Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - JONIN_EZT

Strony: [1] 2 3 ... 32
1
Bieżące kolejowe / Odp: PKP Intercity pozbywa się 114 wagonów
« dnia: 10 Kwietnia 2013, 21:34:37 »
Cytuj
Zadanie I – 43 sztuk wraków stoi w Gdyni

To na Gdyni jest ich aż tyle? Jeszcze do nie dawna było tam z 16 barów, które stoją od dobrych 6/7 lat i parę zniszczonych wagonów, ale nie miałem pojęcia, że aż tyle. Niestety nie mam fot tych wagonów.

2
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia i plany "wąskotorowe"
« dnia: 21 Marca 2013, 22:08:28 »
http://www.thorhauer-eisdorf.de/pommernmodule/Bilder_Pommernmodule/ZMBxd2.JPG
W skali 1:4 z jakiejś strony dla modelarzy.
Pozdrawiam

3
Bocznica / Odp: Wydzielone z: Rotfl!
« dnia: 10 Marca 2013, 15:35:09 »
To by miało z 6MW mocy ciągłej. Ładny uciąg by miał.

4
Screeny / Odp: Tor w wykopie
« dnia: 21 Lutego 2013, 20:54:19 »
Wybaczcie, że odkopię temat.

Przeglądając Id-3 bo tam generalnie jest wszystko na ten temat. To pochylenia w przekopie można znaleźć w tabeli 2 na stronie 19. Wszystko zależne od gruntu jaki występuje
http://eu07.pl/userfiles/1686/priv-Id-3.pdf

Przykładowo dla skał dobry przykład jest na linii do Szklarskiej Poręby
http://www.bazakolejowa.pl//index.php?dzial=linie&id=559&okno=galeria&&od=0&do=48&photoid=35351
I z dzisiejszych czasów
http://www.bazakolejowa.pl//index.php?dzial=linie&id=559&okno=galeria&&od=0&do=48&photoid=21309

Generalnie jeszcze jest dopisek, że co 6m powinno się stopniować skarpy (przerwy płaskie o koło 1m) w przypadku jak skarpy są większe niż 6m. Chociaż nie jest to zawsze stosowane. Przykład z linii 201 z tzw Wielkiego Przekopu
http://rail.phototrans.eu/14,60433,0,_______________M62_ST44_1106.html
http://www.fotokolej.pl/img-st44-992-13423.htm
http://www.bazakolejowa.pl//index.php?dzial=linie&id=463&okno=galeria&&od=0&do=256&photoid=11400

Ze strony czysto praktycznej to rzadko się dba o konserwację nasypów i przekopów (z wyjątkiem koszenia, ale to tylko na bocznicach), więc wszyscy wiemy, że w większości przypadków stałego pochylenia nigdzie nie spotkamy teraz.

5
W zasadzie na semaforze gdzie z symbolem np. A^2 (czyli zawsze musi być podane dolne żółte) jest powiedzmy takie wzrokowe zabezpieczenia w takim przypadku jak nam dolne nawali, bo wiemy, że musi być ograniczenie. Gorzej jak jest np B^1/2.

6
Tabor kolejowy / Odp: Najszybsza lokomotywa ?
« dnia: 21 Lutego 2013, 20:33:51 »
Jak to jest możliwe? :)
To EP09 wyciąga w Realu 180km/h? Na serio mają na prędkościomierzach 180km/h? Jeszcze nigdy nie byłem na żywo spotkać kabinę w EP09.

Nawet jeśli (bo teraz nie pamiętam czy miały do 180) to w innym przypadku jak EN57 ma do 120km/h albo EU07 do 140km/h to nie znaczy, że mogą tyle osiągnąć. Po przekroczeniu konstrukcyjnej prędkości powinien wywalić wyłącznik szybki.

7
Screeny / Odp: Welcome to Hel
« dnia: 13 Lutego 2013, 00:06:07 »
Witam po bardzo długiej przerwie.

Generalnie gdyby to kogoś interesowało to odsyłam do tej strony
http://www.railworks.fora.pl/trasy-i-scenariusze,9/3miasto-work-in-progres,36.html

8
Ja się zaczynam zastanawiać czy w tym momencie to jest całkowicie dozwolone, żeby sobie od tak dać zakaz fotografowania i nałożyć płatne pozwolenia na to. Zakaz został dawno temu zdjęty, a spółka Dworzec Polski, która się zajmuje dworcami nie mówi nic o zakazie.


Czy ktoś wie jak wygląda sytuacja na peronach dworca, zakazu na fotografowanie jak narazie  tam nie ma?

Peronami się nie przejmuj. Nie ma tabliczek z zakazem fotografowania, to możesz focić ile dusza zapragnie.

