Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - janek32

Strony: [1] 2 3 ... 21
1
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 11 Września 2016, 13:54:47 »
Generalnie struktura powstała już w C i może zawierać dane i wskaźniki na dane/wskaźniki na funkcję, i tak jak napisał @Benek, cała jej zawartość jest publiczna. Klasa została wprowadzona w C++ i może zawierać funkcje (metody), posiada konstruktory i destruktor, domyślnie (bez użycia słów kluczowych public: albo protected:) jej zawartość jest prywatna.
Nie jestem pewny, jak struktura zachowuje się w C++ (nigdy np. funkcji w strukturze pisać nie próbowałem), ale raczej dobrze jest trzymać w kodzie takie rozróżnienie i struktur używać do tego, do czego historycznie służyły.

Klasa w C++ nie musi mieć zdefiniowanych konstruktorów, jeżeli nie ma, używane są domyślne. ZTCW zwykły konstruktor wtedy nic nie robi, kopiujący po kolei przepisuje zawartość wszystkich zmiennych. Własne konstruktory i destruktor przede wszystkim trzeba zdefiniować, jeżeli w klasie wykorzystuje się dynamicznie przydzielaną pamięć - ale czasami to może być też wygodne w innych sytuacjach, po prostu jak przy inicjalizacji obiektu trzeba coś zrobić.

Co do ostrzeżenia linkera - próbowałeś użyć dyrektyw IFNDEF?
#ifndef _NazwaPliku_H_
#define _NazwaPliku_H_

(kod)

#endif _NazwaPliku_H_
Wtedy jeżeli oznaczony w ten sposób plik jest przy linkowaniu dołączany kilka razy, kod z niego trafia do głównego tylko raz.

2
Po służbie.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 30 Kwietnia 2015, 22:42:40 »


Nagranie ze stycznia, pospieszny TLK Śnieżka dwa razy odjeżdża z Wrocławia Głównego (pierwsza próba przerwana przez nadejście spóźnionych pasażerów) + rozmowy przez radio. Mieli szczęście, że mechanik po podaniu przez kierownika odjazdu dopiero zapalał światła :-).

5
Wydział zamówień / Odp: SA132 do SA134
« dnia: 16 Marca 2015, 17:46:59 »
Jak będzie odpowiednia pogoda i będę miał chwilę, spróbuję zrobić w Jeleniej Górze trochę zdjęć.
Tablicy Harrachov nie uda się sfotografowować, bo w tej chwili żaden polski szynobus tam nie dojeżdża, między Szklarską Porębą i Harrachovem/Kořenovem kursują czeskie 810.

6
Pomoc w tworzeniu / Odp: Odskakiwanie manipulatorów
« dnia: 01 Marca 2015, 23:15:37 »
Wg mnie najlepszy pomysł to użycie + i  - oraz / i *, trzeba się tylko zastanowić, które lepiej dla pozycji stabilnych, a które dla niestabilnych.  Klawisze te są wszystkim użytkownikom znane, a że silników asynchronicznych nie bocznikujemy, można zwolnione dwa wykorzystać do czegoś innego. Największą ich zaletą jest to, że leżą blisko siebie i nie wymagają dwóch rąk (ważne w momencie, gdy trzeba szybko zareagować).

Podwójne naciśnięcie albo przytrzymanie nie jest dla przejścia na stabilną dobrym sposobem, bo właśnie w ten sposób obsługuje się pozycje niestabilne.

PS Klawisze hamulców służyły zawsze do hamowania i może tego nie zmieniajmy, żeby nie komplikować.

7
Mam PMRkę, mogę spróbować nagrać kwestie jednej osoby. Ale raczej nie znajdę drugiej.

8
Ja mam pod Debianem tak samo, ale jak przejdę za pomocą cd do odpowiedniego katalogu i wpiszę wine RAINSTED.exe, to się uruchamia starter.
Nie mam pojęcia czemu, stawiałbym na jakieś kwestie ze ścieżkami domyślnymi - jak uruchomię w ten sposób:
janek@izera:~$ wine /media/janek/Pliki/KOLEJ\ symulatory/MaSzyna_08_13/RAINSTED.exeTo w domowym tworzy mi RAINSTED.ini.

