Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Stach L.

Strony: [1]
1
Trasy / James BŁĄD w Bochni
« dnia: 15 Maja 2006, 12:42:05 »
OK już sprawdzam!

Dodano po 39 minutach:

 No więc tak:
-bez "a" działają wszystkie ale miałeś rację odpalony dla 007 powoduje że nie dostaje S2.
-po samym odremowaniu wszystko działa jak należy tylko nie ma małego urozmaicenia w postaci Stonki - jej wagony stoją za ET22 już w momencie odpalenia symulatora a jej samej nie ma.
-po odremowaniu i przestawieniu "_go" ET22 wykonuje manewry bez przeszkód, Stonka wjeżdża ale po odpaleniu symulatora dla 007 patrz pierwszy odnośnik :-)
Plik był nowy i jedyna zmiana to usunięcie "a" ale to już dzisiaj. Jak wynika z tego to najkompatybilniejszym rozwiązaniem jest odremowanie. Bez Stonki można się obejść...
Także wielkie dzięki!
Pozdrowienia!
Stach

2
Trasy / James BŁĄD w Bochni
« dnia: 15 Maja 2006, 11:54:32 »
O widzę że działamy jednocześnie :-)
Cytuj
Jak nim nie jadę, to dla pozostałych nic się nie krzyżuje.

007 jadąc faktycznie się nie krzyżuje. Odjeżdża jako pierwsza. Gdyby było AI dla pozostałych tak by się też działo jadąc na innych. Ale jak już wiemy AI nie ma. Jadąc na ET22 przebiegi się kżyżują tzn. aby przejść po torze drugim (liczę od budynku dworca) na stronę stacji z odjazdami dla brutta trzeba przciąć bieg 007. A gdy ona ma S2 to można pruć blokadę do woli gdyż nie dostanie się przebiegów manewrowych pod skład (którego i tak nie dostarczała SM42).
Co do estetyki to raczej nie problem. Chodziło mi o unieaktywnienie semafora lub wprowadzenie mu stałego S1 tak aby nie kolidował z pozostałymi. Z Twojego opisu wynika że tu są eventy złożone (skrzynia zbieżności) a nie proste (czyli logika-matematyka) i dlatego też są te problemy. A dlatego też nie ma innych problemów :-))) Ot co.
Na chwilę obecną nie ma niekorzystnych zmian dla ET22. Więc zmaina tego eventu chyba pomogła.
Spróbuję jeszcze jak radzsz przywrócić tamten a przestawić "go" w wyborze lokomotywy.
Dzięki wielkie!
Pozdrowienia!
Stach

3
Trasy / James BŁĄD w Bochni
« dnia: 15 Maja 2006, 11:39:58 »
Wpadłem w czym rzecz. A jednak w eventach Panowie!
Na początek przyznam że coś w poprzednim poście pomyliłem. A mianowicie pisałem że nie widziałem SM42. Pomyłka polegała na tym iż jako myślełem że ona ta stona pojawia się dopiero w Brzesku. I stąd to o pruciu blokady. A tu  jak się okazuje nie w Brzesku a jeszcze w Bochni :-). Do rzeczy jak wywołałem atak stonki:
Pzregrzebałem raz jeszcze owe pliki eventowe i znalazłem taki wpis:
vent lok_eu07_007_go multiple 5.0 lok_et22_tor
        lok_eu07_007_goa
condition trackoccupied endevent
I tu jest "A" pogrzebane.
Wywaliłem to nikomu niepotzrbne "a" i linijka ma taki obraz:
 lok_eu07_007_go
I teraz: 007 stoi ale na S1 jak należy. Stonka wjeżdża aż miło, podrzuca pudła, ten uparty Tm na którym wszystko się kończyło do tej pory świeci na biało jak zęby Murzyna (chodziło jednak o Tm karzełek ustawiony chyba poza skrajnią)! Bosko! Acha jest jedna zmiana jeszcze. Wyjazd na manewrowym z toru postojowego (pierwsza faza manawrów) jest teraz na szlakowy właściwy aż za kołyskę i po niej dopiero przechodzi się na stronę dworca. Przed "a" z postojowego szło się na niewłaściwy. Ale tak wcześniej jak i treaz Tm-ki działały.

