Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - pROSiAczek

Strony: [1] 2 3
1
Symulator / Eureka! Więcej FPS?
« dnia: 14 Listopada 2004, 20:24:24 »
ja tak robilem gdy pisalem w excelu (o zgorzo traske) i efekt jest kapitalny... naprawde obniza wymagania kompa wystarczy zrobic nie 500 a 2000-3000 i juz jest efekt jesli brac pod uwage cala scenerie

2
Pomoc w tworzeniu / Tory a wzniesienia
« dnia: 17 Października 2004, 10:51:33 »
dzial POMOC na tym forum to raczej jest taki dzial gdzie totalnie zielone w skwestii symka ludki pisza : pomozcie, nie moge odpalic gry (!) :/" sorki za te gre ale tak czesto jest napisane... oczywiscie pomiedzy tymi rozpaczliwymi postami zdarzaja sie tez perelki... a jednak wiele kwestii technicznych dla sredniozaawansowanych omawianych jest w innych tematach w innych dzialach... a HELPDESK nie istnieje i nie jest to to samo co dzial POMOC w obecnej formie. trzebaby miec grupe osob bieglych tajnikach symka, ktore nie beda sie o byle co irytowac i w miare mozliwosci natychmiast wspierac w sposob kompleksowy, a w dziale POMOC kazdy pisze co mu sie podoba...

3
Pomoc w tworzeniu / Tory a wzniesienia
« dnia: 17 Października 2004, 00:49:32 »
wasyl, ja nie polemizuje nt. umiejetonosci, podkreslam natomiast fakt, ktory jest bezsprzeczny, a mianowicie - wiele osob ledwie liznie maxa i jego skrypty, zlozy deklaracje, ktore okaza sie bez pokrycia, a potem po prostu zniknie... nie podwazam sensownosci czy wartosci jak a niesie ze soba dzielenie sie swoja wiedza.

Ustosunkowujac sie do zarzutu ze sam sobie zaprzeczam przytocze Twoje posty: "...Pozatym RAZEM - znaczy EFEKTYWNIEJ i SZYBCIEJ !!! - Tego pod uwagę chyba nie wziołeś..." oraz "...E tam - trase wole robić sam ;) (lub przy pomocy co najwyżej 2 osób) - mi chodziło o podzielenie się wiedzą i umiejętnościami aby nie tracić czasu na "ponowne odkrywanie ameryki"..." - to po co sie dzielic wiedza z dzialajacymi w pojedynke skoro efekt synergii jest taki niepodwazalny?

Odpowiem: wziAlem pod uwage mozliwosc pracy grupowej, lecz tak jak i Ty, choc duzo wczesniej chyba, zauwazylem i doswiadczylem konsekwencji negatywnych takiego zbiorowiska... i nie chodzi o konflikty a niemoznosc symultanicznej pracy nad danym projektem (dosc malym jak np. trasa przez wiecej niz 2-3 osoby -  i tu sie z Toba zgadzam)
Na forum nie zaglada sie TYLKO po to zeby sie czegos nauczyc czy zglosic po pomoc, bo powinno sie to nazywac HELPDESK albo jakos podobnie...

ps. prosze starac sie zachowac zapis pROSiAczek, a nie prosiaczek - ale to na marginesie

pozdr i znikam, walczyc z traska...

4
Pomoc w tworzeniu / Tory a wzniesienia
« dnia: 15 Października 2004, 18:47:48 »
McZapkie w zadnym wypadku to co napisalem nie sugeruje zebym byl swinia! jedynie doznalem szoku ze ludzie dzialaja jak automaty. co im powiesz robia, niepokombinuja sami, czekaja na gotowe rozwiazania (modnie zwane solucjami), czy podpowiedzi tzw. mentorow. mialem wrazenie (mialem, juz nie mam) ze trasopisarz to ktos kto ciagle stara sie poznac narzedzia, ktorymi pracuje, poznac SAMODZIELNIE, chocby dla wlasnej satysfakcji... i oto mi chodzilo - o nic wiecej.

ps. o wielu rzeczach nt. symka nie jest nigdzie napisane a jednak jakos to idzie do przodu... co zrobisz z ta "swinia" w swoim poscie zalezy tylko od ciebie i twojej oceny sprawy

