Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - selsyn

Strony: [1] 2
1
Tabor kolejowy / Przekaźnik ziemnozwarciowy
« dnia: 01 Listopada 2016, 23:49:28 »
Obejrzałem filmik o działaniu tego przekaźnika (
) i tak do końca nie rozumiem tłumaczenia zasady działania. "Otóż w przypadku gdy dojdzie do zwarcia do masy obwodu głównego lokomotywy i prąd płynący z tego zwarcia, będzie miał napięcie wieksze jak 40 V dojdzie do wyzwolenia się przekaźnika ziemnozwarciowego". Trochę tego nie rozumiem. Nie znam się na budowie tej lokomotywy ale wydaje mi się że silnik spalinowy napędza generator zespolony na jednym wale. W razie przebicia izolacji generatora lub elektroniki pokładowej-sterowniczej, prąd popłynie pomiędzy uszkodzonym elementem a masą pojazdu, gdzie tu zwarcie doziemne? Dalej, wydaje mi się że te 40 V to różnica potencjału między masą pojazdu a? I tu nie jestem pewien czym, minusem generatora?

2
Pomoc doraźna / Słabo widoczne semafory
« dnia: 07 Kwietnia 2014, 15:58:05 »
Witam, wiecie może jak poprawić widoczność semaforów w sceneriach? Ale tak konkretnie, jaki plik i co na ile zmienić. Semafory świecą bladziutkim światłem, widocznym ok 100 m przed samym semaforem, to zdecydowanie za blisko, pozostaje mało czasu na reakcję.
Pozdrawiam

3
Bocznica / Wydzielone z: Quark - problemy różne
« dnia: 18 Marca 2014, 09:01:10 »
Czy byłby ktoś tak uprzejmy i podesłał mi sam plik startowy Rainsted na pocztę? Mam jakiś problem z tym plikiem i chciałbym go podmienić na nowy a nie dysponuję paczką całościową. Z góry dziękuję.

Reg. zakazy 12.
A co to ma wspólnego z głównym tematem? Dlaczego śmiecisz? Bocznica.
Benek

4
"Kolejarze wymieniają stare lampy rtęciowe na nowoczesne sodowe wysokoprężne. Tłumaczą, że te nowe nie tylko są bardziej skuteczne, ale także dłużej działają. "Efektem wymiany oświetlenia jest redukcja mocy zainstalowanej w oświetleniu zewnętrznym o ok. 5 600 kW oraz zmniejszenie zużycia energii o 23 mln kWh na rok" - wyliczył rzecznik. Dodał, że zmiana oświetlenia przyczynia się też do redukcji emisji dwutlenku węgla o ponad 20 tysięcy ton w skali roku." - źródło onet.pl
http://biznes.onet.pl/kolejarze-chca-oszczedzic-miliony-wymieniajac-lata,18493,5609062,3045147,82,1,news-detal

Nie wiem czy śmiać się, czy płakać. Wpadli na pomysł który należało zrealizować 10 lat temu. W chwili obecnej, kiedy cały świat idzie w LEDy, oni założą sobie sodówki.

Reg. obowiązki 8.
Szacun za pomysł. Nazwa tego tematu nic nie mówi. Poprawiłem.
Benek

5
Inne niekolejowe / Przypisanie dźwięku do klawisza
« dnia: 23 Lutego 2014, 01:44:38 »
Witam, mam takie oto pytanie. Czy ktoś zna sposób, lub program (jakiś multiplayer lub coś podobnego) w którym to można by przypisać odtwarzanie określonego pliku dźwiękowego do konkretnego klawisza? Np. naciskając klawisz "A" odtwarza się plik X, naciskając "B" plik Y itd.

