Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Daimler1916

Strony: [1]
1
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 16:46:34 »
A czy Symulatora Dragona nie robi ta sama firma czyli SimRail xD?

Nie cytuj w całości poprzedniej wiadomości.
Matek123

2
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 16:36:20 »
Witajcie.
Niestety ale dno kompletne. To nie jest symulator tylko gra.
Brałem udział w play testach i żadna z moich uwag (i nie tylko moich) nie zastała wzięta pod uwagę. Żeby było śmieszniej, straciłem możliwość wypowiadania się na forum  SimRaila bez jakiejkolwiek podanej przyczyny.
Tak mi podziękowano za testy.
Grafika na wysokim poziomie ale dźwięki i fizyka leżą na dnie. 
Dwa lata oczekiwań i zrobiono gówno. Gdyby nie grafika, to porównałbym to do Maszyny sprzed 10-ciu lat - na korzyść oczywiście Maszyny.
W trybie pojedynczego maszynisty zero życia na szlaku. W trybie multi się nie wypowiem, gdyż wejście na serwer w moim przypadku graniczy z cudem. Zero wsparcia od strony dewelopera aby ten problem rozwiązać.  Lepiej zablokować konto na forum niż się wypowiedzieć.

Reasumując - wydałem ponad 130zł za grafikę i nic poza tym.  Play testy działały lepiej... Do tego dopiero po zakupie poinformowano o wczesnym dostępie. Po chłopsku wcisnęli niedopracowane demo za kasę i chcą zgłaszania błędów. Szkoda, że zgłaszane błędy mieli w dupie w fazie testów.
Moim zdaniem porażka.   

Zupełnie się nie zgadzam nigdzie w żadnym symulatorze nie ma takiego poziomu fizyki jak w SimRail, miałem okazje jeździć EU07 w rzeczywistości jak i na Dragonie w symulatorze maszynistów i SimRail jako jedyny jest naprawdę blisko rzeczywistości. Chociażby hamowanie w MaSzynie jest jakieś dziwne, w realu i w SimRail hamuje na słuch i wzrok, w MaSzynie musze patrzeć na manometry i Haslera a i tak nie potrafię poprawnie wyhamować na stacji (często pomijam W4 czy S1) mimo ponad 10 letniego doświadczenia w MaSzynie a w SimRail po 3 godzinach wyczułem skład. MaSzyna moim zdaniem daje mi zły feedback (odczucia z jazdy, tego co się dzieje z lokomotywą). Co do ich forum też mam wrażenie pewnej blokady nałożonej na mnie bez żadnej informacji, szczególnie po tym jak zacząłem zgłaszać więcej błędów. Ale i tak jestem zadowolony od dawna czekałem na coś takiego. Co do małej ilości życia, mi to nie przeszkadza nie po to kupuje symulator żeby tam było jakieś życie tylko po to żeby poczuć jazdę pociągiem (dźwięki i fizyka). Jakbym chciał poczuć życie to pójdę na dworzec i popatrzę na pociągi, posłucham narzekania na pogodę i PKP ale za to nie będę płacił. Dobrze że jest spokojnie, lubię spokój. A i na koniec mnie grafika nie do końca się podoba, migające drzewa, potężne słońce na Centralnym uniemożlwiające widzenie czegokolwiek, częsta konieczność jazdy na najniższych ustawieniach graficznych a i tak spada do 7 FPS mimo nowej grafiki GTX 1660.

