Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - KibelAtomowy

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 28 Stycznia 2023, 19:34:08 »
System dynamicznie generowanych ostrzeżeń dla szlaków. Raz jedziemy i tu będzie zwolnienie, innym razem tam, a innym razem opuszczenie pantografów. Brzmi ambitnie ale byłoby zaje...ekhem fajne.
Zupełnie oderwany od rzeczywistości bajer. Jadąc daną linia maszynista ma mieć znajomość szlaku, a ty chcesz zgadywankę co za następnym łukiem nowego nas czeka.

Miałem na myśli ostrzeżenia czasowe z R-307 wydawanego na stacjach. Nie wspomniałem - moje niedopatrzenie.

2
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 28 Stycznia 2023, 11:25:03 »
System dynamicznie generowanych ostrzeżeń dla szlaków. Raz jedziemy i tu będzie zwolnienie, innym razem tam, a innym razem opuszczenie pantografów. Brzmi ambitnie ale byłoby zaje...ekhem fajne.

3
Nie no przecież w temacie w którym pliki do drzewek były załączone było dokładnie napisane gdzie je wrzucić <ironia>

Semafory dalej na stój jakby co, właśnie sprawdzałem na  scenariuszu z Regio.

Ogólnie wracam do nauki budowy taboru, jak będzie się na tym dało jeździć to coś pojadę i się udzielę bo szkoda mi trochę już czasu na ten bałagan. Najlepiej fotografować siódemki i wydawać pierdyliony skinów zamiast rzucić moce developerskie na trasy nawet z zaznaczeniem "ku...rrrr nie robimy skinów, wszyscy robimy trasy bo nie ma gdzie jeździć". Skoro wszystkiego można się nauczyć to niech devi uczą się rainsteda, ja nie mam czasu bo robię świadectwo. I żeby była jasność, zero pretensji do tych co pracowali nad tą i każdą inną scenerią. Szczać za to ze śmiechu mi się chce jak w TD jest kolejny skin do taboru. Zmarnowane moce i czas.

Tak, za to mam 5 minut by napisać taki post. Sorry, taki mamy klimat.

Słownictwo +5
Matek123



4
U mnie na 62104 Morcinek brak wyjazdu ze Stradomia.

edit: a dobra, chwila, poprawka jest ;) To dam znać jeszcze raz.

Po poprawce semafor dalej się nie podaje, ze Stradomia się nie da wyjechać.

5
To ja mam problem tego typu że mi się semafory w ogóle nie podają, jaka może być tego przyczyna?

U mnie to samo, wszystko na stój.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Kandydat na maszynistę Intercity
« dnia: 18 Listopada 2022, 10:29:19 »
W IC robią licencje, ale to trochę inaczej teraz działa, nie powiem Ci dokładnie jak, bo ja robiłem sam i dostałem się z rekrutacji na świadectwo. Jestem na 3 etapie szkolenia i zgadzam się z przedmówcami, obserwator spokojnie by wystarczyło 60 h.

Z tego co wiem, od przyszłego roku mają być szkoleńcy zaliczani w poczet drużyn trakcyjnych, więc spodziewaj się szycht za pomocnika, o ile już takiej informacji nie dostałeś. 160 w pojedynczej obsadzie można imo włożyć między bajki, nikt tego nie podpisze.

Z jazdami jest jak mówią, ja dojeżdżam do sekcji macierzystej, to też trochę zajmuje ale da się przeżyć. U nas na sekcji sporo osób dojeżdża z tego co słyszę.

W IC na świadectwie masz od razu długą umowę i możesz korzystać z UUT no i jeździ się bez przerwy więc godziny wyjeżdżasz naprawdę szybko, czego nie można powiedzieć o Cargo, są u nas ludzie co tam próbowali robić i był podobno dramat - z drugiej strony, znam też gościa co robi w Cargo świadectwo i trafił na maszynistę z którym raz dwa wyjeździł obserwatora. Ile osób tyle opinii, a wszędzie dobrze tam, gdzie nas nie ma.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy system egzaminowania
« dnia: 18 Listopada 2022, 10:09:34 »
Po to, by ujednolicić poziom egzaminowania, bo póki co jest to wolna amerykanka.

