Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kakish

Strony: [1] 2 3 4
1
Pomoc w tworzeniu / eu07 zapadło mi się do srodka :(((
« dnia: 25 Stycznia 2005, 14:21:48 »
Cytat: "piotrek-"
przygotuje ep09, przeciez to elektryczna lokomotywa, a niema jej w symku, dziwne


1. AFAIK jest ale brzydka :D
2. Bardzo chetnie bym sie dogadal z Parmenidesem napewno na temat Bonanzy
3. I blagam KAKISH bez "CeHa"

2
Trasy / Pytanie do Ty2
« dnia: 25 Stycznia 2005, 14:10:20 »
Cytat: "Pit"
Jak cos to mam fotki na tekstury Ty2/Ty42 i kilka fotek wnetrza ;) Nawet zaczalem popraiwac kiedys model, ale checi mi braklo.

Jest calkiem niezly model w MSTS to znaczy model niemieckiego odpowiednika, moze napisac do autora o uzyczenie, tamten modelik trzeba by troche popoprawiac, tj poredukowac polygony, ale by sie nadal,

3
Pomoc w tworzeniu / Re: eu07 zapadło mi się do srodka :(((
« dnia: 25 Stycznia 2005, 08:54:28 »
Cytat: "piotrek-"

i pojawił się problem, po exporcie do maszyny, obiekt jest jakby zapadniety do srodka, to znaczy textury sa z drugiej strony scianek :/
tak jakby widać środek obiektów tylko
*** ... z ep09 pewnie też tak samo bedzie :/


@piotrek-
Wykonaj na kazdym obiekcie po kolei Xform reset - jest to to w zakladce z narzedziami. Nastepnie zamiast zrobic collapse nalezy zrobic delete tego Xforma, obiekt sie nieco powykreca (bedzie trzeba poprawic jego ustawiene i obrot) ale scianki beda juz okej.
Problem lezy w pluginie ladujacym z MSTS'a do 3ds'a i trzeba z tym zyc


@Bart
Wiem ze narazie te osobowki sa srednie, jak pewnie zauwazyles ulepszylem je nieco ostatnio, sam powiniennes sobie zdawac sprawe jak trudno jest zrobic latwy to teksturowania (a taki powienien byc wagon pasazerski) model ktory bedzie mial wnetrze zeby bylo i szczegolowo i tekstury nie byly wielkosci boiska pilkarskiego. Prawda jest taka, ze narazie brakuje dobrych, ladnych, nasyconych tekstur na to co jest. Jesli chodzi o szczegolowy model to mam w 80% ukonczony przedzial do 2. (szczegolowosc na poziomie widoku z wewnatrz w 2. z MSTS) trzeba tylko zrobic mniej szczegolowa wersje zestawic z tego caly wagon i dorobic przedsionki. Jak tylko skonczy sie wszystkim sesja (czyli posrednio mnie rowniez) to sie za to dalej zabiore, na razie zwyczajnie mam inne priorytety.

4
Trasy / Pytanie do Ty2
« dnia: 24 Stycznia 2005, 23:08:31 »
Cytat: "Quark-t"

ZTCW w Ty2 zamodelowane sa wiazary i byl to kawal roboty.... same wiązary....


Hmm naprawde ?? bo to jest model na zywca przerobiony zmoich probek to MSTS'a i tam istotnie byla 8 klatkowa animacja wiazarow, ale z tym jak naprawde dziala silnik parowy, a przedewszystkim z tym jak on wygladal w Ty2 to to nie mialo wiele wspolnego :>

W tym nieszczesnym Tkt48 zrobilem tez 8 klatkowa animacje, przy uzyciu excelowego solvera :P i naprawde wyglada to tak na 85% jak rzeczywiscie powinno prawdziwym loku.
Ale przed "uszatkiem" jeszcze dluga droga a ja czasu mam mniej niz na lekarstwo

5
Trasy / Re: Pytanie do Ty2
« dnia: 24 Stycznia 2005, 21:24:46 »
Cytat: "Hubert1"

P.S. a Ty2 to DUMB czy z możliwością prowadzenia przez gracza?


Ty2 to tak naprawde wrak, nawet nie jest to pozadny model i nie ma pozadnych tekstur :|
ale moze za jakis czas uda mi sie ukonczyc Tkt48 w wersji dumb

6
Poszukuję, chcę zrobić / Poszukiwana kabina do SM42
« dnia: 16 Stycznia 2005, 14:32:17 »
Cytat: "slimson"
Ja rowniez jak najbardziej popieram uproszczone fizyki do spalinowek.
Jednak mam duuze ALE
Cos nie tak z ta fizyka bo mialem na haku 2 wagony i po rozpedzeniu sie do okolo 30 krach i non stop sie dusi. Moze nie potrafie prowadzic SMrodka albo tez cos jednak jest nie tak w fizyce.