Ja ostatnio ogrywam Train Sim World 3 i często śmigam sobie tam BR185 (Traxx) czy Classem 66 i zachowanie, poruszanie sie lokomotyw jest takie samo ja w realu. Takze tutaj sie nie zgodze ze fizyka w SimRailu jest lepsza niz o konkurenta bo nawet ZUSI ogarnia temat realizmu (symulator z 2001 roku).
Druga sprawa to szlaki. Zagralem S1 na pamięć (bo raz w miesiącu bywam na tym szlaku) i za realizm i oddanie szlaku 1do1 pełen szacun się należy.
Natomiast co do reszty to optymalizacja gry dalej leży i kwiczy , kończenie scenariuszy w trakcie wyjazdu do Ligoty czy Gliwic na wysokosci post13 czy starej lokomotywowni jest dosyć zabawną sytuacją (jakbym grał w demo gry a nie w full edycje).
Poza tym mamy niespełnione obietnice związane z manewrami (a raczej ich brakiem), dodanie scenariuszy z parowozem (brak mimo obietnic w Q&A), EN57 czy w końcu wybór misji (jest ich 4) a to raczej nie zachęca do pozostania przy tytule.
Do tego bugi zwiazane z SSP, czarnymi boxami na centralnej oraz otoczenie ktore jest jakies martwe.
Co do trybu Multi ma swoją przyszłość ale widząc ostatnio „topowych“ YT którzy potrafili zakorkowac S1 bądź wykoleic skład towarowy w D.G Ząbkowicach to przypomina mi sytuacje jaka panuje w Truck Simulator w trybie MP (Trolls everywhere).

Na koniec co do samej ceny to 135zl to taka sobie cena choć mniej płaciłem za Squada ktory w EA mial o wiele wiecej do zaoferowania mimo ze jest to symulator wojenny. Wiec na chwile obecna SimRail jest takim Cyberpunk 2077 w pierwszych dniach po premierze.

3
Inne niekolejowe / SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 25 Września 2020, 14:50:37 »
Firma która zajmuje sie symulatorami do szkolenia maszynistów (w tym i u mojego pracodawcy) wlasnie wchodzi na rynek Steam ze swoim produktem.

nieregulaminowy obrazek

Cytuj
SimRail to nowa era symulatorów kolejowych. Realistyczna fizyka jazdy, scenerie generowane na podstawie danych geodezyjnych oraz rozbudowany tryb multiplayer to tylko niektóre elementy, które zawiera gra.
i zwiedź około 500 km prawdziwych tras odwzorowanych ze wszystkimi szczegółami. Wybierz współczesne europejskie szybkie, dalekobieżne i podmiejskie składy lub przenieś się w przeszłość do lat 80-tych i podróżuj parowozem koleją piaskową Górnego Śląska - socjalistycznej krainy węgla i stali.
z różnych epok i bezpiecznie doprowadź je do stacji końcowej na czas. Najpopularniejsze pojazdy parowe, spalinowe i elektryczne wykorzystują realistyczną fizykę opartą na technologii znanej dotychczas jedynie w profesjonalnych symulatorach do szkolenia maszynistów.

https://store.steampowered.com/app/1422130/SimRail_2021__The_Railway_Simulator/

Jeżeli producent dotrzyma słowa i nie okroi gry to moze to byc ciezki konkurent dla Dovetail Games (producent Train Simulator i Train Sim World)

Premiera w 3 kwartale 2021 roku

4
Bieżące kolejowe / Odp: System GSM-R
« dnia: 01 Marca 2020, 13:21:33 »
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów! Chciałbym zadać kilka pytań na temat dotyczących systemu GSM-R który ma obowiązywać na Polskiej kolei, a mianowicie:
        1. Jak będzie wyglądać porozumiewanie się
             maszynisty z Dyżurnym ruchu?

        2. Jak będzie wyglądało porozumiewanie
             się między maszynistą a Dyżurnym ruchu               
             w celu podyktowania rozkazu pisemnego
             dla maszynisty?

        3. Jak kierownik pociągu będzie podawał
             Odjazd dla pociągu przez Radiotelefon
             czy ustnie?



Scaliłem
Matek123


1. W Czechach gdy tylko przejdzie sie na tryb GSMR dzwonisz do Dyzurnego Ruchu (w tym przypadku odcinkowy w Czechach).
Dzwonisz do niego na dwa sposoby albo wpisujesz jego numer albo wywolujesz go klikajac klawisz numer 1 (wtedy glosi sie lokalny dyspozytor ruchu) badz klawisz 2 (wtedy glosi sie odcinkowy). Rozmowa odbywa sie normalnie tak jakbys rozmawial z kims przez telefon.