5
Pomoc w tworzeniu / Tory a wzniesienia
« dnia: 14 Października 2004, 19:05:49 »
no teraz to strace caly szacunek dla tzw. trasopisarzy! jak mozna sie chwalic traskami skoro nie potrafi sie nawet dobrze obslugiwac skryptow w maxie!! naprawde smutne. a fakt ze sie do tego przyznajecie to : 1. jeszcze smutniejsze bo nie zdajecie soboe sprawy z powyzszego, 2. pocieszajace bo zdajecie sobie sprawe, ale stawiacie szczerosc ponad wlasne niedoskonalosci. ludzie zapoznajcie sie porzadnie ze skryptami! tam jest wiele wiecej cudow... ja sam sie biore za kolejne tajniki skryptow - a potem za traske

6
Na warsztacie / Nowa trasa - Coming Soon ;)
« dnia: 11 Października 2004, 09:46:46 »
no mateusz pochwal sie 4-stawna ;) a w kwestii laczenia tras to proponuje zeby kazda trasa zaczynala sie na plaskim terenie oraz z torem na wysokosci 0,2... latwiutko bedzie zrobic merge wtedy... powodzenia w tworzeniu traski - mi jakos nie idzie ostatnio za dobrze z linia 418 :(

7
Poszukuję, chcę zrobić / Warszawa Zachodnia - Warszawa Wschodnia
« dnia: 01 Października 2004, 10:24:28 »
SU46, skoro tak bardzo chcesz to moze sie jednak nauczysz robic traski? naprawde potrzebne jest duzo samozaparcia i czasu zeby zalapac krok po kroku tajniki ich tworzenia (tak samo trudno opisac sposob ich robienia - dlatego nie ma "poradnika"). zycze powodzenia. ale na poczatek moze stworz kilka modeli budynkow, to dobra szkola przed czyms wiekszym (czyt. sceneria)

8
Poszukuję, chcę zrobić / Tekstury
« dnia: 27 Września 2004, 14:44:41 »
bartek_g:bardzo dobrze sie domyslasz... bart: ja nie mowie ze wielkie (bo 3MB) teksturki sa najlepsze. chodzi mi tylko o to ze teki drobiazg jak zmiana wielkosci (zmniejszenie) tekstury urasta do rangi problemu. zgadzam sie z toba ze zrobic teksturke 1024x1024 jest duzo trudniej niz 512x512, a to ze z bardzo bliska idzie wychwycic niuanse je odrozniajace to fakt bezsprzeczny. moje rozwiazanie jest takie ze temu kto chce i ma do tego mozliwosci sprzetowe umozliwic korzystanie rowniez z trybu ze tak go nazwe "HiQuality". oczywiscie nikt nie musi podzielac mojego zdania, ale wydaje mi sie ze mysla troszke dalej niz kilka tygodni sporo osob zmieni sprzet na lepszy a co za tym idzie szybszy tj. taki ktory spokojnie pociagnie lepsze teksturki (niekoniecznie 1024x1024!) i to jest rowniez fakt bezsprzeczny. i moje zdanie wyraz wlasnie to perspektywiczne spojrzenie na nie tak wcale odlegla przyszlosc.

9
EU07 Simulator English forum / New route!!!
« dnia: 27 Września 2004, 14:35:48 »
let them improve foreign (but very useful) language... ;)

10
Poszukuję, chcę zrobić / Warszawa Zachodnia - Warszawa Wschodnia
« dnia: 27 Września 2004, 09:59:26 »
iwan to po co sie jawnie wypowiadasz o nich osobom do ktorych zaufania nie masz? :( istnieje priv...