4
Trasy / James BŁĄD w Bochni
« dnia: 15 Maja 2006, 10:58:22 »
Cytuj
Zobacz, czy robisz manewry tak jak powinno się.

Yap! Sprawdzałem i okazało się że dobrze robię. Zresztą trudno jest coś tu pomylić. Tylko jechać po białych oczkach że tak powiem. Układ manewrów jest bardzo przejżysty i logiczny. Plus dla Twórcy trasy jednym słowem! A tu dodatkowo problem tkwi nie w manewrach a w permanentnym S2 na torze głównym.
AI nie nazwał bym ospałym. Reakcja np. blokady jest natychmiastowa. SM 42 niestety nie sprawdziłem choć kusi mnie żeby Byczkiem rozpruć i puścić się w trasę. Ten ostatni Tm (a chyba to nawet semafor a nie Tm) na którym się wszystko kwasi puszczał by po zwrotce na właściwy szlakowy... W każdym razie jak pisałem obserwowałem ten semafor przy którymś podejściu przez pół godziny. Cały czas na zielono a 007 stoi. Nawet najospalsze AI by się obudziło.
W Quarku pamiętam składy poza tym jednym aktualnie  obsadzonym przez "grającego" (chyba nie ma właściwego słowa na używającego symulator? symulujący???) wykonywały swoje misje. Myślałem że i w Bochni tak jest.
A czy nie da się semafora dla składu z 007 zablokować na S1 bez infuencji na pozostałe? Czy symek działa jak aparat zbieżności czy po prostu przebiegi są definiowane matematycznie tylko dla torów używanych? Może skoro tak się dzieje z 007 należało by w eventach dla obsadzonych pozostałych składów zablokować semafor bo wygląda mi na to że skoro 007 i tak nie pojedzie to po co mu wogóle S2?
Stach

5
Trasy / James BŁĄD w Bochni
« dnia: 14 Maja 2006, 20:01:43 »
AI nie rusza.
Ma ruszać czy ma nie ruszać to wszystko jedno. Ten skład z 007 dostaje S2 przez co nie da się przeciąć jego drogi.
Na wypadek takiego pytania: czekałem około pół godziny przed manewrowym na (w) ET22. I nic. Tu niebiesko tam zielono.
S

6
Trasy / James BŁĄD w Bochni
« dnia: 14 Maja 2006, 17:32:35 »
Witam!
Czy ktoś miał taki błąd w Bochni (swoją drogą pieeeeeękna trasa gratulacje!):
skład z EU007 (stąd ten James Bond) nie rusza mimo wolnej drogi. Jest tak w przypadku odpalenia symka dla wszystkich pozostałych lokomotyw/składów. Niemożliwe są manewry w Bochni bo prędzej czy później przeloty się krzyżują. 007 ma cały czas S2 a automat śpi... A może strajk lokomotyw z napisem CARGO?
Sprawdzałem wpisy eventów ale wyglądają OK. Wszędzie ma "_go"
Gdzie jeszcze można by grzebnąć???
Dzięki z góry!
Stach

7
Pomoc w tworzeniu / Zwrotnice w JELITKOWIE
« dnia: 23 Stycznia 2005, 22:34:30 »
A fakt - nie zrozumieliśmy się. Jet ma u mnie doskonałe warunki - wszystkie biblioteki itp. Dawniej działał a że stał się niepotrzeby to go usunąłem. Sciągnąłem go teraz ponownie, posprawdzałem zgodnie z plikiem dołączonym do instalki obecność składników dodatkowych, program uruchamia się ale zanim coś się uda w nim "kliknąć" powoduje konflikt z systemem i zostaje zamknięty (podstępne okienko od Billa G. ma tylko przycisk OK :)))
Fakt że nie napisałeś o przeinstalowaniu systemu ale to chyba jedyna droga. Używam corela - wywala eksplorera, używam outlooka - po  zamknięciu okna pojawia się komunikat iż msin spowodował błąd w systemie i zawiesza się komp, jadę maszyną - przy wyłączaniu kompa po takiej sesji gdy był użyty symek dochodzę do okna w98 i komp się wiesza a nie wyłącza itp... Uroki spoglądania na świat przez okienka...
Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dzięki za zainteresowanie i pomoc!!!

