Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Bombardier

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« dnia: 13 Marca 2011, 17:23:29 »
Szogun, Twoja metoda się do niczego nie nadaje. Sprawdź liczbę trójkątów przed i po takim "odchudzeniu". Zapamiętajcie też w końcu, że symulator nie rozumie, czym są poly. Symulator rozumie, czym są trójkąty (triangles, tris, faces).

Kacu, proponuję skonwertowanie do Editable Mesh, wybranie polygon, ew. elements oraz zaznaczenie jednego elementu do odchudzenia (w tym przypadku tego manometru), a następnie dodanie modyfikatora Optimize z listy oraz modyfikowanie wartości (proponuję na początek ruszać tylko Bras, a następnie zobaczyć co robią inne wartości). Łatwo, sprawnie, a co najważniejsze - może zadziała. ;-)

2
Na warsztacie / Odp: Projekt kabina gagarina by Tomek "ST40S"
« dnia: 13 Marca 2011, 17:16:31 »
Jedno pytanie - czy będziesz poprawiał/robił od nowa kabiny zwykłych, niezmodernizowanych gagarów?

3
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Kiosk ruchu model
« dnia: 13 Marca 2011, 12:56:33 »
Wielkość i gęstość siatki można sobie ustawić (customize -> grid and snap settings).

4
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« dnia: 12 Marca 2011, 22:45:43 »
Lekko wygląda - nie zważasz na ilość segmentów (patrz: obwódki manometrów). Po co ustawiać 5, skoro model będzie wyglądał identycznie, jak przy ustawieniu na 1?

5
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« dnia: 12 Marca 2011, 12:57:00 »
http://eu07.pl/userfiles/4984/foto-pseudobohun.rar
Wprawdzie to jest Bmnnopux, ale być może coś Ci się z tego przyda. Jeśli tak, to mogę odszumić zdjęcia i wstawić ponownie.

6
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 09 Marca 2011, 20:34:30 »

7
Na warsztacie / Odp: Projekt kabina gagarina by Tomek "ST40S"
« dnia: 07 Marca 2011, 20:10:50 »
?
Nie obwiniaj nas za prawdę, potraktuj to jako bodziec do stworzenia całości (mówię tu o normalnym gagarze) od nowa.

Cytuj
w kabinach brakuje Smoothu
To nie jest wyłącznie wina braku smoothu, niektóre elementy po prostu są zrobione ze zbyt małą liczbą ścianek.


8
Na warsztacie / Odp: Projekt kabina gagarina by Tomek "ST40S"
« dnia: 07 Marca 2011, 19:49:07 »
Czy jestem jedną osobą, której nie podoba się mapowanie pulpitu?
Oznaczyłem na czerwono elementy, które można ładnie zrobić ze zdjęć, a nie z tekstury seamless. Niektóre elementy są zbyt kanciaste, tekstura radiotelefonu jest słabej jakości.
Miłego tworzenia!

9
Ostatnia aktualizacja: 060311 21:39

10
Mała prośba z mojej strony - czy zamiast robić zdjęcia takim elementom, jak szyldy i kartki na budynkach, moglibyście robić zdjęcia całemu budynkowi? To m.in. na nie odczuwa się największe zapotrzebowanie.

11
Na warsztacie / Odp: Dodatki by Pendolino
« dnia: 05 Marca 2011, 20:30:04 »
No odpowiedziałeś, że
Cytuj
Ciut dużo tych poly jak na taki model... Ten "słupek" śmiało można by zrobić z mniejszą ilością segmentów
przez co Pendolino mógł pomyśleć "okej, to zrobię to z 5 sides, żeby nie było narzekań", ale później napisałeś:
Cytuj
Dla takich sporadycznie występujących elementów można dać trochę więcej poly
przez co Pendolino mógł pomyśleć "zaaaraz, to po co robiłem te 5 sides"?

...

