Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Dżyszla

Strony: [1] 2 3 ... 12
1
Symulator / Odp: Nasza Maszyna vs. symulator DB
« dnia: 21 Lipca 2021, 20:18:41 »
Kiedyś muszę się wziąć w ogóle za przepisanie STV i HTV pod nowszy kompilator, żeby w ogóle było użyteczne. A i z perspektywy ponad 10 lat ten kod wygląda strasznie (choć wtedy miałem już ponad 10 doświadczenia). Ale - z przykrością muszę stwierdzić - praca zawodowo strasznie mnie wypaliła i nie mam kompletnie już zapału do pisania poza pracą tak, jak dawniej to robiłem.
Pytanie tylko - czy ktoś jeszcze korzysta z tych narzędzi? :)

2
Symulator / Odp: Nasza Maszyna vs. symulator DB
« dnia: 20 Lipca 2021, 20:13:56 »
Pewnie dlatego, że w przyparku lotnictwa działa tylko kilka światowych producentów, którym też zależy na szkoleniu (wiadomo: mniej wypadków = więcej kasy - w największym skrócie). Przy lokomotywach nie ma już takich pieniędzy, takich międzynarodowych zasięgów producentów.

Moją najdziwniejszą z symulatora był... fortepian na torach :D No i ta pogoda - normalnie jak w 2050 - wichura, ulewa, burza, śnieżyca, pożar przy torach, jakiś pył - wszystko na raz :)

3
Symulator / Nasza Maszyna vs. symulator DB
« dnia: 20 Lipca 2021, 15:10:41 »
Może to uznacie za mały spam, ale mam nadzieję, że wybaczycie, bo chciałbym się podzielić czymś (po mojej wieloletniej nieobecności na forum).
Miałem okazję dziś odbyć szkolenie na symulatorze lokomotywy Vectron (konkretnie: X4E) DB Cargo. Powiem Wam - prawie nie czułem różnicy między tym symulatorem, a Maszyną. Może nieco ciekawiej warunki pogodowo (głównie wiatr) się dostrzegało, ale poza tym powiedziałbym, że to ten sam program. Przesiadka na symulator DB w ogóle nie była problemem (choć na Maszynie bardzo mało aktualnie się bawię). I chyba w takim momencie tym bardziej mogę docenić to, co zostało zapoczątkowane tu wiele lat temu i jak się to rozwinęło.
A co do samego Vectrona i sterowania - choć zawsze uważałem, że wielkie koło i cały panel przełączników i kontrolek sprawiał, że to wszystko miało duszę, to przyznać muszę, że prowadzenie tych skomputeryzowanych jednostek jest faktycznie bajecznie proste.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 06 Marca 2012, 19:07:27 »
Między innymi również w mediach podawali, że tylko jeden z maszynistów podjął hamowanie. Przecież jest również Radio-stop, więc dlaczego tego nie użyto? Pewnie, że to i tak mogłoby nie rozwiązać problemu, ale zdecydowanie mogło zminimalizować skutki. Jakoś to wszystko robi się zawiłe.
W sumie nigdy się nie przyglądałem, ale czy jego przyciśnięcie nie wymaga wcześniej zerwania plomby? ;)
Cytat: pasażer
eśli już muszę jechać pociągiem a przypadkiem zauważyłbym coś co według przepisów nie powinno mieć miejsca, np. jazda hula hop na sygnał zastępczy to bez gadania pociągnąłbym za hamulec bezpieczeństwa zamieszczony w wagonach i walił wprost do mediów jakby ktoś zaczął mi pyskować "co żeś pan narobił" bo albo ludzie nauczą się przestrzegać przepisów
Tylko jedno ale - jazda na zastępczy jest przepisowa! :)

5
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 05 Marca 2012, 15:26:10 »
Ra - nie zgodzę się. Jak jeździłem w Bd, to bez problemu widziałem sygnały na semaforach (oczywiście o ile przedział był po tej samej stronie) - wystarczyło oprzeć głowę o szybę :)