9
Sprawdziłem, kontroler Sata montowany jest do slotu PC-express-1x, czyli do slotu PC-express-16x nie podłączy.
@bast21 akurat ma tam kartę graficzną, ale w ogóle do slotu x16 można włożyć kartę x1, reszta styków w slocie nie będzie po prostu używana.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 21 Grudnia 2014, 10:45:21 »
Z tym, że SIFA działa jeśli się nie mylę, co 20 sekund.
BTW, SIFA i PZB na wozach interoperacyjnych w PL są przełączane na granicy przez mechanika (np. Traxxy, Class66, Husarz, Vectron, E189).

SIFA działa jak CA.
Czyli w Pendolino czuwak normalnie uaktywnia się co minutę?

11
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 20 Grudnia 2014, 10:49:12 »
Chodziło mi o sposób opisania tych wszystkich problemów, no i o niekoniecznie adekwatny komentarz do wywalania podstacji akurat przez Pendolino. Ale wracając do tematu:
Ciekawostka przyrodnicza występuje w pendolino, pomimo deaktywacji I pulpitu w pierwszej kabinie i aktywacji II pulpitu w II kabinie, "SIFA" w pierwszej kabinie wciąż jest aktywne i potrafi najmniej odpowiednim momencie zrzucić powietrze do atmosfery z jednoczesną niemożnością jego popełnienia.
Po co u nas w ED250 SIFA?

12
Bieżące kolejowe / Odp: Awarie Pendolino
« dnia: 20 Grudnia 2014, 09:25:28 »
Poza tym jest jeszcze jedna rzecz - nie specjalnie znają się na kolei. Na podobnym portalu widziałem artykuł o zabieraniu prądu przez Pendolino innym składom. No racja, ale powinni dodać, że problem dotyczy każdego pojazdu z rozruchem częstotliwościowym/impulsowym, w końcu taka Škoda 163 też potrafi wywalić podstację (o wariowaniu SBL już nie mówiąc). Co zresztą nienajlepiej świadczy o PKP Energetyka...

Piszą tak, bo nienawidzą rządu Tuska/Kopacz. Ja mam o nim swoje zdanie, ale ludziom z tego portalu nie spodoba się żadna, nawet najlepsza rzecz, jaką ten rząd zrobił, dla zasady.
Pytanie tylko, czy zakup Pendolino był dobrym pomysłem (mam do tego dużo wątpliwości). Ale niezależnie od tego, skoro już je mamy, to wg mnie trzeba pomyśleć, jak z pożytkiem to wykorzystać, a nie doszukiwać się na siłę problemów.

13
Tabor kolejowy / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 16 Grudnia 2014, 17:18:19 »
Tylko pytanie, czy do 2020 (a poza tym później siódemek też jeszcze pewnie będą używać) dociągną bez zrobienia NG żadnej siódemce?

14
Bieżące kolejowe / Odp: Radiostop
« dnia: 07 Grudnia 2014, 08:45:48 »
Nie rozumiem jednego. O ile dobrze kojarzę zasadę działania GSM-R, to żeby coś powiedzieć, trzeba najpierw zadzwonić albo odebrać połączenie. Jak to miałoby funkcjonować przy manewrach? Czesi mają w tej chwili 2 analogowe systemy łączności + na paru ważniejszych liniach GSM-R, a mimo to na różnych stacjach są wydzielone częstotliwości do manewrów na 150 MHz.

15
Bieżące Symulatorowe / Odp: Błędy w sterowaniu lokomotyw EP09
« dnia: 04 Grudnia 2014, 23:25:01 »
Zajrzałem jakiś czas temu do tych T3D, które dostałem. Sam raczej nie dam rady nic zrobić - wszystkie nieświecące się kontrolki i kontrolki zapalane przy danej czynności są w jednym submodelu. O ile maźnice może byłbym jeszcze w stanie ruszyć, to np. lampki przetwornicy (która jest w EXE obsługiwana, a w EP09 nie działa) bez 3ds maxa nie uda się uruchomić.

