. Jednocześnie Arriva RP zaproponuje nowe rozwiązania, które powinny zostać dobrze przyjęte przez obecnych pasażerów, ale tez nowych użytkowników kolei.
Przypomnijmy, 30 października 2012 r. Arriva RP złożyła ofertę w przetargu na obsługę odcinków linii kolejowych w obrębie województwa kujawsko-pomorskiego w latach 2013-2015. Oferta dotyczyła tras Toruń – Kutno, Toruń-Iława (pakiet A), Bydgoszcz-Tczew, Bydgoszcz-Wyrzysk Osiek (pakiet B), Gniezno-Toruń, Inowrocław-Bydgoszcz (pakiet C).
Ceny zaproponowane przez Arrivę RP były najbardziej atrakcyjne dla dwóch z trzech pakietów (A przy cenie 10,38 zł/pociągokilometr i B przy cenie 11,82 zł/pociągokilometr). W pakiecie C (przy cenie 13,49 zł/pociągokilometr) najniższą cenę zaoferowała firma Przewozy Regionalne, obecnie obsługująca trasy objęte postępowaniem. Pod koniec stycznia tego roku postępowanie zostało niespodziewanie unieważnione – zamawiający jako powód podał, że przedstawione oferty przekraczają możliwości finansowe województwa.
W lutym Arriva RP złożyła do Krajowej Izby Odwoławczej wniosek o uznanie unieważnienia tego przetargu za bezprawne. Spółka uważała także za nieuzasadnione zaniechanie wyboru jej oferty jako najkorzystniejszej w dwóch z trzech wymienionych w postępowaniu pakietów połączeń. Zdaniem Arrivy RP zaoferowane przez uczestników postępowania ceny mieściły się w budżecie przeznaczonym na ten cel przez zarząd województwa, a ich przyjęcie oznaczałoby realne oszczędności w budżecie województwa.
Krajowa Izba Odwoławcza uznała za zasadny złożony przez spółkę Arriva RP wniosek o uznanie unieważnienia przetargu za bezprawny. KIO nie mogła wskazać i wybrać zwycięzcy postępowania, więc nakazała samorządowi województwa kontynuowanie dalszej procedury przetargowej, czyli sprawdzenie złożonych ofert i wybranie najkorzystniejszych. I tak 25 marca Sejmik Województwa przyjął uchwałę w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowych dla przewoźników świadczących usługi w zakresie publicznego kolejowego transportu zbiorowego. Następnego dnia Urząd Marszałkowski rozstrzygnął przetarg na korzyść Arrivy RP w pakiecie A i B.

Info: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13328/Arriva-wyjezdza-na-linie-zelektryfikowane.html#.UVQFMce2b1g.facebook

25
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", obecnie na podstawie decyzji prezesa Urzędu Transportu Kolejowego z eksploatacji wyłączonych jest siedem elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 Kolei Mazowieckich. Chodzi o kwestie bezpieczeństwa.
 Informacje o wyłączeniu z eksploatacji pociągów Kolei Mazowieckich potwierdził przewoźnik. - Na sześciu pojazdach zostały wykonane przeglądy wszystkich systemów potwierdzone protokołami i te pojazdy zostały zgłoszone do UTK w celu uchylenia decyzji o wyłączeniu z eksploatacji. Na jednym pojeździe dodatkowo dokonywane są inne czynności naprawcze i zostanie on zgłoszony w ciągu trzech najbliższych dni - obiecuje rzecznika spółki Donata Nowakowska.

- Powodem wyłączenia z eksploatacji we wszystkich przypadkach była usterka drzwi wejściowych, spowodowana opadami śniegu i mrozem - mówi Nowakowska. Jak mówi, nawiewanie i gromadzenie się śniegu w komorach mechanizmów drzwiowych, który pod wpływem zmieniających się w czasie eksploatacji temperatur topi się a następnie zamarza, powoduje unieruchomienie drzwi. - Jest to wada konstrukcyjna pojazdów serii EN57 - mówi rzeczniczka.

- W celu wyeliminowania tego problemu Spółka podjęła decyzję o wymianie całego mechanizmu drzwi zewnętrznych w elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 podczas modernizacji realizowanych w ramach piątego poziomu utrzymania pojazdów. Pierwsze tak zmodernizowane pojazdy wyjechały na tory w marcu - przypomina Donata Nowakowska (pisaliśmy o nich tutaj - przyp. RK).