2. Dyzurny ruchu do Ciebie zadzwoni. W Czechach kazdy pociag podczas logowania musi wbic 4 cyfrowy numer pociagu ktory otrzymuje zazwyczaj na wydrukowanym rozkazie pisemnym "O".
Po wbiciu tego numeru i zalogowaniu sie Dyzurny widzi twoj numer pociagu. Wiec jezeli bedzie chcial zadzwonic to wybierze Twoj numer i normalnie zadzwoni jakby dzwonil ze stacjonarki.
Nie wiem jak maja w Czeskich Lokach ale np u nas na Kolibrach jest jeszcze taka opcja ze mozna zadzwonic rowniez do innych maszynistow (ktorzy znajduja sie w okolicy) wybierajac ikonke z lokomotywami.

3. Z tego co zaobserwowalem w Bohuminie to zaloga CD posiada sprzet ktory wyglada jak krotkofalowka. Wiec skoro je maja to pewnie w taki sposob daja "gotow do odjazdu".
No ale na 100% nie jestem pewny.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Wprowadzanie GSMR w Polsce
« dnia: 01 Marca 2020, 12:49:00 »
Do końca tego nie rozumiem. Dyzurny ruchu rozmawia z maszynista a inni koledzy tej rozmowy nie slysza. Tak mam to rozumieć?

Dokladnie tak jest.
Rozmawiasz z Dyzurnym Ruchu jak przez zwyczajny telefon stacjonarny. Poza Toba i Dyzurnym nikt waszej rozmowy nie slyszy.
Bardzo fajny system i juz wyprobowany setki razy na przejsciu granicznym Chalupki-Bohumin :)

6
W sumie jeszcze w KS posiadamy stara jednostkę o numerze 1419 jednak często jest na wyjazdach (Rybniki, Lublince itd.).
Takze nie obiecuje ale jeżeli bd możliwość to postaram się zrobić kilka zdjęć.

Ostatecznie popytam starych mechaników czy nie posiadają jakiś materiałów związanych z EN57.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 02 Lipca 2019, 14:28:49 »
Daimler1916 raczej więcej niż 25 lat.

Ostatnich lat nie wliczam bo to już agonia jest  :D

Chociaż w ramach ciekawostki nie tak dawno poznałem maszynistę który śmiga u jednego z prywaciarzy. Chłopina już na karku ma 65 lat i nie myśli o tym aby przejść na emeryturę.
Tak kocha ta prace.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 02 Lipca 2019, 14:09:52 »
Cześć :D Czy wiadomo kiedy w najbliższym czasie odbędzie się rekrutacja na stanowisko maszynisty w Zakładzie Centralnym PKP IC? Czy młoda kobieta, która ukończyła 'żywieniówkę' i ma doświadczenie z WARSem, ma jakieś szanse w tym zawodzie?

Tak jak już wcześniej pisali użytkownicy tego forum. Jeżeli jesteś zdrowa, nie masz problemów natury psychicznej oraz masz wzrok i słuch na poziomie Rosyjskiej Dugi II to startuj.
Natomiast jeżeli chcesz zostać maszynista tylko dlatego ze nasłuchałaś się jakie to profity pieniężne są z tej pracy to radziłbym się zastanowić (najlepiej kilka razy). Bo może okazać się tak ze pieniążki to i może zarobisz ale wstawać rano (czy tez wieczorem) i iść do pracy z niezadowolona mina i pretensjami do całego świata jest raczej kiepskim pomysłem na 25 letnie zawodowe życie.
Taka dobra rada od maszynisty stażysty :)

9
Bocznica / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 31 Maja 2019, 12:35:06 »
Trochę fotek z ostatniej służby :)

Proszę pliki umieścić jako załącznik, albo na upload na forum.
Matek123


Bocznica.
@MaciejM

10
Cos czuje ze z tymi Czeskimi wagonami szykuje się nowa telenowela pt "Neverending story".

11
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 16 Lutego 2019, 20:10:34 »
Daimler1916 pochwal się jeżeli to nie jest tajemnicą na ile podpisałeś lojalkę i ile chcą za jej zerwanie.

