W mojej miejscowości mianowicie Spychowo jest jedna bocznica kolejowa.
Kiedyś należała do zakładu produkującego płyty pilśniowe i wiórowe następnie kalafonie i terpentynę.
Od roku 1994 jest tam rozlewnia gazu płynnego, na której obecnie pracuje.
Rozlewnia korzystała intensywnie z bocznicy do roku 2009 wtaczano cysterny z gazem do moich obowiązków jako pracownika ochrony należało otwieranie bramy kolejowej przed wjazdem tychże składów.
Od roku 2009 zakład zrezygnował z dostaw koleją (szkoda).
Na samej stacji Spychowo niegdyś znajdywało się kilka torów (dokładnie nie pamiętam 4 lub 5) były tu mijanki pociągów z Ełku do Olsztyna i z Olsztyna do Ełku miedzy innymi Łuz Fabryczna.
Na stacji były wykonywane załadunki wagonów drewnem z pobliskich tartaków.
W chwili obecnej mamy tylko kilka pociągów z Olsztyna do Pisza i Ełku i z powrotem.
W większości połączenia obsługują szynobusy SA106 i SA133 ale zdarza się i stare poczciwe SU42.
http://www.youtube.com/user/MechanikOlsztyn#p/u/9/4XrBXidsQQEhttp://www.youtube.com/user/MechanikOlsztyn#p/u/4/kKP7WGv6Cfwhttp://www.youtube.com/user/MechanikOlsztyn#p/u/0/tywAFeAs09s
« Dodano: 30 Września 2010, 21:21:23 »
Wiem że to nie na temat ale jako ciekawostkę dodam że z mojej miejscowości przed wojna i po wojnie kursowała wąskotorówka, Ostrołęcka Kolej Wąskotorowa zaczynała bieg w Spychowie wtedy Pupy (od niem. Puppen co oznacza Lalki). Kolejka podczas wojny była wykorzystywana przez Niemców do transportu broni i amunicji do składu amunicyjnego w bliskim sąsiedztwie stacji.
Powojnie kolejka kursowała turystycznie do dnia dzisiejszego są widoczne nasypy po bocznicy składu oraz nasyp prowadzący do Myszyńca gdzie można było jechać do Ostrołęki lub Łomży przesiadając się w inna kolejkę.
Na potwierdzenie dodaje link do strony z schematem kolei i opisem znajduje się mniej więcej w połowie strony artykuł o Ostrołęckiej Kolei Wąskotorowej.
http://www.fpkw.pl/www.php?idSekcji=12