Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mati222

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 10 Marca 2024, 17:08:10 »
W/w problem pojawił się w paczce całościowej Maszyny  22.03 (opublikowanej 1 kwietnia 2022 roku), a możliwe że nie w samej czystej paczce 22.03, a w udostępnionym "patchu" do tej paczki.
Na ostatnim opublikowanym na forum exe @tmj (ostatnie opublikowane na forum exe 210905) w/w problem nie występował i nie występuje.

2
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Września 2023, 21:29:45 »
Potwierdzam. Na jednym komputerze exe z Bieszczad działa, na drugim jest tak jak napisał @malacz91 (próbowałem też z td - bez rezultatu).

3
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 16 Września 2023, 21:41:57 »
W związku z otrzymaną wiadomością na priv i prośbą o sprawdzenie działania eventów, sprawdziłem na ostatniej paczce maszynowej.

Problem z właściwym wyborem kierunku przez AI w EZT-ach, to najprawdopodobniej problem z exe, a nie z działaniem eventów (sprawdziłem u siebie na najnowszej paczce i te działają prawidłowo).

Jeżeli chcesz pojeździć na tej scenerii, na najnowszej paczce 23.07, to należy pobrać exe @tmj (najlepiej ostatnie opublikowane na forum 210905), wybrać w starterze to exe i wszystko dobrze działa.

4
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 10 Sierpnia 2023, 15:31:29 »
Instalując nową paczkę 23.07 na poprzednią paczkę 23.04 i pobierając pliki dla twórców map pobrało (porównując z repo) nieaktualny plik nodebank.txt. Prośba o sprawdzenie pliku nodebank.txt dołączonego do ostatniej paczki 23.07, bo być może problem występuje tylko u mnie.

5
Na warsztacie / Odp: Konwerter OSM > MaSzyna
« dnia: 20 Czerwca 2023, 14:59:33 »
Potwierdzam to co zostało napisane powyżej. Dużą pomocą przy tworzeniu otoczenia realnych scenerii byłby program, za pomocą którego można importować drogi (bryły budynków już są do podmiany,  brakuje m. in. dróg). Nawet gdyby te drogi nie wyglądały idealnie, to i tak stanowiłoby to duże ułatwienie. Próby tworzenia i poziomowania dróg edytorem na sceneriach realnych z profilem pionowym, to zadanie praco i czasochłonne, a tworzone w ten sposób drogi nie wyglądają dobrze. 

6
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 01 Maja 2023, 14:09:13 »
Zastanów się, czy nie dodać następujących wpisów include w udostępnionym przez Ciebie poprawionym pliku scenery:

include drawinowo_os/nowedrawinowo.scm end
include drawinowo_os/nowedrawinowo_drzewa.scm end
include drawinowo_os/nowedrawinowo_pola.scm end
include drawinowo_os/nowedrawinowo_trawy.scm end
include drawinowo_os/nowedrawinowo_slupy.scm end

oraz "zakomentować" wpis include drawinowo lasy: //include drawinowo_os/lasy.scm end.

W ten sposób osoby, które pobrały także ostatnią paczkę w wątku drawinowo_od_rana będą mieć, po uruchomieniu scenariusza na przesłanym przez Ciebie poprawionym pliku scenery, nowe otoczenie scenerii.

7
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 01 Maja 2023, 13:46:15 »
Sprawdziłem na ostatniej paczce drawinowa_od_rana w wersji lite i u mnie wszystko działa (także po podmnianie składu na AKM-kę). W przypadku, gdy długo stoimy pod S1 na Drawinowie warto podlecieć i sprawdzić, czy coś się nie zablokowało na na SBL-ce. Najczęściej blokada SBL-ki na drawinowie_od_rana wynika z problemów AI z prowadzonym składem. W takim wypadku nie dostaniemy zezwolenia na dalszą jazdę, bez zwolnienia następnego odstępu przez skład AI.

Wprawdzie w ostatniej paczce 23.04 exe nie uległo zmianie, ale przy okazji sprawdzania zauważyłem, że na dodanej do paczki AKM-ce test radiostop (kanał 10 i kombinacja ctrl+shift+R) nie powoduje spadku ciśnienia w przewodzie głównym. Dopiero po ruszeniu składem, tak wykonany test radiostop, powoduje spadek ciśnienia w przewodzie głównym i zatrzymanie naszego składu.