Ciekawość to pierwszy stopień do piekła kumplu :)
Jednak żeby chociaż częściowo zaspokoić Twoja ciekawość to dla takiego Lotosu czy innego prywaciarza to byłyby to grosze. Natomiast dla przeciętnego Kowalskiego to spora suma.

Z tego co widzę to KD i Cargo bierze ludzi z marszu z licencją. Wiecie może czy w IC jest podobnie? I co czekają aż się zbierze jakaś grupka czy od razu szkolą? A jak to jest jak ktoś dajmy na to jest pracownikiem PKP IC i że stanowiska X chce przeskoczyć do jazdy?

Spokojnie w PKP IC zawsze szukali i bd szukać osób z licencja. Swoja droga nie tak dawno w PKP Cargo ledwo co otworzyli grupę „licencjatów” na świadectwo maszynisty. Chętnych było może 10 osób a potrzebowali minimum 15. Akcja działa się w Częstochowie.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 15 Lutego 2019, 16:02:41 »
@Daimler1916 Ty jesteś po jakieś szkole kolejowej/mechanicznej/elektrycznej/elektronicznej? Jestem ciekaw jak sobie radzą z takimi tematami warsztatowymi humaniści i ogólnie osoby niezwiązane z w/w działkami.

Jestem po studiach pedagogicznych i Germanistycznych a szkole średnia jaka kończyłem to zwyczajne LO o profilu Policyjnym. Wiec spokojnie nawet i humanista to ogarnie.
Poza tym jak masz kogoś w rodzinie kto jest maszynista to z automatu wchłaniasz wiedzę. Tak było w moim przypadku czy brata gdzie mój ojciec z wujkiem po robocie wyciągali plany EN57 czy ET22 i dyskutowali co i jak. 
Zresztą nie wiem skąd ta myśl ze żeby zostać maszynista to trzeba skończyć jakąś szkole o profilu mechanicznym? Owszem taka osoba po takiej szkole szybciej bd łapać pewne rzeczy ale i humanista również dosyć szybko wyłapię ta wiedzę. Także spokojnie :)

13
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 14 Lutego 2019, 16:48:05 »
Siema

Właśnie kończy mi się pierwszy miesiąc na warsztacie w KS. Na chwile obecna jest więcej plusów chociaż minusy również się znajda.
No więc trochę co nieco napisze o wrażeniach pracy w KS i robieniu tam świadectwa.

Na początku szkolenia jak wiadomo trzeba było przejść szkolenia BHP i odbyć spacery po pokojach żeby zdobyć podpisy na karcie obiegowej. Później wydanie sprzętu roboczego, planu pracy i jazda do rewidenta na 40h zajęć.
Tutaj było mile zaskoczenie bo rewidenci do rany przyłóż. Wszystko na spokojnie wytłumaczyli, pokazali i dali wykonać probe hamulca na starym EN57 i Stadlerze. Także tutaj nie ma się do czego doczepić wiec duży plus.

Kolejna rzecz to warsztat. Pierwszy dzień co robiliśmy to sprzątaliśmy z rana magazyn części zamiennych. Nie powiem robota raczej mało związana z nauka no ale jak kazali to człowiek robił. Jednak po syzyfowej pracy nastała ta piękna chwila związana z poznaniem taboru. Mistrz przydzielił nas do Majstra i zaczęła się prawdziwa jazda. P1, P2, szukanie przyczyny zepsutego WC w „Tik-Taku” , wymiana silnika od drzwi automatycznych WC w AKS, dosypanie piasku czy tez dokonywanie oględzin „Elfa” po starciu z człowiekiem. Wszystko to przez te prawie 4 tygodnie przeżyłem a i wczoraj udało mi się pierwszy raz za pomocą sprzętu pomiarowego sprawdzić stan zestawów kołowych w Elfie 2. W ramach ciekawostki  Elf 2 w którym sprawdzałem stan zestawów kołowych właśnie zostanie wysłany na przetaczanie. Tak dużych różnic między zestawami sam mistrz podobno nie widział. Wiec mam swój pierwszy skromny sukces w naprawie taboru ;).
Takze co do mechaników i mistrzów tutaj rowniez wstawiam dużego plusa.