8
Pomoc w tworzeniu / Zwrotnice w JELITKOWIE
« dnia: 22 Stycznia 2005, 19:05:48 »
A nie to nie to. Mam system działający już z 5 lat a nie mogę sobie pozwolić na przeinstalowanie bo starcił bym wiele b. potrzebnych programów (pożyczało się płyty... nie zapisywało komu...). W każdym razie ten "łindołs" już dogorywa i uruchomienie sporej dawki programów powoduje: "Program wykonał niedozwoloną operację..." i jednoczesne wywalenie się eksplorera czyli podstawy "okienek". Ale my tu gadu gadu...
Usunąłem wpisy eventów dotyczące rozjazdów wszelkiej maści i po kilku próbach symulator działa! Wszystko w porządku, zwrotnice się przestawiają, żadnego odbijania!!!
Dzięki za inspirację!!!

9
Pomoc w tworzeniu / Zwrotnice w JELITKOWIE
« dnia: 22 Stycznia 2005, 14:30:07 »
Dzięki storkrotne!
Co prawda u mnie Jet sciągnięty ze strony Maszyny nie działa a SzopaTV nie pokazuje nazw zwrotnic ale natchnąłeś mnie i zrobiłem tak że wszystkie zwrotnice nadmienione w eventach ustawiłem na wprost - co do przebiegu tego pociągu z EU06 jest idealne. I działa. Problem będzie z powrotem gdyż przy ustawieniu na wprost nie zjadę z dwutorowego ale tu coś wykombinuję. I stąd pytanie:
czy można wykasowywać całe linijki eventów? Gdybym tak zrobił to mógłbym spowodować iż to drużyna pociągowa zmienia tą zwrotnicę (T,t). To konieczne gdyż tak czy inaczej zwrotnice nadmienione w eventach nie chcą się przestawiać ręcznie, a pytam gdyż wczoraj zrobiłem taką próbę - wywaliłem event ze zwrotnicami ale symek nie chciał załadować scenerii. Mogłó to być spowodowane tym iż wcześniej wyłączyłem go "na ostro" trzema sławnymi klawiszami a to zawsze u mnie powoduje niemożność załadowania kolejnej trasy bez restartu kompa.
W każdym razie działa! za co 100x i serdecznie dziękuję!!!
Pozdrawiam!!!

10
Pomoc w tworzeniu / Zwrotnice w JELITKOWIE
« dnia: 21 Stycznia 2005, 16:44:40 »
Gdzie w plikach symulatora zapisane są ustawienia zwrotnic dla danego przebiegu i którym parametrem je zmieniać? Chodzi mi o trasę Jelitkowo-Nowy Sad. Przejazd jest cały czas ustawiony dla EN57 (ten "skład" z jednej jednostki) bez względu na pociąg który wybierzemy do załadowania efektem czego przejazd w kierunku przeciwnym EU06 z piętrusami nie jest w pełni możliwy gdyż pomijając ciągłe zjazdy na mijanki wjazd na linię dwutorową kieruje pociąg na tor dla kierunku przeciwnego a na stacji końcowej wpada się tą drogą na kibelek.
Dzieje się tak niezależnie od wersji (mam na CD starszą paczkę z Jelitkowem a także ściągnąłem trasę dzisiaj). Podmiana zwrotnic na sterowane "ręcznie" nic nie daje - wciśnięcie T lub t powoduje iż zwrotnica przestawia się na tak długo jak długo tzrymam wciśnięty klawisz a potem odbija - nawet jak dam ogromny promień działania klawiszy T i t to i tak nie przeciągnę całego składu.
Pomocy!
Pozdrawiam wszystkich!!!

