Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Charlie89

Strony: [1] 2 3 ... 25
1
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 20.09 - problemy
« dnia: 14 Listopada 2020, 17:17:46 »
Zgodnie z tokiem dyskusji na FBowej grupie maszyny, wrzucam mój problem. Otóż, w scenerii l053_poludnie w scenariuszu dla SM42-320, przy podpinaniu węglarek pod Simmsy, na mój tor wjechał IR. Wrzucam screen i spakowanego loga.

2
Bocznica / Odp: Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« dnia: 28 Grudnia 2014, 19:13:28 »
Ok. Dzięki za pomoc! ;)

3
Na warsztacie / Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« dnia: 28 Grudnia 2014, 18:29:39 »
Tam jest czarna obwódka, tylko jej za bardzo nie widać, więc nie ma błędu. Odnośnie odwrócenia wskaźników - tłumaczył @Ra. Jak chcesz, to wrzuć plik, który znajduje się w folderze scenery/skp/skp_wskazniki.scm i porównam go sobie z tym moim.

Miałem wrażenie że wskaźnik jest bez tekstury :) Podsyłam mój plik.

PS. Ogólnie miałem ponad 2 lata przerwy od Maszyny więc wybaczcie lamienie z mojej strony :P


4
Na warsztacie / Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« dnia: 28 Grudnia 2014, 18:08:16 »
Mamy wskaźniki:
  • przy wyjeździe z Jaworu w stronę zdefektowanego pociągu - 50km/h
  • przy wyjeździe z Jaworu w stronę Szczawian - 70km/h
  • przy wyjeździe ze Szczawian w stronę Jaworu - 70km/h
Więcej wskaźników W27 nie potrzeba.

Zgadza się, tylko u mnie te wskaźniki są odwrócone w drugą stronę (screeny poniżej). Mam też problem z niektórymi wskaźnikami W8, które są 'gołe'. Co zrobić? ;>

Reg. obowiązki 2.
Proszę umieścić grafiki na serwerze eu07.pl w postaci załączników.
Benek

5
Na warsztacie / Odp: SKP - dyskusja o scenerii
« dnia: 28 Grudnia 2014, 17:07:44 »
Ja mam pytanie - jaka jest prędkość szlakowa na całej linii pomiędzy stacjami? Jedyne wskaźniki W27 zauważyłem tylko na głowicach stacji (70 km/h) i to ustawione jeszcze "pod prąd".

6
Bocznica / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 06 Stycznia 2013, 23:50:40 »
No cóż widzę że na tym forum panuje coraz większa dyktatura i cenzura. Film spełniał w 100% wymogi wątku, nierozerwalnie związany z koleją. Jeśli dla kogoś jest za mocny to niech nie ogląda, napisałem o co w nim chodzi. A tobie kolego Krzysiek626 powiem że zboczony nie jestem, chociaż kto wie są setki opisanych zboczeń w różnych wariantach. Takimi filmami powinno się faszerować poniektórych mikoli, którzy prześcigają się na YT kto sfilmuje skład z bliższej odległości w pełnym biegu...

PS. Liczba postów jest przypadkowa, osoby uznające jakiś z nią związek powinny leczyć się psychicznie!

Regulamin - zakazy p. 19, p. 23 /ShaXbee

7
Bocznica / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 05 Stycznia 2013, 23:09:25 »
22 letni pracownik Ukraińskich kolei ginie pod kołami pociągu Kijów - Donieck (Hyundai HRCS2)

http://www.liveleak.com/view?i=a17_1357405879

8
Taaaa... A tak oto cudowna PESA wywiązuje się z umowy :D http://www.sendspace.com/file/4j7jc3 (31 grudnia miały być gotowe 4 Elfy) i Marketing PESY pocisnął bajeczkę że te 4 sztuki stoją gotowe w Bydgoszczy bo KŚ oszczędza na opłatach postojowych. Okazało się zbudowany w 100% jest tylko 1 skład a reszta jest montowana. Za takie bajery wszelkie certyfikaty jakościowe powinny być odebrane!