Stonka dusi sie bo wywalają styczniki liniowe, dzieje sie tak bo silniki przekraczają maksymalne obroty. W .chk jest wpisane cos takiego :

Engine: EngineType=ElectricSeriesMotor Volt=1500 Trans=14:87 WindingRes=0.15 nmax=800

trzeba podmienic np na nmax=3000 i bedzie okej.

Wlasnie dzisiaj zabralem sie sa SU45, jezdzi nawet ladnie na podmienionej fizyce z SM41. Wstawilem kabine od ET22 (2 okna z przodu), którą leciutko poprawilem tak ze nie wystaje z loka.

@youby
masz moze, albo moglbys zrobic parametry dla SU45 ??? Bo cos mi sie tutaj nie do konca zgadza tym bardziej ze silniki trakcyjne sa na 350V a nie 1500V :>

7
Infrastruktura kolejowa / Re: Foto do wziecia
« dnia: 06 Stycznia 2005, 22:21:36 »
Cytat: "mw158979"

[*]stara zardzewiala jednostke (EW58?)

No tutaj kolego zes lekko przesadzil :P EWucha jest jedna z nowszych jednostek to so tam rdzewieje to coz z seri EW90/91/92

8
Na warsztacie / Kabina do SM42
« dnia: 06 Stycznia 2005, 18:58:55 »
Cytat: "youBy"
Czyli by trza było od zera robić? bo myślałem, że wezmę ściany budki i tam przyczepię.


Ale tak sie niebardzo da / bo kabina powinna byc szegolowa a model zewnetrzny jest 100x mniej szczegolowy niz sie Tobie moze wydawac, duzo lepiej jest zroic wszystko od nowa, tak byly robione wszystkie kabiny

9
Publikacje / Całkowo
« dnia: 06 Stycznia 2005, 17:26:10 »
Cytat: "Piter"
Uwage o mutacji dodalem, bo poza brakiem mikrofonu nie widze innych przyczyn, dla ktorych nie mialbym nagrywac zapowiedzi.

Co do miksowania: nie mam zadnego programiku do miksu i jedynym wyjsciem dla mnie jest dograc swoj glos do sygnalu.


Z miksowac mozna pozniej
nie ma sensu dogrywac glosu do dzwieku, lepiej zostawic to osobno, bedzie wygodniej i uniwersalniej.....

10
Publikacje / Całkowo
« dnia: 05 Stycznia 2005, 13:33:40 »
Cytat: "Piter"
Cytat: "Kakish"

Mic mam, nie wiem czy nadaje sie na zapowiadacza :) ale zawsze mozna sprobowac... moze nie mam wiele czasu ale zawsze :D
Ja też mam mikrofon, a co do głosu jestem już po mutacji, więc problemów być nie powinno:D. Miałbym tylko prośbę, żeby mi ktoś podesłał sygnał wywoławczy (próbowałem nagrać u siebie na Głównym, ale nigdy nie zdążałem podnieść ręki do głośnika, a z podniesioną przez cały czas ręką wyglądałbym jak idiota :))

No mutacje to ja juz mam za soba daaaaawno.... wydaje mi sie ze mozna nagrac sama zapowiedz a wywolawczy do mixowac pozniej....

11
Symulator / Eureka! Więcej FPS?
« dnia: 05 Stycznia 2005, 13:15:17 »
Czolem !

E ten sposob latwo zasymulowac ostra mgle... dac widocznosc np. 50 metrow na wszystko :D

12
Publikacje / Całkowo
« dnia: 04 Stycznia 2005, 20:31:35 »
Cytat: "syn_maszynisty
Moim zdaniem lepsza byłaby tekatka :P


Tekatka powiadasz..... moze byc i tekatka nie koniecznie teraz

Cytat: "slimson"
I tu prosba do ludzi ktorzy posiadaja taka cudowna rzecz jak mikrofon. Jezeli chcielibyscie uzyczyc swoich glosow, bylibysmy niezmiernie wdzieczni. Wszystkich ktorzy chcieliby pomoc przy realizacji projektu prosilbym na priv.
pomazyc... ale sami sie zastanócie jaki wtedy byłby super real :)


Mic mam, nie wiem czy nadaje sie na zapowiadacza :) ale zawsze mozna sprobowac... moze nie mam wiele czasu ale zawsze :D

13
Bocznica / Maszyna - działanie
« dnia: 04 Stycznia 2005, 14:11:40 »
Cytat: "Sierakowiczanin"
Zajrzyj na forum Msts.Tam wyraźnie pisze,że można pisać na każde tematy.Spróbujcie wziąść z nich przykład.