Info: http://www.rynek-kolejowy.pl/42446/UTK_nakazal_wylaczyc_z_eksploatacji_siedem_pociagow_Kolei_Mazowieckich.htm

26
Bieżące kolejowe / Łódzki EN57AL przyłapany na testach
« dnia: 24 Marca 2013, 12:21:48 »
ZNTK Mińsk Mazowiecki testuje kolejny zmodernizowany elektryczny zespół trakcyjnych EN57 dla województwa łódzkiego. Jednostka premierową jazdę odbyła na odcinku Mińsk Mazowiecki – Siedlce, gdzie spotkał ją jeden z naszych Czytelników.
Wykonawcą przebudowy pojazdu było konsorcjum NTK Mińsk Mazowiecki oraz bydgoskiej Pesy, któremu Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego udzielił zamówienia na modernizację czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. Pierwszy pociąg zmodernizowany w ramach tego kontraktu (EN57AL–1769)  został dostarczony w lutym tego roku. Egzemplarz widoczny na zdjęciach ma zostać odebrany przez województwo w kwietniu.
Najważniejszą zmianą w ramach modernizacji pojazdów do takiego standardu jest montaż nowych silników asynchronicznych, które pozwoliły podwyższyć prędkość maksymalną jednostki ze 110 do 120 km/h. Przestrzeń pasażerska została wyposażona w: drzwi odskokowo-przesuwne, bardziej miękkie siedzenia, klimatyzacja, gniazdka do podłączania laptopów, toalety z obiegiem zamkniętym i pomieszczenie do przewijania niemowląt. We wnętrzu pojazdu znajduje się nawet automat z przekąskami i zimnymi napojami.

Info: http://www.rynek-kolejowy.pl/42394/_Lodzki_EN57AL_przylapany_natestach__.htm

27
UTK decyzją z dnia 1 marca 2013 utrzymał w mocy postanowienie o wyłączeniu z eksploatacji lokomotywy elektrycznej typu 203E, użytkowanej przez Śląski Zakład PKP Cargo.

"Świadectwo techniczne pojazdu wydane zostało z naruszeniem paragrafu 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie świadectw sprawności technicznej pojazdów kolejowych, a proces utrzymania ww. pojazdu trakcyjnego przebiegał z naruszeniem paragrafu 8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych" - tak UTK wyjaśnia decyzję o wyłączeniu lokomotywy z eksploatacji

Decyzja o wyłączeniu z terminem natychmiastowym została wydana 15 stycznia 2013. 31 stycznia PKP Cargo złożyła do Prezesa UTK odwołanie od tej decyzji, jednakże po rozpatrzeniu wniosku, postanowienie o wyłączeniu ww. lokomotywy zostało utrzymane w mocy na podstawie art. 138 par.1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).

Info: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13196/UTK-wylaczyl-z-eksploatacji-lokomotywe-ET41.html#.UUh8wXqD-6E.facebook

28
Bieżące kolejowe / Czy ktoś myje te pociągi?
« dnia: 14 Marca 2013, 17:37:18 »
Wagony Kolei Śląskich lepią się od brudu. Pokrywa je maź błota. Widać gołym okiem, że nie myto ich od miesięcy. A miały być wizytówką debiutującego trzy miesiące temu przewoźnika, Mieliśmy podróżować w czystych i wygodnych pociągach, zapowiadali prezesi Kolei Śląskich. Po trzech miesiącach od chwili przejęcia przez Koleje Śląskie połączeń w naszym województwie wszystko znowu jest jak za dawnych czasów. Wagony Kolei Śląskich są brudne, kleją się na zewnątrz od błota. Nowe elfy zarosły już błotem. Pasażerowie skarżą się, że wnętrza też myte są pobieżnie i trzeba uważać, by nie przykleić się do foteli.  Koleje czeka wdrożenie programu naprawczego, bo mają 54 mln zł. Czy brudne wagony to jeden z etapów szukania oszczędności? Przedstawiciele Kolei Śląskich tłumaczą, że przygotowywany jest przetarg na czyszczenie taboru. Obecnie wykonuje je firma na zlecenie. W przyszłości ma być to stała umowa. Przetarg ma być rozstrzygnięty w maju. Jednak nie zmieni się i tak częstotliwość mycia składów.  – Według obecnej i przyszłej umowy, pociągi mają być myte dwa razy w miesiącu. Niestety, do tej pory nie udało się tego planu zrealizować dla całego taboru. Powodem była zima i ciężkie warunki, a pociągi są myte ręcznie – tłumaczy Maciej Zaremba, rzecznik Kolei Śląskich. Spółka ma obecnie 40 elektrycznych zespołów trakcyjnych, 24 lokomotywy, 82 wagony do lokomotyw, oraz 11 pojazdów spalinowych. Pociągi myte są tylko w bazie w Gliwicach. – W związku z sygnałami o brudnych składach Kolei Śląskich zamierzamy częściej sprawdzać jakość i staranność mycia pociągów – dodaje Zaremba. Liczymy na zmiany!

