Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - libertyn89

Strony: [1] 2 3 ... 42
1
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 11 Grudnia 2012, 10:08:20 »
Problemem jest w tym momencie nieumiejętność przyznania się do błędu przez marszałka (ale to normalne u polityków). Gość powinien wyjść, przeprosić i załatwić transport zastępczy w PR (no bo gdzie indziej?).

2
Inne niekolejowe / Odp: Pole tekstowe w C++
« dnia: 10 Grudnia 2012, 23:33:47 »
A czym jest c? Jeśli char * to nie ma co się dziwić - dodajesz wskaźniki... Najlepiej to pokaż kod.

3
Inne niekolejowe / Odp: C++
« dnia: 10 Grudnia 2012, 23:11:04 »
Zajrzałem do dokumentacji GetWindowText (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ms633520(v=vs.85).aspx) i wynika z niej, że funkcja ta zwraca LPTSTR. Jest to chyba jakaś odmiana standardowego char *, a to std::stringiem nie jest. Trzeba spróbować z rzutowaniem. W jaki sposób tworzysz std::string z tego GetWindowText?

4
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 10 Grudnia 2012, 22:46:05 »
No a Benkowi chodzi o to, że KŚ wymagają adresu mejlowego oraz pocztowego.

5
Inne niekolejowe / Odp: C++
« dnia: 10 Grudnia 2012, 22:42:28 »
A to na pewno jest std::string?

6
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 10 Grudnia 2012, 21:21:06 »
Przy okazji kolejne absurdy: http://www.rynek-kolejowy.pl/37838/Relacja_pasazera_Polaczenia_KatowiceKielce_to_organizacyjna_katastrofa_.htm

Cytuj
Na kolejnych stacjach wsiadali podróżni i sytuacja wyglądała już znacznie lepiej. W Olkuszu do pociągu wsiadło ok 20 osób. Z dnia na dzień z pociągu zaczęło korzystać mniej podróżnych. Do 8 grudnia br. pociągi relacji Katowice – Kielce kursujące o tej porze przekraczały granicę województw śląskiego i małopolskiego w Sławkowie z ponad 100 pasażerów na pokładzie. Niska frekwencja w tym pociągu, w niedziele 9 grudnia to również wina Kolei Śląskich, które odcięły od tego połączenia pasażerów stacji pośrednich między Sosnowcem Gł. a Sławkowem.

A to ciekawe, bo gdy wczoraj nawiązałem do kuriozalnej sytuacji na trasie Katowice-Kielce, to Charlie89 stwierdził, że:
Cytuj
Większość pasażerów i tak porusza się w obrębie województwa więc raczej się mylisz. A ponieważ sam mieszkasz poza woj. śląskim twoja opinia jest jeszcze bardziej subiektywna.

Więc jak to jest? Ten pasażer z RK też przedstawia subiektywną opinię czy może jednak ja i on mamy rację?

7
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 09 Grudnia 2012, 19:11:41 »
OMG Ile razy trzeba powtarzać że w cenę Traxów wliczone są także koszta pracy 40 maszynistów Lotosu i zapewnienie całego serwisu. Tak jest ze wszystkimi innymi pojazdami wziętymi w leasing, całe utrzymanie jest po stronie dostawcy.

Ale tutaj chodzi o to, że trzeba było spokojnie kompletować tabor (np. poprzez leasing nowych EZT, które powinny być podstawą ruchu aglo - w opozycji do ciężkich składów lokomotywa + wagony), a następnie przejmować trasy od PR. Tymczasem porwano się na przejęcie całego województwa, a to pociągnęło za sobą niekorzystne (z długoterminowego pktu widzenia) przetargi "za 5 dwunasta".

Większość pasażerów i tak porusza się w obrębie województwa więc raczej się mylisz. A ponieważ sam mieszkasz poza woj. śląskim twoja opinia jest jeszcze bardziej subiektywna.
Rozumiem, że gdybym mieszkał np. w Żywcu to mógłbym się wypowiadać na te tematy bardziej obiektywnie... To w żaden sposób nie zmienia faktu, że takiej sytuacji jeszcze nie było - 3 przewoźników i 2 przesiadki. Kto tym pojedzie? A skoro większość i tak nie korzysta, to po co tworzyć takie kuriozum?

