Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - bve2

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Jak nie spróbujemy to się nie przekonamy...

2
Do rozważenia nt. edytora : A gdyby tak założyć zbiórkę i po prostu zlecić firmie zewnętrznej(programiście) opracowanie koncepcji edytora i napisanie go? Ja sam chętnie się dorzucę. Skoro nie mamy zdolnych programistów we własnym gronie to może komuś z zewnątrz trzeba zapłacić , żeby taki edytor powstał?

3
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 13 Stycznia 2024, 21:21:56 »
Podziwiam zapal w tworzeniu czegos nowego... Przejrzalem screeny i rzuca sie w oczy niedoskonalosc tego symulatora - brak mozliwosci mieszania tekstur teł i plynnego ich zachodzenia na siebie , co powoduje ze graficznie niestety odstaje od innych kolejowych symulatorow. Zwrocilem tez uwage na fakt ze chodniki przecinaja ulice  - to blad do poprawienia na juz  - mozna je zastapic przejsciami dla pieszych , o ile takowe mamy. A poza tym zycze wytrwalosci , bo do dopracowania jeszcze jest sporo... Piekny projekt!

4


Fantazje: ponieważ kręcę się wokół tematu edytora, chciałem użyć renderera/engine. Ten jest mocno powiązany z elementami symulatora, co też trzeba byłoby nieco ruszyć. Myślałem też o hot reloading, ale to wymagałoby zmiany sposobu wczytywania danych (parser) oraz wprowadzenia drzewa obiektów (hot reload wybranej gałęzi lub pojedynczych węzłów - ściśle związane z tym jak tworzone są pliki z danymi, szczególnie scn). Z tyłu głowy wisi refaktoryzacja buttonow/gauges, o której gadane było z rok temu i roboty miało być na dwa lata.

EDIT: Dotarłem w końcu do paczki z Galicją. Jestem pod wrażeniem tego projektu, talentu i zawziętości Twórców. Po instalacji oczywiście nie działa, a oprócz customowego exe win-only czas wczytywania się jest kosmiczny. Tzn. jeszcze niczego nie udało mi się wczytać, więc oglądam sobie screeny i filmiki na YT. Dopisałbym do listy fantazji jakiś level streaming.
Niestety bez edytora WYSIWYG ten projekt nie bedzie sie rozwijal. Dobrze pamietam ile czasu zajelo mi budowanie trasy Pludry - Sidra X lat temu w 3dsMax.Wbudowany "edytor" w exe nie spelnia tej funkcji chocby przez brak mozliwosci zapisania stanu, czy potrzeba dodatkowo konwertowac cos w Excelu....Jest potrzebny edytor , chocby taki jak do OR czy TD2 , bez tego nowe scenerie beda sie pojawiac raz na 5 lat....
Paczka z Galicją wczytuje sie u mnie 1.5h ... potrzeba mega cierpliwosci aby sobie na niej pojezdzic... Mnie sie udalo ja odpalic i mega szacun dla autorow za ogrom wlozonej w nia pracy.

5
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 06 Maja 2023, 22:57:53 »
Do tej pory nie powstal edytor jak w Trainz , gdzie jedno narzedzie pozwala na stworzenie trasy w calosci. Dla mnie najwieksza bolaczka jest dekorowanie otoczenia. Brakuje niestety wielu modeli , jak chocby kladek modulowych , obecne nie nadaja sie do zastosowania na trasie Bieszczady/Galicja. Po co zamienac w Excelu jakies komendy? Czy Edytor nie moglby tego robic od razu? To mi sie marzy - otwieram edytor ,wczytuje scenerie i dzialam z otoczeniem jednym narzedziem . Pod tym wzgledem Trainz nie ma sobie rownych  - dlatego jest taka mnogosc tras i ciagle powstaja nowe - w Maszynie jedna trasa powstaje 4 - 5 lat....