6
Bocznica / Jaki symulator, waszym zdaniem jest najlepszy.
« dnia: 25 Sierpnia 2013, 23:24:47 »
Witam wszystkich. Postanowiłem poświęcić trochę grosza i zakupić sobie jakiś komercyjny symulator pociągów. Wybór jest następujący: MSTS, TS 2009, TS 2010, TS 2012, RailWorks 2013. Co warto kupić waszym zdaniem? Wszystkie prezentują się pięknie na YouTube, ale chciałbym zasięgnąć Waszych opinni jako użytkowników. Dodam że wymagania sprzętowe są spełnione co do wszystkich tych symulatorów. Liczę na cenne opinię i dziękuję :)

Musze Cie zmartwic, ale tego typu tematy budza niepotrzebne emocje i przenoszone sa na bocznice. Najlepiej jakbys uzyl wyszukiwarki internetowej. Zapewniam Cie, ze znajdziesz odpowiedz. Z mojej strony moge Ci polecic MaSzyne. Nie wiem czy slyszales. Taki darmowy, polski symulator :-)
Benek

7
Bieżące kolejowe / Wypadek kolejowy w Hiszpanii
« dnia: 25 Lipca 2013, 17:53:28 »
Wczoraj około godziny 20:41, w miejscowości Angrois, około 3 km od stacji Santiago de Compostela miał miejsce tragiczny wypadek kolejowy. Pociąg Alvia składający się z 8 wagonów i dwóch lokomotyw, mający na pokładzie 218 pasażerów wjechał w zakręt z nadmierną prędkością, około 190 km/h, gdzie powinien poruszać się maksymalnie z prędkością 80 km/h. W wyniku wypadnięcia z szyn, śmierć poniosło 80 pasażerów a 140 jest rannych.
Postaram się dowiedzieć jakie rodzaje zabezpieczeń posiadał ten szlak kolejowy.
Migawki wideo z wypadku i akcji ratowniczej:

http://elpais.com/elpais/2013/07/25/videos/1374749180_392391.html?autoplay=1
http://elpais.com/elpais/2013/07/25/videos/1374741539_204701.html?autoplay=1
http://elpais.com/elpais/2013/07/25/videos/1374755363_682062.html?autoplay=1

8
Tabor kolejowy / Zespolenie wózka jezdnego z nadwoziem
« dnia: 14 Maja 2013, 20:37:55 »
Witam, zainteresowała mnie sprawa zespolenia wózków jezdnych z nadwoziem lokomotywy czy też wagonu. Podejrzewam, że musi to być jakiś sworzeń umieszczony centralnie, ponieważ wózki są skrętne. Teraz, jak jest ułożyskowany ten sworzeń, jak smarowany i zabezpieczony przed wypięciem się? Kolejne pytanie dotyczy samego łoża, na którym spoczywa ciężar całego nadwozia, jak ono jest wykonane i pod jakim maksymalnym mniej więcej kątem mogą skręcać wózki?

9
Bocznica / Wydzielone z: Bałtyk SKM
« dnia: 09 Maja 2013, 17:32:46 »
Czy ktoś wreszcie poprawi druty w tej scenerii? Konkretnie wskaźniki WE, jeżeli już są umieszczone to niech to ma ręce i nogi, bo we wszystkich misjach ta sama lipa.

Słowo "wreszcie" wyraża oczekiwanie a nie chęć wskazania możliwości poprawki. Nie jest to twój pierwszy raz, ostatnie ostrzeżenie.
Bocznica.
Rozi

10
Raz pociągiem a raz busem. Nowy rozkład PKP.

Źródło: http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/krakow/raz-pociagiem-a-raz-busem-nowy-rozklad-pkp,1,5467026,region-wiadomosc.html

Po raz kolejny doświadczamy zjawiska, ażeby było lepiej, najpierw musi być skrajnie źle. Żeby pasażerowie dostrzegli różnicę. Co do samego rozkładu jazdy, okazuje się jak zwykle zresztą że to nos jest dla tabakiery a nie odwrotnie. Co tam sugestie i protesty pasażerów, Przewozy Regionalne wiedzą lepiej. Jednego klienta PKP mniej o moją osobę. Myślę, że nie tylko.

