Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - marzena

Strony: [1]
1
Bocznica / okręg zwrotnicowy
« dnia: 09 Listopada 2013, 09:50:00 »
Witam wszystkich zainteresowanych!

Czy ktoś zna definicję okręgu zwrotnicowego i gdzie to można wyczytać?

Wyciąg z książki sygnałów (Ril 301) DB Netz AG

definiuje to tak:

"5. Okręg zwrotnicowy
(1) Okręg zwrotnicowy jest ograniczony w następujący sposób:
Początek stanowi sygnalizator, od którego dopuszczalna jest jazda.
Koniec stanowi:
– przy jeździe obok semafora wjazdowego lub drogowskazowego, następny semafor albo leżące przed nim (za semaforem wjazdowym) – przy większej ilości semaforów, a przy ostatnim – oznaczone miejsce zatrzymania się pociągów,
– przy jeździe obok semafora wyjazdowego, miejsce za ostatnią zwrotnicę na drodze przebiegu, a jeżeli nie ma żadnej zwrotnicy, obok semafora wyjazdowego,
– (...)
(2) Jeżeli w końcu okręgu zwrotnicowego jest dopuszczona wyższa prędkość, wówczas można ją podnieść, gdy pociąg całkowicie opuścił okręg zwrotnicowy. Nie obowiązuje to dla oznaczonych miejsc zatrzymania pociągów w okręgu zwrotnicowym."

Jak to będzie dla stacji, gdzie w pociąg wjeżdża do stacji (przejazd) przez rozjazdy głowicy wjazdowej, ale przed semaforem wyjazdowym również spotyka rozjazd łączący tor zasadniczy po którym jedzie np. z torem dodatkowym lub bocznym. Gdzie w takich przypadkach znajduje się miejsce przebiegowe?. Czy miejsce przebiegowe jest końcem okręgu zwrotnicowego dla danej jazdy? Jeżeli nie to gdzie w takim przypadku kończy się okręg zwrotnicowy? Czy to są rzadkie przypadki czy norma (?), np. st. Kąty Wrocławskie lub st. Pobiedziska. Jak maszynista w takich przypadkach reguluje prędkość, widząc na semaforze wyjazdowym S2, w tym wjeżdżając na sygnał zastępczy?

2
Bieżące kolejowe / Radiołączność pociągowa
« dnia: 02 Października 2012, 19:57:45 »
Interesuje mnie, jak jest zorganizowana radiołączność pociągowa w naszym kraju, bo jak słyszę jest z tym różnie.
Można spotkać dwa różne kanały radiołączności pociągowej dla przeciwnych kierunków na tym samym szlaku, jak też
różne rozwiązania tej organizacji na szlakach przyległych do stacji węzłowych, czy też na szlakach wielotorowych (zbieg dwóch linii kolejowych). Również w zeszytach można spotkać odmienne zapisy w zależności od zakładów które je wydają. Podobnie z ustawieniami wskaźników W28. Czym taka sytuacja jest umotywowana, bo wg przepisów Ie-14 (E-36) oraz Ir-5 (R-12) nie ma wyjątków i zasada jest jedna. A może to przepisy są przestarzałe? Jak powinno być aby było dobrze? Różnorodność w tym zakresie chyba nie sprzyja pracy maszynisty?

Poprawiony błąd w tytule.
ABu

Strony: [1]