8
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 26 Kwietnia 2023, 20:22:25 »
W zał. archiwum zawierające paczkę drawinowo_od_rana dostosowaną do paczki maszyny 23.04.

https://eu07.pl/userfiles/28282/nowedrawinowo_od_ranan.7z

Ważne:   Dla tych co pobrali także paczkę z wątku drawinowo_do_końca: to po nadpisaniu plików z dołączonego do tej wiadomości archiwum, do prawidłowego działania scenariuszy drawinowo_od_rana, należy dodatkowo pobrać i nadpisać plik z poprawką @Transkeia dołączoną do wiadomości na str. 18 tego wątku:
Cytat: Transkei w 17 Czerwca 2022, 22:04:27
.

9
Bocznica / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 26 Kwietnia 2023, 20:02:28 »
W zał. archiwum zawierające paczkę drawinowo_od_rana dostosowaną do paczki maszyny 23.04.

https://eu07.pl/userfiles/28282/nowedrawinowo_od_ranan.7z

Ważne:   Dla tych co pobrali także paczkę z wątku drawinowo_do_końca: to po nadpisaniu plików z dołączonego do tej wiadomości archiwum, do prawidłowego działania scenariuszy drawinowo_od_rana, należy dodatkowo pobrać i nadpisać plik z poprawką @Transkeia dołączoną do wiadomości na str. 18 tego wątku:
Cytat: Transkei w 17 Czerwca 2022, 22:04:27
.

10
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 22 Marca 2023, 16:56:04 »
W zasadzie to nie ma w wątku takiej całościowej paczki obejmującej wszystkie dotychczasowe zmiany.
Dlatego wrzucam ją tutaj:

https://eu07.pl/userfiles/28282/nowedrawinowo_od_rana.7z


Ważne: Jeżeli planujesz pobierać także drawinowo_do_wieczora, to w pierwszej kolejności pobierz wszystko z wątku drawinowo_do_końca, a następnie nadpisz pliki z tej paczki.

Dla tych co już wcześniej pobrali drawinowo_do_wieczora i drawinowo_od_rana, to mogą nadpisać pliki z tej paczki całościowej. W takim wypadku po nadpisaniu plików, a przed pierwszym uruchomieniem dowolnego scenariusza drawinowa_od_rana, należy usunąć z katalogu scenery dwa pliki .sbt: drawinowo_od_rana. sbt oraz drawinowo_od_rana_lite.sbt.

EDIT: Dla tych co pobrali także paczkę z wątku drawinowo_do_końca: to po nadpisaniu plików z dołączonego do tej wiadomości archiwum, do prawidłowego działania scenariuszy drawinowo_od_rana, należy dodatkowo pobrać i nadpisać plik z poprawką @Transkeia dołączoną do wiadomości na str. 18 tego wątku:
.

11
Na warsztacie / Odp: Odświeżenie otoczenia linii 053.
« dnia: 27 Lutego 2023, 21:35:59 »
No i fajno, że ktoś się zabrał za dodanie lepszego otoczenia. Ode mnie rada, bo sam kiedyś taką dostałem - używajcie sobie na danym terenie kilku traw, a nie jednej konkretnej nawalać do bólu.

Z roślinnością jest taki problem, że wpływa na wydajność (zwłaszcza cienie traw). Ja dostałem radę, żeby w danym miejscu nie używać więcej niż dwóch rodzajów traw.

12
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 01 Lutego 2023, 17:33:50 »
Problem z odhamowaniem dotyczy nowych wagonów kontenerowych od @DieselPower i mają go także inne loki. Czy problem leży w exe i czy da się go z tego poziomu rozwiązać, tego nie wiem.

W zał. analogiczna sytuacja z ET22 ze składem nowych wagonów kontenerowych od @DieselPower z Grabówka (screen 132) doł. do wiadomości w tym wątku: « Odpowiedź #566 dnia: 14 Listopada 2022, 20:26:11 »

13
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 31 Stycznia 2023, 18:01:07 »
Na ostatnim exe z 5.11.2022 roku, w dalszym ciągu występuje problem (już uprzednio zgłaszany i opisany w tym wątku), który ma AI z pełnym odhamowaniem składu kontenerowego.

