Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - carmel4a

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Warsztat Kamila (carmel4a)
« dnia: 15 Listopada 2018, 21:41:17 »
Cześć, będę tu wrzucał jakieś drobne rzeczy nad którymi pracuję, lub nie pracuję. Screeny z pracy. Pliki przed-testowe. To co na każdym warsztacie ;)

1. wiata_b Jakaś wiata peronowa. Nie znam się. Zdjęcia wykonał @Bendrej. Dziękuje. Daję to jako backup i dlatego, że do połowy grudnia nie będę miał czasu na dokończenie. Jak znajdzie się ktoś chętny to prosze bardzo. Tylko dać znać, by nie dublować roboty. Blender v2.79
http://eu07.pl/userfiles/14758/priv-wiata_b.zip

2
Na warsztacie / Graficzny Interfejs Użytkownika
« dnia: 22 Lipca 2018, 17:16:51 »
Od pewnego czasu trwają prace nad przepisaniem starego interfejsu. Uściślając, wychodzi na to, że w najbliższym czasie zostaną dołączone 2 nowe systemy UI, oparte na dwóch innych bibliotekach. Celem nie jest tylko przepisanie starego kodu — przepchniecie go w inne miejsce i zmiana nazw, a przemyślenie całego UI na nowo.

Będę tutaj aktualizował obecny stan prac, jak i w przyszłości umieszczę testowy plik wykonywalny.
Podkreśleniami będę zanzaczał zmiany od ostatniej aktualizacji.
Zrobione: tooltip, okienko wyjścia z symulatora, panel z pauzą, panel reprezentujący stan SHP/CA. Stary ekran wczytywania.
Do przemyślenia: sposób przedstawienia informacji zawartych pod klawiszami F1-F12. W moim mniemaniu jest tam spory nieporządek.
Do zrobienia: panel z translacją tekstu z radia.
Czego oczekuje? Waszych pomysłów, szkiców. Tego, jak mogłoby wyglądać nowe UI. Jakie informacje powinny być zawarte. Jak powinna wyglądać interakcja z użytkownikiem (UX)? UI włączane 'alt''em? Innym przyciskiem? Cały czas widoczne? Pojawiające się po przybliżeniu kursora do krawędzi ekranu?
Do tego nie ograniczajcie się „do tego, co było", oczekuję też propozycji dotyczących nowych „okienek", jak i np. wyglądu przyszłego edytora, startera itp. Można by rzec — idealny wątek dla oczekiwaczy, istny koncert życzeń ;)

Pomysły/TODO/do przedyskutowania
1. Pojawił się kiedyś pomysł, by podczas wczytywania dodać jakieś tipy, ciekawostki itp. Ze strony kodu nie ma problemu. Z tym że musiałby to ktoś napisać. I nie może być z nie otwartych źródeł. Najlepiej samemu zredagować, ew. otwarte źródła jak Wikipedia.
2. Mapka danej scenerii przy wczytywaniu. Dokumenty dotyczące scenerii przy wczytywaniu. Screeny tematyczne. Może mapka generowana dynamicznie ze scenerii? Albo wczytywanie svg?
3. Poprawić czytelność tooltipów.
4. (do przemyślenia, bo troche roboty) Dodać render formatu PDF.
5. Po użyciu jakiegokolwiek przyrządu(tak to się nazywa..?), mógłby być widoczny napis, typu: "nastawnik +", "włączono lewy reflektor" itp.
5. Tryb minimalnego GUI. Prędkość, czuwak.
6. Zmienne i zapisywalne pozycje/rozmiary okienek. Potencjalnie zależne od lokomotywy,

Projekty
1, 2 - @TMJ
3 - @Kermit : jak klikniemy, to można powiększyć dany dokument.

Screeny z obecnego etapu:
screen1 - ekran wczytywania. Naprawiono obie regresje.
screen2 - UI symulacji. Na razie bardzo roboczo. Log włączamy/wyłączamy F12, okienko z wyjściem F10 (tj po staremu). Okienko z SHP/CA nie będzie tak nachalne, będzie opcja do włączenia/wyłączenia go.

3
Bocznica / Skrypt do programu Blender
« dnia: 28 Sierpnia 2017, 21:41:16 »
Witam, w tym wątku będziemy prezentować postępy w pracy nad skryptem oraz aktualną listę jego możliwości.
Nad skryptem aktualnie pracuje ja i @krzysiuup. Pierwsze podejście do skryptu zaczął @firleju.

