Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - fidzio

Strony: [1]
1
Tabor kolejowy / Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« dnia: 24 Stycznia 2010, 18:20:14 »
Cytuj
   4. załączyć wyłącznik szybki przez naciśnięcie przekaźnika PRZEKAŹNIK ZAŁĄCZAJĄCY WYŁĄCZNIK SZYBKI,
   5. załączyć przetwornicę główną z tablicy szafki nn przez przyciśnięcie przycisku ZŁĄCZANIE PRZETWORNICY GŁÓWNEJ Z TABLICY,
Chyba pominąłeś jeden punkt... w ten sposób na pewno nie załączysz przetwornicy

Dziękuję.
Krzysiek626

W takim razie podam jak to powinno wyglądać po wejściu do przedziału NN:

- załączamy odłącznik nożowy baterii
- naciskamy przyciski "Odblokowanie PR", "Odblokowanie PNGJ", "Odblokowanie PNGK"
- wszystkie wyłączniki pakietowe muszą być w położeniu "1-1"
- w przypadku braku powietrza w zbiorniku pantografów należy je uzupełnić za pomocą tzw. małej sprężarki w tym celu wyłacznik pakietowy wyboru sprężarki ustawiamy na sprężarkę pantografów i naciskamy przycisk uruchamiający sprężarkę pomocniczą tak aby osiągnąć ciśnienie przynajmniej 0,35MPa
- po uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia podnosimy jeden bądź dwa pantografy
- po upewnieniu się iż pantograf dotknął drutu jezdnego należy w przypadku starych WS-ów nacisnąć zworę PZWS (przekaźnik załączający WS), jeżeli mamy do czynienia z nowym WS-em należy odczekać aż WS zgłosi gotowość do załączenia "WS Gotowy do załączenia"
- po załączeniu WS-a należy zewrzeć za pomocą pakieciaka PWR "Zwarcie PWR"
- następnie załączamy przetwornicę - nową naciskają zworę przekaźnika impulsowego przetwornicy, w przypadku starej należy dodatkowo trzymać przycisk "Załączenie przetwornicy z tablicy" do czasu aż zakończy się rozruch przetwornicy
- teraz możemy załączyć sprężarkę główną za pomocą pakieciaka "Rozrząd sprężarki z tablicy"
- po osiągnięciu ciśnienia co najmniej 0,5 MPa "na szafie" należy ustawić pakieciak "Zwarcie PWR" w położenie zasadnicze tj "1-1"

2
Tabor kolejowy / Odp: SD80 wyciągnięty z krzaków
« dnia: 25 Stycznia 2010, 07:14:33 »
Cytat: Loui
ZTCW to podobno została wyremontowana na 50 - lecie elektryfikacji kolei w 1986 r. przez ZNTK w Mińsku Maz. i nawet poruszała się o własnych siłach.
EW51-36 została wyremontowana przez brygadę wypadkową ówczesnej Lokomotywowni Warszawa Grochów, i była to niestety wydmuszka (nie jeżdząca), z ciekawostek powiem iż zabezpieczona została oryginalna dokumentacja od EW51, która pozwoli na remont tego EZT-a w przyszłości tym bardziej że posiada on dużo pozdespołów wymiennych z EN57, m.in przetwornicę główną czy sprężarkę.

3
Bocznica / Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« dnia: 24 Stycznia 2010, 22:13:09 »
Cytuj
Miałem na myśli zbiornik pantografów (czyli po odcięciu kranem na dole całej "reszty") i wtedy na pewno pompuje do 5atm, a nawet więcej, więc PWR się zwiera sam.
Piotrze PWR czyli Pantografowy Wyłącznik Rozrządu nie jest połączony ze zbiornikiem pantografów (zbiornik pomocniczy małej sprężarki o pojemności bodjaże 57 l) tylko z obwodem pneumatycznym każdego z pantografów, gdyż zadaniem PWR-a jest odłączenie rozrządu styczników liniowych oraz styczników ogrzewania w przypadku gdy ciśnienie w obwodzie pantografu z jakichś przyczyn spadnie poniżej 3,5 atm (Np zamarznięcie układu pantografu - pantograf opadnie a w zbiorniku pomocniczym nadal może być 5 atm), co zabezpiecza przed ciągnięciem łuku przez opadający pantograf i w efekcie przepaleniem sieci. Jeżeli PWR podłączony bylby do zbiornika pantografów to byłby jeden, a tak są dwa - dlaczego? Dlatego iż podłączony jest pod swój pantograf (A lub B). Co do 5 atm, może jak się odetnie "szafę" to i sprężarka nabije do tych 5 atmosfer ale aby zamknąc WS i tak trzeba powietrze na szafie otworzyć więc bez zamykania PWR-a przetwornicy nie odpalisz. Owszem może są takie jednostki w których nabije się małą sprężarką do 5 atm, ale zakończy się to w najlepszym przypadku zakatowaniem baterii (może po za nielicznymi sztukami).

