Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - oko

Strony: [1] 2 3 ... 11
1
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 04 Października 2016, 18:47:09 »
Zgodze się z Tomkiem. Sblk nie mówi nam o prędkościach. Ale bezpieczniejszą opcją jest jechanie 100 do 1 sblki. Wydaje mnie się że obie opcje są zgodne.

2
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 04 Października 2016, 17:29:53 »
Wystarczy ze przed Tobą wyjechał pociąg masz 2 odstepy wolne i dostajesz wyjazd na semaforze S7  bo po drodze masz tam kilka anglików. Instrukcja swoje życie swoje jak widać.

3
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 04 Października 2016, 09:47:00 »
Dlaczego od granicy przetaczania a nie od ostatniego rozjazdu...? Bzdure mi tu zapodajesz kolego. Moim zdaniem gdy na wyjazdowym masz s7 a na następnym sbl nawet s2 to 100 powinno sie miec przy s2 bo nak kogoś trafisz to ci powoedza z jaką predkością jechales a jest to opcja bezpieczniejsza niz sypanie 160.

4
Infrastruktura kolejowa / Pytanie o wskazania semafora.
« dnia: 03 Października 2016, 22:06:01 »
Witam. Mam pytanie. Zgodnie z instrukcją semafor: zielony pasek na dole,pomarańczowe dolne i górne migające - sygnał S7 - 100 km na h przy tym i przy następnym semaforze. Jakie powinno być prawidłowe zachowanie maszynisty gdy dostanie S7 na semaforze wyjazdowym w czasie wyjazdu na SBL. Rozumiem że jedzie tak aby 100 miał przy wyjazdowym ale i przy następnym a gdy zobaczy że semafor wskazuje sbl wskazuje S2 to od tego semafora jedzie rozkładową? Czy interpretujemy go że przy wyjazdowym 100 a w przodzie mamy 2 odstępy wolne i mamy tak regulować prędkość zeby zatrzymaç pociąg przed S1..aczkolwiek takiej interpretacji nie ma w E1 jeśli chodzi o S7.

5
Pomoc doraźna / Odp: Pojawiające sie literki w trakcie jazdy
« dnia: 28 Października 2015, 15:12:56 »
Dzięki za poradę. Działa jak trzeba<>;)

Zamykam.
Benek

6
Pomoc doraźna / Pojawiające sie literki w trakcie jazdy [solved]
« dnia: 22 Października 2015, 21:52:29 »
Witam. Mam win 10. W trakcie jazdy gdy zadziała czuwak, w górnej czèści monitora wyskakują mi literki otoczone kwadratem takie gdy wciśniemy caps lock i dostajemy inf. iż aktualnie są one np. duże.To samo gdy wchodze na jazde szeregową pokazuje mnie się strzałka w dół w kwadracie. Można to jakoś wył?.

7
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z paczką użytkową MaSzyna_15_04
« dnia: 11 Kwietnia 2015, 01:04:00 »
Linia053-służba3. Zaczynamy w szopie. Dalej czekamy aż gagar z wagonami wstawi się w perony.Następnie my manewrujemy w okolice peronów i tu jest problem. Nasz pociąg prowadzony przez ST44 nie przyjeżdża. AI zapala 3 światła , podjeżdża pod Tm. i to by było na tyle. Po podmianie loka u AI nadal ten sam błąd. Trzeba samemu przesiąść się do AI, pominąć tarcze, wjechać w perony i dopiero dalej wszystko rusza jak należy.
 Linia053 pięknie zalesiona, lecz złe umiejscowienie drzew (za blisko torów są i gałęzie wpadają nam do kabiny na paru odcinkach) psuje ten efekt. Tyle ode mnie. Pozdr. I dobra robota.

8
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_08.14
« dnia: 27 Sierpnia 2014, 08:13:43 »
Po spatchowaniu mam problem z migoczącymi wskaźnikami, oraz słupy trakcyjne z daleka są białe, po zbliżeniu się "łapią" swoją teksturę i jest ok. Problem bujającej kabiny zniknął po wygenerowaniu nowych e3d ;)

9
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_08.14
« dnia: 26 Sierpnia 2014, 10:42:58 »
Ok problem z ntdll.dll rozwiązany. Pomogła reinstalacja symka i patchy. Nadal pozostaje problem bujających wycieraczek i lusterek;)

10
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_08.14
« dnia: 26 Sierpnia 2014, 01:55:44 »
Po zmianie wersji z 08.13 na 08.14 wywala mi ciągle w Rainsted przy zmianie składów ntdll.dll. Robione wszystko po kolei wg. zaleceń twórców. Z boku nie pokazuje mi miniaturek z folderu mini. Dodatkowo po wgraniu plików od @stele nadal buja kabinę niewłaściwie.