No i teraz kolejny poziom czyli maszyniści. Tutaj również nie jest źle ale jednak jest jeden wyjątek ale to potem. Najpierw chciałem powiedzieć ze większość maszynistów w KS to starzy wyjadacze którzy praktycznie wiedzę maja na każdy temat związany z taborem KS i nie tylko. Chodzące encyklopedie które z mila chęcią opowiadają o plusach czy tez minusach danego sprzętu. Wytłumaczą co i jak się robi oraz pozwolą wejść w czasie manewrów do składu i zobaczyć jak to wszystko działa. Baa czasem nawet dadzą zasiąść za nastawnik i pod okiem maszynisty wykonać manewry czy podciągnąć EZT pod ukres. Wiec tutaj również nie mogę narzekać :).

Zapomniałem jeszcze wspomnieć o dziale kadr, planistach, dyspozytorach. Tutaj również złego słowa nie mogę powiedzieć bo naprawdę z czym miałem problem to zawsze otwarcie pomagali i wyjaśniali co i jak. Nawet w godzinach nocnych nie było z tym problemu.
Panie z Kadr jak dobre ciocie które z uśmiechem na twarzy i poczuciem humoru pomogą w każdej sprawie a i zapytaja jak mija dzien :D. 

Jednak żeby nie było za słodko to również były „średnie” sytuacje takie jak skarga jednego z maszynistów na osoby robiące świadectwo ze zajmują „DEPO” i podobno nic nie robimy (co jest nieprawda). Na cale szczęście wspomniany maszynista sam się wkopał bo po pierwsze cały czas jesteśmy pod obserwacja naszego Instruktora który również gdy zajdzie potrzeba pomoże a niewygodne sytuacje obróci w żart. A po drugie wszędzie są kamery i monitorują wszystko w tym nasza prace na warsztacie :). 
Kolejna rzecz to codzienna styczność z wiecznie psującym się sprzętem PESY. Co jak co ale na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć ze stary EN57 pod względem widoczności, siedzenia czy niezawodności bije na łeb SEPSE w tych dziedzinach. Spadające śrubki ze ścian w WC Elfów czy wieczne zepsute fotele maszynisty to codzienność na tych pojazdach. Takze nie polecam!

No więc to by było na tyle jeżeli chodzi o wrażenia z pierwszego miesiąca pracy w KS. Kolejny miesiąc to również warsztat i 12 godzinne służby (dzień i noc). Po tym wszystkim nastąpi kolejny etap jakim jest jazda pod obserwacja maszynisty, wykłady i kolejne 1100 godzin jazd pod nadzorem.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 31 Stycznia 2019, 10:34:05 »
Jaco Dzięki za porady
Anyway info dla Ciebie na dniach do CTL wracaja BR232 w nowych barwach :)

Panowie poratujcie.
Orientujecie się może kto teraz bd organizował przyjęcia na Świadectwo Maszynisty?
Niestety dział kadr pewnej Slaskiej spolki potraktował licencjatow jak śmieci wiec z góry dzięki za kazda informacje. :)
Nasze kochane KŚie? :) Nie tylko Was, bo ponoć kierowników co poszli na świadectwo jeszcze bardziej oszukano.

Teraz ruszył kurs na licencję w jednej z firm i mają zapewnione, że po licencji idą na świadectwo i maszynioków do KŚ .... Ciekawe, jak to się skończy :)

Pierwsze słyszę ale jeżeli to jest prawda to mogę być pewny ze po licencji (odbyciu lojalki) zaczną uciekać. Jak wspominałem obecnie na samym świadectwie jest 7 osób (w tym ja). A maszynistów zmieniających spółkę na KS jest 9. Natomiast z tego co się dowiedziałem sporo maszynistów z KS w grudniu odeszło do CD Cargo czy innych spółek towarowych. Wiec luka jest spora jeżeli chodzi o pracowników w KS.