9
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EP08-007
« dnia: 02 Stycznia 2013, 16:56:34 »
http://hamman.pl/kolej/img-ep08-007-979.htm Fotka z innej perspektywy ;)

A co ona z drugiej strony jeszcze nie pomalowana czy coś? Bo każda fotka jak na razie od kabiny B :D

10
Bieżące kolejowe / Odp: 31WE Impuls
« dnia: 27 Grudnia 2012, 21:45:45 »
31we (odpowiednik sześcio wagonowego 35we) bardzo dobry sprzęt. Na Śląsku maszyniści się bardzo zachwalają tym sprzęciorem. Jak na razie u nas na Śląsku nie odnotowano defektu oraz jakiej kol wiek awarii :D Dzisiaj na spotkaniu w KŚ powiedziano mi że prawdopodobnie będzie więcej zamówień na ten tabor z rodziny Impulsów :D Oby tak dalej. Newag bije Pesę i to bardzo !!

Dziwne masz dane, defektował i to kilka razy, co prawda nic poważnego - za pewne wiek dziecięcy ale były.

Jeśli chodzi o samą maszynę to mi także się podoba, jest znacznie więcej miejsca niż w Elfach, oświetlenie bardzo fajnie się prezentuje no i jest cicho. Jednak wg. mnie nic nie pobiło na razie Stadlera :)

11
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 19 Grudnia 2012, 14:12:24 »
http://www.liveleak.com/view?i=dac_1355900717

Wykolejenie składu przez osuwisko gdzieś w "Juesej"

12
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 10 Grudnia 2012, 22:41:10 »
Chodziło mi o mail. Tak jest najszybciej i najłatwiej się skontaktować. I nic to nie kosztuje. A oni wymagają przy podaniu maila także adresu do korespondencji pocztowej.

Anonimowo skargi to każdy głupi potrafi pisać :)

13
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 10 Grudnia 2012, 21:32:30 »

A to ciekawe, bo gdy wczoraj nawiązałem do kuriozalnej sytuacji na trasie Katowice-Kielce, to Charlie89 stwierdził, że:
Cytuj
Większość pasażerów i tak porusza się w obrębie województwa więc raczej się mylisz. A ponieważ sam mieszkasz poza woj. śląskim twoja opinia jest jeszcze bardziej subiektywna.

Więc jak to jest? Ten pasażer z RK też przedstawia subiektywną opinię czy może jednak ja i on mamy rację?

Noo a na średnicówce co ~15 min rano każdy pociąg to zdrowo 200-300 osób, posobnie na SKR, więc bezapelacyjnie jest to większość :)

14
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 10 Grudnia 2012, 18:07:44 »
Charlie89, niestety jest bardzo źle. Miałeś szczęście, niestety to nie wina pogody ani UTK, po prostu brak taboru. Przy okazji kolejne absurdy: http://www.rynek-kolejowy.pl/37838/Relacja_pasazera_Polaczenia_KatowiceKielce_to_organizacyjna_katastrofa_.htm

W cale nie uważam ze jest różowo, ale mówię kolejny raz że nie ma co oceniać całego przedsięwzięcia po jednym dniu :)

15
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 10 Grudnia 2012, 16:09:49 »

Wnioskuję że Twoim zdaniem kolejowa rewolucja każdym kosztem, po trupach do celu.

Tak, dokładnie, z tym po prostu trzeba było skończyć - Ty nie jeździłeś przez wiele lat za czasów ŚZPR i nie wiesz jak było. Wszyscy już mieli tego dość a taka sytuacja jak w Raciborzu to jedyny przypadek, wszędzie indziej transport odbywa się normalnie, ale już cały kraj przypina szpileczkę że w naszym województwie jeżdżą same pociągi z jednym wagonem...

to gratuluje Ci myślenia to po pierwsze... jak myślisz ile czasu będą pasażerowi tolerować tą "wszelką cenę"??
a po drugie napisałeś że"a taka sytuacja jak w Raciborzu to jedyny przypadek, wszędzie indziej transport odbywa się normalnie," ale chyba zapomniałeś o tych 34 pociągach, które nie wyjechały bo ktoś od obiegów dał dupy i do mocno.... a z tego co wiem to i jak to się zawsze chwalił największy fan KŚ hanys...to jego wujek planował obiegi

Jak dla mnie mogła planować to nawet twoja babcia i guzik mnie to obchodzi.