Przywrócenie wagonów kontenerowych z pierwotnej paczki od @DieselPower w składzie kontenerowym TDE713102 nie stanowi rozwiązania istoty problemu, ale pomaga uniknąć blokowania scenerii przez ten skład.

Możesz skopiować samodzielnie z pierwotnej paczki od @DieselPower, albo pobrać archiwum scenery.7z z  tej wiadomości: Wysłany przez: mati222 dnia: 28 Listopada 2022, 19:00:13, rozpakować i nadpisać dwa pliki scenery.

14
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady WIP - do pobrania
« dnia: 05 Grudnia 2022, 19:46:26 »
W zał. archiwum z poprawionym plikiem (poprawki dot. usunięcia "różowych" dachów ze scenerii + przy okazji zmieniłem parametry lights dodając m. in. oświetlenie budynków).  Po rozpakowaniu plik nadpisujemy w katalogu scenery\l107\deko

U siebie sprawdziłem, ale gdyby jeszcze coś "różowego" z dachów zostało to poprawię.

15
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 28 Listopada 2022, 19:00:13 »
W zał. nowe archiwum - w stosunku do poprzedniego dodano nowy plik nowedrawinowo_slupy i inne drobne poprawki.

Po pobraniu i wgraniu nowych plików,  należy usunąć z katalogu scenery dwa pliki .sbt: drawinowo_od_rana. sbt oraz drawinowo_od_rana_lite.sbt

https://eu07.pl/userfiles/28282/nowedrawinowo.7z

Edit: W zał. archiwum scenery.7z zawierające dwa poprawione pliki scenery: przywrócenie wagonów kontenerowych z pierwotnej paczki od @DieselPower w składzie kontenerowym TDE713102, z którym AI miała problemy oraz podmienione wagony kontenerowe dla składu ozdobnego ustawione za Tm6 w Grabówku (w tym wypadku AI także miała problemy z odhamowaniem i potrafiła stanąć na szlaku w kierunku Krucza blokując go).

16
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 14 Listopada 2022, 20:26:11 »
W takich sytuacjach AI czeka na komendę "all brakes released". Dopóki jej nie otrzyma, cały czas próbuje odhamować skład, nie przestawia kranu hamulca w pozycję jazdy i nie próbuje ruszyć z miejsca pomimo, że skład jest odhamowany i mogłaby ruszyć bez problemu.

Edit: Analogiczna sytuacja z ET22 ze składem kontenerów z Grabówka (screen 132).

17
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 13 Listopada 2022, 21:44:39 »
Na ostatnim exe z 5.11.2022 roku, w dalszym ciągu występuje problem (już uprzednio zgłaszany i opisany w tym wątku), który ma AI z pełnym odhamowaniem składu kontenerowego. Sprawdziłem i wszystkie wagony kontenerowe mają siłę hamowania 0,0.  Problem z tym składem nie występował na poprzednich exe od @tmj i nie występował przed podmianą wagonów kontenerowych na nowe (jest możliwe, że przywrócenie "starych" wagonów kontenerowych z pierwotnej paczki rozwiąże problem z tym składem). W zał. zrzuty ekranów z zakładką vehicle: lokomotywy, ostatniego i pierwszego wagonu.

18
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 30 Października 2022, 15:59:25 »
1. Mam problem ze zdefiniowaniem prawidłowego wpisu include dla słupów WN (kolor szary):

include elektryczne/slupy_wn/slup_b2_on_pl.inc none -34800 0 2200 0 0 0 end.

Próbowałem różnych wariantów (albo słupy są różowe, albo znikają całkowicie).

2. W jakiej odległości od siebie ustawiane są w/w słupy (wstępnie przyjąłem odległość 100m pomiędzy słupami)?

19
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 29 Października 2022, 08:43:04 »
Pliki scenery drawinowo_od_rana.scn i drawinowo_od_rana_lite.scn były dostosowywane przez @Koguta do najnowszej paczki 22.08.
Poprawki powinny być zawarte w ostatniej rewizji w pierwszym poście tego wątku, ew. można pobrać z mojej wiadomości z dnia: 09 Października 2022, 20:50:10 (dołączone archiwum zawiera m. in. dwa pliki drawinowo_od_rana.scn i drawinowo_od_rana_lite.scn dostosowane do paczki 22.08.)