12
Na warsztacie / Odp: Dodatki by Pendolino
« dnia: 05 Marca 2011, 20:24:56 »
Dla takich sporadycznie występujących elementów można dać trochę więcej poly
Moment, to w jakim celu napisałeś wyżej:
Cytat: szogun
Ciut dużo tych poly jak na taki model... Ten "słupek" śmiało można by zrobić z mniejszą ilością segmentów
?

13
Na warsztacie / Odp: Dodatki by Pendolino
« dnia: 05 Marca 2011, 20:13:18 »
Ciągły płacz o kilka(naście) trójkątów w nieodpowiednim momencie jest wręcz żałosny. Dlaczego nikt nie bierze pod lupę taboru, gdzie można sukcesywnie odchudzić modele?
Jeden sides więcej daje 4 trójkąty więcej w modelu (jeśli usuwamy podstawę, to nawet 3). Czy to naprawdę jest tak dużo, żeby model zyskał wyraźnie na jakości?

14
Ostatnia aktualizacja: 060311 17:57

15
Ostatnia aktualizacja: 260211 16:34

Poprawiłem, jeśli aż tak Cię to razi. Niestety nie wiem, kim jesteś - nie znam użytkownika o nicku Krzysiel626. :(

Post został zgłoszony do moderacji, nie tylko mnie denerwuje Wasza megalomania! Powinno Wam wystarczyć robienie dobrych modeli i chwała za to. Znajomość angielskiego polecam wykorzystać w części forum do tego przeznaczonej. Uszczypliwe uwagi będą się kończyć ostrzeżeniami, nie musisz znać wszystkich użytkowników forum.
Krzysiek626


http://pl.wikipedia.org/wiki/Megalomania
Swoim stwierdzeniem obraziłeś nie tylko mnie. Szczególnie, że nie wywyższałem się nad nikim, ani nie mam zawyżonej samooceny.

16
Cytuj
widac ze to nie sa plane.
Nie są. Jeszcze brakowałoby, aby każdy model składał się jedynie z czterech trókątów.

Cytuj
W malej scenerii to niebedzie mialo duzego znaczenia ale jak to wstawisz do dluzszej rozbudowanej bogatej w modele trasy to zauwazysz roznice, co nie?

O maxdistance/mindistance słyszałeś? Do tego, Ra uzyskał wzrost FPS przez poprawienie wyłączenia renderingu obiektów za kamerą.

Dlaczego nie protestuje się, jeśli lokomotywa ma 50 tysięcy trójkątów (do tego, nie wstawiamy jej raz), a protestuje się w sprawie kilkunastu/kilkudziesięciu trójkątów? W symku nie ma dobrego wyważenia.

17
Dobrałem nieco kolory, teraz jest elegancko.

Cytuj
Modele to juz robicie pod SPT chyba? Bo po ilosci poly widac ze chyba tak :)
W jaki sposób szacujesz, że te modele mają dużo poly? Kiepsko szacujesz.

18
No wielkości elementu - tak samo przecież liczyć się będzie na podstawie kartki. Bo co, jeśli nie ma żadnego elementu którego znamy wymiary, prócz fotografowanego obiektu?

19
Ostatnia aktualizacja: 220211 21:39

20
Mam ogromną prośbę do robiących zdjęcia infrastrukturze na tekstury. Czy przed zrobieniem zdjęcia, możecie umieszczać na obiekcie lub bardzo blisko niego jakiś element, którego znamy wymiary? Proponuję wyciąć z kartki w kratkę (1 punkt kratowy = 0,5cm, standardowy zeszyt) prostokąt o jakiejś określonej długości, następnie pisząc ile ten prostokąt ma w poście przy wrzucaniu zdjęć. Ułatwi to tworzenie modeli - wymiary będą bliskie oryginałowi.