11
Bocznica / Wydzielone z: Rainsted - sugestie
« dnia: 21 Marca 2013, 00:42:27 »
Czy ktoś zajmuje się poprawkami istniejących błędów w sceneriach? Jeśli tak, to gdzie zgłaszać takowe i w jakiej formie? Zakładać wątki czy wystarczy priv?

Bocznica.
Rozi

12
Pomoc doraźna / Problem Zwierzyniec Ed 72
« dnia: 07 Marca 2013, 18:50:37 »
Witam, moje problemy z tą misją polegają na:

Bardzo długim wczytywaniu się scenariusza, praktycznie jest to ok 4 minut. Wczytywania zwalnia w momencie pojawienia się w pliku zapisu tymczasowego, wpisu (PristInt is done), potem wczytuje tekstury Ed 72 i praktycznie proces się zatrzymuje. Wczytywanie bardzo powolne po jednej linijce. Kiedy już się wszystko wczyta, i znajduję się w kabinie, FPS spada do 2 - 4, normalnie mam FPS na poziomie powyżej 20, (inne misje i scenerie). Kolejny problem, niemożliwość uruchomienia zespołu, po podniesieniu pantografów i uruchomieniu przetwornicy, a następnie włączeniu sprężarki, wszystko wybija, wyłącznik przetwornic na off i nie można już nic zrobić, kasowanie nie przynosi rezultatów. Po przejściu do drugiej kabiny wszystko jest ok. Można załączyć przetwornice, sprężarki, zrobić próbę hamulca i ruszyć składem bez problemu. Używam paczki 1.13. Misja Zwierzyniec Tlk działa ok.

Jak można to rozwiązać, ewentualne co jeszcze zapodać?

13
Bieżące kolejowe / Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« dnia: 26 Lutego 2013, 18:54:34 »
Cytat - "Według raportu bezpośrednią przyczyną czołowego zderzenia dwóch pociągów pod Szczekocinami było "wyprawienie przez dyżurnego ruchu posterunku odgałęźnego Starzyny pociągu nr 13127 na tor szlakowy nr 1SS w kierunku przeciwnym do zasadniczego zamiast na tor 2SS po niewłaściwie ułożonej i niezabezpieczonej drodze przebiegu, oraz wyprawienie przez dyżurnego ruchu posterunku odgałęźnego Sprowa pociągu nr 3 i 101 na tor szlakowy wykazujący zajętość".
Przyczyna pierwotna to niezastosowanie przez dyżurnego ruchu w Starzynach postanowień przepisów wewnętrznych dotyczących postępowania w przypadku braku możliwości prawidłowego przestawienia na drodze elektrycznej z pulpitu nastawczego do położenia minus (kierunek zwrotny) sprzężonych rozjazdów nr 3 i nr 4 skutkujące utratą kontroli ich położenia podczas próby przygotowania drogi przebiegu dla pociągu nr 13127-6 na podg. Starzyny.
Niewłaściwe wykonywanie czynności przez dyżurną z posterunku odgałęźnego w Sprowie z kolei polegało na: niewłaściwej interpretacji informacji o nieoczekiwanym wystąpieniu stanu zajętości toru szlakowego nr 1SS, która spowodowała wygaśnięcie sygnału zezwalającego na semaforze przy równoczesnym braku zajętości toru szlakowego nr 2SS, braku reakcji na niepojawienie się zajętości toru szlakowego nr 2SS po wyświetleniu informacji "pociąg na szlaku" zobrazowanej przez czerwony kolor strzałki kierunku blokady od podg. Starzyny po tym torze, niezastosowaniu postanowień przepisów wewnętrznych polegających na zignorowaniu ostrzeżeń podczas wykonywania polecenia specjalnego - podania sygnału zastępczego dla pociągu nr 31101 - bez weryfikacji ich znaczenia, niewykorzystaniu funkcji "Alarm" w systemie radiowym i niepodjęciu innych natychmiastowych działań przy zaistnieniu wątpliwości odnośnie prawidłowości wyprawiania pociągu nr 13126 z podg. Starzyny."