11
Poszukuję, chcę zrobić / Tekstury
« dnia: 27 Września 2004, 09:03:52 »
wlasnie pisze o tym ze jesli ktos ma grafa ktory nie podola z jedna czy trzema teksturkami np. 2048x1024 to w prosty sposob moze zrobic sobie z niej teksturke chociazby 1024x512 ktora bedzie miec o ile sie nie myle 724kB... niestety z czego zdajesz sobie z cala pewnoscia sprawe nie da sie zadzialac w druga strone zeby z tekstury o niskiej rozdzielczosci zrobic fotorealistyczna teksturke... i o to mi chodzi

12
Poszukuję, chcę zrobić / Tekstury
« dnia: 24 Września 2004, 09:52:21 »
ale w czym problem zeby sobie teksturke np 2048x1024 otworzyc w chociazby Paint i zmienic rozmiar na 50% lub nawet 25% jesli komus obciaza 3MB plik zbytnio kompa? przeciez to nie jest super wymagajaca czynnosc... a w druga strone sie niestety juz nie da :( z 512x256 nie zrobisz dobrej 1024x512 :(

13
Poszukuję, chcę zrobić / Warszawa Zachodnia - Warszawa Wschodnia
« dnia: 20 Września 2004, 18:19:26 »
spokojnie ludki, nie musicie sie od razu w sposob mniej czy bardziej wymyslny obrazac sie wzajemnie, choc przyznam ze niektorzy z forumowiczow przeginaja i mnie osobiscie zrazili do calego projektu... tak wiec prosze o mniej zadufania a wiecej otwartosci i przyjaznego podejscia nawet do "sprytnych inaczej" (i nie mam tu na mysli nikogo z tego watku), a w szczegolnosci do tych ktorzy maja mozliwosci, wiedze, doswiadczenie i chca pomoc... (tu rowniez nie mam tu na mysli nikogo z tego watku :D )

14
Poszukuję, chcę zrobić / Chmury na niebie.
« dnia: 20 Września 2004, 11:28:43 »
mysle ze niebo i chmury mozna zrobic na podstawie SPHERE (z tym ze SPHERE srednicy 50km to raczej odpada) najlepiej gdyby byl on ruchomy (tak jak lok) wtedy wystarczyloby kilka kilosow srednicy a niebo bylo by naprawde jak w rzeczywistosci.... mam cos takiego na rozkladzie w tej chwili - podobnie jak horyzonty (oj chyba za duzo mam na rozkladzie w tej chwili)

15
Poszukuję, chcę zrobić / Warszawa Zachodnia - Warszawa Wschodnia
« dnia: 20 Września 2004, 09:46:09 »
zarówno tunel na dwa tory jak i teren podobny do okolic Helu, mam zrobiony ale w excelu, wiec graficznie jest kijowy... nie ma trakcji ani semaforow :( choć w obecnie rozwijanym projekcie ciagle mnie kusi o zrobienie czegos podobnego... co na to powiesz MatEUzs??

16
Poszukuję, chcę zrobić / Warszawa Zachodnia - Warszawa Wschodnia
« dnia: 15 Września 2004, 18:27:05 »
widzialem gdzies na necie uklad torowy wawy zachodniej... nie pamietam gdzie, ale jak ktos jest w stanie zrobic to w 3dsie to jestem pelen podziwu (mysle ze ci co byli na "zwiedzaniu" zachodniej wiedza o co chodzi)... jak beda plany tez sie pisze na pomoc w GIGANTYCZNYM projekcie (chyba ze 20 osob symultanicznie by musialo robic taki odcinek (pomijam nawet centralna gdzie zdjecia zrobic graniczy z cudem obecnie). jesli chcecie koniecznie cos zrobic do symka, to robcie zdjecia budynkow i innych budowli, przekazujcie linki do nich na forum, ludzie ktorzy umieja robic modele sie tym moga zajac, symek bedzie rosl w sile. obecnie za duzo osob chce robic trasy... nie majac zadnego niezbednego doswiadczenia...
popieram zapal, ale nie porywajcie sie z motyka na slonce, zrobcie kilka modeli najpierw i je upublicznicie?

