Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - fiergloo

Strony: [1]
1
Ostatnio na Polskich torach często pojawia się wagon kontenerowy, platforma Sggnss.

Niby to ma 4 osie, niby taki jakiś wydłużony 20 metrowy Sgnss, ale tu mamy do czynienia z 26 metrową platformą na dwóch dwuosiowych wózkach. Co ciekawe ostatnio się dowiedziałem, że wagon ten nawet w stanie próżnym jest zgłaszany do PKP PLK jako skrajnia.

O ile nie jest to nic nadzwyczajnego w intermodalu, bo właściwie każdy wagon z kontenerem HC zgłasza się jako skrajnia, tak tutaj można się chwilę zastanowić skąd ta skrajnia tu się bierze?

Czy jest to kwestia rozstawu między czopami wózków? Czy może te rozszerzenie na wysokości wózków? W tym ostatnim coś może być bo gdy stałem między torami, podczas wstawiania grupy wagonowej musiałem się nieco "przytulić" do wagonu żeby nie zostać potrąconym właśnie tym "rozszerzeniem".

Wagony te prowadzi Metrans i umożliwiają załadunek dwóch 40', ale również innych kombinacji jak np 45'+30', 4x20', 2x30', czyli w sumie jak standardowe Sggrss, ale również 3x24'. Rzecz jasna na torach PLK obowiązuje nas obciążenie torowisk klasy C. Zdjęcie tablicy w załączeniu.

2
Bieżące Symulatorowe / Wagony SGS - kilka wskazówek
« dnia: 14 Stycznia 2012, 18:37:22 »
Jako, że pojawiły się wreszcie wagony SGS dla kontenerów, służę kilkoma wskazówkami:
-próżny kontener 20 stopowy waży w przybliżeniu 2200 kg
-próżny kontener 40 stopowy niski, czyli 8'6 w przybliżeniu waży 3800 kg
-próżny kontener 40 stopowy wysoki czyli HC w przybliżeniu waży 4000 kg.

Dopuszczalne ładowności zależą od konkretnego kontenera- każdy ma charakterystykę opisaną na drzwiach.
Mamy 40 stopowe kontenery, które mogą maksymalnie zabrać 26000kg, a mamy i takie, których max payload jest określony na 30 ton. Oczywiście do tej masy doliczamy tarę kontenera.

Jako, że w symulatorze są też kontenery stojące na osiach powiem tylko tyle, że tak zazwyczaj stoją próżne kontenery ładowane przez operatora, który miał tak a nie inaczej wystawione pod niego bolce. Przy ładownych jest zasada ładowania jak najbliżej środka, aby ciężar był równomiernie rozłożony.

Oczywiście nie mamy wpływu na to jak towar jest rozłożony w kontenerze, zazwyczaj bliżej ściany czołowej jest go więcej niż przy drzwiach, co widać gdy kontener unoszony jest przez suwnicę.

Nie mamy jeszcze w symulatorze kontenerów 45 stopowych, oraz tank kontenerów 20, 23 i 26 stopowych, także więc nie zaczynam o nich pisać.


Strony: [1]