Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - mejvist

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 22 Grudnia 2019, 19:05:08 »
Dorzucę coś od siebie. Przepatrzyłem dysk i wybrałem zdjęcia, które mogą się do czegoś jeszcze przydać - większość ma ponad 10 lat, więc jakoś nie powala, ale mam nadzieję że są do "uratowania" ;)

Plik wrzuciłem na hosting (nie wiem czy wolno załączać tak duże pliki na forum) : https://www.mediafire.com/file/ph3mmmccg75hywb/zdjecia.zip/file

Edit:

Zdjęcia dałem na forumowy hosting : https://eu07.pl/userfiles/24342/zdjecia.zip

2
Pomoc w tworzeniu / Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« dnia: 31 Lipca 2018, 19:25:09 »
Oto co udało mi się zrobić :


Są to 4 plane 100m x 100m oteksturowane "kafelkami" z Rainsted. Jak dla mnie całość wygląda bardzo dobrze jak na 5 min pracy :)
Jedyną wadą jest to, że przy znacznym zbliżeniu widać łączenia "plejnów" Jakieś pomysły/sugestie ?

3
Pomoc w tworzeniu / Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« dnia: 31 Lipca 2018, 16:03:04 »
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi :)

Czyli :
1.  Tworzymy plane o wymiarach takich jak "kafelek" pobrany przez Rainsted z Geoportalu
2. Mapujemy plane kafelkiem
3. Tworzymy następne plane i łączymy wierzchołkami/bokami z poprzednimi itp.

Będzie to dość mozolna praca, choć można by napisać odpowiedni skrypt - niestety ja tego nie potrafię...

4
Pomoc w tworzeniu / Odp: Ortofotomapa w 3DS Max
« dnia: 31 Lipca 2018, 12:56:26 »
"Kafelki" fragmentu trasy, który mnie interesuje mam już pobrane :) Zobaczę jak to będzie wyglądało w 3ds i zdecyduję w czym będzie się to lepiej "robiło"

5
Pomoc w tworzeniu / Ortofotomapa w 3DS Max
« dnia: 31 Lipca 2018, 12:41:02 »
Witam,
zacząłem się bawić w tworzenie realistycznej scenerii (fragment linii D29-107) :)
O ile stworzenie realistycznie odwzorowanego torowiska w Rainsted na podstawie ortofotomapy z Geoportalu jest możliwe, to niestety nie natknąłem się na takie rozwiązanie w 3DSie.
Nie za bardzo "ogarniam" Rainsted - jest dla mnie niezrozumiały i niewygodny w użytku. Jak dotąd powierzchownie zrozumiałem tworzenie w 3DS - tworzy się wygodnie i wszystko jest dla mnie bardziej zrozumiałe :) Stąd moje pytanie : Czy można wstawić zdjęcia z Geoportalu do 3DS, zachowując skalę itp. - tak jak to jest zrobione w Rainsted ?


6
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 04 Czerwca 2018, 18:54:48 »
Posiadam plan stacji Nowy Łupków - może się przyda przy tworzeniu scenerii :)
http://eu07.pl/userfiles/24342/planNL.png


7
Pomoc doraźna / Odp: Nowa sceneria - błędy
« dnia: 23 Sierpnia 2016, 15:06:01 »
Właśnie się na nim od początku wzorowałem, tylko nie znalazłem tam info o "ścianie drzew" :)

To dodam ;)

8
Pomoc doraźna / Odp: Nowa sceneria - błędy
« dnia: 23 Sierpnia 2016, 11:03:47 »
OK pobiorę  paczkę i zobaczę czy mi się uda, a jeśli by ci się chciało możesz napisać krok po kroku jak ty robisz "ścianę lasu", to zawsze coś więcej się nauczę

9
Pomoc doraźna / Odp: Nowa sceneria - błędy
« dnia: 23 Sierpnia 2016, 10:09:44 »
Spróbuje. A tekstury to .dds

10
Pomoc doraźna / Odp: Nowa sceneria - błędy
« dnia: 23 Sierpnia 2016, 09:14:52 »
Dzięki za info :) Sprawdzę czy błędy dalej występują i dam odpowiedź.

Edit: Wszystko działa - dzięki. Interesuje mnie jeszcze jak zrobić tą "ścianę drzew" bo próbowałem za pomocą komendy wall, ale tekstury były do górny nogami i miały czarne tło .

11
Pomoc doraźna / Nowa sceneria - błędy
« dnia: 23 Sierpnia 2016, 09:00:31 »
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu chciałem zrobić sobie własna scenerie, poeksperymentować z nią itp. Oczywiście musiałem przygotować oprogramowanie (3ds max 2014 i skrypty) i wszystko było by w porządku gdyby nie :

1.Układam sobie tory wg. poradnika, robię podłoże i eksportuje, robię wpisy - wszystko super działa, ale jak chce wstawić dowolny krzak, trawę, drzewo przy pomocy komendy "zieleń" to wywala mi error przy eksporcie.
2.Kolejnym problemem, a raczej pytaniem jest : jak zrobić ścianę drzew tj. na brzegu mapy albo obok torów jest ściana i na nią nałożona tekstura drzew ? Szukałem odpowiedzi, ale nie znalazłem :(
3.Kolejne pytanie to : gdzie mogę znaleźć najnowsze wersje skryptów do 3ds max, bo wydaje mi się że "moje" nie są zgodne z moim 3ds max, jest też opcja że "mój" plik zieleń.txt (chyba) nie zawiera aktualnych nazw tekstur.

Z góry dziękuje za pomoc.

Strony: [1]