17
Bocznica / Podsypka po zwrotke
« dnia: 14 Września 2004, 22:40:26 »
mysle ze zwrotnice do magistrali pojawia sie szybciej niz nebula :(

18
Na warsztacie / Linia 418
« dnia: 12 Września 2004, 01:01:57 »
jako ze tworze do tej traski te "...." (ze wzgledu na wrodzona skromnosc nie bede powtarzal wszelkich epitetow) krajobrazy, pragne zapewnic ze kieruje sie przy ich tworzeniu glownie wydajnoscia mojego kompa (chodzi mi o to zeby bylo min. 15-20fps w terenie i nie mniej jak 7-8fps na stacjach z trakcja wlaczona. tak wiec nie bojcie sie! tworzyc bede takie krajobrazy i uklad terenowy, ktory oczywiscie pasuje do ukladu torowego |andy|'ego i MatEUzsa oraz ktory POZWALA NA PLYNNA SYMULACJE, a nie symulacje slajdow. dla przykladu przed przejazdem mam ok. 40fps!! a dalej w lasku ok. 30fps

Komp pROSiAczka:
Cel 1700
256 MB RAM
GF 4 MX440 64MB
Win XP
detonator 53.03
czyli zaden szal :( a raczej juz zabytek

zyczcie mi duzo czasu a reszcie studia duzo zapalu

pozdr, z nad 3ds'a

19
Uruchamianie Symulatora / Proszę o pomoc !!!
« dnia: 10 Września 2004, 23:20:50 »
ja mam 53.03_winxp2k_english_whql i jakos wszystko dziala wiec nie wiem dlaczego od razu na stery wszystko jest zwalane... to chyba ogolna konfiguracja daje taki efekt...

20
Bieżące Symulatorowe / Unfinished business-trasa do sciagniecia
« dnia: 10 Września 2004, 23:06:40 »
niczym sie nie martw. zawsze mozna powiedziec sobie ze to byla taka forma testu przed stworzeniem narawde WIELKIEGO PROJEKTU... ile to ja tras porobilem i pogubilem na roznych kompach :( niezbadane sa przestworza HDD i WWW ;)

21
Pomoc w tworzeniu / Export problem
« dnia: 10 Września 2004, 18:59:16 »
to mi sie przydarzalo kiedy byly blednie policzone zakrety (a dokladnie parametry krzywej beziera), ale to nie powinno chyba miec miejsca przy korzystaniu z 4ds'a. chyba ze flex cos takiego zrobic moze... ale wg mnie to tylko przy grzebaniu w notatniku w scn takie cos moze byc albo przy bledzie zapisu :(

22
Pomoc w tworzeniu / Kanał alpha
« dnia: 02 Września 2004, 13:48:55 »
zrobic polprzezroczystosc czy mniejsza przezroczystosc niz 100% to problem malutki, jak napisalem powyzej istotnym jest to ze modele dumb nie wyswietlaja kabiny. wersja gdzie teksturka jest dolozona w modelu raczej trudne w realizacji, bo dla AI musialaby byc inna wersja (z teksturka wewnatrz), dla prowadzonego loka model po staremu (bez teksturki wewnatrz). a co do szyby to odbijanie sie slonca w nich razcej odpada ze wzgledu na definicje swiatla w obecnej wersji maszyny. OIDP to (jakby mialo byc inaczej) nebula pozwolic moze na takie cos, ale czy ktos wzial to pod uwage nie wiem...

23
Pomoc w tworzeniu / Kanał alpha
« dnia: 02 Września 2004, 07:58:47 »
szyby od dawna moglyby byc (chocby za pomoca Photoshopa zrobione jako background => background eraser). problem w tym ze wnetrze loka trzeba zrobic w modelach, ktorych nie mozna prowadzic (EP09 np.)... i tych co mozna samemu ale AI prowadzi (EU07 - to akurat latwiejsze bo kabiny istnieja)

24
Bocznica / Co o tym sadzicie?
« dnia: 26 Sierpnia 2004, 22:56:28 »
niesamowite uczucie gdy zobaczylem screeny swietnie zapowiadajacej sie traski na ktorych stoi EU07 z wagonikami Bdmnu i Admnu (radosc wielka bo nieskromnie przyznam mojego autorstwa, choc przez ktoregos z forumowiczow poprawione drzwi). naprawde nie spodziewalem sie ze to az taka frajda stworzyc nawet taki maly drobiazg i widziec ze inni z tego korzystaja :)