9
Tabor kolejowy / Odp: EU07 Przewozów Regionalnych
« dnia: 01 Listopada 2012, 22:35:21 »
Pamiętam parę lat temu widziałem liczniki energii na olsztyńskich kiblach o numerach 13xx. Pamiętam że w kabinie był wyświetlacz ktory podawał aktualny pobór prądu.

Tak, takie coś miał swego czasu użytkownik Youtube SaperCisowa w jednym ze swoich filmików.

10
Tabor kolejowy / Odp: 201Eo-001
« dnia: 29 Października 2012, 20:40:37 »
Czy czasem ta jednostka nie ma oznaczenia 201Es-001?

Z punktu widzenia czoła może się tak wydawać, ale jak patrzysz od strony boku to wyraźnie widać "o"

11
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« dnia: 23 Października 2012, 17:38:09 »
To ładnie, przedłużą prace modernizacyjne w Pruszczu. Po takim wypadku trzeba będzie schodzić do prac przy podtorzu, a już tam kładli ruszt torowy. Dziwi mnie tylko, że nikt nie zabezpieczył rozjazdów przed takimi akcjami.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 21 Października 2012, 23:42:31 »
Do Bydzi nawet i po 1xEN57 potrafią jeździć, więc to nie jest wyznacznik. Jak dla mnie to układ obiegów tak skonstruowali, żeby jeździł max na Elbląg i Laskowice Pomorskie.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 21 Października 2012, 16:51:39 »
Ma jak najbardziej. Póki co jeden skład ale zawsze [nie mówię o SKM, który na remont pojechał po wykolejeniu w Chyloni]. Tak Pomorski nie ma połówek.

14
Inne niekolejowe / Odp: Trasa CMK MSTS na stronie Marcina
« dnia: 15 Października 2012, 22:56:59 »
Trasa jest porządna nie powiem, ale i tak bym tego nie sprawdzał. Nie zniósłbym tej śmiesznej fizyki jaka jest na MSTSie. Mimo wszystko szacunek dla tworzącego, bo wykonał niezły kawał porządnej roboty.

15
Symulator / Odp: Wątek z gratulacjami (tylko gesty czołobitne!!!)
« dnia: 14 Października 2012, 23:34:01 »
Od 2005 roku, kiedy miałem okazję pierwszy raz pojeździć na pierwszej oficjalnej paczce z 2004 zmieniło się do teraz mnóstwo elementów. Poczynając na fizyce i możliwościach takich jak tabor spalinowy, który był swego czasu sporą ewolucją w Maszynie. Już nie wspominam o ilości taboru jaka wyszła i cały czas na bieżąco wychodzi. Jakość samego taboru jak i realizm zwiększył się bardzo sporo. Pamiętam jeszcze te wszystkie kabiny EN57 ET22 EU07 i jaka tam prostota występowała, a teraz patrzę na to jak to wygląda teraz łącznie z modelami zewnętrznymi. To samo ma się z modelami dekoracyjnymi i samymi trasami. Mimo, że tak wielkiej ilości tras jak taboru i modeli nie było, ale samo to jakie to trasy powstały. Linia61, Linia144, Drawinowo, czy też od wydania najnowszej paczki mojego ukochanego Całkowa, Maszyna przeżyła szok ewolucyjny do takiego stopnia, że można już spokojnie porównywać z Trainzem. Najważniejszą kwestią jest sama optymalizacja Maszyny, gdzie pamiętam, jak wcześniej mi się potrafiła po 20, 30 minut trasa włączać, a teraz jest to skrócone do zaledwie max 10 minut + zwiększony FPS. Wszyscy Twórcy, którzy włożyli swój cały wkład w Symulator powinni być dumni z tego, że to wygląda tak super jak wygląda i to, że mają tylu zwolenników.
Jednym słowem, Szacunek.
Pozdrawiam

16
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 13 Października 2012, 18:53:58 »
Warto też wspomnieć, że wartość przechyłki zmienia się w odstępach co 5mm

17
Bieżące kolejowe / Odp: Kasacja ET40
« dnia: 11 Października 2012, 00:46:09 »
Zachowają jeden egzemplarz

Po informacji i przyszłości lokomotyw serii ET40 pojawił się pomysł, by jedną z nich zachować dla przyszłych pokoleń i miłośników kolei. Pomysł prawdopodobnie zostanie zrealizowany. – Jest wola, aby jeden egzemplarz udostępnić pasjonatom kolei. PKP Cargo podjęło starania aby jedną lokomotywę ET 40 zachować dla potomnych. Na razie jesteśmy na etapie analiz taboru ET40 i nie podjęliśmy jeszcze decyzji co do wyboru egz. ET 40 i jego przyszłości - mówi Przybylski.



