Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - marcepan

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Linia 202 - Słupsk.

2
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 07 Listopada 2009, 17:11:05 »
(...)Gdyż mam opisy sterowania sm42 w których jest napisane że pompa olejowa włącza się sama razem z wciśnięciem przycisku START a kiedy pompa nabije odpowiednie ciśnienie włączają się styczniki rozruchowe. Czy to wynika z tego że może zmieniono obwody sterowania (i teraz pompka nie włacza sama się razem z przyciśnięciem przycisku START) ?

 Tak się działo w SM42 z numerem poniżej stu. W SM42-101 i wyższych pojawił się hebelek pompy olejowej.

3
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Pytanie na temat hamulca Oerlikona w ed72
« dnia: 29 Października 2009, 15:58:53 »
 Może pomoże Ci porównanie jej wielkości z moją dłonią? Wyszło, że kulka ma ok. 5,5 cm średnicy.

 P.S. Dodaję załącznik jako dodatkową pomoc. Co prawda zdjęcie było robione w EN71, ale przecież EN71 i ED72 mają takie same krany - FVEL6.

pozdrawiam

4
Bieżące kolejowe / Odp: E6ACT Dragon z Gliwic/Newagu
« dnia: 17 Października 2009, 13:35:24 »
Ciekawe tylko czy mechanik siedzi na środku (...), czy jak w Teminatorze - po prawej stronie

 Stanowisko maszynisty jest po prawej stronie, choć widoczność jest lepsza niż w 311D. Na środku pulpitu ulokowano konsolę z nawiewami, z której steruje się chłodzeniem, bądź ogrzewaniem kabiny. Wygląda, jakby była żywcem wyjęta z samochodu. 

5
Bocznica / Odp: Nowości taborowe by Sakorius - Profeta - Sigman - Hunter
« dnia: 10 Października 2009, 17:13:53 »
 Nie ma co, robi wrażenie! Jeszcze do tego tekstury z tym fajnym, cargowskim malowaniem. Pyszota!

Bocznica.
Krzysiek626

6
Tabor kolejowy / Odp: EW58 - okazja na tekstury
« dnia: 27 Września 2009, 12:58:35 »
O, brzmi ciekawie. Wiadomo jakie to będą numery?

7
Tabor kolejowy / Odp: EW58 - okazja na tekstury
« dnia: 27 Września 2009, 12:54:24 »
 Ciekaw jestem, dlaczego SKM pomalowała je akurat w historyczne barwy. Czyżby znowu MK mieli z tym coś wspólnego?

8
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 15 Września 2009, 16:03:19 »
 Teraz ja mam pytanie:

Jaka jest różnica pomiędzy lokomotywownią pozaklasową, a na przykład pierwszej klasy i co oznacza klasa lokomotywowni?

9
Trasy / Odp: Problem z scenerią zwierzyniec 1.0 + dodatek radiotelefon
« dnia: 11 Września 2009, 18:27:59 »
 Jest jeszcze inny sposób. Można znaleźć wpis dotyczący SM48, usunąć go i wstawić w to miejsce innego loka, który znajduje się już w paczce.


EDIT:
Cytuj
A to ciekawe, co piszesz ;) No chyba, ze odnosisz sie do problemu z 9 sierpnia.

 Tak, mam na myśli problem z dziewiątego sierpnia.

10
Tabor kolejowy / Odp: Różne pytania
« dnia: 01 Września 2009, 19:34:41 »
 Owszem, ale praca samego wiatraka jest mniej wydajna niż praca wiatraka + wloty. Jak już było mówione, że na Przetokowej pracują wszystkie rezystory (a te słyną z "grzania się", dlatego w nowszych konstrukcjach są zastępowane tyrystorami), więc przyjemny wiaterek dla oporników z tego wiatraka to w tym przypadku za mało.

11
 W Gdyni Głównej, na peronie SKM, usłyszałem coś takiego: "(ding-dong) Pociąg SKM do Słupska wjedzie na tor pińcetjeden przy peronie pierwszym. Powtarzam: Pociąg SKM do Słupska wjedzie na tor pińcetjeden przy peronie pierwszym." 
 
 Poza tym, w Słupsku przy zapowiadaniu pociągu, w megafonie często słychać dzwoniący telefon.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Lokomotywownia Szczecinek
« dnia: 20 Sierpnia 2009, 19:18:52 »
 Ja jestem ze Słupska, mam niedaleko. Mógłbym ewentualnie pisać się na taki wypad, ale wszystko musiałoby być ustalone.