8
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 09 Grudnia 2012, 19:02:11 »
@pkp.

Sytuacja jak dla mnie jest prosta. Kiedy w lipcu ogłoszono koniec ŚZPR powstał problem połączeń stykowych. Jednym z takich połączeń jest Kraków - Bielsko-Biała. Jednak zaledwie ostatnie 10 km to woj. śląskie, więc na zdrowy rozsądek wydawało się, że połączenie zostanie w PR (zwłaszcza, że obsługiwał je MZPR). Wrzesień - okazuje się, że KŚ dogadały się w sprawie połączeń stykowych i pojadą z BB aż do Wadowic (reszta trasy zostaje w PR). Można wywnioskować, że ma to wyrównać oddanie w całości innych relacji stykowych (np. Katowice-Kraków). I wtedy właśnie Matusiewicz obiecywał, że w przypadku "stykówek" będą unie biletowe (bo to tak naprawdę kwestia między UMWŚ i UMWM, a nie przewoźnikami). Jednak dzisiaj okazuje się, że nie można na bilecie PR wyjechać poza Wadowice. No więc rodzi się pytanie jaki był sens dzielenia tej relacji, która w 90% leżała na terenie woj. małopolskiego? I w ogóle dlaczego podział w Wadowicach a nie w Kozach (granica).

Ale to i tak pół biedy - pociągi przynajmniej jeżdżą. Kielce-Katowice - to jest kuriozum i bez wyeliminowania tego typu połączeń nie można orzec o sukcesie KŚ (a taki właśnie został ogłoszony przez marszałka).

sama cena wynajmu TRAXX-ów jest tak z kosmosu, że głowa mała. No i jednostka ZAWSZE będzie tańsza w dostępie do infry, niż 'szynobus' w postaci ET22+1B.
Tutaj przecież chodziło o to, aby absolutnie nie brać taboru od znienawidzonych PR-ów. Ale się nie udało - Sigma pokrzyżowała plany :D

9
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 09 Grudnia 2012, 18:25:40 »
Przypominam że Koleje Śląskie są spółką własność województwa śląskiego to nie jest Zosia samosia Przewozy Regionalne które były finansowane przez podatników. Tego typu patologie zostały wyeliminowane.

Nie zostały. Jadąc z Wadowic do Andrychowa lub Kęt (wszystkie 3 miasta leżą w Małopolsce i województwie małopolskim) muszę kupić bilet Kolei Śląskich. Nie tak miało być:
Cytuj
Będziemy mieli unię biletową, więc pasażerowie nie będą musieli kupować różnych biletów - obiecuje Matusiewicz.

Ale to chyba normalne skorą są własnością tego źródła? Przecież od początku tak było jak KŚ powstało. U wież mi że to w stosunku do tego co PR doiło za jazdę to pikuś.

Moim zdaniem o kosztach nie można dyskutować na tym etapie. Musiałby ktoś przysiąść i podliczyć koszt całej tej zabawy (tj. wynajmowane naprędce ET22 od Cargo oraz wagony PKP IC; że już o "planowych" wynajmach wagonów CD, Traxxów i spalinówek nie wspomnę). Wtedy można będzie powiedzieć co jest tańsze: PR czy KŚ.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 09 Grudnia 2012, 14:10:35 »
Na Żywiec/Zwardoń - Katowice jeżdżą Traxxy z wagonami PKP IC. Przewoźnik: KŚ.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 08 Grudnia 2012, 17:14:28 »
EN57-614 oraz EN57-997 trafiły do MZPR.

12
Bieżące kolejowe / Ostatni "Wafel" z Krakowa
« dnia: 08 Grudnia 2012, 16:23:38 »
Po prawie 6 latach Kraków pożegnał pociąg EuroCity "Wawel" (od jutra w skróconej relacji do/z Wrocławia).

