Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - urbanek

Strony: [1]
1
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Linia kolejowa 308
« dnia: 26 Grudnia 2012, 23:27:04 »
Spox. Usunąłem linka. ;-) No jeszcze nie znam wszystkich zasad. Ale nie powinno być problemu z paczką 2011. Nic nie nadpisuję. Starałem się zachować wytyczne trasopisarstwa. Czyli gdzie można ewentualnie publikowac wersje testowe? Wysyłać na maila dla zainteresowanych?

2
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa 308
« dnia: 26 Grudnia 2012, 22:52:00 »
@urbanek zamiast bawić się w osobiste PW, wrzuć to do działu Test Dodatków. Co do pivotów i hierachii polecam poradnik @Sigman'a.

Witam po przerwie. Trochę czasu zajęło mi migrowanie do nowej paczki. Jeszcze może być trochę błędów. Proszę testować i zgłaszać. Umieściłem paczkę do testów na serwerze:


  Dodano: 26 Grudnia 2012, 23:01:35
Jeśli kolega Urbanek ma średnio dokładnie tyle co jest na screenach, to nie jest to wróżenie z fusów. Śmiem tak twierdzić, bo jeśli miałby wykończone jakieś stacje, to raczej nie pokazywałby pustyni. Dużo pracy jeszcze, ale mam nadzieję że za jakiś czas ujrzymy ją w MaSzynie.

No tu kolega ma rację i jednocześnie nie ma racji. Moim zdaniem około 50% roboty zostało wykonane. Scenerię starałem się zmigrować zgodnie z normami dla twórców scenerii. Tp mi zajęło 2 tygodnie. Utworzenie obecnego stanu scenerii (teren, torowisko i inne) zajęło mi dobre ponad pół roku + nauka, czytanie forum itd. (tego czasu nie liczę ;-) ). Najbardziej pracochłonne było dopieszczanie terenu. Ale i tak nie wszystko jeszcze poprawiłem. Ale teraz powinno pójść już z górki (jestem umiarkowanym optymistą). Wstawianie lasów i gotowych modeli powinno pójść z górki. Szykuję parę nowych modeli, ale nie mam jeszcze wszystkich tekstur. Obecnie prace koncentrują się na modelowaniu zieleni. Wstawie trochę fotek następnym razem, żeby pokazać , co chcę odtworzyć z moim prywatnych zdjęć, z pieszej wycieczki wzdłuż zdewastowanej linii 308.

3
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa 308
« dnia: 03 Grudnia 2012, 20:53:22 »
Czy sceneria jest dostosowywana do PC2011?

Właśnie kontynuuje migrowanie scenerii do nowej paczki. 90% obiektów już przeniosłem. W każdym razie po skończeniu zacznę kontynuację rozwoju trasy. Ale pozostały mi jeszcze drobne obiekty do wstawienia. Ponieważ nie jestem ekspertem w modelowaniu (ale zamierzam się rozwijać ;-) ) mam na razie pewien problem z przeniesieniem już istniejących obiektów do modeli t3d. Czytam uważnie forum i szukam rozwiązań moich problemów. Jakby ktoś miał link do dobrego tutoriala do tworzenia modeli (na przykładzie) w 3DS max to niech prześle. Nie mogę ogarnąć pivotów i hierarchii.
Ale nie było na szczęscie za wiele modeli na razie w mojej scenerii. Wszystkie zrobione przeze nie mosty wyeksportowałem do pliku scm. Pózniej wyesportuje je do t3d.
Mam już małą paczuszkę do testowania na PC2011. Poprawię tylko wyskakujące błedy i podeślę linka do paczki na priv. jak ktoś chce potestować :-)

A tutaj dwa skreeny. Tam u góry to chyba widać Śnieżkę:


4
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa 308
« dnia: 21 Listopada 2012, 12:04:35 »
Hej

Dobra uwaga.
Jeśli chodzi o PC2011 to na razie nie sprawdzałem czy działa na tej paczce. Mam chyba dużo starsza paczkę. Ale bedę w najblizszych dniach sprawdzał i migrował do nowej paczki. Podejrzewam, że na początku nie będzie działać. Projekt leżał w szufladzie przez 2 latka, więc muszę wszystko posprawdzać i uporządkować.

Jeśli chodzi o teren to jest zrobiony w 100%, układ torowy na każdej ze stacji też w 100%. Układ torowy robiłem na podstawie zdjęć lotniczych i starych map.
Podjazdy w 100% odpowiadają rzeczywistości. Teren został odwzorowany na podstawie mapy hipsometrycznej. Tunel odwzorowany w 100%.
Totrowisko może być w niektórych miejscach do poprawki, ale to kosmetyka.