P.S. Gdyby nie szczecineccy maszyniści, nie prowadziłbym tych loków z podpisu. ;) Warto byłoby odwiedzić ich macierzystą szopę.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Stonka w Hollywood.
« dnia: 04 Sierpnia 2009, 13:00:54 »
 W filmie "Strach" w pierwszej scenie występuje 4E (EU07-14x). W "Czterdziestolatku" EU06 i EP05. W "Kobiecie samotnej" SP42 i SN61. "Przepraszam, czy tu biją?" EN57 w potrójnej trakcji i ST44 z towarem. W "Fałszerze, powrót sfory" (serial) dość często pojawiają się jednostki Kolei Mazowieckich, głównie EN57-19-stki. W "Uprowadzeniu Agaty" pojawia się jeszcze jakiś byk i 1xxA w oliwkowym malowaniu.

14
Screeny / Odp: Konkurs screenów - lipiec -> ankieta.
« dnia: 26 Lipca 2009, 14:23:18 »
 Ja również wybrałem numer cztery.

15
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 26 Lipca 2009, 14:15:10 »
Zespół Trakcyjny: EN57-1818
Sceneria: Krzyżowa
Długość składu: Jeden trójwagonowy EZT (ra-s-rb): 64,77 m.
Opis służby: Pociąg osobowy rel. Markowo Dln. - Krzyżowa przez Klonowo.

16
Tabor kolejowy / Odp: przełączniki eu07
« dnia: 17 Lipca 2009, 11:04:35 »
4) Jak jest z taśma z hasbelka czy na każdą trase potrzeba nową taśme


  W Haslerze znajduje się rolka, po której rozwinięciu otrzymujesz gdzieś tak 30 metrów taśmy. Długość wyjeżdżonej taśmy zależy od długości służby. Po pracy maszynista wycina część taśmy, na której jest zapis jego służby. Reszta rolki zostaje czysta i jest do dyspozycji następnych maszynistów. Po objęciu lokomotywy, maszynista musi sprawdzić, czy wystarczy taśmy na zapis jego służby. 

17
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 14 Lipca 2009, 12:08:39 »
lokomotywa: EU07-216
sceneria: Krzyżowa
długość składu: Pięć wagonów Z1.
opis służby: Pociąg pospieszny rel. Krzyżowa-Chełminów przez Drawowo Główne.

18
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 06 Lipca 2009, 17:31:24 »
 Nie. ;) HTV robi sobie ze mnie żarty.

19
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 06 Lipca 2009, 16:51:04 »
Zespół Trakcyjny: EN57-1132
sceneria: Krzyżowa
długość składu: Jeden zespół (3 wagony: ra+s+rb), 64,77 m
opis służby: Pociąg osobowy 4892* z Markowa do Krzyżowej przez Klonowo.

*numer zmyślony, gdyż nie ma rozkładu w wersji, którą posiadam.

P.S. Pierwsza Druga taśma ze służby na EZT w tym wątku. EN57/71 górą!


20
 
[...] Jak chcę śmignąć sobie "SŁONECZNYm" z - dajmy Tczewa do Gdańska to bilet na niego kupię normalnie w kasie na taryfie PR-ów? 

  Kupujesz bilet na słonecznego w kasie PR. Kasjerka wystawia Ci bilet PR, ale płacisz według taryfy Kolei Mazowieckich. Podobnie jest z SKM w Słupsku. Nie ma u nas kasy SKM, więc bilet kupuje się w kasie PR, ale według taryfy SKM.

21
Inne niekolejowe / Odp: Co Was interesuje poza koleją?
« dnia: 01 Lipca 2009, 20:11:23 »
  Moje zainteresowania poza koleją są następujące:
 
  - Rometowskie rowery rodziny Wigry, czyli popularne "składaki". W szczególności model Wigry 3. (Posiadam dwa egzemplarze tych rowerów. Jeden służy do normalnej jazdy, drugi zaś, (póki co) jest dawcą części.),
 
  -Film (właściwie każdy gatunek poza komedią romantyczną, SF i filmami typu Szklana Pułapka, oraz podobnymi amerykanizmami.),

  -Ikarus 280 (taki autobus, jakby ktoś nie wiedział ;D )

  -NRD, Czechy.

  -Polski Fiat/FSO 125p (to jedyny samochód jaki jestem w stanie "strawić", ponieważ motoryzacja mnie irytuje, a wręcz drażni.)

  -Muzyka. Coś tam brzdąkam na kilku instrumentach, jednak zdecydowanie wolę jej słuchać. Głównie Hard Rock, ale też Rock, Blues, Blues-Rock i trochę Punka.
 Moje ulubione zespoły to: o.n.a.  , Dżem, NOFX.