Jesli nie zauwazyles to jest to forum "Symulator EU07 - Pomoc" czy cos Tobie to mowi ?? Czy nie masz wrazenia ze tematyka jest nieco limitowana ??? Chcesz popisac o czymkolwiek wejdz sobie na Inne albo Test, ale nie smiec po forum....prosze...

14
Bocznica / Maszyna - działanie
« dnia: 30 Grudnia 2004, 22:28:44 »
Cytat: "sq1mhv"
Tia... :> jedynie 24 kb pliku model3d.cpp :>
No dobra, powiedzmy, że ma, ale jest mało wydajny.


Widze ze kolega jest specjalista nie tylko mechanikiem, inzynierem kolejnictwa ale takze magistrem informatykiem ze specjalizacja analiza systemow przetwarzania obrazu.
AFAIK "dobroc" algorytmu/programu nie mierzy sie objetoscia kodu zrodlowego a raczej innymi przymiotami. Poza tym w klasie programow o podobnej wydajnosci lepszy jest ten ktory ma prostsza strukture (algorytmika w koncu do czegos sluzy). Mowiac ze MaSzyna nie ma/ma malo wydajny engine nie precyzujesz czy chodzi o ogolna wydajnosc programu, jego zdolnosc do wyswietlania grafiki czy tez odwzorowania mechaniki pojazdow trakcyjnych. O ile mozna sie zgodzic ze engine graficzne istotnie nie nalezy do nadzwyczaj wydajnych to ciazko zapomniec ze ok. 50-70% czasu procesora* jest pochlanianych przez obliczenia fizyki, ktora jest jednak dosc precyzyjnie symulowana. W jednym i drugim nalezy upatrywac przyczyne tego ze dzieje sie tak jak w pierwszym pytaniu

15
Publikacje / Całkowo
« dnia: 29 Grudnia 2004, 22:42:50 »
Cytat: "adampkp"
Hej!

Wraz z Jarkiem ponawiamy prośbę o pomoc w dziedzinie modeli budynków. Jeżeli ktoś z Was stworzył jakies modele i może je "pożyczyć", będziemy bardzo wdzięczni.

Trasa wchodzi w ostatni etap budowy, do końca coraz bliżej, ale podstawowym mankamentem jest brak odpowiednich modeli. Nie warto po raz en-ty powtarzać budynków użytych w porpzednich trasach.

Za wszelką pomoc i życzliwość z góry dziękujemy!


Nie ma problemu tylko ....
... jesli sa fotki. Ja niestety nie mam zadnych tekstur na obiekty, a tym samym nie mam fotek do wzorowania modeli..

16
Na warsztacie / Re: Model 436S Snpss
« dnia: 26 Grudnia 2004, 14:40:40 »
Cytat: "Oli"
Jednak zwracam się do was z pytaniem czy ktoś z was nie posiada przypadkiem zdjęć 436S Snpss.


Ah Oli, uprzedziles mnie.... ale tym lepiej... model jest okej jesli chodzi o ostoje itp, skontaktuj sie ze mna albo z ZT-Poznan w sprawie czesci modularnych takich jak sprzegi, bufory, kola, wozki, mechanika podwozia, tak bedzie szybciej...
aaa i Św. Mikolaj podsyla fotki na textury :
http://gd.pnth.net/kakish/oli/PB131110.JPG
http://gd.pnth.net/kakish/oli/PB131111.JPG

sorrki ze troche nie wyrazne w zblizeniach (jak pomniejszy powinny byc okej) ale robilem "w biegu pociagu"

17
Publikacje / Transylwania
« dnia: 22 Grudnia 2004, 15:26:31 »
Cytat: "vampirek1"

Trakcji nie będzie. Do prowadzenia składy:
<ciach>
Składy nie do prowadzienia :P :
<ciach>

Oj kolego bys dal towara do poprowadzenia.... :D
jakiegos malutkiego chociaz :)

18
Publikacje / Transylwania
« dnia: 15 Grudnia 2004, 12:58:09 »
Cytat: "vampirek1"
Co do bonanzy to jest na na FTP kakish'a: http://www.kakish.eu07.pl/ZwtK/ Podczas konsultacji z Mat_EU powiedział że mogę jej użyć (bonanzy rzecz jasna :D).