Źródło: http://biznes.onet.pl/znamy-przyczyne-tragedii-pod-szczekocinami,49585,5431234,news-detal

Jak widać, przyczyn i zaniedbań jest cała litania, nie tylko to co tu zamieszczone. Koniecznie przeczytaj całość zanim się wypowiesz. Źle się stanie, jeżeli osądzą tylko dyżurnym ruchu. Cały system jest do kitu.

14
Pomoc doraźna / Problem L61 Pospieszny 1
« dnia: 05 Lutego 2013, 01:10:38 »
Problem polega na tym że dojeżdżam do Częstochowy Stradom i dalej nie pozwala kontynuować jazdy semafor wyjazdowy. Ciągle na czerwono, czekałem ponad 30 min i nic. Paczka całościowa 1.13 exe z paczki. Oprócz tego przy wyborze tego składu w Rainsted wagony ukazują się jako czarne z pytajnikami, prawdopodobnie brak textury, ale nie jestem pewien. Żeby wgrać trasę kasuję wagony w edycji składu i podczepiam inne pasażerskie które są wyświetlane. Nie sądzę jednak żeby to było powodem niemożliwości zakończenia misji. Dołączam log.

15
Infrastruktura kolejowa / Nieopuszczenie pantografu
« dnia: 04 Lutego 2013, 22:49:01 »
Witam wszystkich. Nie wiem czy dobrze umieszczam ten wątek, w razie czego Admin przeniesie. Zapytanie dotyczy techniki prowadzenia pojazdu szynowego, a mianowicie konsekwencji nieopuszczenia pantografu, kiedy jest to nakazane znakami. Jakie mogą być, lub są tego skutki? Czy zdarzyły się jakieś poważniejsze incydenty na kolei z powodu, nieopuszczenia pantografów?

16
Inne niekolejowe / Tytuł utworu rockowego
« dnia: 02 Lutego 2013, 17:07:43 »
Witam wszystkich.... Usłyszałem w radiu utwór rockowy który mi się spodobał. Problem polega na tym że nie znam autora ani tytułu, jedynie zapamiętałem z refrenu to : san de money (powtarza się jeszcze z innymi słowami)... Niewiele, dlatego sprawa jest trudna, dodam że utwór bardzo melodyjny, nie metal ani ostry rock. Jeżeli by ktoś coś skojarzył piszcie, będę sprawdzał czy to jest ten.... Pozdrowienia

17
Inne niekolejowe / Podesłanie paczki całościowej 1.13
« dnia: 27 Stycznia 2013, 21:22:15 »
Witam wszystkich. Mam pewien problem, obecnie mieszkam w Hiszpanii i nie mogę pobrać ostatnio wydanej paczki całościowej. Próbowałem wiele razy, o różnych porach dnia i nocy, strasznie muli transfer z obu serwerów. Wychodzą jakieś kosmiczne czasy poboru, a jak zostawiam zeby szło to przerywa w jakimś momencie i nic z tego nie wychodzi. Mógłby ktoś o dobrym sercu podesłać mi na gmaila tą paczuszkę? Będe bardzo wdzięczny. Oto mój gmail: roongeorge@gmail.com

18
"Prezes UTK wszczął wczoraj postępowanie przeciw PKP Intercity w sprawie naruszania zbiorowego interesu pasażerów. Chodzi o sprzedaż "miejscówek zerowych", które nie uprawniają do zajęcia konkretnego miejsca".

http://biznes.onet.pl/pkp-intercity-naciaga-pasazerow-postepowanie-utk,18493,5223944,3045147,82,news-detal

19
Tabor kolejowy / Niepełny zespół trakcyjny
« dnia: 12 Grudnia 2012, 12:32:58 »
Mam pytanie, dlaczego ten zespół trakcyjny widziany na załączonym filmiku (link) jest niekompletny? Tzn. po jednej stronie jest kabina a po drugiej kończy się doczepioną lokomotywą elektryczną. Zakupiono połowę składu, czy są jakieś inne powody? Oto link -     
?

