Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - darigrad

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 02 Lutego 2013, 18:35:37 »
Witam, do zadzwonili z Zakładu centralnego o godzinie 14 w poniedziałek, że rozmowa kwalifikacyjna jest we wtorek o godzinie 9.00 w Warszawie na Olszynce. Pojechałbym, gdyby nie było to z dnia na dzień, mieszkam w Karsznicach k/ Łodzi i pracuje zawodowo jako nauczyciel. Kogoś może zdziwić dlaczego nauczyciel pcha się na maszynistę, otóż w 2000 roku skończyłem kolejówkę - trakcja elektryczna i jeździłem za pomocnika w ZT Karsznice przez 1 rok i mnie zwolnili. Teraz chciałbym wrócić do zawodu.

2
Bieżące kolejowe / Odp: PKP IC organizuje szkolenia na maszynistę
« dnia: 18 Stycznia 2013, 22:47:16 »
1600zł brutto, a zresztą jak ktoś chce za kierat iść i ma ku temu "powołanie" niech idzie,. jak dostanie mu się w "d" ; to zacznie myśleć normalnie. Ja przejeździłem 18 lat za kołem i jeszcze wtedy kiedy było "spanie".

3
Bieżące kolejowe / Odp: Wyłączanie przetwornic w lokomotywach EU07
« dnia: 29 Sierpnia 2012, 22:03:20 »
Panowie przetwornic nie należy wyłączać zgodnie z instrukcją prowadzenia. Pozwolę odejść w nieco innym kierunku. Znacie lokomotywę ET21- tam przetwornic nie ma tylko wentylatory, opory rozruchowe bardzo często się paliły na wzniesieniach przy ciężkim pociągu. Więc z praktyki wiem, że na eu07 nie warto wyłączać przetwornic to jest słaba lokomotywa. Natomiast na jej większej siostrze ET41 bardzo często przy lekkim i krótkim pociągu wyłączam pierwszą przetwornicę zaraz za kabiną (o ile jest taka możliwość), zostają jeszcze trzy. Co do "ruska" to wiemy, że jeżeli wyłączymy wentylatory w sekcji, z której prowadzimy pociąg to sekcja ta nie ciągnie (jest taki mały przełącznik z lewej strony pulpitu maszynisty), więc silniki nie są obciążone. Bardzo dobra praktyka latem przy lekkich pociągach. Oczywiście zimą i przy opadach nie stosuje się takich praktyk. Osobiście na bykach i siódemkach nie wyłączam przetwornic. Pozdrawiam wszystkich.

4
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: MaSzynowa spółka kolejowa
« dnia: 27 Czerwca 2012, 19:18:13 »
Jestem jak najbardziej za tym pomysłem. Każdy z nas gra w symulator bo lubi kolej i pracę maszynisty, niektórzy z nas nie mogą spełnić tego "marzenia" w życiu codziennym ze względu np. na stan zdrowia. Maszynowa spółka godna przemyślenia przez całe grono ponieważ może coś wnieść do realizmu maszynowego maszynisty. Grafik mógłby być tak dostosowany żeby każdemu dopasowało. Powrót do taśm jak najbardziej, może to się nie uda w najbliższym czasie, ale nie zapominajmy, że już tak było. W nowej paczce mamy już troszeczkę realizmu - ws załącza się jak w realu, mamy nadmiarowy przetwornic i sprężarki. Marzeniem byłoby, gdyby wrócono do załączania baterii, przełączanie cks w bykach, siódemkach i jamnikach oraz woltomierz NN mógłby reagować na załączenie przetwornic, wentylatorów na rusie (tak już chyba było na exe Kursa, ale nie jestem pewny).

5
Trasy / Odp: "I053-sluzba-1-night" Rozklad
« dnia: 13 Maja 2012, 22:04:48 »
Tm103 dla ścisłości to jest tarcza manewrowa, zawsze gdy wykonujemy manewry np. dojeżdżamy do pociągu lub od niego się odpinamy itp.  jedziemy wg. wskazań tarcz manewrowych (białe - jedź, niebieskie - stój) oraz semaforów z literką m na tabliczce ( czerwone-stój, białe- jedź), by najmniej tak powinno być. Pozdrawiam koledzy maszyniści MASZYNY.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 17:13:36 »
TVN24
 Obaj maszynisci przezyli. Prokuratura potwierdza.

Teraz w telewizji podali, że obaj maszyniści nie żyją, a pomocnika szukają.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 13:56:01 »
Jak nie ma sbl to o co innego sorry.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 13:54:36 »
Wybaczcie ignorancję, ale czy w przypadku wyjazdu na tor nieprawidłowy nie zmienia się oświetlenia czoła? Lewy reflektor nie powinien świecić na czerwono? Jeśli tak, to z jakiej odległości można stwierdzić ten fakt? Bo w momencie kiedy mechanik zauważy że z naprzeciwka jedzie "coś" oświetlone w ten sposób to jest to dla niego raczej oczywisty sygnał że jedzie po tym samym torze?
Kolego nie zmienia się oświetlenia czoła. Maszynista pociągu TLK wg. minie mógł się zorientować, że "coś" jest nie tak, bo maszynista z inter regio wzywał zastępczy na stacji przed wjazdem na ten tor niewłaściwy.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 09:38:13 »
Koledzy odpowiedzmy sobie:  Jak, w XXI wieku, gdzie "lata się na księżyc" mogło dojść do takiej katastrofy?

