Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Cambiado

Strony: [1]
1
Symulator / Odp: Moje dywagacje nad symulatorem i jego dodatkami.
« dnia: 29 Lipca 2009, 20:15:19 »
Może i ja jeszcze wyrażę swoje zdanie.
Wg. mnie podział na beta/devs ma swoje zalety. Jak i również test dodatków i związane z tym sprawy. Można było mieć żal 1 rok, 2, 3 lata temu, gdy były trzymane kabiny Barta i inne ciekawe dodatki.

Jak widać o wiele lepsze dodatki zostały wydane. I w końcu to ruszyło do przodu. W dodatku  administracja zapowiedziała, że będą wydawane kolejne dodatki. Już mamy 4E, 201E, EN57.

Ale teraz patrząc z innej strony. Dla przykładu popatrzmy na Linię 61. Została wydana jeszcze nie do końca skończona. I już powstał nowy wątek z dziesiątkami postów jak co naprawić.

Stąd ja uważam, że jest to nie ma się co burzyć, trzeba się cieszyć z tego co się ma. Jestem pewien, że nikt nie chce mieć nieskończonej trasy, lub nie do końca skończony model :)

Pozdrawiam

2
Witam. Gdyż powstało kilka pytań jak zaimportować modele do 3D Studio Max, postanowiłem stworzyć tutorial wyjaśniający krok po kroku, co trzeba zrobić.

1. Włączamy starter kolegi @Ra.
2. Na zakładce "ustawienia" zmieniamy tryb pracy przynajmniej na "specjalny" (zał. nr. 1).
3. Wybieramy zakładkę "modele".
4. Wybieramy opcję "Otwórz T3D".
5. Wybieramy interesujący nas model.
6. Następnie wciskamy "Zapisz 3DS" (zał. nr. 2).
7. Włączamy Zmodelera (Wersja zmodelera, najlepiej aby była stara. Ja używam 1.07b. W nowszych wersjach występują problemy).
8. Z menu "File" wybieramy opcję "Import..." (zał. nr. 3).
9. Wybieramy plik skonwertowany programem @Ra.
10. Wciskamy opcję "Eksport..." i nadpisujemy nasz plik (zał. nr. 4).
11. Włączamy 3D Studio Max.
12. Importujemy plik (zał. nr. 5).
13. Możemy się cieszyć naszym modelem (zał. nr. 6).

Pozdrawiam

3
Rainsted / Odp: Otwieranie plików T3D
« dnia: 13 Lipca 2009, 22:17:10 »
Należy go programem Ra przekonwetować na .3ds, później zaimportować ten plik do Zmodelera i wyeksportować go jeszcze raz do .3ds. Później możesz go otwierać w 3D Studio Max.

Pisałem o tym w tym wątku:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11527.msg111834.html#msg111834

4
Bocznica / Odp: Najlepsze screeny
« dnia: 10 Lipca 2009, 02:41:05 »
Witam, i znów towarek. Jak ponizej, 22'345

Ten napis: Et22-345 chyba był pod paintem robiony :)

5
Rainsted / Odp: Nowe nieba niechcą się włączyć
« dnia: 31 Maja 2009, 18:04:30 »
Pewnie ta nie wydana linia 61 powoduje ten problem... Nie krępuj się i napisz mi na PW, kto Tobie ją wrzucił do Twojego startera.

http://eu07.pl/download/paczki/281r-linia61%282%29.rar.html

6
@PEKAP, dzięki za stronkę, widziałem ją, ale tam ciężko cokolwiek wyciągnąć.
@Quork QTar, te budynki są typowo niemieckie, jednak i takie mogę wykonać. Możesz mi je przesłać na PW (fajnie, gdybyś miał też przybliżone wymiary).

Przyjmę również zdjęcia różnych fabryk itp.

7
Witam. Poszukuję zdjęć domów mieszkalnych, bloków, kamienic itd. Chcę wykonać nowe modele budynków do symulatora, jednak nie mam zdjęć. Kto posiada zdjęcia choćby jednego budynku, proszony jest o przesłanie mi materiału.