Na czystej wersji 08.13 problem znika z ntdll.dll. Będę powoli patchował jeszcze raz może znajdę problem.

11
Wiadomo. Dzięki za pomoc:)

12
Dziękuje:) zaraz sobie wklepie tam gdzie trzeba. A tak na chłopski rozum, to rozumiem, że nowe scenerie będą już przsytosowane pod względem sieci, aby takie "połamańce" się nie robiły tzn. będą musiały być bez błędów, bo starych nie ma sensu już poprawiać;)

13
Nie chcę zakładać nowego wątku ad. nowego exe.. Mam problem..na lini 053 na odcinku 5 km od Dębicy połamałem 2 patyki...można zmniejszyć jakoś łamliwość ich bo się śmigać nie da..
Dzięki za pomoc :D

14
Infrastruktura kolejowa / Odp: W24 na podst.
« dnia: 25 Października 2013, 12:06:51 »
I wszyscy wiedzą jaki rozkaz by chcieli od Dyżurnego na dalszą jazdę rozumiem:)

15
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Wasze ulubione spółki kolejowe
« dnia: 15 Marca 2013, 20:20:27 »
PKP PLK ;P

16
Nigdy nie twierdziłem, że znam wszystkie instrukcje, oko jak widzę też, więc proszę pohamować wypowiedzi o pozjadanych rozumach. Wytyka się nam niekompetencję, może zamiast tego wskażecie jakie postępowanie jest wg Was właściwe? Jak według tego nowego 

Nic nikomu nie wytykam. Po prostu patrząc na ton niektórych wypowiedzi i obrzucanie się przez niektórych błotem w tym wątku można odnieść takie wrażenie...

Co do samego zarządzenia. Niestety prawda jest taka że jak to zazwyczaj bywa wydaje się zarządzenia, które dopiero zostaną zweryfikowane przez życie. Jak się kilkanaście pociągów porozrywa w głowicach dużych stacji co spowoduje spore utrudnienia, to może ktoś to rozpatrzy ponownie. Niestety zaczynamy się uwsteczniać bo po to jest w takim razie cała gama wskaźników i sygnałów, skoro mam powtarzać na co zezwoliłem, przez radiotelefon? To ja mam pomysł pomysł racjonalizatorski - w przypadku jazdy na tor lewy ISDR powinien podawać z okna nastawni sygnał ręczny ("Jazda po torze lewym, w kierunku przeciwnym do zasadniczego"), przez podniesienie lewej ręki, machanie chorągiewką trzymaną w lewej ręce, bądź świeceniem latarką trzymaną w lewej ręce (sygnał nocny). :-)
Pomysł dobry na małych stacyjkach i podg. ale nie na stacjach węzłowych i odcinkach prowadzonych przez LCs-y ;)

17
Oj udzieliła już nie raz ;D Wracając do tematu jeszcze jakieś uwagi co do nowych wytycznych;)

18
Słuchaj no. Albo jesteś jakimś niespełnionym MK, albo nie wiem kim. Co ty masz do nas dyżurnych he? Czy ja kiedyś na tym forum pouczałem jakiegoś maszyniste?! Wiemy za co odpowiadamy i nic Ci do tego. Jak nabroje to ja bede za to odpowiadał nie ty, a te swoje wyjasnienia to wiesz. Jak sie jest dobrym ISDR to wyjaśnień się nie dostaje.
Młodzieńcze, nie spinaj się tak, bo Ci żyłka pęknie. Dyżurny ruchu powinien być przede wszystkim _o_p_a_n_o_w_a_n_y_ a Ty wybuchasz, bo bierzesz wszystko do siebie. Po co?

PS. Widocznie kolej nie zdążyła Cię jeszcze pokory nauczyć, więc mam małą radę: pohamuj swoje zapędy do oceniania nieznajomych.
P.S przestań pouczać Dyżurnych Ruchu i kwestionować ich prace, bo ja tego nie robie w stosunku do innych stanowisk, każdy wie za co odpowiada i nie potrzebuje podpowiedzi na siłe.

19
Jasne Pan mechanik wie wszystko. Poruszyłem istotny problem z którym się nie raz spotkałem. Ale Tobie radio nie wysiadło jeszcze bo prowadzisz jeden poc. a ja mam kontakt z wieloma i jednak widzę to inaczej.

