Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Krzysiek

Strony: [1] 2 3 ... 8
1
Bieżące kolejowe / Odp: post. odg Wrocław Grabiszyn
« dnia: 05 Stycznia 2021, 10:13:27 »
W linii prostej do Grabiszyna mam około 1. kilometra i bez zmian słyszę wywoływanie Grabiszyna przy próbie radia, nawet wczoraj z ciekawości to sprawdziłem.
Dzięki za informacje. Czyli coś moje radio nie robi roboty.
W takim razie wszystko jasne i zamykamy temat.

2
Bieżące kolejowe / Odp: post. odg Wrocław Grabiszyn
« dnia: 05 Stycznia 2021, 07:52:37 »
Użyłem Wrocław Grabiszyn w celu ukazania konkretnej lokalizacji. Jest nas tu cała Polska więc nie każdy może wiedzieć o które miasto chodzi.
@Pitek pracujesz w KD prawda? wywołujecie Grabiszyn cały czas? Bo na radiu słyszę WGA, (sporadycznie WGB), Odrę, Stadion, Muchobór, Świebodzki, Zachodni, Popowice, Gądów zaś Grabiszyn znikł mi jakiś czas temu, a dzieli mnie od nich w linii prostej 800m.
OT: @Towarzysz  Wyluzuj - padniesz przed 20 rokiem życia... Życie nie jest warte aby dostawać piany z byle powodu jak dorośniesz to zrozumiesz.
Pozdrawiam (@Towarzysz Ciebie też!)

3
Bieżące kolejowe / Odp: Wrocław.potracenie.
« dnia: 04 Stycznia 2021, 18:21:16 »
Niedaleko mnie (ul Tęczowa) jest węzeł ciepłowniczy z którego wychodzą rury (charakterystyczne miejsce). Zaraz przy nim jest linia na Poznań i słup trakcyjny od miesiąca (może dwóch) obstawiony zniczami, kwiatami. Okolica ta jest pełna spacerowiczów torowych gdyż tory przecinają w tym miejscu miasto na kilka części. Najwięcej Rp 1 słyszę w niedzielę gdy ludzie podążają na targowisko Świebodzki.  Co do zniczy przy torach i drogach - osobiście bardzo nie lubię tego typu 'upamiętniania' ponieważ gdybym był mechanikiem to zapewne przywołało by wspomnienia. Niejednokrotnie również jadąc w nocy samochodem, palący się znicz zinterpretowałem jako odblask od słupka oznaczającego krawędź jezdni.

4
Bieżące kolejowe / Odp: post. odg Wrocław Grabiszyn
« dnia: 04 Stycznia 2021, 17:59:16 »
@YouBy dzięki wielkie za informację. @YouBy mam jeszcze jedno pytanie: przykładowo teraz jadąc z Legnicy do Wrocławia należy się zgłosić do LCS Muchobór, Popowice, a następnie do WGA?

5
Bieżące kolejowe / post. odg Grabiszyn (Wrocław)
« dnia: 04 Stycznia 2021, 16:05:17 »
Witajcie,
Chciałbym się dowiedzieć czy ten posterunek ulega likwidacji? Pytam, ponieważ od pewnego czasu maszyniści się przestali do niego zgłaszać.
Dzięki
Pozdrawiam
Krzysztof

6
Bieżące kolejowe / Odp: ETCS na E30
« dnia: 21 Marca 2020, 15:11:22 »
No i doczekałem pięknego przejazdu pod nadzorem ETCS na E30. Dzięki Iwan!

Pozdrawiam

7
Bieżące kolejowe / Odp: ETCS na E30
« dnia: 17 Kwietnia 2019, 19:50:26 »
A jakiego programu najlepiej użyć do takiego montażu?
Nie mam pojęcia - nigdy takiego czegoś nie robiłem. Zapytam autora tego filmu.

8
Bieżące kolejowe / Odp: ETCS na E30
« dnia: 15 Kwietnia 2019, 19:57:35 »
Jakiś czas temu oddano ETCS L2 na E30 stąd moja prośba. Koledzy Maszyniści: Chciałbym Was prosić o podobny film, jak poniżej, z jazdy z systemem ETCS na E30.
Z góry wielkie dzięki!