8
Nope. We don't use emergency brake when changing cabins. Full brake, then quickly to cutoff. It won't release the brake. You pull the little lever on the opposite end of fv4a, then quickly turn in to cutoff. The locomotive will remain braked. Been there, done that. You can do it in sim too. Don't use keyboards. Quickly turn the brake handle to cutoff with your mouse.

9
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 02 Sierpnia 2022, 16:57:19 »
Czy przewidujecie dedykowane obiekty do trasy? Dworzec autobusowy w Sanoku jest dość nietypowy , wypadałoby go odtworzyć, tym bardziej że jest zaraz przy dworcu...
klimat z przełomu XX i XXI wieku.
Obiekty dedykowane jak przyjdą, to przyjdą, jeżeli nie ma jakiegoś krytycznego (Dworzec w Poznaniu, hala we wrocławiu), to można bez problemu odłożyć na kiedy indziej.
Caly problem polega na tym ze stary dworzec autobusowy w Sanoku juz nie istnieje od paru lat , a zdjecia starego sa wprawdzie ,ale takie ze nie da sie z tego sklecic zadnej tekstury. Chyba ze istnieje gdzies jeszcze podobny blaszak to od biedy mozna go tam postawic . Zreszta cale otoczenie stacji Sanok jest dosc charakterystyczne , i o ile  budynek dworca kolejowego juz jest w symku ,to jakos ciezko bedzie odtworzyc Stomil i Autosan ,ktore znajduja sie w obrebie trasy... No i ten blaszak (dworzec autobusowy), ktory stal naprzeciw dworca kolejowego.

A ja pozwolę sobie w tym miejscu wyrazić swoje zdanie, choć pewnie mnie za to zjecie... ale używanie fototekstur bardzo ogranicza rozwój symulatora. "Tego brakuje,", "to już nie istnieje" itp...
Chyba czas wrócić do tradycyjnej w grach metody tekstury robionych od podstaw. Tego też da się wyuczyć. I takie tekstury, dobrze zrobione, też mogą wyglądać super realistycznie.

Więc stwierdzenie "cały problem polega na tym, że część obiektów nie istnieje" to robienie problemu tam, gdzie go nie ma.

10
Na warsztacie / Odp: Poprawiony shader cieniowania
« dnia: 01 Maja 2022, 21:40:25 »
U mnie na l053 w nocy jest tak ciemno, że nawet przy zapalonych reflektorach nie widać nic, nawet jak stoję w peronach i są tam latarnie (bez światła w kabinie nie ma szans, ledwo widać pulpit).. Ustawienia widoczności na największy zasięg i pogoda bezchmurna. Z zewnątrz nie da się rozpoznać nic. Raczej nigdy tak nie było, chyba trochę za ciemno jest. Szkoda, bo w dzień ładne cienie.

11
Pomoc doraźna / Odp: Braki w plikach i dziwne zachowanie startera
« dnia: 08 Lutego 2022, 04:20:28 »
Przeczytaj sobie changelog startera to się dowiesz... Jak do ściany... Wystarczy kliknąć opis służby i tyle.

A czy da się tę funkcję jakoś kill dla siebie? Nie ukrywam że mnie to drażni, wiem, że jakieś tam braki są w każdym scenariuszu z różnych względów, ale kiedy przewijam scenariusze chcę widzieć domyślnie opis a nie informacje o errorach.

12
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 23 Stycznia 2022, 10:13:28 »
Masz aktualne exe? Problemy z zanikami napięć już zostały naprawione w exe wrześniowym.



Nie modyfikuj wiadomości na skutek odpowiedzi udzielonej przez innego Użytkownika.
matek123

Jeżdżę cały czas na Milkowym exe (akt. 14.01), bo mój kartofel lepiej to znosi i nie mam buga z nocnym oświetleniem. Bardziej bym obstawiał jednak skrypt w scenariuszu. Nie powinien ten zanik występować "w peronie", a jeśli już, to powinna potem być funkcja, która sprawadza, czy gracz dalej stoi i w razie czego podać wyjazd. Póki co wystąpienie zaniku w peronie uniemożliwia granie scenariusza, bo nawet jakbym chciał pominąć semafor przy peronie, to dalej stoi kibel. Co ciekawe, że kibel manewrował się pomimo braku napięcia (nie zwróciłem uwagi, czy ruszył przed zanikiem, sam zaś zanik jest poprzedzony spadkiem napięcia).