25
Publikacje / EU06-07 + Bhp
« dnia: 22 Sierpnia 2004, 21:43:35 »
teraz link powinien dzialac (mi dziala), te teksturki sa celowo z pewnymi niedoskonalosciami (np. czerwony budynek za bipa - takie tlo w krzyzu, czy tablica kierunkowa, jak tez w kuszetce celowo zostaly tablice a nawet widac tablice stacji krzyz odbijajaca sie w oknie). obiecuje wypuszczenie wersji ostatecznej z usunietymi wyzej wymienionymi elementami. moze uda mi sie to zrobic jeszcze dzis?! sceneria to nie jest zadna, to 6 km odcinek traski ktora moze kiedys skoncze (potrzebuje kogos do SBL 4stawnego i trakcji) i wydamy jako magistralke dla ICC/EC dolaczana do jelitkowa. zreszta teraz na rozkladzie mam kilka budynkow ktore obiecalem juz dawno dawno... wiec najpierw je dokoncze

26
Pomoc w tworzeniu / nauka eventow
« dnia: 21 Sierpnia 2004, 18:37:08 »
pewnie podpadne wielu osobom, ale w moim odczuciu jest waska grupa osob, ktore posiadaja ogromna wiedze w kwestii tworzenia wielu skladnikow symulatora (bo uczestnicza w jego tworzeniu w wiekszosci) jednak z niewiadomych mi przyczyn w zaden sposob nie pala sie do podzielenia sie swoja - przeogromna i trudna do oceny - wiedza :( przeciez nikt Wam jej nie zabierze, rowniez chwaly zwiazanej z jej praktycznym uzywaniem w trakcie tworzenia tras, modeli, eventow czy tekstur. odczuwam to jako swoisty monopol na tworzenie czegokolwiek na wysokim poziomie do symka! a przeciez sposrod blisko 1000 osob zarejestrowanych na forum z cala pewnoscia zbierze sie spora grupa osob (zauwazcie ile osob chce robic traski, modele czy inne rzeczy), ktora przy malej pomocy poradzi sobie z takimi zadaniami. korzystajmy z efektu synergii, dzieki czemu wiele rzeczy mozna zrobic lepiej, szybciej i skuteczniej.

27
Publikacje / EU06-07 + Bhp
« dnia: 20 Sierpnia 2004, 20:03:36 »
ponizej zamieszczam wersje alfa (do oceny i nastepnie poprawek oraz bez podanej sciezki dostepu w rarze):

EU06-07 http://www.fiat126el.gower.pl/EU06-07.rar
Bhp-19648 http://www.fiat126el.gower.pl/Bhp-19648.rar

a ponizej 2 screeny:





zerkajcie i wytykajcie co do poprawy (ale bez przesady, bo robilem te 3 teksturki przez 2 godziny,uff)

28
Pomoc w tworzeniu / peron...
« dnia: 20 Sierpnia 2004, 19:38:33 »
a czy te swoje tekstury masz w tym samym katalogu co teksturki "seryjne" maszyny? nie wiem dlaczego ale czasem to jest rozwiazanie. jest jeszcze druga mozliwosc: w zaleznosci czy twoja tekstura jest bmp czy tga wazna jest ilosc bitow. ZTCP to chyba bmp musi byc 24bitowa a tga 32bitowa (kanal alpha chyba tego wymaga)

29
Tabor kolejowy / Różnice między EU07 a EP07??
« dnia: 11 Sierpnia 2004, 18:23:39 »
umiem uzywac szukajki (!), a nawet googla i innych cud techniki. problem w tym ze prawie wszyscy "nielaicy" i "wspaniale obeznani MK" powtarzaja w kolko te same podstawowe kwestie jesli zapytac o jakikolwiek niuans ws. kolejowych. przykladem niech beda odpowiedzi na moje pytanie. mi nie chodzi o przypuszczenia kogokolwiek, bo ja tez swoje mam, ale konkretne fakty (oczywiscie pytanie o istnienie EU07-424 moglo sugerowac debila), o prawdopodbnie zawila historie tego loka, ktorego oznaczeniem zostal ochrzczony symek w podtytule... moze ktos z forumowiczow kiedys jechal nim???

30
Tabor kolejowy / Różnice między EU07 a EP07??
« dnia: 10 Sierpnia 2004, 19:53:31 »
dzieki za te linki o zmianach konstrukcyjnych, wszystkim ktorzy rozszyfrowali mi "zawile" ;) skroty EU, EP i ET dziekuje szczegolnie goraco (ufff! upal) ;)

Strony: [1] 2 3