6
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 29 Kwietnia 2023, 23:34:05 »
Jestem z Sanoka i mogę ew. pomóc przy dekorowaniu . Bo jak na razie to pusto tam jest ( sceneria Bieszczady) , a przecież jest model dworca , który mozna by wykorzystać. Niestety nie wiem jak z kładką i dworcem autobusowym , bo to nowe obiekty.

7
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 01 Sierpnia 2022, 22:56:09 »
Czy przewidujecie dedykowane obiekty do trasy? Dworzec autobusowy w Sanoku jest dość nietypowy , wypadałoby go odtworzyć, tym bardziej że jest zaraz przy dworcu...
klimat z przełomu XX i XXI wieku.
Obiekty dedykowane jak przyjdą, to przyjdą, jeżeli nie ma jakiegoś krytycznego (Dworzec w Poznaniu, hala we wrocławiu), to można bez problemu odłożyć na kiedy indziej.
Caly problem polega na tym ze stary dworzec autobusowy w Sanoku juz nie istnieje od paru lat , a zdjecia starego sa wprawdzie ,ale takie ze nie da sie z tego sklecic zadnej tekstury. Chyba ze istnieje gdzies jeszcze podobny blaszak to od biedy mozna go tam postawic . Zreszta cale otoczenie stacji Sanok jest dosc charakterystyczne , i o ile  budynek dworca kolejowego juz jest w symku ,to jakos ciezko bedzie odtworzyc Stomil i Autosan ,ktore znajduja sie w obrebie trasy... No i ten blaszak (dworzec autobusowy), ktory stal naprzeciw dworca kolejowego.

8
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 01 Sierpnia 2022, 22:44:30 »
Wątek spadł na drugą stronę więc lekka aktualizacja że coś się przy projekcie robi:

Czy nie daloby rady zasypac miedzytorza tluczniem?

9
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 10 Lipca 2022, 14:07:48 »
Czy przewidujecie dedykowane obiekty do trasy? Dworzec autobusowy w Sanoku jest dość nietypowy , wypadałoby go odtworzyć, tym bardziej że jest zaraz przy dworcu...

10
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 07 Lutego 2022, 13:50:13 »
Wav byl ok , ten drugi format był dziwny, mój edytor tego nie łykał.

11
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 07 Lutego 2022, 13:44:56 »
Szkoda że tylko gong był w wav. , bo już bys to mial zrobione , no ale widzę że sprawa załatwiona.

12
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 20 Stycznia 2022, 11:56:44 »
Miałem się nagrywać,  ale możesz wziąć moje rozmowy. U mnie kompletny brak czasu.

13
Jest najnowsza beta tego programu. Dostępna na sklep  Google play  - LCS Symulator. Są 4 stacje do wyboru , które musisz przechodzić po kolei. Jak się przełącza zwrotnice to jest ok sekunda opóźnienia,  nie należy ciągle stukać w ekran.  Była też gra w rodzaju Mechanika en57 ale nie pamiętam już dokładnej nazwy, poza tym nawet beta byla płatna co już było kompletną bzdurą.

14
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 29 Grudnia 2021, 13:13:30 »
trainset linia053_wrzosy/rj_8310/eie8310 woa011 -65 0.1
node -1 0 EP07-1024 dynamic PKP\303E_V1 303E-EP-ZEZ-1024'21 303E-EP-ZEZ-1xxx-np 0 headdriver 99 0 enddynamic

IC 8310 - brakuje mi tego loka w najnowszej paczce - musialem podmienic na inny.

15
Tarcze w Kaliszu od ZdW nie łapią semafora wjazdowego, wg tarcz S1 a na semaforze S13a, pociąg 52106.

U mnie ten sam blad na tej samej misji

16
Na warsztacie / Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« dnia: 03 Grudnia 2021, 16:04:30 »
Zastanawiam sie czy nie moznaby jej odswiezyc troche , w koncu doszlo sporo nowych obiektow , roslinnosci itp. Edytor jest biedny ale jest...