Nie wiem czemu ludzie nie są w stanie pojąć że taka operacja nie mogła obejść się bez tego typu sytuacji. Jeśli by taka sytuacja miała trwać kilka tygodni to jest skandal, ale na razie jest to pierwszy dzień. Wszystko musi się dotrzeć, już pomijając problemy z taborem są przecież nowi pracownicy, nowe szlaki... Oczywiście ktoś zawalił - wg. władz spółki - dyspozytor. A same obiegi kolego są ustawione pod cały tabor, którego połowa stoi na grupie w Gliwicach, dlatego po 1 wagonie z bykiem pociągi jeżdżą. UTK w swoim stanowisku nie uziemiło tego taboru - no nie uziemiło, po prostu nie wydało dopuszczenia co w sumie jest tym samym.

Ja dziś przejechałem na i z uczelni i problemów nie było poza 10 min. opóźnieniem wynikającym z przepuszczania opóźniych pociągów PICu.

16
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 10 Grudnia 2012, 13:03:45 »
Pompując taką kasę jak obecnie, nastąpiło by to znacznie szybciej. KŚ za kasę pompowaną w wynajem taboru mogłoby się całkiem szybko dorobić nowoczesnego taboru. Ponad 90 mln zł rocznie za traxxy i wagony jak by nie patrzeć to już dobre kilka elfów.

No właśnie, kilka Elfów a potrzebnych było by kilkanaście. Z resztą Mechatronik dobrze to wytłumaczył wyżej, powielać jego wypowiedzi nie będę.

No przepraszam, a czyja to jest wina? Przecież nie od dziś wiadomo że tabor trzeba spolonizować i zmodernizować. KŚ myślały że wszystko będzie na tacy, poza tym za szynobusy SIGMA podstawiła 10 EN57 z byłego ZPR Katowice.

Sigma jak Sigma, ona dostarcza mało taboru i dużo do tego niezamieniania nie wprowadziła. Najwięcej Heros, który dostarczał wagony. To jest jego wina, ponieważ wagony miały mieć dopuszczenie. Więc zapłacą za to karę.

Wnioskuję że Twoim zdaniem kolejowa rewolucja każdym kosztem, po trupach do celu.

Tak, dokładnie, z tym po prostu trzeba było skończyć - Ty nie jeździłeś przez wiele lat za czasów ŚZPR i nie wiesz jak było. Wszyscy już mieli tego dość a taka sytuacja jak w Raciborzu to jedyny przypadek, wszędzie indziej transport odbywa się normalnie, ale już cały kraj przypina szpileczkę że w naszym województwie jeżdżą same pociągi z jednym wagonem...

17
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 10 Grudnia 2012, 12:42:23 »
Choć i tak to są groszowe sprawy w porównaniu z tym co idzie do Warszawy i już do nas nie wraca!

To chyba masz jakieś błędne pojęcie o tym, co Warszawa ma i może zrobić. A wierz mi, blisko jest jej i nawet Mazowszu do wprowadzenia zarządu komisarycznego. Przez brak kasy na wydatki właśnie. Janosikowe, te sprawy. Nie wrzucaj rządu i Warszawy do jednego worka. To raz.

To jest skrót myślowy. Nie chodzi o to że pieniądze ze Śląska idą na miasto Warszawa, tylko do stolicy naszego Państwa, gdzie w magiczny sposób rozpływają się w meandrach administracji... Region który przez dziesiątki lat generował olbrzymie zyski z przemysłu i energetyki ma rozwaloną infrastrukturę drogową i kolejową (nie będę już przytaczał innych sektorów). Remontuje się szlaki w trójkącie Warszawa - 3miasto - Łódź a zapomina się o 4 milionowej konurbacji na południu...

Co do drugiej części twojej wypowiedzi się zgadzam.