Reg. obowiązki 11a.
Po co ten cytat? Pamiętaj, by następnym razem zadbać o estetykę wiadomości.
Benek

15
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 30 Stycznia 2019, 18:38:42 »
Właśnie dostałem dzisiaj telefon ze od 1 lutego zaczynam przygodę z KS. Udało się wcisnąć tylko dzięki temu ze ktoś zrezygnował tam ze świadectwa.
7 osób na Świadectwie plus 9 maszynistów którzy przeszli z innych spolek (prywaciarze).
Jakieś forumowe porady na temat pracy warsztatowej czy jazdy zawsze mile widziane :D

16
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 23 Stycznia 2019, 19:59:03 »
Panowie poratujcie.
Orientujecie się może kto teraz bd organizował przyjęcia na Świadectwo Maszynisty?
Niestety dział kadr pewnej Slaskiej spolki potraktował licencjatow jak śmieci wiec z góry dzięki za kazda informacje. :)
Nasze kochane KŚie? :) Nie tylko Was, bo ponoć kierowników co poszli na świadectwo jeszcze bardziej oszukano.

Owszem Nasze kochane KS. O dziwo zadzwonili jakiś tydzień temu do mnie i z tego co widzę na razie wszystko jest na dobrej drodze. Jednak jeżeli by się nie udało tam dostać to zostaje plan B który jest chyba bardziej pewniejszy niż KS.
Co do kierowników słyszałem ze kilku z nich miało zamiar uciec do IC na świadectwo. No ale co z tego wyszło nie wiem.
Swoja droga tam z KS podobno trochę maszynistów podchodziło. Ciekawe tylko dlaczego? Duża presja, maja dość pasażerów czy zarobki?

17
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 09 Stycznia 2019, 21:18:54 »
Daimler1916 uderzaj do Cargo i IC. Niech Cię nie przeraża gadanie ludzi typu: "ooo on na pewno ma po znajomości pracę" czy inne tego typu smaczki. Może to i państwówka i lipa jest z organizacją jak to w każdej państwowce ale... nie usłyszysz tekstu: "kolego no w tym miesiącu nie dostaniesz wypłaty, bo muszę jechać nowego Mercedesa kupić no ale w przyszłym miesiącu to dostaniesz na bank" ;) W KD obecnie zarząd się zmienia także zamieszania trochę będzie. W IC i Cargo może na górze prezesi lecą tak często jak w samorządówkach ale przynajmniej jakaś stabilność jest ze zwykłego "robola" to jakoś bezpośrednio nie dotyka.
Wiesz właśnie to był jeden z dwóch powodów dlaczego nie chce robić tam gdzie rodzina. Już w poprzednim zawodzie się przekonałem co oznaczają takie rodzinne znajomości (obsadzanie wolnych miejsc rodzina). Wiec wolałbym uniknąć plotek w stylu „Młody jest Synem tego więc dostanie lepsze trasy itd”.

Poza tym nie skreślam PKP Cargo czy PKP IC bo plan awaryjny musi być. Jednak jak na razie szukam innych możliwości zatrudnienia. Jutro dostane informacje czy bd kolejne szkolenia na świadectwo w KS no i czy CD Cargo przyjmuje ludzi z licencja. Bo z tego co słyszałem to rożne są opinie na ten temat.

Koleje Dolnośląskie ciągle szukają, tak wynika ze strony i też sam wiem, że jest tam niedobór maszynistów, ale nie wiem czy Ci to odpowiada, bo wnioskuję po wiadomościach, że to nie Twój region.