Właściwie, to zgodnie z ir-1...
Cytuj
§ 12
Manewry na torach głównych
2. Manewry na torze, po którym ma jechać pociąg, należy przerwać
i z toru tego usunąć pojazdy kolejowe. Wydanie polecenia kierowni-
kowi manewrów na przerwanie manewrów i dopilnowanie jego wy-
konania należy do obowiązków pracownika posterunku ruchu, w któ-
rego rejonie odbywają się manewry.
Przerwanie manewrów przed jazdą pociągu powinno nastąpić z odpo-
wiednim wyprzedzeniem, wskazanym w regulaminie technicznym.
Manewry należy przerwać po otrzymaniu polecenia przygotowania
drogi przebiegu dla pociągu albo na wcześniejsze polecenie dyżur-
nego ruchu.
Manewry należy uważać za przerwane, gdy manewrujące pojazdy
kolejowe zostały usunięte z drogi przebiegu pociągu i zatrzymane
w miejscu niezagrażającym kolizją z jazdą pociągu, odpowiednie
sygnały nadają zakaz manewrowania, a kierownik manewrów zgło-
sił, że manewry zostały przerwane.
3. Jeżeli przygotowano drogę przebiegu dla pociągu, manewry na to-
rach łączących się z torem, po którym ma się odbywać jazda pociągu
są dozwolone tylko wtedy, gdy droga przebiegu dla pociągu jest za-
bezpieczona zwrotnicami ochronnymi, wykolejnicami lub sygna-
łami zabraniającymi jazd manewrowych. Jeżeli ruchy manewrowe
zagrażałyby jadącemu pociągowi, nie należy wykonywać tych ru-
chów. Szczegółowe postanowienia w tym zakresie powinny być
ujęte w regulaminie technicznym.2


Więc bezgwzględnie kibel powinien czekać w peronie dopóki nie wyjadę, zanik napięcia czy nie.

Jak mówię, jest zbyt częsty i powtarzalny (przy czym zobaczymy jak jeszcze dziś pojadę raz po południu), tak samo jak w scenariuszu kś, gdy wjeżdżam do Dębicy i zawsze czekam aż przejedzie pośpiech. To też mogło by być bardziej randomowe, czasem powinien był już być wjechany, byśmy w Dębicy nie łapali 3 min opóźnienia za każdym razem.

Poza tym nie mam zastrzeżeń, sceneria jest naprawdę super, wreszcie coś nowego i długiego. Maciejowi należy się dożywotni darmowy zapas piwa czy co tam lubi sobie czasem chlapnać ;)

Może jeszcze ewentualnie jakiś scenariusz z jazdą Sandomierz - Wolica jakimś EIC, ale myślę, że na takie rzeczy przyjdzie jeszcze pora.

13
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 22 Stycznia 2022, 18:14:17 »
Co z tego, że po 5 minutach wraca - jeśli zniknie jak stoisz w peronie na początku, to nie da się potem dalej jechać. Pisałem to w poście - kibel się manewruje kawałek za perony i sobie stoi a wyjazd dla mnie wygasa.

14
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 22 Stycznia 2022, 16:34:38 »
Zaniki napięcia to ficzer, jest to losowane, widocznie miałeś szczęście.

Fajny ficzer, że potem się nie da skończyć scenariusza. ;)

15
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 22 Stycznia 2022, 14:55:32 »
yh.. nowa rewizja, nowy bug.

8310 nieprzejezdne gdyż:
pół minuty przed odjazdem padło napięcie w sieci, kierpoć podał odjazd ale nie było jak ruszyć, semafor został wygaszony
następnie 33090 się wymanewrował i stanął kawałek za peronami a w dali na semaforze był podany sygnał zezwalający.

W ogóle ten zanik napięcia w sieci jest zbyt powtarzalny, co jadę 8310 to mi wywala. Zbyt przewidywalne.

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Stycznia 2022, 19:55:12 »
Wygląda na to, że bezchmurne niebo już jakby działa, ale nie z poziomu startera - trzeba z poziomu symulatora przestawić w oknie czas i środowisko wartość zachmurzenie i opady z 0 na 0 i rzeczywiście widać teraz piękne, bezchmurne niebo. Wcześniej pierwsze 5 pozycji było szare.