EDIT: Na szybko sprawdzilem scenerie  - trzeba podmienic w starterze wszystkie sklady , otoczenie praktycznie od nowa trzeba robic, brakuje mnostwo obiektow (różowe pola). No i nie zapominajmy że Bochnia przeszla modernizacje ,wiec od nowa dworzec i uklad torowy trzeba robić.

17
Na warsztacie / Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« dnia: 19 Listopada 2021, 11:10:41 »
Proponuję zrobienie Krakowa Głównego sprzed modernizacji , kiedy jeszcze nie był przykryty. Możesz się posiłkować trasą która wyszła pod MSTS / Open Rail , jednak na ile prawdziwy tam jest układ torowy tego nie powiem , no i najważniejsze, tamta trasa była ciągnięta w drugą stronę. Czyli Płaszowa nie ma. Za to modele dworca Głównego jak i peronów są,  wystarczyłoby je skonwertować. O ile autor oczywiście wyrazi taką zgodę.

18
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 17 Kwietnia 2021, 15:34:38 »
Czy format wav/pcm , sample rate 22kHz , sample size 16 bits będzie wystarczający?

19
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 14 Kwietnia 2021, 00:16:07 »
Tutaj przykład robiony przeze mnie do Trainz.

20
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa (rozmowy RT).
« dnia: 13 Kwietnia 2021, 18:17:31 »
A co z zapowiedziami peronowymi? Mam kilka różnych gongów, które można by wykorzystać, a komunikaty nagrać Ivoną i dodać pogłos...

21
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 08 Kwietnia 2021, 21:55:06 »
Mogę pomóc przy misji 18.

22
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 05 Kwietnia 2021, 21:53:26 »
Do swojej misji wysle gotowe obrobione nagrania , bedzie slychac jak przez radiotelefon.

23
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 04 Kwietnia 2021, 21:51:28 »
Misja nr 13 - maszynista - moge uzyczyc swego glosu.

24
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Kwietnia 2021, 16:29:27 »
Jedną misję mógłby nagrać, ale co z resztą? No chyba że jeden glos wystarczy, choć wątpię.

25
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 03 Kwietnia 2021, 15:09:10 »
Czy to znaczy ze w ogóle jest cisza na radiu? Czy tylko bez tego dodatkowego exe?

26
Na warsztacie / Odp: l053 - zalesianie
« dnia: 02 Kwietnia 2021, 23:01:43 »
Wyglada to niezle , szlak ok , byle na peronach nie panoszylo sie trawsko za bardzo. Nie zniechecajcie kolegi panowie , inaczej wszyscy bedziemy czekac na Simrail2021...

27
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 26 Listopada 2020, 00:04:30 »
Widzę kolego że wyciągasz z grafiki maksymalnie co się da, zwłaszcza podoba mi się że starasz się przykrywać tą jednorodną teksturę terenu. Chyba będzie to najlepiej wyglądająca trasa w Maszynie.

28
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 17 Listopada 2020, 20:13:17 »
To nie był przytyk, ale podpowiedź...

29
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 16 Listopada 2020, 22:52:19 »
Budynki zazwyczaj stoją przy jakichś drogach, a te wszystkie stoją na gołej trawie...

30
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 23 Października 2020, 00:01:23 »
Mam nadzieję że świat w symulatorze będzie żywy, tak jak w Maszynie. Tzn. dźwięki otoczenia  , radiotelefon w kabinie , zapowiedzi z megafonów itp. W innym przypadku symulator będzie nic niewartą kopią TSW2.Przejrzalem też dostępne screeny , póki co właśnie do złudzenia przypominają tsw2 , poza tym widać brak mieszania tekstur teł (vide podsypka na torach). Chciałbym żeby to było połączenie najlepszych cech TD2 i Maszyny , wtedy chętnie zakupię ten produkt.

Strony: [1] 2 3 ... 6