Z jednej strony to dobre posunięcie, gdyż obecna sytuacja, czyli przejazd z Krakowa do Wrocławia o czasie minimalnie lepszym niż TLK (czyli i tak żenującym, patrząc na to co oferują autobusy na A4 lub nawet hipotetyczna TLK-a okrężną trasą przez Częstochowę Stradom i Koniecpol) w cenie EC to jakieś nieporozumienie.

Z drugiej szkoda - Kraków stracił ostatnie połączenie kategorii EC.

Jak wynika z infopasażera pociag nieco pechowy. Między KK, a Opolem doznał ponad 2,5 h opóźnienia. Zna ktoś przyczynę?

Poniżej kilka zdjęć dokumentacyjnych.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia
« dnia: 04 Listopada 2012, 23:20:34 »
Informuje: http://www.rmf24.pl

Zapewne chodzi o ten artykuł http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-o-wlos-od-tragedii-pociagi-wyhamowaly-w-ostatniej-chwili,nId,646112
Cytuj
O włos od tragedii. Pociągi wyhamowały w ostatniej chwili
Przed dworcem w Katowicach doszło do kolejowego incydentu. W ostatniej chwili zatrzymano dwa pociągi, które mogły się zderzyć. Na szczęście nikomu nic się nie stało. Specjalna komisja wstępnie ustaliła, że błąd popełnił jeden z maszynistów.
Dwa pociągi jechały różnymi torami z podobnego kierunku. Jeden - pusty - wyjeżdżał z bazy, a drugi - międzynarodowy skład z czeskich Petrowic do Warszawy - jechał od Katowic-Ligoty. Jak zawsze, miały wjechać na dwa różne perony - drugi i czwarty. Tor ich jazdy się przecinał, ale na perony powinny były wjeżdżac o innych godzinach. Ta różnica wynosi zwykle to około 20 minut. Dzisiaj jednak, w tym samym miejscu znalazły się dokładnie o tej samej porze. Kiedy zaczęły się do siebie niebezpiecznie zbliżać, obaj maszyniści zatrzymali składy. Gdyby tego nie zrobili, pociągi mogłyby otrzeć się o siebie bokami i wypaść z torów.
(...)

Jak widać w "newsie" znajdziemy kilka delikatnie mówiąc niezbyt prawdziwych informacji. Nieznajomość terminów okołokolejowych można wybaczyć (dworzec to nie stacja, skład nie jechał z Petrowic, tylko przez Petrowice, itd.), ale z tym wjazdem na peron czwarty to już przegięli... Tak to jest jak niemieckie radio szuka za wszelką cenę sensjacji. A wystarczy spojrzeć ile osób zginęło na drogach i to przy sporym zaangażowaniu policjantów. Zapewne gdyby nie wzmożone kontrole, to ofiar pijanych kierowców byłoby więcej.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 10 Sierpnia 2012, 12:11:52 »
Właśnie nie do końca dobrze, bo się zajmują sprawami, które nie mają nic wspólnego z katastrofą a pomijają bardzo istotne zaniedbania. Jak można zignorować sytuację gdy maszynista zatrzymuje pociąg bo wskazania semaforów są rozbieżne a czepiają się "nieupoważnionych osób w kabinie" skoro jedno nie ma związku z drugim (w tym przypadku).
Ale nie jest to wątek, wokół którego koncentrowałby się cały raport, więc aż tak wiele czasu nie zajął, a wreszcie jest jakieś oficjalne stanowisko w tej sprawie.

Co do meritum - na niekorzyść Komisji moim zdaniem przemawia wyrywkowe przedstawienie zapisów z rejestratora. W raporcie kilka razy jest powielony fragment wypowiedzi maszynisty o "nie przyuważeniu semafora". To może świadczyć o tym co napisał @mechatronik, czyli tworzeniu raportu pod tezę o winie maszynisty.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 10 Sierpnia 2012, 11:55:33 »
W raporcie na RK rozwalił mnie nakaz wyeliminowania przez przewoźników osób nieupoważnionych w kabinach pojazdów trakcyjnych, sporo to ma wspólnego z Babami.