Exe #20220106.3 vigilance light logic fix

17
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 09 Stycznia 2022, 19:52:00 »
U mnie aktualizacja: czarne niebo miałem na starym exe Milka - omyłkowo odpaliłem dziś na nim Wrzosy, potem przypomniało mi się, że przecież ściągałem ostatnio nowe. Teraz widać, jak niebo się powoli zachmurza w miarę przejazdu w stronę Dębicy, więc zakładam, że mógł to być ten sam problem, co z niebem bezchmurnym (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,29423.msg550263.html#msg550263)

Co do słupków, podtrzymuję.

Also, żaby: znaczniki w paru miejscach są bardzo blisko miejsca jazdy bezprądowej, przy jeździe powyżej 100 km/h są wręcz absurdalnie blisko i trzeba schodzić z nastawnika z shiftem, to ma tak być?

Podam współrzędne w edicie jak będę jechać po raz kolejny.


18
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 09 Stycznia 2022, 16:33:14 »
8310 przejechane bez problemów i również zapowiedź inna niż tor rzeczywisty jak u kolegi wyżej.

Takie dwa pytania natury estetyczno-technicznej.

W l61 mamy duże czytelne słupki hektometrowe a tutaj dałeś te konusy, jeszcze niektóre są zamazane... przy zimowej scenerii i szybkiej jeździe powodzenia w odczytywaniu ich. Nawet na zbliżeniu jest problem, poza tym trawa zimowa je chowa skutecznie. Może warto byłoby słupki stawiać te większe, nie wiem jak inni ale ja jeżdżę z wyciągniętym rozkładem i WoSem bez żadnych pomocników. Niewyraźne słupki bardzo to utrudniają.

Pytanie numer dwa... parę razy podczas jazdy, w tym np. jak wyjeżdżam 8310 z Wolicy, niebo robi się czarne. Pewnie jakaś zaskryptowana zmiana w pogodzie... da się to jakoś kill samemu, na stałe? Co bym nie musiał za każdym razem klikać w ustawienai pogody z poziomu symulacji, tylko mógł po prostu jechać.

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 07 Stycznia 2022, 17:38:48 »
@mac310

gfx.usegles chyba powinno być jednak na yes

Jeśli czytałeś wszystkie posty z tematu o Angle być może ustawiłeś sobie backend Vulkan

gfx.angleplatform vulkan

Wtedy też możesz mieć ten błąd - na moim intelu grafikopodobnym tak było. Pomogło wywalenie tego wpisu.




20
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 19.08
« dnia: 06 Stycznia 2022, 21:24:36 »
A próbowałeś używać exe Milka i renderera Angle? U mnie na intelu hd 4600 działa ok, nie oczekuj fajerwerków, ale da się pograć normalnie.

https://eu07.pl/forum/index.php/topic,33158.0.html

21
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Stycznia 2022, 17:35:57 »
Mi l053 normalnie się wczytuje.


Jest jeszcze jedna rzecz z tym exe, która mnie nurtuje. Bezchmurna pogoda. Pisałem kiedyś temat... nikt nic nie odpisał.

Załączam screeny - jeden to wartość zachmurzenie i opady ustawiona na 0, drugi na 0,5, różnica jest kolosalna nawiasem mówiąc, na 0 zamiast bezchmurnego nieba jest szara kupa. Na exe Tmj bezchmurna pogoda wygląda normalnie.


22
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Stycznia 2022, 13:38:04 »
@Milek7 na Twoim exe nie podnosi się pantograf w członach B ET42. Sprawdzałem jeszcze przed momentem najpierw na Twoim najnowszym i na "regularnym" z 5 września. Na zwykłym idzie do góry, na Twoim nie.
A ukrotnienia i te inne duperela ustawiłeś w starterze?

Przecież to się ustawia automatycznie dla wieloczłonów. Sprawdziłem teraz i wszystko jest. Pantograf w członie B nie wstaje. Jak przejdę do członu B i stamtąd odpalam to też nie wstaje - da się podnieść tylko człon A.

Na zwykłym exe wszystko śmiga.

23
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Stycznia 2022, 07:21:43 »
@Milek7 na Twoim exe nie podnosi się pantograf w członach B ET42. Sprawdzałem jeszcze przed momentem najpierw na Twoim najnowszym i na "regularnym" z 5 września. Na zwykłym idzie do góry, na Twoim nie.