21
Dodam, że wątek jest po to, aby uniknąć dublowania się modeli. Modelarz zajrzy, zobaczy i wie, co już jest zrobione.

22
@kamil1306
Hmm, zdjęcia takich rzeczy jak mur czy parkiet, można znaleźć na wielu stronach z darmowymi teksturami. W pierwszym poście masz dwa linki, przejrzyj je.
BTW, jeśli masz coś lepszego do robienia zdjęć, niż 'Nokia 6303i classic', to byłoby miło, gdybyś robił zdjęcia czymś lepszym.

23
Inne niekolejowe / Odp: Jakie macie komputery?
« dnia: 16 Lutego 2011, 17:26:53 »
"EPIC FAIL"
CPU: Intel Celeron@2,66 GHz
Płyta główna: AsRock 775i915PL
Grafika: NVIDIA GeForce 6600 LE 128MB
RAM: 1x Kingston 1GB, 1x Kingston 512MB
HDD: WD WD800JD 80 GB + Seagate 3500320AS 500 GB
OS: Windows 7 Ultimate + Windows XP Pro SP3 + Ubuntu 10.10
_____________________________________________________
Compal JFL92
CPU: Intel Core2Duo@1,86 GHz
Grafika: NVIDIA GeForce 8600M GT 512MB
RAM: 2GB
HDD: Samsung 250MB
OS: Windows 7 Ultimate
_____________________________________________________
Toshiba Sattelite 2615DVD
CPU: Intel Celeron@433MHz
Grafika: Trident 4MB
RAM: 128MB
HDD: IBM 6GB
OS: Windows 98SE + Windows XP PRO
_____________________________________________________
Amiga CDTV
CPU: Motorola 68000@7,14MHz
Grafika: ECS
RAM: 1MB
HDD: -
OS: Kickstart 1.3

24
Pomoc doraźna / Odp: Lokomotywy dwuczłonowe na exe_113
« dnia: 14 Lutego 2011, 15:25:14 »
Błąd jest z mojej winy. Dałem dla Ra wadliwy fragment kodu, odpowiadający za alarm przy poślizgu dla lokomotyw typu 181. Będzie naprawione przy najbliższym update.
Jeszcze raz przepraszam za zaistniałą sytuację.

26
Na warsztacie / Odp: Amatorskie dodatki by KubaPKP
« dnia: 11 Lutego 2011, 20:09:16 »
Tekstura w takiej jakości kompletnie nie nadaje się, wygląda koszmarnie.

27
Bocznica / xxxxxxx
« dnia: 09 Lutego 2011, 16:21:08 »
Zabieg celowy, to rewizorzy, nie odsłaniamy ich wizerunków.
Akurat ci na screenach to jacyś Macierewicze i Miecugowy.
;D

Wydzielam, co niepotrzebne.
Rozi

28
Na warsztacie / Odp: Lokomotywy spalinowe typu 060DA
« dnia: 04 Lutego 2011, 21:39:40 »
Możesz pokazać widok na F4 w 3ds maxie?
Btw, robiłeś wcześniej dodatki do TRS, tak? ;-)

edit: Trzymam kciuki, miłego dalszego tworzenia.

29
Niestety, ale żadne z tych zdjęć (cóż, może oprócz tych schematów) nie przydadzą się.
Zobacz, jak robi się zdjęcia na tekstury pojazdom: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5365.0.html - a co dopiero kabinom.
Zdjęć musi być cała masa, w dobrej jakości i dość satysfakcjonującej rozdzielczości. Inaczej nici z prac.

btw: http://bombardier.kolej.org.pl/kabina-pseudospot/SPOT-KABINA-RENDER8.png - stare :P

30
Pomoc w tworzeniu / Odp: Plan EN75 i zdjęcia kabiny
« dnia: 03 Lutego 2011, 13:34:09 »
http://www.stadlerrail.com/pl/pojazdy/flirt/

Skoro potrafisz modelować, to wyciągnięcie stąd planów pojazdu nie będzie dla Ciebie żadnym problemem.
Trzymam kciuki, żeby model powstał.

Strony: [1] 2 3 ... 6