A czy ktos zapytal sie MNIE ??? Troche to nie okej bo jak wstawiam cos do BUGS to oznacza ze nie jest skonczone i raczej nie nadaje sie do publikacji. Wniosek jest taki ze powiniennem to testowac sam i nikomu nie dawac, bo tak to szykuje sie paczke a wszystkie prezennty juz beda wybrane...

a pozniej to do mnie beda pretensje ze cos nie dziala, nie wiadomo jak powstawiac, kolka sie kreca nie w ta strone albo cos.....

eh...

19
Pomoc w tworzeniu / Czy jest taka mozliwość?
« dnia: 08 Grudnia 2004, 22:52:33 »
Cytat: "Negroth"
czyli w wagonach które nie posiadaja świateł A1 zamiast zapalać światła dodawał by nowy obiekt na wagonie którym w tym przypadku były by końcówki - no to by było bardziej opcjonalne rozwiazanie.


Dokladnie..... tak to jest notabene rozwiazane ze swiatlami obecnie w lokach, gdzie "zapaleniu swiatel" wyswietlane sa poprostu obiekty z teskturami zapalonych swiatel, per analogia i dodatkowo bardzo prosto da sie zrobic koncowki

20
Bieżące Symulatorowe / Re: Pytanie o link do nebulki
« dnia: 08 Grudnia 2004, 16:13:47 »
Cytat: "Vasilkov"
chciałem ściągnąć nebule do maszyny więc klikam w link http://www.normanet.pl/winger/eu07/nebula.exe  ale stronka niechce się uruchomić

w sumie nie dziwne skoro watek zostal odgrzany niemalze rowno po roku, spojrz na pierwszy post: grudzien 2003

21
Pomoc w tworzeniu / Czy jest taka mozliwość?
« dnia: 08 Grudnia 2004, 16:10:02 »
Cytat: "Negroth"
a ja wyskocze z jeszcze jedną propozycją odnośnie końcówek w składach towarowych. Mianowicie, można by przy robieniu nowych tekstur do jakiegoś z wagonów użyc dodatkowej tekstury ze zmienioną czołownicą wagonu na czołownice z "blachami"... co o tym myślicie?

w sumie mozna to zrobic tak jak swiatla w lokach czyli dodatkowy obiekt nazwany lights cos tam z koncowkami wagonowymi....

22
Uruchamianie Symulatora / Re: Poradźcie mi co zrobić :(
« dnia: 02 Grudnia 2004, 09:30:25 »
Cytat: "Kozi"

Cannot load dynamic object lekss1 from
pkp\lekks\203z Error=-8@0


i tak jest w kazdej scenerii :( zadna nie chce ruszyć
odrazu mówie ze mam wszystkie pliki i wpisy tez sa dobre
scigalem wszystkie wersje i tez nic prubowalem zmieniac co sie da i dalej nic ktos wie jak to naprawic ??


a nie powinno byc tutaj lekss ???

23
Poszukuję, chcę zrobić / Re: ...miałem
« dnia: 28 Listopada 2004, 10:21:35 »
Cytat: "mixer"
Witam się po długiej przerwie......

Hej !
pamietam o tych fotkach ktore robiles... tyle ze tez nie wiem gdzie one sa....chyba na serwerze morena ... ale nie pamietam dokladnego adresu....jakbys mi podal ??

24
Poszukuję, chcę zrobić / Baza zdjec
« dnia: 25 Listopada 2004, 09:57:50 »
Cytat: "Kakish"
EW58 tez przez pewnien czas nie bylo na obiegach i stalo bez NG, jak pisalem widzialem jedno (to zolto-czerwone) we wrzeszczu, obawiam sie ze pozostale moga juz nie pojechac, a szkoda....