20
Ok. Dzięki, narazie zapoznaję się z informacjami.

- bocznica
/ Żuk

21
Pomoc doraźna / Zwierzyniec - Transport
« dnia: 13 Listopada 2012, 20:26:28 »
Witam, mam problem z misją zwierzyniec - transport, polega on na tym, że nie można odhamować pojazdów podczepionych pod lokomotywę. Manometr wskazuje "0" natomiast skład zachowuje się jak by był ciągle zahamowany. Z wszystkimi podczepionymi pojazdami nie jestem w stanie wystartować, odczepiłem pozostawiając tylko 3. Lokomotywa ledwie z nimi ruszyła, Koła zauważalnie się kręcą, ale słychać pisk i zgrzyt, jak przy zahamowanym składzie. Można jechać bardzo powoli na niedużym gazie. Jeżeli dodam więcej mocy koła loka wpadają w poślizg i skład staje. Nie pomaga nawet podsypywanie piaskiem. Jaka może być tego przyczyna?

22
Inne niekolejowe / Anemometry
« dnia: 31 Października 2012, 12:43:11 »
Witam wszystkich. Mam pytanie, czy ktoś z Was zajmował się anemometrami? Konkretnie chodzi mi o model Lambrecht. Jeżeli tak, to miałbym kilka pytań związanych z tematem.

23
Bocznica / Wydzielone z: Śmierć przy próbie kradzieży węgla.
« dnia: 30 Października 2012, 01:26:12 »
Co piszecie? Przecież to byli ludzie, skąd wiecie czy z mafii, czy nie mieli na chleb dla głodnych dzieci? Łatwo jest ferować wyroki prawda? A to wszystko przez ten syf w kraju! Jeżeli by ktoś miał szanse zarobić normalnie (nie 1300 zł zap.. cały miesiąc po 10h) to by składów ze strzelbami nie trzeba było pilnować. Nie przyszło wam to czasem do głowy?

Kradzieży nic nie usprawiedliwia i nie będziemy jej propagować na tym forum.
Bocznica.
Rozi

24
Bieżące kolejowe / Czy ta "PESA" taka wspaniała?
« dnia: 31 Sierpnia 2012, 11:26:15 »
"Pesa pojedzie do Niemiec"

"Szynobusy z Polski zakupią niemieckiej koleje. Podpisanie stosowanego kontraktu nastąpi we wrześniu podczas targów InnoTrans w Berlinie – informuje „Puls Biznesu”. Umowa będzie dotyczyć dostaw niemieckim kolejom wieloczłonowych pojazdów do obsługi połączeń regionalnych, a jej wartość ma być bardzo duża. Szynobusy bydgoskiej Pesy jeżdżą już m.in. po Rumunii, Rosji, Kazachstanie, Czechach, Węgrzech, Litwie i Białorusi."
 Źródło - http://biznes.onet.pl/pesa-pojedzie-do-niemiec,18571,5232902,1,prasa-detal

Można by pomyśleć, dorobiliśmy się wspaniałego polskiego produktu. Czy aby napewno? Oto kilka opinii klientów PKP na jego temat:

* "Pesa do Niemiec napewno sprzeda dużo lepiej wykończone wagony - siedzenia nie będą ,,ortopedyczne,, tylko dobrze wyściełane i wykonane, ogrzewania wymuszonego na upały też nie będzie i napewno wielu innych atrakcji związanych z podróżowaniem. No cóż nasz krajowy rynek kupi każdy chłam i będzie ,,dobrze,,. Od kilku lat nie jeżdżę koleją ( szkoda zdrowia i pieniędzy) tylko autobusami ( trochę dłużej, to trwa, ale mi to nie przeszkadza). Kolej zeszła na psy. Tragedia."