Edit by mutopompka
Literówka

5
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa 308
« dnia: 14 Listopada 2012, 17:29:10 »
Witam

Na początek zrzut ekranu z STV dla całej robionej traski. Trasa prowadzi od Kamiennej Góry do Kowar


  Dodano: 14 Listopada 2012, 17:36:48
Natomiast mapka hipsometryczna trasy pokazuje, że w rzeczywistości mamy do czynienia z warunkami górskimi :-)



  Dodano: 14 Listopada 2012, 17:47:13
Tak jak obiecałem kilka screenów z obecnego etapu prac:

Obecnie kontynuowane jest nasadzanie lasów wzdłuż trasy, poprawianie niektórych mostków.


  Dodano: 14 Listopada 2012, 17:54:13
W jakim okresie czasu umiejscowiona jest ta trasa?

Trasa z mniej więcej lat 80-tych. Wtedy jeszcze jeździły na tej trasie pociągi z Kamiennej góry do Jeleniej góry.

6
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa 308
« dnia: 12 Listopada 2012, 08:52:49 »
Jasne. Dzisiaj ewentualnie jutro wieczorem coś wstawie na forum do obejrzenia.

7
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa 308
« dnia: 10 Listopada 2012, 18:32:14 »
Sceneria robiona w 3DS. MAX.

8
Na warsztacie / Linia kolejowa 308
« dnia: 10 Listopada 2012, 16:19:11 »
Witam

Od jakiegoś czasu tworzę scenerię linii kolejowej 308 (odcinek Kamienna Góra - Kowary). A właściwie pracę na ta scenerią zacząłem jakieś dwa lata temu, ale po pół roku odstawiłem w kąt (brak czasu, praca , dzieci ;-) ). Dobrze, żeby trud nie poszedł na marne, więc postanowiłem , że wznowie pracę na tą trasą. Prawdziwa górska trasa (góry, jazda pod górę , z górki, ładne widoczki).
Zrobiłem prawie cały teren (według map hipsometrycznych, 90%). Są już tory ( 100%) słupki 100%. Jest już budynek stacji Kamienna góra, drogi, kilka wiaduktów, w tym kamienny wiadukt w Kowarach, słynny tunel na tej trasie. Można już się próbnie przejechać, ale nie mam jeszcze przygotowanej paczki. Na razie wszystko hula na moim kompie. Postaram się w następnych dniach coś więcej napisać o tej trasie. Chciałem się zorientować, czy byłby ktoś zainteresowany, włączeniem się do rozbudowy tej scenerii. Moją piętą achillesową jest tworzenie modeli. Jak ktoś chciałby pomóc, mogę udostępnić już to co mam, celem kontynuowania prac. Może szybciej ją wtedy skończę. Obecnie będę pracował nad urozmaiceniem terenu. Lasy, itd.

Wkrótce, tak jak zapowiedziałem, trochę info o tej trasie i kilka screenów, z postępu prac.

To tyle na początek. Proszę o komentarz ;-) .

9
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« dnia: 28 Sierpnia 2008, 11:25:26 »
Suuuper. Twoim sposobem zadziałało od razu. Błąd już więcej nie wyskakuje, wszystko się ładnie eksportuje.:-]  Dziekuję za pomoc panie Zabciu. ;-)

10
Pomoc w tworzeniu / Odp: Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
« dnia: 28 Sierpnia 2008, 10:36:30 »
No mi wywala też ten sam błąd. Mam 3D maxa ver7. NIe wiem skąd się to bierze. Zrobiłem Boxa. Zauważyłem, że jak zaznaczam całego Boxa i pożniej robie ->Convert to Editable Mesh->Modifiers->UVW Map i następnie nakładam teksturę to wszystko jest ok. Skrypt działa i eksportuje. Natomiast jak robie w następujący sposób: zaznaczam tylko jedną sciankę pzez poligon, a póżniej zgodnie z poprzednią instrukcją  wybieram bitmape z teksturą w oknie material editor klikając na przycisk koło Diffuse i klikam assign material to selection, a później Modifiers->UVW Map->UnwrapUVW, to wtedy niedziała i wyskakuje.

UNKNOWN PROPERTY "AMBIENT".......!

Hilfeee... Próbuje namierzyć gdzie popełniam błąd. Próbowałem prawie wszystkiego. Zauważyłęm, że nie ma znaczenia ile ścian Boxa teksturuje, czy wszystkie 6 czy tylko jedną. Zawsze ten sam błąd. Eksport działa tylko w pierwszym podanym przeze mnie sposobie. Natomiast znalazłęm rozwiązanie ale chyba okrężne. :-) Robie Boxa z Plane'ów i na każdą nakładam teksturę. Wtedy wszystko glancuś cycuć działa.