4
Bocznica / Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« dnia: 24 Stycznia 2010, 21:52:45 »
Cytuj
Ręczne zwarcie PWR to już obchodzenie zabezpieczeń, gdy ktoś chce "szybciej" się uruchomić, a o tym nie ma mowy w instrukcji... PWR sam się zwiera, gdy będziesz miał ponad 4,6atm w zbiorniku.
PWR zwiera się ale powyżej 4,8 atm i nie w zbiorniku a w obwodzie pneumatycznym pantografów to po pierwsze, a po drugie mała sprężarka nie jest w stanie nabić do takiego ciśnienia (max. ciśnienie jej pracy to 4,5 atm), stąd przy uruchamianiu od zera konieczność zwierania PWR-a.

5
Bocznica / Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« dnia: 24 Stycznia 2010, 21:31:56 »
Należy nacisnąć wspomniany przycisk i trzymając go załączyć przekaźnik rozrządu przetwornicy, gdy usłyszymy, że się ona załączyła, puszczamy (przekaźnik zostaje w swoim położeniu).

No po za tym, że należy ręcznie "popchnąć" przekaźnik przetwornicy, należy uprzednio zewrzeć PWR. W przeciwnym przypadku przetwornica nie wystartuje (nie było to wcześniej napisane).

6
Tabor kolejowy / Odp: Hamowanie przeciwprądem
« dnia: 13 Marca 2009, 18:21:40 »
Raz widziałem hamowanie "kontraparą" na EN57 podczas manewrów nie było hamulca (awaria sprężarki). Przy prędkości 20 km/h pojedynczy EZT zatrzymał się prawie w miejscu. Prąd wcale nie był jakiś niewiarygodny na przetoku OIDP były to wartości rzędu 200-250A ten rząd wartości. Ponoć podczas hamowania "kontraparą" moze dojśc przede wszystkim do uszkodzenia zębatki przekładni głównej.

7
Bocznica / Odp: "Zwierzyniec" (robocza nazwa "low")
« dnia: 08 Marca 2009, 19:08:26 »
Mi się w tej trasie podoba dworzec w Chomikowie - patrz oryginał Pionki Zachodnie :)
 Odgrzałeś temat w którym od prawie pół roku nikt nie pisał.
Nie napisałeś niczego co wnosi do dyskusji.
To pierwsze i zarazem ostatnie ostrzeżenie, lepiej zapoznaj się z regulaminem bo za kolejny durny post polecisz.
Winger

8
Pomoc doraźna / Odp: DizelPack - PROBLEMY
« dnia: 05 Stycznia 2008, 16:13:29 »
Witajcie
Mam problem z gagarinem. Na haku piętrus czteroczłonowy, dojeżdzam do pierwszego przystanku skład hamuje sobie spokojnie - nie wiecej jak 2 atm. Luzuje w pozycji "jazda" (bez przeładowania) i co się dzieje? - następnym razem hamuje sama lokomotywa - wagony nie hamują, wagony zaczynają hamować dopiero przy spadku ciśnienia w przewodzie gł do ok 3,5 atm... Nie wiem czy to ja coś źle robie czy to moze wina exe, czy coś.

Prosze o pomoc

P.S problem jest tylko przy Bhp-ach, Eaosy nie mają już takich kłopotów.

9
Publikacje / Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« dnia: 04 Stycznia 2008, 11:24:14 »
Witajcie
Mam problem z gagarinem. Na haku piętrus czteroczłonowy, dojeżdzam do pierwszego przystanku skład hamuje sobie spokojnie - nie wiecej jak 2 atm. Luzuje w pozycji "jazda" (bez przeładowania) i co się dzieje? - następnym razem hamuje sama lokomotywa - wagony nie hamują, wagony zaczynają hamować dopiero przy spadku ciśnienia w przewodzie gł do ok 3,5 atm... Nie wiem czy to ja coś źle robie czy to moze wina exe, czy coś. Prosze o pomoc

Strony: [1]