Możliwości:
- bezstratne wczytanie obiektów typu node ... track .
- bezstratne wczytanie obiektów typu node ... traction .
- stratne wczytanie trójkątów terenu. Stratne są: normalne, mapowanie uv, tekstura.

- stratny export trójkątów terenu. Stratne są: normalne, mapowanie uv, tekstura.

- import/export t3d. Stratne są: wygładzanie, tekstury .dds (częściowo), freespotlight, stars.

- import danych DEM, np. NMT-100 w formacie ASCII(XYZ) jako vertex cloud. Inne skrypty (np. BlenderGIS) mogą zamienić wynik w siatke.

Changelog:

4
Bocznica / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 25 Sierpnia 2017, 12:29:18 »
Do usunięcia

5
Temat rzeka ogólnie rzecz ujmując, ale trzeba to w końcu gdzieś przedyskutować.
W skrócie: Jaką licencje powinny mieć, według Was, właśnie powstające do programu Blender, jak i do programu 3D Max Studio, skrypty?
Chodzi o ograniczenie dostępu osobom, które potencjalnie chciałyby ukraść jakiś assset, mimo że i bez skryptów mogą to zrobić.

Zarysowanie problemu: Mamy słabą, źle napisaną licencje. "Chałupniczej" roboty - co jeszcze pograsza sprawę. Nie ma podziału na prawa autorskie do pliku wykonywalnego, assetów, technologii (fizyka, formaty plików). Mimo ewidentego nie otwartego charakteru assetów, specyfikacje mamy otwartą.

Z tego co rozumiem, dąży się do: w pełni otwartego kodu źródłowego i w pełni zamkniętych assetów - "by nam nie kradli".

Tu narodził się kolejny problem: zamknięte assety utrudniają pracę innym użytkownikom, a nie uniemożliwia kradzierzy. Mamy w pełni otwartą specyfikacje. (trzeba by pakować w format binarny z ukrytym, zamkniętym modułem w pliku wykonywalnym do dekompresji by uninąć części kradzierzy).

Trzeba to jakoś przedyskutować i ostatecznie rozwiązać ten problem.
Pomijam oczywistą kwestie, że nie możemy "tak poprostu" zmienić "licencji" (lub jej braku) już posiadanych assetów.
Zapraszam do dyskusji.

Tutaj będę edytował i pisał Wasze propozycje (bo wątek pewnie się rozrośnie).

1. @carmel4a Zakładając że status prawny kodu źródłowego jest jasny, aktualni i starzy programiści muszą ustalić licencję, następnie przypisać do siebie autorstwo. Nie róbmy kolejnej chałupniczej licencji. MIT, Apache - coś w tym stylu.
Ja swoje assety będę udostępniał pewnie na jakiejś odmianie CC, ale nie mogę Wam narzucać rozwiązania. Tu proszę o wypowiedź innych twórców. Jakie konkretnie prawa mają być chronione?
Skrypt do importu scenerii udostępnie na MIT, by nie robić problemu przyszłym pokoleniom. Problemem według @krzysiuup są skrypty do exportu t3d/e3d, ale to już prosiłbym o Jego wypowiedź. Zakończe tym, że według mnie nie ma sensu trzymać otwartej specyfikacji i zamkniętych assetów. Bo to nic nie da. Zamknięte skrypty utrudnią/uniemożliwią twórczość "młodym" userom.

6
Bieżące Symulatorowe / Spis RegEx'ów
« dnia: 24 Lipca 2017, 13:21:43 »
Cześć, wczoraj pracując nad swoją scenerią wpadlem na pomysł, że można by w jednym miejscu mieś listę RegEx'ów którymi można znaleźć konkretne rzeczy w plikach. Może się to przydać potem do pisania praserów, edytorów itp. ale podstawowe zastosowanie to zwykła podmiana parometrów.
Jako, że nie wszystkie silniki są ze sobą kompatybilne to proponuję taki format:

[rozszeżenie pliku] Co zaznaczamy
Kod regexasilnik

Jeśli Wam to nie przeszkadza to można by stworzyć osobny wątek w dziale Symulator i tam to wrzucać.
Edytowano:
Tak by pokazać jak ja to widzę to zapodam przykładowym regexem.