20
Mylisz się, młodzieńcze i najwyraźniej sam masz problem. Dlaczego? Bo to, co zrobisz w czasie służby to nie jakaś "moja sprawa", tylko wiele poważnych czynności wynikających z obowiązujących Cię przepisów i innych uregulowań. Na nastawni nie jesteś incognito, wszystko podpisujesz nazwiskiem.
Słuchaj no. Albo jesteś jakimś niespełnionym MK, albo nie wiem kim. Co ty masz do nas dyżurnych he? Czy ja kiedyś na tym forum pouczałem jakiegoś maszyniste?! Wiemy za co odpowiadamy i nic Ci do tego. Jak nabroje to ja bede za to odpowiadał nie ty, a te swoje wyjasnienia to wiesz. Jak sie jest dobrym ISDR to wyjaśnień się nie dostaje.

21
Tak mówi instrukcja, a jak radio Ci Panie Mechaniku zdechnie na banie to co?? Nikt jeszcze mi mądrze nie odp. na to pytanie....czyli co do d... przepis i tyle.

No to masz pierwszego, który Ci odpowie - defekt i wymiana maszyny. Ewentualnie manipulatora, zasilacza, radia gdy się da.
Mówie o sytuacji tak jak u mnie np na Luboniu. Jedziesz tlką widzisz, że masz na lewy wyjazdowy, ja ja Ci mówie, że pojedziesz na lewy, brak reakcji..mijasz sem wyjazdowy, pach nagłe stajesz za semaforem, najlepiej w rozjazdach jeszcze i co? Kaplica, musze przez 15 min lecieć do Ciebie,a Ty do mnie żeby Ci info przekazać, a radio to se w Poznaniu wymienisz, a nie na takich stacjach..nadal brak odp..
Halo halo a gdzie rozkaz N zgubiles ?:D
Jak jest zamkniecie planowe to mechanik raczej o tym wie bo ma wydrukowane w R307 :>
Niezależnie od tego czy ma rozkaz czy nie jadąc na lewy musi mieć od nas info. @Lukas masz z czymś problem? To co ja zrobie to moja sprawa. Najlepsze co usłyszałem to podać semafor po dogadaniu się z mechanikiem. Tak będzie najbezpieczniej, lepiej żeby stał w stacji niż na rozjazdach, a jak nie bedzie się odzywał to wyśle kierasa, albo sam przyjdzie na poc. towarowym

22
Tak mówi instrukcja, a jak radio Ci Panie Mechaniku zdechnie na banie to co?? Nikt jeszcze mi mądrze nie odp. na to pytanie....czyli co do d... przepis i tyle.

No to masz pierwszego, który Ci odpowie - defekt i wymiana maszyny. Ewentualnie manipulatora, zasilacza, radia gdy się da.
Mówie o sytuacji tak jak u mnie np na Luboniu. Jedziesz tlką widzisz, że masz na lewy wyjazdowy, ja ja Ci mówie, że pojedziesz na lewy, brak reakcji..mijasz sem wyjazdowy, pach nagłe stajesz za semaforem, najlepiej w rozjazdach jeszcze i co? Kaplica, musze przez 15 min lecieć do Ciebie,a Ty do mnie żeby Ci info przekazać, a radio to se w Poznaniu wymienisz, a nie na takich stacjach..nadal brak odp..

23
A dla mnie to jest nieprzemyślane. A co jak maszyniście radio zdechnie, albo na nastawni. Z lcs-a bede leciał 15 km żeby mu powiedzieć mechanik jedziesz na lewy????
Po LCS-ach nie jeździ się bez sprawnego radia (zabrania tego Ir-1).
Tak mówi instrukcja, a jak radio Ci Panie Mechaniku zdechnie na banie to co?? Nikt jeszcze mi mądrze nie odp. na to pytanie....czyli co do d... przepis i tyle.