Pozdrawiam

8
Na warsztacie / Odp: Kraków Bieżanów - Bochnia (Tarnów)
« dnia: 14 Maja 2009, 23:21:39 »
Mam nadzieję, że odwzorujecie też profil pionowy linii.

Takie mam plany.

Cytuj
Taka mała nieścisłość - o ile wiem to nie Kraków Bieżany a Kraków Bieżanów.

Nie znam tych terenów, a na nazwach tym bardziej się nie znam. Ale już poprawiłem :)

Cytuj
Jeśli będziecie potrzebować fot z linii 91.

Bardzo chętnie przyjmę zdjęcia (wszystkie jakie masz). Fajnie by było, jeśli miałbyś też jakiś filmik z przejazdu trasą.

Cytuj
A może by połączyć trasę (Kraków-Bochnia) z obecną (Bochnia-Brzesko-Okocim) i by było aż do Brzeska.

Jestem przeciwny takim kombinacjom. Jeśli już, to sami pociągniemy szlak.


Co do prac nad trasą. Za Podłężem, zrobione już jest ponad 10 km szlaku i praca wre. Pozdrawiam


   « Dodano: 15 Maja 2009, 07:08:50 »
Mały update. Po 1h 20 minutach skończyłem Kłaj. Teraz ciągnę szlak do Stanisławic. Oto screeny z Kłaja (dzięki, jednak te polskie nazwy są trudne :P) (jeśli ma ktoś poglądowe zdjęcia tych stacji, to proszę o podesłanie):

9
Na warsztacie / Kraków Bieżanów - Bochnia (Tarnów)
« dnia: 13 Maja 2009, 22:44:04 »
Witamy w Krakowskich klimatach. Od przedwczoraj zacząłem z kolegą SM31-113 współpracę. Chcemy stworzyć wyżej wspomnianą trasę. Zaczynamy od Podłęża, ciągniemy do Bochnii. Kraków zostawimy na koniec (nie wiem, czy go będziemy robić, czy może pociągniemy trasę dalej do Tarnowa. Póki co skończyłem torowisko w Podłężu. Zacznę ciągnąć torowisko do Bochnii.

Jeżeli ma ktoś filmik z przejazdu tą trasą, to proszę o podesłanie mi go. Zdjęciami poglądowymi i na tekstury budynków i innych obiektów, również nie pogardzę.

Oto jak się prezentuje:

10
Na warsztacie / Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« dnia: 10 Maja 2009, 19:51:39 »
Hej.
Mam pewną uwagę co do edytora. A dokładniej rzecz biorąc, co do przybliżenia. Jest ono bardzo niewygodne. Na przykład korzystając z przybliżenia 4px/m, to bardzo mało widać. Jeżeli ma się na przykład odcinek 20km torów, trzeba klikać 10 minut strzałkę, aby dotrzeć z jednego końca na drugi. Jeśli natomiast zmieni się przybliżenie 250px/km, to się pojawia inna mapa, trzeba pobierać nowe kwadraty z geoportalu i co gorsza, te przybliżenia ze sobą nie współpracują, są niezależne. Jak się przesunie mapę na mniejszym powiększeniu, to na mniejszym pozostaje dalej w tym samym miejscu.

(Piszę to dlatego, gdyż zacząłem tworzyć nową trasę, i gdy uruchamiam edytor, to pokazuje mi miejsce oddalone o jakieś 2 km od stacji, którą wykonuję. Pobrałem zdjęcia w przybliżeniu 4px/m, i teraz aby to znaleźć muszę poświęcić kilka minut.)

I teraz moje pytanie. Czy nie można by zrobić, aby przybliżenia ze sobą współdziałały?

Pozdrawiam

11
Tabor / Odp: kilka problemów z taborem
« dnia: 04 Maja 2009, 17:43:02 »
1. Są 2 możliwości (train init failed):
Dla przykładu:

node -1 0 EN57-800ra dynamic PKP\en57mk_S en57-800ra 6ba 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-800s dynamic PKP\en57mk_S en57-800s 6bs 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-800rb dynamic PKP\en57mk_S en57-800rb 6bb 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-1132ra dynamic PKP\en57mk_S en57-1132ra 6ba 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-1132s dynamic PKP\en57mk_S en57-1132s 6bs 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-1132rb dynamic PKP\en57mk_S en57-1132rb 6bb 0.0 connected 0 0 enddynamic

Żaden z tych numerów, co są pogrubione, nie mogą się powtórzyć jeszcze raz w scenerii. Bo przecież jest tylko jeden wagon silnikowy EN57-800s.