20
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 09 Października 2022, 20:50:10 »
W zał. archiwum - nowe otoczenie od wjazdu do Włodowic do Grodziska Zachodniego (z wyj. Grodziska Zachodniego, w którym jedynie zostały podmienione dwie nieoświetlone nastawnie na jedną oświetloną) oraz ruch sam. AI na scenerii.

Po pobraniu i wgraniu nowych plików,  należy usunąć z katalogu scenery dwa pliki .sbt: drawinowo_od_rana. sbt oraz drawinowo_od_rana_lite.sbt, EDIT: a z pliku teren.scm wpisy od linii 687 do 1285. 

Zaznaczone na zrzutach ekranów pawilony i sklepy, zostały celowo "zakomentowane" w plikach grabowek.scm i nowedrawinowo.scm (można samodzielnie pobrać z testu dodatków+nowe shadery z emission map shaders i "odkomentować").

Edit: Poprawione archiwum zawiera dodatkowo dwa pliki scm: lampy_drawinowo.scm (poprawiono lampy, które nic nie oświetlały w peronach we Włodowicacho, w Grodzisku Zachodnim i przy podg Stawiska Dolne) oraz teren.scm (usunięte zostały wpisy odlinii 687 do 1285 oraz niektóre pola, które unosiły się w powietrzu przy po Lubniew Mały). Ponadto przesunięte zostały wiaty przystankowe i wprowadzono szereg innych drobnych poprawek, głównie związanych z roślinnością. 

Edit2: Poprawione archiwum: dostosowany plik scenery drawinowo_od_rana do nowej wersji 22.11, dodane lampy przy podg Grabówek Lachy oraz drobne poprawki, głównie dot. roślinności.


https://eu07.pl/userfiles/28282/nowedrawinowo.7z

21
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 17 Września 2022, 17:19:48 »
Przy okazji trzeba wstawic zebre miedzy grodziskiem a pierwszym przystankiem osobowym. Latwo go przejechac od strony grodziska. Z drugiej strony zebra jest.

Nie wiem, czy zostało poprawione w paczce w pierwszym poście i czy coś było jeszcze zmieniane w tym pliku. Jeżeli nie, to w zał. poprawiony plik wskaźniki, który mam u siebie na dysku z przesuniętymi o ok. 20m wskaźnikami.

Edit: W załączeniu poprawiony plik auto.scm (zdarzało się, że samochody we Włod. Zach. powodowały kolizję, chwilę po uruchomieniu scenariusza - pojazdy powodujące problemy zostały "zakomentowane" w pliku).

22
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 22 Września 2022, 21:51:45 »
Ogólnie to ilość otoczenia nie wpływa rażąco na wydajność, bardziej wpływają cienie drzew, traw, pól. Najgorzej jest jak są długie cienie (rano, wieczór), ale można temu zaradzić zmniejszając długość tych cieni w zakładce F12 settings, albo w starterze. Można też shadowrank ustawić na 1, też w zakładce F12 settings, w starterze też jest pod nazwą "wyświetlanie cieni", wtedy np. usunie cienie z pól, takie cienie potrafią zabrać grubo połowę FPS.

Po usunięciu i zastąpieniu ścian lasów na scenerii dużą ilością drzew, krzewów i rozległymi polami, mogę już stwierdzić, że duża ilość drzew i krzewów nie wpłynęła u mnie na spadek wydajności w takim stopniu, jak wstawione na scenerię rozległe pola. Takie pola dobrze wyglądają na scenerii, ale u mnie znacząco wpływają na spadek FPS (mam wrażenie, że najbardziej dotyczy to pól kukurydzy).

23
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 07 Września 2022, 14:53:29 »
W takim razie możliwym rozwiązaniem tego problemu mogłaby być otrzymanie polecenia rozruchu dla AI, nawet w przypadku braku pełnego odhamowania i otrzymania komendy "(all brakes released)" - tak jak jest obecnie. Ja ruszyłem bez problemu. Co więcej po ruszeniu składem okazało się, że AI już nawet ustawiło sobie wcześniej wysoki rozruch, a mimo to nie podjęło próby rozruchu.