Z jakiej odległości je widziałeś?
Z bliskiej, ok. 5m. Praktycznie już przejeżdżając obok. Chyba, że było na łuku w prawo - wówczas widoczne z daleka :)

6
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 05 Marca 2012, 14:47:42 »
Ra - nie zgodzę się. Jak jeździłem w Bd, to bez problemu widziałem sygnały na semaforach (oczywiście o ile przedział był po tej samej stronie) - wystarczyło oprzeć głowę o szybę :)

7
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 05 Marca 2012, 14:07:49 »
Troszkę odbiegnę od tematu, ale mam takie ciekawe pytanie. Załóżmy, że jedziecie tym pociągiem (jako pasażerowie), siedzicie przy szybie i dostrzegacie, że wjeżdżacie na zastępczym. Czy ktoś z was poszedłby do kierownika i zapytał o przyczyny? :)

8
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 05 Marca 2012, 07:32:12 »
Cytuj
Bo się sprowadza różnych profesorów z polibudy za 5 zł (nie zamierzam nikogo obrażać), którzy są Znafcami. Przecież taki ZNAFCA wie więcej, niż sama komisja.

 Wymień proszę chociaż jednego profesora z jakiejkolwiek polibudy, który mówił o bezpośrednich przyczynach katastrofy ?
Nie pamiętam już nazwiska, ale to ktoś z Pol. Śl. był... I mówił o możliwych przyczynach, które po prostu wyssane z palca są, czego też nie omieszkałem wypomnieć ;)

A na chwilę wracając do tematu "Czarnej skrzynki" - mnie się to kojarzy bardziej z samolotami czy statkami, niż koleją ;) Trochę to nadużycie, a ludzie potem myślą, że to wszystko wyjaśni (i to też wypomniałem u siebie w zlinkowanej notce ;) )

Tak dochodzę do wniosku jak bardzo dziennikarze nas cyganią kiedy mówią coś o sprawach o których nie mamy pojęcia, skoro tutaj wyłapaliście tyle błędnych wypowiedzi. Dlatego ja już nie słucham takich "pianobijców"
To tak dla przykładu:
http://www.dzyszla.aplus.pl/blog-1292690985.html
http://www.dzyszla.aplus.pl/blog-1271194287.html
Media kłamały od zawsze! :) A chyba najlepszym przykładem ten popularny filmik z reporterką mówiącą o złych torach i złych podwoziach ;p

9
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 20:44:21 »
No wielkie zamieszanie. Mogły minąć się po prawych, sygnały miały wydane jak gdyby było planowane minięcie się po lewych, a wyszedł mix... Myślę, że teoria o niedogadaniu się jest bardzo prawdopodobna.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 20:11:22 »
Dżyszla - wszystko masz w Ir-1. Aktualne jest na stronie PLK - link: http://www.plk-sa.pl/fileadmin/PDF/akty_prawne_i_przepisy/instrukcje/Ir-1_obowiazujaca_od_1-06-2011.pdf

PS. Avat jest stały i niezmienny od samego początku ;)
No właśnie, jest par. 52, p. 7 - wychodzi że wystarczy zastępczy. Ale moze źle czytam - późno już jak dla mnie ;)

O, pojawił się w sieci schemat układu torowego: http://img214.imageshack.us/img214/1690/pkppy.jpg - wychodzi na to, że nie mieli szans się dostrzec odpowiednio wcześnie. Wygląda, jakby ktoś źle ET wpuścił...

11
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 19:53:16 »
Dzięki za sprostowanie w sprawie trakcji. Ale dałbym głowę, że widziałem gdzieś o 3 ślizgowych.

Co do SBL - oczywiście, to była tylko hipotetyczna dyskusja.

(Offtop: Ziomal, też Ci avatar tu pasuje, jak... :P)

Co do rozkazu szczególnego przy wjeździe na niewłaściwy - pamiętam, że przepisy mówią o podawaniu zastępczego przy wjeździe po niewłaściwym na stację lub odstęp, ale o wyjeździe to nic nie pamiętam ;) Więc możliwe, że masz rację, ale chyba by E1 trzeba wziąć w rękę... Ma ktoś pod łapką?