[SCN/SCM]Zamiana podsypki w torach nie będących zwrotnicami
(node -?\d+\.?\d* -?\d+\.?\d* \w+ \w+ normal -?\d+\.?\d* -?\d+\.?\d* -?\d+\.?\d* -?\d+\.?\d* -?\d+\.?\d* -?\d+\.?\d* \w+ \w+\n\w+ -?\d+\.?\d* )(\S+)Wykorzystanie:
\1NAZWA_PODSYPKI
Edytor tekstu Kate, silnik Perlo-pochodny

7
Poszukuję, chcę zrobić / Toruń?
« dnia: 22 Lipca 2017, 00:11:00 »
Witam. By nie przedłużać:
Nie widziałem żadnego aktywnego projektu w tym regionie. Jeśli się mylę: napiszcie by nie dublować roboty - chętnie się dołącze.
Mam zamiar zrobić Toruń. Tylko tyle i aż tyle. Narazie "zajmuję się" południową częścią miasta. O ewentualnym przedłużeniu trasy do miasta XYZ porozmawiamy za rok?
Klasycznie: wszelkie materiały się przydadzą.

Analiza "plusów i minusów":
Plusy:

  • Mieszkam w Toruniu.
  • Mam 2 miesiące wolnego.
  • Moje studia nie są aż tak wymagające.
  • Sporo się uczyłem o gamedevie, nie wiem ile to pomoże, na pewno zrozumiałem czym jest Git i backup'y... (o tym za chwilę)

Minusy:
  • Nie mam 3ds'a
  • Działam na Linuxie więc będe miał problemy ze złożeniem scenerii w całość.
  • Prawdopodobnie część narzędzi będe musiał sam sobie stworzyć (i przetestować te które są np. exporter z Blendera).
  • Prawdopodobnie w ramach projektu będe musiał się nauczyć API Blendera by przepisać skrypty z 3dsa.
  • Mała wiedza techniczna o infrastrukturze kolejowej i bebechach Symka.

Teoretycznie jeśli kupie większy dysk by przeznaczyć z 25GiB pod Winde to połowa problemów zniknie.
Jeśli zajdzie taka potrzeba to prawdopodobnie kupie dane wysokościowe z regionu by stworzyć teren. Narazie orto i badania w terenie.

Podsumowując:
Czy nikt nie robi Torunia?
Wszystkie materiały mile widziane.
Pozdrawiam Kamil.


Ps: ktoś może kojarzyć że jakieś 2 lata temu próbowałem robić trasę koło Bydgoszczy. Projekt umarł z 2 powodów: Brak czasu (matura) i dysk mi padł... Naprawdę.

8
Bieżące kolejowe / Do kogo należą dworce kolejowe?
« dnia: 29 Czerwca 2015, 23:48:37 »
Mam dosyć głupie pytanie, szukałem i jeszcze bardziej się pogubiłem w tym wszystkim. Do kogo należą dworce kolejowe? Chodzi o budynek. Próbuje rekonstruować budynek do scenerii (z 75 bardzo źle zrobionych zdjęć), którą robię. W desperacji postanowiłem dowiedzieć się czy może właściciel dworca ma jakieś zdjęcia archiwalne (przed rozbiórką) i czy byłby skłonny je udostępnić, bo wydaje mi się, że podobna dokumentacja może istnieć. Tyko, że nie mam pojęcia gdzie słać maile/listy. Byłby ktoś w stanie pomóc?

9
Na warsztacie / Linia 356
« dnia: 03 Lutego 2015, 20:08:20 »
Witam. Będę przedstawiał w tym wątku postępy nad tą scenerią.
Najbliższe plany:
Tory: 80-85% -> 95% Brakuje kilku torów na zakładzie w Bydgoszczy, oraz PESY od strony Rynkowa
Niweleta, profil poprzeczny: zbieranie danych wysokościowych, wstępna praca z NMT 100 -> wstępna niweleta dla linii głównej, oraz linii 281
Materiały: udało mi się zdobyć trochę zdjęć. Brakuje jeszcze czterech stacji.
--03.02.15
Przesyłam parę screenów z układu torowego, przy czym zaznaczam, że częściowo ulegnie on poprawie.
Prosiłbym o minimalny OT, jeśli macie jakieś pytania, zadawajcie je na PW, o błędach, uwagach można pisać by nie duplikować wiadomości. Na razie tylko tory, ale kiedy będę wrzucał postępy na Forum będzie mnie to motywować do dalszej pracy :) Pozdrawiam.