16
WWW / Odp: Tłumaczenie treści na stronie głównej
« dnia: 04 Grudnia 2014, 23:15:44 »
Wciąż jest błąd w czeskiej wersji:
(There is still a mistake in a Czech version)
"nebo elektrickou jenotku EN57"
Powinno być:
(Valid)
"nebo elektrickou jednotku EN57"

17
Bieżące Symulatorowe / Odp: błędy w sterowaniu lokomotyw EP09
« dnia: 16 Listopada 2014, 22:26:36 »
Dobra, a teraz konkretne pytanie - gdzie są jakieś aktualne pliki (t3d+tga) dla twórców? Szarą kabinę EU07 robiłem na plikach z MaSzyny 01_13, od tego czasu sporo się zmieniło (08_13 + patche), a chciałbym trochę podłubać przy tej EP09 i potrzebuję T3D kabin (wersji 104Eb).
Mów do mnie jeszcze, tym razem po polsku :)
To było pytanie do użytkowników zajmujących się składaniem paczek całościowych i poprawek, odpowiednie pliki już dostałem :-).
Na początek spróbuję odpalić lampkę od przetwornicy i przenieść załączanie kontrolek maźnic pod przestawienie nastawnika kierunkowego.

18
Bieżące Symulatorowe / Odp: błędy w sterowaniu lokomotyw EP09
« dnia: 16 Listopada 2014, 16:41:44 »
Dobra, a teraz konkretne pytanie - gdzie są jakieś aktualne pliki (t3d+tga) dla twórców? Szarą kabinę EU07 robiłem na plikach z MaSzyny 01_13, od tego czasu sporo się zmieniło (08_13 + patche), a chciałbym trochę podłubać przy tej EP09 i potrzebuję T3D kabin (wersji 104Eb).

19
Bieżące Symulatorowe / Odp: błędy w sterowaniu lokomotyw EP09
« dnia: 16 Listopada 2014, 14:05:06 »
Przeczytałem. Część tych błędów (zwłaszcza niektórych lampek) powinna być w miarę prosta do poprawienia, część (zwłaszcza te związane z logiką sterowania, kolejnością załączania) w obecnej chwili są nie do zrobienia.
Wiem, że w ET22 na pewno problem jest z załączaniem WS (też trzeba najpierw heblem i chyba odblokować przekaźniki), możliwością ruszenia nastawnika bocznikowania na oporowych,  brakiem pozycji NAPRZÓD 1 kierunkowego i coś tam jeszcze. Tyle, że dopóki kod odpowiedzialny za to będzie się znajdował bezpośrednio w EXE symulatora, lepiej się za to nie brać. Jakiś czas temu ruszyły pracę nad symulacją logiki obwodów za pomocą LD (Ladder Diagram), ale nie wiem, na jakim etapie są obecnie.

Szybkość podnoszenia pantografów (i w ogóle współpraca odbieraka z siecią, powodowanie spadków napięcia przez inne pojazdy) jest już zrobiona i dostępna w postaci patchy w dziale Na warsztacie, jak wszystkie prace (m. in. poprawianie sieci trakcyjnej na sceneriach) zostaną ukończone, zostanie wydana nowa paczka całościowa.

20
WWW / Odp: Tłumaczenie treści na stronie głównej
« dnia: 16 Listopada 2014, 11:50:58 »
I took a look at: http://eu07.pl/?lang=cz
All "ž" and probably "š" letters are missing.

21
Symulator / Odp: Jak precyzyjnie hamować w EP05-23?
« dnia: 16 Listopada 2014, 10:10:17 »
A co się dzieje jak przeładuję hamulec? Zdarzyło mi się to parę razy ale nic nie zauważyłem poza wyższym niż nominalne ciśnieniem w przewodzie głównym? Podczas jazdy nie da się z tym nic zrobić?
W cylindrach hamulcowych zostaje po wyluzowaniu trochę ciśnienia.

22
Pomoc doraźna / Odp: Opcja "movelight" - co to robi i jak działa?
« dnia: 15 Listopada 2014, 16:05:39 »
Właśnie sprawdziłem na meteogramach Wetterzentrale i dzisiaj wschód słońca w Polsce (w zależności od miejsca) jest podawany kilka minut po 7:00. Kilka dni temu u mnie przed siódmą było już zupełnie jasno. Także rozbieżności są, ale z grubsza się zgadza.