Druga możliwość to to, że doinstalowałeś nowe lokomotywy, jednak w scenerii wpisy są do prowadzenia tylko przez AI (stąd start.exe tego nie wyświetla, a w starterze @Ra się pojawia).

2. Tylko ST44-1037 możesz prowadzić, gdyż tylko do niej jest przypisany .chk, który w dynamic.dat, jest przypisany do pojazdów, które można prowadzić. Reszta jest "dump", co oznacza, że tylko AI może te składy prowadzić. Dlatego musisz te wpisy dodać/poprawić.

3. Co do "groteskowych" tekstur. Przypisałeś lokomotywie teksturę, która współpracuje z innym modelem lokomotywy (który ma inne mapowanie).

EDIT. @ZiomalCl mnie ubiegł :)

12
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 04 Maja 2009, 04:26:21 »
Jak sam powiedziałeś, uruchamiasz skrypty w Gmax. Jednak te skrypty są napisane pod 3D Studio Max.

13
Witam. Stawiam się do dyspozycji pomocy w stworzeniu nowej trasy realistycznej. Jak by wyglądała współpraca:

- Współpracownik wyznacza mi jaką trasę mamy wykonać,
- Wykona potrzebne zdjęcia poglądowe stacji, budynków na modele i inne.

Ja wykonam całą resztę, otóż przełożę trasę ze zdjęć do symulatora :)

Pozdrawiam

EDIT. Jeśli @Pol102 chce współpracować, czekam na PW.

14
Bieżące Symulatorowe / Odp: Eksporty z Blendera
« dnia: 14 Kwietnia 2009, 23:01:51 »
Oczywiście. Tak wygląda skrzaczony:

15
Tabor / Odp: Problem z Drawinowo
« dnia: 13 Kwietnia 2009, 16:12:40 »
Ja też miałem taki problem i sobie poradziłem. Sprawdziłem wszystkie składy w "drawinowo.scn", jak również w katalogu "drawinowo" - "sc3_sklady.inc", "sc3_sklady_ET22-1.inc" i "sc3_sklady_ET22-2.inc". Pozamieniałem składy tak, aby działało. Zapodaję ci te pliki, mam nadzieję, że pomogło (napisz jakie rezultaty). Pliki w załączniku:


   « Dodano: 14 Kwietnia 2009, 04:45:05 »
Poprosiłeś mnie na PW, aby Ci powiedzieć, jak to rozpakować. Jednak jak można łatwo zauważyć, paczka jest pokatalogowana. Wystarczy ją wypakować do głównego folderu z maszyną.

16
Bieżące Symulatorowe / Odp: Eksporty z Blendera
« dnia: 14 Kwietnia 2009, 01:21:55 »
Oczywiście żaden z tych plików "na żywca" nie zadziała. Ale jest sposób. I tylko jeden sposób. Tym pierwszym sposobem co robiłeś, poprzez skrypty Ra. Należy ten plik 3DS przepuścić przez zmodelera, tzn. zaimportować i wyeksportować. Oto wyniki:

1. (303e.3ds)  t3d -> 3ds  [programem @Ra]

Ładuje się tylko linia. Po przepuszczeniu przez zmodelera ładuje się piękny model (patrz załącznik).

2. (303e1.3ds) 3ds -> 3ds [Blender, skrypt 2]

Improper file format (niewłaściwy format Nawet po zmodelerze, obiekt jest "zepsuty".

3. (303e2.3ds) 3ds -> 3ds [Blender, skrypt standardowy]

Improper file format (niewłaściwy format Nawet po zmodelerze, obiekt jest "zepsuty".

4. (303e3.obj) 3ds -> obj [Blender, skrypt standardowy]

Importuje, ale model jest "skrzaczony".

Życzę miłej nocki. Pozdrawiam

Strony: [1]