--12.03.15
By nie było, że projekt umarł naturalną, przedwczesną śmiercią aktualizuję. Do tego ciekawskich zapraszam na mojego średnio wyglądającego Tumbrla: http://maszynal356.tumblr.com/
Obecnie pracuję nad profilem pionowym pozostałych linii i bocznic. Pozdrawiam.

10
Pomoc w tworzeniu / Rozjazdy podwójne
« dnia: 31 Stycznia 2015, 19:45:19 »
By nie robić większego OT 'u mnie' napiszę w nowym wątku. Z punktów które wysłał mi @Tolein zrobiłem na szybko wzór rozjazdu i chciałem go zaimportować do 3dsa i obrócić. 3ds wywala błąd, Rainsted widzi jako kropkę. Może to ktoś sprawdzić i powiedzieć co jest nie tak?
Błąd 3dsa: w scnImpo linia 164, błąd w konwersji nieznanego na float.
EDIT:Nie licząc podsypek

11
Pomoc w tworzeniu / Linia 356 - pytania
« dnia: 19 Stycznia 2015, 19:58:54 »
Witam, w związku z prowadzeniem prac nad linią 356 w naturalny sposób pojawiają się problemy i zagadnienia wymagające bliższego lub dalszego rozwiązania i aby nie rozpoczynać niewyobrażalną ilość tematów, tutaj będę umieszczał pytania na które nie znalazłem odpowiedzi.

1. Czy taki rozjazd może istnieć w Symulatorze? Stworzyłem go z szablonu r=190 (mniejszego stosowanego w krzyżowych).
Dodałem odc. prosty po nim i przy następnym odcinkiem, po czym wstawiłem łuk z określonym promieniem (w tym przypadku 100m) Czy jest to poprawne rozwiązanie? Dodaję poglądowo, jak to wygląda.

12
Wydział zamówień / Linia 356 - materiały
« dnia: 11 Stycznia 2015, 14:37:22 »
Witam, chciałbym prosić każdego kto ma jakieś materiały dotyczące tej linii (Kcynia - Bydgoszcz) o przesłanie ich do mnie. Plany stacji i przystanków, zdjęcia poglądowe/na tekstury, rozkłądy jazdy i coś prędkości szlakowej (będzie potrzebne do przechyłek) stare WOSy itp. Nie ma potrzeby duplikować rzeczy które sam znalazłem, więc linki do Wikipedii czy strony Bazakolejowa.pl nie wiele mi dadzą. Nie są one potrzebne 'na zaraz' bo mam dopiero z 15-20% torów, ale im wcześniej się spytam tym więcej (mam nadzieję) dostanę :)
Wieczorem prześlę parę screenów, by nie było, że sobie żarty robię. Szczególnie ważne by były materiały z firm i zakładów takich jak Prefabet w Białych Błotach (mają bocznicę i trzy tory na Ich terenie). PESA w Bydgoszczy (jako zwykły cywil nie mam tam wstępu) też by się przydała (ale to już bardziej przyszłościowo)
To na razie tyle, jak coś macie to się podzielcie.

EDIT: No dobra, parę zrzutów z edytora.

13
Poszukuję, chcę zrobić / Linia 356 - luźna propozycja
« dnia: 07 Stycznia 2015, 20:43:33 »
Witam.
Chciałbym przedstawić wam mój pomysł na nową scenerię. Tak, wiem, zaraz zaczniecie pisać o problemach Symulatora, o czasie jaki musiałbym poświęcić na stworzenie czegokolwiek i jak ktoś z mniej niż 100 postami zabiera się za tak trudną robotę.
Powoli :) Z Maszyną siedzę od paru lat, forum przeglądam od pięciu więc coś tam wiem. Do rzeczy:

-chciałbym stworzyć odcinek tej linii do st. Bydgoszcz Główna (ze starych zdjęć, bo obecnie budynku nie mamy...)
do np. docelowo Kcyni (k. 40km)/wyczerpania sił -> czemu? Mieszkam w okolicy więc przez 20km. nie będzie dużych problemów z materiałami (oczywiście wszelka pomoc mile widziana) Czemu do Kcyni? Do Poznania nie dociągnę na pewno (może kiedyś), zrobię ile będę miał sił.