10
Pomoc doraźna / Odp: Nowe EXE 291 - Pytania
« dnia: 24 Lutego 2012, 18:26:27 »
Bardzo dobrze mówisz kolego, na próżnym trzeba więcej kręcić kołem, nawet na spadku trochę trzeba "mobilizować" do jazdy.

11
Odbiegnę trochę od tematu. Interesuje mnie kwestia wady z okularami. Na przykład Ty @darigrad masz wadę z okularami 1.0 . Czy nie wystarczy wobec tego kupić okularów z większą mocą?
Kolego zapisałem 1.0 tzn. w okularach pierwsza kategoria wzroku, jeśli wprowadziłem w błąd to przepraszam. Na kolei niestety trzeba mieć bardzo dobry wzrok (pierwsza kategoria wzroku bez okularów), istnieje dla mnie szansa - jedynie operacja laserowa, ale istnieje ryzyko pogłębienia wady.
Oferta wystawiona przez PUP Tarnowskie Góry jest interesująca, także kto może niech korzysta.

12
Kolego ja jeździłem za maszynistę, ale mnie zdjęli bo mi wzrok poleciał i choć w okularach mam 1.0 to i tak nie mogę jeździć.

13
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 20 Lutego 2012, 17:55:45 »
Sceneria: Zwierzyniec towarowy
ET42-04 pociąg 77892/77893

14
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 15 Lutego 2012, 22:09:46 »
Dziękuje za podpowiedź.

15
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 15 Lutego 2012, 21:58:42 »
Jest to moja pierwsza publikacja taśmy, bardzo proszę o opinie. Może troszkę słabo widać, ale fotografowałem monitor, po prostu nie wiem jak zapisać HTV w jpeg. Służba: Alakowice - Bałtyk Miasto, Sceneria Zimowa

16
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót serii ET42 na polskie szlaki
« dnia: 04 Stycznia 2012, 16:45:54 »
Ja myślę że, CARGO nie chce wypaść z przewozów ciężkich pociągów i dlatego sięga po rusy. Czemu kolej po nie sięga? Chyba dlatego że, są mało awaryjne.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót serii ET42 na polskie szlaki
« dnia: 04 Stycznia 2012, 14:04:50 »
ET42 wracają
Jak to rozumieć - wszystkie nieczynne do tej pory lokomotywy wyjadą na szlak, czy tyczy się to tylko tych, co już jeżdżą?
Z tego co wiem w Karsznicach został powołany zespół warsztatowy powołany z byłych pracowników ZT, który ma na celu uruchomić wszystkie ET42. Do tej pory uruchomiono chyba tylko pięć "rusków", w tym roku kolejne. Powiem więcej mają w Karsznicach wrócić naprawy rewizyjne tych lokomotyw.


A czy jakaś powróci do Bydgoszczy? Przecież Było ich u nas tak dużo.
W Bydoszczy ET42 nigdy nie były na stanie, tylko w Karsznicach. Jeździły na trasie węglowej "Śląsk-Porty", więc w lokomotywowni Bydgoszcz Wschód mogły mieć nie jeden raz np. PK

18
Bocznica / Odp: Potrzebna identyfikacja loka/mechanika
« dnia: 29 Grudnia 2011, 19:35:51 »
Moim zdaniem obecnie stosowane nakładki zdecydowanie gorzej się spisują w niesprzyjających warunkach aniżeli nakładki miedziane. Nie trzeba wcale mocnego oszronienia czy dużego prądu podczas rozruchu, żeby uzyskać efekt opisywany przez @El Mecánico. Miałem ostatnio podobną sytuację, tzn. jeśli chodzi o efekty wizualne, z tym, że jazda odbywała się przy podniesionych dwóch odbierakach prądu, do tego prąd pobierany był tyle, co na potrzeby maszyn (jazda z Maksymilianowa do Bydgoszczy - kto jechał ten wie, że praktycznie nie daje się "na koło", bo cały czas jest po spadku). Mimo tego iskrzenie było bardzo duże.

Zgadzam się kolego z Tobą w zupełności. Miałem to samo ok. sześciu lat temu, gdy jeszcze ET40 jeździły (prowadziłem wahadło 3000 t. z Karsznic do Bydgoszczy Wschód, na odcinku od Emilianowa do niemalże Bydgoszczy Wschód jest spadek i nie ciągnie się) miałem  w kabinie w środku nocy takie efekty świetlne. Chyba każdy z nas wie, że na czterdziestkach zarówno do 30 i powyżej 30 numeru podniesione są dwa odbieraki prądu (po jednym na sekcję). Po prostu przy temperaturze 0 i poniżej powstaje "szadź" i tak się dzieje. Kto nie siedział za "kołem" to tylko może obserwować i się dziwić.

Strony: [1]