1
Bieżące kolejowe / SGGNSS- czyli nie taka standardowa platforma kontenerowa
« dnia: 17 Lutego 2018, 20:46:40 »
Ostatnio na Polskich torach często pojawia się wagon kontenerowy, platforma Sggnss.
Niby to ma 4 osie, niby taki jakiś wydłużony 20 metrowy Sgnss, ale tu mamy do czynienia z 26 metrową platformą na dwóch dwuosiowych wózkach. Co ciekawe ostatnio się dowiedziałem, że wagon ten nawet w stanie próżnym jest zgłaszany do PKP PLK jako skrajnia.
O ile nie jest to nic nadzwyczajnego w intermodalu, bo właściwie każdy wagon z kontenerem HC zgłasza się jako skrajnia, tak tutaj można się chwilę zastanowić skąd ta skrajnia tu się bierze?
Czy jest to kwestia rozstawu między czopami wózków? Czy może te rozszerzenie na wysokości wózków? W tym ostatnim coś może być bo gdy stałem między torami, podczas wstawiania grupy wagonowej musiałem się nieco "przytulić" do wagonu żeby nie zostać potrąconym właśnie tym "rozszerzeniem".
Wagony te prowadzi Metrans i umożliwiają załadunek dwóch 40', ale również innych kombinacji jak np 45'+30', 4x20', 2x30', czyli w sumie jak standardowe Sggrss, ale również 3x24'. Rzecz jasna na torach PLK obowiązuje nas obciążenie torowisk klasy C. Zdjęcie tablicy w załączeniu.
Niby to ma 4 osie, niby taki jakiś wydłużony 20 metrowy Sgnss, ale tu mamy do czynienia z 26 metrową platformą na dwóch dwuosiowych wózkach. Co ciekawe ostatnio się dowiedziałem, że wagon ten nawet w stanie próżnym jest zgłaszany do PKP PLK jako skrajnia.
O ile nie jest to nic nadzwyczajnego w intermodalu, bo właściwie każdy wagon z kontenerem HC zgłasza się jako skrajnia, tak tutaj można się chwilę zastanowić skąd ta skrajnia tu się bierze?
Czy jest to kwestia rozstawu między czopami wózków? Czy może te rozszerzenie na wysokości wózków? W tym ostatnim coś może być bo gdy stałem między torami, podczas wstawiania grupy wagonowej musiałem się nieco "przytulić" do wagonu żeby nie zostać potrąconym właśnie tym "rozszerzeniem".
Wagony te prowadzi Metrans i umożliwiają załadunek dwóch 40', ale również innych kombinacji jak np 45'+30', 4x20', 2x30', czyli w sumie jak standardowe Sggrss, ale również 3x24'. Rzecz jasna na torach PLK obowiązuje nas obciążenie torowisk klasy C. Zdjęcie tablicy w załączeniu.