-linia jest nie jest w większości zelektryzowana, jednotorowa (kilka "mijanek"), otoczona lasami. Niestety z tego co mi wiadomo nie jest też normalnie eksploatowana (według niektórych źródeł funkcjonuje odcinek do Szubina, jednak nie kojarzę aby coś tam jeździło).
Znam natomiast 'naocznych świadków' zdawkowego ruchu towarowego. <- tu jest problem. Scenerię starałbym się odtworzyć jak najwierniej ale ew. scenariusze które by powstały byłyby co najmniej na granicy realiów (obecnych, bo kiedyś ta linia funkcjonowała).
Na dodatek linia jest w złym stanie i możliwe, że będę zmuszony część po prostu zrekonstruować i odświeżyć.

Co umiem: niewiele więcej niż wyczytałem na forum (czyli i tak sporo). Podstawy grafiki 3d, mało wiedzy technicznej o infrastrukturze - niestety. Dzięki temu projektowi mógłbym się wiele nauczyć o Symku od strony technicznej, dzięki czemu, nie ważne czy projekt wypali (i za rok, dwa otrzymacie scenerie) czy też nie, wiedza ta pomogłaby mi w np. poprawkach innych scenerii.

Co o tym myślicie? Warto coś takiego stworzyć? Jak się zapatrujecie na jednotorową, zakrzaczoną trasę? Wiem, że mógłbym zacząć pracować 'po cichu' i przedstawić np. pół projektu, ale wolę się spytać co o tym sądzicie zanim zacznę coś robić bez sensu.
Trochę się rozpisałem :/
Pozdrawiam Kamil.

14
Pomoc w tworzeniu / Dziwne podsypki
« dnia: 22 Czerwca 2013, 12:40:30 »
Witam. Po eksporcie scenerii z edytora RAINSTED wczytałem ją w Symulatorze. Wszystko ogólnie było dobrze, tylko podsypki mi się nie zgadzają. Proszę o pomoc.
Ps. W drugim pliku zwrotnica była szablonowa - chyba r-300 1:9.

15
Pomoc w tworzeniu / Edytor RAINSTED - kilka pytań
« dnia: 08 Czerwca 2013, 23:13:48 »
Witam, mam dziś kilka pytań odnośnie ogólnie pojętego tworzenia scenerii. Zaczynajmy :)
   1a. Pierwsze pytanie odnosi się łuków. Czy w standardach MaSzyny są luki o ,,okrągłych" promieniach. Na przykład: Mam jakąś stacje, za nią występuje łuk. Tory pomiędzy łukiem, a torami stacyjnymi są dość ... nietypowe (początek łuku jest przesunięty względem osi środkowych torów).
   1b. Czy przy mniej ważnych odcinkach można stworzyć dwie proste i pomiędzy nimi kolejną zamienioną w łuk?
(Oczywiście jeśli jakoś pasuje do zdjęć/mapy topo.) Czy zawsze dopasowywujemy promień?
   2. Czy tworząc scenerie z map z Geoportalu muszę się bawić z np. łukami przejściowymi? (jeśli tory są dopasowane do rzeczywistego przebiegu)
   3. Czy z poziomu Edytora da się dla np. grupy ustawić tekstury podsypki torów/szyn? Przy małych stacjach to nie problem, ale dla większych odcinkach torów...
Obecnie to wszystko. Możliwe, że się pojawią kolejne pytania. Przepraszam za ten (przyszły?) potok pytań, ale kilku spraw jeszcze nie rozumiem. Więc pytam :) Pozdrawiam.

16
Symulator / Edytor RAINSTED a programy 3d
« dnia: 30 Maja 2013, 13:58:03 »
Witam.
 Po przyswojeniu sobie instrukcji do wspomnianego edytora doszedłem do wniosku, że można w nim tworzyć tory i dodawać semafory według np. danych z Geoportalu. Moje pytanie brzmi: jak się do tego mają programy gmax/3Ds? Rozumiem, że w Edytorze nie można dodawać trójkątów terenu i modeli 3d. Robimy je w gmax/3ds. Tu jest mój problem: jak połączyć tory z edytora i teren z programu 3d aby wszystko do siebie pasowało (metodą inną niż ,,metoda prób i błędów" w Notatniku).
Konkretniej - jak go stworzyć? Czy da się wyeksportować plik .RSF/.scn do gmaxa?
Pozdrawiam.

PS: Proszę Was, nie piszcie, że tworzenie scenerii realistycznej jest pracochłonne i trudne - dobrze o tym wiem.

Strony: [1]