* "Jechałem ostatnio z Warszawy do Krakowa takim krótkim, podwojonym zestawem, szybko się jechało, nowoczesny design, tylko po 15 minutach było duszno - konduktorka na pytanie czy można włączyć klimę lub wentylację stwierdziła, że nie, bo się zepsuła, ale można uchylić okienko. Dobre, dobre, przy prędkości 120 lub 150 km/h uchylić okienko. Generalnie: fajny wygląd to nie wszystko, jeszcze musi działać!!!!"

* "Co Wy wiecie o szynobusach Pesy? Dojeżdżam codziennie tymi złomami ponad 100 km w jedną stronę. Życzę z całego serca inżynierom z Pesy, żeby ich szlag trafił za te ortopedyczne siedzenia (twarde, bez zagłówków, siedziska za wysoko nad podłogą, za mało miejsca na nogi pomiędzy kolejnymi rzędami siedzeń). Jeszcze taka ciekawostka... Żeby ochłodzić przegrzany silnik, to w czasie upałów ciecz chłodząca puszczana jest na ogrzewanie pojazdu, możecie sobie wyobrazić, co czują wtedy pasażerowie. Ceny? Np 50000 za szybę czołową... O awaryjności nie wspomnę. Cieszę się jednak, że ci debile z Pesy nie produkują samolotów."

Patrząc na stare EZT i nowe produkty, różnica z zewnątrz jest zauważalna, wewnątrz już nie koniecznie. Czy Polacy są dziedzicznie skazani na produkty trzeciej kategorii?

25
Bieżące kolejowe / Nieudolność PKP?
« dnia: 21 Sierpnia 2012, 10:56:59 »
"PKP ma problem z wykorzystaniem unijnych funduszy. Rząd natomiast nie ma ich komu dać – stwierdza "Puls Biznesu".
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego właśnie zweryfikowało listę projektów z programu Infrastruktura i Środowisko – transport kolejowy stracił ponad 90 mln euro dofinansowania. Środki zostały przesunięte na transport morski (59,9 mln euro) oraz intermodalny (33,8 mln euro).
Obecnie faktycznie trudno wskazać jakichś innych beneficjentów, którzy mogliby skorzystać na przesunięciu funduszy kolejowych - mówi ekspert z Instytutu Sobieskiego Michał Beim. I przewiduje: "niestety, niewykorzystana pula będzie coraz większa".
Beim wskazuje, że choć dotąd głośno było o kłopotach z inwestowaniem w modernizację torów, to pod znakiem zapytania stoi też kilka projektów taborowych – Przewozów Regionalnych czy prześwietlany przez Brukselę zakup Pendolino.
Jak wylicza "PB", według unijnych ekspertów w pesymistycznym wariancie PKP PLK straci 1,8 mld euro dofinansowania, w optymistycznym – 400 mln euro z 5 mld dotacji przyznanych kolei."
Żródło: http://biznes.onet.pl/pkp-nie-radzi-sobie-z-kasa-z-unii,18493,5222389,3045147,92,1,news-detal

Praktycznie nie ma tygodnia by nie przeczytać o następnym wykolejeniu, a tu takie środki na modernizację przechodzą koło nosa. Czy to nieudolność czy świadome działanie?

26
Inne niekolejowe / Zużycie wody przez drzewa.
« dnia: 15 Lipca 2012, 23:43:11 »
Witam. Mam takie oto pytanie, może ktoś z Was zna odpowiedź. Jakie z drzew leśnych występujących w Polsce zużywa - odciąga z gleby największą ilość wody? Słyszałem że jest to brzoza, ale to tylko słyszałem. Proszę o potwierdzenie lub wskazanie innego gatunku, bo niestety Google niewiele pomogły.