  -Pisanie piosenek i scenariuszy. (Oczywiście własnoręcznie.)

EDIT

  Całkiem zapomniałem o jeszcze jednym - modelarstwo kolejowe w skali H0 (tabor z kartonu, makieta).

22
Tabor kolejowy / Odp: Malowania PKP Cargo - co jedno to lepsze
« dnia: 01 Lipca 2009, 19:00:21 »
 Świetnie się prezentuje. O wiele lepiej niż dotychczas. Oznaczenia pod kabiną mogłyby być bardziej widoczne, wystarczyłoby powiększyć czcionkę.

23
Screeny / Odp: Konkurs screenów - maj - czerwiec -> ankieta.
« dnia: 27 Czerwca 2009, 14:14:01 »
 Wybrałem numer cztery. Ten widok jest taki swojski.

24
Cytuj
Czy aby na pewno którakolwiek 4E miała dodatkowe szyby jak na tym scr.:(...)

 To nie są dodatkowe szyby tylko przeźroczyste zasłonki przeciwsłoneczne. Często można je spotkać w zielonym kolorze. Oczywiście są zdejmowalne.

25
Tabor kolejowy / Odp: Seria ST45
« dnia: 20 Czerwca 2009, 16:28:20 »
Cytuj
Rzeczywiście. Zdecydowanie lepiej wyglądałaby niżej, obok żółtej nalepki, której zawartości nie znam :P.

 Pod tą nalepką wisi jakiś czerwony guziczek, więc zapewne jej treść odnosi się właśnie do niego. :) Myślę, że najlepiej wyglądałaby tam, gdzie zawsze była. Przecież ta nowa jest minimalnie większa od tej starej i sądzę, że spokojnie by się zmieściła.

Cytuj
No w sumie to tak, ale co to za firma, która nie dba o swój wizerunek? Wygląda to troche niedbale i niechlujnie.

 Racja. Wszak lokomotywa powinna być wizytówką firmy.

Cytuj
Dobrze, że przynajmniej jest klimatyzacja i podgrzewane lusterka :>.

 Z tą klimatyzacją pewnie będzie jak w EP09, ale oczywiście mogę się mylić. Natomiast podgrzewane lusterka, to wspaniałe udogodnienie. Zimą ciężko było skorzystać z pomocy tych starych.

EDIT:
Cytuj
Predzej tak jak w ST44-12xx.

 Miałem na myśli awaryjność tych urządzeń.

26
Tabor kolejowy / Odp: Seria ST45
« dnia: 20 Czerwca 2009, 16:03:48 »
 Fakt, mogli go umieścić w centralnej części czoła. Nie dość, że wygląda niesymetrycznie i nieestetycznie, to jeszcze zasłania go gniazdo sterowania wielokrotnego. Druga rzecz, to ta tabliczka przynależności. Też jest w jakimś dzikim miejscu.

27
Tabor kolejowy / Odp: Oliwkowe Bipy powracają?
« dnia: 10 Czerwca 2009, 13:58:58 »
 Jest u mnie na bocznicy Bipa ze ściętym dachem, tylko ma żółto-niebieskie malowanie.

28
Tabor kolejowy / Odp: Oliwkowe Bipy powracają?
« dnia: 10 Czerwca 2009, 11:39:21 »
 Udało mi się zrobić zdjęcie tej Bipie ze Słupska, bo w końcu ją przestawili. Jest ona czterosekcyjna. Zdjęcia z wczorajszego wypadu na dworzec. (zał.)

P.S. Przepraszam za jakość, ale zdjęcia są zrobione telefonem.

29
Tabor kolejowy / Odp: Haslery w ET41
« dnia: 05 Czerwca 2009, 14:31:35 »
 Ciekaw jestem czy w innych seriach Hasler też zostanie zastąpiony Metrą i czy inne spółki pójdą w ślady Cargo i uczynią podobnie.

30
Tabor kolejowy / Odp: Oliwkowe Bipy powracają?
« dnia: 05 Czerwca 2009, 14:27:36 »
 Źle zinterpretowałeś moją wypowiedź.  Napis "Przewozy Regionalne" zrozumiałem jakoby PR nie było już zależne od PKP. Wiem, że PR-y i tak należą do Urzędów Marszałkowskich, ale wyraźnie było mówione, ze PKP dalej ma tam udziały i ich logo powinno tam widnieć.

Strony: [1] 2 3 ... 7