9
A co jest z nim nie tak? Kiedy mieliśmy jakiś wypadek spowodowany stanem taboru IC bądź PR?
Kolega Krzysiek626 przytoczył jakie zadania mają piloci w samolocie. Więc porównanie było do transportu lotniczego, niestety lokomotywy IC i kible PR defektują dość często na trasie. Co w przypadku samolotu skończyło by się katastrofą. Całe szczęście PR i IC jeździ po ziemi i jedynie będzie stać przez 8h w polu. W październiku zeszłego roku z Opola do Wrocławia jeździł kibel który codziennie (sic!) defektował i jakoś PR'om to nie przeszkadzało. Po co go naprawiać, przecież to koszty. Przy okazji: gdyby przeciętny Kowalski zobaczył jak wygląda praca wózka w torze podczas wężykowania to wolałby iść pieszo do celu...
I myślisz, że to w ostatnich latach tylko się zdarza? Bo prawdziwi maszyniści są na emeryturach? Wyprowadzę cię z błędu - wzrosła jedynie wykrywalność. Kiedyś takie przygody zamiatano pod dywan aż miło.
Kolejny przykład, że nawet 10 pomocników w kabinie nie pomorze. A ETCS w takim przypadku od razu zatrzyma pociąg. Dla mnie nauka idzie z tego prosta - eliminujemy pomocników na korzyść nowoczesnych systemów.
PS Zwroty grzecznościowe Ty, Tobie, Ci itp piszemy z wielkiej litery.

EU07-483 - Jesteś Człowiekiem dla którego kolej to pasja, a nawet coś więcej. Ja zakończyłem moją codzienną przygodę z koleją po 15 latach. Stwierdziłem, że mam dość. Widziałem sporo rzeczy: od śmierci na torach przez defekty, przejazdy przez czerwone, traktowanie podróżnego jako zbędny balast. Moim zdaniem kolej nie funkcjonuje to tak jak powinna. Dlatego tak wielu ludzi od niej się odwróciło - w tym ja.

10
[ciach]
Rozumiem że Twoim zdaniem stan techniczny taboru IC lub PR jest bardzo dobry? A gdy mech nie trafia w perony i wyjeżdża za zamknięty semafor to nic wielkiego?

Nie cytujemy poprzedniego postu w całości.

11
Odpowiedź c. Od tego są nowoczesne systemy aby je wdrażać. 160 jeździmy po magistralach, a nie po liniach lokalnych. Więc problem nie dotyczy 70-80% linii kolejowych w kraju na których Vmax <120. Każda magistrala powinna być wyposażona przynajmniej w ETCS lvl 1. Moim zdaniem rozwiązuje to w/w problem.

12
Ile to lat od założenia eurobalis i budowy wież GSM-R na tym odcinku? Około 3-4 jeśli się nie mylę?

13
Kabina Boeinga 737, dwaj piloci wiedzą co mogą a co nie. Likwidacja stanowiska ze względu na niedopełnienie obowiązku i brak jego egzekwowania. Należałoby nagrywać rozmowy w kabinie i wyciągać konsekwencje za karygodne pogaduszki.Nie kwestionuje percepcji do jazdy 130-160 w pojedynkę. Tak czy inaczej wynikną  z tego oszczędności.
Gdyby IC i PR byli przewoźnikami lotniczymi to średnio raz w tygodniu mielibyśmy katastrofę. Ze względu na stan techniczny taboru oraz jakość wyszkolenia załóg. Prawdziwi maszyniści są w znacznej mniejszości, ewentualnie na emeryturach. Dodatkowo pogarsza sprawę PLK, która zawodowo się ośmiesza na każdym kroku. Ciekawe czy już uruchomili ETCS pomiędzy Legnicą a Opolem? Ile lat potrzeba 2,3,10 aby taki system uruchomić? To nie jest żaden high-tech, normalny system znany w Europie od ponad 30 lat.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Postój długoterminowy pociągu towarowego.
« dnia: 26 Grudnia 2018, 10:53:40 »
Dziś już składu nie ma (26.12) Ale o której konkretnie pojechał to nie wiem. Dziękuję za wyjaśnienie! Temat uznajemy za rozwiązany.