18
Bieżące kolejowe / Odp: Pijany maszynista
« dnia: 10 Grudnia 2012, 11:40:52 »
Coś mi się wydaje że gdyby nawet wprowadzono w Polsce obcinanie kończyn za takie występki to i tak dalej będzie się to zdarzało.. :(

19
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 10 Grudnia 2012, 11:29:18 »
Charlie89 może warto przytoczyć konkretne liczby skoro już tak bronisz KŚ? PR okradało i okrada podatników święta prawda. Natomiast to co robi w tej chwili KŚ to nic innego jak "wyjmowanie kasy" w biały dzień. Co to za tłumaczenia i próby uzasadnienia ET22 plus 1 wagon, czy też traxxów. No ludzie niby po co Śląsk pozbył sie PR? Po to by było taniej i efektywniej, tymczasem taniej nie jest. Co do efektywności trzeba poczekać przynajmniej tydzień na ocenę, ale już widać że są problemy a przecież to była niedziela. Dziś prawdziwy test.

Jak najbardziej popieram KŚ i życzę powodzenia, ale KŚ w obecnej formie to nieporozumienie i próba udowodnienia nie wiadomo czego. Absolutnie nie rozumiem o co w tym chodzi. KŚ powinno stopniowo przejmować poszczególne linię, to byłoby najlepsze rozwiązanie.

1. Wtedy przejmowałoby te trasy 10 lat bo PRy systematycznie zwiększały by dotacje obcinając kolejne trasy. Teraz jest kryzys bo zapewniony tabor nie ma dopuszczeń więc dział tryb awaryjny (byki + wagony od PICu), dodatkowo jeszcze PLK dziwnym trafem tak strasznie zaczęła się "interesować" sytuacją KŚ z którymi jak dobrze wiemy ma na na pieńku, podczas gdy PRy puszczały pociągi widmo miała to głęboko w poważaniu...

2. Co Cię tak nagle interesują pieniądze na KŚ? To nie Ty je opłacasz, tylko idzie to z naszych podatków - mieszkańców województwa śląskiego. Choć i tak to są groszowe sprawy w porównaniu z tym co idzie do Warszawy i już do nas nie wraca!

20
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 09 Grudnia 2012, 21:06:50 »
Niech pojeżdżą do stycznia, to zobaczymy, chociaż współczuję tym, którzy będą musieli w święta korzystać z tego przewoźnika.

A dziękuję, dziękuję ale nie potrzebnie współczujesz. Zobaczymy za kilka miesięcy :)

21
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 09 Grudnia 2012, 19:19:28 »
Ale tutaj chodzi o to, że trzeba było spokojnie kompletować tabor (np. poprzez leasing nowych EZT, które powinny być podstawą ruchu aglo - w opozycji do ciężkich składów lokomotywa + wagony), a następnie przejmować trasy od PR. Tymczasem porwano się na przejęcie całego województwa, a to pociągnęło za sobą niekorzystne (z długoterminowego pktu widzenia) przetargi "za 5 dwunasta".

Nie zrobiono tego ze względu na to że w tym roku skończyła się umowa z PR i w przypadku przejmowania części relacji trzeba by podpisać kolejną - krótszą, jednocześnie licząc się z kosmicznymi cenami i obcinaniem kolejnych tras. To znacząco spowolniło by "spokojne kompletowanie taboru". Teraz rzucono wszystko na szalę, jest i będzie chaos ale kurz w końcu opadnie i będziemy mieć normalną kolej a nie przewoźnika który robi łaskę że raczy jeździć :)

22
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 09 Grudnia 2012, 19:06:19 »
Nie "u wieże" - sama cena wynajmu TRAXX-ów jest tak z kosmosu, że głowa mała. No i jednostka ZAWSZE będzie tańsza w dostępie do infry, niż 'szynobus' w postaci ET22+1B.

OMG Ile razy trzeba powtarzać że w cenę Traxów wliczone są także koszta pracy 40 maszynistów Lotosu i zapewnienie całego serwisu. Tak jest ze wszystkimi innymi pojazdami wziętymi w leasing, całe utrzymanie jest po stronie dostawcy.

W ogóle bardzo obiektywni są ludzie którzy wieszają psy w pierwszym dniu kursowania. trzeba poczekać te 2 - 3 miesiące aż się wszystko unormuje, no ale wtedy nie będzie sensacji, nie będzie takiej świetnej okazaji to typowego polaczkowania...