27
"Polska znów na bocznym torze"

Zapraszam do artykułu i dyskusji - http://biznes.onet.pl/polska-znow-na-bocznym-torze,18571,5181813,1,prasa-detal

"Problem polskiej infrastruktury kolejowej polega na tym, że PKP PLK nie ma pomysłu, jak wykorzystywać otrzymywane środki. Szacuje się, że zainwestować trzeba 100, a nawet 150 mld zł, a ja tymczasem widziałem konkretne projekty na 30 mld zł – przekonywał Dariusz Blocher, prezes Budimexu, podczas Kongresu Inno­wacyjnej Gospodarki. Szwankuje też wykonanie inwestycji, co widać na linii z Warszawy do Gdańska (E65), gdzie kolej utraciła 75 proc. klientów. To i tak jednak dylematy prze­wozów pasażerskich, w które dzięki presji społecznej w ogóle się inwestuje. Tym­czasem jeśli chodzi o przewozy cargo, od końca lat 80., kiedy PKP było na szczycie swoich możliwości, kolej idzie równym krokiem w dół. Dziś średnia prędkość przewozów to około 20–22 km na godzinę."

Żródło: Onet.pl

28
"Dzisiaj w siedzibie Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach odbyła się konferencja prasowa z udziałem m.in. prezes Przewozów Regionalnych Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski. Konferencja została zwołana po ogłoszeniu przez marszałka woj. śląskiego informacji o przyznaniu realizacji przewozów Kolejom Śląskim.

W dniu wczorajszym w związku z wcześniejszą decyzją Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego przekazano do wiadomości zarządu 22 czerwca informację, że cała realizacja przewozów w woj. śląskim zamawianych przez UM zostanie przekazana Kolejom Śląskim. W następstwie tej decyzji zarząd zmuszony jest podjąć jedyną słuszną decyzję ekonomiczną, czyli likwidację Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych – powiedziała Małgorzata Kuczewska – Łaska. Decyzja UM była dla nas zaskoczeniem. Jesteśmy zmuszeni do zwolnienia 1874 osób."

Źródło:
http://biznes.onet.pl/kuczewska-laska-blisko-2000-osob-do-zwolnienia-na-,18571,5173002,1,prasa-detal

29
Bieżące kolejowe / Krzesło na taczkach dla dyrektora PKP Cargo
« dnia: 21 Czerwca 2012, 17:38:28 »
"Taczki, a na nich krzesło stanęły w hali remontowej starej lokomotywowni w Stalowej Woli-Rozwadowie, podległej pod Wschodni Zakład Spółki PKP Cargo w Lublinie. "Mebel” czeka na dyrekcję, która forsuje zamknięcie sekcji. Z ludźmi nikt nie rozmawia – usłyszeliśmy od pracowników".
Żródło: http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120620/POWIAT0303/120629896

To jak to w końcu jest, szukają ludzi czy mają ich za dużo? A może są, tylko nie tacy co potrzeba i nie tam gdzie potrzeba.

30
Bieżące kolejowe / Wykolejenie pociągu towarowego
« dnia: 20 Czerwca 2012, 10:56:51 »
13 wagonów pociągu towarowego PKP Cargo wykoleiło się we wtorek w miejscowości Kopki w powiecie niżańskim na linii nr 68 (szlak Rudnik nad Sanem - Łętownia). Trwa akcja usuwania skutków wypadku. Ruch po obu torach linii będzie wstrzymany przez trzy dni.
źródła:
http://logistyka.wnp.pl/wykoleilo-sie-13-wagonow-pociagu-towarowego,172658_1_0_0.html
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,11972097,Wykoleilo_sie_13_wagonow_PKP_Cargo__ZOBACZ_ZDJECIA_.html
Tu fotki:
http://kontakt24.tvn.pl/temat,wykoleilo-sie-13-wagonow,48978.html?categoryId=0
http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/gallery?Site=ED&Date=20120619&Category=galeria13&ArtNo=619009988&Ref=PH&Params=Itemnr=1

Strony: [1] 2