15
Bieżące kolejowe / Postój długoterminowy pociągu towarowego.
« dnia: 25 Grudnia 2018, 13:35:11 »
Witajcie,
Na wstępie życzę Wszystkim zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia!
Chciałbym się zapytać o następującą sytuację: w Wigilię na stacji Jelcz Laskowice przyjechał w okolicy godziny 8-9 rano towarowy prowadzony przez ET22. Do około godziny 17 mechanik cały czas przebywał w kabinie, oświetlenie czoła lokomotywy było szlakowe. Następnie zgasił światło, opuścił patyki, zamknął lokomotywę i poszedł. I moje pytanie jest następujące: w jakim celu maszynista siedział bez sensu ponad 5h? Jak by za ten czas kilka razy dojechał do Brochowa ewentualnie mógłby wcześniej wrócić do domu?

16
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 05 Listopada 2018, 10:42:30 »
Co to za lokomotywa? Jako że temat o bezpieczeństwie to co sądzicie o
160 na angliku (początek filmu 0:49). Potem 160 na zwrotnym (końcówka filmu 2:20)

17
Bieżące kolejowe / Odp: Kierownik Pociągu
« dnia: 21 Sierpnia 2018, 17:34:25 »
Problem pojawia się w nowych EZT gdyż nie ma możliwość jazdy z otwartymi drzwiami. Wówczas gdy ktoś biegnie to mechanik zatrzymuje pociąg bo ma lepszą widoczność w kamerach i szybciej tę osobę zobaczy. Z tego co pamiętam jest to sprzeczne z przepisami (to kierownik decyduje czy zatrzymujemy się i kogoś jeszcze bierzemy) ale innego wyjścia nie ma.

18
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 01 Sierpnia 2018, 12:39:09 »
Ciąg dalszy:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/prokolej-pozytywnie-o-podwyzszeniu-predkosci-pociagow-z-jednym-maszynista-88068.html
Czy ZZMaszynistów zabrał oficjalny głos w tej sprawie?
Wszyscy mówią o widoczności semaforów. A co z zardzewiałymi wskaźnikami przy szlaku? Pamiętacie wskaźnik W27? Po 5 latach niewiele było na nim widać. Został zamieniony na czytelniejszy W27a i jest teraz poprzedzany wskaźnikiem W8. Zastanawiam się dlaczego tak późno to zrobiono.

19
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 28 Lipca 2018, 21:19:35 »
Cytuj
Nie wiem gdzie zdawałeś ale nie zgodzę się z tym co napisaleś. Od 1998r. do 2002r. zdawalem aż 8 razy i wcale lekko nie było. [...]
We Wrocławiu. Tylko 12 lat temu był 2006r. To już było po tym okresie o którym piszesz, że aby zdać trzeba było wręczyć pieniążek... Zdawałem 2 razy. Za pierwszym ewidentnie wymusiłem pierwszeństwo i cieszę się, że ten samochód tam mi wyjechał. Dodatkowe godziny zrobiły robotę i po dziś dzień jeżdżę bezwypadkowo (oby tak dalej <puka w niemalowane>).
Wracając do tematu z jakiej odległości widać semafor w jesienną mglistą noc w zasnutej smogiem wiosce? 20-100m?

20
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 28 Lipca 2018, 15:38:03 »
Hej,
W dzisiejszych czasach każdy wsiada do samochodu i może gnać 160km/h i więcej pomimo, że badania i egzamin na prawo jady są śmieszne. Badania jak robiłem prawko 12 lat temu wyglądały tak: 100zł + widzi Pan mnie?, słyszy Pan co mówię?, ok zdolny do prowadzenia samochodu. Brak jakichkolwiek psychotestów. Biorąc pod uwagę, że maszynista przechodzi badania niczym pilot, moim zdaniem nie wpłynie to na bezpieczeństwo. Ewentualni pokusić się na 140km/h w pojedynczej obsadzie. 130km/h to zdecydowanie za mało.
Pozdrawiam!