12
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 19:20:56 »
Racja, moje przeoczenie. Tylko jeden z pociągów miałby sygnał, ale drugi po wygaszonym też by poznał, że coś nie tak, nieprawdaż? ;)

13
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 19:06:41 »
Uściśliłem pytanie :) SBL moim zdaniem z pewnością by nie uchronił w 100% przy tych prędkościach przed tragedią, ale z pewnością by pomógł. Jeśli obaj by dostrzegli czerwone światło i rozpoczęli hamowanie, to nie powinno im zająć to więcej niż jeden-półtora odcinka odstępowego pomiędzy semaforami. A w najlepszym przypadku być może oboje by zobaczyli światła żółte, co wówczas by uchroniło przed tragedią (ale to już bardzo optymistyczny wariant).

14
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 04 Marca 2012, 18:34:48 »
Witam wszystkich!

Od samego początku staram się zbierać informacje i wnioskować, a jednocześnie obalać te nieprawdziwe. Pewnie niejeden z Was już zdążył przeczytać moje zapiski, które znajdują się tutaj:
http://www.dzyszla.aplus.pl/blog-1330846702.html

Proszę, jeśli są jakieś nieprawidłowości, niedociągnięcia lub błędy w moim rozumowaniu - wytykajcie. Nie chcę, aby przez pośpiech i zbieranie informacji, bądź własne braki w wiedzy, cały wpis został uznany za bezwartościowy i nierzetelny.

15
Tabor kolejowy / Cos chyba nie tak z EN57 :]
« dnia: 25 Czerwca 2006, 16:19:27 »
Cytat: "AIR"
Cytat: "Dżyszla"
Czemu nie może być płynnie:
1 - Czas przejścia do nagłego byłby zbyt długi (a wiadomo, że w realu prędkość przestawiania kranu jest w zasadzie dowolna)
2 - Na klawiaturze nie czuć położeń - z tego co się orientuję (nie miałem przyjemności niestety pobawić się w realu) to pozycje odpowiadające symkowym "4", "2", "5", "8" są wyraźnie wyczuwalne podczas zmiany położenia.
3 - czy w rzeczywistości aż tak często uzywa się położeń pośrednich?



Ad1
nagłego się rzadko używa więc jak tylko wiesz jak to zmienić...napisz
Nic bym nie zmieniał - jest dobrze, jak jest obecnie, może 9 i 3 mogłyby być co najwyżej z większą dokładnością
Cytat: "AIR"
Ad2
Nie czuć położeń, ale widać kran jak bardzo jest zaciągnięty.
Pozycje są odczuwalne-tzn. kran nie chodzi płynnie ?
Chodzi płynnie, ale czuć przejście na pozycje (z tego, co pamiętam z opowiadań
Cytat: "AIR"

Ad3
Czy oprócz uderzeniowego, nagłego i 0.5atm są jeszcze jakieś pozycje w rzeczywistości zasugerowane i pośrednie miedzy nimi?
Cały kran działa w "przestrzeni" hamowania płynnie. Do przejścia w pozycję odcięcia podnosi się specjalny bolczyk dodatkowo.


Aha - w sumie to ja mówię o działaniu w takich maszynach, jak Byk, czy Siódemka... Nie wiem, jak to w Kiblu wygląda (ale temat nam chyba zszedł ogólnie na Oerlikon, albo ja sie pogubiłem)

16
Pomoc w tworzeniu / Pochylenie + efekt
« dnia: 25 Czerwca 2006, 10:29:05 »
A załaduj scenerię do STV i sprawdź, czy też błąd zgłasza.