11
Poradniki / Odp: Zasady projektowania linii i stacji kolejowych
« dnia: 24 Marca 2008, 20:28:08 »
Ok. Dzięki za pomoc ;-) Zrozumiałem. Czyli muszę zwróci uwagę na ciężar składu itd. A czy ma to jakieś znaczenie, że tory są nachylone do góry? U mnie jest 27 promili nachylenia w jednym miejscu i to na zakręcie bo trasa jest górska. Fajny ten program do obliczeń. Ja zrobiłem tabelki w Excelu ale to trwa dużo dłużej. W twoim programie nie podaje się powiedzmy różnicy wzniesień. Ma to w ogóle jakieś znaczenie? dzięki z góry za informacje.

12
Poradniki / Odp: Zasady projektowania linii i stacji kolejowych
« dnia: 24 Marca 2008, 19:14:25 »
To ja podam zaawansowane projektowanie linii kolejowych
http://www.zie.pg.gda.pl/~dwisnie/7.html

    Jedna sprawa jest dla mnie niejasna. Wg podanych przez ciebie zasad pochyłki powinny być nie większe niż 150mm. Zgadza się? W mojej nowej trasie górskiej w jednym miejscu maksymalne nachylenie w płaszczyźnie pionowej to 27 promili. Całkiem dużo. Chcę zrobić pochylenie torów na zakręcie o promieniu 200m przy podanym wcześniej nachyleniu pionowym. Przyjąłem prędkość szlakową 40-50km/h. Wyszło mi z podanych wzorów, że mogę zastosować pochyłkę w przedziale od 20-80mm, czyli praktycznie od 0 do 80mm. Czy w tym wypadku zastosować powinienem maksymalną wartość pochyłki? Rozumiem , że wartość maksymalna pochyłki odpowiada maksymalnej prędkości szlakowej. Na mój fizyczny rozum to jest tak, że przy dużej pochyłce i bardzo małej prędkości na szyny działa większa siła w kierunku  środka krzywizny łuku. Nie obliczyłem tej siły ale by może mogłoby to prowadzi do szybkiego zużywania się szyny wewnętrznej albo wykolejenia przy bardzo małych prędkościach. Problem przy małych prędkościach znika gdy wezmę pochyłkę 0mm. Ale znowu przy dużych prędkościach działają duże siły na zewnętrzną szynę. Czy znaczy to, że powinienem wziąć optymalna wartość czyli 80/2=40mm? Taki mam problem.

13
Poradniki / Odp: Zasady projektowania linii i stacji kolejowych
« dnia: 03 Stycznia 2008, 11:22:24 »
Okej. Dzięki. :) Już wiem. Wlasnie o to mi chodziło.

14
Bocznica / Odp: OGŁOSZENIE: Poszukiwane tekstury
« dnia: 30 Grudnia 2007, 21:43:17 »
Poszukuję tekstury drewnianych podkładów pod zwrotnice  17R300. Proszę o przesłanie, jeśli ktoś ma takie.

Daruj sobie tę archeologię.
Quark-t

15
Bocznica / Odp: OGŁOSZENIE: Poszukiwane tekstury
« dnia: 30 Grudnia 2007, 21:29:03 »
Poszukuje tekstur pod zwrotnice z drewnianymi podkladami. proszę o przesłanie, jesli ktoś takowe posiada.

Nie odkopuj starych tematów. Spocisz się.

Wydzielam i przenoszę.
Andrzej.

16
Bocznica / Poprawione tło otoczenia.
« dnia: 30 Grudnia 2007, 21:14:49 »
Mogę prosi o odświeżenie linka z pierwszego postu?

17
Poradniki / Odp: Zasady projektowania linii i stacji kolejowych
« dnia: 30 Grudnia 2007, 20:40:38 »
Robie właśnie trasę górską z wieloma zakrętami. Mógłbyś coś napisac jak się robi te pochyłki w 3D Maxie? Jakoś nie mogłem znaleźc na forum. Chętnie bym ich użył ale rozumiem ,że to trudne. Od czego więc zacząc? Dzięki z góry.

18
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 13 Listopada 2007, 20:51:08 »
Uzywam twoich skryptow do tworzenia trasy od miesiaca i jestem generalnie zadowolony. Jednak do mojej traski nie wstawilem jeszcze zadnych modeli (budynki,szalabany etc.). Chcialem wstawic sobie szlaban no i klikam model, pozniej wczytaj katalog, wzswietla mi sie lista katalogow, wybieram katalog PKP, jest lista modeli i pozniej klikam np. na szlaban i sie wykrzacza. Krzyczy, ze jakis blad. Chyba z tego powodu, ze nie mam modeli w foramcie max. Czy to znaczy, ze potrzebuje modele w formacie max? Jak mozna wstawic np. szlaban w 3dMaksie uzywajac twoich skryptow jesli nie jest w formacie max? Niestety nie mam tych modeli w formacie MAX, a jakos nie znalazlem opcji w skrypcie.