21
Bieżące kolejowe / Odp: Impuls 2 dla ŁKA
« dnia: 07 Lipca 2018, 21:07:27 »
Szkoda że projekt nie przewiduje odgrodzenia drzwi wejściowych od części pasażerskiej jak w EN57. Jazda zimą impulsem to koszmar. Zwłaszcza jak jest -15. Ciągnie po plecach, po nogach. Kiedyś jechałem z dzieckiem w wózku to przed każdą stacją osłaniałem je swoją kurtką. Mam nadzieję, że uporali się z tą nieszczęsną pneumatyką co sapie w środku. Również w Impulsie mam zastrzeżenia do klimatyzacji: zbyt mocno wieje na ludzi (i to nie tylko moja opinia).

22
Bieżące kolejowe / Odp: ETCS na E30
« dnia: 21 Maja 2018, 20:25:21 »
Cena zależy od kategorii linii kolejowej oraz masy pociągu. Dodatkowo każde zatrzymanie, zapowiedzi itp to dodatkowy koszt... Kolega Krzysiek626 taki żarcik sytuacyjny napisał...
Ile dziewiątek ma zainstalowany ETCS?

23
Bieżące kolejowe / Odp: ETCS na E30
« dnia: 21 Maja 2018, 20:09:28 »
Ogólnie w załączniku nie widzę wzmianki o linii 132 Wrocław Główny - Bytom w skład której wchodzi odcinek Opole - Wrocław. Pisałem zapytanie do Iwana na PW w tej sprawie ale nic nie odpisał.  Niektóre Impulsy KD mają ETCS ale PLK nie jest w stanie sobie poradzić z tym systemem (patrz załącznik).  Ledwo co PLK dają radę z L1, a L2 to dla nich czarna magia.
@Krzysiek626 Dlatego IC jeździ 125km/h  ;)

24
Bieżące kolejowe / ETCS na E30
« dnia: 12 Maja 2018, 14:24:39 »
Witajcie!
Chciałbym Was zapytać jaki jest status wdrożenia ETCS na E30? Czy ED250 na odcinku Wrocław - Opole używa systemu sygnalizacji kabinowej? Czy pomiędzy Węglińcem a Wrocławiem system pracuje? I jeszcze jedno pytanie: z jakiego powodu składy wagonowe pomiędzy Wrocławiem a Opolem jadą 150km/h, a nie 160 jeśli są prowadzone EP09? Vmax EP09 została obniżona?
Pozdrawiam

25
O Świebodzkim to słyszę od ponad 15 lat. Problem z nim jest taki, że trzeba zapewnić jakiś stałe połączenie z Wrocław Główny. A z niego nie da się bezpośrednio wyjechać na główny. Jak ktoś przyjedzie z Legnicy i dalej chce jechać do Warszawy to nie będzie pocieszony, że musi drałować 2km pieszo:) Na Poznań też dało by się wcisnąć tor.
Najnowsza wizja jaką o nim słyszałem to tunel średnicowy i podziemna stacja Wrocław Kazimierza Wielkiego. A dalej gdzie to nie pamiętam... Szczerze mówiąc to nie wiem czy we Wro tak budują ale wszystkie konstrukcje podziemne przeciekają w większym lub mniejszym stopniu. Ok rozumiem Odra i te sprawy ale chyba są środki techniczne aby zabezpieczyć przed wodą konstrukcje? Zobaczcie choć by parking podziemny pod głównym. Piękne wykwity z wapnia i innych osadów. Magistrat snuje wizje a nie stać nas nawet na tramwaj jak pokazują przetargi...
@Stele Jabolowa lokomotywa będzie pięknie odremontowana i stanie jako pomnik jak już koledzy napisali.
PS. Od kiedy wprowadzono zakaz handlu w niedzielę to targowisko przeżywa istny renesans...
Pozdrawiam!

26
To napiszcie petycje,może pomoże, ja nie widze potrzeby, 5 peronów jest, torów 10.
Chyba nie bardzo. Przy peronie nr 5 jest tylko jedna krawędź. Jest tam tor odstawczy. W trakcie modernizacji była tam zrobiona tymczasowa krawędź peronowa z płyt OSB. Startowały tam pociągi do Jelcza . Z tego co pamiętam to każdy przyjazd z trasy na ten tor był poprzedzony dyktowaniem rozkazu. Skoro nie widzisz potrzeby to chyba robisz w PLK...