Godzina wschodu i zachodu słońca z komendy time ZTCW nie jest używana - to pozostałość po dawnym modelu zmiany poru dnia, który polegał na ustawieniu w nocy bardzo mocnej mgły i nic poza tym, nawet nie zmieniał parametrów oświetlenia.
Jak jest z parametrem light przy opcji movelight nie wiem.

23
Symulator / Odp: Jak precyzyjnie hamować w EP05-23?
« dnia: 15 Listopada 2014, 12:40:56 »
Ja zwykle zaczynam hamowanie od przytrzymania przez chwilę na wyczucie Num 3, upuszczam z PG około 0,5-1 atm. i sprawdzam, co się dzieje. Jak trzeba, reguluję jeszcze Num 3 i 9, z tym, że przy cofaniu (9) trzeba uważać na to, co pisał @borys_q - kilka razy wyluzowało mi przy mocniejszym cofnięciu skład. Gdy prędkość spadnie do większej o 10-15 km/h od pożądanej (zależnie od siły hamowania) zaczynam luzowanie. Przy krótszych składach (zwykle do 7 wagonów) wystarcza Num 4, przy długich (9, 10 i więcej) przez chwilę napełniam uderzeniowo i przestawiam na pozycję jazdy.
Wyjątek - EP09. Jak odpaliłem ją pierwszy raz na SPKS (po kilku służbach na siódemkach) i zacząłem hamować tak jak zawsze, zwolniłem ze 20 km/h bardziej, niż trzeba było. No i oczywiście EN57, elektropneumatyka bardzo szybko na wszystko reaguje.

Przy okazji taki luźny pomysł: a gdyby tak w niektórych misjach niektóre przełączniki w lokomotywie były losowo poprzestawiane? No w pewnych granicach oczywiście. Np włączone ogrzewanie latem to mało prawdopodobna opcja. Ale EU z przestawionym trybem hamulca mógłby być jak najbardziej.
Jest taka możliwość - we wpisie do scenerii można ustawić nastawę hamulca w pojeździe (edytora w Rainsted nie używam i nie wiem, czy tam się da, po kilku dobrych latach edytowania wpisów w SCN nie mogę się przyzwyczaić).
Przykład:
node -1 0 EP07-183 dynamic pkp\4e_v1 4e-ep-zez-183 4e-ep-zez 0.0 headdriver 35.BR 0 enddynamic
W miejsce BR można wstawić:
-BG - towarowy
-BP - osobowy
-BR - osobowy z rapid (pospieszny)
-BM - pospieszny + magnetyczny szynowy
UWAGA - jeżeli w wagonach nie zdefiniujemy w ten sposób nastawy, EXE ustawi im taką samą nastawę jak lokomotywie.


Przy okazji zapytam - ZTCW jak za długo trzymamy napełnianie uderzeniowe, możemy przeładować hamulec. Tylko mniej więcej po jakim czasie? I w jaki sposób przeładowany hamulec przywraca się później do prawidłowego działania?

24
A może pół na pół? Do wszystkich sterowanie myszą (poruszanie widokiem z przytrzymaniem PPM), a do wybranych, używanych podczas jazdy, tak jak dotychczas, przypisane sterowanie na klawiaturze.
Wg mnie sterowania klawiaturą lepiej nie zmieniać i dołożyć mysz niezależnie od niego. Wtedy ważniejszymi urządzeniami każdy mógłby sterować jak woli, mysz byłaby konieczna tylko do obsługi rzadziej używanych przełączników.

25
Widzę przewija się tekst "takich jak w Trainz" zatem jakich? Nie posiadam tej gry, więc chcę wiedzieć dokładnie jakich.
Z tego co wiem @youBy wprowadził to w ramach prac nad DieselPackiem 2:


I też muszę przyznać, że to rzeczywiście by się przydało (zwłaszcza jak obejrzałem kilka filmów @Gryszaqa ze służb na facikach).

26
Tabor kolejowy / Odp: Zadajniki przy silnikach asynchronicznych
« dnia: 01 Listopada 2014, 09:54:28 »
Pojawia się za to niewielki problem przy włączaniu hamulca – najpierw trzeba załączyć zasilanie silników, a dopiero później można przejść do hamowania.
Czyli jeżeli się nie załączy, to hamować można tylko pneumatyką?