Nie ma, ale to bardzo dobrze, że nareszcie ktoś zwrócił uwagę na nagminne łamanie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 listopada 2004 r.

Mi się niezbyt chce w to wierzyć, bo skoro dzieciaki po 13 lat które robią z aparatami akrobacje w kabinach nie powodują wykolejeń to dlaczego kierownik miałby to spowodować.
Do czasu.

  Dodano: 10 Sierpnia 2012, 12:02:02
Właśnie o to chodzi w tej pracy, że pracujesz w stresie i różnych czasem nawet bardzo niesprzyjających warunkach (hałas, spaliny, wibracje, pole elektromagnetyczne, awantury na pociągu, wzywanie policji, itp).

No i właśnie takie warunki pracy nie wykluczają, że mogło dojść u maszynisty do chwilowej dekoncentracji. Oczywiście nie przesądza to tutaj w żaden sposób o winie.

16
Symulator / Odp: Launcher w Maszynie
« dnia: 08 Sierpnia 2012, 20:02:56 »
@SKP, to co zaproponowałeś niewiele różni się od obecnego systemu (który tylko wymaga dopracowania interfejsu Instalatora, bo obecny nie jest zbytnio intuicyjny oraz nie przystaje chociażby do podziału DDS/TGA [co można zmienić np. tak jak na screenie, który pokazałem wyżej]). Obecnie przecież nie da się zainstalować dwa razy tego samego dodatku, bo jak wybierzesz go na liście paczek (obojętnie w jakiej kategorii to Instaluj i Pobierz nie będą aktywne).

Problemem obecnego Instalatora jest tylko to, że nie są tworzone skrypty instalacyjne i nikt tego nie używa.

17
Symulator / Odp: Launcher w Maszynie
« dnia: 08 Sierpnia 2012, 11:57:02 »
Wysłałem kiedyś swoje propozycje Ra, ale tak jak wspomniał zajął się edytorem i EXE. W załączniku zrzut ekranu z tego co wtedy zaproponowałem [zdaję sobie sprawę, że grafika nie porywa, a sama koncepcja swoje latka już ma :)]. Jakby ktoś był zainteresowany mogę udostępnić opis.

18
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 06 Sierpnia 2012, 16:31:13 »
Nie dostaniesz wjazdu, mimo że stacja jest pusta. To efekt tego, że EN57 przejechał S1. Popraw sobie chk i wszystko będzie działać.

19
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2011
« dnia: 04 Sierpnia 2012, 21:25:52 »
Cóż, podczas testów EXE zostało to zauważone, ja podałem tam rozwiązanie. Wklejam jego treść tutaj, żeby każdy mógł zobaczyć:
Cytuj
W charakterystykach EN57-20xx oraz EN57-IV (608) jest błąd w tabelce z pozycjami kranu hamulca. Dlatego na EXE z nowym AI kibelki te nie potrafią skutecznie zahamować (przeciągają kran na pozycję 2., co skutkuje nie wprowadzeniem do cylindrów żadnego powietrza). Należy w plikach chk zmienić:
2 -1   -1      0  ElectroPneumaticna
2 -1   -1      0  Pneumatic

Poświęciłem kilka godzin (...) Sprawdzałem tysiąc razy (...)

Niepotrzebnie, przecież w Beta napisałem co jest źle ;)

20
Uhm, przejazd Kraków-Katowice przed "moderną", czyli tym co jest teraz tj. pozdejmowaniu torów ;) zajmował TLK ok 1:59 bodajże. Szlakowa wynosiła ok 50-60, nie mówiąc o Mysłowicach.

Po modernie i przystosowaniu linii na 160 km/h ma przejazd trwać ok 1:30. Zakładając, że siódemka będzie cisnęła miejscami 120, to powinno się 60 km przejechać w niecałą godznikę ;)

Pomyliłeś linie :) Tutaj jest mowa o Bielsko-Katowice, a nie Kraków-Katowice. Odnośnie tej drugiej relacji, to jeszcze 6 lat temu pośpieszne (obecnie TLK) osiągały tutaj czas rzędu 1:35 (teraz 2:15)... Wafel miał nawet 1:16, obecnie 2:09.