27
Problemem jest wyjazd na zachód. Pomysły budowy estakady z czwartym torem do Grabiszyna bym zostawił jako fantazję.
Niestety muszę się z Tobą zgodzić. Na estakadzie panuje codziennie korek. Niekiedy stoi się koło Teatru Polskiego 3-10 minut. Pytanie czy to nie wynika z tego, że brakuje wolnych torów i nie ma gdzie przyjąć pociągu. Podobno jest miejsce na czwarty tor na estakadzie ale nawet jeśli to nowe wiadukty nad Grabiszyńska wykorzystują całą dostępną szerokość nasypu w tamtym miejscu.
Zwróć uwagę na to, że Wrocław ma 4-ro torową obwodnice kolejową jedynie nie zamkniętą od strony wschodniej. Bardzo trudny teren rozlewiska, starorzecza Odry. Wszystko musiało by iść na estakadzie - praktycznie jak obwodnica drogowa.

28
Witajcie!
Chciałbym się podzielić moją wizją konieczności rozbudowy dworca Wrocław Główny. Jak wiadomo od kilku lat w województwie Dolnośląskim panuje tendencja rozwoju kolei aglomeracyjnej. Uruchamiane są coraz to nowsze połączenia oraz wskrzeszane są pozamykane linie kolejowe (Trzebnica, Wrocław Wojnów). Tendencja ta doprowadziła do zakorkowania Dworca Głównego we Wrocławiu. Dochodzi jeszcze jeden poważny konflikt: ruch podmiejski vs. ruch dalekobieżny.
Nie tak dawno dostrzeżono problem korkowania się dworca i powstały plany. Trzeba uruchomić ponownie peron szósty. Peron ten został wybudowany w czasie przebudowania dworca na Euro 2012. Pełnił on rolę tymczasową. Jakiś czas po zakończeniu robót został zamknięty. Nie jest on połączony w żaden sposób z holem dworca. Wejście i zejście z peronu odbywało się schodami na ulicę Suchą powodując niemałe frustracje jak ktoś potrzebował się szybko dostać na peron pierwszy. Stwierdzono potrzebę przekucia się do holu głównego budowy windy i całej infrastruktury informacyjnej, wiaty itp. Ale czy to wystarczy? Spojrzał bym na drugą część dworca gdzie znajdują się pozostałości po peronach pocztowych. Przebudowałbym je tak aby tory dochodziły do holu głównego na wysokości istniejących peronów. Tworząc w ten sposób "peron czołowy"*. Dzięki temu utrzymujemy zwartą jednolitą strukturę dworca. Dostajemy trzy lub cztery tory na których mogłyby zaczynać bieg pociągi podmiejskie (Kędzierzyn Koźle, Opole, Jelcz-Laskowice, Zawadzkie, Międzylesie, Sobótka(?) ) jak i dalekobieżne mieszczące się na długość. Minusem są zapewne potężne koszty związane z robotami budowlanymi jak i koniecznością ingerencji w zabytek jakim jest dworzec. Oczywiście powinno powstać pod dworcem centrum przesiadkowe ponieważ w chwili obecnej mamy 10 (sic!) przystanków MPK dookoła.

* na pewno jest określenie dworzec czołowy (np DW Świebodzki), a czy peron czołowy jest to nie wiem...

Pozdrawiam
Krzysiek

29
Bieżące kolejowe / Odp: Skład Jan Kepler Wr.Gł-Żary
« dnia: 09 Grudnia 2017, 11:59:51 »
Dziękuję! Zamykamy temat

30
Bieżące kolejowe / Skład Jan Kepler Wr.Gł-Żary
« dnia: 09 Grudnia 2017, 10:02:25 »
Witajcie,
W dniu wczorajszym (8 grudnia 2017) wracałem Impulsem KD z Jelcza do Wr. Gł. Ku mojemu zdziwieniu we Wrocławiu skład został przemianowany na pociąg do Żar, Jan Kepler, odj 17.16. Wszystko ok tylko, że od Miłkowic do Żar nie ma drutu... W latach '90 tak się jeździło do Międzylesia: w Kłodzku zmieniali elektrowóz na spalinowóz. Tylko tu mamy EZT ze sprzęgiem, tam był skład wagonowy. Ktoś mi może wyjaśnić tę sytuację? Pozdrawiam! 

Strony: [1] 2 3 ... 8