Nie wiadomo obecnie, który dokładnie egzemplarz ET40 zostanie zachowany i gdzie będzie przebywał. – Jest za wcześnie aby wskazać miejsce, w którym będzie można oglądać lokomotywę, albo jej numer – kończy Przybylski.

http://www.rynek-kolejowy.pl/35852/ET40_ida_na_zlom_Jedna_uratuja.htm

W takich momentach powraca mi wiara w ludzi. Szkoda, że to nie będzie ET40-41, gdyby ją zachowano to można by zrobić to samo co z ET22-121, że się przemaluje na pomarańczowo i zmieni na EP40. Ważne, że chociaż ktoś się znalazł, żeby pomyśleć chociaż o jednej jednostce.

18
Bieżące kolejowe / Odp: Kasacja ET40
« dnia: 08 Października 2012, 23:51:47 »
Nie wiem która to jednostka była, ale najsmutniejsze jest to, że jedna jednostka o własnych siłach przyjechała na pocięcie. To jest totalnie chore.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Kasacja ET40
« dnia: 07 Października 2012, 22:26:56 »
Dostałem cynk od kumpla, że pierwsze 22 jednostki już są pocięte. Niestety w najbliższym czasie ma iść też ET40-41 (były EP40).

20
Infrastruktura kolejowa / Odp: Tor szeroki tor normalny
« dnia: 01 Października 2012, 22:27:07 »
Jak już o nacisku mowa, to od razu na całą konstrukcję się bierze pod uwagę, czyli patrz nacisk na oś. Znamy nacisk na oś to jednocześnie znamy klasę toru i wszystkie zawarte elementy jak szyny, podkłady, złączki, grubość podsypki i przy okazji czy tor klasyczny czy bezstykowy. Szyna może być lżejsza lub cięższa, ale przy tym trzeba jeszcze pamiętać o rozstawie podkładów.

21
Infrastruktura kolejowa / Odp: Tor szeroki tor normalny
« dnia: 30 Września 2012, 13:27:53 »
W takim razie przepraszam i zwracam honor. Trzeba się dokształcić.

22
Infrastruktura kolejowa / Odp: Tor szeroki tor normalny
« dnia: 29 Września 2012, 15:40:39 »
Na szerokim torze są inne szyny niż na normalnym. Są one nieco większe.

Bzdura jakich mało. Jak już to podkłady są większe. Szyny są jak właśnie kolega wyżej przedstawił.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy dworzec w Katowicach
« dnia: 26 Września 2012, 23:19:02 »
No ale muszę przyznać, że wiata mi się tam podoba. Nie te dziwactwa co odwalają np na Gdyni Głównej typu 100m małej wiaty, 150m przerwy i znowu 100m wiaty.

24
Bieżące kolejowe / Odp: PLK szykuje rozbiórki?
« dnia: 25 Września 2012, 14:02:56 »
Patrzę po tym wykazie i nawet zahaczyło o linie pomorskie:
- 212 Korzybie - Bytów - miała być reaktywowana zaraz po wybudowaniu Kolei Metropolitarnej.
- 214 Somonino - Kartuzy - totalna głupota, ruch towarowy, i w sezonie PRki z Gdyni do Kartuz + włączenie do Kolei Metropolitarnej.
- 234 Kokoszki - Stara Piła - ruch towarowy, może i mały, ale też pod Kolej Metropolitarną podchodziło i miało być łącznikiem na Kartuzy.
- 235 Matarnia - Gdańsk Osowa - istna głupota, bo tam jest bocznica Cementowni w Matarni.
- 230 Wejherowo - Garczegorze - odcinek do Rybna Kaszubskiego, miał być trzymany pod budowę nowej Atomówki (wstępna lokalizacja) + jeszcze Gniewino w ramach porozumień społecznych w tamtych terenach planowali ponowne otwarcie od Wejherowa do Gniewina. Fakt, że linia od 2004 całkowicie jest zamknięta i już nie przejezdna, ale zawsze.

W ogóle nie wiem jakim cudem się znalazła tam linia 405 na odcinku Szczecinek - Słupsk, 6 par pociągów pasażerskich (oblegany, bo to ruch lokalny generalnie jest) i ruch towarowy!

- 418 Sławno - Darłowo - linia która bodaj 4/5 lat temu przeszła modernizację, pociągi pojeździły ledwo kilka miesięcy i zamknęli z powrotem. Cała nawierzchnia wymieniona od Sławna do Darłowa na strunobetonowych podkładach i też do likwidacji.