21
Pomoc doraźna / Odp: Zmiana członu w ET41.
« dnia: 03 Sierpnia 2012, 14:19:52 »
Ale tam nie ma jak zmienić człon w ET41

Oczekujesz, że dla każdego z około 40 pojazdów będzie stworzony opis: "Jak zmienić kabinę w ..."? Jest jeden opis, w którym są informacje dotyczące całego taboru.

22
Był krótki czas, jak osobowy do Katowic to była 07 + kilka bohunów. To były czasy!
(...)
Podróż z Bielska-Białej do Katowic (55km) trwa 1,5h.

Jaki krótki czas masz na myśli? Wiesz może ile wtedy trwał przejazd? Obecnie jest 1:20 i trwają prace projektowe nad modernizacją do 160 km/h, co dla osobowych pozwoli uzyskać czas poniżej godziny :)

23
Inne niekolejowe / Odp: Protokół (TCP/IP)-prośba o pomoc.
« dnia: 02 Sierpnia 2012, 09:23:17 »
Tam jest liczba pojedyncza, więc trzeba wybrać konkretne połączenie.

24
Inne niekolejowe / Odp: Protokół (TCP/IP)-prośba o pomoc.
« dnia: 02 Sierpnia 2012, 09:13:50 »
"ustawienia sieciowe"

Raczej Połączenia sieciowe (te z Panelu sterowania) ;)

25
Inne niekolejowe / Odp: Protokół (TCP/IP)-prośba o pomoc.
« dnia: 02 Sierpnia 2012, 08:59:58 »
Jaki masz system operacyjny? Jeśli XP, to póki co znalazłem to: http://mycomputerdidwhat.blogspot.com/2009/05/how-to-install-tcpip-protocol-in.html

26
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« dnia: 28 Lipca 2012, 23:58:23 »
Ponoć przy taborze się nie da.

Da się :)

27
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« dnia: 28 Lipca 2012, 22:03:10 »
Istnieje możliwość ustalenia progu zapalenia światła w submodelu. Wtedy świecenie jest włączane (bądź nie) w zależności od warunków oświetleniowych.

28
Bieżące kolejowe / Odp: Wypowiedzenia w białych kopertach
« dnia: 28 Lipca 2012, 21:19:21 »
Na tym ucierpią tylko i wyłącznie pracownicy kolei z całego śląska.

Na chwilę obecną stracą też pasażerowie. Przecież nie wiadomo co będzie z pociągami, które obecnie obsługują PR-y. Na dzień dzisiejszy KŚ nie mają odpowiedniej liczby taboru. Owszem, ogłoszono przetarg, ale jest protest PESY, a zegar tyka. Miejmy nadzieję, że sytuacja się wyklaruje i ludzie nie zostaną bez dojazdu do pracy czy szkoły.

  Dodano: 28 Lipca 2012, 21:24:59
Można też było się dogadać. Na zasadzie § art. 23 prim i przekazać drużyny konduktorskie, trakcyjne, obsługę i tabor i było by po kłopocie. No ale tak czy siak kilkaset ludzi musiało by odejść tego nie ukrywajmy. No ale jeżeli Kuczewska-Łaska jest fochnięta na Matusiewicza i na odwrót to tylko na naszą szkodę.

Przecież niedalej jak rok temu Konfederacja Kolejowych Związków Zawodowych kategorycznie sprzeciwiła się sprzedaży/wydzierżawieniu taboru Kolejom Śląskim. Więc wątpię w to, że można się było dogadać.

29
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie scenerii Moczniki (Moczniki_v2)
« dnia: 28 Lipca 2012, 21:10:35 »
A ja mam takie pytanie. Czy dało by się zrobić coś takiego, aby można było włączać i wyłączać oświetlenie w oknach wagonów.? Przy zmianie pory dnia.

Przecież już można.

30
No i nie trzeba było tak od razu (tj. napisać co to za wersja scenerii oraz załączyć $.scn)?

Strony: [1] 2 3 ... 42