19
Pomoc w tworzeniu / tworzenie tras
« dnia: 02 Maja 2007, 12:55:34 »
Ekstra. W mojej nowej trasie są już eleganckie góry pociag jedzie pod góre, są zakręty. Trasa którą tworzę ma niestety tunel. Jak sie robi tunel? Może jakaś podpowiedz? Myślałem coby zrobic coś w rodzaju cylindra i wbudować go w górę. Czy to dobry pomysł. Jak się robi profesjonaly tunel?

20
Pomoc w tworzeniu / tworzenie tras
« dnia: 26 Kwietnia 2007, 16:53:15 »
Serdeczne dziekuje za ostatni post dotyczacy pochylania torow. Chyba jestem za ambitny bo tworze wlasnie gorska trase . mam nadzieje, ze wkrotce sie nia pochwale. Ale do rzeczy:
1) Stworzylem poziomice na podstawie zeskanowanej mapy. Uzylem do tego splinów. Wlasnie jestem w trakcie ukladania torow ale wydaje sie to strasznie żmudnym zajeciem bo tory trzeba pochylac i rysowac linie wzdluz torow , ktore sa dokladnie na tej samej wysokosci. Niestety nie da sie zrobic tego tak dokladnie. Efekt jest taki, ze czesc torow wchodzi mi pod trawe, a czesc wisi nad trawa:) Czy jest moze jakies wyjscie z tej sytuacji? Fajnieby bylo, gdyby podczas ukladania torow istaly dwie linie po bokach na tej samej wysokosci i nie byloby tego problemu. Moze ktos już miał taki problem to niech sie podzieli uwagami na ten temat. Moze juz temat byl przedyskutowany? Traske robie w 3Dmaksie. Na razie staram sie wszystko ustawiac metr po metrze co zajmuje troche czasu :)

21
Pomoc w tworzeniu / tworzenie tras
« dnia: 12 Kwietnia 2007, 09:02:13 »
Dobra. Wszytsko gra. Zrobiłem dwa błędy. Okazało się, że nie miałem wszytkich plików i bibliotek. Sciągnąłem najnowsze skrypty do 3Dmaksa z forum i delanuay mesh zaczeło działąć. Dodatkowo trzeba poteksturować siatkę. Bez tego też nie działa. Po poteksturowaniu było już okij. :-). Kolejny problem został rozwiązany. No to zabieram się za tworzenie jakiejś prostej fikcyjnej traski. Mam jednak problem. Chcę zrobić traskę w górach. Oczywiście tory będą szły do góry. Od czego zacząć? Od robienia tylko pochylonych torów czy jednoczesnie z  terenem? No może ktoś da jakieś weskazówki jak pochylać tory?

22
Pomoc w tworzeniu / tworzenie tras
« dnia: 11 Kwietnia 2007, 08:53:56 »
No dobra mam tego 3D maksa. Okazyje sie, ze jest jakas 30dniowa wersja za darmo. Nawet zrobilem sobie szyny wstawilem pare drzewek i probowalem tez wstawic pare innych rzeczy. Huuuuuraaa. Dziala. Eu07 jezdzi mi w kółko(Moja pierwsza traska:-) . Troche to wyglada jak kolejka piko. Próbowałem wstawić teren ale za chiny nie działa. Wstawiam płaszczyzne i później wciskam przycisk export scenerii i nic. Jak otwieram plik ze sceneria to jest tylko wpis //Plane01 i to wszystko. Poooooomocy. Niech ktos da jakis przyklad jak się tworzy teren i trawe w gmaksie. Trawę też próbowałem wstawić ale jakoś nic nie jest wstawiane do scenerii.

23
Pomoc w tworzeniu / tworzenie tras
« dnia: 04 Kwietnia 2007, 15:27:22 »
No z niecierpliwoscia czekamy na dobru tutorial o tworzeniue tras. W sumie chodzilo mi o tego listenera do gumaxa. Juz sciagnalem. Wielkie dzieki. Jestem za tym, zeby uzywac darmowych programów. Ale nie mówię nie jeśli chodzi o 3D studio max. Chodzilo mi tylko o to , ze ludzie powinni mieć dostęp do legalnych programików, a jeśli ktoś ma 3D maksa to niech sobie uzywa. Nie moja sprawa. A propos. jakos nie wierze, zeby 9 latek umiał sobie poszaleć nawet w 3D studio maksie :)

24
Pomoc w tworzeniu / tworzenie tras
« dnia: 28 Marca 2007, 16:41:33 »
Jasne. Dawaj  linkado tego programiku. Ja tez jestem zainteresowany. Przynajmniej Gmax jest darmowy i nikt nas nie posadzi o piractwo. Nie?

25
Bocznica / Odp: Zima zawitała w symku:)
« dnia: 08 Lutego 2007, 17:17:28 »
Mozna prosic o odswierzenie linku bo już nie działa?

Strony: [1]