Edit: Przy kolejnej próbie analogiczna sytuacja, ale tym razem z siódemką EU07-068. Także ze składem wagonów z kontenerami (być może AI ma problem z pełnym odhamowaniem wagonów z kontenerami). Zablokowało się już we Włodowicach Towarowych, ale co ciekawe, już po przejechaniu semafora.

24
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 07 Września 2022, 14:24:50 »
1. Skład był wyluzowany. Sprawdziłem z F12 vehicle wagony i wszystkie miały siłę hamowania 0. Problem AI nie dotyczy tylko tego konkretnego składu (w tym wątku zgłaszany był analogiczny problem z Traxxem) i nie dotyczy tylko przypadku rozruchu. Przykładowo ST45-002 ze składem pustych wagonów kontenerowych (po zostawieniu składu kontenerów dla ET22 w Grabówku) i ruszając z Grabówka w stronę Krucza miała problem z odhamowaniem po wykonaniu hamowania kontrolnego. W wypadku ST45-002 pomogła podmiana składu (liczby wagonów) i u mnie problem już nie występuje.

Cała sytuacja wygląda ten sposób, że cały skład jest odhamowany, ale w zakładce "vehicle AI" brakes nie pojawia się komenda dla AI "(all brakes released)", a w zakładce podpowiedzi cały czas widnieje polecenie "odhamować skład". To powoduje, że pomimo odhamowania składu, AI nie otrzymuje polecenia "zwiększyć siłę pociągową" i albo w ogóle nie rusza (jak w/w przypadku z ET22), albo (jak w przypadku ST45-002) poruszała się na wybiegu, stopniowo zwalniając, aż do całkowitego zatrzymania.

Dodam tylko, że po przejęciu składu ET22 ruszyłem bez problemu, sceneria się odblokowała i kolejne składy, które utknęły na SBL-ce także zaczęły ruszać i zwalniać kolejne odstępy. Także w tym wypadku była to jedyna przyczyna blokady scenerii.

2. Kolejny problem dotyczy nastawy kierunku i "skanowania do tyłu". W przypadku EN57-AL 1780 KM problem został rozwiązany przez podmianę składu na scenerii w plikach scenery. Jednakże testując scenerię i przejmując składy AI, a następnie oddając sterowanie AI zdarza się, że skład się zatrzymuje i albo w ogóle nie rusza ponownie (limit prędkości w zakładce wynosi 0 km/h) albo  rusza do tyłu.  Także problem nie dotyczy wyłącznie przypadku EN57-AL 1780 KM. Podejrzewam, że "skanowanie do tyłu" zostało wprowadzone do exe, żeby AI po przejechaniu S1 na semaforze mogła dalej ruszyć i w części przypadków tak się rzeczywiście dzieje (wyjątkiem jest np. sytuacja opisana w tym wątku z TEM2 CTL-u - str. 14 wątku).

Gdyby udało się na poziomie exe rozwiązać w/w problemy, to przypuszczam, że byłoby mniej zgłoszeń na forum o blokadzie różnych scenerii przez składy AI, które pomimo podania semafora nie ruszają i trzeba przejąć skład, i pomóc im wykonać rozruch.

25
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 06 Września 2022, 21:51:46 »
W przypadku blokady scenerii, oprócz załączenia pliku log, zawsze warto "przelecieć" po scenerii i odnaleźć przyczynę blokady. Żadne poprawki w scenariuszu nic nie dadzą, jeżeli AI nie daje rady ruszyć ze składem po podaniu semafora. W tym przypadku szukanie przyczyny blokady scenerii w pliku log nie jest potrzebne (wersja exe 22.08).

Edit: Poprawiony załącznik.

26
Na warsztacie / Odp: Drawinowo od nowa
« dnia: 27 Sierpnia 2022, 20:36:07 »
kontener_40fthc.t3d na LOD0 ma następujące parametryzacje i nie nadaje się do użycia bezpośredniego.
Map: textures\ladunki\kontenery\40fthc\(p3)
MaxDistance: 100
MinDistance: 0 
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 (p1) (p2) 1.0
Reszta ma repla 1 na obu meshach. Autor musi się wypowiedzieć co miał na myśli i czy to błąd.