Najbardziej wpieniony jestem, bo tylko tak łagodnie to można napisać, chcą zlikwidować najbardziej obleganą linię 229 sezonową z Lęborka do Łeby!!! Pasażerskie pociągi do Łeby, to były łączniki do większości TLK i ICków w wakacje. To jest skandal

Jestem całkowicie załamany tym co się wyprawia.

25
Bieżące kolejowe / Odp: DTK 2012
« dnia: 23 Września 2012, 22:48:32 »
Malowanie ryflaka w barwy KD mnie normalnie zabiło. Jeszcze brakuje stonki w malowaniu KD i mamy cacko skład.  W jakiej spółce jeździ ten SM41?

26
Infrastruktura kolejowa / Odp: Tor szeroki tor normalny
« dnia: 22 Września 2012, 13:20:39 »
Masz lekko powiększoną skrajnie. Przy szerokich wagonach masz zakaz wjazdu na torze normalnym przy peronach 0,86m i 0,96m. Trochę zmieniona konstrukcja toru (specjalne podkłady pod tor szeroki). To w sumie tyle.

27
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnalizacja, a szlakowa poniżej 40km/h
« dnia: 09 Września 2012, 20:41:16 »
http://semaforek.pl/wiki/index.php/Czarnca
Tu macie przykład jazdy na S2 przy rozjazdach na setkę.

Taka sytuacja występuje również, na linii 250. Rozjazd nr 95 [1:18,5-1200] przed wjazdem na Gdynia Stocznia od Wejherowa. Szlakowa 70km/h. Zjazd na tor 502 = S2 [kierunek zwrotny], i zjazd na tor 24 na Gdynia Główna = S2 [kierunek zasadniczy].


Dobre pytanie, ja osobiście nie znam sytuacji, żeby była drogowa 100 i rozjazdy na 100....
Znane i lubiane Starzyny - drogowa 100, wajchy na sto, semafory z pasami.

Spotkałem się też z taką sytuacją, że nawet przy szlakowej 100km/h, przejazd przez rozjazd krzyżowy [kierunek zasadniczy] występował zielony pas, który nie musiał zostać wtedy użyty.

28
Bocznica / Odp: Nocny pociąg z mięsem
« dnia: 05 Września 2012, 23:21:42 »
A już obiecywali, że będą dostawiane wagony. W szczególności na pociągi "rzeźnie". Widać jednak tak zostanie na długo jeszcze

A jak ostatnio chciałem kupić bilet bez miejscówki na przejazd 1 stację dalej, to kierownik odrzucił taką propozycję. Piątaka trzeba dać i koniec! I tylko dla kasy ten cyrk z miejscówkami. Gdzie my żyjemy?

Miałem identyczną sytuację z kumplem, nie ważne, że bez miejscówki, ale 5 zł musi być. Już nawet zaczynał mandat wypisywać.

29
Tabor kolejowy / Odp: tramwaj w maszynie
« dnia: 29 Sierpnia 2012, 18:35:53 »
Skoro pociągi AI reagują na sygnały na semaforach to chyba można zrobić to samo z innymi pojazdami.
Czy tramwaj czy pociąg, i tak by działał na takiej samej zasadzie, bo to będzie obiekt szynowy, więc AI nie jest problemem.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 24 Sierpnia 2012, 00:10:58 »
chociaż nie wiem czy po tonacji wentylatorów można to stwierdzić.

Można. W pierwszym przypadku 067 zamykała układ przy 550A (co najmniej). W drugim przypadku 482 grzała pod 600A jak nic, jestem tego pewny.
Można usłyszeć że siódemka idzie na wysokim przy sporym brutcie (patrz: węglarki) i gdy dźwięk wentylatorów jest jeszcze wyższy niż na obu filmikach (podchodzący pod przysłowiowe "zarzynanie świni"). No i dwa, przy wysokim rozruchu stosuje się jazdę na dwóch patykach. A sam wysoki rozruch stosuje się najczęściej przy naciąganiu składu pod górkę, jeśli było jego zatrzymanie no i żeby w ogóle pod tą górkę ruszyć a nie stoczyć się z powrotem.

Czy mogła by być jeszcze taka sytuacja, że szybkość wentylatorów zależałaby od warunków zewnętrznych [temperatura itd]?

Z innej beczki. Od niedawna PLK wystawia filmy edukacyjne ze swoją infrastrukturalną tematyką. Mimo, że od dawien dawna czekałem na tego typu materiały filmowe, to jednak po obejrzeniu 2 części trochę zachwyt opadł przez pojawiające błędy informacyjne na filmie (gdzie to nie powinno mieć w ich przypadku w ogóle miejsca). Ale i tak polecam.

http://www.plk-sa.pl/filmy-edukacyjne/

Strony: [1] 2 3 ... 32