Poprawka, wczoraj w Gdyni widzialem mijanke EW58 z EW58, niezle przezycie, niestety nie mialem jak i sfocic na tekstury, wiec ponawiam prosbe o polowanie na te jednostki

25
Pomoc doraźna / Re: Znowu pytanie i propozycja
« dnia: 19 Listopada 2004, 11:05:34 »
@ Winger

Mam nadzieje ze te wypowiedz :
Cytat: "Marcin_EU"

Ja to ciagle powtarzalem ale jak zwykle nikt mnie nie sluchal :)

mozna przyjac jako dobra monete :P

Ale tak na serio to aktualna sytuacja jaka jest w symku jest typowa dla kazdej zmiany systemowej :
- nikt nie chce ulepszac starego systemu, bo wiadomo ze bedzie nowy
- nowego ciagle nie ma i nie wiadomo kiedy bedzie

i w ten sposob do pewnego stopnia tkwimy w stanie zawieszenia

26
Pomoc doraźna / Re: Znowu pytanie i propozycja
« dnia: 19 Listopada 2004, 08:42:30 »
Cytat: "Marcin_EU"
Cytat: "++ cooky ++"

a ja mam inną propozycję:
skoro obliczanie wszystkich parametrów wymaga tylu obliczeń, czy nie dałoby się  stosować do wszelkiego AI maksymalnie uproszczonej fizyki
(tzn pociąg przesuwa się z określoną prędkością i np hamuje z określonym opóźnieniem) a "zaparkowany" gdzieś na boku tobor wyświetlać jako statyczny model?


Ja to ciagle powtarzalem ale jak zwykle nikt mnie nie sluchal :)


Moze nie powiniennem akurat w tej kwestii zabierac glosu, ale zgadzam sie i ++cooky++ i z Marcinem, moze mozna obciac dla dumbow czestotliwosc liczenia fizyki nawet kosztem glebszej modyfikacji w programie.

Mozna oczywiscie podniesc larum, ze nie warto robic nic dla starego symka, ale mam wrazenie ze przesiadka na NEBULE jeszcze nieco potrwa.

27
Bocznica / Trasa Włocławek-Tarnów, lub Gdynia-Krynica
« dnia: 17 Listopada 2004, 15:36:48 »
WSZYSTKIE udostepnione trasy trafiaja na te forum, nie ma ukrytych tras ktore ktos ma, zrobil i trzyma tylko dla siebie. Jesli uzywajac szukajki nie znalazles takiej trasy to znaczy ze nikt jej nie zrobil.
Zrobienie dobrej trasy to nie jest godzina albo dwie tylko naprawde sporo pracy. A zrobienie realnej trasy to jest jeszcze kilka razy wiecej pracy...wszystko trzeba pofocic zgromadzic materialy itp...
Musisz zatem cierpliwie czekac i cieszyc sie tymi trasami ktore sa dostepne

28
Bocznica / Re: Trasa Włocławek-Tarnów, lub Gdynia-Krynica
« dnia: 17 Listopada 2004, 15:10:53 »
Cytat: "Richie30"
Mam pytanie drodzy forumowicze,czy ktoś kiedyś był w posiadaniu kompletnego scenariusza na wyżej z wymienionych tras,często podróżuje tą trasą,jeśli ktoś jest w posiadaniu prosze o kontakt na gg 2379400.Z góry dziękuje.



Przepraszam, ale nie dokonca rozumiem o co tobie chodzi....
...jesli chodzi o to czy sa te trasy do Maszyny to pytanie uwazam za nieporozumienie --> poczytaj forum

29
Symulator / Eureka! Więcej FPS?
« dnia: 15 Listopada 2004, 09:28:08 »
Cytat: "hejnal"
Od dawna się tłucze do głowy modelarzom że mają w modelach ustawić MaxDistance więc jeśli to zrobili to zmiana wpisu w scenerii nie wiele pomoże


Pamietaj ze maxdistance w modelu sluzy do jego optymalizacji czyli ukrywania szczegolow, nikt nie robi maxdistance dla domow ktore maja po kilkadziesiat polysow tylko raczej dla bardziej skomplikowanych modeli ktore maja ich po kilkatysiecy, ale na calej trasie tych domow moze byc tak wiele ze rzeczywiscie obciazaja one strasznie przetwarzania.
z drugiej strony w scenerii jest mnostwo elementow z wieloma polygonami takich jak trakcja, tory, teren i maxdistance na tym z pewnoscia pomoze

30
Bieżące kolejowe / Forum i znajomości
« dnia: 09 Listopada 2004, 11:00:01 »
Cytat: "iwan"
Cytat: "Kakish"
Zloty popieram jak najbardziej bo to zbliza do siebie te MaSzynowa spolecznosc. Takie spotkanie Devs&Users :d


Najblizsza okazja - Dni Otwarte Węzła Lublin
Ja jeszcze nie wiem czy uda mi się zamienić w robocie, ale postaram się być.

Dla przypomnienia - odbywa się to 20go w Lublinie ;-)

:( niestety do 28 - noga w gipsie :( wiec sie nie da, a pozatym jak zwykle za malo urlopu

Strony: [1] 2 3 4