W nowej wersji 22.08 problem z kontenerami 40ft nadal występuje (screen 129 i 130).

Problem nie występuje w dodanych w wersji 22.08 nowych kontenerach 40ft, które nadają się do wykorzystania w pracach nad nowym otoczeniem (screen 131).
 

27
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 22.08 - problemy
« dnia: 26 Sierpnia 2022, 14:18:31 »
Potwierdzam. Błąd z Alicją zgłaszany i występujący na poprzednim "patchu" nie został rozwiązany i pomimo dodania aktywacji kabiny, nadal u mnie występuje identyczna sytuacja, jak opisana w wątku  drawinowo od nowa (str. 17 wątku - wiadomość z dnia: 18 Kwietnia 2022, 22:43:54). 

28
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 07 Sierpnia 2022, 21:50:13 »

Odstawione we Włod. Tow. składy dekoracyjne mają wpisaną obsadę "headdriver" w pliku scenery, co skutkuje tym, iż są oświetlone po zmroku.

trainset none tor5232 100 0
//$o -WŁODOWICE TOWAROWE. DEKORACJA STATYCZNA. Klunkierstwa odstawione w najdalszym zakątku stacji.
node -1 0 b10nou_2000548-1 dynamic pkp\11xa_v2 b10nou_2000548-1 111aw_wreck 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 SN61-524'93 dynamic pkp\sn61_v2 SN61-524'93 SN61_zlom_drzwi 0 headdriver 39 0 enddynamic
node -1 0 bdn_2000553-1 dynamic pkp\11xa_v2 bdn_2000553-1 111aw_wreck 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdnu_2000549-9 dynamic pkp\11xa_v2 bdnu_2000549-9 111aw_wreck -1 nobody 35 0 enddynamic
node -1 0 SN61-520'93 dynamic pkp\sn61_v2 SN61-520'93 SN61_zlom -1 nobody 35 0 enddynamic
node -1 0 bdhpumn_50512608127-0 dynamic pkp\bdhpumn_v3 bdhpumn_50512608127-0 BDHPUMN_TAPICERKA_FABR 0 nobody 115 0 enddynamic
node -1 0 bdhpumn_50512608154-4 dynamic pkp\bdhpumn_v3 bdhpumn_50512608154-4 BDHPUMN_TAPICERKA_1 -1 nobody 35 0 enddynamic
node -1 0 SN61-527'93 dynamic pkp\sn61_v2 SN61-527'93 SN61_zlom_drzwi 0 headdriver 39 0 enddynamic
node -1 0 SN61-525'93 dynamic pkp\sn61_v2 SN61-525'93 SN61_zlom_drzwi -1 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset]

29
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 17 Lipca 2022, 22:56:46 »
Przed wydaniem proponowalbym nagranie odjazdow od kierpociow dla pasazerskich. Przynajmniej dla tych ktore mozma prowadzoc.

Dodałbym do tego wjazd/wyjazd na sygnał zastępczy oraz podanie sygnału zezwalającego na manewry (chociaż w przypadku manewrów mogę się mylić i możliwe, że komunikat na radiotelefonie nie jest konieczny).

30
Na warsztacie / Odp: Drawinowo do końca
« dnia: 16 Lipca 2022, 00:21:11 »
Zamiast usuniętych ścian lasów, tam gdzie to możliwe (teren jest w miarę płaski) wstawiam (tworzone w arkuszu kalkulacyjnym) rozległe pola, a ostatnio nawet część traw na scenerii tworzę w arkuszu. W miejscach pagórkowatych wstawiam drzewa i krzewy (zakładam, że do tworzenia pól w terenach pagórkowatych niezbędny byłby jakiś edytor 3d, ale ja z takiego nie korzystam).
To czego wyraźnie brakuje w tworzonym przeze mnie otoczeniu, to linie wysokiego napięcia. Zakładam, że słupy połączone siecią wysokiego napięcia, także są tworzone w arkuszu, ale w tym zakresie nie mam pojęcia jak stworzyć odpowiednie formuły.   

Strony: [1] 2 3 ... 7