Info: http://www.fakt.pl/Czy-ktos-myje-te-pociagi-,artykuly,203794,1.html
Galeria: http://www.fakt.pl/Czy-ktos-myje-te-pociagi-,galeria-artykulu,203794,1.html

29
Bieżące kolejowe / Zaspa. Pociąg towarowy wypadł z torów
« dnia: 12 Marca 2013, 15:34:18 »
Po południu z torów na Zaspie w Gdańsku wypadł pociąg towarowy. Pociągi dalekobieżne kursują po torach SKM.

Aktualizacja godz. 15:31. Podróżni korzystający z Szybkiej Kolei Miejskiej i pociągów dalekobieżnych mogą spodziewać się opóźnień w kursowaniu składów. - Ruch pociągów dalekobieżnych odbywa się po torach SKM. Z tego powodu pociągi mogą kursować z 5-minutowym opóźnieniem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.
Aktualizacja godz. 15:09. Do wykolejenia doszło na bocznym torze znajdującym się tuż obok linii dalekobieżnej od strony al. Grunwaldzkiej. Pociąg, według świadków, wykoleił się na rozjeździe jadąc od strony Gdyni.
Towarowy skład należy do spółki PKP Cargo. Z toru wypadło w sumie pięć cystern zakładów azotowych Puławy S.A.

Kolejarze potwierdzają na razie zdarzenie. - Z torów wypadł wagon towarowy - mówi krótko Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK.

Informacje: www.trojmiasto.pl

30
To największe i najbardziej prestiżowe w Polsce oraz drugie w Europie spotkanie branży transportu szynowego. Prezentacja aktualnego poziomu rozwoju systemów transportowych oraz infrastruktury kolejowej w Polsce, Europie i na świecie.
godziny otwarcia:
24 września    |     wtorek    |     10:00 - 17:00
25 września    |     środa    |    10:00 - 17:00
26 września    |     czwartek    |    10:00 - 17:00
27 września    |     piątek    |    10:00 - 16:00

TRAKO to doskonała okazja do promowania transportu szynowego(kolej i tramwaj) spedycji i logistyki kolejowej, prezentacji najnowszych technologii oraz spotkania w środowisku branżowym. Targi TRAKO są organizowane przez Międzynarodowe Targi Gdańskie SA oraz Grupę PKP. Partnerami targów są firmy Bombardier, Medcom, Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA, Siemens oraz TINES. Program imprezy tworzy Rada Programowa Targów w skład, której wchodzą organizacje branżowe: Izba Gospodarcza Transportu Lądowego (IGTL), Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP (SITK RP), Stowarzyszenie Elektryków Polskich (SEP), Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej, Polska Izba Spedycji i Logistyki, Railway Business Forum (RBF) oraz Stowarzyszenia na Rzecz Interoperacyjności i Rozwoju Taboru Szynowego (SIRTS).

Tradycyjnie imprezie towarzyszy bogaty program m. in. debaty, konferencje, liczne seminaria i prezentacje firm. Targi odbywają się w cyklu dwuletnim.

TRAKO to także “Świat Małej Kolei”, wydarzenie współorganizowane przez Polski Związek Modelarzy Kolejowych i Miłośników Kolei, uzupełniające program targów o ważny element propagowaniem kolei nie tylko wśród profesjonalistów.

Serdecznie zapraszamy!

Informacje: http://trakotargi.amberexpo.pl/title.html

Strony: [1] 2