24
Pobrałem, odpaliłem Rainsted, zamknąłem i już nie podmienię nic w starterze, bo człony ezetów ustawiają się w cały świat. Co zrobiłem źle? :)

Edit: naprawiłem, dociagnałem texturesy do ezetów z repo...

Chyba jednak zrobię po prostu kopię folderu do zabaw Rainstedem.

Tak gwoli ścisłości: pobrałem textures.ini i zapisałem w dynamic, przeczytałem co robią na repo w dzienniku zmian i dopiero wtedy w ogóle wypakowałem Rainsteda i go uruchomiłem, żeby nie było wątpliwości, że coś nie po kolei. Coś jednak nie chce działać.

25
Proszę nie szkalować rainsteda. Oprócz przetasowania taboru wieloczłonowego, nic złego on nie czyni w plikach.

Da się w ogóle jakoś sensownie Rainsted odpalić, żeby nie popsuł ezetów? Czy tylko backupy textures.txt lub odpalanie na odrębnej kopii Maszyny wchodzi w grę?
Myślałem sobie ostatnio co by się próbować edytora nauczyć.

26
Czekamy, szlak zajęty...

TLK Banach ;)


27
Pomoc doraźna / Odp: Tablet z rozkładem
« dnia: 31 Grudnia 2021, 07:39:30 »
A ja bym się podłączył i mimo wszystko spytał, ponieważ poskładałem sobie ostatnio EP07-1024, a ponieważ errors.txt sypało wpisami o tablecie, to poskładałem i tablet - w kabinie jest, jednak się nie uruchamia, czytając wpisy w errors.txt dociągałem sobie pliki aż dotarłem do momentu, w którym dostaję taki wpis:

Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 35, in __init__
  File "G:\MaSzyna2104\python64\lib\site-packages\pillow-4.0.0-py2.7-win-amd64.egg\PIL\ImageFont.py", line 238, in truetype
  File "G:\MaSzyna2104\python64\lib\site-packages\pillow-4.0.0-py2.7-win-amd64.egg\PIL\ImageFont.py", line 127, in __init__
IOError: cannot open resource

Zakładam, że tutaj potrzebna jest jakaś nowsza wersja? Gdybym dostał nawet lakoniczny opis lub wskazówkę, co i jak, to prawdopodobnie sobie to ogarnę, bo choć programować nie potrafię, to czytać i instalować różne paczki już raczej tak, wpisywanie komend to też nie jest dla mnie czarna magia. Jedynie skąd zacząć nie wiem ;)

Edit: Ogarnięte, podziękowania dla @MishutkAviation

Brakowało całego fonts/roboto.

28
Pomoc doraźna / Odp: Windows w elfie się wiesza :D
« dnia: 29 Grudnia 2021, 21:26:34 »
Działa, faktycznie tak było. Starą instalację miałem z instalatora, nową z torrenta i zapomniałem o hotfixach o bat... kudosy, piwa i inne takie, dzięki!

29
Pomoc doraźna / Windows w elfie się wiesza :D
« dnia: 29 Grudnia 2021, 21:00:53 »
Witam Pany
Jakiś czas temu zdarzył się format i zaczęły się jaja, chociaż może i coś ja pokopałem a teraz nie mogę dojść co.
Do rzeczy.
Elfy wszystkie - prawy ekran cały czas jest na "Windows embedded is starting up",
zaś na środkowym cały czas wyświetlają się startowe wpisy i ostatni z nich to "starting ssh server".
Ekrany w innym nowoczesnym taborze działają bez problemów.

No jak nic windows się wysypał i muszę elfom zrobić formaty :P

Rzecz dzieje się na exe "zasadniczym" z września jak i na Milkowym z listopada.




30
Bocznica / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Grudnia 2021, 16:07:46 »
*_* ja też chceeeee
Ile trzeba zapłacić, żeby to dostać? :P

Ah ten zakręt w Turowie. Ile razy ja tam przejeżdżałem dostawczakiem, jak pracowałem kiedyś w hurtowni alkoholu..



Podejrzewam, że trzeba mieć wiedzę z obsługi edytora, żeby pomóc. Sceneria nie jest skończona.

Strony: [1] 2