11
Trasy / Uparte zwrotnice
« dnia: 03 Listopada 2004, 18:45:38 »
A więc tak:
- najpierw wogóle usunąłem linijkę z eventem dla zwrotnic -efekt: w Zagórzu poprawa wszystkie zwrotnice na wprost (przedtem była tylko pierwsza drugą trzeba było rozpruć), w Mięsiskach Wielkich nie muszę już zjeżdżać na mijankę przejeżdżam po głównym torze, Ozorków czyli ten newralgiczny punkt niestety bez zmian - dalej na dwutorówkę wjeżdża się nie tak jak trzeba
- po Twojej odpowiedzi też nie wiedząc który plus zmienić na minus zmieniłem wszystkie -efekt: próba pierwsza wylatuję z torów za Zagórzem -jeżdżę luzem bez składu dla oszczędności czasowych - bocznikowanie po 10 sek jazdy, wylot z trasy po minucie :))), próba druga Zagórz poprawa wszystkie zwr. na wprost, M. Wielkie głównym torem - poprawa, Ozorków niestety nadal bez zmian...
Mam wersję ściągniętą w lipcu, nie było na niej jeszcze żadnych eksperymentów wszystko co było robione to podmienione pliki zwrotnic ale to w katalogu a nie w pliku trasy.

12
Trasy / Uparte zwrotnice
« dnia: 03 Listopada 2004, 12:16:26 »
Czy wie ktoś co zrobić ze zawrotnicą która uparcie po wciśnięciu t lub T przestawia się i wraca do stanu wyjściowego? Jeśli przytrzymam klawisz to pozostanie w pozycji zmienionej ale na tak długo jak jestem w zasięgu czyli teoretycznie nie da się przejechać zwrotnicy w wybranym kierunku. Sprawa dotyczy trasy JelitkowoBT EN57 przy prowadzeniu eu06 z piętrusami. W miejscu w którym wjeżdża się na szlak dwutorowy układ zwrotnic kieruje mnie na tor przeznaczony dla kierunku przeciwnego a nim na stacji docelowej da się tylko wjechać na stojący tam EN57.
Przypadek ten dotyczy większości zwrotnic na trasie ale pozostałe nie przeszkadzają aż tak bardzo. Dodam też że taki dziwny przebieg (zawsze kierowany byłem na odpowiedni tor przy wjeździe na dwutorówkę) ustawia się od czasu gdy podmieniłem pliki zwrotnic na te uwzględniające  ręczne kierowanie. Co zrobić aby zachowując możliwość ręcznego sterowania w scenerii albo ujarzmić te szalone zwrotnice albo ustwić właściwy przebieg na tym ww rozjeździe?

13
Pomoc w tworzeniu / zwrL34R300M.inc
« dnia: 17 Października 2004, 21:42:22 »
WOW!!!
Chyba też zmienię ten zasięg i znów spróbuję. Nie wpadł bym na to że to ta 3 we wpisie bo wszyscy zawsze mówili o 1 metrze (no chyba tylko nie McZapkie). Może teraz się uda.
Dzięki i pozdrowienia!

14
Pomoc w tworzeniu / zwrL34R300M.inc
« dnia: 17 Października 2004, 14:14:05 »
Ale w cheats'ach już nie ma tych plików :(((
Czy wystarczy zamienić zwr*34R300.inc poprzez zmianę nazwy zwr*34R300M na tą pierwszą? No zagmatwałem. Po kolei:
-skopiowałem na pulpit zwr*34R300M
-zmieniłem nazwę tych plików na bezM: zwr*34R300
-zmienione wkleiłem do kat. Scenery podmieniając z orginalnymi
Prób dokonuję w Krosowie ponieważ króciutko się ładuje ale bez efektów...
I jeszcze jedno (za to wieloczęściowe :)) pytanie: czy ten ww metr od iglicy ma być odmierzony od końca buforu? przedniej belki? czy jakiegoś innego punktu? Czy za koniec iglicy można przyjąć miejsce ustawienia latarni?
Pozdrawiam!

15
Poszukuję, chcę zrobić / Zdjęcie wnętrza ST43
« dnia: 27 Lipca 2004, 20:14:19 »
No nie wiem raczej wszyscy inni zrozumieli o co chodzi...