24
PLK wprowadza nowe zalecenia w związku z wypadkiem pod Szczekocinami

Dyrektor do spraw eksploatacji i bezpieczeństwa poleca:

„W ramach doskonalenia Systemu Bezpieczeństwa Ruchu Kolejowego realizowanego na sieci zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. polecam dyżurnym ruchu oraz maszynistom Przewoźników kolejowych korzystających z infrastruktury Spółki – niezależnie od zezwolenia na wjazd (również przejazd przez posterunki odgałęźne bez semaforów wjazdowych) pociągu na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego – stosować następującą procedurę postepowania:
 
1) Dyżurny ruchu, informuje maszynistę radiotelefonem o każdym przypadku skierowania pociągu na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego, który ma obowiązek potwierdzenia otrzymanej informacji.
 2) Brak przekazania maszyniście informacji, o której mowa w pkt. 1, wymaga nawiązania łączności radiotelefonicznej z właściwym dyżurnym ruchu, w celu potwierdzenia wyjazdu na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego.
 3) W przypadku braku możliwości nawiązania radiołączności z dyżurnym ruchu, maszynista pociągu powinien zatrzymać pociąg do czasu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.”

Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/40814/_PLK_Zalecenie_poSzczekocinach_.htm

 Nie za wiele, ale dobre i tyle.
A dla mnie to jest nieprzemyślane. A co jak maszyniście radio zdechnie, albo na nastawni. Z lcs-a bede leciał 15 km żeby mu powiedzieć mechanik jedziesz na lewy????

25
Bocznica / Odp: 303eb
« dnia: 04 Marca 2013, 00:31:13 »
Panowie bez owijania w bawełne. Laikiem nie jestem, ale sprawa wygląda tak: wszystko działa, śmiga aż miło, ale nie ma fotela pomconika w 1 z kabin hahaha:) Śmigam na Maszyna 01.13+Exe SPKS+303eb_dds.7z + 303eb-lowpolyint_dds.7z + 303eb_spks_chk_lowpolyint.7z
Dobra skasować można mój post znalazłem Pacza :)

To sprzątamy.
adsim

26
Przy najbliższej okazji zapytam Ruchowca co jest 5 i jak interpretować ten przepis. On wie, że ja zadaję zawsze trudne pytania i mi pomoże. @jagger ty jesteś po kursie świeżo, popytaj też jak to interpretować i zobaczymy co powiedzą...

27
W takim razie nie wiem jak się testuje radio-stop na moim nowym Radmorze i czy w ogóle jest taka opcja. Po wymianie manipulatora nikt mnie nie przeszkolił a w jego instrukcji obsługi nic na ten temat nie mam.
Maszynisci na 8 testują a my na Radmorach na 10 chyba ale dobre pytanie jak to sie robi;P tej no nie doszkolili nas..Na Kolibrze jest prosto i bez problemu...

28
Cytuj
A jak podyktuje rozkaz na pominięcie to co każdy pociąg będzie mi się zatrzymywał? Pomyśl człowieku co ty piszesz..

Jak podyktujesz rozkaz to dajesz sygnał zastępczy, widzisz różnicę między tymi dwoma sygnałami? A jeżeli nie możesz podać zastępczego to wygaszasz semafor! Sam pomyśl człowieku, bo przez takich człowieków PLK jest jaka jest, beton zbrojony.
Ja widzę jak jest w Hiszpanii, tu jest tak zrobione i działa, i nikt nie płacze że źle.
Czy ty masz pojęcie o prowadzeniu ruchu pociągów? Jak podyktujesz rozkaz to podasz Sz...no rozkładasz mnie na glebe...To po co jest wprowadzono rozkaz pisemny mi odpowiec... a jak nie moge podać Szeta to co he? Tak PLK-a to beton dla takich jak ty wypisujących bzdury. Masz racje.

@201-003 ty też jesteś ISDR, mam pytanko co ty na to, iż wykryli tam wiele uchybień dotyczących testu radio-stop. Szczerze mówiąc nie widziałem jeszcze nigdy dyż. który to sprawdza na początku służby...a powinno się...

29
Cytuj
I ma sens.

Jaki? Wzrasta możliwość że źle wybierzesz kanał, coś pomylisz, coś źle ustawisz i cały ten misterny plan w w piz....  że tak powiem. Niewiele sensu w tym widzę, jak i w wielu innych rzeczach w PLK. Np. dlaczego przejechanie semaforu na czerwono, nie powoduje niezależnego, automatycznego zatrzymania pociągu?
A jak podyktuje rozkaz na pominięcie to co każdy pociąg będzie mi się zatrzymywał? Pomyśl człowieku co ty piszesz..

30
http://www.transport.gov.pl/2-4ecf6e55e80bc.htm Przeczytalem raport. Jestem przerażony co tam się stało. 2 dyżurnych dalo plame i 2 maszynistów i pomocnik...jazda na lewy bez w24 i jazda na prawy z W24 i brak elementarnej wiedzy Isdr...yhhh smutne..

Strony: [1] 2 3 ... 11