17
Tabor kolejowy / Cos chyba nie tak z EN57 :]
« dnia: 25 Czerwca 2006, 10:10:14 »
Czemu nie może być płynnie:
1 - Czas przejścia do nagłego byłby zbyt długi (a wiadomo, że w realu prędkość przestawiania kranu jest w zasadzie dowolna)
2 - Na klawiaturze nie czuć położeń - z tego co się orientuję (nie miałem przyjemności niestety pobawić się w realu) to pozycje odpowiadające symkowym "4", "2", "5", "8" są wyraźnie wyczuwalne podczas zmiany położenia.
3 - czy w rzeczywistości aż tak często uzywa się położeń pośrednich?

EP08 - nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Chodzi o to, że niby w symku nie ma odcięcia kranu (Num9 do oporu) i luzowania (Num 6) ?

18
Na warsztacie / Prace nad HTV i STV
« dnia: 13 Czerwca 2006, 10:18:51 »
Cytat: "Krzysiek626"
Padło tu już kilka pomysłów, dorzucę coś jeszcze.
Czy w głównym oknie start.exe można dołożyć wybór  z którego EU07.exe odpali się wybrana trasa?

Powstało już kilka exeków które są wzajemnie niekompatybilne. Jest kiladziesiąt tras pisanych pod konkretne exeki. Możliwość skojarzenia
 trasy (SCN) z konkretnym exekiem powinna ułatwić uruchamianie tras z problemami.
Po pierwsze - ten wątek nie jest o start.exe
Po drugie STV ma taką opcję - można wskazać dowolny plik uruchomieniowy tuż przed samym odpaleniem symka. I taka opcja istaniała od samego początku.

19
Publikacje / I znów nowy STV
« dnia: 31 Maja 2006, 23:50:11 »
I po kolejnych 15 dniach jest kolejna wersja. Wprowadzono sporo sugestii złożonych przez Mariusza1970. Niestety również nacisk z jego storny na jak najszybsze wydanie oraz znalezione istotne błędy (głównie dotyczące wersji dla Win 9x) spowodowały, że nie wszystkie planowane modyfikacje zostały wprowadzone. Ale za to program jest już dziś, a nie za miesiąc czy pół roku! :D Więc chyba się opłacało? :P

Ze zmian:
Dodano:

    * Narzędzie "wskaźnik"
    * Nowe skróty klawiaturowe<
    * Opcję ustawienia programu jako domyślnego dla plików *.scn


Zmodyfikowano/poprawiono:

    * Obsługę znaczników opisu ($n, $d i $o)
    * Drukowanie rozkładów
    * Lista plików we właściwości scenerii oraz w wyborze plików do edycji
    * Przyciski okien komunikatów (zgodne z wersją językową systemu operacyjnego)
    * Błędy instalacji na systemach 9x i Me

20
Na warsztacie / Prace nad HTV i STV
« dnia: 22 Maja 2006, 23:55:53 »
Jedyne co jest, to jeśli w scenerii będzie:
             none                            none
(x1,y1,z1)----------(x2,y2,z2) (a1,b1,c1)-----------(a2,b2,c2)
                      (vx2,vy2) (wa1,wb1)

gdzie (x2,y2,z2)=(a1,b1,c1) i z1=z2=c1=c2 oraz (vx2,vy2)=(wa1,wb1)=(0,0), x, y, a, b - współrzędne, vx,vy,wa,wb - wektory

To STV zrzuci to do:
                    none
(x1,y1,z1)----------------------------------(a2,b2,c2)

I tak będzie widoczne w programie.

Reszcie przekazuję, że Mariusz już testuje wersję beta :)

21
Na warsztacie / Prace nad HTV i STV
« dnia: 22 Maja 2006, 00:34:22 »
Ale tor będzie zaznaczany i wyświetlane jego właściwości ;) Kwestia, że procedura optymalizacyjna łączy długie odcinki w jeden i traktowane jest jako jeden tor. Ale to, czy jest to klikane na mapie czy wybierane z listy nie ma żadnej różnicy.