Raczej Slask bo tutaj już się osiedliłem itd. Jednak dzięki za informacje bo w grupie miałem dwóch kolegów co im dużej różnicy nie robi gdzie będą pracować (nie maja zobowiązań). Także dzięki za informacje. :)

18
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 09 Stycznia 2019, 14:11:18 »
Trzeba dzwonić, pytać, działać a nie czekać aż się zgłoszą do szanownego Pana. Do STK dzwoń oni teraz biorą ludzi z licencją. Tylko dzwoń już teraz, zaraz.
Właśnie dziś cały dzień na telefonie siedzę i próbuję. CTL leci ze świadectwem dopiero na przełomie luty/marzec.
Deutsche Bahn znajomy odradza bo zanim zrobię świadectwo to minie sporo czasu a i jeszcze człowieka wykorzystają.
PKP Cargo akurat nie chce iść bo za dużo rodziny tam siedzi to samo PKP IC.

Co do STK dzięki za informacje. Zadzwonię tam dziś i zobaczę co i jak :)

Rozi
No i właśnie o to chodzi. Kiedy dzwoniłem do KS we wrześniu mówili żeby zadzwonić w listopadzie wtedy bd coś wiedzieć o przyjęciach. Później gdy dzwoniłem w listopadzie mówili ze dopiero na nowy rok bd jakieś przyjęcia a wczoraj się dowiaduje ze nabór był w listopadzie.
Także jak sam widzisz potraktowali mnie trochę jak śmiecia. Zresztą nie tylko mnie bo z mojej grupy czterech chłopaków również chciało iść do KS.
No nic najwidoczniej maja sporo maszynistów więc nowych im nie potrzeba ;)
Było minęło.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 09 Stycznia 2019, 10:34:29 »
Panowie poratujcie.
Orientujecie się może kto teraz bd organizował przyjęcia na Świadectwo Maszynisty?
Niestety dział kadr pewnej Slaskiej spolki potraktował licencjatow jak śmieci wiec z góry dzięki za kazda informacje. :)

20
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 26 Października 2018, 12:06:28 »
Jaco Niestety nie udało się zrobić zdjęć Ludmił ponieważ wyjechały 3 dni temu do ZNTK w Kuźnicy Warezynskiej.
Dobra wiadomość ze wszystkie Ludmiły będą po naprawie śmigać.

Tutaj masz numery :)

Z tego co się dowiedziałem to po naprawie będą miały inne numery (te obecne są nadane przez DB)

p.s
Droga Administracjo ja wiem ze pewnie zaś źle foty wstawiłem. Jednak proszę zostawcie to zdjęcie do czasu aż kolega Jaco nie spisze sobie tych numerów.
Później robta co chceta :)

21
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 23 Października 2018, 22:13:15 »
OK, to spróbuj spisać numer z cyfrą samokontroli, czyli 232 xxx-x.

Spokojnie numery na 100% bd :)
Zanim zapomnę Jaco to z tego co zapamiętam to cztery BR232 stacjonowały w Halle.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 23 Października 2018, 22:01:20 »
Pamiętaj, zrób zdjęcia nr bocznych :) To dla mnie ważne.

Numery boczne mogę spisać na kartkę bo raczej ciężko bd mi skakać obok wagonów i robić zdjęcia :)

W ramach ciekawostki. Z tego co sie dowiedzialem to w jednym z BR232 brakuje SIFY.
Co się z tym stało? Niewiadomo.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 23 Października 2018, 21:53:21 »
@Daimler1916: czy udało Ci się ustalić nr BR232 w Maczkach?

Witaj
Dopiero 26 będę na zakładzie CTL. 
Aa właśnie Panie mechatronik co do SM42 z tego co udało mi się ustalić to nie ma chłodnic i coś z wyposażenia pulpitu brakuje (dopiero 26 dostane info czego tam brakuje).
Reszta jest na miejscu. :)
A i z tego co wspominał mi instruktor to CTL bez żadnych oporów by ja sprzedał.
Zresztą chodzą plotki ze i ten cały zakład taboru również by sprzedali. Jednak ja osobiście w ploty nie wierze i nie ufam ;)

24
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 18 Października 2018, 22:50:16 »
to nawet pod względem wynagrodzenia ten zawód to jedna z lepszych opcji. Dyżurni tyle nie zarobią, a i w mundurówkach różowo nie jest.