27
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« dnia: 30 Października 2014, 22:09:53 »
Nie mamy nowych fajerwerków, którymi można się pochwalić.
Myślę, że nie jest z tym tak źle. Pod względem graficznym najwięcej wg mnie zależy od scenerii i MaSzyna wcale nie musi mieć jakiegoś bardzo rozbudowanego silnika graficznego.

http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=14630.0;attach=75438;image
Ostatnio mam trochę mało czasu i nie byłem na bieżąco, no i jak zobaczyłem ten widoczek, nieźle się zdziwiłem. Jeszcze niedawno nie sądziłem, że prędko ujrzę takie pole w MaSzynie. Zresztą nowe Całkowo jako najlepiej dopracowana w tej chwili sceneria pod względem otoczenia, w niczym moim zdaniem nie ustępuje np. trasom do MSTSa.
Zainspirowany Całkowem sam zacząłem jakiś czas temu grzebać przy Krzyżowej, na razie musiałem przerwać, ale zamierzam kiedyś do tematu wrócić. A może wziąć się za inną scenerię?

Może jednak warto pomyśleć nad zmianą niefunkcjonalnego modelu i przenieść finansowanie rozwoju z twórców na użytkowników?
Można by pomyśleć o sposobie znanym ze świata open source - nie przekształcać projektu w komercyjny, tylko zbierać dobrowolne dotacje i przeznaczać je następnie na określony cel. W ten sposób powstaje wiele komponentów system operacyjnego GNU/Linux, udostępnianego później bezpłatnie włącznie z kodem.
Jakieś prace wymagające kosztów można wtedy sfinansować, a inne rzeczy robić jak dotychczas. Przykładowo ja zrobiłem kabinę EU07 w wersji IC, bo mi po prostu jej w MaSzynie brakowało i postanowiłem wziąć sprawę w swoje ręce. I niechby ktoś to spróbował w jakikolwiek sposób wyceniać...

28
Screeny / Odp: Czy jedzie z nami maszynista?
« dnia: 01 Września 2014, 12:35:39 »
Może zrobić tak aby każdy mógł wstawić tex. swojej twarzy :D
Żaden problem. Zrób sobie zdjęcie i wstaw twarz z niego na teksturę mechanika w odpowiednim miejscu (pewnie folder danego pojazdu w dynamic). Będziesz potrzebował jakiś program czytający i zapisujący format DDS, z mojej strony mogę polecić Paint.NETa. Pamiętaj, żeby teksturę przed modyfikowaniem odbić w pionie i to samo zrobić przed zapisaniem.

Reg. zakazy 16.
Zapoznaj się z Regulaminem forum. Zamykam.
Benek

29
Symulator / Odp: Ustawienia aplikacji 3D
« dnia: 10 Sierpnia 2014, 20:04:33 »
Doczytywać nie doczytuje, tylko zaczyna pokazywać. Każdy element ma ustawiony maksymalną odległość, z której jest widoczny (coby zwiększyć FPS).

30
O tym wiem, funkcja o której piszę nazywa się Voice Squelch, standy tone i pewnie jakoś jeszcze, w zależności od producenta.
System Tesli (TRS) jest trochę bardziej złożony. To jest dupleks w paśmie 450/460 MHz, jeden kanał składa się z czterech częstotliwości: A, B, C, D. Pierwsze trzy mają kolejne stacje przy szlaku (A-B-C-A-B-C-...), i jeżeli nie trwa rozmowa, jest na nich nadawany ciągły sygnał (z tego, co ktoś tłumaczył na jednym czeskim forum, właśnie w celu rozpoznania najbliższej stacji). Na D nadają radiotelefony w lokomotywach, tu nie ma ciągłego sygnału, nadaje się tylko rozmowy.

Podobne systemy do naszego są w Czechach dwa: zwykły simpleks na 150 MHz (przede wszystkim manewry na większych stacjach, gdzieniegdzie jeszcze na szlaku) i ASCOM (simpleks na 450 MHz, dwie lub trzy linie kolejowe w okolicy Liberca).

Strony: [1] 2 3 ... 21