Pozostałym bardzo dziękuję za wyjąsnienia co do taśmy... A ja prawie nigdy nie hamuję tak ostro, aby 1,8 osiągać w hamulcowym :P

22
Na warsztacie / Prace nad HTV i STV
« dnia: 21 Maja 2006, 08:36:36 »
Cytat: "PEKAP"
Jeszcze coś takiego znalazłem na stronie www.gwardak.com
http://www.gwardak.com/kol_rt13.jpg
To już lepiej, dzięki :) ale obecnie skupiam się nad STV, więc HTV raczej później będzie... Tylko dwa pytanka: jazda z poborem to gdy nastawnik znajduje się w pozycji innej niż pierwsza a styczniki liniowe są załączone, tak? I dwa: od jakiego ciśnienia w cylindrach hamulcowych liczy się jako hamowanie? (a ja byłem przekonany do tej pory, że ten wykres jest ciagły a nie "binarny")

Mariusz - na podstawie nazwy tor zawsze można wyświetlić ;) Ba, nawet można dowolny tor wyświetlić :) Tyle, że nie wiadomo, gdzie trafimy ;p Jakbyś pisał się na betatesty, to daj znać na maila (znajdziesz na stronie i w programie).

23
Na warsztacie / Prace nad HTV i STV
« dnia: 20 Maja 2006, 17:49:08 »
Ale jeszcze potrzebuję dokładnie wymiary zajmowane przez wykresy te dolne. No i czy 120, 160 i 180 wyglądają tak samo poza skalą prędkości? No i na tym zdjęciu tak szczerze to widać zdecydowanie za mało :(

24
Na warsztacie / Prace nad HTV i STV
« dnia: 20 Maja 2006, 17:24:47 »
Co do HTV to wcześniej trzeba zrobić resztę wykresów na nim :P A ja dalej nie znam dokłądnych rozmiarów i położenia ich :( Niestety - jedyną taśmę jaką mam to pusta :(

Za to dobra wiadomosc dla zwolenników zaznaczania po kliknięciu torów - będzie, już pewne :D Choć:
1. Będzie wymagalo dobrego procka pracując w tym trybie (szczególnie przy trybie autorskim i bardzo dużej ilości torów).
2. W przypadku optmalizacji (łączenie długich torów w jeden) będą dane niezgodne ze stanem faktycznym w scenerii (w przypadku trybu Autorskiego nie łączy torów nazwanych z innymi)
3. Przy ciasnych łukach (duże wartości wektorów prostopadłych do lini łączącej końce) mogą być problemy z trafieniem (będzie zależało od wybranej dokładności).

Obecnie jeszcze wymaga sporo pracy, ale na szczęście przygotowane funkcje używane do zupełnie innych celów świetnie sprawdza sie w tym zastosowaniu.
Przy okazji - czy warto do zaznaczania stosować osobne narzędzie (tak jak łapka czy linijka tak będzie osobne do wskazywania torów), czy może pod jakis klawisz podpiąć (choć już ich brakuje - jest klikanie z Altem, z Ctrl, z Shiftem... Klawiszy brakuje :P) Proponowane rozwiazanie dość wygodne by dla mnie było.

I jeszcze jedna uwaga - obecny STV źle wylicza długość torów niestety :( Długość dla torów łukowatych jest zaniżana :( Teraz dopiero przez przypadek na to wpadłem. Jednocześnie dokładność wogóle nie wpływała na długość.

25
Na warsztacie / Prace nad HTV i STV
« dnia: 20 Maja 2006, 12:26:21 »
Pomysł stary, ale dosć trudny do zrealizowania :( szczególnie przy krzywych. Postaram sie coś podziałać w tym kierunku, ale niczego nie obiecuję.