Jeżeli ktoś idzie na kolej tylko ze względu na zarobki to nie wróżę mu długiej kariery.
Co do mundurowki to jeszcze dobre place są w wojsku. Jednak nie kazdy wytrzyma wyjazdy co 3 miesiące na poligon.
Co do reszty pełna zgoda. Nawet znam Policjanta który w firmie przerobił 8 lat i uciekł właśnie na kolej. Smutne to ale prawidze.

25
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 13 Października 2018, 21:17:31 »
@matek123 Trochę ciężko będzie jej zrobić zdjęcie ponieważ ta maszyna jest wrzucona w krzaki. Jak cos to postaram się spróbować jednak nic nie obiecuję.
Tak na marginesie to potrzebowałbym przykładu takich zdjęć jakie robicie na tekstury.
 
@mechatronik z tego co widziałem to brakowało stonce świateł z obydwóch stron (została tylko obudowa i wystające kable w srodku lampy). Ogólnie ta SM42 nie była w jakimś tragicznym stanie jeżeli chodzi o stan wizualny.
Niestety co do wnętrza czy planów to nie mam pojęcia. Wiem tylko tyle ze trochę czasu tam już sobie stoi.
Jednak jeżeli potrzebujesz jakiś dokladnych informacji na temat tej Stonki to mogę zapytać mojego instruktora. Tylko z odpowiedzia musiałbyś poczekać do 26 października bo wtedy mam szkolenia na bocznicy CTL.

p.s
Czy Pan czasem nie prowadzi kanału na YT Tmechatronik? :)

26
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 12 Października 2018, 11:29:30 »
Jaco jeżeli mi się uda to 19 będę na zakładzie CTL. Także postaram się spisać to wszystko razem z datami odbioru.
W ramach ciekawostki to tych BR232 jest już sześć sztuk.
Jedna jakieś 3 dni temu dojechała z Gubina więc również tej zrobię fotki.

Żeby nie rozmywać tematu to fotki z dzisiejszego szkolenia na bocznicy CTL
SM42 w starych barwach CTL





Lauchhammer stoi w krzakach bo nie ma kto jej podobno obsługiwać.
Zresztą nikt już nie szkoli maszynistów na taki sprzęt więc czeka ja pewnie złom bądź muzeum.




27
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 11 Października 2018, 21:15:53 »
Jaco z tego co dowiedziałem się od pracowników CTL to dzień przed naszymi szkoleniami te BR przyjechały z Gubina.
Ogólnie to po całej bocznicy CTL są tak porozstawiane ze trzeba się nachodzić.
Co do zdjęć z tym akurat problemu nie będzie. Jednak z góry mowie ze na zdjęcia ze środka nie ma co liczyć.
Wszystkie 232 są zaplombowane i czekają na jakąś inspekcje.

28
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 11 Października 2018, 20:55:07 »
Super, ale czy spisałeś numery boczne?
Niestety tylko tyle udało mi się uchwycić. 
Za 3 tygodnie bd miał kolejne szkolenia w CTL więc jak cos to postaram się zrobić więcej zdjęć tych BR. :)

29
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 11 Października 2018, 20:21:01 »
Tak, od półtora tygodnia w Węglińcu jest BR232-253, która po jazdach autoryzacyjnych już śmiga z towarami. Zrobiłem jej tylko fotkę luzem. Ostatnio dotarła do niej druga prawdopodobnie 505, a jak wiemy ma być ich 6. BR232-253 posiada barwy Cargounit i póki co nie ma żadnych oznakowań PKP CARGO, o ile takie są w planie.
Widzę ze ostatnio BR232 stała się strasznie chodliwym lokiem.
Ostatnio podczas szkoleń jakie miałem w bazie CTL natknąłem się na 5 sztuk Ludmił.

Podobno trzy z nich maja śmigać w CTL a reszta idzie na dawce części.

Zdjęcia proszę umieścić na serwerze eu07.pl lub jako załącznik.
Rozi


Grafiki usunięte.
@MaciejM

Strony: [1]