Edit:

Ale to i tak pół biedy - pociągi przynajmniej jeżdżą. Kielce-Katowice - to jest kuriozum i bez wyeliminowania tego typu połączeń nie można orzec o sukcesie KŚ (a taki właśnie został ogłoszony przez marszałka)

Większość pasażerów i tak porusza się w obrębie województwa więc raczej się mylisz. A ponieważ sam mieszkasz poza woj. śląskim twoja opinia jest jeszcze bardziej subiektywna.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 09 Grudnia 2012, 17:14:58 »
No dobra, ale nie każdy taki jest... zawsze znajdzie się "buc" w firmie. Chociaż niektórzy starzy kolejarze mają takie mniemanie "Jestem kolejarzem i władcą."

Problem polega na tym że tych "buców" było sporo. Konduktorzy którzy w ogóle nie sprawdzali biletów a gdy trzeba było wypisać to kasa do kieszeni a tobie mówił że blankieciki się skończyły... Oczywiście nie wszyscy byli tacy ale na prawdę było ich wielu. I co najlepsze wcale nie byli to ci kolejarze bliscy emerytury.

Teraz KŚ będą monopolistą - więc mogą kłaść "lagę" na wszystko i też cisnąć z pasażera ile się da.

Szczerze wątpię..

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=98124551&postcount=6216
Malucha mogli dać :D

Wszyscy się zmieścili więc o co chodzi?

24
Bieżące kolejowe / Odp: Ostatnie wyjazdy pociągów ŚZPR.
« dnia: 09 Grudnia 2012, 11:20:00 »
Co do osób - nie dziwię się, pracowali 20,30 i więcej czasem lat i teraz im "wszystko" zabrali...

A mi ich nie żal... Przez lata na własnej skórze odczuwałem ich podejście do pasażera, konduktorów którzy mieli na wszystko wyje... , czasem nawet pod wpływem więc i ta wiadomość mnie nie dziwi. Z resztą w ŚZPR była cholernie duża nadwyżka pracowników (skoro o połowę mniej w KŚ jest w stanie obsłużyć całe województwo) nie mówiąc już o stanowiskach biurowych i kierowniczych. Było i na szczęście minęło, zaczęła się nowa era w naszym województwie na którą dłuuuugo czekaliśmy :)

25
To śledztwo będzie się jeszcze dłuuuugo ciągnęło..

26
Poza tym weź pod uwagę że to Elf w wersji trójczłonowej, i mogą być drobne różnice w konstrukcji jak np w EN96, więc pewne choroby wieku dziecięcego mogą się pojawiać.
Nieprawda. Gdyby były jakie kolwiek różnice w konstrukcji to UMWWM dostał by swój cudowny pojazd za 3 lub więcej miesięcy bo pojazd musiał by przechodzić od nowa procesy homologacyjne...

27
Bieżące kolejowe / Odp: Testy na CMK
« dnia: 22 Listopada 2012, 22:24:32 »
A ja od swojego źródła z PLKi słyszałem że na CMK są problemy bo kilka nowo wybudowanych wiaduktów wchodzi w zbyt duże wibracje przy 200 km/h...

28
Bieżące kolejowe / Odp: Skanery & Policja
« dnia: 18 Listopada 2012, 01:11:03 »
Ciekawe jak weszli w posiadenie takich radiotelefonów.

Allegro.pl ew. z demobilu wojskowego czy strażackiego. No problem...

29
Tak Traxxy od Lotosu i Railpoola. Wagony może dobrze nie wyglądały ale były cholernie wygodne! Ciekawe co będzie od niemców.

Powtórzę się z poprzedniego posta który został wywalony na bocznicę przez Roziego a nie był wcale nic nie wnoszącym postem. Mianowicie to wszystko jest wiadome od poniedziałku, a RK działa ze sporym opóźnieniem.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Skanery & Policja
« dnia: 16 Listopada 2012, 21:50:30 »
Jaja se robisz? Jak zatrzymasz pociąg na torze, bo Ci kazali stanąć a w ślad za nim jedzie pośpieszny, to co się wydarzy?

Nudzi Ci się w piątkowy wieczór i czas na małe trololololo czy po ponad 800 postach na tym forum Ci odbiło lub ew. ktoś włamał Ci się na konto??

Skanery są ustawowo dopuszczone więc każdy może je posiadać i nic nikomu do tego. Ze środków chemii gospodarczej dostępnej w każdym sklepie można zrobić dość potężną bombę a jednak one nie są zakazane...

Strony: [1] 2 3 ... 25