26
Na warsztacie / Prace nad HTV i STV
« dnia: 20 Maja 2006, 08:18:11 »
Ostatnio mi się chyba nudzi... Oto, co szykuję w nowej wersji STV:
    [*]przeglądanie absolutnie wszystkich plików - do tej pory nie były ładowane pliki zaincludowane w plikach będących w katalogu innym niż scenery. Składałem kiedyś propozycję, aby oddzielać wyraźnie torowisko ( inne drogi), trakcje i składy od drzewek itp. na podstawie rozszerzeń plików. Ale jako, że mało kto się tej zasady chciał trzymać - STV będzie teraz czytał wszystkie pliki. Wydłuży to z pewnością wczytywanie, ale:
    [*]Możliwość edycji wszystkich plików - będzie można otworzyć do edycji każdy jeden plik wchodzący w skład scenerii.
    [*]Prawidłowa drzewiasta struktura zagnieżdżeń - STV będzie teraz rysował drzewo z plikami. Będzie to zarówno dostępne we właściwości scenerii jak i edytorze (tam będzie pomijane jednak dublowanie się plików).
    [*]Być może drukowanie właściwości scenerii - a więc listy plików, wykresów i opisu.
    [*]Nowe ikonki - nieco przyjemniejszy wygląd ;)
    [/list]
    Dalej do zrobienia by pozostawało (i narazie nie zostanie jeszcze wprowadzone):
      [*]wyszukiwanie trasy pomiędzy dwoma nazwanymi torami i automatyczne generowanie rozkładu jazdy na odcinku.
      [*]zaznaczanie semaforów i wskaźników
      [/list]

      Cierpię na nadmiar czasu ostatnio, więc moze do końca miesiąca uda się nową wersję wypuścić. Jeśli jeszcze jakieś pomysły i błędy są, to proszę zgłaszać je teraz.

      27
      Na warsztacie / Poprawione światla YouBy'ego
      « dnia: 20 Maja 2006, 08:00:44 »
      Cytat: "Czomo"
      Ale wracając do tematu tak się dokładniej przyjżałem tym "zdjęcią" z kabiny i wydaje mi się czy by nie dało się zamiast plików .tga lub .bmp zrobić oświetlenia jakiegoś obszaru terenu i trakcji przed lokiem?? Chyba że w tym momęcie nie jest to możliwe i być może nie będzie??
      Jeśli masz na mysli wstawienie sprzętowego źródła światła to owszem - efekt rewelacyjny i prostota implementacji duża. Ale wydajność spadnie diametralnie. Tym bardziej, że musiało by to być światło ze śledzeniem wiązki (czy jak to się tam nazywało?) czyli ukierunkowane i generujące cienie.
      Aczkolwiek - sprawdzał ktoś to w praktyce?

      28
      Publikacje / I znów nowy STV
      « dnia: 15 Maja 2006, 18:43:20 »
      Informuję, że pojawiła się kolejna wersja programu STV. Tym razem dodano odczytywanie opisów ($n, $d i $o) - tych samych, które odczytuje start.exe. Na dodatek STV bez problemu rozpoznaje nawet scenerie, których start.exe nie widzi!!!
      W zwiazku ze zmianami zmodyfikowano okna właściwości scenerii (tam zmajdue się opis cenerii) jak i okienko wyboru składu (jest opis wybranej "misji").
      Poprawiono również drukowanie rozkładów jazdy (źle interpretowane były znaki tabulacji).
      Niestety, modyfikacji znów spowolniły nieznacznie wczytywanie scenerii (szczególnie tych, w których brak na pcozątku opisów).
      Przypominam twórcom scenerii, aby - jesli dołączają rozkłąd jazdy - nazwa pliku była identyczna z nazwą składu (nie zapominać nazwać składu!).

      STV dostępny pod linkiem poniżej lub ze strony działu "download" Symulatora.

      29
      Publikacje / I znów nowy STV
      « dnia: 02 Sierpnia 2005, 12:03:57 »
      Na podanej w stopce stronie jest nowa wersja programu STV.

      W tej wersji zmieniono nieco wczytywanie (niestety dłuższe dużo). było to wymuszone nietrzymaniem się przyjętych standardów przez twórców scenerii.

      30
      Inne niekolejowe / Konsola
      « dnia: 22 Lutego 2005, 14:49:29 »
      Tylko z jakiego to pociągu:
      http://www.idg.pl/quiz/86.html

      Ale ważne, że już jest :D

      Strony: [1] 2 3 ... 12