16
Poszukuję, chcę zrobić / Zdjęcie wnętrza ST43
« dnia: 27 Lipca 2004, 18:05:03 »
Ad: ET22_RULZ
Dzięki stokrotne! O to biegało!
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki!!!
Ad: Pozostali
1) Skarbeńki spróbujcie sobie wpisać w wyszukiwarkę (dowolną) ST43 i zobaczycie ile czego dostaniecie. Jak ktoś ma modem to raczej nie stać go na przetrząsanie kilkudziesięciu stron wyników (w tym czyjegoś pamiętnika - bo akurat pisze go pod nazwą ST43 a pociągu chyba w życiu nie widział). Ja spasowałem po sprawdzeniu adresów z 5 stron. Więc na przyszłość zanim będziecie doradzać to sprawdźcie co doradzacie.
2) "Przecież jest i ST44 i ST43 :)" Cieszę się że zauważyłeś. "żeby było wiadomo" chodziło mi o zdjęcie z dowolnej spalinówki bez garba.
3)Rówinież pozdrawiam!
Stach

17
Poszukuję, chcę zrobić / Zdjęcie wnętrza ST43
« dnia: 27 Lipca 2004, 13:41:08 »
Czy ktoś ma i mógłby mi udostępnić zdjęcie z kabiny (widok mniej więcej  z miejsca maszynisty oczywiście z choćby kawałkiem pulpitu) ST43 (lub 44 czy SU)?
Dzięki z góry!
Pozdrawiam!

18
Pomoc doraźna / Pusta gdzie jesteś?
« dnia: 19 Marca 2004, 12:01:03 »
Dzięki dzięki DZIĘKI!!!
Tomi! Oto e-mail jelencz@op.pl tylko że przyjmuje chyba 2 mb a z tego co pamiętam pusta miała 2 z hakiem (?).
Mixer! Czy mógłbyś mi w wolnej chwili podesłać link do tego postu bo Winger duuużo pisuje?
Jeszcze raz stokrotne dzięki!!!
Pozdrawiam!

19
Pomoc doraźna / Pusta gdzie jesteś?
« dnia: 18 Marca 2004, 18:57:51 »
Czy ma ktoś lub wie skąd się ściąga scenerię bez drutów pusta.zip??? Było tu ale nie ma...
http://www.gdynia.mm.pl/~serwer/eu07/addon/scenery-pusta.zip
Może ktoś ma i mógłby podesłać na ten przykład??? Tylko błagam nie piszcie mi żebym wpisał w szukaja bo tam nie ma!!!
Dzięki z góry!

20
Trasy / Trasa z SN61
« dnia: 29 Listopada 2003, 16:30:56 »
A jednak to był przypadek! Jak się dowiedziałem (Dięki MatEUzs!!!) definiowanie scenerii owszem działa ale automatycznie i sobie mogłem wciskać te cyferki do woli : ) No i po przeprowadzeniu wczoraj wielu testów jednoznacznie wychodzi na to co mówili już moi Przedmówcy: trza się zatrzymywać czołem na samiutkim "krzyżyku" (tudzież gdy go brak na krańcu peronu) i wtedy "dyżurny nas widzi". W każdym razie sorry za zawracanie gitary rewelacjami! Swoja drogą to po tych testach przychylam się do wniosku o dołączenie do syma czegoś na kształt "save game-a" bo SN61 to jeszcze ma odjazd po minucie ale np takich testów dla ET22 to bym się już nie chwytał : )
Pozdrawiam!

21
Trasy / Trasa z SN61
« dnia: 28 Listopada 2003, 19:22:06 »
Nie wiem do końca bo na komputerach to się nie znam ale w 100 na 100 przypadkach zielone dostaje się natychmiastowo gdy zaraz po włączeniu symulatora wcisnę 1234567890 czyli wprowadzę zmiany w scenerii. Ale to najczęściej się kończy tak że na następnej stacji SU45 (chyba ona już nie pamiętam) porzuca wagony i odjeżdża (oj trzeba wtedy jechać na czerwonym) albo na końcowej stacji wagon który ciągnę zaczyna jechać po dwóch torach na raz : )
No ale to wszystko może być przypadek.

Strony: [1]